Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:48:
Het handige van teletekst via het kastje is dat je de pagina's ook op video kan opnemen. Dit is helemaal handig voor doven en slechthorenden die nu dus ook de ondertitels kunnen opnemen.
Dat kan ook gewoon met een S-VHS videorecoder. Die neemt ook de beeldlijnen met teletekst informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het beeld erg goed. Geen last van storende blokjes en vage boomblaadjes. (Misschien als het weer lente is? :) ) Veel beter dan het UPC-signaal, vooral omdat alle beeldruis gewoon weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Welke frequentietabel moet je gebruiken voor digitenne, gewoon die van de zendmast. (ik ga vanmorgen ergens digitenne installeren en wil de benodigde spullen meenemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14
Ben ik de enige Digitenne gebruiker hier die sinds oud & nieuw ongeveer geen EPG signaal (?) meer heeft? Ik krijg nu bij alle kanalen ipv de naam van het programma zoals ik eerst had nu te lezen: "Geen programmagegevens beschikbaar" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:06:
Ligt het overigens aan mij of is de beeldkwaliteit van Digitenne prut?
Toen men al in de jaren 80 sprak over HDTV, dacht ik dat we veel mooier beeld zouden krijgen in de toekomst.
Nu is het dan eindelijk zover? Hopelijk niet. Nederland 1 en 2 kan ik via de gewone analoge antenne (een simpel stukje ijzer volstaat) mooier ontvangen (zonder storende blokjes en vage boomblaadjes) dan via Digitenne (terwijl de publieke omroepen via Digitenne nog de beste kwaliteit van alle zenders in het pakket hebben!! kan je nagaan hoe die andere zenders er uit zien)
Veel mensen gaan er van uit dat zodra het digitaal is, het dan wel goed/beter zal zijn. Dat gaat voor digitenne dus echt NIET op! Er kan wat efficiënter met de bandbreedte worden omgegaan waardoor er meer kanalen op 1 frequentie passen, meer kanalen dat is het enige voordeel van digitenne. Zelfs het geluid vind ik niet echt super.
Ik denk dat als je echt zo'n super grote breedbeeld tv hebt (heb ik dus niet) dat het dan helemaal niet meer om aan te zien is.
Digitenne is qua beeldkwaliteit wel de mindere vergeleken met schotel-TV. DVD kwaliteit zou ik het dan ook niet noemen, tenzij je het vergelijkt met een (speed over quality) ge-hercomprimeerde DVD die je op 1 DVDR gebrand hebt, waar je bij snelle bewegingen ziet dat er net niet genoeg bitrate is om alles 'schoon' weer te geven. Dat is ongeveer de kwaliteit die ik hier bij mij thuis ervaar. Bij rustige beelden, talkshows enzo, is de kwaliteit prima, en beter dan UPC kabel TV. Maar bij snelle bewegingen, flitsende beelden, dan zie ik toch een lichte soort blokkerigheid. Lang niet zo erg als bij een slechte 1-CD DivX film overigens!

Wat ik niemand hier nog heb zien noemen is de mogelijkheid dat de verschillende decoders ook invloed op de beeldkwaliteit kunnen hebben. Ik neem aan dat de verschillende merken Digitenne decoders ook verschillende chips gebruiken, danwel decompressie algoritmes ? Misschien dat de decoder die Multi P. gebruikt een minder goed beeld uitstuurt dan een ander merk decoder? Of dat de ene decoder bij het even kort wegvallen van een deel van het signaal sneller fouten in het beeld laat zien dan een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 04 januari 2004 @ 13:24:
Ben ik de enige Digitenne gebruiker hier die sinds oud & nieuw ongeveer geen EPG signaal (?) meer heeft? Ik krijg nu bij alle kanalen ipv de naam van het programma zoals ik eerst had nu te lezen: "Geen programmagegevens beschikbaar" !
Nee, je bent niet de enige. Ook bij mij geen programmagegevens beschikbaar, alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 18 april 2003 @ 16:24:
Eén argument tegen Digitenne is voor mij het ontbreken van BBC1 en BBC2 op het Digitenne signaal. Die BBC-World die ze erbij hebben kan mij gestolen worden. Heb aan CNN wel genoeg voor live-beelden van wat er in de wereld gebeurt!
Volledig mee eens, behalve dat ik sinds 11 september 2001 zelf juist veel liever BBC World dan CNN heb. CNN kan me tegenwoordig gestolen worden.
En zeker nu bekend is geworden dat vanaf 1 juni alle BBC kanalen (1 t/m 4) ongecodeerd op de Astra-2 satelliet beschikbaar komen wordt de schotel toch wel weer een stuk interessanter!
Ja, maar hou er wel rekening mee dat je geen van de Amerikaanse series en films via de ongecodeerde Astra-uitzendingen zult kunnen ontvangen. BBC moet namelijk voor alle gebieden waar het (niet zelfgemaakte) series uitzendt rechten betalen. Dus 24 of Star Trek ongecodeerd gratis via de Astra kun je wel vergeten!
Alleen is de schotel zo duur in de aanschaf, en zoveel TV kijk ik thuis nou ook weer niet.
Aanschafprijs wordt ook steeds goedkoper en je maandelijkse kosten vallen weg als je uitsluitend free-to-air wil kijken, het grootste bezwaar blijft inderdaad het formaat van de schotel.
Zou Digitenne daarentegen BBC1 en BBC2 meegeven in het signaal, DAN zou ik het zeker wel overwegen, ter vervanging van m'n huidige UPC :( kabel-TV abonnement in Almere...
Dan zou het ook voor mij interessanter worden, hoewel ik (gelukkig) in het Multikabel-gebied woon, waar men een zeer goed kabelaanbod en -dienstverlening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterEgo schreef op 29 januari 2002 @ 19:29:
Zojuist het journaal gezien: Digitenne :
draadloze digitale TV (DVD kwaliteit) en Radio (CD kwaliteit) met een klein settop ontvangertje door via ether.
Dus niet meer afhankelijk van kabelboeren of schotels (het ding is zelfs draagbaar).
Allemaal nog in de kinderschoenen, zo ook de website :) , maar toch: naast breedband mobiele telefonie zie ik hier wel een toekomst voor weggelegd.
Wat is jullie eerste gedachte?
MM, ja in 2005 is het landelijk beschikbaar, dit wordt een serieuze concurrent voor satteliet internet en denk dat dit nog veel goedkoper is omdat bij satteliet meestal de schotel 100 euro is en de decoder 500 / 600 euro is. Bij satteliet is een standaard abbonement 12,95 en hier 8,95 dus dit is goedkoper en bijna net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op 04 januari 2004 @ 08:44:
Welke frequentietabel moet je gebruiken voor digitenne, gewoon die van de zendmast. (ik ga vanmorgen ergens digitenne installeren en wil de benodigde spullen meenemen)
In Haarlem, Amsterdam, Wormer, Almere en Hilversum wordt DVB-T uitgezonden op de kanalen 21-23-34-57-64
In Alphen aan de Rijn zijn de kanalen 21-52-34-57-64

De frequenties zijn;
kanaal 21 474 MHz
kanaal 23 490 MHz
kanaal 34 578 MHz
kanaal 52 722 MHz
kanaal 57 762 MHz
kanaal 64 818 MHz

bron: Nozema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:27
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:06:
[...]

MM, ja in 2005 is het landelijk beschikbaar, dit wordt een serieuze concurrent voor satteliet internet en denk dat dit nog veel goedkoper is omdat bij satteliet meestal de schotel 100 euro is en de decoder 500 / 600 euro is. Bij satteliet is een standaard abbonement 12,95 en hier 8,95 dus dit is goedkoper en bijna net zo goed :)
wat probeer je te zeggen?
digitenne ondersteund geen internetdiensten zoals satelliet.
een decoder 500/600 euro? maak er maar 250 tot 400 van... en een standaard abonnement bij canaldigitaal is 6,25 per maand en dat is nog altijd goedkoper dan de 8,95 van digitenne..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitenne rocks, ik werk bij megapool en krijg 10 euro aan vvv bonnen als ik iemand inschrijf :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 04 januari 2004 @ 13:34:
[...]

