"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
VirtualDub kan het bij mijn niet in ieder geval.
Volgens mij kun je met DVD2Avi MPEG naar AVI omzetten maar dat gaat natuurlijk ook weer ten koste van de kwaliteit. Ik heb dat probleem ook met de opnames (in MPEG2) van mijn Satbox..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
nog meer mensen trouwens de digitenne enquete gekregen via de mail?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hier de Strong 5000 DVB-T en moet zeggen ziet er mooi uit en zapt vrij snel.
Menu is zeer overzichtelijk en de EPG zeer duidelijk.
Strong heeft naar mijn mening naast normale receivers ook een mooie digitenne ontvanger op de markt gebracht.
De groote van de ontvanger kan je vergelijken met een auto radio
Zeer klein.
Werkt met een adapter en heeft 1 scart en 2 audio uitgangen.
De prijs ligt rond de 140 euro voor een complete set.
http://strongstb.com/strongsat/products/index.php3?p=157
Greetzzz
Strong 5000
Verwijderd
Hmzzz was niet zo bedoeld...
Ik wou alleen even laten weten dat sinds kort ook een strong aanwezig is op digitenne gebied en tja heb mijn nicknaam daar aan gekoppeld..
Wou alleen even de ervaringen over de strong delen..
Maar als dat niet gewaardeerd wordt dan mijn excuses en zal ik binnenkort mijn nicknaam verwijderen...
Greetzzzz
Strong5000
edit: Aan iedereen: Graag ontopic doorgaan hier, klagen over mij via de mail of in lieve adjes SVP.
[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 01-10-2003 16:41 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Wat ik helaas wel merk met digitenne is dat deze af en toe een knerp geluid geeft..
Hebben jullie daar ook last van? singaal ontvangst is 57%
Kwaliteit 100%
misschien moet je een grotere antenne proberen of je antenne op een andere locatie neer zetten
Verwijderd
De Strong of de Brainwave. Welke is beter denken jullie?? 2 brainwaves kost 200 euro, 2 strong's kost 170...
ik heb zelf, omdat ik graag dingen op wil nemen op de pc een digitennekastje van hauppage, maar als je gewoon alleen digitenne wil zou ik als ik jou was gewoon eens bedenken wat voor jou dan doorslaggevend is, geld of gebruiksgemak
ik raad je overigens wel aan via digitenne.nl te bestellen, met de optie voor 2 jaar aan huis garantie, dinsdag komt er iemand bij me werk langs om me hauppage om te ruilen, tgp heeft er mee gevoetbald ofzo, en nu leestie geen kaartjes...
overigens zou ik dan dus uiteindelijk voor die 2 kastjes van 170 euro gaan, zodat je die overige 30 euro voor 2/3e aan dat 2 jarig aan huis hardware contract kunt besteden...
Verwijderd
Dinsdag komt t. Ben benieuwd naar de kwaliteitsverbetering!!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 17:37 ]
perfecte service > je belt, en ze komen waar je maar wilt :D:D:D:D
Verwijderd
Verwijderd
als de SNR goed is komt de Q van zelf wel.
jah jah ook dat ene kanaal
VDub met MPEG-2 support: http://fcchandler.home.comcast.net/stable/Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 00:47:
Iemand een idee hoe je die MPEG2 opnames van de hauppauge decoder kan editten??
VirtualDub kan het bij mijn niet in ieder geval.
Verwijderd
Het lijkt me dat je de normale antenne ook in plastic (waterdicht) in kunt pakken en dan onder de dakgoot oid plaatsen. Dat zou ook behoorlijk moeten schelen. De tv-kanalen doen het bij mij allemaal prima maar de radio is echt slecht. Regelmatig onderbrekingen en click en pops.., ik heb de Hauppauge ontvanger. De Rebox die ik hiervoor had was veel beter op ontvangstgebied.
Wat voor buitenantenne hebben we het hier over, zeef? Gezien jouw ervaringen denk ik er over om over te stappen...
[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 15-11-2003 20:16 ]
Ik ben voor het brainwave-pakket gegaan en woon in Amsterdam.
Voordelen tot nu toe:
- EGP (de programmagids)
- Ontvangst is prima op alle kanalen (alleen RTL4 en RTL5 lijken iets minder, maar signaalsterkte is hetzelfde als bij de rest)
- Installatie is een fluitje van een cent.
Nadelen:
Storing bij doorlussen SCART via Videorecorder op de videorecorder)
Antenne-aansluiting geeft ook een lichte storing (lijkt op kabelbreuk, maar heb nu 3 kabels geprobeerd)
EGP werkt goed op NED1-2-3, maar krijg alleen info op de andere kanalen over het huidige programma en het volgende. Misschien een software-update nodig? (wel geprobeerd, maar niks nieuws)
Vragen die nog openstaan:
- Zijn er eigenlijk Dual-signal DVB-T receivers (zoals de Humax, maar die doet het (nog) niet met Digitenne)???
- wat zijn goede adressen voor receivers (niet in combinatie met abonnement)??
- Hoe gaan jullie om met video-opnames e.d. ???
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Hoeveel km zit je buiten het officieele gebied?zeef schreef op 06 november 2003 @ 00:58:
Ik heb de buitenantenne gemonteerd en dat scheelt een heel stuk in ontvangst.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Dual-signal receivers komen er aan, maar wegens certificering duurt het nog wel even. Merken worden nog niet genoemd.
EGP is zender afhankelijk. Digitenne geeft alleen het signaal door.
Ik blijf in afwachting van antwoord van andere zenders.
