GoT, de gebruikersgegevens en de wet.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op vrijdag 01 februari 2002 18:42 schreef DSmarty het volgende:
Danfoss --> Blijft in systeem staan, alleen wordt weggefilterd als het naar jou toegaat.
Dit ivm de privacy van de modjes, ook wij hebben rechten >:)
Als dat wettelijk mag juich ik dat alleen maar toe..

Dat idee van Jivedaf is trouwens niet eens zo slecht.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Tis wel weer errug rustig geworden ...

(oftewel ... SHAMELESS KICK)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 05 februari 2002 11:19 schreef Jive het volgende:
Tis wel weer errug rustig geworden ...

(oftewel ... SHAMELESS KICK)
wil je er over praten?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op vrijdag 01 februari 2002 13:35 schreef Jive het volgende:
Mischien een ideetje ... (zeker voor de mensen die er in vallen, of eenpaar dagen weg zijn geweest)
Het gaat hiero nog aardig hard ...

Kan er (door of met hulp van Zeef) mischien een page gemaakt worden, waarin bijgehouden word hoe de hele regeling eruit ziet/gaat zien met daarbij de wetsartikelen die erop slaan. En hoe die door de wet & crew geinterpreteerd worden.

Dit zou voor een hoop mensen meer duidelijkheid geven en alle wetboek opsommingen in de threads enigszins verminderen.
En iedereen praat dan ook over dezelfde stukken.
Hier wil ik nog best over praten jah :7

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op maandag 28 januari 2002 14:57 schreef Jive het volgende:

[..]
Als je idd een drempel tegen misbruik wilt maken (iedereen die gelijk op dat knopje drukt) zou je een filter-mechanisme in kunnen bouwen.
De query kan zo ingesteld worden dat er maar 1 teglijk mag draaien (of mischien 2), dat de gegevens toegestuurd worden naar het geregistreerde email-adres, en dat er gewoon een wachtrij is (FIFO-systeem), en dat er per user-id maar 1 request per week gedaan mag worden, en dat voor het aanvragen je nogmaals je username & pass in moet voeren.

Een van de reden die ik me kan bedenken voor het online beschikbaar maken van de notes is .. ze worden via een online-forum gemaakt met een user die je online gemaakt hebt, die je online beschermd hebt met een user & pass (die ter identificatie dienen), en dan gaat het ook nog eens om je online-persoonlijkheid.

Dat er een drempel in moet zitten om misbruik te voorkomen vind ik ook niet meer dan logisch, als het idd druk op de SQL kan zetten. Maar die drempel kun je ook maken op een heel ander punt dan een administratie rompslomp te maken.

Ik ben zeer benieuwd hoe er door de crew tegen bovenstaande oplossing aangekeken word, en of het tehnisch mogelijk is om zulke query's zo te beperken zonder dat het invloed zou hebben op GOT's eigen SQL verloop.
Hier ben ik ook nog steeds benieuwd naar ......

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dan had je dat meteen moeten zeggen ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 29 januari 2002 09:08 schreef Jive het volgende:

[..]
3 En wat betreft het aantal "mijn topic is gesloten" ... hoeveel topics worden er zoal per dag gesloten .... en hoeveel nieuwe topics worden daarover gepost in LA?? Dus geen topics waar al een week in gediscussieerd word, maar echt nieuwe topics in LA.
Ook hier nog eigenlijk geen antwoord op gehad ....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Die laatste is niet zo moeilijk te beantwoorden; ik dacht dat we er nu inmiddels nou wel uit waren dat de drempel niet is voor misbruik/fraude; ook technisch gezien zou het geen problemen leveren (en als dat wel zo was makkelijk op te lossen).

De drempel is dat alleen serieuze mensen ze gaan opvragen, en zo kun je veel discussies in LA voorkomen.

edit: inmiddels de een na laaste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 29 januari 2002 13:16 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Schop gerust omhoog wat je nog onbeantwoord ziet :) Dat deed net ook al iemand (die ik gequote heb en vervolgens zeef erachteraan gestuurd heb), dus het werkt wel.
Bij deze de reden voor het omhoogsschoppen van onbeantwoorde vragen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 05 februari 2002 11:57 schreef Jive het volgende:

[..]