Digitenne is qua beeldkwaliteit wel de mindere vergeleken met schotel-TV. DVD kwaliteit zou ik het dan ook niet noemen, tenzij je het vergelijkt met een (speed over quality) ge-hercomprimeerde DVD die je op 1 DVDR gebrand hebt, waar je bij snelle bewegingen ziet dat er net niet genoeg bitrate is om alles 'schoon' weer te geven. Dat is ongeveer de kwaliteit die ik hier bij mij thuis ervaar. Bij rustige beelden, talkshows enzo, is de kwaliteit prima, en beter dan UPC kabel TV. Maar bij snelle bewegingen, flitsende beelden, dan zie ik toch een lichte soort blokkerigheid. Lang niet zo erg als bij een slechte 1-CD DivX film overigens!

Wat ik niemand hier nog heb zien noemen is de mogelijkheid dat de verschillende decoders ook invloed op de beeldkwaliteit kunnen hebben. Ik neem aan dat de verschillende merken Digitenne decoders ook verschillende chips gebruiken, danwel decompressie algoritmes ? Misschien dat de decoder die Multi P. gebruikt een minder goed beeld uitstuurt dan een ander merk decoder? Of dat de ene decoder bij het even kort wegvallen van een deel van het signaal sneller fouten in het beeld laat zien dan een andere?
Tja, ik kan het niet vergelijken met schotel-tv. Ik zou ook geen andere verklaring weten dan je genoemde verschil in decoders. Ik heb de Rebox gekozen omdat hij overal goed gewaardeerd wordt en twee scart-aansluitingen heeft. Ik zie (nog) geen blokkerigheid bij snelle beelden. Er is wel een verschil in beeldkwaliteit tussen de publieke zenders (mooi!) en bijvoorbeeld RTL4, maar dat is meer een algemeen 'waasje', minder scherpte.

Voor zover ik heb begrepen is er eigenlijk maar één verschil tussen het schotel/satelliet systeem (DVB-S, S voor satelliet) en dit systeem (DVB-T, T voor terrestrial, ofwel aards / via de ether). Ik citeer Alexander, administrator van het Hauppauge ondersteuningsforum: "Het belangrijke verschil zit hem in de frequentie van de transmissie. De DVB-t gaat in Mhz en de DVB-s in Ghz."

Bij beide systemen wordt MPEG2-codering toegepast, omdat de informatie van het originele digitale signaal (270 Mbit/s) "niet op een economische manier is over te dragen," aldus de Nozema-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die 0.001% in nederland die het kan ontvangen is het leuk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:09:

Voor zover ik heb begrepen is er eigenlijk maar één verschil tussen het schotel/satelliet systeem (DVB-S, S voor satelliet) en dit systeem (DVB-T, T voor terrestrial, ofwel aards / via de ether). Ik citeer Alexander, administrator van het Hauppauge ondersteuningsforum: "Het belangrijke verschil zit hem in de frequentie van de transmissie. De DVB-t gaat in Mhz en de DVB-s in Ghz."

Bij beide systemen wordt MPEG2-codering toegepast, omdat de informatie van het originele digitale signaal (270 Mbit/s) "niet op een economische manier is over te dragen," aldus de Nozema-site.
Ja maar wat je dus moet weten is dat de bitrate bij satellietuitzendingen hoger ligt, en dat heeft puur met bandbreedte te maken. Als het hele UHF-spectrum gevuld zou kunnen worden door digitenne dan kon het beeld net zo scherp zijn als bij de satteliet. Helaas gaat dat niet..

De Nederlandse zenders op de satelliet blinken overigens niet bepaald uit in bitrate hoor, buitenlandse zenders (Duits, Scandinavische) gaan CanalDigitaal zeker voorbij in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 04 januari 2004 @ 19:40:
[...]

Ja maar wat je dus moet weten is dat de bitrate bij satellietuitzendingen hoger ligt, en dat heeft puur met bandbreedte te maken. Als het hele UHF-spectrum gevuld zou kunnen worden door digitenne dan kon het beeld net zo scherp zijn als bij de satteliet. Helaas gaat dat niet..

De Nederlandse zenders op de satelliet blinken overigens niet bepaald uit in bitrate hoor, buitenlandse zenders (Duits, Scandinavische) gaan CanalDigitaal zeker voorbij in kwaliteit.
Aha! Ja, dat is een simpele en logische verklaring.

De Nozema-site meldt ook:
"Bij de introductie van digitale televisie in Nederland bestaat het pakket naar verwachting uit ongeveer 25 kanalen met op termijn daarnaast een aantal diensten (bijvoorbeeld EPG). Na uitschakeling van de analoge uitzendingen kan het aantal kanalen en diensten worden uitgebreid."

Bedoelen ze daarmee te zeggen dat de analoge uitzendingen, voor de ouderwetse gewone antennes, tzt helemaal zullen verdwijnen? En komt daarmee ruimte vrij in dat UHF-spectrum? Dan zouden ze dus naast meer kanalen en diensten ook kunnen kiezen voor een hogere bitrate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Vandaag een groot deel van de dag bezig geweest om digitenne bij m'n ouders te installeren.
Volgens de site moet het in hun woonplaats werken, volgens m'n ouders werkt het bij de buren.
Ik heb het hele deel van de hele handleiding dat relevant was doorgeworsteld en krijg geen beeld. Alleen Ned 2
Ik heb de kaart geactiveerd, maar op het infobalkje in het beeld staat wel overal check card. De ontvangstbalk staat voor ieder kanaal op 58% en de kwaliteit op 100%^

Ik krijg wat van dat tv gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland 2 is als enige niet gecodeerd, dus daar zal het hem in zitten. Heb de de kaart er ondersteboven ingedaan? Dat moet bij de meeste decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:09:
Tja, ik kan het niet vergelijken met schotel-tv. Ik zou ook geen andere verklaring weten dan je genoemde verschil in decoders. Ik heb de Rebox gekozen omdat hij overal goed gewaardeerd wordt en twee scart-aansluitingen heeft. Ik zie (nog) geen blokkerigheid bij snelle beelden. Er is wel een verschil in beeldkwaliteit tussen de publieke zenders (mooi!) en bijvoorbeeld RTL4, maar dat is meer een algemeen 'waasje', minder scherpte.
Een vriend van mij heeft schotel-TV, dus ik heb het kunnen vergelijken, en dat beeld is toch wel duidelijk scherper. Voor wat betreft mijn Samsung decoder ben ik verder erg tevreden. 2 SCART uit, optisch digitale audio uit, goede EPG.
Een film op DVD staat ook in MPEG2 codering op de schijf, maar ook hier is kwaliteitsverschil mogelijk, afhankelijk van de bitrate die gebruikt is om het beeld in vast te leggen. Dat kun je dus goed zien als je een film van bv. 6 GB (op een dubbellaags DVD) hercomprimeert naar een 4,3 GB DVD+R. Nog steeds MPEG2, maar toch minder kwaliteit wat je vooral bij snelle aktiebeelden of camera's die snel bewegen kunt zien. Dat bedoelde ik dus, dat satelliet-TV een hogere bitrate heeft, en vergelijkbaar is met die 6 GB DVD film, terwijl Digitenne meer vergelijkbaar is met de 4,3 GB DVD+R film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 05 januari 2004 @ 00:18:
[...]
Dat bedoelde ik dus, dat satelliet-TV een hogere bitrate heeft [...]
Je, dat schreef -Scul- ook al. Bedankt, ik snap het nu.

