Wordt vanavond pas, want ik ben nu aan het werk...Op dinsdag 19 februari 2002 11:27 schreef achappey het volgende:
[..]
Zou jij die kunnen uploaden naar mij? Ik heb net nog gezocht maar kan hem echt niet vinden.
Trouwens er is voor jetBlue Airways ook een flightplan file beschikbaar. Is een maatschappij in de vs die vanaf JFK naar Florida vliegt. De enige soort plane die ze hebben (A320) is ook beschikbaar als download. Ik heb ze ook beide op me FTP gezet. Vult het luchtruim boven de VS weer enigzins.
Hehe, ik ook dus heeft geen haast.Op dinsdag 19 februari 2002 11:41 schreef terwee het volgende:
[..]
Wordt vanavond pas, want ik ben nu aan het werk...
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Hmmmz delphi je hebt concurrentie 

Ik ga het nu ff uit proberen
Het is een programmatje dat vandaag op avsim is geplaatstFor use with TTools 1.0 and 1.1/1.2. - no other programs needed. Does not need MS Office or another database or spreadsheet installed. - allows editing and insertion of flightplans, aircraft and airports. - deleting entries. If an airport or aircraft is deleted, all flightplans using it are also deleted to retain consistency - calling compiler and decompiler from the editor - merging input files - automatic calculation of arrival times - searching aircraft and airports - searching flightplans - selecting only plans for a specific aircraft or airport - first stage of online help (basic documentation) - complete online help - errorchecking. (CW)
Ik ga het nu ff uit proberen
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Voor dat progje ga ik geen help schrijven
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hoeft ook neit want die zit erbijOp dinsdag 19 februari 2002 17:14 schreef ND het volgende:
Voor dat progje ga ik geen help schrijven
Zelf met zijn zoek systeem dat je op je onderwerp kan zoeken enzo!
Ennuh man wat gaat dat importeren van die flightplans en aircraft etc snel man!
M'n originele flightplans met 23.000 flightplans was in 2 seconden geladen
Hieronder een screenshot uit de interface:

Verwijderd
misschien een stomme vraag.
Maar in welke directory moet de flightplans.txt staan?? kan hem nergens vinden
Stomme vraagOp dinsdag 19 februari 2002 17:41 schreef DoMiNuS het volgende:
misschien een stomme vraag.
Die .txt's worden door TrafficTools gemaakt als je traffic.bgl decompileert. TT plaatst ze automagisch in dezelfde directory waar je de .exe's ook hebt geparkeerd.
[Edit] Moet zeggen, dat FSTrafficEditor is een erg goed programma... niet multi-user georienteerd, maar dat is voor "persoonlijk gebruik" toch minder belangrijk. Goede interface, snelle algoritmes... there's work to do Delphi
Bij mij word het niet steeds drukker
(vaag, maar goed) Wie heeft er al wel een heel drukke flightplans?
(en ik loop iets achter op schema met de help,....&*^*( school)
(en ik loop iets achter op schema met de help,....&*^*( school)
mm ja ik vind het er op zich wel aardig uitzien. Ik zal je vertellen waarom ik dit dus 'net nix' vind (no offence to the author of the program):Op dinsdag 19 februari 2002 17:59 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Moet zeggen, dat FSTrafficEditor is een erg goed programma... niet multi-user georienteerd, maar dat is voor "persoonlijk gebruik" toch minder belangrijk. Goede interface, snelle algoritmes... there's work to do Delphi
1. ik zie eigenlijk alleen maar de txt files zoals die gegenereerd worden door TTools. Dat wilde ik dus niet, ik wilde een interface OVER de txts heen. Zo vond ik het behoorlijk naar dat ik iedere keer de naam van een airport moest onthouden bij de bijbehorende ICAO code; maakt de conversie van een real-world airline timetable naar AI files veel lastiger. Vandaar dat ik een veld toevoeg Airport Name.
2. multi-user is idd een keuze die je kunt maken... ik heb ervoor gekozen omdat ik niet zo'n zin had om alle planes te downloaden en dan alle txt files samen te voegen
3. de snelheid (traagheid?) van AIEditor wordt mede veroorzaakt door punt 2: doordat alles safe moet gebeuren. Sorry, ik ben bang dat er niet heel veel performance te winnen is.
Maar ik moet zeggen, het ziet er keurig verzorgd uit. Ik zal niemand dwingen om met AIEditor te werken, en als er goeie suggesties komen voor AIEditor nav 'concurrerende' proggies dan zie ik ze graag tegemoet. We kunnen altijd kijken wat er nog in kan
Ok ik heb vanavond AIEditor als 'gebruiker' getest, omdat ik wilde weten of het geheel nog werkt, en of het ook gemakkelijk werkt, en simpel omdat ik alle klm/transavia/easyjet/jetblue flightplans wilde uitproberen. Hier mijn resultaten, benieuwd of jullie hetzelfde beleven of zelfs nog meer te melden hebben.
1. Flightplans die je downloadt, hebben een AC#. Meestal staat er in de txt dan wel vermeld welke vliegtuigen daarbij horen, maar binnen AIEditor is dit een hoop uitzoekwerk. Dit heb ik als volgt opgelost: op het AI-plane scherm staat nu de AC# vermeld waaronder de in AIEditor bekende vliegtuigen vermeld zijn. (iemand die het snapt
?). Andere optie om hier de hoeveelheid kliks te verminderen is om tijdens het importeren van een flightplan bij onbekende AC#'s te vragen welk vliegtuig (uit de lijst van AIEditor) hier bedoeld wordt.
2. Importeren van flightplans met airports erin die niet in AIEditor voorkomen gaat op zich wel goed, maar de export gaat dan niet meer (de airports.txt bevat ongeldige info, dus TCompiler snapt het niet). Hier is goeie foutafhandeling vantevoren gewenst.