Waarom moet je van Digitenne trouwens voor elke TV een SmartCard hebben? Als je kabel hebt betaal je toch ook maar 1x of je ook 1, 2, of 3 of meer TV's in huis hebt? Of kun je die Smartcard met wat hacks kopiëren? (Sorry, dat mag ik inderdaad niet vragen.
Zijn er trouwens amerikaanse zenders op de schotel te ontvangen? En welke sat moet je dan hebben?
* Stoney3K wil graag UPN/Zenith hebben voor de nieuwste episodes van Enterprise
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
De kaarten van Digitenne zijn niet te kopieeren (Conax CAS5 encryptie). Je hebt per TV een smartcard EN receiver nodig omdat de TV geen ingebouwde DVB-T tuner heeft.
Over de vraag van USA sat zenders, zie Amerikaanse zenders ontvangen maar ik zal je weinig hoop geven.
Je kunt gewoon doorlussen, maar dan zie je op elke tv hetzelfde.Stoney3K schreef op 26 november 2003 @ 16:34:
* Stoney3K vindt het jammer dat hij in Limbabwe woont en geen DVB-T kan ontvangen
Waarom moet je van Digitenne trouwens voor elke TV een SmartCard hebben? Als je kabel hebt betaal je toch ook maar 1x of je ook 1, 2, of 3 of meer TV's in huis hebt?
Het werkt hetzelfde als een schotelantenne. Dan heb je ook voor iedere TV een apart kastje nodig.
Kabel-tv is overigens niet anders, maar dan worden er na de ontvangstschotel gewoon een flink aantal decoders geplaatst, die hun signaal elk op een andere frequentie doorgeven. Dit zou je ook thuis zelf kunnen doen, maar dat kost dan wel flink wat duiten.
Zodat ik het TFT scherm als TV kan gebruiken?!
American Express vraagbaak
Dus dat betekend dat ik 2004 UPC vrij kan beginnen
reken maar dat meneertje upc dan wel snel bij je voor de deur staatMR_WAZOO schreef op 30 november 2003 @ 19:48:
ik had laatst idee om een serie versterkers en decoders aan te schaffen, en die lekker allemaal aansluiten, allemaal op andere zender zetten, en upc van de kabel drukken
Wat is precies je plan als het al serieus is?MR_WAZOO schreef op 30 november 2003 @ 19:48:
ik had laatst idee om een serie versterkers en decoders aan te schaffen, en die lekker allemaal aansluiten, allemaal op andere zender zetten, en upc van de kabel drukken
Van wegdrukken kan natuurlijk geen sprake zijn.....
het kan tot op zekere hoogte wel. als je genoeg versterkers aansluit en die beveiliging van je aansluitpunt (AOP?) afhaalt dan kun je in principe je huizenblok voorzien van jouw zenders. hij komt alleen niet voorbij de kast van het blok omdat die er keihard tegenin staat te zendenBigfoot schreef op 30 november 2003 @ 22:13:
[...]
Wat is precies je plan als het al serieus is?
Van wegdrukken kan natuurlijk geen sprake zijn.....
Hmm, lading receivertjes, FF bundelen, en dan met van die marmitek-draadloos TV-dingen alle kanten opsturen.-ScuL- schreef op 30 november 2003 @ 22:39:
[...]
het kan tot op zekere hoogte wel. als je genoeg versterkers aansluit en die beveiliging van je aansluitpunt (AOP?) afhaalt dan kun je in principe je huizenblok voorzien van jouw zenders. hij komt alleen niet voorbij de kast van het blok omdat die er keihard tegenin staat te zendenik betwijfel het nut er van dus..
Wi-Fi-TV-MAN!!!! _0_
Hiermee kan het natuurlijk ook:
http://www.tiesseci.com/E...broadcast_multiplexer.htm
Beetje duur, maar handig voor een hele flat ofzo....
[ Voor 14% gewijzigd door dmace op 01-12-2003 11:55 ]
Het kan helaas niet... Je huisaansluitkabel is nml. aangesloten op een Tap, en deze taps laten alleen signalen retour tussen grofweg 0-65 Mhz... Aangezien normale kanalen pas boven de 100 Mhz beginnen, zul je er dus niet veel mee opschieten...-ScuL- schreef op 30 november 2003 @ 22:39:
[...]
het kan tot op zekere hoogte wel. als je genoeg versterkers aansluit en die beveiliging van je aansluitpunt (AOP?) afhaalt dan kun je in principe je huizenblok voorzien van jouw zenders. hij komt alleen niet voorbij de kast van het blok omdat die er keihard tegenin staat te zendenik betwijfel het nut er van dus..
Yep.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 16:42:
Volgens de SAI (stichting Anti Interferentie) is op 17 november de Antenne bij Lopik in gebruik genomen door Digitenne. Iemand al gemerkt dat die aanstaat? (bijvoorbeeld een betere ontvangst omdat je officieel niet in het dekkingsgebied woont?)
+- 500mtr van de mast vandaan... En sinds 17 november zijn rtl5, tmf en duitsland 1 sneeuw geworden... De laatste is de minst erge vind ik, maar zeker TMF had ik wel aan staan... Na een mailtje naar SCAIJ is het inmiddels een klein beetje verbeterd...
dat ligt aan je eigen interne bekabeling. gebruik afgeschermde connectoren en kabels!Maarce schreef op 02 december 2003 @ 00:11:
[...]
Yep.
+- 500mtr van de mast vandaan... En sinds 17 november zijn rtl5, tmf en duitsland 1 sneeuw geworden... De laatste is de minst erge vind ik, maar zeker TMF had ik wel aan staan... Na een mailtje naar SCAIJ is het inmiddels een klein beetje verbeterd...
