Op dinsdag 05 februari 2002 14:41 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, das een goeie. Ik denk niet dat je de geforce 4 mx met een Pentium 850 moet draaien. De cpu kan de te verwerken info niet genoeg naar je geforce 4 sturen. Ik denk dat binnen nu en 2/3 dagen het net barst van de benchmarks, en daar komt jou vraag ook wel denk ik aan bod.
Bij een p3 850 moet je gewoon een geforce 2 gts kopen voor minder dan 100 euro tweedehands ofzo. En cpu`s kosten vandaag de dag toch ook geen ruk meer?
In high res is na 900MHz bij de Thunderbird reeks de CPU niet meer de bottleneck maar de videokaart. Na die snelheidsgrens verkrijg je een prestatiewinst die bijna niet significant is. En dan spreek ik over quake3. Je hebt absoluut baat bij een snellere videokaart zolang je videokaart maar rond de 900MHz draait of hoger.
zou de GF4 Ti 4200 (die ga ik dus ZEKER kopen) een overkill zijn voor mijn systeem hieronder (zie sig), plz tell me it won't be
Dat is natuurlijk niet zo. Hebben je ooit weleens de grote review gelezen @ tom's hardware waar op verschillende cpu's (duron 700 tot Thunderbird 1400) prestatieverschil werd gemeten? Conclusie was dat je na 900MHz cpu speed je beter je videokaart kon upgraden dan nog de cpu. En dan spreek ik enkel van high res (dus 1024x768x32bit en hoger). In low res (640x400, 800x600) merkte je duidelijk verschil van hogere cpu speed. Maar zeg zelf, als je een Ti4200 of 4400 koopt ga je echt niet meer low res spelen ofzo. Minimaal 1024x768.
pas lager dan een MHz'je of 900 moet je niet gaan denk ik
Precies. Nieuwe videokaarten worden steeds minder processor afhankelijk. Laten steeds minder taken over aan de CPU. Daarom vind ik het een beetje ouderwets om nog te zeggen dat je cpu de bottleneck kan zijn als iemand een AthlonXP heeft, cpu bottleneck is bijna niet meer van toepassing. Door 2 zaken: cpu's van gebruikers zijn steeds vaker 900MHz + en GPU's worden steeds zelfstandiger, met deze nieuwe kaarten als prima voorbeeld.
De die hard geld schieters willen toch zeker weten of een 4400 of een 4600,
Mwoa, ik zie genoeg quake3 dieharders met een simpel GF2mx'je op 640x400 spelen met vertex lightning hoor