Digitenne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zojuist het journaal gezien: Digitenne :
draadloze digitale TV (DVD kwaliteit) en Radio (CD kwaliteit) met een klein settop ontvangertje door via ether.
Dus niet meer afhankelijk van kabelboeren of schotels (het ding is zelfs draagbaar).
Allemaal nog in de kinderschoenen, zo ook de website :) , maar toch: naast breedband mobiele telefonie zie ik hier wel een toekomst voor weggelegd.
Wat is jullie eerste gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 08:27
mmm ja jammer dat er geen pics op de website staan... had het wel ff willen zien 'wat' het nou precies is :)
Maar internetten via je mobiel zou idd wel een HEEELE leuke toepassing zijn. Van mij apart gewoon via de usb met je laptop... weet je hoe relaxed... :D
Maarja... hoe snel zal het gaan??? ik weet het allemaal niet... misschien wordt het stax één grote flop... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20872

Als je via de Schotel een Digitale ontvangst wil hebben dan heb je heel wat nodig, nieuwe LNB (in de meeste gevallen) digitale decoder met smart-cardreader, smart-cards en speciale apparatuur om de schotel te richten?

iemand een id hoe ze dit opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

Mark_640

In my memory

Door gewoon ipv analoog te moduleren (zoals je nu dus ned1/2/3 via een antenne ontvangt), digitaal te gaan moduleren met QAM64...

Er zullen in 't begin waarschijnlijk ook alleen 'vrije' kanalen worden doorgegeven, dus je hebt geen smartcard of iets van dat soort nodig, alleen een ontvanger en een QAM64 Demodulator, die waarschijnlijk dan in dat kastje zit.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Wat voor apparatuur heb ik nodig om Digitenne te kunnen ontvangen?

U heeft een digitale ontvanger nodig, die vanaf de introductie van Digitenne overal te koop zal zijn. Als abonnee krijgt u van Digitenne een kleine antenne en een smartcard, waarmee u de ontvanger kunt activeren voor de ontvangst van de televisie- en radiokanalen.

Wat is het verschil tussen Digitenne en kabel- en satelliettelevisie?

Digitenne kunt u overal ontvangen met een kleine antenne (slechts ca. 15 cm hoog) en een digitale ontvanger, ZONDER kabel, ZONDER schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja maar dan moet je zeker wel voor elke TV in je huisje zo'n kastje nemen, net zoals nu met Schotel. Das dus niet leuk. Kabel kan je lekker doorlussen...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:02
Dit is dus geen alternatief voor kabel, je moet 200 euro aansluitkosten betalen en het is een paar euro per maand goedkoper voordat je dat terugverdient hebt... Je kan dus maar 1 tv en 1 radio aansluiten en die moeten dan ook nog eens vlakbij elkaar staan. Als je meerdere tv's en radio's op verschillende plaatsen in huis hebt is dit dus helemaal niks, op kabel kan je zo veel aansluiten als je wil, je hebt alleen een versterker nodig als het er redelijk veel worden, maar die dingen zijn ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Denk eraan dat dit alleen is voor de ontvangst van digitale signalen, en dus wel voor breedbanddoeleinden gebruikt zou kunnen worden, maar niet als telefoonkosten drukker.....

Voorlopig alleen voor TV trouwens :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 20:28

spok9

Groen...

Hmm... Leuk hebbeding... maar voordat het betaalbaar wordt ;(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik denk niet dat je het moet zien als vervanging voor kabel, maar voor de mobiele markt. Dus op campings en evt. in auto's. Verder is het een goedkoper alternatief voor de schotel voor mensen die alleen de NL zenders kijken. Want 600 zenders zoals ik nu via de schotel heb zie ik daar nog niet verschijnen.

Weet iemand welke codering gebruikt wordt bij digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20737

Misschien kan het wel de vervanger worden van de kabel, maar het is nu nog veel te vroeg om dat te zeggen, dus laten we eerst maar eens een pposje afwachten wat het precies gaat worden, want het is nu allemaal nog te nieuw om daarover te oordelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
De bandbreedte op de kabel is veel groter en er is ook upsteam mogelijk. En digitale tv op de kabel bestaat ook. En dan blijft er nog bandbreedte over voor analoge tv/radio, internet, telefonie etc. Digitale signalen hebben ook op de kabel de toekomst en vanwege de grote bandbreedte kan je er veel meer mee.

En als je een aantal tv's en radio's hebt dan is digitale ether tv/radio dus waardeloos :( Net als bij satteliet, bij kabel kan je dan nog gewoon analoog signaal blijven gebruiken op de andere tv's als je een digitale decoder voor 1 tv hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
Als dit doorzet moet je eens opletten hoe snel de analoge zenders op de kabel plaats moeten maken. alleen het (wettelijk) verplichte aanbod blijft nog een paar jaar, de rest is zo vertrokken. De codering wordt weer een kat & muis spelletje dat niemand kan winnen. Na de eerste kinderziektes, die zijn er door de schotelaars wel uitgehaald, durven ze het wel aan. Digitale videorecorders zijn er ook al, ook ontstaan uit de satellietwereld. VHS ? Ha, exit! Zeker weten.
Digitenne en opnemen ? 2e digitenne-abonnement!
Satelliet en opnemen ? 2e ingebouwde tuner, dus wel kijken of opnemen tegelijk (naar een ander programma)

In Engeland zijn 2 digitale systemen :
Satelliet, 200 channels voor 30 pond (euro 45) en +5 mln abonnees.
Digitenne, 25 channels, 25 pond, 1.1 mln abonnees.

Daar wint de digitenne het duidelijk niet....
(op lange termijn, zeg 25 jaar, komt TV gewoon binnen op de breedband internet verbinding en kijken we naar hetzelfde kastje; eindelijk TV tweaken :D
(25 jaar op grote schaal, over 5 jaar al in de kinderschoenen. Of vinden wij dat 120x160 schermpje van tegenwoordig er al op lijken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
DE MAAT IS VOL! We hebben het helemaal gehad met UPC, en gaan dus nu over naar digitenne... maar: wie heeft er ervaring met dit systeem en kan mij vertellen wat de nadelen zijn.
We hebben 5 tv's in huis, en die moeten wel allemaal tv-signaal hebben..hebben we 5 digitenne's nodig of is er een 'doorlus' optie..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?

Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor € 4,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Anoniem: 24202 schreef op 18 april 2003 @ 09:20:
Kan ik verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger?

Verschillende TV's aansluiten op 1 digitale ontvanger is mogelijk, maar dan is op alle televisies hetzelfde kanaal te zien... Als u dit niet wilt, heeft u voor iedere televisie een digitale ontvanger nodig. De smartcard kan worden meegenomen van TV naar TV, maar u kunt ook een tweede abonnement aanschaffen voor € 4,95 per maand.
Conclusie:
Extra kosten per tv dus: 180 (ong.) euro voor ontvanger plus 4,95 abo p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 07:25
Goh dat duurde lang.
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.

Graaf..graaf..graaf

Eureka,
het had te maken met storing van GSM's

[ Voor 11% gewijzigd door supreme tweaker op 18-04-2003 14:06 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
da-dude schreef op 18 april 2003 @ 14:06:
Goh dat duurde lang.
In 2000 waren er al plannen en ik heb er al vroeg veel specificaties en kosten van gezien.
er was ook een nadeel maar dat ga ik nog ff opzoeken. Het had te maken met het signaal.

