Digitenne Decoders Overzicht.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi,

Het lijkt me leuk om een overzicht te plaatsen van Digitenne-ontvangers.
Hoewel Digitenne zelf aangeeft alleen gecertificeerde ontvangers te gebruiken, zijn er best wel meer in omloop.

Graag jullie ervaringen met jullie decoder.

Zelf heb ik een Brainwave, maar die voldoet niet helemaal aan de eisen die ik stel, en moet binnenkort toch een 2e aanschaffen, want m'n zoontje wil toch wel weer eens tv kunnen kijken. ;)

Suggesties en vooral ervaringen zijn welkom.

Hier alvast een begin van het lijstje:
Brainwave Digi2000T Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger2_active.gif
Voordelen:
Klein
Simpel
Werkt op 12V (boot/auto)
Nadelen:
Traag bij overschakelen.
Soms Software-Problemen.
Geen Display. (alleen on-screen, wat wel heel duidelijk is)

Rebox 1150 CO Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger1_active.gif
Panasonic TU CT20 CN Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger5_active.gif
Nadelen:
- traag met zenders wisselen
- gammele afstandbediening met kleine knopjes
- software fouten ( wel minder met de laatste firmware )
- beperkt regelgebied geluidsvolume
- geen display , dus geen info over welk kanaal is afgestemd zonder de tv aan te zetten (lastig met radio luisteren)
- Geen EGP

Hauppauge DEC 2540-t Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger4_active.gif
Voordeel:
Te gebruiken op PC
USB-aansluiting
12 Volt Aansluiting
Samsung TB-9401Z Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger6_active.gif
Strong TR-5000T Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger7_active.gif
Topfield TF3000COT-D Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/imageBar/imageBar_ontvanger8_active.gif
HIER vindt je de handleiding van de Topfield.
Zinwell Nog een link Afbeeldingslocatie: http://www.zintech.com.tw/images/products/ZDT-410HD.jpg
Alleen wat Info. Is een Australische ontvanger van taiwanese afkomst.
Kans is dus groot dat het ding alles afspeelt wat je hem voor de voeten werpt. ;)
Humax 1201-T Afbeeldingslocatie: http://www.futuresat.nl/shop/media/humax1201_copy.gif
Nokia Mediamaster 620 T Afbeeldingslocatie: http://www.satellietwinkel.nl/winkel/media/nokia260tzijkant.jpg

Misschien is een verklarende woordenlijst ook wel handig:
EGP - Electronische Programma Gids
(komt nog meer hoor)

Hier vindt je een Decoder overzicht in Excel

[ Voor 71% gewijzigd door dmace op 21-12-2003 20:37 ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Topfield komt ook binnenkort met de 5000-T voor DVB terrestial ontvangst. Ik heb zelf de satelliet versie en is een heel mooie ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Bigfoot schreef op 13 december 2003 @ 13:06:
Topfield komt ook binnenkort met de 5000-T voor DVB terrestial ontvangst. Ik heb zelf de satelliet versie en is een heel mooie ontvanger.
Hebbie daar toevallig een link van?
(taal maakt niet uit, als het maar geen koreaans is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:45

Shuriken

Life is all about priorities

Ik weet niet of het deze is (en dan in DVB-T versie)

http://www.topfield.co.kr/02/5000.html

maar dan ziet het er wel vet uit

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Panasonic TU CT20 CN

Voordelen:
- ?

Nadelen:
- traag met znders wisselen
- gammele afstandbediening met kleine knopjes
- software fouten ( wel minder met de laatste firmware )
- beperkt regelgebied geluidsvolume
- geen display , dus geen info over welk kanaal is afgestemd zonder de tv aan te zetten
(lastig met radio luisteren)

Achteraf had ik liever wat meer uitgegeven, voor bijv een Rebox....

edit:
nog een nadeel: EGP is heel beperkt , alleen huidige en volgende prog.

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 14-12-2003 23:48 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Een van onze mede GoT-ers RobinStn heeft op zijn site een beschrijving van zijn ervaringen met zowel de Rebox als de Brainwave decoders gegeven.

Ik las ook dat het OSD en afstand bediening van de Brainwave gelijk is aan die van de Hauppauge DEC 2540 (Doet vermoeden dat beide een product zijn van Technotrend)

[ Voor 28% gewijzigd door Shuriken op 14-12-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik heb vandaag een aanvraag voor een Digitenne abonnement opgestuurd, en hierbij de Samsung besteld. Dus zal ik als het goed is binnenkort mijn ervaringen hiermee kunnen vermelden.

De redenen waarom ik die Samsung gekozen heb:
* 2x SCART uit
* Digitaal-audio uit

Hoop dat het pakket snel geleverd gaat worden. M'n postcode valt volgens hun postcode-check officieel buiten bereik (Almere Buiten), maar straten om me heen worden wel officieel ondersteund, dus het zal wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 14 december 2003 @ 17:37:
M'n postcode valt volgens hun postcode-check officieel buiten bereik (Almere Buiten), maar straten om me heen worden wel officieel ondersteund, dus het zal wel los lopen.
Het is de bedoeling om Medio 2004 (reken dus voor het gemak half 2004) het bereik uit te breiden van 3 zender in de randstad naar 14. Dat houdt bijna zeker in dat een interessante plek als Almere daar zeker in gaat vallen.
Artikelen genoeg gelezen over UPC ellende aldaar, en niet iedereen wil een schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
dmace schreef op 14 december 2003 @ 23:43:
Het is de bedoeling om Medio 2004 (reken dus voor het gemak half 2004) het bereik uit te breiden van 3 zender in de randstad naar 14. Dat houdt bijna zeker in dat een interessante plek als Almere daar zeker in gaat vallen.
Artikelen genoeg gelezen over UPC ellende aldaar, en niet iedereen wil een schotel.
Almere (Stad/Haven) zit binnen bereik, maar Almere Buiten zit aan de rand. Sommige straten hebben wel goed ontvangst, sommigen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 15:46

petturik

aka Captain Stubing

Heb zelf een Brainwave. Beeld- en geluidskwaliteit erg goed. Alleen als bij ons een brommer voorbij rijd heb ik 2 seconden verstoord beeld. :( Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

nihongo ga sukoshi hanasemas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:08:
Hmmm, ik vraag me nog steeds af waarom je digitenne zou nemen, net als schotel, het grootste nadeel blijft dat je voor iedere TV een ontvanger nodig hebt, dus ook een extra afstandbediening, en dus ook een extra abbo/chipkaart. over het in programmeren van een videorecorder zullen we het maar niet hebben!

Waarom zijn er geen (betaalbare) apparaten die 20 kanalen naar keuze op de al aanwezige coax kunnen zetten!

begrijp me niet verkeerd, de dag dat ik van UPC af kan, schop ik ze ongenadig hard de deur uit! Maar apparte decoders is gewoon K.
Yep. het probleem lostte zich bij mij vanzelf op doordat UPC me gewoon afsloot, omdat ze zelf hun administratie niet op orde hadden.

Vind het zelf niet zo'n probleem, een aparte decoder. Het kastje is net zo groot als een videoband, en of ik nou een videoband naast de video heb liggen, of een decoder, dat is lood om oud ijzer.
Al die extra afstandbedieningen zijn inderdaad wel lastig, maar ga binnenkort een universele aanschaffen, want hoef alleen de TV aan/uit te kunnen doen, en de rest gaat met de decoder.