Is het trouwens denkbaar dat ze die bitrate nog zullen verhogen, of heeft men voor het Digitenne-systeem een bitrate-keuze gemaakt die niet veranderd kan worden?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
miles schreef op 04 januari 2004 @ 21:54:
Vandaag een groot deel van de dag bezig geweest om digitenne bij m'n ouders te installeren.
Volgens de site moet het in hun woonplaats werken, volgens m'n ouders werkt het bij de buren.
Ik heb het hele deel van de hele handleiding dat relevant was doorgeworsteld en krijg geen beeld. Alleen Ned 2
Ik heb de kaart geactiveerd, maar op het infobalkje in het beeld staat wel overal check card. De ontvangstbalk staat voor ieder kanaal op 58% en de kwaliteit op 100%^

Ik krijg wat van dat tv gebeuren!
haal even een andere kaart, mocht dit niet werken, dan is je decoder defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het kwaliteitsverschil aan de verschillende merken van kastjes ligt denk ik zelf niet. Zelf had ik eerst een Rebox kastje (de duurste van alle kastjes) en inmiddels heb ik daarbij een Strong kastje (de goedkoopste van alle kastjes). De beeldkwaliteit is op beide kastjes exact hetzelfde.
Alleen valt bij de Strong het beeld soms weg en bij de Rebox niet. De signaalsterktemeter geeft bij de Rebox bijna vol aan (het staat er niet bij, maar ongeveer 95% van de meter staat vol) en de Strong komt nooit verder dan 58%. De kwaliteit is bij beide volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, digitale tv van UPC heeft wel erg goed beeld. Dat had ik vroeger en ik ken mensen die het nog steeds hebben.
Volgens mij werkt dat ook op MHz i.p.v. GHz zoals bij de schotel, dus daar zit het kwaliteitsverschil ook niet in.
Ik kan maar 1 conclusie trekken: er zitten teveel zenders op 1 frequentie bij Digitenne. Meestal 5 soms zelfs 6!, ik denk dat 3 of 4 zenders echt het maximum is voor een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 11:01:
[...]De signaalsterktemeter geeft bij de Rebox bijna vol aan (het staat er niet bij, maar ongeveer 95% van de meter staat vol) [...]
??
De Rebox heeft toch helemaal geen signaalsterktemeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Rebox heeft wel degelijk een signaalsterktemeter. Die zit op dezelfde plaats als de kwaliteitsmeter, je moet alleen even op een knopje drukken om te switchen tussen kwaliteit en sterkte. Uit mijn hoofd weet ik alleen effe niet welk knopje, maar ik dacht het knopje waar je ook de informatie over een programma mee oproept. Moet ik thuis nog eventjes checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 20:06:
[...]

Aha! Ja, dat is een simpele en logische verklaring.

De Nozema-site meldt ook:
"Bij de introductie van digitale televisie in Nederland bestaat het pakket naar verwachting uit ongeveer 25 kanalen met op termijn daarnaast een aantal diensten (bijvoorbeeld EPG). Na uitschakeling van de analoge uitzendingen kan het aantal kanalen en diensten worden uitgebreid."

Bedoelen ze daarmee te zeggen dat de analoge uitzendingen, voor de ouderwetse gewone antennes, tzt helemaal zullen verdwijnen? En komt daarmee ruimte vrij in dat UHF-spectrum? Dan zouden ze dus naast meer kanalen en diensten ook kunnen kiezen voor een hogere bitrate...
Dat klopt..
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:51:
[...]

Je, dat schreef -Scul- ook al. Bedankt, ik snap het nu.

Is het trouwens denkbaar dat ze die bitrate nog zullen verhogen, of heeft men voor het Digitenne-systeem een bitrate-keuze gemaakt die niet veranderd kan worden?
Ik weet niet in hoeverre er een maximum zit aan de bitrate van het DVB-T systeem. Je reciever kan niet meer ontvangen dan de chips aan kunnen en ik ben niet bekend met de technische grensen. Zo scherp als met de schotel zal het vast niet worden.

En inderdaad Digitenne heeft iets van 5 a 6 zenders op 1 UHF-frequentie. Dat is veels te veel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
-ScuL- schreef op 06 januari 2004 @ 04:12:
En inderdaad Digitenne heeft iets van 5 a 6 zenders op 1 UHF-frequentie. Dat is veels te veel! :o
Ik heb het even nagekeken:
Op het 578 MHz kanaal zitten samen: BBC World, Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 --> 4 kanalen
Op het 762 MHz kanaal zitten samen: Discovery, RTL 4, RTL 5, TMF en Yorin --> 5 kanalen
Op het 818 MHz kanaal zitten samen: MTV, Net 5, Nickelodeon, SBS 6 en Veronica --> 5 kanalen
Op het 474 MHz kanaal zitten samen: Animal Planet, Canal + 16/9, Canal + Blauw, Canal + Rood, Eurosport en National Geographic Channel --> 6 kanalen (!)
Op het 490 MHz kanaal zitten samen: CNN, Regio TV 1, Spice Platinum en alle radiozenders --> 3 TV zenders en alle radiozenders

Verklaart waarom Nederland 1, 2 en 3 door de meeste Digitenne gebruikers als "beste beeldkwaliteit" worden gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt me logisch. Op de Digitennesite staat trouwens een andere indeling:
http://www.digitenne.nl/v...ragen/vragen.asp?c=2&q=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 15:30:
De Rebox heeft wel degelijk een signaalsterktemeter. Die zit op dezelfde plaats als de kwaliteitsmeter, je moet alleen even op een knopje drukken om te switchen tussen kwaliteit en sterkte. Uit mijn hoofd weet ik alleen effe niet welk knopje, maar ik dacht het knopje waar je ook de informatie over een programma mee oproept. Moet ik thuis nog eventjes checken.
En, al gecheckt? Kwaliteitsmeter heb ik ook niet op m'n Rebox. Ook RobinStn beweert in zijn review dat de signaal-sterktemeter bij de Rebox helaas ontbreekt. http://www.robinsite.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Haay schreef op 06 januari 2004 @ 15:20:
[...]

Ik heb het even nagekeken:

Verklaart waarom Nederland 1, 2 en 3 door de meeste Digitenne gebruikers als "beste beeldkwaliteit" worden gewaardeerd.
't valt me tegen dat ze Canal+ kwalitatief gezien zo slecht bedelen. wat betreft films en sportuitzending is kwaliteit daar natuurlijk zeer gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:05:
Ja, lijkt me logisch. Op de Digitennesite staat trouwens een andere indeling:
http://www.digitenne.nl/v...ragen/vragen.asp?c=2&q=12
Grappig. Zal wel hun oorspronkelijke indeling zijn, die ze blijkbaar gewijzigd hebben, en vergeten om hun website te updaten met de nieuwe gegevens. M'n decoder kan tenslotte moeilijk liegen over de gegevens die hij zelf uit de lucht plukt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 08:58

KrL

Foto foto..

Vind het allemaal toch wel interessant klinken.. Vooral omdat ik een beamer heb en het signaal van UPC via de tuner van m'n videorecorder nogal wat te wensen overlaat.. En AC3 direct m'n receiver is in natuurlijk ook leuk, hoewel ik betwijfel of daar al praktisch nut voor is (behalve een DA/AD conversie minder)..
Schijnt dat ik die Topfield zelfs via component kan aansluiten.. Heeft iemand al ervaring met deze ontvanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:17:
[...]

En, al gecheckt? Kwaliteitsmeter heb ik ook niet op m'n Rebox. Ook RobinStn beweert in zijn review dat de signaal-sterktemeter bij de Rebox helaas ontbreekt. http://www.robinsite.com/
Heb ik, wanneer je de meter ziet staan, druk je op de I (informatie) toets en vervolgens verandert het metertje in de andere.
Staat trouwens ook onderaan het scherm wat de knoppen doen (dus ook van de I knop).
Het werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, dit alles in het menu handmatig instellen van kanalen, of in ieder geval (ook?) daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:59:
Oh ja, dit alles in het menu handmatig instellen van kanalen, of in ieder geval (ook?) daar.
Ja, na je laatste opmerking heb ik inderdaad, bij de optie manueel scannen, beide meters gevonden. Ik dacht even dat je krankzinnig was geworden, maar dat was ik. :o :9~ Ik meende daar niets te zoeken te hebben, omdat alle kanalen al met auto scan waren gevonden. Nu weet ik eindelijk wat ik al wist: de ontvangst en kwaliteit zijn fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Vandaag een brief ontvangen van Digitenne. Per 1 februari gaat de prijs voor een tweede abonnement naar beneden van €4,95 naar €3,00 per maand en je kan tevens een derde abonnement afsluiten voor nog eens €3,00 per maand. Erg lage prijzen voor extra smartcardjes. Op de site van Digitenne staat ook het prijzenoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
RobinStn schreef op 07 januari 2004 @ 20:42:
Vandaag een brief ontvangen van Digitenne.
Ik had 'm ook.

Ook kwam ik op de site deze tekst tegen op de pagina met ontvangers:

Verschillende digitale ontvangers van o.a. Pace en Force bevinden zich momenteel in de laatste testfase. Ook deze ontvangers zullen binnenkort op de Nederlandse markt verschijnen.

Iemand al ervaring met deze ontvangers? Misschien linkjes?

Post ze HIER voor m'n ontvanger-overzicht.

Met al die nieuwe ontwikkelingen ben ik blij dat ik er niet meteen 2 heb genomen ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:10:
digitenne rocks, ik werk bij megapool en krijg 10 euro aan vvv bonnen als ik iemand inschrijf :P
actie is afgelopen volgens mij :)

* Alfisti werkt bij Electroworld en heeft digitenne thuis maar schopt het er wel weer uit.

