Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheeler schreef op 22 januari 2004 @ 14:37:
Ben ik de enige die Digitene helemaal niks vind? Een collega heeft het onlangs genomen en wilde graag een tweede tv aansluiten en de mogelijkheid om met de videorecorder programma's op te nemen en ondertussen een ander kanaal te bekijken. Nu blijkt dat je voor al deze zaken een aparte decoder moet hebben! Heb je net voor €100 een kastje gekocht en dan blijk je voor je slaapkamer tv ook nog eens zo'n ding te moeten hebben. Het vreemde vind ik dan ook nog dat je door de interne tuner je niet een ander programma kan zien als dat je kijkt, lijkt me toch wel erg handig :?
Er staat volgens mij duidelijk op de site dat je maar 1 tv kan aansluiten.
Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?

Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als je dit niet wilt, heb je voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar je kan ook een tweede abonnement aanschaffen voor € 4,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 16:48
klopt, die ene toevoeging van de zin staat er sinds begin deze week op nadat ze kwaad opgebeld heeft :X en dat voegt nog niks toe aan het feit over het opnemen van programma's.

[ Voor 27% gewijzigd door wheeler op 22-01-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
wheeler schreef op 22 januari 2004 @ 14:37:
Ben ik de enige die Digitene helemaal niks vind? Een collega heeft het onlangs genomen en wilde graag een tweede tv aansluiten en de mogelijkheid om met de videorecorder programma's op te nemen en ondertussen een ander kanaal te bekijken. Nu blijkt dat je voor al deze zaken een aparte decoder moet hebben! Heb je net voor €100 een kastje gekocht en dan blijk je voor je slaapkamer tv ook nog eens zo'n ding te moeten hebben. Het vreemde vind ik dan ook nog dat je door de interne tuner je niet een ander programma kan zien als dat je kijkt, lijkt me toch wel erg handig :?
Jezelf goed laten voorlichten lijkt me ook wel handig. Dit "ongemak" zou iedere dealer je moeten kunnen vertellen. Overigens zit je met 3 kastjes nog steeds onder het standaard tarief van UPC (buiten de kosten van de kastjes, uiteraard).
en dan nu het mooie; niemand neemt zijn verantwoordelijkheid voor deze fout; ze kan haar decoder niet meer inleveren omdat de dealer zegt dat het een fout van Digitene is en Digitene geeft niet thuis over de klachten en zegt dat dit voorgelicht had moeten worden. De omruilgarantie is inmiddels verstreken doordat decoder + card de eerste week niet eens werken. Hoe dan ook; nu moet ze naar de Consumentenbond omdat ze zich nu al net zo gedragen als bij UPC :(
Wat een kolder! Hoe lang heeft ze hiervoor nodig gehad? Als ze binnen 2 weken terug is geweest, hoort ze gewoon haar geld terug te krijgen van de dealer.
Uit jouw verhaal maak ik op dat ze verkeerd is voorgelicht, en de dealer zijn aansprakelijkheid niet neemt.
Dit zou ook de consumentenbond haar vertellen, want ze heeft gewoon recht op teruggave en/of inruil.
wheeler schreef op 22 januari 2004 @ 15:08:
klopt, die ene toevoeging van de zin staat er sinds begin deze week op nadat ze kwaad opgebeld heeft :X en dat voegt nog niks toe aan het feit over het opnemen van programma's.
Da's ook lulkoek, want dat staat er al langer.
Hetzelfde euvel heb je al 30 jaar met satellietontvangst. Is ze Blond soms? :?

[ Voor 13% gewijzigd door dmace op 22-01-2004 15:25 ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Laatst online: 24-07 16:48
ze is inderdaad blond :D ik zal het doorgeven in ieder geval. Toch vind ik het vreemd dat je niet ander programma kan opnemen dan dat je wilt zien, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

wheeler, daar heb je twin-tuner decoders voor, die kunnen wel 2 aparte signalen versturen(een naar VCR, een naar TV). Deze zijn alleen weer wat duurder. Staat ook wel wat over in dit topic, of in Digitenne Decoders Overzicht. :)

Beetje late edit: een 2e abbo kost nu nog maar 3 euri/maand, ipv 4,95. Ook het 3e abbo is nu 3 euri, zodat je met 3 decoders maar 14,95 per maand betaalt.

[ Voor 25% gewijzigd door RSpliet op 22-01-2004 18:34 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14
wheeler schreef op 22 januari 2004 @ 16:14:
Toch vind ik het vreemd dat je niet ander programma kan opnemen dan dat je wilt zien, maar goed.
Dat is een probleem dat voor ALLE digitale TV geldt, of het nu via de satelliet, via ether (Digitenne) of via de kabel (UPC-Digital bv.) gaat.

Dat is nu juist het grote verschil tussen analoge en digitale uitzending! Bij digitale uitzending wordt alles digitaal gecomprimeerd en samengevoegd in een bundel van bitjes, en heb je een decoder nodig om daar het kanaal uit te filteren dat je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 22 januari 2004 @ 18:20:
[...]

Dat is een probleem dat voor ALLE digitale TV geldt, of het nu via de satelliet, via ether (Digitenne) of via de kabel (UPC-Digital bv.) gaat.

Dat is nu juist het grote verschil tussen analoge en digitale uitzending! Bij digitale uitzending wordt alles digitaal gecomprimeerd en samengevoegd in een bundel van bitjes, en heb je een decoder nodig om daar het kanaal uit te filteren dat je wilt zien.
Je kunt hetzelfde bereiken door 10 Digitennedecoders aan elkaar te koppelen via de COAX-out, en ze dan allemaal in te stellen op een andere frequentie en een ander kanaal. Misschien nog een versterkertje ertussen.
In principe doet een Kabelboer zoals Casema of UPC niets anders.

Maar ja, dan heb je wel een hoop poen nodig.
Misschien iets voor samen met de buren??? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
dmace schreef op 23 januari 2004 @ 16:40:
Je kunt hetzelfde bereiken door 10 Digitennedecoders aan elkaar te koppelen via de COAX-out, en ze dan allemaal in te stellen op een andere frequentie en een ander kanaal. Misschien nog een versterkertje ertussen.
Maar als je dat doet heb je 10 SCART kabels die uit de 10 Digitennedecoders komen waarbij elke SCART kabel een andere zender heeft. Hoe wou je dat op je ene TV aansluiten? :D Dan zap je niet door van kanaal te wisselen op één ingang, maar door tussen ingangen (EXT1 t/m EXT10 :+ ) te wisselen... Gaat niet werken, ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:27
dmace schreef op 23 januari 2004 @ 16:40:
[...]

Maar ja, dan heb je wel een hoop poen nodig.
Misschien iets voor samen met de buren??? :Y)
Er zijn een aantal dorpen in Noord-Nederland die dit zo hebben gedaan en een eigen kabelnetwerk hebben aangelegd omdat de grote maatschappijen het niet rendabel genoeg vonden. Zij gebruiken echter satelliet en geen Digitenne.
Haay schreef op 23 januari 2004 @ 17:51:
[...]

Maar als je dat doet heb je 10 SCART kabels die uit de 10 Digitennedecoders komen waarbij elke SCART kabel een andere zender heeft. Hoe wou je dat op je ene TV aansluiten? :D Dan zap je niet door van kanaal te wisselen op één ingang, maar door tussen ingangen (EXT1 t/m EXT10 :+ ) te wisselen... Gaat niet werken, ha ha.
UHF modulators natuurlijk!

Is dat niet standaard bij sommige DVB-T recievers?

