[FS2002] AI Vluchten

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 10:02 schreef rdluca het volgende:

[..]

PIC is ongeveer 30 dollar dus reken maar uit.

Het is een 767 panel qua realisme vergelijkbaar met de DreamFleet. Daarbij zitten een stuk of 10 verschillende 767 livery's maar de kwaliteit van de planes is niet echt super. Het panel daarentegen is superecht. Hij heeft een eigen autopilot, in tegenstelling tot de PSS en DF die de autopilot van fs2000/2002 gebruiken, en deze vliegt superstrak. Volledige autoland is geen probleem.
Er zijn air-files zodat het panel ook perfect met een 757 plane werkt.

Daarnaast is er een faillure generator die 75 verschillende mankementen kan nabootsen, van brand in een van de motoren bij de start waarbij je dan ook de hele noodprocedure moet doorlopen inclusief de brandblussers tot een volledige electric failure op 33000ft.
[afbeelding]
Cool :9 :9~ Alleen moet ik ff kijken waar ik het geld vandaan haal :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 13-09 22:13

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Alles goed en aardig, maar ik ga toch eerst de huidige versie van AIEditor helemaal goed maken. Het moet stabiel en foutloos kunnen draaien met meerdere gebruikers, zodat we allemaal aan dezelfde database kunnen hangen. Verder doet de Delete Leg knop het nog niet, en ontbreekt er een helpfile voor mensen die niet (helemaal) snappen waar het over gaat. Het enige wat ik voorlopig aan dat downloaden ga doen, is een veld bij de vliegtuigen hangen genaamd 'download locatie'.
Pas als dat allemaal geregeld is, en er blijkt nog steeds behoefte te zijn aan een download-en-installatie-functie binnen AIEditor ga ik verder werken. Maar ik weet niet hoe lang dat kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik wil best meehelpen aan een HELP. Alleen ik schrijf hem dan wel in word ofzow.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kan je er achter komen hoe je een vliegtuig moet noemen dus AC#95,460,".......".
Hoe weet je nu wat er op de puntjes moet komen te staan.
Want als ik dat weet heb ik het flight plan van KLM af.

Kan je dat te weten te komen door in het aircraft bestanmd te kijken van het vliegtuig en dan kijken welke naam er bij staat.

Moet ik dan bijvoorbeeld naar de titel kijken of wat ??
Hieronder staat zo'n voorbeeld van aircraft.cfg.

[fltsim.0]
title=KLM 737-800
sim=sva738
model=
panel=
sound=
texture=
checklists=
kb_checklists=Boeing737-600_check
kb_reference=Boeing737-600_ref
atc_type=Boeing
atc_id_enable=1
atc_id=LN-RDM
atc_id_color=0xffffffff
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-800
ui_variation=KLM 737-800
editable=0

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op vrijdag 15 februari 2002 16:25 schreef ND het volgende:
Ik wil best meehelpen aan een HELP. Alleen ik schrijf hem dan wel in word ofzow.
Doe maar html... dat vind ik over het algemeen wel prettig, zowel om te schrijven als om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op vrijdag 15 februari 2002 16:31 schreef Dutch3men het volgende:
Hoe kan je er achter komen hoe je een vliegtuig moet noemen dus AC#95,460,".......".

[fltsim.0]
title=KLM 737-800
Bold == wat op de puntjes moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 16:32 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Bold == wat op de puntjes moet komen te staan.
Dus wat er achter titel staat moet er komen te staan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op vrijdag 15 februari 2002 16:31 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Doe maar html... dat vind ik over het algemeen wel prettig, zowel om te schrijven als om te lezen.
Whaaa, dat kan ik dus ook zo doen :

1) Ik typ hem eerst in word. :7 Das makkelijker voor me, en daarna doe ik dit :

2) <p align="left:> copy/paste van word file die ik gemaakt hebt</p>

zoiets :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 16:31 schreef Dutch3men het volgende:

Kan je dat te weten te komen door in het aircraft bestanmd te kijken van het vliegtuig en dan kijken welke naam er bij staat.

Moet ik dan bijvoorbeeld naar de titel kijken of wat ??
Hieronder staat zo'n voorbeeld van aircraft.cfg.

[fltsim.0]
title=KLM 737-800
sim=sva738
model=
panel=
sound=
texture=
checklists=
kb_checklists=Boeing737-600_check
kb_reference=Boeing737-600_ref
atc_type=Boeing
atc_id_enable=1
atc_id=LN-RDM
atc_id_color=0xffffffff
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-800
ui_variation=KLM 737-800
editable=0

Alvast bedankt.
euhmmm 1 ding snap ik niet. Dat hoef je toch helemaal niet te doen? Want op mijn pc heet dat allemaal heel anders!
En jij hoeft alleen maar het AC# nummer in het flightplan in te voegen toch?
Misschien nog een ideetje als we dat pakket gaan maken. Ff een file erbij doen waar gewoon in staat wat voor type AC#213 is ofzo. dan kan je dan heel makkelijk zelf je plane aanhangen, ookal heet ie bij jouw net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 16:39 schreef McFlipp het volgende:

[..]

euhmmm 1 ding snap ik niet. Dat hoef je toch helemaal niet te doen? Want op mijn pc heet dat allemaal heel anders!
En jij hoeft alleen maar het AC# nummer in het flightplan in te voegen toch?
Misschien nog een ideetje als we dat pakket gaan maken. Ff een file erbij doen waar gewoon in staat wat voor type AC#213 is ofzo. dan kan je dan heel makkelijk zelf je plane aanhangen, ookal heet ie bij jouw net iets anders.
Ja maar ik werk NOG niet met AI Editor.
Ik doe het gewoon via Kladblok.
Als AI Editor wat beter is ga ik het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op vrijdag 15 februari 2002 16:34 schreef Dutch3men het volgende:

[..]