Ik kijk er eigenlijk nooit naar.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfisti op 07-01-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Vandaag een brief ontvangen van Digitenne. Per 1 februari gaat de prijs voor een tweede abonnement naar beneden van €4,95 naar €3,00 per maand en je kan tevens een derde abonnement afsluiten voor nog eens €3,00 per maand. Erg lage prijzen voor extra smartcardjes. Op de site van Digitenne staat ook het prijzenoverzicht.
ja zo wordt het wel aantrekkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 11:45

Shuriken

Life is all about priorities

dmace schreef op 07 januari 2004 @ 20:57:
[...]

Ik had 'm ook.

Ook kwam ik op de site deze tekst tegen op de pagina met ontvangers:

Verschillende digitale ontvangers van o.a. Pace en Force bevinden zich momenteel in de laatste testfase. Ook deze ontvangers zullen binnenkort op de Nederlandse markt verschijnen.

Iemand al ervaring met deze ontvangers? Misschien linkjes?

Post ze HIER voor m'n ontvanger-overzicht.

Met al die nieuwe ontwikkelingen ben ik blij dat ik er niet meteen 2 heb genomen ;)
http://www.pace.co.uk/paceproducts/section.asp?section=DT

Er zitten een aantal leuke ontvangers bij. Ben benieuwd welke types van Pace ze aan het testen zijn.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Shuriken schreef op 07 januari 2004 @ 21:16:
[...]

http://www.pace.co.uk/paceproducts/section.asp?section=DT

Er zitten een aantal leuke ontvangers bij. Ben benieuwd welke types van Pace ze aan het testen zijn.
zwz de EMEA versie, want die werken op het europese vasteland :+
Die TDT450 ziet er gelikt uit, en heeft een dual-tuner.
Het lijkt alleen of je er dan ook 2 kaartjes in moet stoppen, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Had ook die brief gekregen. Wat let je trouwens dan om samen met de buren (bijvoorbeeld) dat te delen? Registreer je beide kaarten op jouw naam, en de buren nemen het 2e kaartje, waarna je de totale kosten 50/50 deelt (8,95 + 3 = 11,95 / 2 = ~ €6 p/p). Ben je beiden goedkoper uit dan ieder een eigen abonnement te nemen. Doe je een 3e abonnement met de buren aan de andere kant er nog bij, ben je alledrie nog goedkoper uit (8,95 + 3 + 3 = 14,95 / 3 = ~ €5 p/p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 08 januari 2004 @ 11:37:
[...]

Wat let je trouwens dan om samen met de buren (bijvoorbeeld) dat te delen? [...]
Nou, dat mag dus niet... >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nee, natuurlijk mag dat niet. Dan overtreed je de voorwaarden zoals je ondertekent in het contract met Digitenne. Ik doe dat zelf dus ook niet, maar ik gaf het als theoretische mogelijkheid aan. ;)

En ter vergelijking, met een (bv) Chello-Basic Internet aansluiting mag je ook geen router gebruiken om meerdere PCs aan die ene aansluiting te hangen, en toch zijn er genoeg die dat wel doen.

Ik hoop dat Digitenne ooit, zoals in Engeland, gratis wordt. Daar flopte het commerciele uitbaten van DTB, en hebben ze het omgevormd tot gratis Freeview. Maar Nederland kennende zal dat wel niet gebeuren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 01:29
Kunnen er nog meer kanalen op de band die digitenne uitzend?

Want ik mis toch wel een paar TV kanalen die de overstap naar digitenne behoorlijk zouden vergemakkelijken!
En zo ja, zijn er dan nog plannen om het aanbod uit te breiden in de toekomst?!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 08 januari 2004 @ 14:37:
Kunnen er nog meer kanalen op de band die digitenne uitzend?

Want ik mis toch wel een paar TV kanalen die de overstap naar digitenne behoorlijk zouden vergemakkelijken!
En zo ja, zijn er dan nog plannen om het aanbod uit te breiden in de toekomst?!
Heb je de thread wel gelezen?

Ja, er kunnen wel meer kanalen op, maar dan wordt de kwaliteit minder...

Als de analoge uitzendingen stoppen komen die zenders vrij, eventueel voor Digitenne. Plannen om te stoppen met analoog uitzenden zijn er vast wel, maar wie die frequenties 'krijgt' is aan de regering. Op één zo'n frequentie kunnen dus 3 of meer digitale kanalen, zie de kanaalindeling hiervoor genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:01:
[...]

Heb je de thread wel gelezen?

Ja, er kunnen wel meer kanalen op, maar dan wordt de kwaliteit minder...

Als de analoge uitzendingen stoppen komen die zenders vrij, eventueel voor Digitenne. Plannen om te stoppen met analoog uitzenden zijn er vast wel, maar wie die frequenties 'krijgt' is aan de regering. Op één zo'n frequentie kunnen dus 3 of meer digitale kanalen, zie de kanaalindeling hiervoor genoemd.
Er zijn nog zat frequenties over, ook de encryptie zal nog wel beter worden, maar dat heeft tijd nodig. Allemaal hardware-strubbels dus, en een hoop politiek gebrabbel.

Overigens zal digitenne nog wel een aantal frequenties over hebben, met genoeg plannen, maar ook dat heeft tijd nodig.

Wat kanaal-verhaal wat op de digitenne-site staat klopt trouwens ook wel.
Daar hebben ze het over kanalen, en inderdaad worden de muziekzenders dubbel uitgezonden.

[ Voor 11% gewijzigd door dmace op 08-01-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet eerst nog in Europees verband afspraken worden gemaakt over de verdeling van de frequenties.
Er zijn misschien nog wel wat frequenties die hier in de Randstad niet worden gebruikt, maar in andere landen om ons heen worden die misschien wel gebruikt.
Deze zomer kon ik bijvoorbeeld (helemaal in Amsterdam!!) af en toe een digitaal blokje uit België ontvangen met BRT 1 & 2 en TV Brussel + nog een stuk of 5 radio zenders. Deze frequentie kan dus sowieso niet gebruikt worden in Nederland, zeker in de grensgebieden zou je elkaar dan storen.
Bovendien zendt Digitenne alleen op de UHF band uit, wat het aantal frequenties ook flink beperkt. Het Rebox kastje dat ik heb kan ook VHF ontvangen (heb je dus niets aan met Digitenne), maar mijn Strong kastje kan alleen maar UHF ontvangen, ik denk dan ook niet dat Digitenne ooit op een andere band gaat uitzenden. Bovendien zou je dan ook niet meer met dat kleine antennetje uit de voeten kunnen op een andere band.
Het blokje met de radiozenders kan ik op dit moment maar liefst drie keer ontvangen, 2x met TV Noord Holland en 1 x met TV Utrecht (overigens alleen met de Rebox ontvanger, met de Strong kan ik het maar 1x met tv Noord Holland ontvangen). Waarom zouden ze die van Noord Holland op twee frequenties hebben gezet? dat vraag ik me af. Wel zonde van de toch al zo beperkte ruimte.
Wanneer ze de 3 analoge zenders gaan uitschakelen heb je, in ieder geval in Amsterdam, toch maar 2 extra frequenties aangezien Nederland 1 op de VHF-band zit en dan dus geen vrije plek voor Digitenne biedt. Dat zijn dus op z'n hoogst 12 kanalen extra, in een zeer magere kwaliteit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 08 januari 2004 @ 11:37:
[...]

Had ook die brief gekregen. Wat let je trouwens dan om samen met de buren (bijvoorbeeld) dat te delen? Registreer je beide kaarten op jouw naam, en de buren nemen het 2e kaartje, waarna je de totale kosten 50/50 deelt (8,95 + 3 = 11,95 / 2 = ~ €6 p/p). Ben je beiden goedkoper uit dan ieder een eigen abonnement te nemen. Doe je een 3e abonnement met de buren aan de andere kant er nog bij, ben je alledrie nog goedkoper uit (8,95 + 3 + 3 = 14,95 / 3 = ~ €5 p/p).
Volgens mij hebben ze daar echt wel goed over nagedacht. Wie neemt er nu genoegen met maar 1 kastje? Wanneer je alleen woont wil je er toch al minstens twee (althans, dat geldt voor de meeste mensen denk ik), 1 om naar te kijken en 1 om van op te nemen. Laat staan als je met wat meer mensen in 1 huis woont, dan zijn 3 kastjes al aan de krappe kant.
Technisch gezien zou het volgens mij ook een peuleschil moeten zijn om de kastjes zo te maken dat je in 1 huis maar 1 kaartje nodig hebt. Dan heb je een "hoofd" kastje met het kaartje, die dan, al dan niet draadloos, een signaal aan de overige kastjes geeft dat er gekeken "mag" worden, zonder dat daar dan ook een kaartje in moet zitten. Zodra de kastjes zonder kaarten te ver van het "hoofd" kastje zijn verwijderd, werken ze niet meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:11:
[...]