Maar een beetje raar dat je door het uitzenden van het digitenne signaal je gedwongen wordt om je kabels te gaan vervangen.
Niet echt een goed beginDigitenne 'slecht bekeken'
'DVB-T, het digitale platform waarop digitenne wordt gedistribueerd zou de doodskus zijn voor kabelexploitanten en andere vaste netwerkbeheerders'.
Althans dat dacht de markt destijds bij introductie van Digitenne. UPC had (heeft) hele grote problemen en Casema stond te koop. Draadloze distributie voor radio en tv signalen werd gezien als een revolutionaire ontwikkeling waar iedereen op zat te wachten en zou de slapende kabelmarkt wakker zou schudden. De abonnementverkoop blijft ruim een half jaar na de introductie echter erg ver achter bij de verwachtingen. Men spreekt zich niet uit over de verkochte aantallen maar de verwachting is dat het bij 12 a 13 duizend abonnementen blijft. Er zijn meer redenen aan te voeren maar de introductie was flauw, weinig spraakmakend en de marketingmix ongelukkig gekozen. Men heeft een concurrente positie ingenomen ten opzichte van kabeldistributie terwijl men een juist de aanbieder van additionele zeer hoge AV kwaliteit en een onderscheidende (aanvullende) zendermix had kunnen zijn. Men heeft uiteindelijk helemaal niets te maken met lokale programmaraden en dergelijke. De financiele nood is nu hoog en men is dringend op zoek naar nieuw kapitaal terwijl kennis nog meer aan de orde lijkt. Veel aangeboden business modellen en voorstellen zijn de revue de afgelopen periode gepasseerd en vriendelijk weggewuifd door de directie en het voortdurend wisselende marketingteam. Men opereert kennelijk graag in de marge. De betrokkenheid van de partners, NOB, Nozema en uitzendgemachtigden, is laag en heeft een uitsluitend defensief participatie karakter. Ok, er zijn nogal wat beperkingen die met name het uitzendgebied betreffen maar de creativiteit is ver te zoeken. Allianties zijn niet direct voorhanden al lijkt met name de contentmarkt uitkomst te bieden. Voorzichtige orientaties van partijen als Endemol, maar ook buitenlandse contentsyndicaten hebben zich voorzichtig gemeld voor een mogelijke samenwerking met deze bijna zieltogende onderneming zonder een gezicht. Maar is nog hoop. Zelfs hardware leveranciers als Philips, Sony en Nokia hebben interesse in deze nog immer kansvolle ontwikkeling. Het lot van digitenne ligt in handen van partijen die niet alleen de benodigde euro's meebrengen maar ook bij voorkeur de content en de kennis die noodzakelijk is om dit digitale schip los te trekken.
ik vind t wel interresant, zou t haalbaar zijn, om doormiddel van digitenne de lokale kabel over te nemenzeef schreef op 01 december 2003 @ 19:26:
OK, zullen we het weer over digitenne gaan hebben, ipv het hacken van de lokale TV Kabel ?
en dan adsl t kabelinternet te laten vervangen
Ja hallo.. Het grootste gedeelte van Nederland beschikt niet eens over de mogelijkheid om Digitenne te nemen. Juist in de randstad is er de minste vraag naar een draadloos kabel-alternatief.
Je moet zijn in provincies waar geen kabel ligt of waar veel campings/watersportfaciliteiten zijn.
Daarbij vind ik dat de prijs voor (zomaar een extra toestel) te duur is.
Het decoder per toestel principe helpt daar ook niet echt bij.
Overigens missen er ook nog wat significante kanalen in het aanbod, zoals VRT, Ketnet/Canavas, ARD,ZDF,WDR en BBC1,BBC2. Ik weet dat dat maken heeft met copyrights maar toch is dat een groot bezwaar. Ik hoop ten zeerste dat ze daar wat aan kunnen doen.
Ik neem aan dat je inmiddels wel bekend bent met de regels hier op GoT. Dus hier graag ontopic over Digitenne.MR_WAZOO schreef op 02 december 2003 @ 17:29:
[...]
ik vind t wel interresant, zou t haalbaar zijn, om doormiddel van digitenne de lokale kabel over te nemen
en dan adsl t kabelinternet te laten vervangen
Als je zonodig wil discussieren over het saboteren van UPC dan kan je daarvoor je eigen topic openen.
Dachtut niet......-ScuL- schreef op 02 december 2003 @ 14:21:
[...]
dat ligt aan je eigen interne bekabeling. gebruik afgeschermde connectoren en kabels!
Na een cursus bij Hirschmann kan ik het echt wel. En alleen maar Hirschmann Dozen (netjes Tras1000 en FS1)... Moet wel goed zijn. En daar is de SCAIJ het wel mee eens. Die komen maandag kijken
dat kan ik niet ruikenMaarce schreef op 03 december 2003 @ 16:56:
[...]
Dachtut niet......
Na een cursus bij Hirschmann kan ik het echt wel. En alleen maar Hirschmann Dozen (netjes Tras1000 en FS1)... Moet wel goed zijn. En daar is de SCAIJ het wel mee eens. Die komen maandag kijken
ik dacht dat je zo'n n00b was met een zelf in elkaar geflanst netwerkje van gamma-kabels. daar wil digitenne nog wel eens op storen.
ik hoop voor je dat ze 't oplossen want als het zo erg is op een dergelijk hoog-kwalitatief systeem zullen wel meer mensen er last van hebben.