Verder werkt het allemaal, voor zover ik kan zien. Dus eh, kom maar op met die andere meldingen
1. Flightplans die je downloadt, hebben een AC#. Meestal staat er in de txt dan wel vermeld welke vliegtuigen daarbij horen, maar binnen AIEditor is dit een hoop uitzoekwerk. Dit heb ik als volgt opgelost: op het AI-plane scherm staat nu de AC# vermeld waaronder de in AIEditor bekende vliegtuigen vermeld zijn. (iemand die het snapt
2. Importeren van flightplans met airports erin die niet in AIEditor voorkomen gaat op zich wel goed, maar de export gaat dan niet meer (de airports.txt bevat ongeldige info, dus TCompiler snapt het niet). Hier is goeie foutafhandeling vantevoren gewenst.
Verder werkt het allemaal, voor zover ik kan zien. Dus eh, kom maar op met die andere meldingen
Oke hier een melding. Een slechte melding. Een hele slechte negatieve bericht. Lees het volgende niet als je niet zonder een HELP kan. U bent gewaarschuwd.
Door die KLOTE school en proefwerkweek lig ik echt helemaal achter op schema
Moest ik nou een HELP schrijven voor Local gebruik of MultiUser gebruik?
(heis nog steeds niet af
ben nu een PW aan et leren
)
Kan iemand me helpen?
Wie wil in *.doc formaat met plaatjes een stukje van de HELP schrijven?
Het gaat om de volgende onderdelen : |AI Aicraft||Airports||Exporteren|
Ik zie et niet meer zitten. Wat is het leven toch hard... ik ga..... vaarwel.....
Door die KLOTE school en proefwerkweek lig ik echt helemaal achter op schema

Kan iemand me helpen?
Ik zie et niet meer zitten. Wat is het leven toch hard... ik ga..... vaarwel.....
Stuur maar op wat je hebt en wat ik voor je kan doen... ik heb het toch wat rustiger op het moment.Op donderdag 21 februari 2002 14:38 schreef ND het volgende:
[...]
Ik ben nu ff aan et leren, ik heb al inleiding, en importeren en het scherm Flightplans. (maar nog niet het toevoegen ervan)Op donderdag 21 februari 2002 15:03 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Stuur maar op wat je hebt en wat ik voor je kan doen... ik heb het toch wat rustiger op het moment.
Waar ik aan wil beginnen : New Flightplans en wat erbij hoort, Settings (FS2002 dir) en Airports (WTF moet ik daarover vertellen?
Delphi32 > Kan je dan wat schrijven over de AIAircraft en wat je daar kan doen? (zelf snap ik dat stukje ook niet 100%)
Delphi32 > Je links doen het niet om AIEditor te downen.
Zekers! Ik weet precies wat het doet en hoe het werkt. Ik zal het voor je doen.Op donderdag 21 februari 2002 15:12 schreef ND het volgende:
[..]
Delphi32 > Kan je dan wat schrijven over de AIAircraft en wat je daar kan doen? (zelf snap ik dat stukje ook niet 100%)
tnx voor de tip, ik zal ze vanavond bijwerken. BTW je bent de eerste die het meldtDelphi32 > Je links doen het niet om AIEditor te downen.
Ik had het ookal gemerkt maar je moet gewoon 3a veranderen in 4Op donderdag 21 februari 2002 15:46 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Zekers! Ik weet precies wat het doet en hoe het werkt. Ik zal het voor je doen.
[..]
tnx voor de tip, ik zal ze vanavond bijwerken. BTW je bent de eerste die het meldt
Verwijderd
vraagje tussendoor: wat zijn de systeemeisen van deze game?
Op mijn Tbird 1333@1540 met GeForce2 Ti 64ddr zal ut wel draaien maar ook op een Pentium2 300 met Radeon32DDR??? (:R) maja is niet mijn pc.. van een maat van me en hij geilt zowat op vliegtuigen
Op mijn Tbird 1333@1540 met GeForce2 Ti 64ddr zal ut wel draaien maar ook op een Pentium2 300 met Radeon32DDR??? (:R) maja is niet mijn pc.. van een maat van me en hij geilt zowat op vliegtuigen
Neeee, dat gaat niet echt draaien denk ikOp donderdag 21 februari 2002 16:43 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Misschien in de laagste resolutie met alles op low, maar dan is er geen reet aan.
Helaas dat zal echt niet lukken. Hij zal dus moeten blijven geilen op de screenshots in het screenshot topic.Op donderdag 21 februari 2002 16:43 schreef Thund3rKn0L het volgende:
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Wat een onzin!!! gewoon de AI planes uitzetten en je haalt nog een redelijke fps!
Ik draai het op een cellie 366, en met het meeste op full detail
Ja, op de grond loopt het wat traag, maar da's niet zo'n ramp
Ik draai het op een cellie 366, en met het meeste op full detail
Ja, op de grond loopt het wat traag, maar da's niet zo'n ramp
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Oke bedankt voor de hulp Delphi32!Op donderdag 21 februari 2002 15:46 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Zekers! Ik weet precies wat het doet en hoe het werkt. Ik zal het voor je doen.
[..]
tnx voor de tip, ik zal ze vanavond bijwerken. BTW je bent de eerste die het meldt
What the fuck moet ik eigenlijk over Airports schrijven?
Mijn PC loopt lekker zeg, not Ff backup terug zetten.
Maar ik heb die AIEditor er niet meer op zetten. En die links is nog steeds d00d. En ik heb em nodig voor screenshots enzo... (hurry hurry
)
Maar ik heb die AIEditor er niet meer op zetten. En die links is nog steeds d00d. En ik heb em nodig voor screenshots enzo... (hurry hurry
QueOp donderdag 21 februari 2002 18:52 schreef Subersub het volgende:
Hoe kan ik Luchtvaartmaatschapijen selekteren?
Formuleer dat eens wat duidelijker.
Eyz jongens, ik ga et weer niet halen vandaag.....
Tot mijn grote spijt
(Moet voor morgen 340 woordjes leren voor Engels, krijg ik net te horen
,morgen is de HELP dan pas klaar. (Morgen avond pas
) En mijn PC ligt overhoop 
Hopelijk vergeven jullie me dit...