Dus wat er achter titel staat moet er komen te staan ??
Jep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 16:41 schreef Dutch3men het volgende:

[..]

Ja maar ik werk niet met AI Editor.
Ik doe het gewoon via Kladblok.
Als AI Editor wat beter is ga ik het gebruiken.
Dan nog! Jij kan niet ff de titels in je aircraft.txt gaan aanpassen! Daar staat in welke planes jij in je aircrafts dir hebt staan en in de flightplans worden gebruikt!
Je kan natuurlijk wel, "Boeing 737-800 paint4" van AC#90 naar 95 verplaatsen mocht je willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

AIEditor werkt trouwens zo, dat de AC# van een pleen pas bepaald wordt op het moment dat jij Export All To FS2002 doet. In feite hoeven 'wij' ons daar verder niet druk over te maken.
Uniformiteit in AC-nummers is alleen handig als we allemaal apart alle flightplans uit txt files moeten importeren.. en dat is niet wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 16:48 schreef Delphi32 het volgende:
AIEditor werkt trouwens zo, dat de AC# van een pleen pas bepaald wordt op het moment dat jij Export All To FS2002 doet. In feite hoeven 'wij' ons daar verder niet druk over te maken.
Uniformiteit in AC-nummers is alleen handig als we allemaal apart alle flightplans uit txt files moeten importeren.. en dat is niet wat ik wil :)
Maaruh houd ie dan wel rekening mee dat dat ac# overeenkomt met het AC# dat in het flightplan staat??
Of is dat juist het hele eieren eten?? :P :7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi32 > Wil je wel dat ik een HELP file maak? :7

Het is dan wel mijn eerste keer. Maar zou je dan wat punten kunnen geven waar ik een help file van moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om de planes te laten landen en opstijgen op 2 banen van vliegvelden.

En zo ja zou die dan uitwillen leggen hoe je dat doet en dan wel in het Nederlands.

Want ik heb namelijk de Flight plans van Transavia en KLM erin zitten,
Maar door die irritante kleine planes die landen nemen ze de verkeerde route dus dan versperren ze de weg.

En weet ook iemand hoe het komt dat planes neerstorten voor dat ze op de landingsbaan zijn.
Want ze storten namelijk neer vlak voor de landingsbaan.

Iemand die dit weet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op vrijdag 15 februari 2002 17:45 schreef Dutch3men het volgende:
Is het al iemand gelukt om de planes te laten landen en opstijgen op 2 banen van vliegvelden. En zo ja zou die dan uitwillen leggen hoe je dat doet en dan wel in het Nederlands.
Ja, maar het is niet zo eenvoudig uit te leggen ben ik bang. M.b.v. een eerdere post in deze draad ben ik er na veel gekloot in geslaagd... het is een Kilo Utrecht Tango werk.
Want ik heb namelijk de Flight plans van Transavia en KLM erin zitten,
Maar door die irritante kleine planes die landen nemen ze de verkeerde route dus dan versperren ze de weg.
Je kunt de kleine planes natuurlijk ook weghalen (flightplans deleten) :)
En weet ook iemand hoe het komt dat planes neerstorten voor dat ze op de landingsbaan zijn.
Want ze storten namelijk neer vlak voor de landingsbaan.
Kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Bepaalde zaken in FS zijn hard-coded (b.v. de klimhoek die een default 737 aanneemt na takeoff) en werken alleen goed met die specifieke kisten. Als je de vliegtuigen vervangt door third-party addon toestellen (die uiteraard een ander vlieggedrag hebben), dan krijg je dit soort vreemde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Ik ben nu bezig met alle Easyjet vluchten in een bestandje te jassen for use with TTools. :P

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Yo, ik heb goed nieuws. Ik heb contact gehad met de leider van AI project. Ik had hem nl. mijn Transavia schema opgestuurd. Hij zegt dat ze geen nieuwe leden meer zoeken maar wel repainters. Dat betekent dus dat alle vluchten inclusief paint geleverd gaan worden. Denk trouwens wel dat het (veel) geld gaat kosten. :(

Maar wel de moeite waard denk ik.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 19:57 schreef achappey het volgende:
Yo, ik heb goed nieuws. Ik heb contact gehad met de leider van AI project. Ik had hem nl. mijn Transavia schema opgestuurd. Hij zegt dat ze geen nieuwe leden meer zoeken maar wel repainters. Dat betekent dus dat alle vluchten inclusief paint geleverd gaan worden. Denk trouwens wel dat het (veel) geld gaat kosten. :(

Maar wel de moeite waard denk ik.
geld?
als ze hier geld voor gaan vragen zitten de big-ones er zou bovenop om dat te verbieden. Is al vaker voorgekomen. Denk aan wat AA heeft gedaan richting flightsim community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op vrijdag 15 februari 2002 20:00 schreef rdluca het volgende:

[..]

geld?
als ze hier geld voor gaan vragen zitten de big-ones er zou bovenop om dat te verbieden. Is al vaker voorgekomen. Denk aan wat AA heeft gedaan richting flightsim community.
Oh nee weet ik allemaal niet. Dacht alleen omdat het heel veel werk is. Wat is er gebeurd dan? Is toch alleen maar positieve reclame voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op vrijdag 15 februari 2002 16:51 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Maaruh houd ie dan wel rekening mee dat dat ac# overeenkomt met het AC# dat in het flightplan staat??
Of is dat juist het hele eieren eten?? :P :7 :?
Die AC# zijn de probleemgevallen als je met textbestanden werkt en je flightplan bestanden met meer mensen wilt delen. Je verplicht dan mensen om ofwel jouw vliegtuigen te gebruiken, ofwel de text files te gaan editen. Beide opties hebben wat nadelen.