Klopt. Daarom adviseren wij ook iedereen betere kabels te kopen. Voor TV iig Radio heeft er vrijwel geen last van...-ScuL- schreef op 03 december 2003 @ 19:40:
[...]
dat kan ik niet ruiken
ik dacht dat je zo'n n00b was met een zelf in elkaar geflanst netwerkje van gamma-kabels. daar wil digitenne nog wel eens op storen.
Ik hoop het ook, maar we zullen het maandag morgen zien...ik hoop voor je dat ze 't oplossen want als het zo erg is op een dergelijk hoog-kwalitatief systeem zullen wel meer mensen er last van hebben.
Je wil het aantal campings in de randstad echt niet gaan tellen, hoor.-ScuL- schreef op 03 december 2003 @ 02:38:
[...]
Ja hallo.. Het grootste gedeelte van Nederland beschikt niet eens over de mogelijkheid om Digitenne te nemen. Juist in de randstad is er de minste vraag naar een draadloos kabel-alternatief.
Je moet zijn in provincies waar geen kabel ligt of waar veel campings/watersportfaciliteiten zijn.
Maar een betere spreiding zou wel leuk zijn geweest, en dat komt gerust wel.
Herinner je je eerste mobieltje nog? Dat was ook alleen maar leuk bellen in Amsterdam en verder nergens. Is uiteindelijk ook opgelost.
Nee, Het zou slimmer zijn om gewoon extra kaartjes te leveren, maar daar zijn Nederlanders gewoon niet eerlijk genoeg voor.Daarbij vind ik dat de prijs voor (zomaar een extra toestel) te duur is.
Het decoder per toestel principe helpt daar ook niet echt bij.
Alleen die eerste 2 zijn noemenswaardig. Het meerendeel wat de BBC uitzendt komt toch wel op een nederlandse zender terecht. En op Duitsland zit ik niet te wachten. (maar als je van Der Rudy, slagers en meer van die meuk houdt, tja, dan heb je pech)Overigens missen er ook nog wat significante kanalen in het aanbod, zoals VRT, Ketnet/Canavas, ARD,ZDF,WDR en BBC1,BBC2. Ik weet dat dat maken heeft met copyrights maar toch is dat een groot bezwaar. Ik hoop ten zeerste dat ze daar wat aan kunnen doen.
Misschien loopt het hier wel net zo als in Engeland. Eerst een commercieele flop, en omdat het toch al overal staat en miljoenen gekost heeft wordt het verkocht aan de commercie, en daarmee gratis. Inmiddels kijken in engeland 1,6 miljoen huishoudens (aansluitingen) DVB-T. En daarmee is het net zo gratis geworden als Schotel-ontvangst, maar dan zonder al die verbouwingsrompslomp.
Voor wat UPC betreft, die voelde de bui al hangen, want met de aankondiging van Digitenne was er ineens een gratis actie voor digitale ontvangers.
Problemen: Analoog slikt teveel hertzen, en het aanbod kan dus niet omhoog.
Als UPC dat zou willen gaan doen, moeten ze alle huishoudens voorzien van een digitale ontvanger. Dat kost teveel geld voor het nog steeds noodlijdende UPC.
Overigens kun je met deze digitale ontvanger niet veel meer dan met een Digitenne kastje, en heb je dus dezelfde problemen (1 TV kan maar kijken).
Het zijn nog allemaal kinderschoenen, dus verwacht nou niet dat je ineens een mercedes krijgt voor het geld van een fiat panda.
Gewoon afwachten, en vooral blij zijn dat je voor eens en voor altijd van het kinderlijke onprofessionele wangedrag van UPC afbent.
het grote probleem is schotelantennes, de investering daarin is voor veel mensen met een eigen huisje veel rendabeler dan een digitennedecoder..
dit vooral omdat digitenne weinig zenderaanbod heeft, helaas..
Ik heb een Rebox ontvanger en ga ik in Januari een Smart Imperator kopen.
Dit is een DVB T (digitenne) en een DVB-S (satelliet) ontvanger met 2 tuners 1voor DVB T en 1 voor DVB S, met een 80Gb HD en 2 CI sloten.
en heeft een progressieve uitgang voor beamers op 720p en 1080i via RGB VGA DVI.
De bestelling van mijn projector (Sanyo PLV Z2) is vandaag de deur uit dus die komt ook snel (dit is een 1280x720 projector.)
Het plan is voor die CI sloten 2 CAM´s( PCMCIA cards) te kopen, 1 met ondersteuning voor CONAX de codering van digitenne en 1 voor Videoguard.
Deze CAM´s zijn niet bedoeld om de codering te breken van de betreffende aanbieders, maar om daarin de orginele smartcard van de provider in te stoppen,
zodat de ontvanger het signaal kan decoderen.
Die ene CAM voor Videoguard is bedoeld voor "Sky Digital" uit engeland, wat dus eigenlijk niet voor de Nederlands markt bedoeld is..
Ook hier gaat de orginele smartcard van de provider in.
Via een administratief truukje wil ik dan de Sky Digital zenders kijken..
Illigaal misschien, ik noem het grijs, want ik betaal er wel voor..
En ik ben meteen door dit plan helemaal klaar voor HDTV.
De reden voor dit prijzige plan:
UPC heeft bij ons het abbonement verhoogt van 9,05 naar 12,95 euro.
Ik heb dus nog beide, maar er gaat zo een brief uit naar UPC, en dan ben ik officieel UPC FREE.
Had telefoon, internet en Radio/Tv van UPC , alles eruit gegooid.
Ik geef toe, als het werkt is het goed, maar anders alleen maar gezeik..
Ja ja ja Nee !!