Volgens mij hebben ze daar echt wel goed over nagedacht. Wie neemt er nu genoegen met maar 1 kastje? Wanneer je alleen woont wil je er toch al minstens twee (althans, dat geldt voor de meeste mensen denk ik), 1 om naar te kijken en 1 om van op te nemen. Laat staan als je met wat meer mensen in 1 huis woont, dan zijn 3 kastjes al aan de krappe kant.
Technisch gezien zou het volgens mij ook een peuleschil moeten zijn om de kastjes zo te maken dat je in 1 huis maar 1 kaartje nodig hebt. Dan heb je een "hoofd" kastje met het kaartje, die dan, al dan niet draadloos, een signaal aan de overige kastjes geeft dat er gekeken "mag" worden, zonder dat daar dan ook een kaartje in moet zitten. Zodra de kastjes zonder kaarten te ver van het "hoofd" kastje zijn verwijderd, werken ze niet meer dan.
dat noemen ze cardsharing en wordt bij sommige (software-gestuurde) satellietontvangers al gebruikt. probleem is alleen dat je daarbij in de door de fabrikant vrije gegeven firmware moet gaan sleutelen, en het lijkt me dat de DVB-T leveranciers dat niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:11:
Wie er genoegen neemt met 1 kastje? Nou, ik dus :) Wij (ik en mijn vrouw) hebben 2 TVs thuis: 1 in de huiskamer, en 1 in onze slaapkamer. De TV in de slaapkamer is via de interne (huis) coax-kabel met de VCR in de huiskamer verbonden, die het signaal van SCART (decoder) omzet naar coax. Ik heb een draadloze afstandbediening (AB) verlenger aangesloten, zodat we alleen de AB mee naar boven hoeven te nemen om boven TV te kunnen kijken. Het komt vrijwel nooit voor dat we op de 2 TVs tegelijk TV willen kijken, en programma's opnemen hebben we al zo lang niet meer gedaan.

Ik kan me voorstellen dat als we ooit een kind krijgen en hij/zij krijgt een eigen TV op de kamer, dat een extra decoder en extra kaartje wel wenselijk zou zijn. Maar dat is iets dat nog HEEEEEEL ver van m'n bed is! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vraagje aan mensen die recentelijk een Digitenne abonnement genomen hebben:

Hoe lang zat er ongeveer tussen het insturen van het ondertekende contract en de terugkoppeling door Digitenne?

Ik heb namelijk vlak voor Kerst het contract ingevuld en ondertekend teruggestuurd, maar heb nog steeds geen reactie van Digitenne met bevestiging. Wil op zich ook wel eens een keer dat Spice kanaal geactiveerd zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 10-08 18:32
een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik begin toch wel te twijfelen aan Digitenne. Het beeld is fantastisch , maar bij UPC is Van Barneveld de beste. Of heeft hij bij UPC ook verloren van Fordham? Lijkt me sterk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 11 januari 2004 @ 00:32:
[...] Ik heb namelijk vlak voor Kerst het contract ingevuld en ondertekend teruggestuurd, maar heb nog steeds geen reactie van Digitenne met bevestiging. Wil op zich ook wel eens een keer dat Spice kanaal geactiveerd zien :P
Ik vlak na de kerst, ook nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 11 januari 2004 @ 00:32:
Vraagje aan mensen die recentelijk een Digitenne abonnement genomen hebben:

Hoe lang zat er ongeveer tussen het insturen van het ondertekende contract en de terugkoppeling door Digitenne?
Bij mij duurde het iets meer dan een week.
Ik heb namelijk vlak voor Kerst het contract ingevuld en ondertekend teruggestuurd, maar heb nog steeds geen reactie van Digitenne met bevestiging. Wil op zich ook wel eens een keer dat Spice kanaal geactiveerd zien :P
Daar mis je niet veel aan. Veel herhalingen en italiaanse porno zonder ondertitels.
Heb 'm wel aan, maar kijk liever naar filmnet. (maar da's weer duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 18:40:
Tja, ik begin toch wel te twijfelen aan Digitenne. Het beeld is fantastisch , maar bij UPC is Van Barneveld de beste. Of heeft hij bij UPC ook verloren van Fordham? Lijkt me sterk... :?
Kun je deze even toelichten? Neem aan dat je doelt op een fout ergens bij UPC.
(en ik ben dol op fouten bij UPC :P )

[ Voor 5% gewijzigd door dmace op 12-01-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Tnx tweakers, ik had nieteens meer aan digitenne gedacht, tot ik dit topic zag langsvliegen. Uitleg: n jaartje geleden oid. zag ik een artikeltje over Digitenne in de gids staan. Leek mij wel leuk, en voornamelijk handig. Mijn vader wil nl. geen kabels door de muur trekken (zwaar klote, ik weet t :() Dus kan ik simpelweg niet veel meer tv kijken als Nederland 1, 2 en 3(waarvan 1 enorm stoort, en 3 ook als m'n pc aanstaat }) ). Digitenne zou mij n stuk meer zenders bieden zonder dat m'n pa die kabels moet trekken. Nu nog een probleem: Ik woon praktisch naast de zendmast, maar hier is geen Digitenne. Zoals op scaij.nl is te zien zijn hier in IJsselstein enige frequenties gewijzigd zodat de komst op digitenne mogelijk dichtbij is, maar ik weet niet meer los te peteren dan 'Tussen nu en medio 2005'... Weet iemand toevallig waneer ook de Gerbrandytoren('s werelds grootste kunstboom B) _/-\o_) begint met uitzenden.

Zit ik wel aan nog n probleem vast, mijn TV. Ik heb een Provision TV(Blokker 8)7) met een scart-aansluiting. Ook heb ik een Gamecube en Nintendo 64. Natuurlijk wil ik ook deze op mijn tv'tje blijven gebruiken, dus moet er een scart-input op de decoder zitten. Zijn die er wel, en zo nee, welke? :9. Ook vraag ik mij af of het verschil in kwaliteit groot is tussen antenne en Digitenne, aangezien t maar n redelijk goedkoop TV'tje is. Iemand die ook dat aan mij kan vertellen? :p
Verder, tjah, bummer da'k geen BBC heb, maar t is toch voor NAAST de kabel(lekker duur, maar dan heb je ook wat :)) Dus als t echt moet kan ik wel ffies op de tv kijken die op de kabel blijft aangesloten(ook ons internet gaat via de kabel, waar ik zeer tevreden over ben, als een van de weinige Kabelfoon gebruikers :).)

Edit: oja, die Samsung decoder lijkt mij wel wat. Zijn die ook verkrijgbaar met minder lelijke afstandbediening? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 13-01-2004 08:35 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 12 januari 2004 @ 21:24:
Nu nog een probleem: Ik woon praktisch naast de zendmast, maar hier is geen Digitenne.
Misschien dat het met een wat grotere antenne wel zal lukken, of is dat ook een probleem voor je vader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
Heeft er iemand zijn standaard antenne ook buiten geplaatst? Ik heb binnen een zeer slechte ontvangst (met de Hauppauge 2540). Ik denk erover om de antenne goed in te pakken en 'm buiten op een beugel te monteren. Ook anderen die dit gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace

Zit ik wel aan nog n probleem vast, mijn TV. Ik heb een Provision TV(Blokker 8)7) met een scart-aansluiting. Ook heb ik een Gamecube en Nintendo 64. Natuurlijk wil ik ook deze op mijn tv'tje blijven gebruiken, dus moet er een scart-input op de decoder zitten. Zijn die er wel, en zo nee, welke? :9. Ook vraag ik mij af of het verschil in kwaliteit groot is tussen antenne en Digitenne, aangezien t maar n redelijk goedkoop TV'tje is. Iemand die ook dat aan mij kan vertellen? :p
Verder, tjah, bummer da'k geen BBC heb, maar t is toch voor NAAST de kabel(lekker duur, maar dan heb je ook wat :)) Dus als t echt moet kan ik wel ffies op de tv kijken die op de kabel blijft aangesloten(ook ons internet gaat via de kabel, waar ik zeer tevreden over ben, als een van de weinige Kabelfoon gebruikers :).)