AIEditor kan flightplans inlezen. Bij het lezen ziet hij bij elk flightplan een AC# staan, en als hij een plane met dat nummer kan vinden in het systeem dan koppelt hij dat ding aan die vlucht. Dat HOEFT dus niet het juiste aircraft te zijn, maar daar zit dus de grap...

Het koppelen van de flightplans aan de juiste aircrafts is iets wat je zo gemakkelijk mogelijk moet kunnen doen; dat kan in het flight plan search scherm. Heb je net alle KLM vluchten geimporteerd, dan tik je bij title KLM, en dan enter en hop daar zijn je plans. Selecteer (control indrukken om er meer tegelijk te doen) een aantal vluchten en klik dan Choose Aircraft om het vliegtuig te kiezen wat DIE vluchten moet doen.

En nou kom ik: ik heb toevallig niet de plane die die vlucht moet uitvoeren, maar ik heb wel een vergelijkbaar toestel (net iets andere repaint bv, of gewoon een echt vergelijkbaar toestel qua omvang). Die kan ik dan opgeven als vervanger voor het toestel dat 'voorgeschreven' wordt door de flightplan. Alle vrijheid dus: ik kan de dagelijkse EHAM-EHBK vluchten door een cessna laten uitvoeren :)

Nu ben ik klaar, en wil ik een traffic.bgl maken. Hoe doen we dat? Simpel, menu File-Export, Export All to FS2002. Gaat het systeem controleren of alles wat ik in de flightplans heb staan, haalbaar is. Of alle door mij opgegeven vliegtuigen aanwezig zijn. Of de flightplans wel kloppen. En zo nog een setje controles. Gaat alles goed, dan heb ik ineens een nieuwe traffic.bgl :7

Zie jij ergens in mijn beschrijving van de werking van AIEditor dat je een ac# moet invoeren? Nee dus. Voor elk gebruikt aircraft wordt, indien nodig, een eigen ac# aangemaakt, die misschien wel hemelsbreed verschilt van die van de buurman. No problemo, want we hebben dezelfde informatie (wanneer vliegt een toestel van waar naar waar), de software zorgt voor de correcte koppeling tussen MIJN toestel en het GEDEELDE flightplan.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb kunnen maken. Ik hoop ook dat jullie nu inzien waarom ik zo aan die multi-user optie hecht: die maakt het systeem namelijk compleet. Dan kunnen we met z'n allen aan 1 groot systeem werken, dat bij iedereen kan werken, ongeacht de vliegtuigen die jij op je systeem hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 13:40 schreef Delphi32 het volgende:
Alles goed en aardig, maar ik ga toch eerst de huidige versie van AIEditor helemaal goed maken. Het moet stabiel en foutloos kunnen draaien met meerdere gebruikers, zodat we allemaal aan dezelfde database kunnen hangen. Verder doet de Delete Leg knop het nog niet, en ontbreekt er een helpfile voor mensen die niet (helemaal) snappen waar het over gaat. Het enige wat ik voorlopig aan dat downloaden ga doen, is een veld bij de vliegtuigen hangen genaamd 'download locatie'.
Pas als dat allemaal geregeld is, en er blijkt nog steeds behoefte te zijn aan een download-en-installatie-functie binnen AIEditor ga ik verder werken. Maar ik weet niet hoe lang dat kan gaan duren.
Lol precies in dezelfde minuut dat ik denk: "Hmm eens ff kijken hoe het met het ai topic staat" en ik dit post, post jij ff dat hele stuk hierboven, LOL :)
Op zaterdag 16 februari 2002 00:37 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Een hele lap text die alles duidelijk maakt bij McFlipp :7
zo gelezen, en eindelijk snap ik wat Ai editor nou eigenlijk doet :)
Erg fijn die uitleg!
En ik snap idd waarom je zo graag een multi-user geval wil hebben dat goed werkt :)
Nu nog een goede server hebben en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op vrijdag 15 februari 2002 16:55 schreef ND het volgende:
Delphi32 > Wil je wel dat ik een HELP file maak? :7

Het is dan wel mijn eerste keer. Maar zou je dan wat punten kunnen geven waar ik een help file van moet maken?
Sterker nog ND, ik zou het enorm toejuichen als jij dat zou willen doen. Als ik als programmeur dat ga doen, bestaat het risico dat ik ga vervallen in technische zaken waar de n00b niets aan heeft. Jij staat er veel cleaner tegenover.

Ik vind het ook erg leuk als je mee wilt werken, gewoon vanwege een stukje teamgeest :o. Bovendien heb ik een hekel aan helpfiles schrijven >:)
(hoe kom ik ook al weer aan die kleinere lettertjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Eej delphi nog iets, als ik import all from fs2002 doe, dan vergeet ie zeg maar de aircrafts te importen dat moet ik dan weer later handmatig doen. Is een kleine bug, maar is toch fijn als ie eruit word gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zaterdag 16 februari 2002 00:37 schreef McFlipp het volgende:
[..]

zo gelezen, en eindelijk snap ik wat Ai editor nou eigenlijk doet :)
Erg fijn die uitleg!
En ik snap idd waarom je zo graag een multi-user geval wil hebben dat goed werkt :)
Nu nog een goede server hebben en klaar!
Bedankt voor je compliment, had al langer het gevoel dat een goeie beschrijving nodig had maar ik had nu pas tijd.

Die goeie server is er al; die van chemokar werkt goed, en ik heb goeie hoop dat Arend-Van-Pagina-10 een nog VEEL leukere heeft :9. Op een 256kb upload is het al heel aardig te doen.