Graaf..graaf..graaf

Eureka,
het had te maken met storing van GSM's
allemaal aardig, maar ik heb nog weinig gebruikerservaringen gezien..
is er niemand hier die het gebeuren al een tijdje gebruikt?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81996

Er zijn als ik mij niet vergis maar een paar plaatsen waar dit wordt gedaan. Hiversum en Rotterdam dacht ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Het is dacht ik pas een paar weken beschikbaar, en alleen in de regio A'dam... dus veel ervaringen zul je niet hebben.

Ik laat het voorlopig aan me voorbij gaan, als ze geen enkel BBC kanaal uitzenden hoef ik het niet :(

/edit: ze riepen in eerste instantie R'dam, ja. Maar ik kreeg een paar weken terug een mailtje van ze, het begint weer eens in A'dam.

[ Voor 24% gewijzigd door Dido op 18-04-2003 15:22 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik heb het gezien (werk bij een audio/video zaak) en ik moet zeggen dat het qua beeld betreft beter is als de kabel. (DVD kwaliteit is misschien wat overdreven).

Digitenne is vanaf 23 april commercieel beschikbaar, je krijgt voor 8.95 euro per maand 25 TV zenders en 16 radio zenders. Antenne voor ontvangst is ongeveer 20cm hoog, je sluit deze aan op en decoder via een coax kabel en die decoder gaat weer met een scart kabel naar de TV toe. Grootste maar is dat je voor elke TV een decoder + antenne + abo nodig hebt, je kan wel alles op 1 decoder aansluiten via een RF modulator maar dan kijkt iedereen tegelijkertijd naar de zelfde zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Maar wat zijn de mogelijkheden in de toekomst voor Digitenne? Van kabel is wel duidelijk dat hier digitaal nog een heleboel zenders bij kunnen, maar hoe zit dit met digitenne? Wat is het maximum? 30? 50?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 20:57

Alfisti

So macht Reisen Spaß

denk mits er voldoende bandbreedte is er geen grens is, denk alleen dat ze uit finacieel punt niet verder gaan dan die 25 zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55
Eén argument tegen Digitenne is voor mij het ontbreken van BBC1 en BBC2 op het Digitenne signaal. Die BBC-World die ze erbij hebben kan mij gestolen worden. Heb aan CNN wel genoeg voor live-beelden van wat er in de wereld gebeurt!

En zeker nu bekend is geworden dat vanaf 1 juni alle BBC kanalen (1 t/m 4) ongecodeerd op de Astra-2 satelliet beschikbaar komen wordt de schotel toch wel weer een stuk interessanter! Alleen is de schotel zo duur in de aanschaf, en zoveel TV kijk ik thuis nou ook weer niet.

Zou Digitenne daarentegen BBC1 en BBC2 meegeven in het signaal, DAN zou ik het zeker wel overwegen, ter vervanging van m'n huidige UPC :( kabel-TV abonnement in Almere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:28
IK vind het feit dat je per TV/videorecorder/dvd-recorder een apart abonnement + decoder nodig hebt toch wel een erg hoge drempel om het aan te schaffen. Maar gelukkig woon ik toch niet in Amsterdam dus ik kan het niet eens krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Ikzelf ga morgen een pakketje Digitenne kopen :)

Ik kijk toch alleen maar de nederlandse zenders dus boeit me niet dat er sommige zenders niet op zitten.
Me ouders vinden het niet zo tof als ik kabels ga trekken; internet is ook draadloos hier in huis :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37591

Hoe zit het nu precies met die kwaliteit? Ik heb eigenlijk hier in Amsterdam-West helemaal niet zo veel te klagen over de kwaliteit van het kabelnet. Ik heb altijd heel aardig beeld, zeker in vergelijking met wat je elders wel eens ziet.

Ik zie echt nog niet veel mensen overstappen op een Digitenne aansluiting als vervanging van de kabel; niet iedereen heeft € 200 over voor misschien een iets betere TV kwaliteit met een nét iets lager abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik woon NAAST de vestiging van de Casema Bollenstreek; toen ik eerst kabel inet had, zat ik voor de knijper en haalde ik 200KB met een basic abbo (com21).
Nadat ze ook de kasten in de buurt aan gingen passen werd het dus lekker slomo zoals jullie wel vaker lezen, zo 3 a 4KB (inmiddels Cistron Maxx dus nee probleem).
Ik wil gewoon Digitene of een schotel hier op het dak monteren om dat ik
1: Geen kabel van mijn ouders mag trekken, of het moet laten doen voor eigen kosten door een electricien ofzo,
2: Casema hier regelmatig (:?) uitvalt en soms enkele zenders storing; al ik had rochel dan spit ik bovenop een paar schotelantennes hiero maar goed...

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2003 01:50 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op 23 april 2003 @ 23:21:

Ik kijk toch alleen maar de nederlandse zenders dus boeit me niet dat er sommige zenders niet op zitten.
Me ouders vinden het niet zo tof als ik kabels ga trekken; internet is ook draadloos hier in huis :)
Laat ff weten hoe het is.
De winkel waar ik naar demo keek had helaas maar 1 decoder, rebox, ik wil de panasonic.
Beeld was wel heel mooi, als vergelijk stond een zelfde televisie aangesloten via upc, je kan duidelijk verschil zien (digitenne veel mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Ballebek schreef op 23 April 2003 @ 23:21:

Als je je ervaring hier graag wilt posten, graag!

Want hier hebben we veel problemen met UPC :(
(Spook rekeningen e.d.) dus we willen UPC compleet de deur uit hebben...

/edit 1:

Quote van de site:
Het Digitenne abonnement bedraagt € 8,95 per maand.* Digitenne Digitenne biedt abonnees daarnaast de mogelijkheid om een tweede abonnement af te sluiten voor maar € 4,95 per maand. Met Digitenne kunt u de 25 meest populaire televisiezenders en de 16 best beluisterde radiostations ontvangen.

* De aansluitkosten zijn € 29,95. Wanneer het tweede abonnement tegelijkertijd met het eerste abonnement wordt aangesloten, hoeft de abonnee slechts éénmalig de aansluitkosten te betalen. Digitenne hanteert een opzegtermijn van drie maanden.
Dus de prijs vind ik ook wel mee vallen :D

/edit 2

Alleen de prijs van een Digitale Ontvanger is wat aan de dure kant: vanaf € 169

[ Voor 44% gewijzigd door MaNDaRK op 24-04-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:59

aKra

Intentionally left blank.

Ik ga het straks maar eens bij de electro-zaak kopen, aangezien ik hier boven (2 verdiepingen in ons huis) te slecht ontvangst heb voor woorden... :)

En ouders stemmen wel in voor DigiTenne omdat ineens Multikabel (of hoe het hier ook heet) het ontvangst van 98% naar 20% dropped en dan zie je allemaal irritante strepen door je beeld ;(

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 12:36

flexje

got-father

Wij hebben hier thuis een digitale schotel installatie met smartcard zooi enzo :P werkt perfect! alle NL kanalen + alle Canal + kanalen zijn te zien (Canal+ DVD kwaliteit!!) kwaliteit is echt super, alleen om de gecodeerde kanalen te bekijken moeten we bijna elke maand de smartcard opladen (zwarte markt ofzow :P) voor rond de 4 a 5 euro .....
Is het niet mogelijk om zo een kaart zelf op te laden thuis met zo een smartcard reader/writer ?