[ Voor 27% gewijzigd door ScuL op 23-01-2004 18:18 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het gewoon technisch onmogelijk om een apparaat te maken die alles ontvangt en moduleerd naar UHF zodat je eigenlijk een mini-kabelcentrale krijgt? Als dat kan is het natuurlijk helemaal geweldig, dan heb je alleen de AB van je TV nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:44

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 23:16:
is het gewoon technisch onmogelijk om een apparaat te maken die alles ontvangt en moduleerd naar UHF zodat je eigenlijk een mini-kabelcentrale krijgt? Als dat kan is het natuurlijk helemaal geweldig, dan heb je alleen de AB van je TV nog nodig.
Is iid mogelijk,
ik ging vroeger met mijn ouders mee naar n camping, hadden ze schotel, en je kon gewoon je eigen zender kijken. stuk of 20 zenders hadden we daar :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
nou ja het IS mogelijk maar het woordje 'gewoon' zal ik maar weg laten.

simpel gezegd werkt het ongeveer zo:
Je hebt namelijk een soort van 19" rack achtige constructie nodig met daarin allemaal decoders. Ik geloof dat één paneel max. vier decoders kan hebben en daar heb je dus ook vier speciaal gelicenseerde smartcards voor nodig. (Neem niet aan dat je vier keer (of meer) CanalDigitaal abbo afsluit). Dan heb je nog een panel nodig met 4 modulators die gelinked worden aan de decoders..
Nu kun je 4 zenders op die ene coax kabel zetten. Zo moet je dat rack dus uitbreiden tot je aan 30 (of wat) zenders komt. Dat doet jouw kabelexploitant ook.
Bijkomend probleem is echter signaalverlies waardoor je meestal om het panel al weer diverse versterkers moet zetten, liefst zelfs per decoder om storingen te voorkomen. Daarna moet nog een eindversterker die voldoende signaal biedt om het hele gebeuren jouw hotel/flat/camping rond te sturen.

Het is dus een hele toer en zeker niet geschikt voor één huis (tenzij je geld teveel hebt maar dan lijken losse decoders me makkelijker) maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ook hier maar ff posten voor de volledigheid:

Ik heb vandaag van een dealer te horen gekregen dat de nieuwe aanbieding er zo uit ziet:

- Vanaf 1 februari worden weer aansluitkosten ter hoogte van 29,95 gerekend
- Echter vanaf 5 februari krijg je 50,- retour als je de Topfield TF3000COT-d aanschaft!

Al met al ben je straks dus voordeliger uit met de Topfield dan nu. Wil je een ander model, dan moet je nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Cap schreef op 26 januari 2004 @ 16:52:
Ook hier maar ff posten voor de volledigheid:

Ik heb vandaag van een dealer te horen gekregen dat de nieuwe aanbieding er zo uit ziet:

- Vanaf 1 februari worden weer aansluitkosten ter hoogte van 29,95 gerekend
- Echter vanaf 5 februari krijg je 50,- retour als je de Topfield TF3000COT-d aanschaft!

Al met al ben je straks dus voordeliger uit met de Topfield dan nu. Wil je een ander model, dan moet je nu kopen.
Wat kost die Topfield zonder korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

149 ;) (had je zo kunnen vinden in de Digitenne Shop)

[ Voor 90% gewijzigd door RSpliet op 26-01-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 23 januari 2004 @ 17:51:
[...]

Niet om vervelend te klinken, maar ik had toch duidelijk de COAX-aansluiting gemeld. Je weet wel, waar vroeger je UPC-aansluiting in ging.
Die zit op de meeste decoders (maar misschien niet op de jouwe).

Op de brainwave heb je een kleine honderd kanalen waar je je antenne op kan instellen (om ellende met je videorecorder e.d. te voorkomen).
Dan is het simpel een kwestie van wat koppelstukjes er aan vast, en een antenneversterker voor als je wat langere afstanden wil afleggen.

En dat is prima mogelijk hoor.....

Zoals jij het stelt met SCART is het wel wat moeilijker, want dan moet er een apparaat de binnenkomende signalen omzetten naar een antennefrequentie.
In mijn opstelling is dat natuurlijk helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
dmace schreef op 27 januari 2004 @ 15:19:
Niet om vervelend te klinken, maar ik had toch duidelijk de COAX-aansluiting gemeld. Je weet wel, waar vroeger je UPC-aansluiting in ging.
Die zit op de meeste decoders (maar misschien niet op de jouwe).
Mijn Samsung decoder heeft inderdaad geen COAX uitgang, behalve de doorlus-uitgang om het antennesignaal naar een volgende decoder te sturen. Maar geen gedecodeerd COAX uitgang dus. Wel 2 SCART uitgangen.

Maar goed, het was toch een compleet hypothetisch geval. Niet echt spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 27 januari 2004 @ 22:21:
[...]

Mijn Samsung decoder heeft inderdaad geen COAX uitgang, behalve de doorlus-uitgang om het antennesignaal naar een volgende decoder te sturen. Maar geen gedecodeerd COAX uitgang dus. Wel 2 SCART uitgangen.

Maar goed, het was toch een compleet hypothetisch geval. Niet echt spannend ;)
Nou, het kan interessant zijn voor jeugdhotels, studentenhuizen, en meer van dat soort plekken waar schotels niet handig zijn, geen kabel is, en men toch meerdere kanalen wil ontvangen.
En effe lekker brainstormen over de mogelijkheid van irrelevante dingen levert ook nog vaak handige ideeen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat idioot. Je moet tegenwoordig ook voor digitenne 28 euro aansluitkosten betalen als je die Canal+ actie wil gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hm, had een tijdje geleden ge-emailed met de klantenservice van Digitenne, dat ik nog steeds geen bevestiging van mijn aanmelding/contract e.d. gehad had. En dat ik Spice Platinum geactiveerd wilde hebben. In de reactie stond dat ik binnenkort de bevestiging zou ontvangen. Het is maar goed dat ik daar niet op gewacht heb en het SP formulier van de website gedownload, uitgeprint, ingevuld en opgestuurd heb, anders zat ik daar nog steeds op te wachten! Want ik heb nog steeds geen bevestiging van m'n contract met Digitenne ontvangen. Terwijl ik al ruim een maand Digitenne zit te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Heren uit IJsselstein (En omgeving natuurlijk), We have liftoff ! :)

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 31-01-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hm, 't is maar goed dat UPC het signaal nog niet van de kabel gehaald heeft, want met het noodweer vanavond was m'n Digitenne ontvangst zo beroerd dat het nauwelijks kijkbaar was! :'( Kon tenminste nog ff terugvallen op kabel-TV. Ik hoop maar dat Almere Buiten op niet al te lange termijn ook een zender meer in de buurt krijgt zodat ik ook nog normale ontvangst heb als het slecht weer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de 'zap-snelheid' van de Digitenne decoders? Is die vergelijkbaar met schotel of (hopelijk) toch iets sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

sasquatch schreef op 01 februari 2004 @ 03:13:
Hoe zit het met de 'zap-snelheid' van de Digitenne decoders? Is die vergelijkbaar met schotel of (hopelijk) toch iets sneller?
Verschilt heel erg per decoder, moet je maar ff op internet zoeken. Van de Topfield weet ik toevallig dat dat 0,4s is...

offtopic:
Misschien wat voor in de sheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Haay schreef op 01 februari 2004 @ 02:30:
Hm, 't is maar goed dat UPC het signaal nog niet van de kabel gehaald heeft, want met het noodweer vanavond was m'n Digitenne ontvangst zo beroerd dat het nauwelijks kijkbaar was! :'( Kon tenminste nog ff terugvallen op kabel-TV. Ik hoop maar dat Almere Buiten op niet al te lange termijn ook een zender meer in de buurt krijgt zodat ik ook nog normale ontvangst heb als het slecht weer is!
Ja dat heb je dus. Zelfde met schotel als het zeer slecht weer is dan is de ontvangst ook zwaar ruk. Gelukkig hebben we hier ook kabel erbij. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
sasquatch schreef op 01 februari 2004 @ 03:13:
Precieze tijdsduur van de Samsung weet ik niet, maar zo op het oog van het moment dat het beeld van de ene zender zwart gaat en het beeld van de volgende zender zichtbaar wordt wanneer je op CH+ (of CH-) drukt is ongeveer 1,5 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
schnumi schreef op 01 februari 2004 @ 10:33:
[...]

Ja dat heb je dus. Zelfde met schotel als het zeer slecht weer is dan is de ontvangst ook zwaar ruk. Gelukkig hebben we hier ook kabel erbij. :)
Voor Digitenne:
De dekking moet nog uitgebreid worden

Voor de schotel:
Waarschijnlijk zit je met een 60cm of ander klein ding te kijken.
Vervang dat ding door een 90cm en je hebt zelfs tijdens sneeuwstormen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 februari 2004 @ 10:24:
[...]