Heb je wat info over die NDS Videoguard cam? Prijs, merk, evt. links?Die ene CAM voor Videoguard is bedoeld voor "Sky Digital" uit engeland, wat dus eigenlijk niet voor de Nederlands markt bedoeld is..
Ja ja ja Nee !!
De enige twee nadelen van Digitenne die mij er tot dusverre van weerhielden zijn het ontbreken van BBC1 & BBC2 (kijkt mijn vrouw nog wel eens naar) en het probleem dat je op je TV boven niet van zender kunt wisselen wanneer de decoder in de huiskamer bij de TV beneden staat.
Wat voor mij voordelen zijn (afgezien van de lagere prijs per maand) is de betere beeldkwaliteit, en ook Discovery Channel en National Geographic Channel, die in Almere al weer een tijd achter de digitale decoder verdwenen zijn.
Ik denk dat voor mij de Samsung DTB 9401Z de beste keuze is omdat die 2 scart uitgangen en een digitale audio uitgang heeft. Mijn DD5.1/DTS versterker kan daar prima mee overweg
Wat ik me wel afvraag is: als die Samsung decoder 2 SCART uitgangen heeft, betekent dat dan dat je hier 2 TVs tegelijk op kunt aansluiten (die dan allebei wel dezelfde zender zullen weergeven, maar dat terzijde) ??? Zijn er hier mensen die die DTB 9401Z hebben en daar wat over kunnen zeggen?
Veel succes met de aanschaf van dat apparaat. En veel kijkplezier!pdxnet96 schreef op 09 december 2003 @ 09:52:
Er is door SCM (merk) een POD gemaakt die dat kan decoden, ff zoeken op google SCM en POD
http://www.lefdata.com/ci_ca/ci.html
Ja, ik heb het gelezen dat die er zijn maar inmiddels zijn we een half jaar verder in dit topic en wil ik graag horen van die mensen of de software etc allemaal toppie is geworden in dat laatste half jaar.
Ik wil zo'n haupage kopen van de week om voortaan via mijn PC programma's op te nemen
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Je kunt hem heus wel kopen afterall en laat je door dit alles niet afschrikken, en ik heb nog 2 links voor allen, namelijk een link naar een net nieuwe versie software en naar Kooten en de Bie op internet, voor als je opnames niet goed zijn
DEC Software 2.16 (zou vooral smartcard-problemen oplossen maar is in zijn geheel ook echt wel beter dan oude versies)
Terugkeek van Kooten en de Bie (Ons Kijkt Ons)
Tot slot wil ik iedereen erop wijzen dat Hauppauge een zeer compleet en goed forum onderhoudt. Ga hier zeker eens kijken/lezen/posten als je een gebruiker bent!
Hauppauge DVB USB Forum
[ Voor 30% gewijzigd door Stan op 17-12-2003 15:17 . Reden: added ]
[ Voor 2% gewijzigd door Ziroccan op 17-12-2003 17:26 . Reden: stijlfout ]
Hij zegt alleen nog maar "Controleer Kaart"
En ik heb hem er al 1523x opnieuw in en uit gehaald maar nog niks
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
zeef schreef op 17 december 2003 @ 23:28:
Bij sommige units moet de kaart er ondersteboven in, maar dat heb je denk ik wel geprobeerd

Heeft altijd gewerkt tot gisteren
Moet me kaart omruilen
digitenne gebeld toevallig??Ballebek schreef op 18 december 2003 @ 14:49:
[...]
Heeft altijd gewerkt tot gisteren
Moet me kaart omruilen
loop ff naar een lokale toko. haal een gratis startpakket, test die kaart ff, werkt t niet, dan is de decoder overleden,en die ruilen ze ongetwijfelt zo om... (mijn verhaal eigenlijk
Aansluiten ging gemakkelijk, en hoewel ik rond de 66% ontvangst zit werkt het prima. Moest nog ff een S/PDIF kabeltje kopen om de digital-out van de decoder op m'n receiver aan te sluiten, maar dat is het zeker waard. Prima geluid over m'n audio installatie nu!
Beeld is prima. Heb het ff vergeleken met de kabel-TV van UPC, en dan valt mij op dat Digitenne een wat rustiger beeld is.
De Samsung heeft 2 SCART aansluitingen, zodat ik de eerste rechtstreeks de breedbeeld TV in kan laten gaan, en de tweede m'n VCR in kan gaan, die via de coax-uit naar de TV op de slaapkamer kan. Heb daar alleen nog een probleempje dat de CAI TV/radio splitter ertussen zit, zodat ik op de TV boven wel audio van de TV-zender heb, maar geen beeld. Moet ik nog ff uitzoeken hoe ik dat kan oplossen.
Ben in ieder geval erg blij dat ik Discovery Channel en National Geographic Channel weer terug op de TV heb. Die had UPC in Almere sneaky in het digitale pakket gestopt!
Als mensen nog specifieke vragen over de Samsung decoder hebben, dan vraag je maar
Nou, vooruit dan. Bij de Brainwave krijg ik storing als ik via SCART doorlus via de video naar de TV.Haay schreef op 18 december 2003 @ 18:25:
Als mensen nog specifieke vragen over de Samsung decoder hebben, dan vraag je maar
Het beeld komt dan erdoorheen als ik een videofilm afspeel.
In neem aan dat de Samsung dit euvel niet heeft?
(just curious
Ikke wel, maar die herhalen ook veel zeg ......