Je krijgt hier een OW voor, check je mail.

[ Voor 8% gewijzigd door intoxicated op 24-04-2003 15:52 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
dolby schreef op 24 April 2003 @ 10:12:
[...]

Laat ff weten hoe het is.
De winkel waar ik naar demo keek had helaas maar 1 decoder, rebox, ik wil de panasonic.
Beeld was wel heel mooi, als vergelijk stond een zelfde televisie aangesloten via upc, je kan duidelijk verschil zien (digitenne veel mooier)
In de eerste weken van mei komt ook de hauppauge 2540. Deze heeft een usb aansluiting waar mee je op je pc tv kan kijken en op kan nemen. Je kunt ook mpeg2 files terugspelen via deze decoder.

zie: http://www.hauppauge.tv/files/dec2540.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom zou er op termijn niet een setup box komen met 30 tuners die ook een coax signaal kan genereren? Kabelmaatschappijen doen immers ook iets dergelijks...

Wat het zender aanbod betreft: het is nogal beperkt, ik mis vooral BBC zenders en de kwaliteit Engelse commerciele zenders.

Een ander probleem is beeldkwaliteit. In Nederland is PAL-Plus (analoog en slechts marginaal beter dan het 'oude' PAL) nog steeds niet volledig ingevoerd. De Nederlandse commerciële zenders hebben amper breedbeeld uitzendingen.

Ik verwacht dat dit pas succesvol wordt als er daadwerkelijk zenders komen die content digitaal en in breedbeeld, hoge resolutie (HDTV) en surround geluid bieden. Op dit moment heb je niets aan een digitale ontvangst omdat geen meerwaarde biedt ten opzichte van het huidige analoge broadcast systeem.

Digitenne is gedoemd te mislukken...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ari3 schreef op 24 April 2003 @ 14:24:
<KNIP>
Ik verwacht dat dit pas succesvol wordt als er daadwerkelijk zenders komen die content digitaal en in breedbeeld, hoge resolutie (HDTV) en surround geluid bieden. Op dit moment heb je niets aan een digitale ontvangst omdat geen meerwaarde biedt ten opzichte van het huidige analoge broadcast systeem.

Digitenne is gedoemd te mislukken...
Alles staat of valt bij de prijs van het geheel.
Tot nu toe is het goedkoper dan de kabel, ik hoef mijn (nieuwe) huis geen kabels te leggen om overal t.v. te ontvangen, dan ben ik al over.

Laat staat dat het zeker beter beeld zal geven de kabel....

Mensen met een surround systeem zijn maar een klein percentage van de gehele martk. Daar zal een systeem niet door vallen of slagen....

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
In de krant van gister stond de eerste tevreden klant bij ons in Zaanstad..
ik ben benieuwd of er nu snel reviews komen en tips&tricks om toch meerdere tv's te gebruiken..

[ Voor 4% gewijzigd door Deviator79 op 24-04-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Tukk schreef op 24 april 2003 @ 14:31:
[...]

Als staat of valt bij de prijs van het geheel.
Tot nu toe is het goedkoper dan de kabel, ik hoef mijn (nieuwe) huis geen kabels te leggen om overal t.v. te ontvangen, dan ben ik al over.

Laat staat dat het zeker beter beeld zal geven de kabel....

Mensen met een surround systeem zijn maar een klein percentage van de gehele martk. Daar zal een systeem niet door vallen of slagen....
Het beeld is niet per definitie beter... De aansluiting van de Digitenne ontvanger naar de televisie is gewoon een SCART kabel. Via RGB heb je vrijwel zeker een betere kleurdefinitie. Echter, voor breedbeeld uitzendingen is het slechter dan een PAL-Plus signaal via de kabel omdat je via SCART 20% beeldlijnen verliest aan de zwarte balken. Je krijgt dan dus minder resolutie dan wanneer je via de kabel zou kijken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ari3 schreef op 24 April 2003 @ 14:24:
Waarom zou er op termijn niet een setup box komen met 30 tuners die ook een coax signaal kan genereren? Kabelmaatschappijen doen immers ook iets dergelijks...
Hoezo? Voor thuis lijkt me 2 max 3 tuners al genoeg. Ik neem niet aan dat je alle 30 kanalen tegelijk gaat kijken/opnemen? Op dat moment is alleen nog een handig systeem nodig die de boel kan scheduled. Neem bv slechts voor 1 tuner een uitgebreid pakket (canal + oid) en zorg dat je als het ware die kanalen zo verdeeld en aanstuurt dat iedereen kan kijken wat ie wil op de tv die ie wil. Desnoods neem je een computer die 3 zenders als mpeg2 stream op het interne netwerk zet en laat je dit vervolgens ergens weer op een scherm zetten. Je kunt dan tegen een redelijke prijs een zeer hoge kwaliteit televisie kijken door het hele huis.

* Janoz droomt weer verder :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ari3 schreef op 24 April 2003 @ 14:55:
[...]
Het beeld is niet per definitie beter... De aansluiting van de Digitenne ontvanger naar de televisie is gewoon een SCART kabel. Via RGB heb je vrijwel zeker een betere kleurdefinitie. Echter, voor breedbeeld uitzendingen is het slechter dan een PAL-Plus signaal via de kabel omdat je via SCART 20% beeldlijnen verliest aan de zwarte balken. Je krijgt dan dus minder resolutie dan wanneer je via de kabel zou kijken.
Dat zou betekenen dat je ook niks aan een DVD speler hebt? Deze worden immers over het algemeen ook via een scart kabel aangesloten. Dat laatste lijkt me dus een beetje onzin...

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 24-04-2003 14:59 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69774

Waarom zijn ze eigenlijk op het idee gekomen om die digitenne betaald te maken? De ether hoef je toch ook niet voor te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 69774 schreef op 24 April 2003 @ 15:22:
Waarom zijn ze eigenlijk op het idee gekomen om die digitenne betaald te maken? De ether hoef je toch ook niet voor te betalen?
Ik denk omdat sommige kanalen geld vragen voor doorgifte (Eurosport,Discovery, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 07-06 12:01
Anoniem: 69774 schreef op 24 april 2003 @ 15:22:
Wat denk je van zend apparatuur?

Ga uit van enkele 100.000en euro's per hotspot, en je hebt voor een totale dekking er zo'n 6 nodig. Dat heb ik toevallig eens uigezocht (hele tijd terug al), toen digitenne net op kwam. Het is namelijk zo dat je met deze techniek in princiepe ook Internet access kunt aanbieden. (One way). Daar zag ik meer heil in....maar zulke bedragen zijn gewoon absurt. En ja, digitenne wil dat wel graag terugverdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83321

Ik vindt het wel wat dat DigiTenne, alleen jammer dat het hier nog niet beschikbaar is.
En jammer van het kastje van ong. 150 euro. :( DigiTenne zegt dat dit trouwens in de toekomst niet meer nodig is, als de tv's hier van voorzien zijn....dat zou wel mooi zijn, als je dan ook net zoals bij Kabel kon doorlussen (en wel allemaal een apart kanaal kan kijken)

Als dit allemaal mogelijk is dan weet ik zeker dat ik overstap....eindelijk concurentie voor UPC. Toen hier ADSL kwam ben ik ook meteen van Chello overgegaan naar ADSL....dan helemaal van UPC af, kan niet wachten tot het zo ver is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Je kunt nu wel leuk je kabelabonnement opzeggen, maar als je kabelinternet van @home wilt zul je toch weer een abonnement bij Essent moeten nemen!