Edit: oja, die Samsung decoder lijkt mij wel wat. Zijn die ook verkrijgbaar met minder lelijke afstandbediening? 8)7
Niet dat ik mezelf wil adverteren ;) maar ik heb HIER een overzicht van alle bekende decoders neergezet.

De meeste kun je ook gewoon via de antenne-aansluiting aansluiten. SCART is zo goed als standaard op iedere decoder.

Welke jij de beste vind, moet je zelf uitmaken, maar je kunt in ieder geval een vergelijking doen. Je ervaringen met de door jou gekozen decoder zie ik daar dan graag terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Weet iemand toevallig waneer ook de Gerbrandytoren('s werelds grootste kunstboom B) _/-\o_) begint met uitzenden.

Zit ik wel aan nog n probleem vast, mijn TV. Ik heb een Provision TV(Blokker 8)7) met een scart-aansluiting. Ook heb ik een Gamecube en Nintendo 64. Natuurlijk wil ik ook deze op mijn tv'tje blijven gebruiken, dus moet er een scart-input op de decoder zitten. Zijn die er wel, en zo nee, welke? :9.

Wat betreft je eerste vraag, ik DENK dat het in de planning van Digitenne staat om jouw buurt dit eerste kwartaal 2004 ontvangst te geven. Maar pin me er niet op vast :)

Wat betreft meerdere SCART apparaten op je TV met één SCART ingang aansluiten, heb je niet aan een SCART verdeelblokje gedacht?
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/SCART57.jpg

En wat de Samsung decoder betreft, wat is er mis met de afstandbediening? Ik vind het juist een hele nette afstandbediening, die prima naast m'n andere afstandbedieningen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

KroeT

[...]

Zo'n scart-verdeelblokje, krijg je dan geen last van veel verlies?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vvvincent schreef op 11 januari 2004 @ 18:40:
Tja, ik begin toch wel te twijfelen aan Digitenne. Het beeld is fantastisch , maar bij UPC is Van Barneveld de beste. Of heeft hij bij UPC ook verloren van Fordham? Lijkt me sterk...

dmace schreef op 12 januari 2004 @ 14:36:
Kun je deze even toelichten? Neem aan dat je doelt op een fout ergens bij UPC.
(en ik ben dol op fouten bij UPC :P )
Toelichten? Dan is mijn flauwe grap niet overgekomen. :| Ik bedoelde gewoon dat ik bij het betere Digitenne niet had verwacht dat de Nederlandse sportprestaties minder zouden zijn dan ik bij UPC gewend was. Zo hoop ik ook dat bij Digitenne Ajax nog steeds in de Champions Leage zit. :)

Geen fout bij UPC dus, helaas. :( Sterker nog, van UPC heb ik allang een bevestiging binnen van het opzeggen van mijn abonnement. van Digitenne moet de bevestiging nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Goed, ik ben even bij Stafhorst in nieuwegein binnen gelopen (die verkopen ze al onofficieel _/-\o_) en zij hadden de panasonic en de topfield. Die Topfield had dus video-in met van die tulpjes, da's ook goed :). En 1 Februari 2004 zal ook in de omgeving Lopik de lancering officieel van start gaan, met als openingsaanbieding 60 euro retour op dat Topfield decodertje :). Ik zit alleen nog te twijfelen of ik beter kan besparen op de aansluitkosten en Funke antenne, of op de decoder. Zal het startpakket er gratis bij zitten, ook met die openingsaanbieding van 60 euro? Wie weet t?

offtopic:
Disclamer: Deze info heb ik losgepeutert van Stafhorst, met gevaar voor eigen leven. Ik ben niet aansprakelijk voor de inhoud van deze post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BigSurf schreef op 13 januari 2004 @ 10:48:
Heeft er iemand zijn standaard antenne ook buiten geplaatst? Ik heb binnen een zeer slechte ontvangst (met de Hauppauge 2540). Ik denk erover om de antenne goed in te pakken en 'm buiten op een beugel te monteren. Ook anderen die dit gedaan hebben?
Je kan ook gewoon de buitenantenne van Funke kopen :) Die heb ik en die werkt aardig in het niet ondersteunde gebied ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.funke.nl/digitenne/plaatjes/doos_dsc300.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 13-01-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 13 januari 2004 @ 16:54:
Zal het startpakket er gratis bij zitten, ook met die openingsaanbieding van 60 euro? Wie weet t?
Tsja, ik heb de aanbieding van Digitenne zelf genomen, waarbij ik:
(A) geen aansluitkosten (à €30) hoefde te betalen;
(B) het startpakket met de Funke antenne + smartcard (à €40) gratis kreeg; en
(C) nog eens €30 korting op de decoder kreeg.

In totaal dus €100 bespaard. Beter toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Mja dat klopt, maar blijft het startpakker met Funke antenne+Smartcard ook volgende maand gratis, als je dus 60 euro retour krijgt op de Topfield decoder. En moet je dan weer aansluitkosten betalen, of niet? Ik hoop eigenlijk stiekem dat hier iemand van Digitenne meekijkt die mij kan overhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmace schreef op 13 januari 2004 @ 11:43:
[...]
Niet dat ik mezelf wil adverteren ;) maar ik heb HIER een overzicht van alle bekende decoders neergezet.
[...]
Voor je tabel: de Rebox-afmetingen zijn 60 x 280 x 230 mm (H x B x D). Dat wijkt nogal af van de getallen in de slechte manual. (De diepte is 220 mm als je de uitsteeksels achteraan niet meetelt.)
Bij 'Update SW' staat 'RS 232' ingevuld. Dat zegt me niets. De software kun je 'over the air' updaten door er in een menu voor te kiezen, of automatisch wanneer je hem helemaal uitzet en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Weet iemand misschien een zaakje waar je DVB-T recievers separaat kunt aanschaffen voor een billijk prijsje? (Dus zonder Digitenne kaart of wat dan ook voor pakket).

--edit--

Ik heb trouwens wat feiten weten te achterhalen aangaande de Digitenne bitrates.
De gewoonlijke bandbreedte van 1 DVB-T multiplex is 14,93 mbit.
Dit moet je dus delen door het aantal zenders op 1 frequentie.
Voor alle kanalen geldt:
64-QAM modulatie, Foutcorrectie 1/2, Guardintervall 1/4.

Hier een boeket-overzicht:

Digitenne boeket 1 (kanaal 34) - 3,733 mbit per kanaal:
Nederland 1 (Conax)
Nederland 2 (FTA)
Nederland 3 (Conax)
BBC World (Conax)

Digitenne boeket 2 (kanaal 57) - 2,986 mbit per kanaal:
RTL4 (Conax)
RTL5 (Conax)
Yorin (Conax)
TMF (Conax)
Discovery Channel (Conax)

Digitenne boeket 3 (kanaal 64) - 2,986 mbit per kanaal:
NET5 (Conax)
SBS6 (Conax)
Fox Kids / Veronica (Conax)
Nickelodeon (Conax)
MTV (Conax)

Digitenne boeket 4 (kanaal 21) - 3,316 mbit per kanaal:
(Dit boeket heeft afwijkende specificaties, vraag me niet waarom)
Foutcorrectie 2/3, Guardintervall 1/4, Bitrate 19,90 mbit/s

Canal+ Rood (Conax)
Canal+ Blauw (Conax)
Canal+ 16:9 (Conax)
National Geographic Channel (Conax)
Animal Planet (Conax)
Eurosport (Conax)

Digitenne boeket 5 (kanaal 23/52) - 3,733 mbit per kanaal:
CNN international (Conax)
TV-NH (Conax)
Spice Platinum (Conax)
Radio (FTA)

[ Voor 80% gewijzigd door ScuL op 13-01-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:37:
[...]
Bij 'Update SW' staat 'RS 232' ingevuld. Dat zegt me niets. De software kun je 'over the air' updaten door er in een menu voor te kiezen, of automatisch wanneer je hem helemaal uitzet en weer aan.
RS 232 is gewoon een seriele poort (com) waar je je PC op kan aansluiten en zo andere software (firmware) kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wie weet hier waar je een goedkope decoder (bv de brainwave) kunt kopen zonder abonnement af te sluiten?
Ik heb nl. vorige week een abo met een Strong decoder genomen, maar die decoder werkt niet, blijft continu storingen en kaartleesfouten geven. Omgeruild, probleem blijft. Digitenne helpdesk bevestigd dat de Strong decoders problemen geven, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op.
Nu wil ik dus een andere decoder, maar de voordelige aanbiedingen gelden alleen als je daarbij een abonnement afsluit, en dat heb ik al.