Anyway toch leuk dat je vrijblijvend een maand mag kijken van ze .....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik heb het net even gechecked. Van Samsung met SCART naar VCR en vandaaraf met SCART naar TV. Bij afspelen van videoband zie ik alleen wat er op de videoband staat. Geen storing zoals jij met je Brainwave ervaart. Maar euhm... dat KLINKT mij meer als een probleem van je VCR in de oren dan dat het aan je Brainwave zou moeten liggen!dmace schreef op 19 december 2003 @ 14:54:
Nou, vooruit dan. Bij de Brainwave krijg ik storing als ik via SCART doorlus via de video naar de TV.
Het beeld komt dan erdoorheen als ik een videofilm afspeel.
In neem aan dat de Samsung dit euvel niet heeft?
(just curious)
Ik heb een breedbeeld TV, en mijn Samsung decoder staat ingesteld op 16:9 bij TV, en "volledig" bij aspect-ratio. De normale 4:3 uitzendingen zijn gewoon 4:3, maar sommige programma's op NL1 en NL3 zijn anamorf "ingedrukt"! Die worden dus bij correcte weergave beeldvullend weergegeven zonder te hoeven zoomen zoals bij letterboxed 16:9 uitzendingen.
Waarom wordt er nu al landelijk reclame voor Digitenne gemaakt terwijl het nog maar in een zeer beperkt gebied te ontvangen is. Wat heeft dat voor zin!!!??
Je hebt nu mooie aanbiedingen voor digitenne en tegen de tijd dat heel Nederland het kan ontvangen zijn de ontvangeners tig keer zo duur geworden.
Ik vindt dit een hele slechte actie van Digitenne....
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Pfff, canal+ interesseert me echt helemaal nada, ik woon op 15 meter afstand van de DVD verhuur (met een bende regio 1 importu_nix_we_all schreef op 20 december 2003 @ 20:06:
Hebben jullie nu ook allemaal een maand gratis anal+ genomen ?
Ikke wel, maar die herhalen ook veel zeg ......
Anyway toch leuk dat je vrijblijvend een maand mag kijken van ze .....
Om je vraag over de zinvolheid van die actie van Digitenne te beantwoorden: in het eerste kwartaal van 2004 krijgt de hele randstad ontvangst. Dat is economisch gezien de interessantste regio van NL (meeste potentiele aanmeldingen per geplaatste zendmast), en om te zorgen dat je bekend bent bij die potentiele klanten moet je toch al van te voren voor naamsbekendheid gaan zorgen.liquid-orange schreef op 21 december 2003 @ 01:06:
Ik moet met didgitenne nog wachten tot 2005... (1 miljoen keer![]()
![]()
![]()
), maar ik hem nu al een klacht.
Waarom wordt er nu al landelijk reclame voor Digitenne gemaakt terwijl het nog maar in een zeer beperkt gebied te ontvangen is. Wat heeft dat voor zin!!!??
Je hebt nu mooie aanbiedingen voor digitenne en tegen de tijd dat heel Nederland het kan ontvangen zijn de ontvangeners tig keer zo duur geworden.
Ik vindt dit een hele slechte actie van Digitenne....![]()
En als je verwacht dat een Digitenne ontvanger over een jaar 2x zo duur zal zijn als dat hij nu is, wat let je dan om NU snel zo'n ontvanger te kopen, in afwachting van het moment dat je hem kunt gebruiken? Maar persoonlijk denk ik dat er bij de ontsluiting van nieuwe gebieden ook weer nieuwe acties van Digitenne zullen komen. Met speciale acties trek je nu eenmaal klanten!
Ik schop m'n vraag nog maar een keer omhoogZiroccan schreef op 17 december 2003 @ 17:25:
Ik heb geen TV thuis maar kijk TV via m'n PC (Leadtek WinFast Deluxe 2000). Ik wil ook wel Digitenne nemen maar die Hauppage vind ik te duur en bovendien kan ik niet echt enthousiast worden van bovenstaande recensies... Kan ik niet gewoon 1 van de goedkopere decoders aanschaffen en met behulp van een SCART naar coax kabel of een of ander kastje Digitenne ontvangen op mn PC?
Ja, dat kan opzich prima. SCART naar coax bestaat niet, omdat het signaal compleet anders opgebouwd is, maar wat je wel kunt doen is een (oude) VCR gebruiken, en daarvan de SCART-in en coax-uit gebruiken.Ziroccan schreef op 21 december 2003 @ 18:21:
"Kan ik niet gewoon 1 van de goedkopere decoders aanschaffen en met behulp van een SCART naar coax kabel of een of ander kastje Digitenne ontvangen op mn PC?"
Niet druk over maken. Breedband internet doet dit toch al jaren. Ik moet ook al maanden lijdzaam naar de tiscali reclames kijken: ADSL VOOR IEDEREEN! terwijl pas per 10 december bekend gemaakt is door KPN dat JUNI 2004 mijn centrale wordt aangepast voor DSL. en zo zijn er nog veel voorbeelden te noemen voor reclame voor iets wat niet te krijgen is......liquid-orange schreef op 21 december 2003 @ 01:06:
...
Ik vindt dit een hele slechte actie van Digitenne....![]()
Ja, veel decoders hebben ook een coax uit, dus dat kan direct
op de coax in van je tv kaart.
Je kunt dan alleen niet software matig van kanalem wisselen, dat
moet je met de decoder doen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Voor digitenne dus -EN- satelliet ? Vette shit!pdxnet96 schreef op 08 december 2003 @ 14:38:
...Ik heb een Rebox ontvanger en ga ik in Januari een Smart Imperator kopen...
Dit is een DVB T (digitenne) en een DVB-S (satelliet) ontvanger met 2 tuners 1voor DVB T en 1 voor DVB S, met een 80Gb HD en 2 CI sloten.
...