Delphi32>De links doen het nog steeds niet

Hopelijk vergeven jullie me dit...
Nu wel... tja, soms heb ik wel eens wat te doen 's avonds. Dit was zo'n avondOp donderdag 21 februari 2002 20:11 schreef ND het volgende:
Aan de help ga ik morgen verder, want ik zag na het aanmaken van alle flightplans dat AIEditor erg goed werkt, maar dat het wat 'oefening' vergt. Heb je het door dan is het verschrikkelijk eenvoudig.
Verwijderd
Deze SQL foutmelding kreeg ik ook wanneer ik nieuwe aircrafts heb geplaatst in de aircraft dir.Op woensdag 13 februari 2002 17:57 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Gedaan en er staat nu dit:
[Reference Speeds]
flaps_up_stall_speed=130 // (Knots) KTAS
full_flaps_stall_speed=105 // (Knots) KTAS
cruise_speed=465.0
Maar nu krijg ik deze error:
[afbeelding]
Na een beetje gezoek bleek dat er in bepaalde aircraf.cfg's tabs wordt gebruikt.
Dat vindt de importer niet leuk.
Gelukkig heb ik niet niet zo veel aircrafts, maar
misschien kan Delphi de importer functie aanpassen dat het tabs kan negeren?
Tabs wordt namelijk net als , en ; gebruikt als delimiter.
Ik gebruik versie 4 van AIEditor btw.
Eerste post in dit topic en ik snap er geen hol van
Is dit een must have voor FS?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Kijk, daar heb ik wat aan! Ik heb gewoon (per ongeluk?) geen vliegtuigen met tabjes in de aircraft.cfg.Op vrijdag 22 februari 2002 02:45 schreef parivo het volgende:
[..]
Na een beetje gezoek bleek dat er in bepaalde aircraf.cfg's tabs wordt gebruikt.
Dat vindt de importer niet leuk.
Gelukkig heb ik niet niet zo veel aircrafts, maar
misschien kan Delphi de importer functie aanpassen dat het tabs kan negeren?
Tabs wordt namelijk net als , en ; gebruikt als delimiter.
Ik gebruik versie 4 van AIEditor btw.
Ja hoor, ik vermoed dat het wel degelijk mogelijk is om de tab te negeren. Ik kan dat vanaf mijn werkplek niet beoordelen, maar ik maak me sterk dat dat niet met 2 regeltjes code op te lossen in
Ligt eraan wat je wilt.Op vrijdag 22 februari 2002 08:02 schreef bolk het volgende:
Eerste post in dit topic en ik snap er geen hol vanIs dit een must have voor FS?
Ik persoonlijk irriteer me mateloos aan ActionAir cessna's die allemaal met amerikaanse registratienummers de rwy van EHAM blokkeren

Een ding: Ja!! Als je van realisme houd kan je niet zonder zou ik haast zeggen. AI plans zorgen ervoor dat je vluchten in FS2002 kan creeeren die in het echt ook vliegen. Dus 4 maal daags een vluchte Amsterdam - London met KLM livery ofzo.Op vrijdag 22 februari 2002 08:02 schreef bolk het volgende:
Eerste post in dit topic en ik snap er geen hol vanIs dit een must have voor FS?
Dus de mogelijkheden zijn ontzettend vet alleen de uitvoering laat nog beetje te wensen over omdat het erg veel werk is. Ik probeer net als vele andere enthousiaste flightsimmers dit werk een beetje dragelijk te maken en me steentje bij te dragen. En dat bespreken we in dit topic.
Om 'm nog maar een keer te quoten: het is absoluut een must-do! Het lijkt aanvankelijk ingewikkeld, maar dat valt *ontzettend* mee - met dank aan Delphi - een keer goed de docu lezen verduidelijkt al een heleboel.Op vrijdag 22 februari 2002 08:02 schreef bolk het volgende:
GVD!
Gisteren had ik besloten om niet meer aan de HELP te zitten en GOED voor mijn ENGELS SO (450 woordjes) te leren. En ik maar blokken en blokken, ik kende het goed, toenet de overhoring.....Ik kon de helft niet invullen
Weer een onvoldoende (stond al slecht)
ik zie de link met FS2002 niet, anders moet je naar de HK.Op vrijdag 22 februari 2002 15:30 schreef ND het volgende:
GVD!Gisteren had ik besloten om niet meer aan de HELP te zitten en GOED voor mijn ENGELS SO (450 woordjes) te leren. En ik maar blokken en blokken, ik kende het goed, toenet de overhoring.....Ik kon de helft niet invullen
![]()
Weer een onvoldoende (stond al slecht)
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Deze link zie ik ook niet, anders moet je ook naar HKOp vrijdag 22 februari 2002 23:28 schreef Mr.CeeJay het volgende:
[..]
ik zie de link met FS2002 niet, anders moet je naar de HK.
(als je em nog niets snapt)
Ik wilde ff duidelijk maken dat ik bar weinig tijd heb voor de HELP (die linkt naar FS2002)
ja ok, maar i didn't get the point about de 450 woorden, overhoring, etc.Op vrijdag 22 februari 2002 23:51 schreef ND het volgende:
[..]
Deze link zie ik ook niet, anders moet je ook naar HKIk heb beloofd een HELP te schrijven voor de AIEDITOR dat bestemd is voor FS2002 get the point/link?
![]()
(als je em nog niets snapt)
Ik wilde ff duidelijk maken dat ik bar weinig tijd heb voor de HELP (die linkt naar FS2002)
Zeg gewoon dat je weinig tijd hebt en we geloven je
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
okidokiOp zaterdag 23 februari 2002 12:24 schreef Mr.CeeJay het volgende:
[..]
ja ok, maar i didn't get the point about de 450 woorden, overhoring, etc.
Zeg gewoon dat je weinig tijd hebt en we geloven je
Ik heb even een kleine verbetering in de Import Flightplans functie gemaakt.