De reden waarom er nog geen kastjes zijn die meerdere kanalen kunnen decoderen, is omdat hier nooit vraag naar is geweest.
Alles kon analoog via de kabel, en die meerdere kastjes, dat deed je kabelboer (UPC) voor je, zodat je alleen nog maar een TV nodig had.
Maar 5 jaar terug was zo'n kast nog de grootte van een flinke PC om 1 kanaal van een schotel af te halen, en tegenwoordig al een stuk kleiner.
Een kast die met de huidige techniek je van 20 kanalen kan verschaffen, zou niet groter hoeven zijn dan een videorecorder.

De HDTV is in aantocht, en dus heb je straks ook dat losse kastje niet meer nodig.
Ook nu al zijn er decoders die 2 of meer kanalen aankunnen, maar daar blijft het voorlopig even bij (denk ik, but prove me wrong), omdat de decodeersleutel op zo'n chipkaartje zit, en dit wordt als een com-poort uitgelezen, is dat is erg traag bij gebruik met meerdere kanalen.
Maar ook dat zie ik nog binnen aankomend jaar veranderen.
Het sleutelwoord is DIGITAAL.

[ Voor 32% gewijzigd door dmace op 15-12-2003 22:07 . Reden: stond nog een vraag om te beantwoorden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Laatst online: 10:36

PanMan

Spun!

Welke decoders hebben USB uit? Dat zou voor mij een vereiste zijn als ik Digitenne zou nemen (en tevens een van de redenen OM het te nemen).
Helaas bied Digitenne nog geen AT5 aan. Dat vind ik toch wel een leuke zender....

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
hasse_m schreef op 15 december 2003 @ 13:08:. over het in programmeren van een videorecorder zullen we het maar niet hebben!
De oplossing voor het inprogrammer is een receiver met ingebouwde harddisk! Hoef je ook geen videobanden te verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
PanMan schreef op 15 december 2003 @ 22:23:
Welke decoders hebben USB uit? Dat zou voor mij een vereiste zijn als ik Digitenne zou nemen (en tevens een van de redenen OM het te nemen).
Helaas bied Digitenne nog geen AT5 aan. Dat vind ik toch wel een leuke zender....
FF aangepast. o.a. de Hauppauge heeft USB, want die kun je ook op je PC bekijken. en er zijn er meer.

AT5 is na 1 Januari geen reden meer, want die zender moet verplicht samen met TV-Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook decoders die op 12 volt werken? Zodra het hier beschikbaar is willen we het op de boot gebruiken, maar dan moet het apparaat wel op '12 volt' (boordspanning, dus geen nette 12 volt) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:51:
Zijn er ook decoders die op 12 volt werken? Zodra het hier beschikbaar is willen we het op de boot gebruiken, maar dan moet het apparaat wel op '12 volt' (boordspanning, dus geen nette 12 volt) werken.
Yep. De Brainwave en de Hauppauge werken op 12V. Ook de Strong schijnt een 12V aansluiting te hebben,
Ik heb het er meteen bijgezet. ;)

Goeie vraag b.t.w. !!!

[ Voor 12% gewijzigd door dmace op 18-12-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
EDIT -> Plaatjes toegevoegd.

Nog meer mensen met goede/slechte ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb in mijn eerste post een edit gedaan , over de egp van de panasonic.
Of eigenlijk het gebrek aan egp :P

Ik zag dat je dat nog niet in je overzicht had vermeld, maar vind het wel een
belangrijk nadeel.

Misschien is het leuk/handig een "overzichts-matrix" te maken, met de decoders op een rijtje
en de features die wel/niet ondersteund worden ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dmace
u_nix_we_all schreef op 17 december 2003 @ 13:44:
Ik heb in mijn eerste post een edit gedaan , over de egp van de panasonic.
Of eigenlijk het gebrek aan egp :P
Ik zag dat je dat nog niet in je overzicht had vermeld, maar vind het wel een
belangrijk nadeel.
Heb het er bij gezet. Is inderdaad een gebrek, omdat zo'n beetje alle anderen in het rijtje dit wel hebben.
Misschien is het leuk/handig een "overzichts-matrix" te maken, met de decoders op een rijtje
en de features die wel/niet ondersteund worden ?
Ben d'r mee bezig, maar dat duurt nog wel ff.

Bedankt voor de aanvulling!

• dmace
dmace schreef op 18 december 2003 @ 09:43:
[...]
Ben d'r mee bezig, maar dat duurt nog wel ff.
Ging toch sneller dan ik dacht, dus hier een opzetje, met nog wel een hoop gaten.

Decoder overzicht in Excel

• u_nix_we_all
  • Niet online
Cool, goed werk.
Om het compleet te maken: formaat van de Panasonic: 235 x 135 x 45 mm
En RF uitgang zit er wel op (Om een tv via antenne signaal aan te sluiten bedoel je
daarmee toch ?)

• Haay
dmace, nu ik de Samsung decoder heb staan kan ik wat vraagtekens in je excell sheet invullen:

USB: nee
EGP: ja
Teletekst: ja
Update: Over the air
Aantal zenders: 400

En hij bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Mijn dank is groot, U_nix_we_all en Haay!!!!

Nog maar een paar dingetjes en de lijst is compleet.
Ik mis nog:
- Hauppauge - Wel/Geen EGP (lijkt me wel zoals ik hauppauge ken van de TV-kaarten, maar kon het nergens terugvinden)
- Topfield - Wel/Geen RF aansluiting (Normale TV aansluiting)
- Strong - SW Update/Display/Formaat

En nog wat info over het maximum aantal kanalen bij een hele reeks van deze dingen.

Maar we gaan de goede kant op zo! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Daar ben ik weer, met een vraagje, ik zie in het overzicht
onder audio o.a. RCA en Tulp staan, maar is dat niet hetzelfde ?
if not , wat is RCA dan voor aansluiting ?

Verder, het max aantal kanalen van de panasonic weet ik niet, maar
meer als 999 kan niet, omdat het onscreen telletje wat je ziet als je met
de cijfers op de ab een kanaal wil selecteren, maar 3 cijfers kan bevatten.

Verder is een klein nadeeltje dat je zelf de volgorde van de zenders
niet kunt wijzigen, de plaatstoewijzing staat vast. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
u_nix_we_all schreef op 19 december 2003 @ 19:19:
Verder is een klein nadeeltje dat je zelf de volgorde van de zenders
niet kunt wijzigen, de plaatstoewijzing staat vast. :?
Hm, dat lijkt me wel minder zeg. Bij de Samsung kun je in ieder geval de automatisch gevonden zenders rustig in je eigen volgorde neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
u_nix_we_all schreef op 19 december 2003 @ 19:19:
Daar ben ik weer, met een vraagje, ik zie in het overzicht
onder audio o.a. RCA en Tulp staan, maar is dat niet hetzelfde ?
if not , wat is RCA dan voor aansluiting ?
RCA is een koptelefoonaansluiting, die je ook tegenkomt op bijv. je geluidskaart van je PC.

Deze geeft stereo-geluid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Weet iemand al of de Topfield 3000 Nu echt dual is.
Heeft deze dus de mogelijkheid al om 1 kanaal te kijken en een ander op te nemen?

Of weet iemand misschien een ander DVB-T apparaat dat dit al kan (hoeft niet perse Digitenne goedgekeurd te zijn.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dmace schreef op 21 december 2003 @ 20:36:
[...]

RCA is een koptelefoonaansluiting, die je ook tegenkomt op bijv. je geluidskaart van je PC.