Zij er hier trouwens meer mensen die problemen met Strong hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Bij Staffhorst in Nieuwegein kan je n losse Topfield krijgen(149 euro), tot 1 februari }). Mag overigens daar nog niet officieel verkocht worden.

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 14-01-2004 13:59 . Reden: Moet toch eens afkicken van MSN smileys enzo :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 14 januari 2004 @ 13:45:
Bij Staffhorst in Nieuwegein kan je n losse Topfield krijgen(149 euro), tot 1 februari (6). Mag overigens daar nog niet officieel verkocht worden.
Welk type Topfield is dat precies? Met embedded conax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

die op digitenne.nl ;)

Edit: deze dus

[ Voor 66% gewijzigd door RSpliet op 14-01-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Heeft dat ding nou wel 2 tuners of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
dmace schreef op 14 januari 2004 @ 16:13:
[...]

Heeft dat ding nou wel 2 tuners of niet? :?
Die heeft geen 2 tuners. Topfield 5000 wel als daar een versie voor DVB-T van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 16:07:
Geen fout bij UPC dus, helaas. :( Sterker nog, van UPC heb ik allang een bevestiging binnen van het opzeggen van mijn abonnement. van Digitenne moet de bevestiging nog komen...
Ik heb Digitenne Klantenservice ge-emailed, onder andere hierover. Als antwoord kreeg ik dat ik binnenkort een bevestiging zal ontvangen. Doet UPC TV het overigens bij jou ook nog? Ik heb UPC TV in de UPC winkel opgezegd, en het zou ingaan op 31-12-2003. Maar ik heb nog steeds signaal op de kabel!

Verder werd me door Digitenne verteld dat ze voor het activeren van Spice Platinum mijn handtekening nodig hebben, en dat ik de aanvraag met handtekening kon opsturen (snailmail) of faxen. Ervan uitgaande dat fax en gescande printout gelijkwaardig is heb ik een verzoek tot activeren van SP opgesteld, uitgeprint, ondertekend, ingescand, en naar hen ge-emailed. Zou als het goed is ook moeten werken :) Wanneer gaat de fax nou eindelijk eens definitief het museum in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg afgelopen dinsdag (de 13e) de bevestiging van Digitenne. UPC-signaal doet het bij mij ook nog altijd, zonder abonnement... Ik weet niet of en hoe ze dat daadwerkelijk afsluiten. Ik zie dat de Digitenne-site op de downloadpagina ook een 'erosport' -formulier heeft staan: http://www.digitenne.nl/klantenservice/downloads.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 15 januari 2004 @ 11:33:
[...]

Ik heb Digitenne Klantenservice ge-emailed, onder andere hierover. Als antwoord kreeg ik dat ik binnenkort een bevestiging zal ontvangen. Doet UPC TV het overigens bij jou ook nog? Ik heb UPC TV in de UPC winkel opgezegd, en het zou ingaan op 31-12-2003. Maar ik heb nog steeds signaal op de kabel!
UPC zou me afsluiten op 29-12-2002. De werkelijke afsluiting werd 30-10-2003!!!

Gebruikelijke UPC-snelheid, zou ik zeggen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:32:
Ik zie dat de Digitenne-site op de downloadpagina ook een 'erosport' -formulier heeft staan.
Grappig. Ik denk dat ze teveel vragen kregen over hoe lang het duurde voordat het kanaal werd aangezet.
Als ze dat nou net zo simpel en snel zouden maken als de aanmelding van je kaart/kastje, dan hadden ze ook dit online-formulier niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

8 maanden wachten op het opzeggen van je abbo, Wanneer komt de eerste uitzending van kopspijkers herfst 2003 dan bij UPC-kijkers binnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik bij mijn tweede kastje SP had aangevraagd, dacht ik ook dat het heel lang duurde. Maar toen ik op een gegegeven moment mijn kastje (Strong) uit het stopcontact haalde en er daarna weer in deed, begon hij opnieuw met initialiseren en toen werkte ook SP opeens!
Dus heel misschien werkt het ook bij degene die heel lang zitten te wachten. Effe de stekker er uithalen en er weer in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wanneer ik bij het zappen op het SP kanaal kom dan krijg ik een pop-upje met de vraag om de "CA PIN code" in te vullen. Bij Canal+ Rood/Blauw/16:9 krijg ik gewoon de melding dat ik geen access heb.

Waarom is dit anders? Geeft Digitenne mij een pincode voor Spice Platinum wanneer ze m'n aanmelding daarvoor verwerkt hebben? Of verdwijnt die vraag om een aparte pin code helemaal wanneer ze het voor mijn smartcard geactiveerd hebben?

Overigens worden we wel een beetje genept! Overal lees je dat Digitenne uit 24 TV kanalen bestaat, maar als ik kanalen laat scannen krijg ik er maar 23. En waarom? Omdat Fox Kids en Veronica samen op 1 kanaal zitten, terwijl Digitenne ze apart telt!

[ Voor 53% gewijzigd door Haay op 17-01-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Haay schreef op 17 januari 2004 @ 16:22:
Wanneer ik bij het zappen op het SP kanaal kom dan krijg ik een pop-upje met de vraag om de "CA PIN code" in te vullen. Bij Canal+ Rood/Blauw/16:9 krijg ik gewoon de melding dat ik geen access heb.
Da's normaal
Waarom is dit anders? Geeft Digitenne mij een pincode voor Spice Platinum wanneer ze m'n aanmelding daarvoor verwerkt hebben? Of verdwijnt die vraag om een aparte pin code helemaal wanneer ze het voor mijn smartcard geactiveerd hebben?
Is een beveiliging zodat je bepaalde kanalen op slot kan zetten voor nieuwschierige tweakertjes die nog geen 18 zijn :+ Pincode is voor de Rebox "1,2,3,4", voor de andere decoders weet ik het niet.
Overigens worden we wel een beetje genept! Overal lees je dat Digitenne uit 24 TV kanalen bestaat, maar als ik kanalen laat scannen krijg ik er maar 23. En waarom? Omdat Fox Kids en Veronica samen op 1 kanaal zitten, terwijl Digitenne ze apart telt!
en wat dacht je van Canal +?? ook 3 kanalen waar je extra voor moet betalen, eingenlijk dus maar 20 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Alfisti schreef op 17 januari 2004 @ 19:00:
Is een beveiliging zodat je bepaalde kanalen op slot kan zetten voor nieuwschierige tweakertjes die nog geen 18 zijn :+ Pincode is voor de Rebox "1,2,3,4", voor de andere decoders weet ik het niet.
Grappig, ik heb de code "1-2-3-4" geprobeerd, en vervolgens kreeg ik dezelfde "No Access" melding die ik ook bij de 3 Canal+ kanalen krijg. Vaag dat dit niet in de handleiding van de Samsung vermeld staat. Alleen de default pincode om de instellingen te kunnen wijzigen ("0-0-0-0") staat daarin vermeld.
en wat dacht je van Canal +?? ook 3 kanalen waar je extra voor moet betalen, eingenlijk dus maar 20 zenders.
Wat ik wil aangeven is dat Digitenne CLAIMT 24 TV zenders te hebben, inclusief de 3 Canal+ kanalen. Maar het blijken er maar 23 te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De voornoemnde oplopende sequentie werkt ook alhier bij de Hauppauge unit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

* RSpliet checkt over 2 weken ook wel even de Topfield ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 17 januari 2004 @ 20:57:
[...]

Grappig, ik heb de code "1-2-3-4" geprobeerd, en vervolgens kreeg ik dezelfde "No Access" melding die ik ook bij de 3 Canal+ kanalen krijg. Vaag dat dit niet in de handleiding van de Samsung vermeld staat. Alleen de default pincode om de instellingen te kunnen wijzigen ("0-0-0-0") staat daarin vermeld.
Zo'n beetje iedere Digitenne-goedgekeurde-decoder gebruikt of 1-2-3-4 of 0-0-0-0.
Andere opties zijn er geloof ik niet.
[...]