Ik heb ff gezocht hier en daar maar vind niet erg veel info over de SMART Imperator. Alleen dit: http://www.areadvd.de/news/2003/200311/111120030001.shtml bevat zinnige info.
Iemand linkjes naar meer info?
Jammer trouwens dat ie aan de prijs is, rond 400 euro.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Dit zou werkelijk briljant zijn! Doen alle decoders dat?Haay schreef op 21 december 2003 @ 00:57:
Trouwens, ik had begrepen dat Digitenne NIET anamorf 16:9 uitzendingen zou hebben, maar wat schetst mijn verbazing dat sommige programma's op NL1 en NL3 WEL anamorf zijn ?
Ik heb een breedbeeld TV, en mijn Samsung decoder staat ingesteld op 16:9 bij TV, en "volledig" bij aspect-ratio. De normale 4:3 uitzendingen zijn gewoon 4:3, maar sommige programma's op NL1 en NL3 zijn anamorf "ingedrukt"! Die worden dus bij correcte weergave beeldvullend weergegeven zonder te hoeven zoomen zoals bij letterboxed 16:9 uitzendingen.
Zit bij m'n ouders altijd naar een zwart omrande uitzendig te kijken (satelliet op Panasonic breedbeeld). En ja, alle instellingen staan goed. Het wordt gewoon niet goed de lucht ingeschoten. En die Panasonic kunnen niet inzoomen op een scart aansluiting....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 15:05 ]
dat zal aan je reciever liggen want ik heb met mijn reciever en breedbeeld TV geen enkel probleem om Ned1/2/3 anamorf van de sat te plukken.Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:04:
[...]
Dit zou werkelijk briljant zijn! Doen alle decoders dat?
Zit bij m'n ouders altijd naar een zwart omrande uitzendig te kijken (satelliet op Panasonic breedbeeld). En ja, alle instellingen staan goed. Het wordt gewoon niet goed de lucht ingeschoten. En die Panasonic kunnen niet inzoomen op een scart aansluiting....
Verwijderd
Nu zie ik bij digitenne die Topfield decoder staan....die zou een dual tuner bevatten, heeft iemand dit apparaat ?
Via een kennis heb ik begrepen dat je geen programma's kunt opnmeen met je videorecorder wanneer je digitenne hebt. Alleen het kanaal dat opstaat. Klopt dat?
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Ja je kan niet het ene kanaal kijken en het andere kanaal opnemen.DeeJee schreef op 24 december 2003 @ 11:07:
Ik heb het topic niet doorgelezen maar ik heb wel een vraagje:
Via een kennis heb ik begrepen dat je geen programma's kunt opnmeen met je videorecorder wanneer je digitenne hebt. Alleen het kanaal dat opstaat. Klopt dat?
Tenzij je een 2e decoder neemt (met een 2e abbonnement voor 5euro)
Mmm das klote dus. Zijn daar al goedkopere oplossingen voor?Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 11:14:
[...]
Ja je kan niet het ene kanaal kijken en het andere kanaal opnemen.
Tenzij je een 2e decoder neemt (met een 2e abbonnement voor 5euro)
Money for nothin' and your chicks for free
Nee.DeeJee schreef op 24 december 2003 @ 11:15:
[...]
Mmm das klote dus. Zijn daar al goedkopere oplossingen voor?
Verwijderd
Nou.... die Humax receiver geeft het netjes FullScreen door op bijv. Canal 16/9 (in de gratis proefperiode). Ned1/2/3 is een zwart omkaderd gebeuren. Die Panansonic kan op z'n scart1/2/3 niet van beeldformaat wijzigen. Springt dan automatisch naar 16/9. Dat is dan dus met kaders. Wordt er depressief van. Niemand weet een oplossing. Zit je zo suf te kijken voor zoveel geld...-ScuL- schreef op 23 december 2003 @ 18:04:
[...]
dat zal aan je reciever liggen want ik heb met mijn reciever en breedbeeld TV geen enkel probleem om Ned1/2/3 anamorf van de sat te plukken.
Dat lijkt me dan een beperking van de TV en niet van de reciever, mijn Sony schakelt automatisch om op iedere ingang. Zowel kabel als SCART dus.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 11:54:
[...]
Nou.... die Humax receiver geeft het netjes FullScreen door op bijv. Canal 16/9 (in de gratis proefperiode). Ned1/2/3 is een zwart omkaderd gebeuren. Die Panansonic kan op z'n scart1/2/3 niet van beeldformaat wijzigen. Springt dan automatisch naar 16/9. Dat is dan dus met kaders. Wordt er depressief van. Niemand weet een oplossing. Zit je zo suf te kijken voor zoveel geld...
Dat denk ik ook ja, dat het aan de TV ligt. Mijn JVC breedbeeld TV heeft 2 SCART ingangen, maar alleen op de eerste SCART ingang detecteert de TV automatisch als een signaal anamorf is.-ScuL- schreef op 24 december 2003 @ 13:22:
Dat lijkt me dan een beperking van de TV en niet van de reciever, mijn Sony schakelt automatisch om op iedere ingang. Zowel kabel als SCART dus.
Verwijderd
Natuurlijk heb ik toch de handleiding doorgenomen om uit te zoeken wat ik nog niet snap. Wartaal inderdaad. Misschien kan iemand op dit forum antwoord geven op die resterende vragen?
1. Wat is nu precies het verschil tussen RGB en CVBS (instelling scart-uitgang)? Als ik naar RGB schakel zie ik het beeld een paar pixels naar links opschuiven, en de kleuren zijn iets minder verzadigd (mooier).