Net zoals KPN, je kunt nog zo leuk alleen VOIP gebruiken, maar wil je KPN ADSL zul je toch een telefoon abonnement bij de KPN nemen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dido schreef op 18 April 2003 @ 15:21:
Het is dacht ik pas een paar weken beschikbaar, en alleen in de regio A'dam... dus veel ervaringen zul je niet hebben.

Ik laat het voorlopig aan me voorbij gaan, als ze geen enkel BBC kanaal uitzenden hoef ik het niet :(

/edit: ze riepen in eerste instantie R'dam, ja. Maar ik kreeg een paar weken terug een mailtje van ze, het begint weer eens in A'dam.
Ik woon in Haarlem en het is hier ook gewoon beschikbaar hoor ;)
Waar kan ik Digitenne ontvangen?

Gefeliciteerd!
U kunt Digitenne naar alle waarschijnlijkheid ontvangen op uw gebruikslocatie.
Houd er rekening mee dat lokale omstandigheden de ontvangstkwaliteit kunnen beïnvloeden. Meer informatie over dit onderwerp leest u hier.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Heeft die digitenne dus alleen een SCART aansluiting? deze kunnen we toch gewoon zeker doorlussen? was da nou.. dus ik hoef niet meer dan een zo'n tuner .. btw.. heb hier ook een marmitek gigavideo set.. om het door het hele huis signaal te sturen.. wat is de frequentie btw van de draaggolf van digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
henkleerssen schreef op 24 April 2003 @ 15:54:
Heeft die digitenne dus alleen een SCART aansluiting? deze kunnen we toch gewoon zeker doorlussen? was da nou.. dus ik hoef niet meer dan een zo'n tuner .. btw.. heb hier ook een marmitek gigavideo set.. om het door het hele huis signaal te sturen.. wat is de frequentie btw van de draaggolf van digitenne?
Ligt eraan wat voor (DVB-T) decoder je aanschaft. De meesten hebben een coax doorlusuitgang, een composiet uit en een SCART-uit. Er is er ook binnenkort 1 met USB uit (kijken op de PC). Zie www.digitenne.nl voor een lijst en volg de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Stan schreef op 24 April 2003 @ 16:08:
[...]

Ligt eraan wat voor (DVB-T) decoder je aanschaft. De meesten hebben een coax doorlusuitgang, een composiet uit en een SCART-uit. Er is er ook binnenkort 1 met USB uit (kijken op de PC). Zie www.digitenne.nl voor een lijst en volg de links.
ja das ook wat.. welke settop box moet je nou kopen he (strongsat, rebox.. daar hebben ze het dan over).. diegene met de meeste uitgangen lijkt me dan... of moet je daar dan weer meer voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Mijn mening

Voordelen:
1. Digitaal beeld (met juiste decoder zelfs tot in de PC ipv tot de output-kabel)
2. Digitaal geluid (met een decoder die nog uit zal gaan komen; SP/DIF naar je receiver!)
3. Meer leuke kanalen (Pornkanaal, Discovery, Eurosport, Animal Planet etc.)
4. Goedkoper p/m dan analoge kabel (11 tegenover 9 euro)
5. Veel goedkoper p/m dan digitale kabel (15 tegenover 9 euro met MINDER zenders)
6. Portable
7. TV op de PC en op de TV en op de beamer
8. Geen elektrische schokjes/ladingen meer (receiver mee opgeblazen!)
9. Helemaal af van kabelboer!
10. Canal+ zonder extra apparatuur

Nadelen:
1. 1 TV-zender per decoder/smartcard (dus meerdere TV's/PC's niet interessant)
2. Paar TV-zenders minder; The Box (en die saaie buitenlanders waar ik geen REET om geef)
3. Nog geen landelijke dekking
4. Aanschafkosten
5. Even wachten op breder aanbod geschikte DVB-T decoders (SP/DIF en USB wil ik!)

Bij aanvullingen/commentaar; post maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Stan schreef op 24 April 2003 @ 16:23:
Mijn mening

Voordelen:
19. Helemaal af van kabelboer!
Is dat een voordeel? Je bent nu afhankelijk van de zendstations van Digitenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Leuk "alternatief" voor UPC, maar aangezien ik ook m'n internet via de kabel heb, is dit voor mij geen optie aangezien bij het opzeggen van het radio/tv abo je ook internet kwijt raakt (m.a.w. het signaal van de kabel wordt gewoon eraf gehaald)

Overigens vind ik het ontbreken van BBC1 & 2 een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Nog een paar onduidelijkheden;

1. Waarom noemen ze alleen deze ontvangers als geschikt? Omdat ze daar een deal mee hebben of omdat ook werkelijk alleen DIE DVB-T decoders werken? Waar ligt dat dan aan, want DVB-T lijkt me een universeel protocol toch, er zijn immers 100en DVB-T decoders te koop.
2. Wat is het verschil tussen een DVB-T en een DVB-S (Digital Video Broadcast Terrestrial, ether dus, en Sattelite) decoder? Want ik zou wel een DVB-S decoder met SP/DIF willen...
3. Gaat het beeld door de USB-kabel digitaal naar de PC (dus wordt het pas analoog in de PC-monitor)?
4. Als het beeld digitaal naar de PC gaat kan een PC dan wel meerdere kanalen tegelijk zien (vast niet)?
5. DVB-T signaal kan toch ook met een normale antenne worden ontvangen (minder goed)?
6. Weet iemand specs te staan van de 'merkloze/onbekende' decoders in het lijstje van Digitenne?

Post ook even jullie ervaringen als je die al hebt, vooral met de verschillende decoders!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
jongentje:
Ja, het is een voordeel van de kabelboer af te zijn, want hier (A'dam) krijgen we constant spooknota, betalingsregelingen en incasso-onzin. Bovendien is ADSL door Digitenne aantrekkelijker, want iedereen heeft al een telefoonaansluiting, maar kabel alleen voor TV/Radio vaak.

xander_x & anderen:
Het ontbreken van enkele kanalen is misschien tijdelijk, zo zei ook de directeur in het interview gisteren op het nieuws. Uit onderzoek/enquete over kijkgedrag en waardering blijken de kanalen die ze nu bieden het belangrijkst en zijn de anderen te verwaarlozen. Dit ben ik met ze eens, alles wat ik wil zit erbij en alles wat ik nooooit kijk zit er niet bij, en betaal ik dus ook niet (dure grap voor hen!). Mocht er vraag komen of genoeg abonnees dan zullen er zenders worden toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 24-04-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stan schreef op 24 April 2003 @ 16:57:
jongentje:
...Bovendien is ADSL door Digitenne aantrekkelijker, want iedereen heeft al een telefoonaansluiting

xander_x & anderen:
Het ontbreken van enkele kanalen is misschien tijdelijk, zo zei ook de directeur in het interview gisteren op het nieuws. Uit onderzoek/enquete over kijkgedrag en waardering...
Ik heb dus geen telefoon aansluiting hier, en wens het ook niet te willen laten aansluiten- ik zit ook niet op ADSL te wachten. Ik ben tevreden met mijn Chello.
Telefoneren doe ik hier al heel lang zonder vaste aansluiting.