De meeste flightplan.txt's die je aantreft op het web bevatten, naast de daadwerkelijke flightplans, ook nog allemaal info over welke airline het is en zo. Tot nu toe moest je dan de flightplans copy-pasten in een nieuwe textfile. Wat een omslachtig werk... dat hoeft dus niet meer
Gewoon rechtstreeks het aangeleverde bestand inlezen.
Ik zet m nog niet meteen online, ik wil eerst nog wat andere dingen regelen, maar wilde jullie dit heuglijke feit niet onthouden
De meeste flightplan.txt's die je aantreft op het web bevatten, naast de daadwerkelijke flightplans, ook nog allemaal info over welke airline het is en zo. Tot nu toe moest je dan de flightplans copy-pasten in een nieuwe textfile. Wat een omslachtig werk... dat hoeft dus niet meer
Ik zet m nog niet meteen online, ik wil eerst nog wat andere dingen regelen, maar wilde jullie dit heuglijke feit niet onthouden
Vraag me af of je over een jaar ook vliegtuigen kan spotten in FS2002. Dat zou wel vet zijn.
Eerste stukje help voor het importeren van vluchtplannen en het veranderen van aircraft voor flightplans is beschikbaar op de site in mn sig.
Er is me gevraagd om een stukje over de AI-aircraft te schrijven; dat komt eraan. Voor single-user systemen is dit nauwelijks van belang, de multi-user connectors hebben er wel wat aan. Maar ja, ik ben dus de enige multi-user player
Er is me gevraagd om een stukje over de AI-aircraft te schrijven; dat komt eraan. Voor single-user systemen is dit nauwelijks van belang, de multi-user connectors hebben er wel wat aan. Maar ja, ik ben dus de enige multi-user player
Bedoel je met omporteren, het importeren naar FS2002, of naar AIEditor?Op zondag 24 februari 2002 00:33 schreef Delphi32 het volgende:
Eerste stukje help voor het importeren van vluchtplannen en het veranderen van aircraft voor flightplans is beschikbaar op de site in mn sig.
Op dezer dagen heb ik het harstikke druk, en probeer ik (wanneer ik kan) aan de Help te werken. Ik doe mijn best.
(ik ben zo lang bezig, dat als ik klaar ben, jullie niet eens meer een Help nodig hebben
Ik ben ook een beetje aan het proggen geslagen. Mijn handen begonnen beetje te jeuken dit weekend. 
Ik ben dus ook bezig met een tooltje om de plans wat simpeler te beheren enzo wou ff kijken of het wat wordt.
Hieronder alvast een screenie.
Ik ben dus ook bezig met een tooltje om de plans wat simpeler te beheren enzo wou ff kijken of het wat wordt.
Hieronder alvast een screenie.

Heeft iemand AIShuffler al uitgeprobeerd? Te vinden op flightsim.com.
Stukje uit de readme:
AI Traffic shuffler makes AI traffic much more realistic. What it
does is that it imports all airports and determines what country
they belong to. Then it imports all your installed aircraft and
determines what airline (and hence the country) they belong to.
Then it imports the existing AI traffic and for every flight it
determines the aircraft that was performing it and all airports
visited. Then the Shuffler builds a list of appropriate aircrafts
from within installed ones to determine what kind of aircraft could
perform this flight - the list consists of airplanes that belong
to any of the countries visited and also belong to the same category
(like B737 could be replaced by A320 but not by a Cessna Caravan).
Bij mij lijkt het niet echt te werken. Iemand andere ervaringen?
Stukje uit de readme:
AI Traffic shuffler makes AI traffic much more realistic. What it
does is that it imports all airports and determines what country
they belong to. Then it imports all your installed aircraft and
determines what airline (and hence the country) they belong to.
Then it imports the existing AI traffic and for every flight it
determines the aircraft that was performing it and all airports
visited. Then the Shuffler builds a list of appropriate aircrafts
from within installed ones to determine what kind of aircraft could
perform this flight - the list consists of airplanes that belong
to any of the countries visited and also belong to the same category
(like B737 could be replaced by A320 but not by a Cessna Caravan).
Geen ervaringen mee. Ik had het wel zien staan, maar dat lost het probleem niet op (overdreven veel props op EHAM) dus ik ben er niet aan begonnnen.Op zondag 24 februari 2002 22:26 schreef biobak het volgende:
Heeft iemand AIShuffler al uitgeprobeerd? Te vinden op flightsim.com.
Importeren = ergens iets vandaan halen en zorgen dat het in AIEditor terecht komt. Dat kan dus een txt of een bgl zijn.Op zondag 24 februari 2002 11:25 schreef ND het volgende:
[..]
Bedoel je met omporteren, het importeren naar FS2002, of naar AIEditor?
Exporteren = zorgen dat wat er in het systeem (AIEditor dus) zit, ergens anders terecht komt. Dat kan dus een bgl of een txt zijn.
Enne als je in tijdnood zit, geen probleem, ik schrijf nog wel even door. Zie mn site.
Nog een tip voor mensen die alleen KLM, Easyjet en Transavia te kaal vinden:
importeer alles uit FS2002 (de originele BGL) in AIEditor. Als AIEditor vraagt om een airline, type dan FS (oid). Dan heb je 23.000 vluchten.
Ga in AIEditor naar het Flightplan scherm, type in Title de tekst 'FS EHAM' en toets Enter. Krijg je alle plans die starten vanaf Schiphol. Selecteer alle cessna's, DeHavillands en andere meuk die je niet wilt en klik op Change Aircraft. Kies dan een vliegtuig dat beter past bij Schiphol. Ikzelf heb alle props vervangen door een Fokker 50.
Type dan in Flightplan scherm in vak Title de tekst 'FS % to EHAM'. Dan krijg je alle vluchten NAAR Schiphol. Herhaal de procedure van het veranderen van vliegtuigen.