Heb ook nog nieuws van het programmeerfront: er is een delete-knop bij het flightplan-edit-scherm gekomen, ik heb het gerommel met id's uitgevogeld en gerepareerd en nog wat kleine zaken aangepakt (de message 'will be saved' weg enzo). Morgen verwacht ik een versie 4 online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Hmmz, dagje weg geweest hier en gelijk weer nieuwe ontwikkelingen. Das koel om te horen. :P
Ik ben inmiddels bijna klaar met alle EasyJet lijndiensten in een TXT-file op te nemen. Gaat goed dus, net na Transavia. Als je de EasyJet vluchten ook gebruikt wordt ook het luchtruim boven Engeland trouwens goed 'bevuild'. ;)
Vergeet dan trouwens alleen niet de DF paint te downloaden. Een goeie EasyJet 737 repaint heb ik nog niet kunnen vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even update van mij.. nog geen nieuws :)... en trouwens ND als jij die helpfile af hebt...please ASAP post hem hier..dan snap ik het ook :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik zal er zo snel mogelijk aan beginnen.

Correct me if I\m wrong

1)in HTML? (ik kan hem ook maken in Visual Basic 6) Ja ik kan ook programmeren. (VB6 vind ik makkelijker, dan HTML)
2)onderwerpen op verschillende pagina's, en niet alles op 1 pagina?
3) --> 2,zo ja, hoe moet ik hem hier dan posten? :7 (ow, ik weet et al, op de eerst post van pagina 1, zet je links neer die naar de verschillende onderweprn van de help verwijzen. Een soort van "inhoud pagina" :))

en nog wat andere zaken :
Delphi 32 > Moet ik wachten totdat de "final" versie uitkomt? Zo nee, kun je dan aangeven, welke procedures niet meer veranderen?

(Ik doe hem in Visual Basic 6, en maak dan een EXE bestandje van ok? en dan op de server zetten ofsow, ik weet namelijk niet waar ik em kan uploaden)

Paar vragen voor de HELP
1)Prefereren jullie een standaard grijze look, of eentje met mooie design?
2)Hebben jullie nog tips en of opmerkingen m.b.t de HELP van AIEditor? Zo ja, welke?
3)Hebben jullie een voorkeu voor screenshots van AIEditor in de help?

Met vriendelijke groeten ND. (ik weet dat het van de FaQ niet mag, maar doe et toch :7 ben in een vriendelijke bui vandaag :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Whaa en nog iets :+ :

Ik krijg geen ATC call name te horen. Dus als er een KLM vliegtuig is, hoor ik geen "KLM..." maar Landmark/Pacifica/Orbit :r Wat ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op zaterdag 16 februari 2002 14:03 schreef ND het volgende:
Whaa en nog iets :+ :

Ik krijg geen ATC call name te horen. Dus als er een KLM vliegtuig is, hoor ik geen "KLM..." maar Landmark/Pacifica/Orbit :r Wat ben ik vergeten?
ATC_Airline veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:00 schreef ND het volgende:

Correct me if I\m wrong

1)in HTML? (ik kan hem ook maken in Visual Basic 6) Ja ik kan ook programmeren. (VB6 vind ik makkelijker, dan HTML)
3) --> 2,zo ja, hoe moet ik hem hier dan posten? :7 (ow, ik weet et al, op de eerst post van pagina 1, zet je links neer die naar de verschillende onderweprn van de help verwijzen. Een soort van "inhoud pagina" :))

en nog wat andere zaken :
Delphi 32 > Moet ik wachten totdat de "final" versie uitkomt? Zo nee, kun je dan aangeven, welke procedures niet meer veranderen?

(Ik doe hem in Visual Basic 6, en maak dan een EXE bestandje van ok? en dan op de server zetten ofsow, ik weet namelijk niet waar ik em kan uploaden)

Paar vragen voor de HELP
1)Prefereren jullie een standaard grijze look, of eentje met mooie design?
2)Hebben jullie nog tips en of opmerkingen m.b.t de HELP van AIEditor? Zo ja, welke?

Met vriendelijke groeten ND. (ik weet dat het van de FaQ niet mag, maar doe et toch :7 ben in een vriendelijke bui vandaag :+)
Ja die screenshots lijkt mij een slim idee.
Voor bijvoorbeeld mensen die het willen gebruiken maar het niet via het negin hebben gevolgt.
Dus dan leg je het stap voor stap uit plus screenshots dan wordt het namelijk erg gebruiksvriendelijk denk ik.

En een andere kleur dan grijs lijkt mij ook leuk bijvoorbeeld een pic van een KLM of zo op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ah okee, dat word dan met screenshots :)

Maarruh, ik kan niet kiezen. Moet ik em nou maken met een MDI form, of een normale form? Voor beide heb ik zo'n mijn ideeen. :7
En hoe zit het met links? Moet/mag ik ze verwijzen naar de AIEditor? :7
Hoe zit het met het linken naar dit topic? Krijg ik dan geen gezeik met Mods? Of kan ik beter toestemming vragen?

Ik gan een MDI form maken, dan kan er een overzichteljk menu in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Is er nog iemand die in een resolutie werkt (in windows) van 800 X 600? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:42 schreef ND het volgende:
Is er nog iemand die in een resolutie werkt (in windows) van 800 X 600? :7
Ik nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Hier wat nieuws betreft de flightplans. EasyJet is ook klaar. Deze staat beschikbaar op me FTP. Ik ga binnenkort aan Martinair werken. :7

Bovendien heb ik nog een aantal plans van kleine Amerikaanse maatschappijen gevonden die staan er ook op. Nu nog ff de repaints zoeken en dan zet ik die ook neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb het Flight plan van KLM af.
En die kan je downloaden vanaf achappy's ftp server en het is inclusief planes.

