Mensen, mensen! Laat het nou niet zo hoog oplopen! De notes gaan
niet automatisch opvraagbaar worden. Al was het
alleen maar om de reden dat het hele LA forum onbruikbaar gaat worden door misbruik ervan: mensen die hun notes eventjes opvragen, iets zien waar ze het niet mee eens zijn ('user is lui, [url="http://link"]link[/url]') en gaan in LA lopen bokken, of users die een user aanmaken, notes opvragen en eisen dat we alles gaan verwijderen enzo. Dat willen we niet en daarom zal er
zeker een drempel in blijven.
Als we dat niet doen, is dat helemaal niet positief voor het forum. In de discussie die we hier houden, lijkt de vraag "wat is het best voor de gebriukers" me namelijk het interessants. Vele beseffen het niet, maar dit forum is redelijk succesvol, mede doordat er een redelijk strikt beleid is, mbt flamen, zelfwerkzaamheid etc. We kunnen bepaalde zaken in de gaten houden en rotte appels eruit vissen.
Verder zijn we (vind ik zelf, misschien kan ik dat niet al te goed beoordelen omdat ik crew ben, maar ik doe m'n best) behoorlijk open en staan we ook open voor ideeen. Maar een systeem als 'notes online opvraagbaar' lijkt me niet positief voor het forum. Het levert alleen maar discussies op met irriterende users die vinden dat alles onterecht is, en dat we een kutbeleid hebben en weet ik veel wat.
Door deze drempel worden de users ook met de neus op een brief gedrukt, waar in uitgelegd zal staan wat het is, wat je ermee kan en wat je er niet mee mag (alles laten verwijderen met consequenties, tegenspreken van de notes
met onderbouwing naar de bemiddelaar en
niet de notes op het forum posten om ze aan te vechten). En dat is niet, omdat er zulke enorme ranzigheden instaan hoor, maar gewoon omdat we de notes willen kunnen gebruiken zoals we dat nu ook doen. Dat is de functionaliteit die we hebben, en die we willen houden.
Die functionaliteit is er dus om het forum te beheren en zaken bij te houden. Een ander idee is misschien om notes weg te laten, en iemand gewoon permanent te verwijderen als deze iets fout doet... (niet een goed idee dus).
Notes zijn er echt niet om iedereen eens even lekker achter de rug om uit te schelden, al geef ik grif toe dat dat vast en zeker een keer gebeurd is, net als dat ik Jag weleens IRL tegenkom en dan ook weleens bepaalde mensen wil bespreken met minder aardige benamingen. Dat doen we niet op het forum. En in notes hoort het ook niet.
Ik hoorde net een ander punt: 'Opvragen welke waarschuwingen een user heeft'.
Dit zou wat mijn betreft gewoon normaal en makkelijk moeten kunnen. Dat doen we nu namelijk ook al. Als iemand een mailtje naar gathering@tweakers.net stuurt met de vraag 'hoeveel waarschuwingen heb ik', wordt deze gewoon beantwoord. (topic in LA kan ook, maar liever niet

). Dan wordt dus gewoon een getal en eventueel de redenen gegeven. Alle persoonsgegevens inclusief notes opvragen doen we niet zo.
Op maandag 28 januari 2002 17:21 schreef Pjotrik het volgende:
1 april is vroeg dit jaar...
Ik krijg zo'n zin om een this thread is gay plaatje te posten..
zeg dan niets... Als je toch niets toe te voegen hebt