En hop, geen cessna's meer op Schiphol!. FF export to FS2002 en klaar.
importeer alles uit FS2002 (de originele BGL) in AIEditor. Als AIEditor vraagt om een airline, type dan FS (oid). Dan heb je 23.000 vluchten.
Ga in AIEditor naar het Flightplan scherm, type in Title de tekst 'FS EHAM' en toets Enter. Krijg je alle plans die starten vanaf Schiphol. Selecteer alle cessna's, DeHavillands en andere meuk die je niet wilt en klik op Change Aircraft. Kies dan een vliegtuig dat beter past bij Schiphol. Ikzelf heb alle props vervangen door een Fokker 50.
Type dan in Flightplan scherm in vak Title de tekst 'FS % to EHAM'. Dan krijg je alle vluchten NAAR Schiphol. Herhaal de procedure van het veranderen van vliegtuigen.
En hop, geen cessna's meer op Schiphol!. FF export to FS2002 en klaar.
offtopic:
ND, een tijd geleden zei je dat je interesse had om mee te helpen aan Runway 36, een FS site.
Ik ken nu inmiddels een beetje PHP, genoeg om de start te kunnen maken. Als je mee wil helpen, neem dan even contact op via fs2002@sandershome.cjb.net
Andere geinteresseerden natuurlijk ook. Misschien kunnen we een VA als partner nemen?
ND, een tijd geleden zei je dat je interesse had om mee te helpen aan Runway 36, een FS site.
Ik ken nu inmiddels een beetje PHP, genoeg om de start te kunnen maken. Als je mee wil helpen, neem dan even contact op via fs2002@sandershome.cjb.net
Andere geinteresseerden natuurlijk ook. Misschien kunnen we een VA als partner nemen?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Nog één mededeling mijnerzijds:
morgen ga ik controleren of de db van chemokar nog up-to-date is. Als dat rond is, dan kan iedereen naar deze server connecten met AIEditor, zodat we gezamenlijk aan ieders eigen BGL kunnen werken
.
Ieder die mee wil doen: mail naar mij, ik zorg dat je het systeem inkan (je krijgt een mailtje terug met login gegevens). Doe dan een import aircraft en jouw systeem is helemaal aangemeld.
Ik zorg ervoor dat de online server beschikt over de airports en de vluchtplannen van KLM, Transavia en Easyjet; dat zijn de plannen die ik hier op mijn systeem heb. Ieder die andere flightplans erin wil hebben, hij ga zijn gang zodra hij toegang heeft. Met elkaar moeten we een aardig
systeem kunnen maken
morgen ga ik controleren of de db van chemokar nog up-to-date is. Als dat rond is, dan kan iedereen naar deze server connecten met AIEditor, zodat we gezamenlijk aan ieders eigen BGL kunnen werken
Ieder die mee wil doen: mail naar mij, ik zorg dat je het systeem inkan (je krijgt een mailtje terug met login gegevens). Doe dan een import aircraft en jouw systeem is helemaal aangemeld.
Ik zorg ervoor dat de online server beschikt over de airports en de vluchtplannen van KLM, Transavia en Easyjet; dat zijn de plannen die ik hier op mijn systeem heb. Ieder die andere flightplans erin wil hebben, hij ga zijn gang zodra hij toegang heeft. Met elkaar moeten we een aardig
Ik heb deze week Proefwerk week (Op maandag 25 februari 2002 00:31 schreef -Sander_ het volgende:
offtopic:

Bij het exporteren van m'n flightplans krijg ik de volgende foutmelding:

Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
AIEditor wil in de map waarin hij staat, een subdir Export hebben. Daarin moet TCompiler staan. Als je het complete package hebt gedownload en met Use Folder Names ge-unzipped, was dit automatisch gebeurd.Op maandag 25 februari 2002 11:51 schreef rellehenk het volgende:
Bij het exporteren van m'n flightplans krijg ik de volgende foutmelding:
Export directory does not exist.
Wat doe ik fout?
Oplossing: map aanmaken, TCompiler erin zetten.
Zelfde verhaal geldt mutatis mutandis voor de Import.
Waar heb je dat flightplan vandaan van KLM.Op maandag 25 februari 2002 01:17 schreef Delphi32 het volgende:
Nog één mededeling mijnerzijds:
morgen ga ik controleren of de db van chemokar nog up-to-date is. Als dat rond is, dan kan iedereen naar deze server connecten met AIEditor, zodat we gezamenlijk aan ieders eigen BGL kunnen werken.
Ik zorg ervoor dat de online server beschikt over de airports en de vluchtplannen van KLM, Transavia en Easyjet; dat zijn de plannen die ik hier op mijn systeem heb. Ieder die andere flightplans erin wil hebben, hij ga zijn gang zodra hij toegang heeft. Met elkaar moeten we een aardigsysteem kunnen maken
Van de server van achappey.
Ik heb ze van avsim.com, die heeft tegenwoordig een eigen ai plans directory waarin veel KLM te vinden isOp maandag 25 februari 2002 20:07 schreef Dutch3men het volgende:
[..]
Waar heb je dat flightplan vandaan van KLM.
Van de server van achappey.
Laatste nieuws van het programmeerfront:
1. de multi-user test op de server van chemokar loopt boven verwachting goed
.
2. Voortgangscherm bij exporteren van flightplans en alle andere te exporteren zaken
3. In het Edit Flightplan scherm zijn alle lijstjes nu gemakkelijker invulbaar (voor de kenners: ze gebruiken 'incremental search')
4. multi-select in het flightplan search scherm werkt ook met delete knop
5. export errors worden allemaal correct gemeld
6. bugje gevonden in Import Flightplans (die was handiger geworden omdat ie ook txt's met begeleidende tekst kon lezen) en gerepareerd.
Belangstellenden wordt verzocht later deze avond update 6 op te halen; wie mee wil werken aan 1 groot flightplan systeem mag bij mij een user account aanvragen.