Overigens heb ik wel mijn vraagtekens bij onderzoeken naar kijkgedrag, ik heb het idee dat het een bepaald soort groep mensen is die aan deze onderzoeken willen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tevreden over Chello (bijna nooit problemen, 180kb/s download) , ja. UPC nee. Maar aangezien je vast zit aan UPC voor doorgifte van het Chello signaal is Digitenne op dit moment voor mij geen alternatief.
edit:
Dubbelpost :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 24-04-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze waren dinsdag ook op Radio Online, wel een leuk en informatief gesprek was het.
Behalve de presentatoren was de baas van Digitenne, een onafhankelijk testpersoon en een persoon van een magazine aanwezig.

Als je door de postcodecheck kwam heb je 99% kans dat er in je huis ontvangst is. Maarrr, gemiddeld heb je op 70% van de plekken in huis maar ontvangst. :o

In ieder geval een interresante discussie etc. wat leuk is om te horen als je Real Player installed hebt staan :)
http://www.radio-online.nl/html/archief/220403digitenne.html

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
DataBeest schreef op 24 April 2003 @ 18:23:
Ze waren dinsdag ook op Radio Online, wel een leuk en informatief gesprek was het.
Behalve de presentatoren was de baas van Digitenne, een onafhankelijk testpersoon en een persoon van een magazine aanwezig.

Als je door de postcodecheck kwam heb je 99% kans dat er in je huis ontvangst is. Maarrr, gemiddeld heb je op 70% van de plekken in huis maar ontvangst. :o

In ieder geval een interresante discussie etc. wat leuk is om te horen als je Real Player installed hebt staan :)
http://www.radio-online.nl/html/archief/220403digitenne.html
Een site bouwen kunnen ze in ieder geval niet daar bij Radio Online, maar hier de werkende link (RealPlayer vereist);
Radio Online uitzending over Digitenne

Het is een erg goeie informatiebron inderdaad, iedereen die dit leest en geinteresseerd is in Digitenne; luisteren!

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 24-04-2003 19:04 . Reden: geluisterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909

T'is straks de kunst om alleen de ontvanger te bemachtigen en de smart-cards te reproduceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Houd het aub ontopic mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Het valt me op dat m.u.v. de Nederlandse zenders alle *publieke* zenders niet te ontvangen zijn hiermee. BBC dus niet, maar ook de Duitse, Vlaamse en Waalse zenders niet. De Duitse zenders zou ik echt niet missen, maar het lijkt erop dat ze mischien voor die publieke zenders geen uitzendrechten kunnen bemachtigen..... mischien omdat het door de Ether gaat?

Wie weet meer! :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Wie weet meer? Je doet alsof t een raadsel is. Zoals ze al zeiden in interviews; ze hebben een kostenafweging gemaakt n.a.v. kijk- en luisteronderzoek. Ze besparen VEEL geld en daardoor betaal je niet teveel, maar mis je wat zooi die je nooit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Het werd wat later dan verwacht, maar nu heb ik een demo setje van een shop gehad om het uit te proberen thuis omdat ik net buiten het "dekkingsgebied" val.

Als ik de antenne in mij kamer buiten plaats gaat alles perfect, is echt DVD kwaliteit!
Ik wacht alleen nog 2 weken want dan krijgt die winkel een ontvanger met ingebouwde HD recorder; hoef ik ook niet meer een nieuwe videorecorder te kopen >:)

Al met al het kost wat, maar dan hebbie ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ballebek; gaaf! Kun je wat meer vertellen over beeld- en geluidskwaliteit? Verder wil ik graag weten wat er allemaal in dat setje zat en ook alles over de decoder die je nu hebt, merk&type en alle extra functionaliteiten die je nu kunt gebruiken.
Tot slot; ik vind de decoders die nu in het www.digitenne.nl lijstje staan niet afdoende. Er is ten eerste te weinig keus kwa merk en dus ook prijs en functionaliteit. Ik wil een decoder met USB (voor op PC), SP/DIF (zodat de audio tenminste digitaal blijft tot in mn receiver!) en SCART. Deze ontvangers bestaan wel, maar ze willen deze niet testen en garanderen niets :-/ Van die decoder met HD weet ik niets, zou je daar het merk&type van kunnen geven?? Dit zou betekenen dat ze deze nu testen of zo? Of zou die winkelier doen wat ik wil doen, gewoon kopen en kijken of het werkt? Dan heeft hij nu misschien ook al meerdere decoders die werkend blijken en niet in het lijstje staan?! Zo ja, welke!!

Kortom; ballebek, tell us everything :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Nog even wat aanvullingen na uitgebreide correspondentie met Hauppauge en Digitenne;

Alle decoders in het lijstje bevatten een decryptie-systeem voor Conax-enxcryptie. Wanneer je een Digitenne-decoder wilt aanschaffen is Conax-compatibility dus een must.
Hauppauge heeft maar 1 produkt met Conax; de DEC2540. Meer zullen er ook niet komen.

Er is slechts 1 decoder met Conax en digitale audio en digitaal beeld; de DEC2540. Deze stuurt onbewerkt digitale video en digitale audio door de USB-kabel. Daardoor is het mogelijk met een digitale uitgang op je geluidskaart het signaal digitaal te houden; digitaal beeld op je monitor en digitaal geluid tot in je receiver. Andere decoders zetten audio en video zowieso om naar analoog; zonde dus.
Kanttekening; i.v.m. rechtengezeik zijn alle Canal+ kanalen niet op de PC te zien, ze worden namelijk niet (digitaal) door de USB-kabel gegooid.

Over RDS (tekst bij radio, zoals op je receiver of autoradio te zien is);
"Op dit moment zenden wij geen RDS mee, dit omdat de digitale
ontvangers hiervoor geen ondersteuning bieden.
In de toekomst kan dit veranderen."

Heeft iemand al een DEC2540? Weet iemand een decoder met Conax, SCART-uitgang, USB-uitgang en digitale geluidsuitgang?

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 25-04-2003 20:51 . Reden: RDS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zo. ik heb het vandaag dan echt mee mogen maken bij een vriend thuis; hij heeft een Rebox decoder. Alles gaat vet makkelijk en de menuutjes en functionaliteiten zijn erg mooi. Enige nadeel was de antenne, deze moet echt op een goede plek gezet worden en het kost even tijd voor de juiste plek gevonden is waar alle zenders ontvangen kunnen worden. We hebben ook een richtantenne aangesloten, en deze werkte ook prima, dus een eigen (betere/duurdere) antenne is zeker geen slecht idee.
Het beeld is VLIJMscherp, echt een genot. Ik schaf het vast en zeker ook aan zo snel mogelijk, ik ben verkocht!