Verschilt heel erg per decoder, moet je maar ff op internet zoeken. Van de Topfield weet ik toevallig dat dat 0,4s is...

offtopic:
Misschien wat voor in de sheet?
Yep. ik zal daar vanavond weer eens hard aan gaan werken. ;)

Heb ontdekt bij de Brainwave dat het nogal verschilt hoe de kanalen staan t.o.v. hun frequentie. Plaats je alle kanalen op dezelfde frequentie naast elkaar, dan gaat het sneller dan dat ze uit elkaar staan.

Overigens had ik tijdens de storm op geen enkel kanaal slecht ontvangst.
Het ligt dus inderdaad eraan of je wel of niet in het gebied zit.

[ Voor 12% gewijzigd door dmace op 02-02-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 31 januari 2004 @ 23:55:
Heren uit IJsselstein (En omgeving natuurlijk), We have liftoff ! :)
Yeah baby! ff naar de dealer lope vanmiddag!

Welke regio word er eigenlijk gedekt...?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Zie postcode-check ;)

Edit: of lees het nieuwsbericht:
Digitenne start met gebiedsuitbreiding.

Per 1 februari is Digitenne gestart met de uitbreiding van haar dekkingsgebied. Ook de inwoners ten westen van Utrecht kunnnen nu genieten van televisie en radio en digitale kwaliteit! Hierbij kun je denken aan de omgeving tussen Nieuwegein, Ijsselstein, Houten, Montfoort en Nieuwkoop. Controleer snel je postcode om te zien of je al ontvangst hebt en waar je Digitenne kunt aanschaffen!

[ Voor 92% gewijzigd door RSpliet op 02-02-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 februari 2004 @ 10:24:
[...]

Zal wel niet voor de gecodeerde kanalen gelden denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

neuh klopt, heb t in een totaal onbekende doch grote electronicazaak waar in heel nederland maar 4 filialen van zijn in Nieuwegein m gezien. Top decodertje, maar geen 0,4 seconden om te zappen. Wel onder de 1s btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Algemene voorwaarden Topfield Actie

Deze actie geldt alleen in combinatie met een Digitenne abonnement en het abonnement moet afgesloten zijn tussen 5 februari 2004 en 31 maart 2004. Indien u zich na deze periode aanmeldt, kunt u geen gebruik meer maken van deze actie.

Deze actie geldt voor elk afgesloten abonnement in combinatie met een Topfield ontvanger gedurende de actieperiode.

De voucher en kassabon, moeten voor 10 april 2004 in het bezit zijn van Digitenne.

Uitbetaling van de refund vind plaats 45 dagen na de eerste succesvolle incasso.

Deze kortingsactie is niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, tenzij nadrukkelijk anders bepaald.

Alleen bij drie keer het “digitenne logo” op de kraskaart heeft u recht op een gratis Topfield ontvanger ipv de €50 refund en een half jaar geen abonnementskosten op Digitenne (excl. Canal +) en geen aansluitkosten.
Hallo? Hoe zit dat als ik via internet bestel(geen kassabon)? Krijg ik dan ook 50 euro terug, of betaal ik die niet? Niet icm andere kortingacties? Als ik 2 decoders bestel, dan wel 2x? Wel 2x het gratis startpakket?
45 dagen na eerste incasso terugbetaling? Da's halverwegen april! Zo lang kan ik geen 50 euro missen, willen zij zo 150 euro rente vangen erop ofzo?

Wat is dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 04 februari 2004 @ 20:11:
[...]

Hallo? Hoe zit dat als ik via internet bestel(geen kassabon)?
euh, via internet krijg je meestal een bonnetje voor je neus (of per e-mail) die je uit moet printen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:45

Shuriken

Life is all about priorities

Is er al iemand die in de regio Alkmaar digitenne heeft?

Ik had in december gemailed met de helpdesk. En toen zeiden ze dat eind 2003 digitenne in de regio alkmaar beschikbaar zou komen.

Nu is het inmiddels febr. 2004 en als ik op het stukje kijk van uitrol netwerk dan staat er helemaal niets op over uitbreiding in noord holland.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Wat ik mijn nog afvraag, als ik door het menu heen wandel met m'n TF3000COT-d, dan is Software Update grijs. DWZ, daar kan ik gewoon niet heen. Wrom nie? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mijn nog afvraag, als ik door het menu heen wandel met m'n TF3000COT-d, dan is Software Update grijs. DWZ, daar kan ik gewoon niet heen. Wrom nie?

Ik denk omdat er geen updates beschikbaar zijn dan. Zodra die er wel zijn, dan kun je er wel heen en is het ook niet meer grijs. Zo kun je goed (makkelijk) in de gaten houden of er updates zijn of niet.
Althans bij de Rebox is dat zo. Waarschijnlijk bij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand al een capture van die hauppauge icm digitenne gemaakt? Want ik ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 23 februari is digitenne te ontvangen in Rijswijk (zh) (tegen Den Haag aan).
Dit heb ik gehoord van een verkoper van de Media Markt, zij verkopen per 23 februari digitenne.
Er komt in rijswijk een grote mast te staan voor digitenne.

Heeft iemand ervaring met digitenne en een LCD breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
DRaakje schreef op 16 februari 2004 @ 14:48:
Heeft iemand al een capture van die hauppauge icm digitenne gemaakt? Want ik ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteit!
Ja ik, ik doe dit regelmatig. Kwaliteit is prima, gelijk aan de kwaliteit op je scherm realtime (niet zo scherp als op een TV dus!). Dit zorgt echter voor 2 nadelen:
1) de bestanden zijn GROOT
2) door de grootte van de captures gaat geluid/beeld na 1 GB capture onherstelbaar verpest asyncroon lopen (dingen langer dan een uur of zo kun je dus niet opnemen :( )

(ik heb 2.16 van de software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Ik heb bij staffhorst gezien op een (zwaar zuigend overigens) JVC scherm vannehh... n centimetertje of 65? dorsnee, dat zag er van dicht bij niet zo netjes uit. Van n afstandje (metertje of 2) zag je daar echter weinig van, en zag t er nog zeer goed uit :). Denk dat je van de bank het verschil niet (of nauwelijks) ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 22-02-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 10-08 18:32
Ik heb ook 2.16 en hier de van kooten en de bie avond opgenomen, 1,9 gig, helemaal perfect beeld en alles synchroon tot het einde :) Dit alles lekker werkend via een andere, wat betere USB kabel die vast zit aan een 2.8 P4 & ATA133 schijf.

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 22-02-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitenne toch niet perfect????

koop ik pas 1 digitenne (topfield) pakket en dat werkt perfect op mijn 102cm 4:3 Panasonic scherm van een jaar of tien oud....
Wat doe ik, koop een extra Samsung met een nieuwe 82cm JVC breedbeeld, hauppauge 2540 voor de pc en en sluit een 2e abb. af....... groot mijn verbazing als ik op mijn nieuwe tv een superslecht beeld heb! ligt aan de tv denk ik, breng dus de tv terug en ruil hem om voor een duurdere (want ben bang voor weer een slechte....) Thomson 100hz 82cm flatline blablabla 950 EURo kostend toestel, kom thuis en weer slecht beeld!
Ondertussen contact gehad met Digitenne (gooide de hoorn er op een gegeven moment op) een buitenantenne geplaatst, dure scart kabels aangeschaft en alle combinaties van 16:9 , 4:3 , zoomen en overige opties geprobeerd maar ik blijf houden van een soort mpeg compressie artifacten en ghosting..... huid en grote vlakken geven duidelijk een "blokjes" effect, net zoals je bijv. een jpeg foto te veel comprimeerd.... zelfs op native 4:3 (waar mijn oude tv perfect beeld geeft) en mijn nieuwe tv grote zwarte balken links en rechts vertoont, is het beeld slecht.
DVD ziet er wel een stuk beter uit hoewel ook niet perfect...... :'(

ps ik woon in Utrecht....

................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55
Welke decoders heb je getest i.c.m. de nieuwe TV('s)? Alleen de Samsung, of ook de Topfield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

is btw digitenne een beetje "futureproof" ivm HDTV? Volgens mij niet .. or am i wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

D'r zijn decoders met ingebouwde HD, dus kan je in zekere mate programma's opnemen. Kweenie of dat erg goed werkt.

Oja, en TF heeft software update overleeft naar 1.25, heeft iemand er een changelog van ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 maart 2004 @ 13:59:
D'r zijn decoders met ingebouwde HD, dus kan je in zekere mate programma's opnemen. Kweenie of dat erg goed werkt.