Wat ik wil aangeven is dat Digitenne CLAIMT 24 TV zenders te hebben, inclusief de 3 Canal+ kanalen. Maar het blijken er maar 23 te zijn...
Ach, SP moet je laten aanzetten, en als je niet kunt wachten kun je het formulier downloaden en opsturen. Niet dat je er veel aan mist.

Canal+ kun je je gratis een maandje voor aanmelden. belletje naar Canal+ en je kaartnummer doorgeven. Aanzetten duurt een dag of 5.
na een week of 3 krijg je een reclamepakketje en kun je nog eens 3 maanden verlengen voor 49 pleuro, of een heel abbo nemen.

Films zijn niet allemaal supernieuw, en dat hele voetbal mag er van mij meteen af.
Wel leuk dat je 3 kanalen krijgt, terwijl je met kabel er maar 2 kan ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door dmace op 20-01-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zoals op scaij.nl is te zien zijn hier in IJsselstein enige frequenties gewijzigd zodat de komst op digitenne mogelijk dichtbij is, maar ik weet niet meer los te peteren dan 'Tussen nu en medio 2005'... Weet iemand toevallig waneer ook de Gerbrandytoren('s werelds grootste kunstboom B) _/-\o_) begint met uitzenden.
Goed nieuws voor je: 1 feb gaat de zender aan :)

Kreeg gister een brief van Digitenne waarin dit aangekondigd werd (ik werk bij een Digitenne dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hahaha ik heb iets heeeeel vaags

Ik kan volgens de digitenne site ineens geen digitenne meer ontvangen... ik heb het hier staan, 2 abbo's

Heb beneden half ontvangst en boven full ontvangst...

Rara, waarom doen ze dit...

O ja, weet iemand waar je die buitenantenne kan kopen

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmace schreef op 16 januari 2004 @ 16:15:
[...]

UPC zou me afsluiten op 29-12-2002. De werkelijke afsluiting werd 30-10-2003!!!

Gebruikelijke UPC-snelheid, zou ik zeggen..... :+
Cool :D,
wij hebben het opgezegt en nog steeds hebben we tv. Ze zullen wel niet de goede kabel kunne vinden ^_^.
Waneer het zo ver is dan sluiten we ons abbo af bij canal digitaal lekker goedkoop 15 euro per jaar.

Ik heb trouwens van iemand gehoord dat de beeldkwaliteit bij de satelliet stukke beter is dan bij Digitene. Is dat verschil echt erg groot ? Ze zullen wel minder bandbreedte gebruiken voor hun zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Vorkie schreef op 21 januari 2004 @ 20:33:
Hahaha ik heb iets heeeeel vaags

Ik kan volgens de digitenne site ineens geen digitenne meer ontvangen... ik heb het hier staan, 2 abbo's

Heb beneden half ontvangst en boven full ontvangst...

Rara, waarom doen ze dit...
Omdat ze niet kunnen garanderen dat het werkt :)
Ik heb verhalen gehoord van binnenvaart schippers die in de testfase (met alleen de Hilversumse zender aan) tot aan arnhem nog beeld hadden, dit heeft allemaal te maken met de atmosferische omstandigheden dus vandaar dat ze een beperkt gebied aangeven waar de ontvangst in 90% van de gevallen mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Alfisti schreef op 21 januari 2004 @ 20:17:
[...]Goed nieuws voor je: 1 feb gaat de zender aan :)

Kreeg gister een brief van Digitenne waarin dit aangekondigd werd (ik werk bij een Digitenne dealer).
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 13 januari 2004 @ 16:54:
Goed, ik ben even bij Stafhorst in nieuwegein binnen gelopen (die verkopen ze al onofficieel _/-\o_) en zij hadden de panasonic en de topfield. Die Topfield had dus video-in met van die tulpjes, da's ook goed :). En 1 Februari 2004 zal ook in de omgeving Lopik de lancering officieel van start gaan, met als openingsaanbieding 60 euro retour op dat Topfield decodertje :). Ik zit alleen nog te twijfelen of ik beter kan besparen op de aansluitkosten en Funke antenne, of op de decoder. Zal het startpakket er gratis bij zitten, ook met die openingsaanbieding van 60 euro? Wie weet t?

offtopic:
Disclamer: Deze info heb ik losgepeutert van Stafhorst, met gevaar voor eigen leven. Ik ben niet aansprakelijk voor de inhoud van deze post ;)
Weet ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:47:
[...]

Ik heb trouwens van iemand gehoord dat de beeldkwaliteit bij de satelliet stukke beter is dan bij Digitene. Is dat verschil echt erg groot ? Ze zullen wel minder bandbreedte gebruiken voor hun zenders.
lees het topic even door, ik heb hier eerder wat over vermeld.
het verschil is vrij groot en dat heeft te maken met de bitrate en dus de beschikbare bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ff overheen gelezen :)

trouwens, die 50 pleuro terug is geen stafhorst aanbieding maar dat krijg je bij elke Digitenne dealer (geld alleen voor die topfield dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

50? Zij zeiden 60... mgoe, k mag nie klagen :p

[ Voor 28% gewijzigd door RSpliet op 21-01-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Alfisti schreef op 21 januari 2004 @ 20:56:
Omdat ze niet kunnen garanderen dat het werkt :)
Ik heb verhalen gehoord van binnenvaart schippers die in de testfase (met alleen de Hilversumse zender aan) tot aan arnhem nog beeld hadden, dit heeft allemaal te maken met de atmosferische omstandigheden dus vandaar dat ze een beperkt gebied aangeven waar de ontvangst in 90% van de gevallen mogelijk is.
Volgens de postcode check heb ik in mijn straat in Almere Buiten ook geen ontvangst, terwijl straten op minder dan 100 meter van mij vandaan wel officieel ontvangst hebben. Ik heb er eind vorig jaar met Digitenne Klantenservice over gebeld, en die zeiden dat ik dan niet in de 80% norm van hen val, en dat ze daarom dus geen goede ontvangst kunnen garanderen. Ik heb dus sinds afgelopen kerst Digitenne, en over het algemeen is de ontvangst gewoon goed. Af en toe dat het beeld ff bevriest als de ontvangst even wegvalt (grappig dat het geluid meestal wel gewoon doorloopt), en toen het een keer erg slecht weer was met onweer vlakbij was de ontvangst zo slecht dat het niet te doen was. Maar verder ben ik tevreden.

PS. Heb overigens sinds vandaag ook eindelijk Spice Platinum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alfisti schreef op 21 januari 2004 @ 20:17:
[...]

Goed nieuws voor je: 1 feb gaat de zender aan :)

Mooi dan weet ik dat, dan gaat die installatie dus draaien die ik afgelopen zaterdag in de Gerbrandy toren heb zien staan!

en ik weet dat jullie om foto's gaan vragen, dus hier heb je 'm ... heb mezelf even een nieuw maskertje aangemeten want deze post is ook al voor gevaar voor m'n eigen leven... :)

Foto
(Edit) even een hele korte omschrijving: die koperen buizen bovenlangs (die bij ons thuis als waterleiding worden gebruikt >:) ) zijn hier de "antenne kabels".

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 22-01-2004 00:43 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent dit dat vanaf 1 februari ook de overige gebieden die in 2004 digitenne zouden krijgen dit dan ook daadwerkelijk krijgen? Bij de klantenservice willen ze niet veel meer zeggen dan begin 2004 nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 16:48
Ben ik de enige die Digitene helemaal niks vind? Een collega heeft het onlangs genomen en wilde graag een tweede tv aansluiten en de mogelijkheid om met de videorecorder programma's op te nemen en ondertussen een ander kanaal te bekijken. Nu blijkt dat je voor al deze zaken een aparte decoder moet hebben! Heb je net voor €100 een kastje gekocht en dan blijk je voor je slaapkamer tv ook nog eens zo'n ding te moeten hebben. Het vreemde vind ik dan ook nog dat je door de interne tuner je niet een ander programma kan zien als dat je kijkt, lijkt me toch wel erg handig :?

en dan nu het mooie; niemand neemt zijn verantwoordelijkheid voor deze fout; ze kan haar decoder niet meer inleveren omdat de dealer zegt dat het een fout van Digitene is en Digitene geeft niet thuis over de klachten en zegt dat dit voorgelicht had moeten worden. De omruilgarantie is inmiddels verstreken doordat decoder + card de eerste week niet eens werken. Hoe dan ook; nu moet ze naar de Consumentenbond omdat ze zich nu al net zo gedragen als bij UPC :(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.