Deze geeft stereo-geluid door.
Volgens mij zijn RCA wel tulp-stekkers hoor.. koptelefoon is gewoon een jackplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

Nibbz

Postmaster General

Het is dus ook zo bij digitenne dat je voor elke tv een apparte decoder nodig hebt. (kun je ook zo aangeven bij digitenne dat je een 2de decoder er gelijk bij wil bestellen?)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Ik zit hier in Almere-Stad, randje tegen Almere-Buiten aan. Ontvangst is hier wisselend, op sommige dagen 100% ontvangst/kwaliteit 80%, maar er waren ook al momenten geweest dat ontvangst daalt naar <40% en kwaliteit 10%. Echt optimaal ontvangst heb ik dus niet, maar komt ook denk ik omdat hier de straat ernaast hoogspanningsmasten zitten... misschien heeft het daar ook mee te maken.

Ik heb verder de Hauppauge decoder, lekker klein en fijn, heb deze gekozen zodat ik hem ook elders mee kan nemen en TV kan kijken, zelfs op LANs bijvoorbeeld. Nadeel is dat ik (in tegenstelling tot m'n ouders decoder van Samsung) wel de 2x SCART/rgb met audio out moet missen).

Beeldkwaliteit die hier uit komt is 'OK' te noemen, waziger dan UPC en ook waziger dan Samsung decoder. De hauppage heeft weliswaar een EPG, maar die is helaas niet te vergelijken met bijv. een Samsung, waar je dus alle zenders op een rij hebt en kan checken welk programma hoelaat komt. Deze werkt namelijk enkel per kanaal, en ik moet al blij zijn dat er uberhaupt kanaalinformatie aanwezig is...
Het is dus ook zo bij digitenne dat je voor elke tv een apparte decoder nodig hebt. (kun je ook zo aangeven bij digitenne dat je een 2de decoder er gelijk bij wil bestellen?)
Je hebt per TV wel een decoder nodig idd. Kun je bij bestelling meteen opgeven een 2e decoder, wel zo voordelig want dan kost je 2e abo slechts 4,95. Heb ik ook gedaan, nu dokken me ouders hiervoor muhahaha :D

[ Voor 17% gewijzigd door AirtjE op 02-01-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Nibbz schreef op 02 januari 2004 @ 13:03:
Yep. Hoewel dit een topic over decoders is, kun je voor "half geld" een 2e abonnement nemen. Uiteraard kun je dan ook een 2e decoder aansluiten.

De meeste decoders hebben een gewone TV-out, dus kun je je oude bekabeling gebruiken om door te lussen. Als je niet 2 zenders tegelijk wil zien, maar gewoon overal TV in huis wil hebben, is 1 decoder voldoende.

Maar ze zeggen bezig te zijn met decoders die meerdere kanalen tegelijkertijd kunnen weergeven. Ik hoopte dat de Topfield er daar al 1 van was.

[ Voor 17% gewijzigd door dmace op 02-01-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Deze Topfield wel in elk geval:

http://www.topfield-austr...roduct.asp?SKU=TF5000PVRT :9

Dit is dus de DVB-T versie met twin tuners, pvr, usb 2, SPDIF.

[ Voor 25% gewijzigd door Shuriken op 02-01-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb gemailed naar Digitenne met de vraag of en wanneer er een Topfield 5000 wordt gecertificeerd voor Digitenne. Antwoord was: nog niets bekend. Maar ik ook een mailtje naar Topfield gestuurd en kreeg het onderstaande antwoord zojuist terug: Dear Sir,

Of course, we are introducing TF5000PVRt for Digitenne into the market around Q1, 2004.

Best regards
Daniel Kim

Dat klinkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
RobinStn schreef op 02 januari 2004 @ 22:59:
Ik heb gemailed naar Digitenne met de vraag of en wanneer er een Topfield 5000 wordt gecertificeerd voor Digitenne. Antwoord was: nog niets bekend. Maar ik ook een mailtje naar Topfield gestuurd en kreeg het onderstaande antwoord zojuist terug: Dear Sir,

Of course, we are introducing TF5000PVRt for Digitenne into the market around Q1, 2004.

Best regards
Daniel Kim

Dat klinkt erg goed!
Je moet er dan nog wel een conax cam (of een andere die de digitenne smartcard slikt erbij kopen.

Ik ben trouwens benieuwd of je de antenne dan op tuner 1 kan aansluiten en die doorlussen naar tuner 2, en of alle zenders dan ook op tuner 2 werken. Bij satelliet is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Bigfoot schreef op 02 januari 2004 @ 23:02:
[...]

Je moet er dan nog wel een conax cam (of een andere die de digitenne smartcard slikt erbij kopen.
Tenzij ze die net als de 3000 al inbouwen voor bij je digitenne-abbo.
Ik ben trouwens benieuwd of je de antenne dan op tuner 1 kan aansluiten en die doorlussen naar tuner 2, en of alle zenders dan ook op tuner 2 werken. Bij satelliet is dat niet zo.
Hmmm, Volgens mij zou je 1 antenne gewoon kunnen gebruiken voor meerdere ontvangers.
De antenne richt nl. niet op een frequentie, dat doet de ontvanger. Bij een schotel zou dit ook moeten werken als je de antennekabel zou splitten ipv. doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:08:
begrijp me niet verkeerd, de dag dat ik van UPC af kan, schop ik ze ongenadig hard de deur uit! Maar apparte decoders is gewoon K.
Ik heb de laatste tijd eens gekeken naar prijzen voor schotels en decoders. Het is erg concurrerend met een gewoon kabelabbo (soms goedkoper en nooit echt veel duurder).
Je hebt al decoders die 2 tuners hebben, scheelt alweer iets (hoewel het wel lastig bedienen is vanuit 2 kamers).
En het hangt er ook maar vanaf welke zenders je allemaal wilt ontvangen op de extra tv's. Als dat alleen de standaard nl zenders zijn, dan hoef je niet eens een abbo af te sluiten en ben je met een ontvanger van 150-200 euro klaar.

UPC hoeft hier ook maar _iets_ fout te doen (nòg een prijsverhoging bijv) en ze liggen er de volgende dag uit! Ze zijn te duur en de kwaliteit is te slecht (met administratie hebben wij gelukkig geen problemen). Nu is de stap voor mijn ouders nog te groot, maar ze zitten echt op de grens.

Een klein beetje offtopic: Ik vind digitenne toch niet zo heel interessant eigenlijk. Je bent nog steeds afhankelijk van de grillen van een bedrijf, je hebt ook nog steeds vrij hoge kosten en het aantal zenders op digitenne vond ik nou ook nog niet echt indrukwekkend.
Het zou voor mij iig helemaal geen optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 09:51
dmace schreef op 04 januari 2004 @ 22:11:
De antenne richt nl. niet op een frequentie, dat doet de ontvanger. Bij een schotel zou dit ook moeten werken als je de antennekabel zou splitten ipv. doorlussen.
Je kan op 1 schotel meerdere ontvangers aansluiten. Je hebt dan wel een andere "kop" (lnb) nodig. Namelijk eentje die geschikt is voor meerdere ontvangers. Je hebt ze in een enkelvoudige uitvoering, dubbel, quad en 8-voudig. (1, 2, 4 en 8 ontvangers).
Wat ook mogelijk is, is om een GSO installatie aan te leggen (geschikt voor schotel ontvangst). Je moet dan een speciale LNB op je schotel bouwen. Dan kan je in huis een schotelnetwerk aanleggen. Dan heb je op elke kamer in plaats van de traditionele kabelaansluiting een "schotel" aansluiting. Dan sluit je daar een schotelontvanger op aan en je kan kijken. Dat gebeurt tegenwoordig steeds vaker in nieuwe en gerenoveerde flatgebouwen. Is namelijk aantrekkelijker dan een kabelaansluiting op elke kamer (zowel qua zenderaanbod (voor mensen van buitenlandse komaf) als qua kosten en kwaliteit van het beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Raymond schreef op 04 januari 2004 @ 22:21:
[...]
Een klein beetje offtopic: Ik vind digitenne toch niet zo heel interessant eigenlijk. Je bent nog steeds afhankelijk van de grillen van een bedrijf, je hebt ook nog steeds vrij hoge kosten en het aantal zenders op digitenne vond ik nou ook nog niet echt indrukwekkend.
Het zou voor mij iig helemaal geen optie zijn.
Da's een keuze, maar ook bij een satelliet ben je afhankelijk van een bedrijf.
Zender komen er niet vanzelf, en mogen ook niet gratis via de satelliet worden uitgezonden. Jou vlieger gaat dus niet helemaal op.

Maar ieder z'n meug. Ik heb digitenne omdat mijn huis op een beroerde plek staat voor satelliet-ontvangst, en ik per direct een TV-vervanger nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
dmace schreef op 04 januari 2004 @ 22:32:
[...]

Da's een keuze, maar ook bij een satelliet ben je afhankelijk van een bedrijf.
Zender komen er niet vanzelf, en mogen ook niet gratis via de satelliet worden uitgezonden. Jou vlieger gaat dus niet helemaal op.

Maar ieder z'n meug. Ik heb digitenne omdat mijn huis op een beroerde plek staat voor satelliet-ontvangst, en ik per direct een TV-vervanger nodig had.
Afgezien daarvan: Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren hebben mijn broer en ik een satelliet voor hunnie gekocht, 999 gulden alles derop en deraan.
Dit is dus een stuk duurder dan zo'n digitenne receiver. En das ook precies de reden dat ik zo'n digitenne aan ga schaffen.
Andere reden is dat we hier geen kabelaansluiting hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Nieuwe regel op de Digitenne-site:

Verschillende digitale ontvangers van o.a. Pace en Force bevinden zich momenteel in de laatste testfase. Ook deze ontvangers zullen binnenkort op de Nederlandse markt verschijnen.

Iemand ervaring mee, of links naar deze vermoedelijke ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Wela electronics in Duitsland maakt Smart decoders,
nu komt er 2de kwartaal een decoder die 2 tuners heeft, 1 voor digitenne DVB T en 1 voor SAT DVB S.
80gb HD en HDTV ondersteuning voor plasma´s en of beamers
voor plusminus 400 euro..

Koopje dacht ik zo..

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
dmace schreef op 07 januari 2004 @ 20:55:
Nieuwe regel op de Digitenne-site:

Verschillende digitale ontvangers van o.a. Pace en Force bevinden zich momenteel in de laatste testfase. Ook deze ontvangers zullen binnenkort op de Nederlandse markt verschijnen.

Iemand ervaring mee, of links naar deze vermoedelijke ontvangers?
Ik ken ze alleen uit de satelliet wereld (kan ook niet anders). Pace/ XSat is een Frans merk met een nogal slechte naam. Force daarentegen is een topmerk, wat vooral bekend staat om de uitstekende beeld en geluids-kwaliteit en verder een eigenzinnige menustructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ook ik zou weleens willen weten of de Topfield TF3000COT-d een dual-tuner ding is of niet. Van veel menschen heb ik al gehoort van niet, maar dit sheetje zegt van wel :p. Oja, als ik het goed heb zit er bij die Topfield n video-ingang (v die tulpjes) bij... ook dat weet ik niet 100% zeker, maar volgens de zaak dus wel :9. Zijn er trouwens nog mensen die deze Topfield al hebben gebruikt? en zo ja, hoe bevalt ie? :9

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Ik heb begrepen dat het met de Hauppauge DEC 2540 mogenlijk is om door middel van de USB aansluiting, direct op te nemen op harddisk in mpeg. Is het ook mogenlijk om deze opname's via dezelfde usb kabel weer op tv af te spelen? Of kun je de opgenomen opname's enkel en alleen op de computer afspelen? :).

Edit1: Ik zou natuurlijk ook gewoon de tv out van mn videokaart gewoon op de tv aan kunnen sluiten.. nadeel daarvan is dat ik het geluid dan ook appart moet transporteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Bulldog op 25-01-2004 16:11 . Reden: stom, stom.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 25 januari 2004 @ 10:53:
Ook ik zou weleens willen weten of de Topfield TF3000COT-d een dual-tuner ding is of niet. Van veel menschen heb ik al gehoort van niet, maar dit sheetje zegt van wel :p.
Lijkt me een foutje in die sheet want dit is een variant van de (satelliet) Topfield 3000 en die heeft 1 tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

k had me er ook eigenlijk niet op verheugd, heb trouwens nu toch geen videorecorder/tv kaart. Mgoed, iemand m al gebruikt? Of word ik de eerste tweaker met dat ding?

Edit: Deze review heb ik gevonden over de Topfield TF3000CI: http://www.tele-satellite.com/TSI/01/05/topfield/

[ Voor 26% gewijzigd door RSpliet op 25-01-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-03 09:17
dmace, tof initiatief man! Zou het ook mogelijk zijn voor je om (richt-) prijzen toe te voegen in je overzicht?

keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb vandaag van een dealer te horen gekregen dat de nieuwe aanbieding er zo uit ziet:

- Vanaf 1 februari worden weer aansluitkosten ter hoogte van 29,95 gerekend
- Echter vanaf 5 februari krijg je 50,- retour als je de Topfield TF3000COT-d aanschaft!

Al met al ben je straks dus voordeliger uit met de Topfield dan nu. Wil je een ander model, dan moet je nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

vanaf 5 feb pas? Ik had dus gehoort(bron: Staffhorst Nieuwegein ;)) dat dat per 1feb(da's wel n zondag, 5feb een donderdag, net zo vaag :p) al in de aanbieding was. Al die info stond ook Hieroo ;)

Expert heeft van de week speciaal Digitenne gebelt, en die hebben dat bevestigt. Dus vanaf 5 feb 50 euro retour op de Topfield-decoder.

[ Voor 23% gewijzigd door RSpliet op 01-02-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
nicolai schreef op 25 januari 2004 @ 16:52:
dmace, tof initiatief man! Zou het ook mogelijk zijn voor je om (richt-) prijzen toe te voegen in je overzicht?

keep up the good work!
Thanx! Richtprijzen is misschien ook wel leuk en interesting.
Tevens zat ik te denken aan de huidige softwareversies van de kastjes.
Kun je zien of je achterloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Misschien (indien mogelijk) de zap-snelheid ook in t sheetje? :)

Cap: ik ben erg hardleers ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RSpliet op 02-02-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je wilde me niet geloven he Seven? Wachten to 5 feb dus.

Zapsnelheid Topfield is het beste, namelijk dik onder de 1 sec. Alles zit er verder op en en aan, digi uitgang, 2 maal scart. Bovendien 50 euro korting. Wat mij betreft dus een gemakkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Vandaag de topfield bij staffhorst nieuwegein gezien, top dingetje hoor _/-\o_ Zapsnelheid toch geen 0,4s, maar wel onder de seconde(toch wel wennen als je een gewone tv-tuner gewent bent :p) Menu's zijn helder, makkelijk in gebruik. (edit) ook netjes afgewerkt, ziet r mooi dich simpel uit :). Smartcard steekt zo'n 2 a 3mm uit, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Wat kan ik verder zeggen, hij heeft (weet ik niet 100% zeker, noem t 80% :p) RF. Van dichtbij (op die demo-tv :9) Zie je wel dat t Mpeg-2 kwaliteit is(beetje onscherp soms) maar als je van gewone afstand kijkt merk je daar niks van en is het beeld beter dan Kabel (Digitenne heeft geen ruis enzo). Zit GEEN scart-kabel bij, maar voor 20 euri krijg je bij die zaak nu n 24KT gold-plated full-wired Ixos Scart-to-Scart-kabel(kost normaal 45 euri, vond ik t vermelden wel waard ;)). Erg klein afstandbedieninkje, maar hij's wel mooi hoor O+

* RSpliet kan niet wachten tot vrijdag

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 04-02-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 februari 2004 @ 10:39:
Misschien (indien mogelijk) de zap-snelheid ook in t sheetje? :)

Cap: ik ben erg hardleers ;)
Geeft niet. Ik ben momenteel een beetje druk. Excuses voor de ongemakken.
Het is nou eenmaal liefdewerk-oud papier. ;)

Lijst is aangepast. Zapp-snelheid en indicatie-prijs (zonder aansluitkosten, maar incl. btw) staan nu ook in het lijstje.

Vrijdag ga ik zelf ook maar een topfield halen. Als er daarna toch een decoder komt met dubbele tuner, dan zie ik dat dan wel weer. ;) (zal nog wel een maandje of 3 duren, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

heren, ik heb vanmiddag 2 Topfields naar binnen gesleept :). Uitgebreid verslag volgt, maar ik zal voor dmace een aantal fabeltjes de wereld vast uithelpen.
- Onze TF3000COT-d is NIET dual-tuner
- Onze TF3000COT-d heeft WEL een COAX-uit(RF)
- Onze TF3000COT-d heeft zowel S/PDIF als tulpjes voor geluid uit
- Onze TF3000COT-d heeft 2 scart aansluitingen, waarvan 1 als ingang zou kunnen fungeren. Word de andere als uit gebruikt, en word een scart-kabel gebruikt waarbij de kabel aan de (van boven) linkerkant eruitsteekt(schuin, vrij standaard), dan is de andere aansluiting ONMOGELIJK TE GEBRUIKEN :(
- Onze TF3000COT-d tuner gaat tenminste tot 999

Edit: helaas, strakjes werd morgen, maargoed, ik zal m'n best doen.

Inhoud van de doos:
1 Topfield TF3000COT-d decoder, 1 afstandsbediening (heel O+ en klein :)), 2 batterijen voor in de afstandsbediening, wat piepschuim, een zakje om de zooi droog te houden en 2 handleidingen, 1 in alle talen, en een iets uitgebreidere in het Engels.
Scart-kabel en andere bekabeling niet inbegrepen!
Inhoud van digitenne-startpakket: 1 brief met een kaartje erbij voor de zenderlijst. 1 Funke DSC antenne en 1 smartcard.

Testopstelling:
De TF3000COT-d wird aangesloten op een Provision(blokker) TV zonder serienummer oid. Gebruik gemaakt word van een verguld Ixos kabel voor de beste prestatie

Na het aansluiten altijd het spannende moment, TV aan, set-top box aan, en ja hoor, hij doettut :). Even bellen, en er kan eigenlijk meteen gezocht worden naar zenders. Het zoeken duurt ongeveer 3 tot 5 minuten met 'Automatisch' (dus niet snelzoeken), en tijdens het zoeken geeft hij een lijstje weer met de gevonden zenders, gesorteert op de volgorde waarmee die is gevonden, en uiteraard staan TV en Radio beiden in een aparte kolom. Na het zoeken gaan we natuurlijk meteen kijken. De decoder leverde een scherp beeld, met slechts af en toe blokjes erdoorheen, alhoewel ik niet denk dat dat aan de decoder ligt maar aan het ontvangst ;). De zenders zijn vreemd genoeg (en voor zover ik weet) niet in te delen, maar als je tijdens het kijken op OK drukt, krijg je een volledige lijst met zenders. De standaard volgorde is ook vrij logisch, vermoedelijk dus ook gekozen door Digitenne zelf ;).

De afstandsbediening is op het eerste oog erg simpel en klein. Echter zijn de knopjes net iets te klein, waardoor je van tijd tot tijd het verkeerde knopje gebruikt. Ook raak je zo'n kleine natuurlijk sneller kwijt, dus houd m goed in de gaten. Dit went echter vrij snel.

De menu's zijn helder en overzichtelijk. DMV een Pin-code kunnen bepaalde instellingen worden afgeschermt, zodat een vervelend broertje er niet aankomt. Het meeste is wel in te stellen, alleen is het wel vreemd dat de knop 'Software-updates' grijs is. Of dit betekend dat de software helemaal niet te updaten is, of dat er gewoon geen updates zijn is mij onbekend.

Handig aan deze decoder is de tweede scart-aansluiting. Deze is als zowel in als uitgang te gebruiken, waardoor indien de TV maar een scart-aansluiting heeft alsnog een console kan worden aangesloten. Met een knopje op de afstandsbediening kan je wisselen tussen Console en Tuner. Helaas word het geluid van de console niet 'gedempt' zoals de decoder doet waneer je TV kijkt, waardoor je je rotschrikt als je TV hard staat. Het hard zetten van de TV is handig om met de decoder een fatsoenlijk volumebereik te hebben. Ook is de tweede scart-aansluiting een beetje vervelend geplaatst, waardoor als je de Ixos-kabel gebruikt in de uit-poort, je praktisch geen gebruik kan maken van de tweede poort. De zijkant en kabel van de scart-kabel in de eerste poort zit dan in de weg. Als de decoder op stand-by staat word automatisch het signaal van de tweede poort doorgegeven.

Zappen gaat vrij snel, niet zo snel als een gewone TV-tuner, maar dat went wel. Volgens mij is dit een van de snellere decoders, met zaptijden onder de seconde. Een handige optie is ook de favorieten, waarmee je zelf een 2-gangen menu kan opstellen tot je favoriete kanalen. Zo kan je, als je zin hebt in een docu, dmv die favorieten zappen tussen de docu-zenders zonder tussen de andere zenders te zappen.

Als er weer eens niks op TV is kan je altijd een van de 4 spelletjes doen. De spelletjes omvatten Poker, Tetris, Break-out en een soort van tetris waarvan ik nu even geen zin in hebt om uit te leggen :9. Alles wijst verder voorzich.

Conclusie: een uitgebreide decoder, met een hoop in te stellen, maar op sommige punten gebrekkig. Als een cijfer geef ik dit ding een 7,5 :)

[ Voor 77% gewijzigd door RSpliet op 15-02-2004 12:27 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

Er is een softwareupdate uit voor de Tofield TF3000COT-d.

Als het goed is zie je links onderin de channel info "NEWS" knipperen. Als je naar het installatiemenu gaat zie je dat softwareupdate beschikbaar is, je kan daar je software updaten van 1.10 naar 1.25. Je krijgt dan een kleurig aftelschermpje te zien terwijl de software gedownload wordt. Na een tijdje is ie vanzelf klaar en komt je beeld terug.

Het enige verschil dat ik zo gauw heb ontdenkt is dat er een menu verdwenen is in het kinderslot menu, namelijk de leeftijdsinstelling. Waarschijnlijk omdat die toch niet werkte.

Niet echt duidelijk of er verder wat verbeterd is, maar goed.... het is een update he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hmm , vreemd, de software update voor de topfield werkt bij mij niet,
ik krijg: Software informatie niet gevonden.
Hij draait nog op 1.10 .....
Ik zie wel het woordje "new" staan als ik van kanaal
wissel, dus ergens heeft hij wel geregistreerd dat er een update moet zijn.....

Snap er nix van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige hele grote nadeel van digitenne vind ik net als met satelite dat je moet zappen met de AB van de decoder... :(

dan zit ik met 4 afstandsbedieningen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:40:
het enige hele grote nadeel van digitenne vind ik net als met satelite dat je moet zappen met de AB van de decoder... :(

dan zit ik met 4 afstandsbedieningen :(
Da's inderdaad knudde, maar je kunt natuurlijk een universele AB aanschaffen, en daar al je apparaten mee bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Foutje in de excel???????

Ik ga ook over op digitenne, maar wil eigenlijk wel alles eruit halen. Dan heb ik het voornamelijk dat ik een decoder wil met een HD zodat timeshifting mogelijk is en dergelijke. Nu blijken er nog niet zoveel van te zijn; De nokia mediamaster 260T heeft het en een Topfield die nog in de maak is.

Als ik in het geweldige lijstje in excel kijk dan zie ik dat de nokia 199,- moet gaan kosten. Klik ik echter op het plaatje met informatie dan kom ik bij een leverancier die er toch echt 579,- voor wil hebben.

579,- vind ik toch wel een hoop centjes. Is het een fout of is hij ergens anders wel goedkoper te krijgen.

Dan nog een vraag, weet iemand of er al meerdere HD decoders op de markt zijn buiten de twee die ik genoemd heb?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Misschien dat ik wel de enige hier ben met de Samsung Digitenne decoder, maar ik wou toch even melden dat er sinds enkele weken een nieuwe firmware uit is voor deze (in mijn ogen) fijne decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Cap schreef op 26 februari 2004 @ 17:34:
[...]Het enige verschil dat ik zo gauw heb ontdenkt is dat er een menu verdwenen is in het kinderslot menu, namelijk de leeftijdsinstelling. Waarschijnlijk omdat die toch niet werkte.
[...]
Ik heb gemerkt dat het zappen iets sneller gaat, en er nog minder vaak blokjes in beeld komen. Kan ook toeval zijn maar denk dat dat ook te maken heeft met die software update. M'n ouders decoder kan ik nu ook ineens niet updaten, terwijl ik m'n eigen decoder wel al heb gehad. Mss. is die update weer de lucht uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Ik kreeg gisteren een brief binnen met een aanbieding van Digitenne.
Ik kan voor een totaalbedrag van EUR 49,95 een Samsung-Decoder aanschaffen met een 2e abbo. (dus met aansluitkosten e.d.)

Gezien de goede ervaringen van o.a. Haay lijkt dit me wel een aardig voorstel, daar de Topfield hier in de buurt nog wel een tijdje zal duren.

Iemand een goede reden om dit niet te doen? Dan hoor ik dat graag z.s.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 06-08 21:00
Kan je ook de firmware op de Topfield installeren zoals hij op deze link te vinden is? Of raak je dan alle Digitenne instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Krijg je het startpakket (bestaande uit een antenne t.w.v. € 39.95, smartcard en instructiefolder) ook in de winkel gratis of alleen op digtenne.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

wrcveen: als je iets toe wilt voegen aan een post, hebben wij daar deze knop voor:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Maar dan om die vragen te beantwoorden: op die eerste, dat gaat niet lukken. Je kan nl. met die decoder alleen maar een update uit de lucht halen, op een andere manier krijg je m niet op je decoder. Die 2de vraag: ja, die krijg je ook in de winkel gratis :)

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 17-03-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om digitenne op mijn kamer te nemen. Uit hetgeen ik gelezen heb blijkt dat de beeldkwaliteit in principe zeer goed is maar ik wil eigenlijk wel eens wat screencaps of een kort filmpje zien van tv via digitenne. Heeft iemand daar een link voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Gringo,

Ik heb zelf geen Digitenne alleen satelliet, maar hou er rekening mee dat de meeste (alle?) Digitenne ontvangers geen digitale video uitgang hebben. gecapturede filmpjes zullen dan meestal omgezet zijn naar analoog en zodoende alweer van lagere kwaliteit.

Ik heb hier wel wat digitale filmpjes van satelliet maar die zijn dan ook gelijk enorm groot. Afh. van de bitrate wel 2Gb/ uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Digitenne ziet er leuk uit op een normaal formaat tv, ga je richting de 36" en groter dan valt de compressie en dus de mpeg artefacts behoorlijk op. Ik heb het even aangesloten gehad op een 43" plasma en het beeld van de kabel zag er stukken beter uit. Nu heb ik satelliet en dat is wel het mooiste wat er is.

[ Voor 4% gewijzigd door wrcveen op 04-04-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
wrcveen schreef op 04 april 2004 @ 11:03:
Digitenne ziet er leuk uit op een normaal formaat tv, ga je richting de 36" en groter dan valt de compressie en dus de mpeg artefacts behoorlijk op. Ik heb het even aangesloten gehad op een 43" plasma en het beeld van de kabel zag er stukken beter uit. Nu heb ik satelliet en dat is wel het mooiste wat er is.
Tsja, Digitenne is ook niet bedoeld als concurrent voor satelliet. De grote kracht van Digitenne is juist dat je OVERAL (binnen het ontvangstgebied) kunt kijken en dus niet afhankelijk bent van hetzij een kabelaansluiting, hetzij een schotelantenne installatie. Zeker wanneer over een paar jaar de analoge TV via de ether verdwijnt zie ik een toekomst voor draagbare TVs met ingebouwde Digitenne decoder waar je je smartcard inschuift zodat je overal in Nederland (tegen die tijd zal de dekking overal goed zijn) TV kunt kijken. Trek de trend van miniaturisering door, en mobieltjes met ingebouwde Digitenne decoder zie ik er ook wel van komen. Overal in Nederland op je mobieltje TV kijken door het signaal zo uit de lucht te plukken! Hoezo UMTS nodig om op je mobieltje TV te kunnen kijken? Helemaal niet nodig!

En op mijn 72 cm (28") breedbeeld TV ziet het er prima acceptabel uit. Tsja, misschien dat als ik ooit een groter breedbeeld TV (LCOS of DLP, zeker geen plasma of LCD!) aanschaf dat ik dan minder te spreken ben over de beeldkwaliteit van Digitenne, maar dan heb ik altijd nog de optie om schotel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Haay schreef op 04 april 2004 @ 12:17:
En op mijn 72 cm (28") breedbeeld TV ziet het er prima acceptabel uit. Tsja, misschien dat als ik ooit een groter breedbeeld TV (LCOS of DLP, zeker geen plasma of LCD!) aanschaf dat ik dan minder te spreken ben over de beeldkwaliteit van Digitenne, maar dan heb ik altijd nog de optie om schotel te nemen.
Op m'n 78" 100Hz Breedbeeld is de kwaliteit ver boven die van de kabel.
En dan had ik nog wel een heel goede kabelverbinding.
Ook het geluid is stukken beter, want dat was vooral bij de kabel nogal eens bekrompen.

Wel heb je soms wat blokjes, maar die heb je bij iedere HMG/SBS-serie die wordt uitgezonden ook op de kabel, want die worden ook maar van DVD af getrokken een ander systeem in.

Misschien gaat er dan toch iets anders mis, wrcveen, en ligt het wellicht aan je TV of aan je decoder?
(Doorgiftesignaal misschien niet sterk genoeg? Hoor dat wel vaker nl. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
dmace schreef op 06 april 2004 @ 08:40:
[...]

Op m'n 78" 100Hz Breedbeeld is de kwaliteit ver boven die van de kabel.
En dan had ik nog wel een heel goede kabelverbinding.
Ook het geluid is stukken beter, want dat was vooral bij de kabel nogal eens bekrompen.

Wel heb je soms wat blokjes, maar die heb je bij iedere HMG/SBS-serie die wordt uitgezonden ook op de kabel, want die worden ook maar van DVD af getrokken een ander systeem in.

Misschien gaat er dan toch iets anders mis, wrcveen, en ligt het wellicht aan je TV of aan je decoder?
(Doorgiftesignaal misschien niet sterk genoeg? Hoor dat wel vaker nl. )
78" :? Die is wel héél groot?

Aan mijn tv ligt het zeker want die is veelste goed >:) Ik heb namelijk een 43" plasma > 109cm waar dus elk foutje van een signaal te zien is, omdat het ontzettend groot wordt weergegeven. Digitenne wordt heel sterk gecomprimeerd doorgegeven, zo sterkt dat niet alle kleuren meer bestaan en dat je duidelijk mpeg compressieblokken ziet en dat ziet er dus niet uit. En ik had 80% ontvangst.

Ik heb nu satelliet ontvangst en dat ziet er haarscherp uit, bijna DVD kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
wrcveen schreef op 06 april 2004 @ 15:07:
[...]

78" :? Die is wel héél groot?
Klopt, hij is slechts 76" ;)
Ik heb nu satelliet ontvangst en dat ziet er haarscherp uit, bijna DVD kwaliteit!
Ach, zo ben je ook gelukkig.
Het is zeker een feit dat niet alle apparatuur dezelfde kwaliteit heeft, en dat zeker de ontvangst er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
dmace schreef op 06 april 2004 @ 15:54:
[...]
Klopt, hij is slechts 76" ;)
projectiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook digitenne aan te schaffen en ben aan het kijken welke decoder ik wil. Hij mag best wat kosten als hij dan ook maar beter is dan een goedkoper model. Na het bekijken van de specificaties en wat ervaringen hier en daar denk ik dat de Samsung DTB-9401 en de Rebox RE1150 het beste zijn. Ze hebben beide 2 SCARTS en SP/DIF. Toch heb ik nog wat vragen.

Kan iemand nog redenen geven waarom de een beter is dan de ander? Beter beeld, gebruiksgemak, storingsgevoeligheid, of zo?

Kan iemand vertellen of dat bij bovenstaande decoders beide SCARTs over RGB beschikken?

Andere decoders mogen overigens ook nog wel aangeraden worden, maar usb-aansluitingen, HDD-recorders en dual tuners heb ik allemaal niet nodig.

In het excel overzichtje aan het begin van dit topic staat een kolom RF, sommige hebben dit wel andere niet. Wat is dit en wat kun je ermee?

Er worden ook radiozenders over digitenne aangeboden, maar hoe krijg je die naar je radio? Lijkt me niet over die coax uitgangen, want die zijn alleen om decoders digitaal door te lussen. Blijft volgens mij over de tulp-uitgangen direct op een versterker aansluiten. Heb je dus niets meer aan je tuner, dus radio lijkt me niet echt nuttig over digitenne. Misschien kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
RF uit betekent dat het beeld/geluid gemoduleerd wordt zodat je met een normale coax kabel er een TV op aan kan sluiten. Je kunt het dan vaak ook mixen met een bestaande kabelaansluiting, zodat er op een extra kanaal het Digitenne kanaal wat je op de tuner kiest hebt.

Radio kun je via de TV beluisteren, maar ook via de (digitale) audio uitgangen. Of je gebruikt een paar draadjes van de scart.

Je kunt hem niet aansluiten op een gewone radio tuner, wel rechtsreeks op een versterker dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Bigfoot op 27-05-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Vraagje..

overal staat wel dat de decoders (ik neig naar de samsung op dit moment, en anders de rebox) een scart uitgang hebben, maar het stekkerformaat zegt natuurlijk niks over het signaal...

Wie weet of er uit deze boxen Scart-RGB komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Toevallig weet ik dat onze Topfield decoder wel RGB uitspuugt, ik neem aan de rest ook. Is trouwens wel erg fijne decoder als je t mij vraagt. Makkelijk in gebruik (zelfs m'n ouders kunnen het :p), mooi afgewerkt en snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

ja, en toen was er weer een topfield decoder update :). Wie mij snel weet te vertellen op welke zender die zit krijgt n virtueel biertje van mij ;)

Edit: heel vreemd, ben alle zenders afgelopen, maar m'n decodertje vind de update gewoon niet. How comes? :?

[ Voor 28% gewijzigd door RSpliet op 08-07-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Lees anders onderstaande om de update zelf te doen (seriele poort maken)

http://www.satplaza.com/wordpress/index.php?p=221

Afbeeldingslocatie: http://www.kdm-online.nl/foto/4222.png
Op dit moment bestaat er onder kopers van de Topfield 3000 COT-d Digitenne ontvanger grote onrust over het feit dat firmware updates voor de ontvanger niet constant en slechts op zeer beperkte tijdstippen door de provider Digitenne door de lucht worden verzonden. Door certificerings eisen welke Digitenne aan fabrikanten van DVB-T ontvangers stelt om een officieel gecertificeerde Digitenne op de markt te brengen zijn deze gebonden aan het feit om alle comminucatie van de ontvanger met externe bronnen uit de ontvanger te halen. Hierdoor is het niet mogelijk voor de consument om via de serieele weg de ontvanger te upgraden naar een nieuwe firmware.

Bij openmaken van de ontvanger bleek Topfield echter nog zo vriendelijk om de aansluitingen op het moederboard en de verbindingen op het moederboard in tact te laten. Hierdoor is mogelijk voor mensen met enige soldeer ervaring om zelf een rs 232 poort in de ontvanger te plaatsen.

Men moet er op dit moment nog wel rekening meehouden dat het om de mogelijkheid gaat om dit te doen. Na aanbreng van de rs 232 poort blijkt namelijk dat er wel cominnucatie met de ontvanger mogelijk blijkt te zijn middels de door Topfield uitgebrachte applicatie software maar dat de Topfield 3000 COT-d voorzien is van een eigen firmware loader en dat dus inbreng van zijn niet gecertificeerde broer de Topfield 3000 COT niet mogelijk is.

Vooralsnog raden wij dus iedereen nog af deze aanpassing toe te passen in de eigen ontvanger totdat er een mogelijkheid is gevonden om de firmware van de normale 3000 COT in de Digitenne uitvoering te kunnen plaatsen. De reden waarom wij dit op dit moment naar buiten brengen is dat om diverse fora’s de mogelijkheid van de aanpassing werd genoemd en bij TopfieldPlaza deze mogelijkheid al enkele weken bekend was.

Het lijkt ons een dringende noodzaak dat de Nederlandse importeur (Clark Electronics) bij Digitenne enige pressie probeert uit te oefenen om een degelijke dagelijks te ontvangen firmware update middels de manier welke Digitenne op zijn site presenteert uit te zenden. Het is toch van de gekke dat kopers van een ontvanger zelf zouden moeten gaan solderen en de garantie te laten vervangen om de mogelijkheid mogelijk te maken om op een door hen zelf bepaald tijdstip de nieuwste firmware in de ontvanger te laden. Hierin laat Digitenne een zeer grote steek vallen richting de abonnees van het eerste uur.

©2004 Satplaza/KDM Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

ja, had zoiets al gelezen, maar heb dus geen enkele ervaring met solderen, en de update is dan alsnog niet beschikbaar :(

Probleem op dit moment is dattie gewoon blijft zoeken tot ik m afbreek, terwijl de decoder wel de update heeft gevonden (new knippert in t rood, software update is te selecteren)

Edit: okee, klein updateje, ik ben er dus achter dat ik de update niet kan downloaden omdat CNN bij ons op kanaal 33 zit. Hier word aan gewerkt en in de loop van de week kunnen we weer met z'n allen beginnen met downloaden :)

[ Voor 71% gewijzigd door RSpliet op 09-07-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

*bump* JAAAAA, ook die update is beschikbaar vanaf Lopik :) Even kijken of er iets is veranderd.

hmm... hij lijkt een tikkie scherper, maar dat kan ook zo lijken. Instellingen erbij of eraf kan ik ook niet direct vinden. Zappen een ietsiepietsie sneller?

[ Voor 46% gewijzigd door RSpliet op 12-07-2004 21:41 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

die dingen zijn maar moeilijk 2e hands te vinden .... klopt dat?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Klopt, Digitenne is nog geen 2 jaar mainstream, weinig mensen die t gebruiken, en nog minder mensen die er weer vanaf willen...

• Bigfoot
paQ schreef op 12 augustus 2004 @ 14:35:
die dingen zijn maar moeilijk 2e hands te vinden .... klopt dat?
op marktplaats zie je ze nog wel es, o.a. in de rubriek satelliet-receivers.

• Vorkie
  • Niet online
Ja klopt dat ze moeilijk zijn te vinden, ikzelf zal digitenne nooit meer wegdoen, ik vind het stukken beter als dat gare UPC en ik heb precies genoeg kanalen waar ik naar kijk...

En Digitenne wordt in almere goedkoper voor 2 tv's dan UPC, aangezien die naar de 15 euro gaat ofzo.

• paQ
  • Nu online

paQ

wat is jullie mening dat een één jaar oude Brainwave 2000 mag kosten?

• Bigfoot
paQ schreef op 12 augustus 2004 @ 17:59:
wat is jullie mening dat een één jaar oude Brainwave 2000 mag kosten?
25% minder dan de nieuwprijs....

• paQ
  • Nu online

paQ

nou :)

brainwave 2000 bevalt me prima
2e hands overgenomen voor 95 EUR inclusief 3,5 maanden abo

superbeeld (Spijkenisse) bevalt me tot nu toe erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 12:49
Wat volgens mij buiten de discussie blijft is dat die digitenne ontvangers en DVD/Video recorders niet instaat zijn onderling slim te communiceren.

Als je met je DVD recorder (via de timer) eerst een programma van SBS6 van een half uur wilt opnemen, daarna RTL4 en daarna Nederland 1 dan kan dat niet. Volgens Digitenne moet je de tuner instellen op het kanaal wat je wilt opnemen. En DAT programma wordt dan opgenomen... Ik had verwacht dat de DVD recorder via één of andere scart of zoiets keurig een signaaltje naar de tuner zou geven dat ie moet omschakelen naar een ander kanaal.

Wat mij betreft is dit een showstopper voor het digitenne verhaal

Digitenne heeft me het verhaal bevestigd. Bij KPN zeggen ze dat hun apparaten wel het signaaltje naar de decoder sturen. Aangezien het een wat onsamenhangend verhaal was geloof ik dat eigenlijk ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

JR1966 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:29:
Wat volgens mij buiten de discussie blijft is dat die digitenne ontvangers en DVD/Video recorders niet instaat zijn onderling slim te communiceren.

Als je met je DVD recorder (via de timer) eerst een programma van SBS6 van een half uur wilt opnemen, daarna RTL4 en daarna Nederland 1 dan kan dat niet. Volgens Digitenne moet je de tuner instellen op het kanaal wat je wilt opnemen. En DAT programma wordt dan opgenomen... Ik had verwacht dat de DVD recorder via één of andere scart of zoiets keurig een signaaltje naar de tuner zou geven dat ie moet omschakelen naar een ander kanaal.

Wat mij betreft is dit een showstopper voor het digitenne verhaal

Digitenne heeft me het verhaal bevestigd. Bij KPN zeggen ze dat hun apparaten wel het signaaltje naar de decoder sturen. Aangezien het een wat onsamenhangend verhaal was geloof ik dat eigenlijk ook niet meer...
jawel

er zijn dubbelsingaal receivers.

Het ene ontvangst signaal gaat naar je video (DVD rec) en neemt op, de ander laat je het beeld zien waarnaar je kijkt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Ik verwachtte deze reactie al maar aan een dubbelsignaal receiver heb je niks als je meerdere programma's, na elkaar wilt opnemen terwijl er geen intelligente communicatie is tussen de DVD recorder en de tuner. Die tuner zal op een bepaald moment toch moeten omschakelen van SBS6 naar RTL4 naar TV1 naar NET5 en zovoorts.

Voorzover ik weet zijn er geen tuners die intelligent met een DVD recorder kunnen communiceren. Dit wordt bevestigd door Digitenne maar ontekent door KPN die roept dat hun dual en single tuners dat wel kunnen. Maar om eerlijk te zijn geloof ik daar geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JR1966 schreef op 19 oktober 2004 @ 11:53:
Voorzover ik weet zijn er geen tuners die intelligent met een DVD recorder kunnen communiceren. Dit wordt bevestigd door Digitenne maar ontekent door KPN die roept dat hun dual en single tuners dat wel kunnen. Maar om eerlijk te zijn geloof ik daar geen snars van.
Ik ook niet en volgens de KPN krijgen de eerste klanten hun twin decoder 1 dezer dagen. Er is vast wel iemand die kan melden hoe dit bij de decoders van de KPN gaat werken of zoals ik verwacht niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

JR1966 schreef op 19 oktober 2004 @ 11:53:
Ik verwachtte deze reactie al maar aan een dubbelsignaal receiver heb je niks als je meerdere programma's, na elkaar wilt opnemen terwijl er geen intelligente communicatie is tussen de DVD recorder en de tuner. Die tuner zal op een bepaald moment toch moeten omschakelen van SBS6 naar RTL4 naar TV1 naar NET5 en zovoorts.

Er zijn dus ook decoders met een timer. Ik heb dit zelf nooit net getest met de topfield decoder, en zo'n decoder schakelt dus over naar een andere zender wanneer dat programma begint (dmv EPG.). De DVD recorder zal dan dus wel het stuk tussen programma 1 en 2 opnemen vanaf zender 1, maar t is beter dan niks ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 19-10-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wat je wil hebben is een controllable tuner, die via een signaal tje overschakelt naar het juiste kanaal of eventueel voorkeuzezender. Ik vraag me af of er al wel een standaard voor zo'n 'controller-bus' is. Zonder een standaard zal het natuuurlijk nooit werken.

Een stuk makkelijker zou het overigens zijn als de recorders gewoon eens ingebouwde DVB tuners zouden hebben, liefst nog in alle versies (S, T & D). Met een HDD of DVD recorder kun je dan tenminste meteen zonder DA-AD conversies opnemen.

Dan alleen nog een DVI aansluitinkje, en je bent all-digital :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Ik vind het echt ongelofelijk dat de aansturing van de decoder door de recorder niet standaard geregeld is.

Wij hebben nu dan dat Digitenne verhaal maar het zelfde geldt toch ook voor schotelantennes etc. die toch ook gewoon al jaren op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is gewoon universeel.

DVB is redelijk standaard nu. Stop de tuner gewoon direct in de recorder.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Tja... Men zegt dat er in 2005 TV's met ingebouwde tuner komen... Maar dat zeiden ze in 2003 ookal over 2004

't zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JR1966 schreef op 25 oktober 2004 @ 21:16:
Tja... Men zegt dat er in 2005 TV's met ingebouwde tuner komen... Maar dat zeiden ze in 2003 ookal over 2004

't zal mij benieuwen
Mij ook. HDTV zou toch ook in 1995 komen? Dat was toen nog de verre toekomst :) (1990)
Pagina: 1