We vragen ons nog wel af hoe ze de beveiliging doen. Je moet je smartcardnummer doorbellen maar ze kunnen nooit zien wat er met het signaal in de ether gebeurt. Ik kan toch zo een kaart kopieeren en ook (gratis dubbel) kijken!? Net als die pornozender, die werkt pas als je je nummer doorgeeft via een kaartje?! Hoe kan dit, want je ZEND niets, je ontvangt alleen signaal?!
Hoe doet Canal+ dit bijvoorbeeld (per kabel hetzelfde probleem, das ook 1-weg)?
Hoe werkt dat?!

[ Voor 135% gewijzigd door Stan op 27-04-2003 01:42 . Reden: excuses voor vele postings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Janoz schreef op 24 april 2003 @ 14:59:
[...]

Dat zou betekenen dat je ook niks aan een DVD speler hebt? Deze worden immers over het algemeen ook via een scart kabel aangesloten. Dat laatste lijkt me dus een beetje onzin...
Bij een DVD speler is het zo dat sommige content (disc afhankelijk) anamorphic is opgeslagen zodat de zwarte balken niet als beeldlijnen naar de TV worden gestuurd.

Wanneer je een 16:9 uitzending hebt op RTL4 is de content niet anamorphic en dus verlies je beeldresolutie aan de zwarte balken. Digitenne lost dit niet op, zij zijn immers afhankelijk van de bron: de satelliet. Hetzelfde geldt overigens voor kabelproviders, daar krijg je ook geen PAL-Plus signaal voor RTL4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Voor de complete volledigheid die ik in deze thread nastreef (;)) even wat feitjes;
Digitenne is actually testing our hardware and I am sure it will be
successfully tested.

Stephan Esten-Feilen
TechniSat Export & OEM
(Dat ging dus over de ERG wrede TechniSat InterDigital DVB-T Decoder)

En ten tweede; De Panasonic decoder schijnt erg slecht te zijn en al meerdere keren teruggestuurd. Ook veel bugs etc. etc. De Rebox bevat Philips onderdelen en is erg goed en bevat een SP/DIF (Optical) out.

Tot slot; let goed op de kwaliteit van de Funke-antenne die je meekrijgt, want 1 op de 10 schijnt brak te zijn. Het is gelukkig (coax-aansluiting) wel natuurlijk mogelijk welke antenne dan ook aan je decoder te hangen. Zelfs een normale antenne werkt al prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 28-04-2003 19:55 . Reden: URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67036

Digitenne heeft problemen met auteursrechten

Extra betalen voor buitenlandse publieke zenders
Leuk initiatief, maar waarom geen BBC en geen Belgische zenders? Dat was het commentaar van velen op de lancering van Digitenne, het nieuwe digitale tv-netwerk in de noordelijke randstad. Volgens Adformatie gooien auteursrechten roet in het eten, en met buitenlandse publieke zenders wordt Digitenne een stuk duurder.

Digitenne, het digitale netwerk dat sinds deze week 25 tv- en 16 radiozenders doorgeeft, heeft ruzie over auteursrechten van buitenlandse publieke zenders. Dit bericht Adformatie. Digitenne geeft geen publieke zenders uit België, Duitsland en Engeland door. Eerst moet de rechter beslissen of er een vergoeding betaald moet worden aan auteursrechten-organisaties die de buitenlandse belangen behartigen.

De beoogde vergoeding is zo hoog dat de abonnementsprijs volgens Digitenne in een klap twee euro duurder zou uitvallen. Dat maakt het verschil met de prijs voor kabel-tv in één klap een stuk minder.

bron: zdnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stan schreef op 26 April 2003 @ 15:25:

We vragen ons nog wel af hoe ze de beveiliging doen. Je moet je smartcardnummer doorbellen maar ze kunnen nooit zien wat er met het signaal in de ether gebeurt. Ik kan toch zo een kaart kopieeren en ook (gratis dubbel) kijken!? Net als die pornozender, die werkt pas als je je nummer doorgeeft via een kaartje?! Hoe kan dit, want je ZEND niets, je ontvangt alleen signaal?!
Hoe werkt dat?!
Dat is idd een goed punt. Maar een Conax kaartje kun jij niet zomaar kopieren!

Emuleren is wel mogelijk maar vergt wel enige creativiteit en handigheid.

Over het type DVB-T ontvanger: elke die Conax kan decoderen is geschikt. Je kunt dus ook een DVB-T ontvanger met Common Interface slots kopen en daareen Conax cam of een Magic Module (kan ook conax) in schuiven.

Kaon Media produceert (ook onder de namen @Sat, Xtreme, Arnion) receivers voor DVB-T en ook combo's die ook DVB-sat aankunnen. Bijv. de KTC-570CO , zie

http://www.kaonmedia.com/kaon/products/ter_ktc-570co.asp

[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot op 29-04-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Anoniem: 67036 schreef op 29 April 2003 @ 00:39:

De beoogde vergoeding is zo hoog dat de abonnementsprijs volgens Digitenne in een klap twee euro duurder zou uitvallen. Dat maakt het verschil met de prijs voor kabel-tv in één klap een stuk minder.

bron: zdnet.nl
Maar nog altijd goedkoper dan (mijn) kabel aansluiting. Het zou dan nog steeds concurrerent zijn en je hebt een betere kwaliteit, en ook niet onbelangrijk, dat nare upc kan eruit.

Voor mij is het ontbreken van de buitenlandse zenders echt wel een showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Er moet natuurlijk een keus gemaakt worden wat betreft buitenlandse zenders. Als je alles wilt neem je beter satelliet. Binnenkort gaat de BBC trouwens FTA uitzenden over de Astra 28 Oost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55
Maar als BBC per 1 juni ongecodeerd via de Astra-2 te ontvangen is, zou Digitenne dan ook kostenloos BBC mogen doorgeven? Zal wel weer niet...

Voor mij is het ontbreken van BBC 1 en BBC 2 in ieder geval een reden om (nog) geen Digitenne te nemen. BRT en Duitse publieke zenders kunnen mij gestolen worden, maar BBC kan bij mij thuis niet gemist worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Stan schreef op 26 April 2003 @ 15:25:
Zo. ik heb het vandaag dan echt mee mogen maken bij een vriend thuis; hij heeft een Rebox decoder. Alles gaat vet makkelijk en de menuutjes en functionaliteiten zijn erg mooi. Enige nadeel was de antenne, deze moet echt op een goede plek gezet worden en het kost even tijd voor de juiste plek gevonden is waar alle zenders ontvangen kunnen worden. We hebben ook een richtantenne aangesloten, en deze werkte ook prima, dus een eigen (betere/duurdere) antenne is zeker geen slecht idee.
Het beeld is VLIJMscherp, echt een genot. Ik schaf het vast en zeker ook aan zo snel mogelijk, ik ben verkocht!

Hoe werkt dat?!
Digitenne wordt voolopig nog vanuit tijdelijke vakwerkmast uitgezonden totdat een nieuwe mast klaar is, de ontvangst zou in de toekomst beter moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 20-05 15:37
Ik heb het ooit gedemonstreerd gezien, incl met Hauppauge en ik kan niet anders zeggen: Zag er prima uit. Het was dan wel aangesloten via een beamer, maar kwaliteit was prima.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
bobsnl schreef op 29 april 2003 @ 15:12:
Ik heb het ooit gedemonstreerd gezien, incl met Hauppauge en ik kan niet anders zeggen: Zag er prima uit. Het was dan wel aangesloten via een beamer, maar kwaliteit was prima.
Ik ga t hier ook aansluiten op een beamer :9 dus das geen punt ;)
(S-Video naar beamer, USB naar PC+19" en sound van SP/DIF out op PC naar receiver)
Was die Hauppauge ook al te koop waar je hem zag?? (DEC2540?) Voor hoeveel?