Oja, en TF heeft software update overleeft naar 1.25, heeft iemand er een changelog van ofzo? :p
Eeuh had je het tegen mij? Ik bedoel dus HD als in "high definition" he.. niet als in hard disk...

Volgens mij is de bandbreedte te laag voor HDTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:12:
Digitenne toch niet perfect????

koop ik pas 1 digitenne (topfield) pakket en dat werkt perfect op mijn 102cm 4:3 Panasonic scherm van een jaar of tien oud....
Wat doe ik, koop een extra Samsung met een nieuwe 82cm JVC breedbeeld, hauppauge 2540 voor de pc en en sluit een 2e abb. af....... groot mijn verbazing als ik op mijn nieuwe tv een superslecht beeld heb! ligt aan de tv denk ik, breng dus de tv terug en ruil hem om voor een duurdere (want ben bang voor weer een slechte....) Thomson 100hz 82cm flatline blablabla 950 EURo kostend toestel, kom thuis en weer slecht beeld!
Ondertussen contact gehad met Digitenne (gooide de hoorn er op een gegeven moment op) een buitenantenne geplaatst, dure scart kabels aangeschaft en alle combinaties van 16:9 , 4:3 , zoomen en overige opties geprobeerd maar ik blijf houden van een soort mpeg compressie artifacten en ghosting..... huid en grote vlakken geven duidelijk een "blokjes" effect, net zoals je bijv. een jpeg foto te veel comprimeerd.... zelfs op native 4:3 (waar mijn oude tv perfect beeld geeft) en mijn nieuwe tv grote zwarte balken links en rechts vertoont, is het beeld slecht.
DVD ziet er wel een stuk beter uit hoewel ook niet perfect...... :'(

ps ik woon in Utrecht....

................
Toevallig heb ik zaterdag een Topfield ontvangertje even te leen gekregen van de lokale electroboer. (remco_k woont in Harmelen).
Even thuis aansluiten en meteen beeld.
Ik werk in de multimedia dus MPEG comressie herken ik direct. Zo ook zaterdag middag! BAH! wat een leliijk beeld.
En dat terwijl ik een simpele en >5 jaar oude Aristona TV heb!
Jah, het beeld is ruisvrij, het geluid is goed... maar getverdemme... die mpeg compressie... erger nog: mijn vrouwtje keek mee... zelfs haar viel het op! Nou, ik kan je zeggen: dan is het erg!

Ik denk om deze reden dus om geen digitenne te nemen. Gewoon TE lelijk... dan maar schotel.

Edit:
Wellicht kan die beeldkwaliteit aan de zender in ijsselstein liggen (was tenslotte nog in testfase), maar dat kan ik nu niet meer zien natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 01-03-2004 15:18 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op 01 maart 2004 @ 14:55:
[...]

Toevallig heb ik zaterdag een Topfield ontvangertje even te leen gekregen van de lokale electroboer. (remco_k woont in Harmelen).
Even thuis aansluiten en meteen beeld.
Ik werk in de multimedia dus MPEG comressie herken ik direct. Zo ook zaterdag middag! BAH! wat een leliijk beeld.
En dat terwijl ik een simpele en >5 jaar oude Aristona TV heb!
Jah, het beeld is ruisvrij, het geluid is goed... maar getverdemme... die mpeg compressie... erger nog: mijn vrouwtje keek mee... zelfs haar viel het op! Nou, ik kan je zeggen: dan is het erg!

Ik denk om deze reden dus om geen digitenne te nemen. Gewoon TE lelijk... dan maar schotel.

Edit:
Wellicht kan die beeldkwaliteit aan de zender in ijsselstein liggen (was tenslotte nog in testfase), maar dat kan ik nu niet meer zien natuurlijk...
Helemaal mee eens! Volgens mij is het zo dat iedereen die zegt geen blokjes te zien heel hard aan een bril toe is. Of ze hebben een tover tv die de blokjes weg kan halen.
Zelf met dvd en UPC digital (toch een soortgelijk systeem) absoluut geen last van blokjes, dus het ligt niet aan mijn tv!
Het is eigenlijk (vaak) net of je naar zo'n CD-I van heel lang geleden zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tijd voor hdtv via de kabel.. als je het over kwaliteit wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat HDTV er niet meer van zal komen. Zeker niet op korte termijn.
Voorlopig zitten we met het DVB systeem opgezadeld. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
De DVB norm voorziet gewoon in HDTV hoor. Zie het als een schil rondom het MPEG2 sginaal. Je hebt verschillende varianten (DVB-S,C,T) en profielen

De provider bepaald welk profiel er gebruikt wordt en daarmee ook de kwaliteit van de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Sterker nog, er is al een op Europa gerichte DVB-satelliet zender die uitzendt in HDTV. O.a. te ontvangen met een Skystar 2 kaart van 59 euro in je PC. (moet je wel een snelle CPU hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:26:
[...]

Helemaal mee eens! Volgens mij is het zo dat iedereen die zegt geen blokjes te zien heel hard aan een bril toe is. Of ze hebben een tover tv die de blokjes weg kan halen.
Zelf met dvd en UPC digital (toch een soortgelijk systeem) absoluut geen last van blokjes, dus het ligt niet aan mijn tv!
Het is eigenlijk (vaak) net of je naar zo'n CD-I van heel lang geleden zit te kijken.
Dit hele verhaal over blokjes en slecht blokkerig beeld is te wijten aan het verloren gaan van bits. De fout correctie van MPEG en het protocol zal dit in het begin kunnen oplossen maar wanneer er teveel bitjes omvallen (te veel ruis is) dan zal je een blokkerig beeld zien.
Dus jullie wonen buiten het gebied van digitenne of jullie hebben een grote verstoorder in de buurt of het was nog niet officieel uit gerold (dus het was in test fase)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Amsterdam, in het midden van het gebied waar ze als eerste zijn begonnen met hun uitzendingen.
De publieke netten hebben opvallend beter beeld dan de rest van de zenders in het pakket. Ik kan me dus niet voorstellen dat er een grote storende factor een rol speelt, anders zou dat ook op de publieke netten te zien moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Bigfoot schreef op 02 maart 2004 @ 15:58:
Sterker nog, er is al een op Europa gerichte DVB-satelliet zender die uitzendt in HDTV. O.a. te ontvangen met een Skystar 2 kaart van 59 euro in je PC. (moet je wel een snelle CPU hebben)
Euro1080, Echter vraag me af of dit wat word. Hoewel er al jrn vraag is naar HDTV proppen ze hier gewoon het liefst zoveel mogelijk tv kanalen in de beschikbare bandbreedte. Dit geldt zowel voor satelliet, kabel als digitenne.

De kosten staan nog steeds voorop en niet de kwaliteit helaas. Hoewel het beeld niet bar slecht is ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat mensen met een gloednieuwe TV (met pixel blah blah) de artifacten nogal snel opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, om nog even terug te komen op die CD-I van lang geleden: daar zaten ook heel veel mensen over te beweren dat het zulk prachtig beeld en geluid was.
Nou, dat durft nu toch ook geen mens meer over zijn lippen te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:00:
Oh ja, om nog even terug te komen op die CD-I van lang geleden: daar zaten ook heel veel mensen over te beweren dat het zulk prachtig beeld en geluid was.
Nou, dat durft nu toch ook geen mens meer over zijn lippen te krijgen!
Ik zelf ken CD-I niet (voor mijn tijdperk:) mischien) maar je zegt dat het lang geleden is dan vind ik dat je daar dus niet kan mee vergelijken. Je moet het vergelijken met de huidige systemen technieken. Ik vergelijk toch een cd ook niet met een normale plaat of een cassettebandje van lang geleden (extreem voorbeeld).

Nog op het voorgaande terug te komen:

Het ontvangst hoeft niet direct van alle zenders slecht te zijn. Je kan een verstoring hebben op een bepaalde frequentie gebied waaardoor de zenders die in dat gebied zit zeer slecht worden ontvangen a teveel wordt verstoord waardoor er bit fouten ontstaan.

Ik kan bijna niet geloven dat dit komt door het leveren van slechte video stream door de comerciele tv die omgezet word naar MPEG2 formaat.