2. Wat betekent 'Letter Box'? Uitschakelen / inschakelen, ik zie geen verschil.
3. 'Antenne Vermogen' kan ik ook aan en uit zetten, het werkt allebei. Verschil?
Ik blijf afwachten.... Momenteel geniet ik dan nog maan even van de schotel. Kwaliteit van de zenders is misschien nog wel beter dan digitennemughato schreef op 22 december 2003 @ 15:27:
[...]
Niet druk over maken. Breedband internet doet dit toch al jaren. Ik moet ook al maanden lijdzaam naar de tiscali reclames kijken: ADSL VOOR IEDEREEN! terwijl pas per 10 december bekend gemaakt is door KPN dat JUNI 2004 mijn centrale wordt aangepast voor DSL. en zo zijn er nog veel voorbeelden te noemen voor reclame voor iets wat niet te krijgen is......
Ik wacht wel..... en wacht..... en wacht.....en.... wacht...... en.......

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
1. voor zover ik weet is CVBS composiet (samengesteld) dus op 1 ader en bij RGB gaan de hoofdkleuren Rood,Groen,Blauw over een aparte ader. RGB levert dus kwaliteitswinst op omdat de kleuren natuurgetrouwer overkomen. niet iedere TV ondersteund RGB over SCART vandaar de CVBS optie.Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:22:
1. Wat is nu precies het verschil tussen RGB en CVBS (instelling scart-uitgang)? Als ik naar RGB schakel zie ik het beeld een paar pixels naar links opschuiven, en de kleuren zijn iets minder verzadigd (mooier).
2. Wat betekent 'Letter Box'? Uitschakelen / inschakelen, ik zie geen verschil.
3. 'Antenne Vermogen' kan ik ook aan en uit zetten, het werkt allebei. Verschil?
2. letterbox heeft te maken met de 16:9 instelling waardoor volgens mij 16:9 zo ingedrukt worden dat ze in een kader met zwarte balken komen. Op een breedbeeld toestel moet het dus uit staan lijkt me.
Verwijderd
De 'Letter Box' optie heeft inderdaad te maken met 16:9. Ik heb nog 'gewoon' een 4:3 TV, en heb dus voor de 'TV Scherm' optie 4:3 ingesteld. Als ik de 'Letter Box' niet aan zet dan krijg ik bij een 16:9 uitzending niet de balken te zien; de zijkanten worden dan weggesneden. Bij mijn TV moet het dus aan, logisch dat ik dat niet meteen zag.
Trouwens, teletekst via de decoder mag dan minder mooi zijn, het is wel lekker dat er geen wachttijden zijn. Juist wel mooi is de teletekst-ondertiteling. Die zit niet op een zwarte achtergrond, maar op een veel mooier transparant grijs, zodat je alles erachter blijft zien.
Verwijderd
Verwijderd
Toen men al in de jaren 80 sprak over HDTV, dacht ik dat we veel mooier beeld zouden krijgen in de toekomst.
Nu is het dan eindelijk zover? Hopelijk niet. Nederland 1 en 2 kan ik via de gewone analoge antenne (een simpel stukje ijzer volstaat) mooier ontvangen (zonder storende blokjes en vage boomblaadjes) dan via Digitenne (terwijl de publieke omroepen via Digitenne nog de beste kwaliteit van alle zenders in het pakket hebben!! kan je nagaan hoe die andere zenders er uit zien)
Veel mensen gaan er van uit dat zodra het digitaal is, het dan wel goed/beter zal zijn. Dat gaat voor digitenne dus echt NIET op! Er kan wat efficiënter met de bandbreedte worden omgegaan waardoor er meer kanalen op 1 frequentie passen, meer kanalen dat is het enige voordeel van digitenne. Zelfs het geluid vind ik niet echt super.
Ik denk dat als je echt zo'n super grote breedbeeld tv hebt (heb ik dus niet) dat het dan helemaal niet meer om aan te zien is.
Tja die klacht hoor ik al meer. Vooral als er veel verkeer rond het huis is.Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:06:
Ligt het overigens aan mij of is de beeldkwaliteit van Digitenne prut?
Toen men al in de jaren 80 sprak over HDTV, dacht ik dat we veel mooier beeld zouden krijgen in de toekomst.
Nu is het dan eindelijk zover? Hopelijk niet. Nederland 1 en 2 kan ik via de gewone analoge antenne (een simpel stukje ijzer volstaat) mooier ontvangen (zonder storende blokjes en vage boomblaadjes) dan via Digitenne (terwijl de publieke omroepen via Digitenne nog de beste kwaliteit van alle zenders in het pakket hebben!! kan je nagaan hoe die andere zenders er uit zien)
Veel mensen gaan er van uit dat zodra het digitaal is, het dan wel goed/beter zal zijn. Dat gaat voor digitenne dus echt NIET op! Er kan wat efficiënter met de bandbreedte worden omgegaan waardoor er meer kanalen op 1 frequentie passen, meer kanalen dat is het enige voordeel van digitenne. Zelfs het geluid vind ik niet echt super.
Ik denk dat als je echt zo'n super grote breedbeeld tv hebt (heb ik dus niet) dat het dan helemaal niet meer om aan te zien is.
Opzich is het ook niet zo gek als je dat kleine rot antennetje bekijkt. Als je nog zo'n ouderwetse spriet op het dak hebt en je die gebruikt zul je ongetwijfeld superbeeld hebben.
Helaas heb ik dat op dit moment niet. Ik woon op de begane grond. Ik zit op dit moment nogal te twijfelen of ik het uberhaupt wel moet proberen met digitenne. Het is nogal een duur experimentje zo gegezegd.
Dit topic is gesloten.