[ Voor 10% gewijzigd door Stan op 29-04-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45

rammes

koekebakker 1e klas

op usb ?? geeft usb dan het signaal door ? is usb daar niet te krap voor ? kan iemand me daar iets over vertellen ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Bigfoot schreef op 29 April 2003 @ 10:20:
Dat is idd een goed punt. Maar een Conax kaartje kun jij niet zomaar kopieren!
Emuleren is wel mogelijk maar vergt wel enige creativiteit en handigheid.

Over het type DVB-T ontvanger: elke die Conax kan decoderen is geschikt. Je kunt dus ook een DVB-T ontvanger met Common Interface slots kopen en daareen Conax cam of een Magic Module (kan ook conax) in schuiven.

Kaon Media produceert (ook onder de namen @Sat, Xtreme, Arnion) receivers voor DVB-T en ook combo's die ook DVB-sat aankunnen. Bijv. de KTC-570CO , zie
Waarom is een smartcard niet zomaar te kopieeren!? Dat begrijp ik dus niet. Die decoder leest dat ding toch ook? En een lege smartcard en een writer is zo gekocht. Ik ben een totale n00b op het gebied van satteliet en die kaartjes en decoders en de hele mikmak maar wil me er nu toch wel in gaan verdiepen :) Waarom zijn die dingen niet te copyen?
Emuleren? Hoe en wat?! Leg uit please? Ik zie ook overal op het net HU Emulatie staan, wat is dat dan weer? Ander type kaartje toch?

Ten tweede, wat is nou een (DVB-)CI? Toch gewoon een gleuf voor een card met daarop de decryptiesleutel (die smartcard van Digitenne dus bijv. met de Conax-sleutel?)? En wat is een Conax CAM of een Magic Module?!

Tot slot, wie weet er decoders die meerdere types DVB aankunnen, liefst alle drie (DVB-S/C/T) en USB-aansluiting hebben? Ik wil liefst zo een decoder zodat ik op alles in de toekomst voorbereid ben. Ik heb die Kaons al gevonden en de Dreamboxes en de TechnoTrends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
rammes schreef op 29 April 2003 @ 16:42:
op usb ?? geeft usb dan het signaal door ? is usb daar niet te krap voor ? kan iemand me daar iets over vertellen ?
Jah, het beeldsignaal alsook het geluid worden allebei digitaal (decoded) door de USB geduwd. Dit kan volgens mij makkelijk! Er worden ook harde schijven, branders etc. met USB aan een PC gehangen dus waarom een MPEG2 streampje niet? Volgens mij kan de hele stream van Digitenne er zelfs wel doorheen, die is namelijk 40MBit; ik zou zeggen, zoek de USB 2.0 specificaties maar op.
Alle devices bijna besproken in deze thread hebben USB-aansluiting (de drie hierboven en de Hauppauge DEC2540 ook, welke in de officiele lijst van Digitenne staat en hiervoor is ontwikkeld). Het kan dus absoluut.

[ Voor 10% gewijzigd door Stan op 29-04-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Stan schreef op 29 april 2003 @ 16:33:
[...]

Ik ga t hier ook aansluiten op een beamer :9 dus das geen punt ;)
(S-Video naar beamer, USB naar PC+19" en sound van SP/DIF out op PC naar receiver)
De Hauppauge heeft volgens de specs geen SP/DIF, de ReBox wel (optisch), maar die heeft weer geen USB, maar wel weer twee scarts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stan:

Over de smartcards kan ik hier niet veel meer zeggen, maar zomaar kopieeren is nogal lastig. Gelukkig bestaan er wel andere creatieve oplossingen. Dit is dus niet de bedoeling! Je kunt het beste wat gaan lezen op een satforum, dan gaat er al gauw licht branden bij je.

Een Dreambox kan overigens alleen DVB-sat aan. Maar als je sat hebt, hoef je echt geen Digitenne en kabel meer hoor...... ;)

Kaon combo box heb ik zo mijn twijfels over, is nog niet eens leverbaar dacht ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 30-04-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 20-05 15:37
Stan schreef op 29 April 2003 @ 16:33:
[...]
Ik weet niet of ie al te koop is, maar hij zou € 199 moeten gaan kosten dacht ik.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Stan schreef op 29 April 2003 @ 16:44:
[...]

Waarom is een smartcard niet zomaar te kopieeren!? Dat begrijp ik dus niet. Die decoder leest dat ding toch ook? En een lege smartcard en een writer is zo gekocht. Ik ben een totale n00b op het gebied van satteliet en die kaartjes en decoders en de hele mikmak maar wil me er nu toch wel in gaan verdiepen :) Waarom zijn die dingen niet te copyen?
Emuleren? Hoe en wat?! Leg uit please? Ik zie ook overal op het net HU Emulatie staan, wat is dat dan weer? Ander type kaartje toch?

Ten tweede, wat is nou een (DVB-)CI? Toch gewoon een gleuf voor een card met daarop de decryptiesleutel (die smartcard van Digitenne dus bijv. met de Conax-sleutel?)? En wat is een Conax CAM of een Magic Module?!

Tot slot, wie weet er decoders die meerdere types DVB aankunnen, liefst alle drie (DVB-S/C/T) en USB-aansluiting hebben? Ik wil liefst zo een decoder zodat ik op alles in de toekomst voorbereid ben. Ik heb die Kaons al gevonden en de Dreamboxes en de TechnoTrends.
Dit soort vraagjes horen hier niet thuis...gelieve dat soort (illegale) handel zelf uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Cutebritney schreef op 30 april 2003 @ 11:29:
Dit soort vraagjes horen hier niet thuis...gelieve dat soort (illegale) handel zelf uit te zoeken...
Ik stel geen illegale vragen. Ik ben het ten eerste niet van plan maar gewoon geinteresseerd in beveiligingstechnieken, en ten tweede mag je ALLES doen met signaal uit de lucht volgens de wet, behalve opslaan. Decoderen MAG gewoon. Er staat ook in de voorwaarden van Digitenne niets over (die ik overigens niet eens heb ondertekend want ik heb het nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Bigfoot schreef op 29 april 2003 @ 23:05:

Een Dreambox kan overigens alleen DVB-sat aan. Maar als je sat hebt, hoef je echt geen Digitenne en kabel meer hoor...... ;)

Kaon combo box heb ik zo mijn twijfels over, is nog niet eens leverbaar dacht ik.
Op www.dreambox.li:
"Tunervarianten NIMs (DVB-S, DVB-T, DVB-C)"

Das juist het vette ervan, ALLE techniek zit erin en het is een Linux ding. Daarom ook zo duur, maar dit ding zit echt VOL met ALLE mogelijke techniek. Het is gewoon een PC bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BigSurf schreef op 29 april 2003 @ 22:59:
[...]