Ik ben weer blij
1. de multi-user test op de server van chemokar loopt boven verwachting goed
2. Voortgangscherm bij exporteren van flightplans en alle andere te exporteren zaken
3. In het Edit Flightplan scherm zijn alle lijstjes nu gemakkelijker invulbaar (voor de kenners: ze gebruiken 'incremental search')
6. bugje gevonden in Import Flightplans (die was handiger geworden omdat ie ook txt's met begeleidende tekst kon lezen) en gerepareerd.
Belangstellenden wordt verzocht later deze avond update 6 op te halen; wie mee wil werken aan 1 groot flightplan systeem mag bij mij een user account aanvragen.
Ik ben weer blij
enne sorry, dat was dus als Edit bedoeld (niet een reply op mezelf)Op maandag 25 februari 2002 22:44 schreef Delphi32 het volgende:
Laatste nieuws van het programmeerfront:
1. de multi-user test op de server van chemokar loopt boven verwachting goed.
Belangstellenden wordt verzocht de inmiddels beschikbare update 6 op te halen; wie mee wil werken aan 1 groot flightplan systeem mag bij mij een user account aanvragen.
Ik ben weer blij
WOW rellehenk, hoe kom jij aan ZO'N grote gdb? Heb je de flightplans uit FS2002 3x geïmporteerd of zo? Die van mij is na import van FS2002 slechts 7mb groot...Op maandag 25 februari 2002 11:51 schreef rellehenk het volgende:
[afbeelding]
Goed nieuws op het AI front. Alle flightplans van Lufthansa + Condor zijn nu te downloaden op welbekende sites. Dit is naast de KLM bij mijn weten de 2e grote airline waarvan de plans beschikbaar zijn.
Cool!Op dinsdag 26 februari 2002 13:43 schreef achappey het volgende:
Goed nieuws op het AI front. Alle flightplans van Lufthansa + Condor zijn nu te downloaden op welbekende sites. Dit is naast de KLM bij mijn weten de 2e grote airline waarvan de plans beschikbaar zijn.![]()
Hoe staat het met de planEs? Zijn die er allemaal al in Lufthansa-variant?
Jup.Op dinsdag 26 februari 2002 13:59 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Cool!
Hoe staat het met de planEs? Zijn die er allemaal al in Lufthansa-variant?
Is de complete vloot beschikbaar? En dan ook nog GMAX models?Op dinsdag 26 februari 2002 14:10 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Jup.
Er was iets fout gegaan, de flightplans zaten er 2x in. Ik zag tijdens het vliegen alle AI-planes dubbel.Op maandag 25 februari 2002 23:44 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
WOW rellehenk, hoe kom jij aan ZO'N grote gdb? Heb je de flightplans uit FS2002 3x geïmporteerd of zo? Die van mij is na import van FS2002 slechts 7mb groot...
Maar nu is het weer hersteld en het bestand is zo'n 8 mb.
Eindelijk goed nieuws van mij....
Heis bijna af
Delphi32 > Kan je het stukje help wat jij geschreven heb naar mij toe m@ilen @ nofri.djohor@pierson.denbosch.kennisnet.nl
Heis bijna af
Delphi32 > Kan je het stukje help wat jij geschreven heb naar mij toe m@ilen @ nofri.djohor@pierson.denbosch.kennisnet.nl
Is er al iemand die een oplossing weet om de vliegtuigen op Schiphol vanaf een andere baan te laten opstijgen te laten landen op baan 06?? Ik bedoel dus of er al een mogelijkheid is om meerdere banen te gebruiken op een vliegveld. En dan niet alleen door mezelf, maar ook door de AI vluchten.
Whaha, diestaat ook in het andere topicOp dinsdag 26 februari 2002 15:30 schreef terwee het volgende:
Is er al iemand die een oplossing weet om de vliegtuigen op Schiphol vanaf een andere baan te laten opstijgen te laten landen op baan 06?? Ik bedoel dus of er al een mogelijkheid is om meerdere banen te gebruiken op een vliegveld. En dan niet alleen door mezelf, maar ook door de AI vluchten.
Dan reageer ik ook maar dubbel
2 tegelijk kan denk ik niet, (omdat AI de langste baan pakt) (en als je nou 2 evenlange banen hebt
Maar een baan kun je toch van 2 kanten approachen? Op schiphol kun je in het echt niet vanaf baan 06 opstijgen, dus in FS2002 hebben ze een "verbindings" stukje gemaakt, MAAR die begint niet aan het begin van baan 06, word deze dan niet korter? Dan zou baan 24 toch langer zijn?

ja dat kan ik...maar je kan het ook downloaden vanaf (zie url in sig). Wat heb je liever? Als ik moet mailen wordt het vanavond pas.Op dinsdag 26 februari 2002 15:14 schreef ND het volgende:
Ow, oke ik download em wel vanaf je linkOp dinsdag 26 februari 2002 16:01 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
ja dat kan ik...maar je kan het ook downloaden vanaf (zie url in sig). Wat heb je liever? Als ik moet mailen wordt het vanavond pas.
Ook van mij een dubbele reply: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12469696#12469696Op dinsdag 26 februari 2002 15:42 schreef ND het volgende:
[..]
2 tegelijk kan denk ik niet, (omdat AI de langste baan pakt) (en als je nou 2 evenlange banen hebt![]()
)
Kan het volgende in word ? : Bovenaan een linkje, als je erop klikt gaat hij naar het midden van je document, dat heb je daar gemarkeerd zeg maar.
Moet kunnen, met een soort van html tags....Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef ND het volgende:
Kan het volgende in word ? : Bovenaan een linkje, als je erop klikt gaat hij naar het midden van je document, dat heb je daar gemarkeerd zeg maar.
ik werk er nooit mee in Word, liever save ik het doc dan eerst als html
Ow okee, scrollen vinden jullie toch niet zo erg?Op dinsdag 26 februari 2002 17:05 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Moet kunnen, met een soort van html tags....
ik werk er nooit mee in Word, liever save ik het doc dan eerst als html
Owkie, dan staat voor mij voor morgenavond op de planning: het maken van een install guide en het maken van een export guide (welke fouten kun je tegenkomen en hoe repareer je ze).