Veel plecier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik wil die Easyjet dinges ff proberen. (owja, flightplans noem je die dingen :)) maar weet et adres niet meer van de server :'(

Misschien een idee dat iemand hem in de eerste post zet of in zijn sign? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op zaterdag 16 februari 2002 19:38 schreef ND het volgende:
Ik wil die Easyjet dinges ff proberen. (owja, flightplans noem je die dingen :)) maar weet et adres niet meer van de server :'(

Misschien een idee dat iemand hem in de eerste post zet of in zijn sign? :7
achappey.demon.nl:21

user: fs2002
pass: tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zaterdag 16 februari 2002 19:41 schreef achappey het volgende:

[..]

Ah tank you very much! :) Nou moet ik goed onthouden dat et op pagina 14 staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Er staat nog een flightplan van WestJet airlines. Hun vliegen met 737's en die repaints staan ook op de ftp.
Deze verzorgen vluchten door Canada heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Op zaterdag 16 februari 2002 19:41 schreef achappey het volgende:

[..]

Hmm, download van die KLM stuff blijft hangen op 27%. Vast druk nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op zaterdag 16 februari 2002 20:09 schreef biobak het volgende:

[..]

Hmm, download van die KLM stuff blijft hangen op 27%. Vast druk nu :(
Ik zal die KLM zooi ff wat beter verdelen zodat die niet in 1 zip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Wie heeft er nog de originele niet-aangepaste versie van de flightplans.txt? Mag/kan die ook op de server worden gezet?

(ik heb een beetje mijn txt gefucked up, en wil graag schoon en overzichtelijk beginnen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:32 schreef ND het volgende:
Wie heeft er nog de originele niet-aangepaste versie van de flightplans.txt? Mag/kan die ook op de server worden gezet?

(ik heb een beetje mijn txt gefucked up, en wil graag schoon en overzichtelijk beginnen :))
De origineele staat erop bij Flightplans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ah okeey. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zaterdag 16 februari 2002 20:32 schreef ND het volgende:

Je bedoelt de flightplans.txt die door TDecompiler gegenereerd worden? De maker van TTools waarschuwt dat daar wel eens copyright op kan zitten. Voor jezelf decompileren mag altijd natuurlijk (en is ook een fluitje van een cent), uploaden naar een server zou wel eens problematisch kunnen zijn. Niet dat ik er troubles mee verwacht, maar goed :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zaterdag 16 februari 2002 14:00 schreef ND het volgende:

Correct me if I\m wrong

Mijn oorspronkelijke plan was om een set html files te leveren waarin de applicatie beschreven wordt. Als jij dat liever met VB6 oplost dan laat ik dat gaarne aan jou over >:)
Wat niet meer gaat wijzigen: het menu, de voortgangsschermpjes, het Airport scherm, het Select Flight Plan scherm, het Edit Flightplan scherm (dat overigens nu de correcte informatie biedt). Ik verwacht nog een wijziging in het AI-aircraft scherm om aan de gebruiker duidelijker te maken wat de bedoeling hiervan is.
Hoe kan een help zonder screenshots :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

idd, er is geen help zonder screenshot :) (eik wel domme vraag van me)

Maar waarom zit bij de originele flightplans.txt van FS2002 nou copyright op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi32> Je kan toch anders in je AIEditor bovenin een menuutje maken, als je erop klikt dat die dan mijn help file.exe opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Welk programma moet ik downloaden om heel veel air traffic in de lucht en op de grond te krijgen :?

is het freeware of payware :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op zondag 17 februari 2002 17:09 schreef 4Real het volgende:
Welk programma moet ik downloaden om heel veel air traffic in de lucht en op de grond te krijgen :?

is het freeware of payware :?
Je moet niet alleen een programma downloaden; je zal ook zelf wat editwerk moeten doen. Het gaat niet automagisch...

Benodigdheden:
TrafficTools (evt. met AIManager), freeware
AIEditor (front-end GUI voor TrafficTools), freeware

Verder goed de readme van TT lezen, dit topic goed volgen, geduldig zijn, en het zal wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hey Delphi. Als ik die post van Droogkloot nu lees, kom ik even met een idee.. Kan jij niet zoiets maken, dus TTools...dan 2 in 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 17:49 schreef The Real Falcon het volgende:
Hey Delphi. Als ik die post van Droogkloot nu lees, kom ik even met een idee.. Kan jij niet zoiets maken, dus TTools...dan 2 in 1..
Dat zit er al in :+
Als je import all from fs2002 doet dan start ie automatisch TTools, dat gewoon in 1 van de mappen van Ai editor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ND WAAR IS DIE HANDLEIDING??!!!??! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zondag 17 februari 2002 19:16 schreef The Real Falcon het volgende:
ND WAAR IS DIE HANDLEIDING??!!!??! :+
Whahahaa, ik ben er mee bezig. Wat is jullie maximale wachttijd? (En vergeet niet dat ik ook nog school heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vergeet je niet alleen even een goeie uitleg geven van wat het programma eigenlijk is en in houd etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zondag 17 februari 2002 19:42 schreef The Real Falcon het volgende:
Vergeet je niet alleen even een goeie uitleg geven van wat het programma eigenlijk is en in houd etc...?
Jip dat komt in het onderdeel "Inleiding" :) Is aan gedacht :)

Ik ben bijna klaar met het plannen, om hem zo overzichtelijk mogelijk te maken. :)

Ik hoop em woensdag/donderdag af te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hey laat es je indeling zien... misschien hebben wij nog ideeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Inleiding
Instellingen
Importeren
Flightplans
Aircraft
Airports
AI Aicraft
Exporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

F*ck ik kom er niet meer uit met VB, (krijg het gezeik met het scrollen :() html vind ik ongemakkelijk.

Hoe zouden jullie hem het liefst hebben?