Er is trouwens nog een megelijkheid maar wil ik eigenlijk direct uitsluiten. Dit bij wanneer het beeld blokkerig of af en toe stil valt. Dat de snelheid van de set op box niet oke is, of dat deze de mpeg2 niet goed omzet bitjes laat vallen. Maar dat zou ook te zien moeten zijn bij andere zenders.

Maar ja het blijft gewoon een vraag, Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik sta te popelen om het te testen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Funke 300 buitenantenne gekocht omdat de ontvangst met dat standaard binnending (Funke 200) slecht was. Nu is het wel wat beter, maar nog steeds niet fantastisch. Op RTL4, bijvoorbeeld, is er om de 5 minuten een glitch waardoor hij even hangt. Spice Platinum of MTV zijn stukken erg: om de zoveel seconden komen er blokken tevoorschijn en ze blijven stukken vaker hangen.

Ik woon midden in Amsterdam (Kinkerstraat). Hoe kan dit nou, is er nog iets aan te doen? Moet de antenne misschien nog hoger dan de 3e verdieping waar ik woon? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:43:
Ik zelf ken CD-I niet (voor mijn tijdperk:) mischien) maar je zegt dat het lang geleden is dan vind ik dat je daar dus niet kan mee vergelijken. Je moet het vergelijken met de huidige systemen technieken. Ik vergelijk toch een cd ook niet met een normale plaat of een cassettebandje van lang geleden (extreem voorbeeld).
CD-I maakte gebruik van MPEG1. Het was feitelijk gewoon VCD met wat extra interactiviteit. En sorry hoor, maar Digitenne met VCD vergelijken vind ik een belediging voor Digitenne! Ik heb een aantal originele VCD films thuis, gekocht in Azie, en daar zie je in ELK beeld blokkerigheid en het ontbreken van scherpte/detail. Bij Digitenne is het beeld scherp en op volle PAL resolutie. Alleen bij snelle bewegingen zie ik vaak wel tijdelijk even wat lichte blokkerigheid, maar dat verdwijnt weer wanneer het beeld weer rustiger wordt. Ook zie ik het bij de ene zender (bv. Discovery Channel) meer dan bij de andere zender (NL 1 bv).

Ik ben al jaren bezig met film converteren op verschillende manieren. Was al bezig met DivX maken toen het nog net nieuw was en er nog geen handleidingen en complete conversietools beschikbaar waren. Heb ook conversies naar VCD, SVCD en KVCD gemaakt. En bij alles staat bij mij kwaliteit voorop. Blokkerigheid zie ik meteen en het stoort mij behoorlijk. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb en ik heb geen bril nodig ;)

Zoals ik al eerder heb aangegeven is Digitenne niet zo goed als satelliet omdat ze een lagere bitrate gebruiken. En ik gebruik als analogie voor de kwaliteitsvergelijking tussen Digitenne en satelliet het voorbeeld wanneer je een DVD film van ruim 2 uur die 6,5 GB op de DVD in beslag neemt met een snelle hercodering (bv. CloneDVD) omzet naar DVDR van 4,3 GB. Nog steeds mooi, maar toch wel van mindere kwaliteit.

Oftewel, wil je de beste kwaliteit TV en ben je bereid ervoor te investeren, dan moet je voor satelliet gaan. Wil je een alternatief voor analoge kabelTV omdat je af wilt van UPC (bv.) en hun digitale pakket te duur vindt, dan is Digitenne een leuk alternatief. En zo moet je er naar mijn mening tegenaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 03 maart 2004 @ 11:50:
[...]

CD-I maakte gebruik van MPEG1. Het was feitelijk gewoon VCD met wat extra interactiviteit. En sorry hoor, maar Digitenne met VCD vergelijken vind ik een belediging voor Digitenne! Ik heb een aantal originele VCD films thuis, gekocht in Azie, en daar zie je in ELK beeld blokkerigheid en het ontbreken van scherpte/detail. Bij Digitenne is het beeld scherp en op volle PAL resolutie. Alleen bij snelle bewegingen zie ik vaak wel tijdelijk even wat lichte blokkerigheid, maar dat verdwijnt weer wanneer het beeld weer rustiger wordt. Ook zie ik het bij de ene zender (bv. Discovery Channel) meer dan bij de andere zender (NL 1 bv).

Ik ben al jaren bezig met film converteren op verschillende manieren. Was al bezig met DivX maken toen het nog net nieuw was en er nog geen handleidingen en complete conversietools beschikbaar waren. Heb ook conversies naar VCD, SVCD en KVCD gemaakt. En bij alles staat bij mij kwaliteit voorop. Blokkerigheid zie ik meteen en het stoort mij behoorlijk. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb en ik heb geen bril nodig ;)

Zoals ik al eerder heb aangegeven is Digitenne niet zo goed als satelliet omdat ze een lagere bitrate gebruiken. En ik gebruik als analogie voor de kwaliteitsvergelijking tussen Digitenne en satelliet het voorbeeld wanneer je een DVD film van ruim 2 uur die 6,5 GB op de DVD in beslag neemt met een snelle hercodering (bv. CloneDVD) omzet naar DVDR van 4,3 GB. Nog steeds mooi, maar toch wel van mindere kwaliteit.

Oftewel, wil je de beste kwaliteit TV en ben je bereid ervoor te investeren, dan moet je voor satelliet gaan. Wil je een alternatief voor analoge kabelTV omdat je af wilt van UPC (bv.) en hun digitale pakket te duur vindt, dan is Digitenne een leuk alternatief. En zo moet je er naar mijn mening tegenaan kijken.
Nou, naar mijn mening moet je er als volgt tegenaan kijken: Als je adverteert met DVD kwaliteit, dan kun je dus niet met Digitenne kwaliteit aan komen kakken. Misschien is het licht overdreven om het met video-cd kwaliteit te vergelijken, maar daar lijkt het toch wel eerder op dan op DVD, misschien zit het ergens daar tussenin.
Dat verhaal over de cd-i (vcd) haalde ik er alleen maar bij om aan te geven dat je altijd mensen hebt, die stug blijven volhouden dat iets zo nep als (bijvoorbeeld) cd-i toch wel goed is (fantastisch zelfs). In vergelijking met de technieken die er toen waren was cd-i ook al nep! Het waren toen dezelfde soort mensen die beweerde dat het zo geweldig was, als de mensen die dat nu van Digitenne beweren. In vergelijking met de huidige technieken is Digitenne wel heel slecht vind ik, nogmaals, eerder vergelijkbaar met VCD dan met DVD.
Dat je bij Digitenne geen blokjes hebt als het beeld niet beweegt is mooi meegenomen, maar ik heb mijn tv niet als diaprojector en er wordt nu eenmaal veel bewogen op de tv.
Wat ik in de jaren 80 van HDTV had begrepen, is dat het dubbel zoveel beeldlijnen zou krijgen als het toen (en met dvb nog steeds) gangbare aantal beeldlijnen (dus veel scherper beeld dan met Pal, al dan niet digitaal of analoog). Dat is volgens mij met de huidige generatie dvb-t,-c of -s kastjes (en televisies) niet mogelijk en is er dus geen sprake van HDTV in de zin waarin ik het heb bedoeld. Dat het met ingewikkeld gedoe zoals een supercomputer en een satellietontvanger wel kan is leuk, maar dat lijkt mij niet iets voor de massa, waar de omroepen waar wij naar willen kijken in gaan investeren. En dat bedoel ik dan met dat het er op korte termijn niet van zal komen omdat we nu al met dat DVB gedoe (al heet dat dan misschien ook HDTV) opgezadeld zitten. DVB is in vergelijking met een GOEDE analoge tv-ontvangst niet echt beter en in het geval van Digitenne zelfs slechter omdat ze teveel zenders op te weinig frequenties proppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Tsja, wat is DVD kwaliteit....

Het is allemaal MPEG2, sat, digitenne, en DVD's. Kwaliteit is afhankelijk van bitrate en gebruikte compressiemethoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:33
Bigfoot schreef op 03 maart 2004 @ 18:27:
Het is allemaal MPEG2, sat, digitenne, en DVD's. Kwaliteit is afhankelijk van bitrate en gebruikte compressiemethoden.
Inderdaad.. Maar met 2.5 mbit per kanaal (of iets in die richting) kun je toch echt niet gaan beweren DVD kwaliteit te leveren.. Dan zul je toch echt met 5+ moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
DIJK schreef op 03 maart 2004 @ 19:14:
[...]