Verder ben ik bereid (maar ik weet niet in hoeverre ND al iets dergelijks heeft) een stukje 'how to work with AIEditor' te fabrieken. Belangstelling?
Verder ben ik bereid (maar ik weet niet in hoeverre ND al iets dergelijks heeft) een stukje 'how to work with AIEditor' te fabrieken. Belangstelling?
mmm het lijkt erop dat de belangstelling aan het doodbloeden is...
ND, hoe staat het met je documentatie? Ik wil morgenavond de definitieve versie online gaan zetten, dus incl docu als het kan... de site moet ook weer op de schop
ND, hoe staat het met je documentatie? Ik wil morgenavond de definitieve versie online gaan zetten, dus incl docu als het kan... de site moet ook weer op de schop
Hmmz, belangstelling is hier niet aan het doodbloeden hoor. Ik ben druk bezig met denken over een manier waarop AI goed geimplementeerd kan worden in FS2002. Misschien ook nog wel een tip voor jouw Delphi32: ik hang in mijn programma ook een functie waarmee je screenshots toe kan voegen aan bepaalde aircrafts. Wel koel kan je in het AI beheer proggie nog zien om wat voor plane het gaat. 
Binnenkort screenies.
Binnenkort screenies.
Hoezo, heb jij zelf dan al een HELP geschreven?Op woensdag 27 februari 2002 23:42 schreef Delphi32 het volgende:
mmm het lijkt erop dat de belangstelling aan het doodbloeden is...
(ik moet toegeven dat ik er wel heer erg lang over doen, mijn excuses hiervoor)
Ik ben em ff aan het verbeteren over dingen die ik nog niet zeker wist.
Waar staat propability voor als je NEW FLIGHTPLAN doet?
Ok, sorry dat ik er niet eerder was; ik moest de hele dag huisvader spelen en was dus niet online (adsl pakket kan elk moment arriverenOp donderdag 28 februari 2002 15:44 schreef ND het volgende:
Ik ben em ff aan het verbeteren over dingen die ik nog niet zeker wist.
Probability in New Flightplan (ook Edit Flightplan) is bij welke traffic density setting de vlucht zal verschijnen. De traffic density schuifbalk vind je ergens bij FS2002-Options-ATC geloof ik. Als een flightplan een probability van 10 heeft, verschijnt deze zodra je de traffic density op 10 of hoger zet.
Nog mooier zou zijn als ie het mini-model kan tonen wat je ook ziet als je bij Create Flight een plane kiestOp donderdag 28 februari 2002 10:12 schreef achappey het volgende:
Hmmz, belangstelling is hier niet aan het doodbloeden hoor. Ik ben druk bezig met denken over een manier waarop AI goed geimplementeerd kan worden in FS2002. Misschien ook nog wel een tip voor jouw Delphi32: ik hang in mijn programma ook een functie waarmee je screenshots toe kan voegen aan bepaalde aircrafts. Wel koel kan je in het AI beheer proggie nog zien om wat voor plane het gaat.
Binnenkort screenies.
Heel aardig idee achappey, ik ga er zeker over nadenken. Het kan natuurlijk wel, maar ik wil mensen ook niet opzadelen met een nieuwe database zodat men alles opnieuw moet doen. Ik moet dus ook een database-update systeem bedenken... net nu ik aan de Join A Flight site begonnen ben
Maar de mens is nooit uitgedacht, dus je hoort er nog van.
Delphi heb je me'n mail al gehad?
ow ja joh, gisteravond laat... nog geen tijd gehad om het te bekijken, misschien vanavond.Op vrijdag 01 maart 2002 13:09 schreef ND het volgende:
Delphi heb je me'n mail al gehad?
dooie boel hiero . . . .

(Was met ATC online MP ook, eerst kije veel belangstelling, en na 20 pagina's is ie dood gegaan...
)
(Was met ATC online MP ook, eerst kije veel belangstelling, en na 20 pagina's is ie dood gegaan...
Ik had met de eerste versies wat problemen, ik wacht daarom op de final version die Delphi32 bijna af heeft geloof ik.
Zodra die er is ga ik hem meteen proberen.
Delphi32, je werk wordt zeker gewaardeerd!!
Keep up the good work
Keep up the good work
WOEI!!!!!!! toch geen dooie boel hierOp vrijdag 01 maart 2002 21:57 schreef rdluca het volgende:
Ik had met de eerste versies wat problemen, ik wacht daarom op de final version die Delphi32 bijna af heeft geloof ik.
Keep up the good work
(tot zover de onnutige bijdrage van me = ND)
If ND = lastig then
kick me
else : Call leavemeallone
endif
sub leavemeallone()
msgbox "WHOEI!"
end sub
* Nd ben weer aan et ijlen
De eerste versies hadden wat problemen, die ik er mede dankzij de gasten in dit topic vrij snel heb kunnen verhelpen.Op vrijdag 01 maart 2002 21:57 schreef rdluca het volgende:
Keep up the good work
Inmiddels zit ik op update 6, en die staat er al weer even. Ik heb er zelf mee gewerkt, alles uit fs2002 geïmporteerd, alle cessna's van eham verwijderd, alle bekende flightplans geïmporteerd en de boel weer naar fs2002 geëxporteerd. Gaat allemaal vlekkeloos.
Door het werken ermee en de discussies hier begin ik te denken aan nieuwe features (uitgebreidere zoekmogelijkheden voor het flightplan scherm, want FS2002 traffic.bgl bevat flightplans voor cessna's op FL290

De documentatie is online.
Ik zag in het screenshot topic dat weer iemand zelf had lopen uitvinden hoe AIEditor werkt
. Best knap zonder handleiding, toch?
Ik zag in het screenshot topic dat weer iemand zelf had lopen uitvinden hoe AIEditor werkt
Wij betatesters hebben het ook geredOp zondag 03 maart 2002 23:50 schreef Delphi32 het volgende:
De documentatie is online.