-VB
-TXT :r
-Word formaat
-HTML

etc

Delphi32 --> Laat vooral jouw mening even weten, want het word tenslotte de HELP voor jouw AI Editor.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sounds good..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ooit met flash gewerkt ND? Kun je ook heleleuke dingen mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zondag 17 februari 2002 20:30 schreef The Real Falcon het volgende:
Hmmm nog nooit, maar lijkt me wel leuk...en moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 20:30 schreef The Real Falcon het volgende:
Lijkt me niet zo geschikt voor een handleiding, geef mij maar gewoon een simpele *.txt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een "klein" probleempje.
Het exporteren van aircrafts.txt, airports.txt via AIEditor gaat prima.
Wel nadat ik de orginele aidb.gdb heb gecleaned via een SQL scriptje.

Maar met het exporteren van de flightplans krijg ik een "out of memory" error.

Heeft iemand deze fout ook eens gehad?

/Edit
Probleem is opgelost.
Ik kan zonder problemen flightplans exporteren.
/Edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens wel de FAQ gelezen van Delphi32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zondag 17 februari 2002 20:29 schreef ND het volgende:
F*ck ik kom er niet meer uit met VB, (krijg het gezeik met het scrollen :()
>:) Op het gevaar af een flame war te starten: dat was te voorspellen ;) no offense ND, keep up the good work.
html vind ik ongemakkelijk.

Hoe zouden jullie hem het liefst hebben?

-VB
-TXT :r
-Word formaat
-HTML
De manier waarop je een help bestand maakt is niet relevant, het gaat erom dat je met de tools die je hebt een voor de gebruiker relevant stukje tekst kan maken.

VB heeft het nadeel dat het weer een exe erbij is, en die exe is in feite alleen maar een schil rond wat tekstbestanden. Voor schillen rond tekstbestanden hebben we iets wat bekend staat als browser, ergo HTML heeft mijn voorkeur. Word kan ook, bijna iedereen heeft Office en de eikels (including me :D) die StarOffice gebruiken kunnen het ook lezen. Zelfs .txt is een optie maar dan worden plaatjes weer lastig.

Oh ja, als je perse een vb ding wilt maken, mij best, ik maak een menu-optie 'Open help' oid en start dan stiekum help.exe op. Zeg maar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zondag 17 februari 2002 20:13 schreef ND het volgende:

[..]

Ik hoop em woensdag/donderdag af te hebben
Mooi! Dan doe ik met je mee: ik heb nog 1 (voorlopig) onoplosbaar probleem in de toewijzing van vliegtuigen (mn query wil maar niet het gewenste resultaat opleveren), ik verwacht woensdag/donderdag alles af te hebben.
Waar ik ook naar ga kijken is of de aircrafts niet gewoon IN de database opgeslagen kunnen worden. Up- en download via de database is voor mij gemakkelijker te realiseren dan FTP 8-)

Enne ND, mail gerust als je meer info wilt van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op zondag 17 februari 2002 23:06 schreef parivo het volgende:
Wel nadat ik de orginele aidb.gdb heb gecleaned via een SQL scriptje.
Dat script wordt in de volgende versie dus een functie in het menu. Ik was er ook al achter dat je niet zonder kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014011625
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014011760

Ik ben nog op zoek naar planes die als AI traffic kunnen dienen en niet teveel geheugen vreten. Ik ben me cd's met fs2000 stuff afgegaan.
Deze is goed bruikbaar voor de Transavia flightplans lijkt me. Het is een FS2000 model dus hij zal geen gear hebben maar zolang er geen gmax versie is, is dit misschien een goed alternatief.

hij is van de Project Freeware Group en ze zipfile is maar 273kB.
Ik kan hem vanavond uploaden als iemand interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 18 februari 2002 07:10 schreef rdluca het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben nog op zoek naar planes die als AI traffic kunnen dienen en niet teveel geheugen vreten. Ik ben me cd's met fs2000 stuff afgegaan.
Deze is goed bruikbaar voor de Transavia flightplans lijkt me. Het is een FS2000 model dus hij zal geen gear hebben maar zolang er geen gmax versie is, is dit misschien een goed alternatief.

hij is van de Project Freeware Group en ze zipfile is maar 273kB.
Ik kan hem vanavond uploaden als iemand interesse heeft.
Upload hem maar naar de server van achappey.
Ennuh we hebben geluk volgens mij want ik d8 dat het vrijdag was, was er een gast op flightsim.com die iets van 5 of 6 repaints heeft gereleased van zeer goede kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Yo, ik heb een standaard 737 repaint van Transavia. Lekker makkelijk kost amper performance en heeft wel een landingsgestel. :)
Bovendien heeft die ook mooie nighttextures. Ik zou aanraden om die te gebruiken. Ik ben trouwens ook op zoek naar meerdere repaints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat was de url ook al weer van die site waar ze alle AI vluchten aan het maken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op maandag 18 februari 2002 11:20 schreef achappey het volgende:
Yo, ik heb een standaard 737 repaint van Transavia. Lekker makkelijk kost amper performance en heeft wel een landingsgestel. :)
Bovendien heeft die ook mooie nighttextures. Ik zou aanraden om die te gebruiken. Ik ben trouwens ook op zoek naar meerdere repaints.
Ik had er onlangs nog een heel stel geupload (drie zips, bij elkaar +/- 25MB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 11:20 schreef achappey het volgende:
uiteraard gebruik ik ook de 737 Transavia repaint voor de vluchten die transavia met een 737 uitvoert. Voor de vluchten die met een 757 worden uitgevoerd wil ik wel een 757 en geen 737 gebruiken. Vandaar mijn zoektocht naar een aardige niet al te zware Transavia 757.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op maandag 18 februari 2002 11:40 schreef rdluca het volgende:

[..]