Inderdaad.. Maar met 2.5 mbit per kanaal (of iets in die richting) kun je toch echt niet gaan beweren DVD kwaliteit te leveren.. Dan zul je toch echt met 5+ moeten komen.
Je kunt toch ook een DVD hebben met zo'n bitrate (kun jezelf ook maken). Wat ik bedoel is dat DVD geen kwaliteitsaanduiding is.

Net zoals MP3-kwaliteit, heb je ook niet, want het gaat dan ook om de bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 03 maart 2004 @ 19:36:
[...]

Je kunt toch ook een DVD hebben met zo'n bitrate (kun jezelf ook maken). Wat ik bedoel is dat DVD geen kwaliteitsaanduiding is.

Net zoals MP3-kwaliteit, heb je ook niet, want het gaat dan ook om de bitrate.
Dat is misschien wel zo, maar Digitenne gebruikt het zelf wel als zo'n aanduiding. En de meeste mensen gaan er dan vanuit dat ze een goede in de winkel gekochte DVD van studiokwaliteit bedoelen en niet een of ander zelfgemaakt flut dvdtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:46:
Heb vandaag de Funke 300 buitenantenne gekocht omdat de ontvangst met dat standaard binnending (Funke 200) slecht was. Nu is het wel wat beter, maar nog steeds niet fantastisch. Op RTL4, bijvoorbeeld, is er om de 5 minuten een glitch waardoor hij even hangt. Spice Platinum of MTV zijn stukken erg: om de zoveel seconden komen er blokken tevoorschijn en ze blijven stukken vaker hangen.

Ik woon midden in Amsterdam (Kinkerstraat). Hoe kan dit nou, is er nog iets aan te doen? Moet de antenne misschien nog hoger dan de 3e verdieping waar ik woon? :(
Ikzelf woon in een rustige buitenwijk met weinig verkeer. Maar als er een brommer langskomt (niet altijd) dan krijg ik ook heel veel blokken. In de Kinkerstraat is zoveel verkeer dat het haast wel de hele tijd moet storen in de ontvangst. Daar ligt het denk ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:12:
In vergelijking met de huidige technieken is Digitenne wel heel slecht vind ik, nogmaals, eerder vergelijkbaar met VCD dan met DVD.
Als je toch Digitenne met huidige technieken wilt vergelijken, vergelijk het dan met SVCD omdat SVCD net als DVD en Digitenne ook MPEG2 beeld heeft, maar qua resolutie dichter bij PAL in de buurt zit, in plaats van het met dat achterhaalde VCD te vergelijken.

En ja, ik ben het WEL met je eens dat Digitenne geen DVD kwaliteit biedt. En voor zover ik kan zien heeft Digitenne die claim ook ingetrokken. Ze zeggen nu:'Met Digitenne kun je televisie kijken in digitale kwaliteit en radio luisteren in CD kwaliteit!'. En wat "digitale kwaliteit" precies inhoudt is natuurlijk multi-interpretabel...

Maar goed, we leven (gelukkig) in een vrij land, en je bent vrij om te kiezen wat je zelf wilt. Ik was tot eind vorig jaar gedwongen om mijn TV van UPC af te nemen, en maar te slikken dat die honden van UPC vorig jaar Discovery Channel en National Geographic Channel in het digitale pakket (à €14,95 extra bovenop de maandelijkse analoge kosten) stopten. Dankzij Digitenne heb ik voor een vrijwel vergelijkbaar bedrag per maand nu WEL die 2 zenders, plus ook nog enkele zenders die ik voorheen niet had, met vrijwel vergelijkbare beeldkwaliteit als met UPC-analoog. In ieder geval bij mij wel, en dan woon ik ook nog eens buiten de officieel ondersteunde regio, met maar 66% ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Weet iemand hier hoe je het formaat van de capture kan wijzigen? Ik kon voor een format prima capturen in 4:3 maar nu wordt het beeld naar boven uitgerekt, en ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
zeef schreef op 04 maart 2004 @ 15:01:
Weet iemand hier hoe je het formaat van de capture kan wijzigen? Ik kon voor een format prima capturen in 4:3 maar nu wordt het beeld naar boven uitgerekt, en ziet het er niet uit.
Klinkt eerder als NTSC ipv PAL ingesteld. Check that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 04 maart 2004 @ 13:25:
[...]

Als je toch Digitenne met huidige technieken wilt vergelijken, vergelijk het dan met SVCD omdat SVCD net als DVD en Digitenne ook MPEG2 beeld heeft, maar qua resolutie dichter bij PAL in de buurt zit, in plaats van het met dat achterhaalde VCD te vergelijken.
Ik schreef ook al dat het misschien licht overdreven was om Digitenne met VCD te vergelijken en dat het misschien tussen VCD en DVD inzit.
En ik denk dat SVCD er eigenlijk wel zo'n beetje tussen inzit, dus zeggen we eigenlijk hetzelfde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:32:
Ikzelf woon in een rustige buitenwijk met weinig verkeer. Maar als er een brommer langskomt (niet altijd) dan krijg ik ook heel veel blokken. In de Kinkerstraat is zoveel verkeer dat het haast wel de hele tijd moet storen in de ontvangst. Daar ligt het denk ik aan.
Ik vind digitenne wel een kneuzensysteem dan. 8)7 Kijk dat de ontvangst bij bepaalde weersomstandigheden niet echt ok is dat vind ik nog tot daar aan toe, dat hoort erbij. Maar kom op zeg, blokken in beeld als er een brommer door de straat rijdt |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

DIJK schreef op 05 maart 2004 @ 14:13:
[...]

Ik vind digitenne wel een kneuzensysteem dan. 8)7 Kijk dat de ontvangst bij bepaalde weersomstandigheden niet echt ok is dat vind ik nog tot daar aan toe, dat hoort erbij. Maar kom op zeg, blokken in beeld als er een brommer door de straat rijdt |:(.
Dat valt dus hartstikke mee, zolang je maar niet te ver buiten het ontvangstgebied ligt. Ik hier op 1 a 2 KM van de zendmast af heb alleen last van blokjes als de antenne op de grond valt, er hevige storm en onweer is EN er een brommer+tram langsrijden :p. Ook ligt dit een beetje aan de software van de decoder, de nieuwe Topfield software (1.25) heeft veel minder last van blokjes dan 1.10, wat er dus op duid dat het ook aan de software ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIJK schreef op 05 maart 2004 @ 14:13:
[...]

Dit is meestal de oorzaak van de brommer. Het is wettelijk verplicht dat elke brommer, moter enz een onstoorder op de moter zit. Dit gaf vroeger al veel problemen bij de radio en tv als de brommer geen ontstoorder had.
Ik heb persoonlijk veel aan brommers gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 05 maart 2004 @ 15:07:
[...]

Dat valt dus hartstikke mee, zolang je maar niet te ver buiten het ontvangstgebied ligt. Ik hier op 1 a 2 KM van de zendmast af heb alleen last van blokjes als de antenne op de grond valt, er hevige storm en onweer is EN er een brommer+tram langsrijden :p.
De meeste mensen die IN het ontvangstgebied wonen, zitten waarschijnlijk verder dan 1 a 2 km van de zendmast vandaan. Tenzij er om de 1 a 2 km een zendmast staat, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Trouwens, ik heb al enkele weken geen EPG meer. Jullie wel of ook niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 14 maart 2004 @ 13:41:
Trouwens, ik heb al enkele weken geen EPG meer. Jullie wel of ook niet ???
Ik wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

* RSpliet heeft ook nergens last van :)

Vind t trouwens wel vaag, n paar weken geleden kon ik software update doen, en nu wil ik t bij m'n ouders ook doen, en nu kan t weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 06-08 21:00
:'( Mmm, ik heb zo'n Panasonic decodertje te leen, via RGB aangesloten maar gewoon via de kabel heb ik veel scherper beeld hoor! Die compressie is echt te zien en het beeld is gewoon niet scherp. Ligt dit aan de Panasonic?

ps, Digtenne in Utrecht Centrum waar het officieel te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hm, zal op m'n Samsung software update doen, kijken of hij dan wel de EPG weer geeft. Anders wordt het Digitenne bellen.