Bij deze de reden voor het omhoogsschoppen van onbeantwoorde vragen.
oke, maar zet dat dan gelijk in je post ;) (wij kunnen dat ook niet ruiken)

Zou je je laatste puntje nog even kunnen toelichten (punt 3). Ik snap ff de context niet, dus kan ik er ook niet op antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive stelt een abbo-vorm voor GOT voor.

Maak een GOT+ abbo, waar je je notes standaard online kunt zien , een icoon op de got-server voor je user kunt plaatsen, en nog wat andere opties bij kunt maken die GOT'n leuker maakt voor mensen.

En hang daar dan een abbo-kaartje aan van 1 Euro per maand ofzow ..

Er was al lang gelee gepraat over een got/tweakers aboo met extra features ... mischien een goed moment om er ook iets mee te gaan doen...

ps. ik weet al een leuke extra optie ... koppeling got & tweakers frontpage account voor gelijktrekken namen e.d.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 05 februari 2002 11:59 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Zou je je laatste puntje nog even kunnen toelichten (punt 3). Ik snap ff de context niet, dus kan ik er ook niet op antwoorden :)
Er word ook vaak gezegd dat online-vrijgeven van notes zonder drempel voor een stortvloed van LA-klaagthreads zou zorgen ...
Daarom ben ik benieuwd naar ....
1. Hoeveel klaagthread mbt. notees verwachten jullie dan.
2. Hoe staat dit in vergelijking tot klaagthreads mbt. "mijn topic is gesloten".

Voor de hele goeie duidelijkheid .... hoeveel NIEUWE threads worden er per dag in LA gemaakt over gesloten topics ... 1,5,100 ????

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 05 februari 2002 12:06 schreef Jive het volgende:

[..]

Er word ook vaak gezegd dat online-vrijgeven van notes zonder drempel voor een stortvloed van LA-klaagthreads zou zorgen ...
2. Hoe staat dit in vergelijking tot klaagthreads mbt. "mijn topic is gesloten".

Voor de hele goeie duidelijkheid .... hoeveel NIEUWE threads worden er per dag in LA gemaakt over gesloten topics ... 1,5,100 ????
Dat valt natuurlijk nooit in te schatten, maar ik hoop dat je met me eens bent dat het een utopie is dat je denkt dat GoT louter uit serieuze personen bestaat. Er komen steeds meer n00bs en kleuters bij, en dat zijn ook de personen die die slotjes komen beklagen in LA. Ik denk dat een slotje minder snel beklaagd gaat worden in LA, dan een note in de trant van: 'komt flamerig over, doet nogal irritant in ...'

Als iedereen op got dmv een druk op de knop binnen 10 sec via de mail zn notes kan opvragen, dan lijkt het me duidelijk dat vrijwel iedereen hiervan gebruik gaat maken. Aangezien de hoeveelheid kleuters op GoT al verschrikkelijk is toegenomen, verwachten wij idd een stortvloed aan topics in LA (meer dan 'Waarom heb ik een slotje').

Om dat te voorkomen dus die drempel in de vorm van: geld en in de vorm van een gigantische omweg via snailmail. Ik denk dat je dan veeel eerder irritante kleuters weert, die het om het zeiken doen. Echte serieuze mensen die geinteresseerd zijn, die zullen het wel doen.

In vergelijking dus meer notes-draadjes, simpelweg omdat een negatieve note over iemand meer gevolgen heeft dan een enkel slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

* KroontjesPen zit er echt niet meer op te wachten
maar vindt het toch jammer dat zijn 2x getelde vraag nog niet beantwoord is.
:'(

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 05 februari 2002 12:21 schreef KroontjesPen het volgende:
* KroontjesPen zit er echt niet meer op te wachten
maar vindt het toch jammer dat zijn 2x getelde vraag nog niet beantwoord is.
:'(
shoot again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De laatste poging was op dinsdag 29 januari 2002 12:27

Anders komt er hier weer een lap tekst. ;)

[edit] pag 7/50

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aaargh :( :( ik had een heel verhaal getypt, maar toen ging GoT down, en later ook nog een crash van mn browser :(

Komt er kort gezegd op neer dat ik niet weet hoe en of die gegevens nou wel of niet en voor hoe lang evt bewaard gaan worden.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het dus niet om de veiligheid gaat (ook al zou het misschien wel veiliger uit kunnen pakken), maar echt om de drempel die we willen opleggen zodat alleen serieuze personen er gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ok, een rondje antwoorden :
Kan er (door of met hulp van Zeef) mischien een page gemaakt worden, waarin bijgehouden word hoe de hele regeling eruit ziet/gaat zien met daarbij de wetsartikelen die erop slaan. En hoe die door de wet & crew geinterpreteerd worden.
Nee dat gaan we niet doen, m.u.v. dan het verhaal waar deze draad mee begint. Er is uitvoerig contact over geweest met het CBP en de users. Dit is de plaats voor inspraak, en verder niet.
Als je idd een drempel tegen misbruik wilt maken (iedereen die gelijk op dat knopje drukt) zou je een filter-mechanisme in kunnen bouwen.
De query kan zo ingesteld worden dat er maar 1 teglijk mag draaien (of mischien 2), dat de gegevens toegestuurd worden naar het geregistreerde email-adres, en dat er gewoon een wachtrij is (FIFO-systeem), en dat er per user-id maar 1 request per week gedaan mag worden, en dat voor het aanvragen je nogmaals je username & pass in moet voeren.
We gaan gewoon NIET online publiceren. Dat doen we _onder andere_ om een strotvloed van LA topics en ander gezeur te voorkomen. De manier van afhandeling is overigens doorgesproken met het College, en een paar kleine op en of aanmerkingen van die kant zijn inmiddels verwerkt.
En wat betreft het aantal "mijn topic is gesloten" ... hoeveel topics worden er zoal per dag gesloten .... en hoeveel nieuwe topics worden daarover gepost in LA?? Dus geen topics waar al een week in gediscussieerd word, maar echt nieuwe topics in LA.
geen idee :)
Eigenlijk hierboven al beatwoord, ookal blijft LA volledig leeg, dan nog gaan de gebruikersgegevens niet per mail of website. Dat is een beslissing van tweakers.net BV, een beslissing die volledig wordt ondersteund door wetgever en CBP.
Maak een GOT+ abbo, waar je je notes standaard online kunt zien , een icoon op de got-server voor je user kunt plaatsen, en nog wat andere opties bij kunt maken die GOT'n leuker maakt voor mensen.

En hang daar dan een abbo-kaartje aan van 1 Euro per maand ofzow ..
Om het systeem wat daarachter zit betaalbaar (voor t.net) te houden moet je op z'n minst denken aan 7 of 8 euro in de maand. Een dergelijk systeem moet z'n eigen kosten dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 05 februari 2002 13:51 schreef zeef het volgende:

We gaan gewoon NIET online publiceren. Dat doen we _onder andere_ om een strotvloed van LA topics en ander gezeur te voorkomen. De manier van afhandeling is overigens doorgesproken met het College, en een paar kleine op en of aanmerkingen van die kant zijn inmiddels verwerkt.
Freudiaanse typ-verspreking zeef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[q[Is het adres nu wel, niet of misschien voor een bepaalde tijd ivm die fraude bestrijding bekend.[/q]

Het adres zal enige tijd bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 08-09 17:21

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

wil best eenmalig een kleine eenmalige betaling doen om op de t.net/ GOT te komen maar ik ga echt geen abbonement nemen :(. Ik ga niet betalen voor kennis die ik onderandere zelf inbreng. Dat is nou juist het leuke van internet kennis is makkelijk voor handen en gratis te verkrijgen en uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 05 februari 2002 12:12 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Dat valt natuurlijk nooit in te schatten, maar ik hoop dat je met me eens bent dat het een utopie is dat je denkt dat GoT louter uit serieuze personen bestaat. Er komen steeds meer n00bs en kleuters bij, en dat zijn ook de personen die die slotjes komen beklagen in LA. Ik denk dat een slotje minder snel beklaagd gaat worden in LA, dan een note in de trant van: 'komt flamerig over, doet nogal irritant in ...'
Paar opmerkingen ...
1. Utopie bestaat idd niet, ben ik helemaal met je eens.
2. GOT'rs zullen imo echt niet continue aan het kijken zijn of ze notes hebben.
3. 'komt flamerig over, doet nogal irritant in ...' ik meen dat dit al eens naar voren gebracht is als een rare stelling voor een note die idd zou vragen om een mail van de user naar de notes-beheerder.

Er is al geoppert door een paar MODS dat zij hunnotes eens zouden gaan doorschiften op dit soort onhandige stellingen, die reakties zouden reageren die niet met 1 antwoord gelijk afgekapt kunnen worden.

Notes bestaan uit meningen & feiten ...
Als het om een mening gaat zal deze over het algemeen op feiten gebaseerd zijn.

Feiten zijn makkelijk in stand te houden. Of er nu geklaagd word erover of niet.
Standregel blijft, over NOTES word niet in LA gediscussieerd & threads betreffende usernots zouden ala minute geclosed & gecleared moeten worden waarna gelijk een OW naar de user gaat dat dit tegen de regels is.

Dit is een standregel waar jullie al 100% op gezegd hebben dat discussies over notes van gebruikers (op dit soort threads na dan) niet op GOT gehouden mogen worden.
Als dit beleid 100% gehandhaaft word zie ik het probleem van een stortvloed aan klaag-threads over notes nog steeds niet in LA gebeuren, simpelweg omdat het nergens op GOT mag.

Daarom vind ik een reden als "dan gaat iedereen in LA klagen over zijn notes" geen reden om het niet via een eenvoudigere weg dan snail-mail met bijgaande kosten te doen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 05 februari 2002 13:51 schreef zeef het volgende:
Ok, een rondje antwoorden :
[..]
Om het systeem wat daarachter zit betaalbaar (voor t.net) te houden moet je op z'n minst denken aan 7 of 8 euro in de maand. Een dergelijk systeem moet z'n eigen kosten dragen.
Ben ik wel benieuwd waar die hoge kosten dan op gebaseerd zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Op dinsdag 05 februari 2002 14:06 schreef Jive het volgende:

[..]

Ben ik wel benieuwd waar die hoge kosten dan op gebaseerd zijn.
de financiële afhandeling is best duur. Zeker met alle online controle toestanden etc. etc. Er is een tijdje geleden ondubbelzinnig door de gebruikers aangegeven dat zij NOOIT voor t.net/GoT zouden willen betalen, dus het plan an sich lijkt me niet echt een goed id :)
Op dinsdag 05 februari 2002 14:02 schreef Jive het volgende:
Daarom vind ik een reden als "dan gaat iedereen in LA klagen over zijn notes" geen reden om het niet via een eenvoudigere weg dan snail-mail met bijgaande kosten te doen.
Kijk, dan zijn we er. Jij vind dit. Wij vinden dat. We blijven denk ik hierover van mening verschillen, ookal pompen we nog 400 posts in dit draadje. Het besluit om de afhandeling schriftelijk te doen is genomen door o.a. de directie, en dat zal ook zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
** dubbelpost **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik denk dat als je een vast bedrag per maand moet gaan betalen voor GOT/ tweakers.net de mensen snel zullen afhaken. Er zijn talloze alternatieven voor deze site en die zijn dus dan ook snel gevonden. T.net moet zich goed bedenken dat ze hun populariteit dus dan snel kwijt zijn, en hier dus best is failiet door kunnen gaan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Moet je het interessant maken voor gebruikers om te betalen ..

voor nieuws items die toch overal al van internet te halen zullen weinig mensen betalen ...

voor dingen die ze nergens anders kunnen halen zullen ze het wel doen, das ook een marktwerking.

Er is ook al eens een onderzoek geweest of mensen bereid waren om voor extra content te betalen, en daar was behoorlijk positief op gereageerd meen ik mij te herinneren.

Ik heb voor me werk ook een paar abbo's lopen, voor betaalde online databases ... en dat werkt ook best prima, simpelweg omdat dat de makkelijkste manier is om aan die informatie te komen.

Als ik op de tweakers site bijvorbeeld een uitgebreide drivers-database zou kunnen raadplegen, met altijd 100% laatste drivers, zou dat heel handig kunnen zijn.

Ik denk dat er idd maar heel erg weinig mensen zouden zijn die in de huidige opzet voor tweakers zouden betalen. Kun je beter kijken naar dingen waar ze wel voor zouden betalen, en die verder uitwerken dan nu gelijk te gaan zeggen dat ze er toch niet voor zouden betalen.

Maa rnu weet ik nog steeds niet waar die 7 a 8 euro per gebruiker per maand aan kosten op zijn gebaseerd.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 05 februari 2002 14:20 schreef Jive het volgende:
verhaal :)
mocht het zo ver komen, dan moet er echt wel heel wat veranderen in de dienstverlening van t.net. En wat je trouwens aanhaalt van die betaalde diensten die je voor je werk gebruikt, vind ik geen argument. Dit is puur zakelijk, ik neem aan dat je dit ook vergoed krijgt door je werkgever. Voor veel mensen is dit alleen een hobbie en dus geen werk, de wil om dan te betalen zal dan ook wel veel minder groot zijn denk ik.

Wat ook niet vergeten moet worden is dat internet lang niet voor iedereen vanzelf sprekend is. Voor veel mensen is het zelfs een grote warboel, om dan vervolgens voor een site ook nog is te gaan betalen is dan denk ik helemaal te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

We dwalen nu een beetje af naar een iets ander onderwerp, laten we het nu alleen bij de notes houden svp ;)

Wat nu gezegd gaat worden is misschien hard, maar daar komt het uiteindelijk op neer;

Notes werden vroeger niet vrijgeven. Het blijkt nu, dat dit wel moet. GoT moet daar dus aan voldoen. GoT mag ook invulling geven aan hoe zoiets gebeurt, zolang dit in overeenstemming is met de wet. Dit is het geval, GoT hoeft in principe niet eens uitleg te geven waarom dit op deze manier gebeurt.

Dat we dit wel doen in dit draadje, is alleen maar ten behoeve van de openheid naar de users betreffende deze zaak. Dat niet iedereen het hier mee eens is, dat is dan jammer. Bot gezegd; het besluit is genomen en dit gaat niet veranderen. Meningen staan soms lijnrecht tegenover elkaar, en soms ook niet dichter bij elkaar te brengen. Dit is zo'n typisch geval.

Accepteer dat het niet gaat veranderen, en stel vooral inhoudelijke vragen over de procedure, niet over achterliggende redenen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 05 februari 2002 14:26 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

mocht het zo ver komen, dan moet er echt wel heel wat veranderen in de dienstverlening van t.net. En wat je trouwens aanhaalt van die betaalde diensten die je voor je werk gebruikt, vind ik geen argument. Dit is puur zakelijk, ik neem aan dat je dit ook vergoed krijgt door je werkgever. Voor veel mensen is dit alleen een hobbie en dus geen werk, de wil om dan te betalen zal dan ook wel veel minder groot zijn denk ik.
Wa tik aanhaalde is, dat ik voor mijn werk een aantal betaalde online databases gebruik, en hiervoor "waar voor mun geld" krijg omdat het gegevens betreft die zakelijk bedoeld zijn en zakelijk gebruikt worden, het betreft in mijn geval ook gegevens die anders via betaalde weg met de post zouden gaan.

De enige reden dat ik het aanhaalde is dat het een moeglijkheid zou kunnen zijn voor in een t.net extra pakket.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zo'n t.net extra pakket zou behalve de door jou voorgestelde inzage in gebruikersgegevens ook de nodige extra content moeten hebben om het "extra" karakter te rechtvaardigen. Om dat goedkoop te doen zou je dus mogelijkheden van de "plain" tweakers af moeten pakken. Dat doen we dus niet.

Je zou wat extra's kunnen bedenken, die zitten ook in de 7 à 8 euro verdisconteerd. Buiten de content zit daar ook de financiële afhandeling in. Mensen zullen online willen kunnen betalen, zeker inzake tweakers.net. De afhandeling van alle transacties en het realline verwerken is een dure biz.

En dan praat ik nog niet eens over extra personeelskosten voor de administratie, extra server ruimte e.d.

Kortom, het is een leuk plan als er een markt voor is. En ik ben bang dat gezien de laatste enquête er geen echte vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Tweakers.net is begonnen als hobbysite en heeft een grote groep gebruikers die een beetje willen prutsen met de computer in plaats van echt productief met ICT bezig te zijn. Dit bedoel ik absoluut niet denigrerend overigens.