Ik zag in het screenshot topic dat weer iemand zelf had lopen uitvinden hoe AIEditor werkt. Best knap zonder handleiding, toch?
AIEditor is een erg prettige tool gebleken, maar toch nog een vraagje: zou je er ook een non multi-user versie van kunnen bouwen? Die InterBase DB is namelijk een beetje overbodige ballast nu...
Ja, met dank aan u allen betatesters, laat ik dat nog even vermeldenOp zondag 03 maart 2002 23:59 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Wij betatesters hebben het ook gered
AIEditor is een erg prettige tool gebleken, maar toch nog een vraagje: zou je er ook een non multi-user versie van kunnen bouwen? Die InterBase DB is namelijk een beetje overbodige ballast nu...
Enne Interbase overbodig? Niet echt... vrij zelden krijg je voor zo weinig (gratis) zoveel performance. Ik ben bang dat zelfs de optie flat file langzamer is dan Interbase. En zolang je AIEditor afsluit voordat je gaat vliegen gebruikt Interbase nauwelijks system resources... ik kan het weten, want mijn systeem is al niet al te snel en toch laat ik Ib altijd aan staan.
Nou bij mij werkt het nog steeds neit.
Als ik alle flightplans importeer uit Fs2002 loopt hij op het eind vast, bij het importeren van die flightplans.
Ik had em namelijk gisterenavond aangezet, en toen ik vanochtend wakker werd, was ie nog steeds bezig met inporteren van flightplans K??? - K??? . (Op die vraagtekens stond nog wel wat, maar dat weet ik zo niet meer
)
Als ik alle flightplans importeer uit Fs2002 loopt hij op het eind vast, bij het importeren van die flightplans.
Ik had em namelijk gisterenavond aangezet, en toen ik vanochtend wakker werd, was ie nog steeds bezig met inporteren van flightplans K??? - K??? . (Op die vraagtekens stond nog wel wat, maar dat weet ik zo niet meer
Blender....
Hmmm... is mij 1x overkomen. Heb ik opgelost door alle programmatuur behalve AIEditor uit te zetten, maar dat heb jij dus ook al gedaan.Op maandag 04 maart 2002 08:29 schreef Andre21 het volgende:
Nou bij mij werkt het nog steeds neit.
Ik had em namelijk gisterenavond aangezet, en toen ik vanochtend wakker werd, was ie nog steeds bezig met inporteren van flightplans K??? - K??? . (Op die vraagtekens stond nog wel wat, maar dat weet ik zo niet meer)
Probeer je flightplan file in 2 of 3 stukken te splitsen, want het is een geheugenprobleem.
Bij mij zegt ie nog steeds iets van unknown string ofzo"
Ik zit nu op school dus ik kan het niet controleren
En ik ben een week op vakantie geweest dus ik weet niet wat er allemaal gaande is
Maar als de final versie er is dan moet je maar ff een nieuw topic maken lijk me.
En ik ben een week op vakantie geweest dus ik weet niet wat er allemaal gaande is
Kijk ff met de laatste update. Als je nog steeds een foutmelding bij het importeren krijgt, dan moet je me ff de offending aircraft.cfg mailen en de precieze foutmelding. Dan ga ik kijken of ik een oplossing kan verzinnen.Op maandag 04 maart 2002 11:02 schreef McFlipp het volgende:
Bij mij zegt ie nog steeds iets van unknown string ofzo"
En ik ben een week op vakantie geweest dus ik weet niet wat er allemaal gaande isMaar als de final versie er is dan moet je maar ff een nieuw topic maken lijk me.
Nieuw topic? Is dat nodig?
Mensen, er staat nu een bestand op Flightsim.com die ALLE flights in de UK AUTOMATISCH voor je installeert. Het bestand is meer dan 8Mb groot. Uiteraaard kan de gevorderde user van AI beter de plans handmatig invoegen. Erg cool!!!
waar moet je op zoeken danOp maandag 04 maart 2002 16:22 schreef terwee het volgende:
Mensen, er staat nu een bestand op Flightsim.com die ALLE flights in de UK AUTOMATISCH voor je installeert. Het bestand is meer dan 8Mb groot. Uiteraaard kan de gevorderde user van AI beter de plans handmatig invoegen. Erg cool!!!
edit:
ik heb het al gevonden
ik heb het al gevonden
Nieuwe musthave gesignaleerd voor AI fans binnen FS2k. Het proggie heet AI Traffic en weerkt redelijk aardig voor lokaal AI beheer.
ik had hem ook al gesignaleerd op flightsim.comOp maandag 04 maart 2002 21:11 schreef achappey het volgende:
Nieuwe musthave gesignaleerd voor AI fans binnen FS2k. Het proggie heet AI Traffic en weerkt redelijk aardig voor lokaal AI beheer.
[offtopic]
Aangezien de fs2002 screenshot topics dicht zitten post ik het hier maar.
Voor mijn reinstall had ik een link in mijn favorieten zitten van een page waar je foto's van alle vliegtuigen van vrijwel alle maatschappijen kon bekijken/downloaden.
Door middel van een pulldown menutje kon je kiezen welke maatschappij en wat voor vliegtuig en dan werd er in deze dbase gezocht. Iemand enig idee over welke site ik het heb??
Nogmaal soz voor offtopic
[\offtopic]
Voor mijn reinstall had ik een link in mijn favorieten zitten van een page waar je foto's van alle vliegtuigen van vrijwel alle maatschappijen kon bekijken/downloaden.
Door middel van een pulldown menutje kon je kiezen welke maatschappij en wat voor vliegtuig en dan werd er in deze dbase gezocht. Iemand enig idee over welke site ik het heb??
[\offtopic]
MacBook Pro 14" 2021
www.airliners.netOp maandag 04 maart 2002 21:26 schreef paulmadejong het volgende:
[offtopic]
[\offtopic]