Bij de Samsung decoder kun je overigens ALTIJD "software update" kiezen in het service menu. Dan is hij een tijdje bezig, maar volgens mij als er geen nieuwe software is dan verandert er ook niks. Zou liever hebben dat er een "push-update" is, dat wanneer je de decoder van standby afhaalt, en hij contact maakt, hij automatisch een melding geeft dat er een nieuwe firmware op te halen is.

Update: Goh, blijkbaar was er dus inderdaad een nieuwe firmware voor m'n decoder. Ineens kreeg ik een melding die ik nog nooit eerder gezien had, dat ik een nieuwe firmware kon downloaden! :) En na het updaten van de firmware heb ik nu weer fijn de EPG terug! :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Haay op 14-03-2004 21:49 . Reden: Update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kreeg vandaag een brief van Digitenne met een speciale aanbieding voor "klanten van het eerste uur" die op het moment één aansluiting op Digitenne hebben.

De aanbieding is als volgt:
- Neem 2e abonnement (dus 2 aansluitingen samen voor €11,95)
- betaal geen aansluitkosten à €29,95 voor het 2e abonnement+antenne
- betaal slechts €49,95 voor de Samsung decoder (normale prijs €199)
- huidige 1-jaar contract wordt samen met nieuwe aansluiting omgezet in 2-jaar contract voor beide aansluitingen
- uiterlijke datum om hierop in te gaan is 10 april

Oftewel, zo'n €180 voordeel. Niet verkeerd op zich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mjah, maar je zit er wel 2 jaar aan vast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Das vreemd, ik zie bij de algemene voorwaarden op de dite van digitenne staan dat het contract wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met en opzeg termijn van 3 maanden.

Is het dan niet zo dat je dus op elk ogenblik kan opzeggen met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn? Waarom zeggen ze dan dat het 1 jarige contract wordt omgezet in een 2 jarig contract?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op 16 maart 2004 @ 14:43:
[...]Waarom zeggen ze dan dat het 1 jarige contract wordt omgezet in een 2 jarig contract?
Ik heb de brief ook. Er staat wel dat je een nieuw contract van 2 jaar aangaat, maar niet dat het 1 jarige contract wordt omgezet. Letterlijk staat er:
"1e abonnement en 2e abonnement worden omgezet in een contract van 2 jaar, met dezelfde ingangsdatum als het 2e abonnement."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:27:
[...]

Ik heb de brief ook. Er staat wel dat je een nieuw contract van 2 jaar aangaat, maar niet dat het 1 jarige contract wordt omgezet. Letterlijk staat er:
"1e abonnement en 2e abonnement worden omgezet in een contract van 2 jaar, met dezelfde ingangsdatum als het 2e abonnement."
ik zal morgen eens een mailtje naar de consumentenbond sturen over de legaliteit van dit verhaal. Benieuwd wat daar van klopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen brief gehad. Maar ik heb al twee kastjes.
Van wat ik er hier zo van lees lijkt het me duidelijk.
Als je ingaat op de actie, gaan alle twee de abonnementen die je dan hebt lopen vanaf de dag dat het tweede abonnement actief is. En dat voor twee jaar.
Om voor deze actie de consumentenbond lastig te gaan vallen is zwaar overdreven. Je hoeft geen gebruik te maken van de actie en volgens mij is het zo duidelijk als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vraagjes:

1. Een kennis van mij heeft Digitenne en wat me opviel was de lange zaptijd, ik vermoed dat het aan de decoder ligt maar ligt het daar ook aan, of is het iets eigens van Digitenne?

2. De Samsung DTB-9401Z heeft twee scart aansluitingen, betekent dat ik 2 tv's er kan op aansluiten EN op beide tv's iets anders kijken? (volgens mij niet want ik zie niet dat er 2 tuners in zouden zitten)

3. Zijn er al decoders te krijgen met hardeschijf er in? Ik heb alleen decoders met HD kunnen vinden voor sateliet

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 11:24 . Reden: 2 vragen weg en overige vragen aangepast aan forum policy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:09:
Een paar vraagjes:

1. Een kennis van mij heeft Digitenne en wat me opviel was de lange zaptijd, ik vermoed dat het aan de decoder ligt maar ligt het daar ook aan, of is het iets eigens van Digitenne?

2. De Samsung DTB-9401Z heeft twee scart aansluitingen, betekent dat ik 2 tv's er kan op aansluiten EN op beide tv's iets anders kijken? (volgens mij niet want ik zie niet dat er 2 tuners in zouden zitten)

3. Zijn er al decoders te krijgen met hardeschijf er in? Ik heb alleen decoders met HD kunnen vinden voor sateliet
1. Zappen gaat inderdaad niet zo snel, dat ligt volgens mij niet aan de decoder, meer aan het dvb systeem en vooral het decoderen van de kanalen.

2. Je kunt maar naar één programma tegelijk per kastje kijken. Zelf al sluit je twee apparaten aan. De tweede scart is voor bijvoorbeeld een videorecorder.

3. Decoders met een HD erin, zijn er (nog) niet voor Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:38:
Ik heb geen brief gehad. Maar ik heb al twee kastjes.
Van wat ik er hier zo van lees lijkt het me duidelijk.
Als je ingaat op de actie, gaan alle twee de abonnementen die je dan hebt lopen vanaf de dag dat het tweede abonnement actief is. En dat voor twee jaar.
Om voor deze actie de consumentenbond lastig te gaan vallen is zwaar overdreven. Je hoeft geen gebruik te maken van de actie en volgens mij is het zo duidelijk als wat.
Mag ik dat A. zelf uit maken, en B. volgens mij is het zo illegaal als wat om verschillende regels te handhaven.

Jij bent zeker zo'n figuur die spookrekeningen van UPC betaalde? :?

Het feit dat je wel of iets niet hoeft te doen maakt geen donder uit.
Als hun algemene voorwaarden stellen dat je een opzegtermijn hebt van 3 maanden, kun en mag je klanten niet verplichten een contract aan te gaan voor een langere termijn, ongeacht de actie die je voert.

Voor wat betreft dat lastig vallen: Dat is nou waarom je lidmaatschapsgelden betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmace schreef op 19 maart 2004 @ 14:51:
[...]

Mag ik dat A. zelf uit maken, en B. volgens mij is het zo illegaal als wat om verschillende regels te handhaven.

Jij bent zeker zo'n figuur die spookrekeningen van UPC betaalde? :?

Het feit dat je wel of iets niet hoeft te doen maakt geen donder uit.
Als hun algemene voorwaarden stellen dat je een opzegtermijn hebt van 3 maanden, kun en mag je klanten niet verplichten een contract aan te gaan voor een langere termijn, ongeacht de actie die je voert.

Voor wat betreft dat lastig vallen: Dat is nou waarom je lidmaatschapsgelden betaald?
A. Van mij mag je dat helemaal zelf uitmaken, maar het blijft toch zwaar overdreven;
B. Volgens mij mag je net zoveel verschillende regels handhaven als je wil, zolang je mensen van te voren maar duidelijk maakt wat die regels zijn en zolang het niet verplicht is, bijvoorbeeld bij een actie waar je niet aan mee hoeft te doen. Is het (opeens) wel verplicht, dan mag je meteen opzeggen als je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden, nog voor het einde van een eventuele contractperiode! Met mobiele telefonie en internet heb je dat toch ook volop, de één betaalt zus voor een abonnement en de ander, voor hetzelfde abonnement, zo. Dit heeft te maken met acties en klantenbinding.

Het maakt wel uit of je wel of niet iets hoeft te doen. Als je de nieuwe regels niet leuk vindt, dan maak je geen gebruik van de actie en dan gelden voor jou dus nog gewoon de oude regels. Omdat het dus niet verplicht is, mag Digitenne voor de mensen die het er wel mee eens zijn nieuwe regels/voorwaarden invoeren. Ik zie bovendien het kwaadaardige van deze actie niet in. Voor de mensen die net een tweede kastje wilden gaan kopen is dit juist een goede actie denk ik. Voor zeiksnorren zoals jij, blijft alles gewoon lekker bij het oude.

En nee, ik ben niet zo'n "figuur" die spookrekeningen van UPC betaalde. Jij bent zeker wel zo'n figuur die overal een punt van maakt en overal spoken of spookrekeningen ziet.

