Naar aanleiding van de discussie hier open ik dit draadje om U de gelegenheid te geven het een en ander te bezien en van commentaar te voorzien.
* zeef * DISCLAIMER * *
1. De registratie bij het College bescherming Persoonsgegevens is nog NIET voltooid. Dit zal nog wel even duren. Tot het zover is kan van onderstaande regeling nog [b]GEEN[/b] gebruik worden gemaakt. Verzoeken worden dus (nog) niet in behandeling genomen, maar direct naar /dev/null verwezen.
2. Er kan nog een en ander in veranderen. Dit is een CONCEPT. Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, maar ik geef GEEN garantie dat dit altijd zal lukken.
3. Op vragen die luid en duidelijk zijn behandeld in het vorige draadje zal ik NIET ingaan.
4. There's no rule #4.
* zeef * DISCLAIMER * *
1. De registratie bij het College bescherming Persoonsgegevens is nog NIET voltooid. Dit zal nog wel even duren. Tot het zover is kan van onderstaande regeling nog [b]GEEN[/b] gebruik worden gemaakt. Verzoeken worden dus (nog) niet in behandeling genomen, maar direct naar /dev/null verwezen.
2. Er kan nog een en ander in veranderen. Dit is een CONCEPT. Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden, maar ik geef GEEN garantie dat dit altijd zal lukken.
3. Op vragen die luid en duidelijk zijn behandeld in het vorige draadje zal ik NIET ingaan.
4. There's no rule #4.
Graag uw input over dit concept.*** CONCEPT ***
Tweakers.net en de wet :
Tweakers.net BV conformeert zich volledig aan de Wet bescherming persoonsgegevens. Tweakers.net BV zal medewerking verlenen aan verzoeken van haar gebruikers om een opgaaf van de geregistreerde gegevens. Tweakers.net BV zal haar database aanmelden bij het College bescherming persoonsgegevens. Na registratie aldaar zal de onderstaande regeling van kracht gaan. Gezien de plicht die Tweakers.net BV heeft ten opzichte van haar gebruikers om de privacy gevoelige informatie te beschermen, zal de procedure vanaf de bevestiging van de aanvraag door middel van het unieke ID nummer schriftelijk verlopen. De service is een extra ten opzichte van het normale takenpakket, en derhalveniet gratis. Vanwege de extra investeringen om de veiligheid van de gebruikersgegevens te waarborgen berekend Tweakers.net BV voor het verstrekken het door de wetgever aangegeven bedrag van 5 euro.
De concept regeling :
1. De gebruiker wil een overzicht van zijn gegevens. Hiervoor komt een aparte mogelijkheid in de menubalk. Daar vult de gebruiker zijn nick, UserID en naam, adres en woonplaats gegevens in.
2. De gebruiker krijgt automatisch een mail van Tweakers.net BV toegestuurd waarin de aanvraag wordt bevestigd. In dit bericht kan de opgegeven informatie (naam, adres en woonplaats) worden nagezien en eventueel gecorrigeerd. Ook kan de procedure gestopt worden als de gebruiker die met het bericht geconfronteerd wordt niet de aanvrager is. Het e-mail bericht bevat een link.
3. Door op die link te klikken wordt een tweede e-mail bericht verzonden met een uniek nummer.
4. Dat nummer moet de user vermelden bij de overmaking van het bedrag van 5 euro dat Tweakers.net BV berekend voor deze service.
5. Binnen 6 weken na ontvangst van het bedrag zal een overzicht verzonden worden aan de gebruiker.
De details :
Het is verboden om op het forum de persoonsgegevens te posten cq te bespreken, op welke wijze dan ook. Een uitzondering zijn IP nummers, post ratio en je gebruikersstatus. Andere gegevens, met name de notes zijn NIET welkom op het forum.
T.net BV stelt een vertrouwenspersoon (FG) aan die onafhankelijk de mogelijkheden krijgrt klachten te onderzoeken. In de praktijk zal dit door de bemiddelaar worden gedaan.
Mocht een gebruiker het niet eens zijn met de gegevens, dan kan deze schriftelijk een verzoek indienen bij Tweakers.net BV, met een duidelijk omschreven klacht. Tweakers.net BV zal deze in behandeling nemen. Let wel, Tweakers.net BV heeft niet automatisch een correctie- of verwijderingsplicht. Als de gegevens onjuist zijn volgens de PM (privacy medewerker) zal Tweakers.net BV de gegevens aanpassen. Ieder geval zal afzonderlijk bekeken worden.
Verzoeken die niet ingediend worden via de hierboven beschreven methode worden niet in behandeling genomen.
De gebruiker kan maximaal 6 keer per jaar zijn/haar gegevens opvragen.
Tweakers.net BV zal op geen enkele wijze vooraf informatie verstrekken over gebruikersinformatie. Dit in verband met wettelijk gestelde eisen aan het waarborgen van de veiligheid van gebruikersgegevens.
De informatie wordt pas verzonden als het bedrag is bijgeschreven op onze rekening. vanaf de valuta datum heeft Tweakers.net BV 6 weken de tijd om de gebruikersgegevens te verzenden.
Mocht er gefraudeerd worden met de gebruikersgegevens aanvraag, dan zal Tweakers.net BV aangifte doen bij de politie, en tegen de betrokkenen de nodige maatregelen nemen.