De Hauppauge heeft volgens de specs geen SP/DIF, de ReBox wel (optisch), maar die heeft weer geen USB, maar wel weer twee scarts.....
Ik zei ook; SP/DIF out OP PC. Ik ken de specs van al die kastjes nu wel ;) Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stan schreef op 30 april 2003 @ 15:25:
[...]

Op www.dreambox.li:
"Tunervarianten NIMs (DVB-S, DVB-T, DVB-C)"

Das juist het vette ervan, ALLE techniek zit erin en het is een Linux ding. Daarom ook zo duur, maar dit ding zit echt VOL met ALLE mogelijke techniek. Het is gewoon een PC bijna.
Dat van DVB-T en DVB-C staat wel op die site, maar is verouderde info. In de allereerste specs van de Dreambox (tijdens de ontwikkelfase) was dit idd de bedoeling, maar het zit er nu niet in, en het is de vraag of het later gaat komen.

Maar ik zou deze discussie voortzetten op www.sat4all.com, dat is een legaal satelliet forum waar je meer in detail kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stan schreef op 29 april 2003 @ 16:44:
Omdat je geen toegang hebt tot het geheugen van die smartcard.
Je hebt toegang tot de processor op die card en die processor kan bij het geheugen. En als die processor jou geen toegang geeft tot het geheugen, kun je dat ook niet kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Stan schreef op 30 april 2003 @ 15:22:
[...]

Ik stel geen illegale vragen. Ik ben het ten eerste niet van plan maar gewoon geinteresseerd in beveiligingstechnieken, en ten tweede mag je ALLES doen met signaal uit de lucht volgens de wet, behalve opslaan. Decoderen MAG gewoon. Er staat ook in de voorwaarden van Digitenne niets over (die ik overigens niet eens heb ondertekend want ik heb het nog niet).
Snap ik. Het gaat jou echter om de beveiligingstechnieken, en daar wordt misbruik van gemaakt als dat hier komt te staan.
Want dan zouden we uitleggen hoe een flashkaart te copieren is; en dat is nou net wat dus NIET mag.

Daarnaast is het eigenlijk totaal offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met Digitenne (en sat) en meerdere TVs? Heb je voor iedere TV een aparte decoder nodig?
Dat zou toch wel een groot nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
OlafvdSpek schreef op 01 mei 2003 @ 19:38:
Hoe zit het eigenlijk met Digitenne (en sat) en meerdere TVs? Heb je voor iedere TV een aparte decoder nodig?
Dat zou toch wel een groot nadeel zijn.
Dit is al VELE malen langsgekomen, dus lees eerst even goed a.u.b.
Er zit in een decoder 1 tuner, die dus een kanaal decodeert. Hij kan niet meerdere kanalen tegelijk decoderen en op verschillende uitgangen zetten of iets dergelijks. Per TV dus een decoder + smartcard. Een 2e smartcard kost overigens 4,95 euro de maand en dus niet nogmaals volledige abonnementsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stan schreef op 01 May 2003 @ 19:44:
[...]

Dit is al VELE malen langsgekomen, dus lees eerst even goed a.u.b.
Er zit in een decoder 1 tuner, die dus een kanaal decodeert. Hij kan niet meerdere kanalen tegelijk decoderen en op verschillende uitgangen zetten of iets dergelijks. Per TV dus een decoder + smartcard. Een 2e smartcard kost overigens 4,95 euro de maand en dus niet nogmaals volledige abonnementsprijs.
Da's handig als je een abo wilt delen met iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Waarom zou je nu eigenlijk een SP/DIF uitgang op de decoder willen hebben? Er zijn geen zenders die AC3 uitzenden of heeft er iemand een idee wanneer dat wel gaat gebeuren?
Je kan dus net zo goed gewoon de headphone uitgang (van bijv de hauppauge) op je installatie aansluiten, dat maakt voor een normale stereo (dolby prologic) niet zoveel uit met SP/DIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Dat is niet waar. Pro Sieben en sommige Duitse Premiere kanalen zenden uit in AC3. En mogelijk volgen er later meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Bigfoot schreef op 02 May 2003 @ 12:00:
Dat is niet waar. Pro Sieben en sommige Duitse Premiere kanalen zenden uit in AC3. En mogelijk volgen er later meer.....
Hmm, volgens mij komt dat maar zeer mondjesmaat op gang en om nou Arnold Swarzenegger duits te horen l*llen in zo een nagesyncroniseerde film kijk ik maar liever naar het nederlandse aanbod met minder spectaculair geluid.

"Ich Bin Zuruck"...nah..klinkt niet... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door pinolief op 02-05-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
BigSurf schreef op 02 May 2003 @ 11:57:
Waarom zou je nu eigenlijk een SP/DIF uitgang op de decoder willen hebben? Er zijn geen zenders die AC3 uitzenden of heeft er iemand een idee wanneer dat wel gaat gebeuren?
Je kan dus net zo goed gewoon de headphone uitgang (van bijv de hauppauge) op je installatie aansluiten, dat maakt voor een normale stereo (dolby prologic) niet zoveel uit met SP/DIF.
Omdat het geluid vanaf de zendmast al digitaal is, door de lucht ook, in de decoder ook, en mijn receiver ook. Dus hoe zonde zou het zijn als je het eerst nog om zou zetten naar analoog en dan analoog over een kabel naar mijn receiver. Zonde, want het kan dus digitaal van bron tot receiver (en dan analoog uit speaker, dat kan helaas niet anders ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stan schreef op 02 May 2003 @ 19:14:
Omdat het geluid vanaf de zendmast al digitaal is, door de lucht ook, in de decoder ook, en mijn receiver ook. Dus hoe zonde zou het zijn als je het eerst nog om zou zetten naar analoog en dan analoog over een kabel naar mijn receiver. Zonde, want het kan dus digitaal van bron tot receiver (en dan analoog uit speaker, dat kan helaas niet anders ;))
Hoe zonde precies dan?
Die paar meter analoog in plaats van digitaal maakt ook weinig uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stan schreef op 01 May 2003 @ 19:44:
Daar was ik al bang voor.
Wanneer ontwerpen ze eens een decoder met meer tuners?
Met een decoder kun je niet eens tegelijk video recorden en TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

OlafvdSpek schreef op 03 mei 2003 @ 15:25:
[...]

Daar was ik al bang voor.
Wanneer ontwerpen ze eens een decoder met meer tuners?
Met een decoder kun je niet eens tegelijk video recorden en TV kijken.
De decoders zijn het duurste onderdeel van zo'n apparaatje ;) Daarom waarschijnlik :Y)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hermanvh schreef op 03 May 2003 @ 15:52:
De decoders zijn het duurste onderdeel van zo'n apparaatje ;) Daarom waarschijnlik :Y)
Is er ergens een technische uitleg van hoe het precies werkt?
Volgens mij zou het namelijk mogelijk moeten zijn om het complete digitale digitenne signaal als input te gebruiken en dan heb je niet zo'n dure oplossing nodig die daar meerdere kanalen uitfiltert. Die kanalen zou je dan over ethernet bijvoorbeeld naar meerdere computers kunnen sturen of kunnen opnemen.

Een extra apparaart met als input ethernet en als output s-video zou dan de mpeg2 stream kunnen decoden en zo'n apparaat kan volgens mij veel goedkoper zijn dan een complete decoder en je hebt er geen smartcard voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-05-2003 16:02 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.