uiteraard gebruik ik ook de 737 Transavia repaint voor de vluchten die transavia met een 737 uitvoert. Voor de vluchten die met een 757 worden uitgevoerd wil ik wel een 757 en geen 737 gebruiken. Vandaar mijn zoektocht naar een aardige niet al te zware Transavia 757.
Pff, het was wel erg vroeg toen ik dat poste, sorry rdluca. Zat ff niet op te letten, wist niet dat je de 757 bedoelde. Mogguh!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Hey Achappey, die 'originele flightplans.txt' die op je ftp staat. Wat staat daarin?
Is dat die flightplans.txt waar jij die easyjet en transavia e.d. ook allemaal in heb zitten? Zo ja, kun je dan ook ff je aircrafts.txt erop zetten?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op maandag 18 februari 2002 12:42 schreef Andre21 het volgende:
Hey Achappey, die 'originele flightplans.txt' die op je ftp staat. Wat staat daarin?
Is dat die flightplans.txt waar jij die easyjet en transavia e.d. ook allemaal in heb zitten? Zo ja, kun je dan ook ff je aircrafts.txt erop zetten?
Wa's er nou zo moeilijk aan het woord "originele"? :P

Dat zijn dus de ongewijzigde flightplans van MS, voor het geval je opnieuw wilt beginnen (lees: iets grondig verkloot hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 12:59 schreef DroogKloot het volgende:

[..]

Wa's er nou zo moeilijk aan het woord "originele"? :P

Dat zijn dus de ongewijzigde flightplans van MS, voor het geval je opnieuw wilt beginnen (lees: iets grondig verkloot hebt).
Ja dat is zo ik heb die origineele erop gezet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Werkt dit nou in TTrafic???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Uhm, Uhm hoe zal ik het vertellen.

Jullie zullen dit niet leuk gaan vinden. (sorry guys...,forgive me, please....)

Ik denk dat de HELP pas op donderdag klaar is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 18 februari 2002 18:09 schreef ND het volgende:
Uhm, Uhm hoe zal ik het vertellen.

Jullie zullen dit niet leuk gaan vinden. (sorry guys...,forgive me, please....)

Ik denk dat de HELP pas op donderdag klaar is... :'(
Als ie maar goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Net ff getest; een met een leeg flightplan.txt begonnen en daar alle europa routes ingezet die er tot op heden zijn gemaakt, hieronder rechts een overzicht van de flightplans die erin zitten (behalve fsuntraffic01/02). Met de bijbehorende defaults waar mogelijk
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014063713

starten op LAGO Amsterdam met NL2000 leverde 1.3 FPS terwijl ik op runway 09 stond te kijken. Zonder NL2000 op baan 09, 7 FPS. Het is te doen maar erg zwaar voor je systeem

Dawn. opgestegen EHAM 09
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014063747

Zoals je op TCAS kunt zien genoeg planes in de lucht
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014063785

me plane gaat wel rare kuren vertonen
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014063816

gaaf, veel planes in de lucht maar met een nog vollere flightplans.txt gaat het kritisch worden voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 21:35 schreef rdluca het volgende:
Net ff getest; een met een leeg flightplan.txt begonnen en daar alle europa routes ingezet die er tot op heden zijn gemaakt, hieronder rechts een overzicht van de flightplans die erin zitten (behalve fsuntraffic01/02). Met de bijbehorende defaults waar mogelijk
[afbeelding]

starten op LAGO Amsterdam met NL2000 leverde 1.3 FPS terwijl ik op runway 09 stond te kijken. Zonder NL2000 op baan 09, 7 FPS. Het is te doen maar erg zwaar voor je systeem

Dawn. opgestegen EHAM 09
[afbeelding]

Zoals je op TCAS kunt zien genoeg planes in de lucht
[afbeelding]

me plane gaat wel rare kuren vertonen
[afbeelding]

gaaf, veel planes in de lucht maar met een nog vollere flightplans.txt gaat het kritisch worden voor je systeem.
Ja dat probleem heb ikn ook

Ik heb alle flightplans van KLM , Transavia , Easyjet en Westjet erin zitten.
En dat vind ie niet zo heel erg leuk op Schiphol dan heb ik een FPS van 5 of zo.

En dat moet zonder iets dik 20 FPS zijn.

Maar als ik dus alle filghtlans aan heb en ik ben gewoon ik de lucht kan die het uithouden maar op schiphol dus echt niet.

En dus vind ik dsat mijn Geforce 2 GTS/Pro het nog best aardig doet maar ik wil graag een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 18 februari 2002 22:35 schreef Dutch3men het volgende:

[..]

Ja dat probleem heb ikn ook

Ik heb alle flightplans van KLM , Transavia , Easyjet en Westjet erin zitten.
En dat vind ie niet zo heel erg leuk op Schiphol dan heb ik een FPS van 5 of zo.

En dat moet zonder iets dik 20 FPS zijn.

Maar als ik dus alle filghtlans aan heb en ik ben gewoon ik de lucht kan die het uithouden maar op schiphol dus echt niet.

En dus vind ik dsat mijn Geforce 2 GTS/Pro het nog best aardig doet maar ik wil graag een betere.
Dat maakt nix uit je grafische kaart. Het gaat om je cpu en geheugen. en vooral bij die ai planes is je geheugen heel belangrijk, hoe meer geheugen hoe meer planes ie kan laden en hoe beter het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op maandag 18 februari 2002 22:35 schreef Dutch3men het volgende:

[..]
Ik vind het erg opvallend dat het op Schiphol best druk kan zijn (standaard traffic op 100% en dan in de spits, sta je een half uur te wachten tot die I*&^%$^# DeHavillands van de rwy af zijn :( ), en dat mn fps dan netjes rond de 10 blijft hangen. FPS 10 vind ik prima, ik hoef toch alleen maar op te stijgen, wat lager mag ook wel. Maar wat maakt die repaints dan ineens zo zwaar dat je FPS keldert? Dat snap ik nog niet helemaal. Aan de hoeveelheid verkeer kan het m.i. niet alleen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Ja dat performance prob had ik ook al gemerkt. Erg jammer dat dit zo'n cruciale rol gaat spelen. Wel lekker natuurlijk voor de toekomst over hoe die spel eruit ziet alsk over een 2,5 Ghz beschik met 2GB RAM erin. Maarja das toekomst muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Ondertussen ratelt de upload van AIEditor versie 4 alweer...
legs kunnen verwijderd worden, het flightplan search scherm biedt meer informatie, het assignen van aircraft gaat nu goed. Helaas had een en ander een database wijziging tot gevolg waardoor er weer een lege db meegeleverd moet worden (zit in update4.zip). Maar ik kan nu met zekerheid zeggen dat het mogelijk is met meerdere personen aan hetzelfde systeem te werken, op zo'n manier dat de flightplans voor allen hetzelfde zijn maar de 'uitvoering' van de plans per systeem/gebruiker kan verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 19 februari 2002 00:02 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Maar wat maakt die repaints dan ineens zo zwaar dat je FPS keldert? Dat snap ik nog niet helemaal. Aan de hoeveelheid verkeer kan het m.i. niet alleen liggen.
Als je veel planes gebruikt zal dat denk ik ook veel CPU tijd kosten om de posities en bewegingen van die dingen te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 19 februari 2002 00:06 schreef achappey het volgende:

[..]

Als je veel planes gebruikt zal dat denk ik ook veel CPU tijd kosten om de posities en bewegingen van die dingen te berekenen.
Ja dat snap ik. Maar waarom heb ik een drop van 15 naar 8-11, op een p3-800, terwijl ik hier verhalen lees van mensen met een Athlon-megaveelsneller die de performance zien zakken van 20 naar 5? Dat lijkt me onevenredig veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 19 februari 2002 00:26 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar waarom heb ik een drop van 15 naar 8-11, op een p3-800, terwijl ik hier verhalen lees van mensen met een Athlon-megaveelsneller die de performance zien zakken van 20 naar 5? Dat lijkt me onevenredig veel.
Tja dat soort dingen kan je nooit vergelijken lijkt mij. Dat is afhankelijk van zoveel facetten (Alle instellingen in FS2002, BIOS settings, driver settings). Of kan je er hier vanuit gaan dat iedereen zijn systeem tot in de puntjes getweakt heeft? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niet veel last van een performance drop!! Bij mij draait ie op EHAM van LAGO met bijna alle plans (behalve Easyjet) op EHAM steeds rond de 13FPS. Enige vervelende is dat alles land en opstijgt van 1 baan zodat 8 op de 10 kisten een 'Go Around' krijgen en ik soms wel erg lang moet wachten om op te stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 19 februari 2002 09:38 schreef terwee het volgende:
Ik heb helemaal niet veel last van een performance drop!! Bij mij draait ie op EHAM van LAGO met bijna alle plans (behalve Easyjet) op EHAM steeds rond de 13FPS. Enige vervelende is dat alles land en opstijgt van 1 baan zodat 8 op de 10 kisten een 'Go Around' krijgen en ik soms wel erg lang moet wachten om op te stijgen!
Wat zijn je instellingen in FS2002 dan? Ik heb alles op hoog staan. En gebruik je alle plans die ter download beschikbaar zijn op avsim.com?

BTW Waarom EasyJet niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 10:14 schreef achappey het volgende:

[..]

Wat zijn je instellingen in FS2002 dan? Ik heb alles op hoog staan. En gebruik je alle plans die ter download beschikbaar zijn op avsim.com?

BTW Waarom EasyJet niet? ;)
Ik heb veel op max staan, behalve het water en environment... Ik heb in ieder geval alle plans die er voor EHAM zijn. Easyjet niet omdat daar geen goede repaint van is en ik NIET een DF wil hebben vliegen omdat juist die je FPS KILLED!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Wat gebruiken jullie voor de KLM 747 eigenlijk? Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie repaint. Ik heb nu de POsky en PSS geprobeerd maar die zorgen toch iets teveel voor een performance drop. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 19 februari 2002 09:38 schreef terwee het volgende:
Die go-arounds zijn idd erg irri |:(. Ik heb het idee dat jets eerder van de rwy af zijn dan de props, klopt dat ook met jouw ervaring?
Tis ook erg frustrerend als jij met je 747 moet wachten op 10 binnenkomende cessna's op EHAM (situatie=standaard traffic op 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 10:38 schreef achappey het volgende:
Wat gebruiken jullie voor de KLM 747 eigenlijk? Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie repaint. Ik heb nu de POsky en PSS geprobeerd maar die zorgen toch iets teveel voor een performance drop. ;(
Op Avsim staat wel een goede repaint!!
Tenminste.. die heb ik en die geeft no problems..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 10:51 schreef Delphi32 het volgende:

[..]

Die go-arounds zijn idd erg irri |:(. Ik heb het idee dat jets eerder van de rwy af zijn dan de props, klopt dat ook met jouw ervaring?
Tis ook erg frustrerend als jij met je 747 moet wachten op 10 binnenkomende cessna's op EHAM (situatie=standaard traffic op 100%)
Ik heb de Cessna's eruit gedonderd.... Vreselijk irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 19 februari 2002 11:24 schreef terwee het volgende:

[..]

Op Avsim staat wel een goede repaint!!
Tenminste.. die heb ik en die geeft no problems..
Zou jij die kunnen uploaden naar mij? Ik heb net nog gezocht maar kan hem echt niet vinden. :(
Trouwens er is voor jetBlue Airways ook een flightplan file beschikbaar. Is een maatschappij in de vs die vanaf JFK naar Florida vliegt. De enige soort plane die ze hebben (A320) is ook beschikbaar als download. Ik heb ze ook beide op me FTP gezet. Vult het luchtruim boven de VS weer enigzins.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste