cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
ik heb ook zo'n prul geforce 420 ding met 64mb van AOPEN,
ik ben er echter zeer on te vreden mee..
Bij alle spellen die ik speel:
medal of honor & GTA3
wordt het beeld zo licht weergegeven dat het bijna geen doen is. . . . bij MOHAA, is het zelfs zo erg dat de helft van de mannetjes en de levels niet zie. . . .
het ligt zeker niet aan de brightness instellingen van het spel of mijn 19' bilinea . . .
is mijn kaart rot ?? of is dit het nadeel van een B-merk video kaart?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
opzich lopen de spellen allemaal goed op een resulutie 1600 X 1200 32, dit komt mischien omdat de rest wel allemaal top-spul is....
maar het beeld is gewoon veels te licht. . .
een gf4mx440 of mx460 of zelfs gf4ti4200 zijn dit echte GF 4 kaarten met 62mb?
Verwijderd

Iemand nog andere suggesties? ('t is toch effe dik 200 euro...)
Met de Leadtek weet je in ieder geval dat je een goede kaart in huis hebt gehaald. Leadtek gebruik erg goede 2D filters, ze hebben goede support en de prestatie van de Leadtek is ook altijd een van de beste.BounceMeister schreef op 28 augustus 2002 @ 20:50:
Ik zat te twijfelen tussen een Aopen Aeolus Ti4200 128Mb VIVO (219 euro), of een Leadtek Ti4200 ook met VIVO (235 euro). Ik heb nu een Asus V7100 (GF2MX) met TV-out. Ik denk dan m'n Athlon XP 1600+ wel meer kan trekken dan een GF2, dus is een GF4 een goede aanwinst lijkt me. In ieder geval geen MX kaarten meer, en TV-in lijkt me wel leuk om mee te spelen. Aangezien er weinig Ti4200 kaartjes zijn in de prijsklasse 200-230 euro met TV-in denk ik dat de keuze erg beperkt is. Op zich waren de reviews over de Aopenn die ik op internet las wel positief, maar als ik het hier zo lees moet ik dus niet de Aopen nemen? (Ik dacht dat Aopen wel ok was...) Maar is het echt zo'n prut kaart dan? Is de Leadtek echt de heersende kaart in dit geval?
Iemand nog andere suggesties? ('t is toch effe dik 200 euro...)
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Maar voor deze prijs kun je ook al weer een Ti4400 kopen, zo blijf je aan de gang...

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Dus als volgt:
--kabel--|videorecorder|--|video in Geforce4|
En dat ik dan met de videorecorder van kanaal kan wisselen?
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Het lijkt erop of het een en ander niet goed afgeschermd is.
Verder wel een lekkere snelle kaart, maar de 2d output haalt het dus niet bij mijn vorige kaart (gf2 GTS), waarvan ik het merk alweer vergeten ben
nou ben ik een beetje UT2k3 aan het spelen en dat wil voor geen meter, de fps schommelt tussen de 10 en de 40 als ik alles op z'n laagst zet en dat is natuurlijk vet gaar
ik krijg over een maand of 3/4 een nieuwe pc, maar zo lang kan ik niet wachten want ik wil NU ook gewoon redelijk kunnen gamen. Nou dacht ik gewoon een GF4 Ti te kopen (4400 of 4600 denk ik) en die dan in mijn huidige pc te prikken, en zogauw ik mijn nieuwe pc dan krijg (zonder videokaart) de videokaart gewoon over te zetten.
Nou is mijn vraag is zo'n gf4 ti niet pure overkill op een 733mhz pc'tje? Ik bedoel dus of het het waard is, eventueel kan ik natuurlijk ff het ram upgraden van 256 naar 512 ofzo...
(en NEE ik wil geen radeon 9700, ati sucks want ze hebben geen linux drivers)
Rookworst zonder R is ook worst.
Hmmm..inderdaad errug weinig.Verwijderd schreef op 21 juni 2002 @ 11:34:
Ik heb dus een Asus TI4400, en haal onder
3dmark 2001 1024*768*32 maar 8400 punten
Vraag me af hoe dat kan, ik gebruik de nieuwste officiele Via 4.38v2 en Detonator 29.42 drivers
En aan m'n pc kan het ook niet liggen:
AMD XP 2000+ 1024MB DDR266-ram
MSI Pro2 Mainbord
Er moet toch met gemak 9500 punten te behalen zijn!?
Mijn score is 10700 punten.
Specs:
Athlon 1800+
512MB
Ti4200 Club 3D
40.41 drivers
Probeer eens die 40.41 drivers..
Scheelde mij 850 punten in 3D mark
kan niemand antwoord geven op mijn vraag?

Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Denk wel dat het redelijk gaat draaien als je de resolutie niet te hoog zet, ut2k3 heeft veel cpu kracht nodig en die mis jij dus super gaat het niet spelen.BezurK schreef op 23 september 2002 @ 21:38:
mensen, ik heb een PIII-733 pc'tje met 256mb en op dit moment zit er een GF2mx met 32mb in
nou ben ik een beetje UT2k3 aan het spelen en dat wil voor geen meter, de fps schommelt tussen de 10 en de 40 als ik alles op z'n laagst zet en dat is natuurlijk vet gaar
ik krijg over een maand of 3/4 een nieuwe pc, maar zo lang kan ik niet wachten want ik wil NU ook gewoon redelijk kunnen gamen. Nou dacht ik gewoon een GF4 Ti te kopen (4400 of 4600 denk ik) en die dan in mijn huidige pc te prikken, en zogauw ik mijn nieuwe pc dan krijg (zonder videokaart) de videokaart gewoon over te zetten.
Nou is mijn vraag is zo'n gf4 ti niet pure overkill op een 733mhz pc'tje? Ik bedoel dus of het het waard is, eventueel kan ik natuurlijk ff het ram upgraden van 256 naar 512 ofzo...
(en NEE ik wil geen radeon 9700, ati sucks want ze hebben geen linux drivers)
maar deze kaart staat ook best goedkoop in de pricewatch (vergeleken met bijv. Abit), is het dan wel een goede kaart?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Ik heb gisteren een probleem met deze kaart gepost in Het grote Geforce4 problemen topic:Venkeroz schreef op 29 september 2002 @ 11:21:
ik kan misschien aan een creative labs TITANIUM 4600 128MB (DDR) komen voor 100 euro
maar deze kaart staat ook best goedkoop in de pricewatch (vergeleken met bijv. Abit), is het dan wel een goede kaart?
Vandaag had ik mijn Creative GeForce 4 TI4600 binnen:
Zonder driver: blauwe en oranje verticale strepen in beeld
Met driver: Onleesbare pixelbij
Bios defaults geprobeerd: geen resultaat.
Andere PC geprbeerd: zelfde problemen
Die gaat terug naar Informatique.
Iemand wel eens vergelijkbare problemen gehad?
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
hey kreeg je er een dvi=>vga verloop stukje erbij?Rebels schreef op 31 augustus 2002 @ 21:54:
ik heb onlangs de leadtek Winfast A250 Ultra TD gekocht en bevalt me echt prima!
Verwijderd
Sowiezo spreek je jezelf tegen.... Een zware videokaart kopen om te gamen en je draait linuxBezurK schreef op 23 september 2002 @ 21:38:
(en NEE ik wil geen radeon 9700, ati sucks want ze hebben (nog) geen linux drivers (voor de radeon 9700 want ze hebben wel linux drivers)

Verwijderd
Creative is een bekend a-merk en in heel veel shops te vinden, het heeft een naam en het zal waarschijnlijk dus ook wel erg snor zitten met de 2d weergave, en als je helemaal zeker wil zijn van je zaak dan moet je een asus of leadtek nemenVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:09:
Ik wil graag de Creative 3D Blaster Ti4600 kopen, weet iemand of de 2D kwaliteit van deze kaart goed is? Daar gaat het mij voornamelijk om. Het liefst moet ie een beetje in de buurt komen van de Matrox Parhelia.
Verwijderd
Ga hem vanmiddag of morgen halen. Dan laat ik gelijk weten hoe die bevalt.
Tot dan!
Verwijderd
Ik heb een GF4 TI 4600 A250 van Leadtek, en spellen lopen vaag. Ik heb lage fps in games en of ik het nou hoger of lager zet fps blijft hetzelfde, bijv. ik speel BF op 1280x1024x32 en alle kranen open en dan heb ik vaak fps rond de 20 maar als ik alle kranen uit zet en het spel draai op 640x480x16 maakt dat echt 0,000 fps verschil zo ook in andere games zoals Mohaa en Ut2003. Ik heb de 3d mark 2001 test gedaan ik haal 11500 das opzich prima voor mijn systeem (zie sig.) maar als ik alles op zijn laagst zet in die 3d mark tes thaal ik ook 11500, ook daar maakt het dus geen ene reet vercschil of ik iets hoger of lager zet. Ik heb uiteraard alle laatste drivers getest de 4in1 drivers en het geluid fps probleem bij bf heb ik al opgelost. Ik heb ook agp op 4x apparture size staat goed, graphic driver staat goed, oftewijl een zeer lastige vraag wat het nou kan zijn
Verwijderd
Verwijderd
dat heb je met fan'sVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:28:
overklokkenmn geforsje ti4200 loopt op 300/610, binnenkort nieuw koelsysteem erop, hebben nnog andere mensen last van kapotte fans op het koelbloek
Verwijderd
Verwijderd

ik wil er namelijk ook 1 hebben
(heb nu een gave viper 550 16mb

Maar kan je spellen als UT2003 nog wel gewoon draaien met een Gef4 MX 440 ddr? dan niet op max...maar gewoon normal ofzo?
Verwijderd
heb je al eens geprobeer windows er opnieuw op te gooien?Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:24:
He gasten,
Ik heb een GF4 TI 4600 A250 van Leadtek, en spellen lopen vaag. Ik heb lage fps in games en of ik het nou hoger of lager zet fps blijft hetzelfde, bijv. ik speel BF op 1280x1024x32 en alle kranen open en dan heb ik vaak fps rond de 20 maar als ik alle kranen uit zet en het spel draai op 640x480x16 maakt dat echt 0,000 fps verschil zo ook in andere games zoals Mohaa en Ut2003. Ik heb de 3d mark 2001 test gedaan ik haal 11500 das opzich prima voor mijn systeem (zie sig.) maar als ik alles op zijn laagst zet in die 3d mark tes thaal ik ook 11500, ook daar maakt het dus geen ene reet vercschil of ik iets hoger of lager zet. Ik heb uiteraard alle laatste drivers getest de 4in1 drivers en het geluid fps probleem bij bf heb ik al opgelost. Ik heb ook agp op 4x apparture size staat goed, graphic driver staat goed, oftewijl een zeer lastige vraag wat het nou kan zijnweet iemand het????
doe het dan in deze volgorde:
1. bios update
2. win2k/xp installen
3. service pack erop
4. via 4in1
5. detonators
6. rest van de drivers/software, maar hou het nog een beetje kaal
ga dan nog eens benchen.
Weet iemand toevallig hoe groot het verschil is in snelheid, en of er bij de 4200 ook een DVI<>VGA adapter enz. zitten?
ik kon er geen meer bestellen in elk geval, hoewel er vast nog wel winkels zijn die ze nog op voorraad hebben
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik zou de GF4 MX toch niet kopen hoor, dat is een grote teleurstelling denk ik. Ik zou doorsparen voor een GF4 Ti4200 of een GF3 of een goedkope GF2 proberen. De performance van een GF4 MX schijnt nogal triest te zijn.Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:23:
dus kortom...een gef4 MX geeft veel problemen bij de meeste mensen??
ik wil er namelijk ook 1 hebben![]()
(heb nu een gave viper 550 16mb)
Maar kan je spellen als UT2003 nog wel gewoon draaien met een Gef4 MX 440 ddr? dan niet op max...maar gewoon normal ofzo?
---------------------
TV-out problemen kunnen overigens ook te maken hebben met macrovision. Sluit hem daarom direct aan op je TV, en niet op je videorecorder, dan weet je zeker dat het geen macrovision is waar je last van hebt.
Verwijderd
GeForce 4 TI-4200 64mb DDR + TV-out/ DVI Dual Head (250 Mhz.) 149€
GeForce 4 TI-4200SE 64mb DDR 3,3ns. + TV-out/ DVI Dual Head
(Special Edition 3.3 ns. memory) (Qua geheugen zit deze Ti 4200 SE videokaart op het niveau van de GeForce 4 Ti 4400. Overklokkers zullen dankzij het snelle geheugen nog heel wat meer uit de kaart kunnen persen. Verder kan deze GeForce 4 Ti 4200SE opgekrikt worden van 250 / 550 MHz tot 315 MHz voor de GeForce chip en 620 MHz voor het geheugen. Prestaties vergelijkbaar met de veel duurdere GeForce 4 Ti 4600 dus) 159€
zal ik die eerst nemen of die 2e (ik heb nog nooit aan overklokken gedaan

Verwijderd
Helemaal mee eens ik heb een MX 440 en presteert niks je kan er wel zware spellen op spelen maar de prestatie ligt niet veel verder als de Geforce 2.Ik zou voor een Geforce 3/4 TI gaan of natuurlijk de Radeon 8500.BounceMeister schreef op 09 oktober 2002 @ 08:50:
[...]
Ik zou de GF4 MX toch niet kopen hoor, dat is een grote teleurstelling denk ik. Ik zou doorsparen voor een GF4 Ti4200 of een GF3 of een goedkope GF2 proberen. De performance van een GF4 MX schijnt nogal triest te zijn.
---------------------
TV-out problemen kunnen overigens ook te maken hebben met macrovision. Sluit hem daarom direct aan op je TV, en niet op je videorecorder, dan weet je zeker dat het geen macrovision is waar je last van hebt.
Verwijderd
De kaart is voorzien van een standaard GF4 cooler en op alle chips dit heet kunnen worden zit een heatsink bevestigd. Zelf ben ik geen sleutelaar om er nog eens fans op te bouwen ofzo.
Wat ik nu zo graag wil weten is, waar/hoe kan ik die Mhz zo ver krijgen zoals sommige mensen dat doen. Ik kan namelijk via de ExpertTool maximaal 275/550 instellen terwijl sommigen 310/650 hebben.
En heeft iemand nog tips voor BIOS instellingen hoe die moeten staan om optimale performance van het mainboard te krijgen. Eerlijk gezegd heb ik me nooit echt verdiept in de invloed van AL die settings. Of is het laden van default High Performance idd dat wat ze zeggen dat het is?
Verwijderd
makkelijk, ik heb dezelfde het gaat gewoon goed, alleen wil je ook midtown madness spelen met een duron??? dat gaat niet goed als je je bios niet flasht (tenminste, bij mij niet)dus kortom...een gef4 MX geeft veel problemen bij de meeste mensen??
ik wil er namelijk ook 1 hebben
(heb nu een gave viper 550 16mb )
Verwijderd
Met de laatste nvidia drivers ( 40.72 ) haal ik in 3dmarks 2001 SE 11693 punten
Gamen gaat ook prima, alle spelen werken perfect.
In counter-strike haal ik 100 fps ( het gaat niet hoger?
Verder als ik hem overclock merk ik er weinig van dus ik laat hem lekker standaard lopen.
Verwijderd
met mijn POINT OF VIEW TI4200 XP 128 MB. Als ik er 256 mb ddr geheugen in hebt dan doen alle games het wel maar als ik er nu ineens 256 mb sdram inpleur dan loopt hij vast bij gamen, ook op een lage resolutie. Hebben jullie dit ook?
ECS k7s5a (met nieuwste bios update)
AMD xp1700+
P.S. ik haal trouwens ook maar 9.000 punten. Dit vind ik eigenlijk best weinig voor een ti4200 xp met ddr geheugen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:47 ]
Verwijderd
keb hem nog deze vrijdag gekocht bij alternate, ze hebben daar vrijwel alles...Schaapje_BlaaT schreef op 09 oktober 2002 @ 08:27:
de Ti4400 gaat eruit, als je die wilt moet je snel zijn en als je pech hebt is het al te laat
ik kon er geen meer bestellen in elk geval, hoewel er vast nog wel winkels zijn die ze nog op voorraad hebben
Verwijderd
je vsync staat aanVerwijderd schreef op 28 november 2002 @ 20:45:
Ik heb een Leatek GeForce 4 TI 4400 en hij werkt perfect.
Met de laatste nvidia drivers ( 40.72 ) haal ik in 3dmarks 2001 SE 11693 punten
Gamen gaat ook prima, alle spelen werken perfect.
In counter-strike haal ik 100 fps ( het gaat niet hoger?) maar als ik timerefresh in console tik zegt 500/600 fps.
Verder als ik hem overclock merk ik er weinig van dus ik laat hem lekker standaard lopen.
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
In Half-Life/Counter-Strike gaat je fps nie verder dan 100, en bij timerefresh is het 500/600 frames per 0.nogwat secondes
Ik heb ook deze kaart en ik ga ook nog ff naar mn scores kijken van 3dmark. Maar ik wou ff vragen wat voor drivers je heb geïnstaleerd, de Detonators (recenste is 41.09) of de driver van de Leadtek siteVerwijderd schreef op 08 October 2002 @ 17:24:
He gasten,
Ik heb een GF4 TI 4600 A250 van Leadtek, en spellen lopen vaag. Ik heb lage fps in games en of ik het nou hoger of lager zet fps blijft hetzelfde, bijv. ik speel BF op 1280x1024x32 en alle kranen open en dan heb ik vaak fps rond de 20 maar als ik alle kranen uit zet en het spel draai op 640x480x16 maakt dat echt 0,000 fps verschil zo ook in andere games zoals Mohaa en Ut2003. Ik heb de 3d mark 2001 test gedaan ik haal 11500 das opzich prima voor mijn systeem (zie sig.) maar als ik alles op zijn laagst zet in die 3d mark tes thaal ik ook 11500, ook daar maakt het dus geen ene reet vercschil of ik iets hoger of lager zet. Ik heb uiteraard alle laatste drivers getest de 4in1 drivers en het geluid fps probleem bij bf heb ik al opgelost. Ik heb ook agp op 4x apparture size staat goed, graphic driver staat goed, oftewijl een zeer lastige vraag wat het nou kan zijnweet iemand het????
Verwijderd
Heeft iemand die nieuwe omega drivers al geprobeerd? Ik nog nooit, ik had er zelfs nogeneens van gehoord, maar ik lever graag wat power in van mijn ti4400 in ruil voor meer beeldkwaliteit. Ik kon nergens wat vinden hierover op GoT, maar ben reuzebenieuwd of mensen hier goede ervaringen mee hebben. Ik kan de verleiding in ieder geval niet weerstaan en ga hem proberen.
Tweakerlinkje:
meuktracker: nVidia Omega 1.4072
Omega homesite:
http://www.omegacorner.com/
Ik heb een Ti4200 (Asus 8420 TD) er zit een VGA , TV-out, en DVI aansluiting op.
Nu zit er ook een kabel bij die de DVI connector splitst in een DVI en een VGA (dus aan de ene kant DVI en aan de andere kant DVI+VGA).
Wil dat ook zeggen dat ik op die DVI connector via dat kabeltje een normale monitor (op de vga stekker) kan zetten ? En zo niet, waarom dient die vga plug op dat splittertje dan ?
Het klopt wat je zegt. Op deze manier kun je de dualmonitor funktie van je beeldkaart gebruiken. Ik dacht alleen wel dat een DVI uitgang een beperkte resolutie aankan, maar dat de beeldkwaliteid wel ietsejs beter isBoXie schreef op 11 december 2002 @ 12:42:
Hoi,
Ik heb een Ti4200 (Asus 8420 TD) er zit een VGA , TV-out, en DVI aansluiting op.
Nu zit er ook een kabel bij die de DVI connector splitst in een DVI en een VGA (dus aan de ene kant DVI en aan de andere kant DVI+VGA).
Wil dat ook zeggen dat ik op die DVI connector via dat kabeltje een normale monitor (op de vga stekker) kan zetten ? En zo niet, waarom dient die vga plug op dat splittertje dan ?
Alleen nog ff uitzoeken in hoeverre mijn tv-out nog bruikbaar is. Misschien moet ik dan eerst de 2de monitor unpluggen ofzo. We'll see.