Als Tweakers.net serieus met betaalde content bezig wil gaan, is het waarschijnlijk nodig om de doelgroep gedeeltelijk te veranderen. Het moet zich meer richten op de technische professional. Die groep is best bereid om te betalen. Uiteraard verandert dan het hele plaatje, maar om deze gebruikersgroep met deze content geld te gaan laten betalen gaat moeilijk worden..

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Tweakers.net zal nooit en te nimmer met betaalde content gaan werken!

Laat het nou eens duidelijk zijn, ik weet niet HOE dit topic ineens op dit onderwerp komt, maar ik hoor weer meteen wilde speculaties van iedereen :(.

Er is sprake (geweest) van plannen om het voor de bezoeker mogelijk te maken zijn steentje bij te dragen aan Tweakers.net door een abonnement te nemen. Een betalende bezoeker zou extra dingen krijgen. Dingen die er nu nog niet zijn. Er zou dus nooit iets afgepakt worden wat er nu al is.

Deze plannen zijn overigens nooit uitgewerkt en bovendien voor onbepaalde tijd in de koelkast gezet. Duidelijk?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
In aanvulling : de gebruikers hebben destijds MASSAAL tegen gestemd in de enquête. Maar dank je voor het verhelderen van het standpunt van de crew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 06 februari 2002 22:38 schreef Wouter Tinus het volgende:
Tweakers.net zal nooit en te nimmer met betaalde content gaan werken!

Laat het nou eens duidelijk zijn, ik weet niet HOE dit topic ineens op dit onderwerp komt, maar ik hoor weer meteen wilde speculaties van iedereen :(.

Er is sprake (geweest) van plannen om het voor de bezoeker mogelijk te maken zijn steentje bij te dragen aan Tweakers.net door een abonnement te nemen. Een betalende bezoeker zou extra dingen krijgen. Dingen die er nu nog niet zijn. Er zou dus nooit iets afgepakt worden wat er nu al is.

Deze plannen zijn overigens nooit uitgewerkt en bovendien voor onbepaalde tijd in de koelkast gezet. Duidelijk?
Rustig man! Zet dan ergens duidelijk neer wat wel precies de bedoeling is, want alle 425 posts doorlezen is niet echt handig |:(

Edit: daar wou ik aan toevoegen dat de communicatie van Tweakers.net sowieso ontzettend te wensen over laat. Hebben jullie nog plannen om dit te verbeteren of zijn jullie er tevreden over zo?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 07 februari 2002 14:04 schreef ErectionJackson het volgende:
Rustig man! Zet dan ergens duidelijk neer wat wel precies de bedoeling is, want alle 425 posts doorlezen is niet echt handig |:(
Dit topic gaat over de notes. Waarom er uberhaubt over dit onderwerp gepraat wordt vraag ik me dan ook af.
Edit: daar wou ik aan toevoegen dat de communicatie van Tweakers.net sowieso ontzettend te wensen over laat. Hebben jullie nog plannen om dit te verbeteren of zijn jullie er tevreden over zo?
Communicatie over wat? Zoals gezegd, er zijn geen plannen. Moet ieder vaag idee dat bij de crew opkomt officëel gemeld worden ofzo? Zodat iedereen weer klaagt als er iets niet doorgaat of lang duurt of anders uitpakt?

Ik zeg niet dat ik 100% tevreden ben met de communicatie maar ik vind het ook nogal overdreven om voor ieder - door bezoekers opgehypt - gerucht een officiëel statement te gaan maken ofzo.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op donderdag 07 februari 2002 14:23 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Dit topic gaat over de notes. Waarom er uberhaubt over dit onderwerp gepraat wordt vraag ik me dan ook af.
[..]

Communicatie over wat? Zoals gezegd, er zijn geen plannen. Moet ieder vaag idee dat bij de crew opkomt officëel gemeld worden ofzo? Zodat iedereen weer klaagt als er iets niet doorgaat of lang duurt of anders uitpakt?

Ik zeg niet dat ik 100% tevreden ben met de communicatie maar ik vind het ook nogal overdreven om voor ieder - door bezoekers opgehypt - gerucht een officiëel statement te gaan maken ofzo.
Het is de hele communicatie. Als een crew-lid over iets gemaild wordt krijg je geen mail terug. Als er geruchten op het forum spoken hoor je nooit wat nu wel en niet waar is. Statements komen geregeld als het te laat is. En nu heb ik het er niet meer over, want het gaat te off-topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.