Je betaalt inderdaad lidmaatschap, maar of het nu daar voor is? Dat betwijfel ik. Dankzij figuren als jij wordt dat ook steeds maar duurder voor de mensen die misschien eens een keer ECHT iets hebben te klagen, omdat ze daar steeds meer mensen moeten aannemen om stomme vragen te beantwoorden. Als je daar nou zou gaan klagen over dat blokkerige beeld waar je niet voor wordt gewaarschuwd of van op de hoogte wordt gebracht, dan zou ik het misschien nog kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 00:38:
[...]

A. Van mij mag je dat helemaal zelf uitmaken, maar het blijft toch zwaar overdreven;
Da's lief van je ;)
B. Volgens mij mag je net zoveel verschillende regels handhaven als je wil, zolang je mensen van te voren maar duidelijk maakt wat die regels zijn en zolang het niet verplicht is, bijvoorbeeld bij een actie waar je niet aan mee hoeft te doen.
<<KNIP>.

Dat mag dus niet, en aangezien je dat niet begrijpt, snap ik de minachting in je uitspraken.
Ieder bedrijf is aan een flink aantal regels gebonden. Afhankelijk van het soort product dat iemand op de markt brengt, hangen daar een aantal regels aan.
Deze regels worden vaak met voeten getreden, daar er een hoop wel mag om een consument te misleiden (bijvoorbeeld op je kassabon een kortere ruiltermijn dan 2 weken zetten voor een product dat niet aan een gebruikstermijn korter dan deze tijd onderhevig is en een aankoopbewijs eisen).

Het was overigens niet mijn bedoeling om je ergens mee te kwetsen, maar dan nog dien je je persoonlijke meningen lekker voor je te houden.
Je 2e stukje gaf blijk van nog minder inzicht dan je 1e, maar ik hoop dat je je wat meer in deze materie zult verdiepen. Je kunt er altijd wat van opsteken, nietwaar?

Terugbericht van de consumentenbond gaf mij alleen info over de 3 maanden opzegtermijn. Deze blijft dus ten aller tijden van kracht, ongeacht de periode waaraan je je verbindt.
Over de legaliteit van een contract van 2 jaar konden ze mij geen uitsluitsel geven.

En van blokkerig beeld is al helemaal geen sprake. ;) Zelf niet als ik het idee heb dat moeder natuur het dak van mn woning wil rukken, en op harde wijze de randjongeren van straat verjaagd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dmace op 22-03-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel. :>
[...]
<<KNIP>.

Dat mag dus niet, en aangezien je dat niet begrijpt, snap ik de minachting in je uitspraken. [...]
Nee, ik snap het echt niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Wat bedoel je met minachting in mijn uitspraken?
Het was overigens niet mijn bedoeling om je ergens mee te kwetsen, maar dan nog dien je je persoonlijke meningen lekker voor je te houden.
Ik ben niet gekwetst hoor, ik kan wel tegen een stootje. Maar hoezo moet ik mijn persoonlijke meningen lekker voor me houden? Ik vind het juist leuk om mijn eigen meningen te geven, leuker dan die van ander.
Je 2e stukje gaf blijk van nog minder inzicht dan je 1e, maar ik hoop dat je je wat meer in deze materie zult verdiepen. Je kunt er altijd wat van opsteken, nietwaar?
Ga ik doen! En wie weet word ik dan ook wel een expert.
[...]
Over de legaliteit van een contract van 2 jaar konden ze mij geen uitsluitsel geven.
Kan ik wel: is legaal en mag.
En van blokkerig beeld is al helemaal geen sprake. ;) Zelf niet als ik het idee heb dat moeder natuur het dak van mn woning wil rukken, en op harde wijze de randjongeren van straat verjaagd. ;)
Is dat een persoonlijke mening of een feit? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met verbazing de hele discussie gevolgd en geprobeerd er wat van op te steken. Niet helemaal gelukt, ben een dummy wat dit soort dingen betreft. Kan iemand me daarom helpen met de volgende probleempjes:
1. moet ik nou wel of niet digitenne nemen? ik ga verhuizen naar het UPC gebied, wil eigenlijk geen UPC maar wel goede/goedkope tv. de programma's van digitenne staan me aan, hoef maar 1 tv neer te zetten (is breedbeeld)

2. zo ja op vraag 1: welke ontvanger heb ik dan nodig? nogmaals: heb niet veel geld en ik heb nog niet ergens gelezen dat een bepaalde ontvanger de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 12:25:
Met verbazing de hele discussie gevolgd en geprobeerd er wat van op te steken. Niet helemaal gelukt, ben een dummy wat dit soort dingen betreft. Kan iemand me daarom helpen met de volgende probleempjes:
1. moet ik nou wel of niet digitenne nemen? ik ga verhuizen naar het UPC gebied, wil eigenlijk geen UPC maar wel goede/goedkope tv. de programma's van digitenne staan me aan, hoef maar 1 tv neer te zetten (is breedbeeld)

2. zo ja op vraag 1: welke ontvanger heb ik dan nodig? nogmaals: heb niet veel geld en ik heb nog niet ergens gelezen dat een bepaalde ontvanger de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. Dat moet je zelf weten. Maar ik (is mijn mening) zou het gewoon doen. De beeldkwaliteit, dat vind ik, is niet echt super, maar is zeker niet slechter dan die van UPC.

2. Zelf heb ik twee kastjes de duurste en de goedkoopste, de beeld- en geluidskwaliteit is exact hetzelfde. Het verschil zit hem in de extraatjes zoals bijvoorbeeld teletext, twee scartaansluitingen en dat soort dingen. Dus als het je alleen om goed beeld en geluid te doen is, kun je net zo goed de goedkoopste nemen.

NB!! dit is wat ik er van denk/vind en dat is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O er ging iets fout, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor sateliet gaan, en met een decoder met HD er in. Zeker omdat je maar 1 aansluitpunt hebt. Zeker als je het ipv UPC neemt heb je in 3 jaar een redelijk sateliet systeem er uit. Het probleem is echter dat als je huurt toestemming moet krijgen van je huisbaas :|

Mocht het geen optie zijn zou ik Digitenne nemen, tenzij je per se de BBC wil ontvagen of UPCdigital/cinenova.

Het lijstje van mijn voorkeur:
1. Sateliet
2. Digitenne
3. UPC (kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week ben ik dan eindelijk afgesloten door UPC en is mijn woning sindsdien dus officieel UPC vrij :) :)

Gelijk de Topfield Digitenne decoder gekocht en geinstalleerd. Je moet even met de antenne door de kamer en bij mij blijkt het beste signaal als ik de antenne op het dressoir plaats vlak bij de televisie.

Het beeld is, vooral van de Nederlandse publieke zender, erg goed en strak met nagenoeg geen ruis in het beeld. Bij het televisie kijken heb ik bij alle kanalen ook vrijwel geen problemen ondervonden met blokjes of andere fouten in het beeld. Ik woon zelf in Purmerend.

Heb de herhaling van Idols gekeken, maar helaas zendt Yorin dit niet als een anamorph beeld uit. Hier lopen de commercielen dus echt achter op de ontwikkelingen in de markt, want het merendeel van de huishoudens heeft toch een breedbeeld televisie thuis staan. De publieke omroepen zenden wel soms in breedbeeld (anamorph) uit, maar dit is nog veel te weinig. Mij valt ook op dat het geluid dynamischer klinkt dan het geluid dat ik van UPC binnen kreeg.

Eindelijk weer kunnen genieten van Discovery Channel en geheel nieuw voor mij Animal Planet. Echt een super kanaal.

Op basis van mijn ervaringen tot nu toe ben ik dus erg tevreden over mijn overstap naar Digitenne en kan ik het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 06-08 21:00
Ik heb zo'n Digitenne setje geleend en gelijk meteen weer teruggegeven aan de eigenaar. Het ziet er niet uit op 43" plasmascherm. Wat een compressie en weinig kleur details. Nu sinds gisteren satelliet ontvangst via de Astra. Dat is pas mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op mijn PC met de DEC2540 canal+ niet ontvangen.
Dit wordt geblokkeerd omdat je het zou kunnen opnemen.
Is er een patch om dit te verhelpen.
(8>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Mogguh :)

Voor wie zich (net als ik) ergert aan de interfees van dat digi tv ontvangst programma bij de Hauppauge DEC 2540 (die overgigens gelijk is aan de DEC 2000 waar je op internet véél meer hits op krijgt)

Ik heb een threadje geopend op het hauppauge forum.

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.