De meeste mensen deugen!
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 17:32
Heb het net zitten bekijken en er worden al een hoop vraagtekens bijgezet of deze resultaten wel echt zijn. Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van, maar dat is mijn mening. Ik wacht nog wel even op de resultaten wanneer de kaart echt uit isOp zondag 03 februari 2002 17:16 schreef Mito het volgende:
Ik zag net een vergelijking van een Ati Radeon 8500 en een NVIDIA GeForce4 Ti 4600, ik vind de resultaten zwaar tegenvallen van de GF4, dit moet gewoon denk ik aan de slechte drivers van de GF4 liggen.
http://users.centennialpr.net/drexter/3dmark/r8500vsgf4.htm
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Board=techdisplayadapters&Number=383520
Verwijderd
Verwijderd
Die kaart verliest dus van een Radeon 8500???Op zondag 03 februari 2002 19:38 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Heb het net zitten bekijken en er worden al een hoop vraagtekens bijgezet of deze resultaten wel echt zijn. Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van, maar dat is mijn mening. Ik wacht nog wel even op de resultaten wanneer de kaart echt uit is
Hier een andere vergeliking(www.tweakers.net)
Verwijderd
En die vergelijking met de R8500 lijkt me idd niet echt realistisch, want als die echt zou zijn, zou de R8500 ongeveer even snel als de snelste GF4.
Lijkt me van niet.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
Misschien kan het niet sneller ofzoOp zondag 03 februari 2002 20:33 schreef Kramers het volgende:
Ik vraag me af waarom de nature scene even snel is. Dit is toch wel de meest heftige scene van 3dmark 2001, en ik vind het opvallend dat juist deze scene even snel is.
mmmm... en waarom zou dat dan zijn?Op zondag 03 februari 2002 20:35 schreef Shaggy het volgende:
[..]
Misschien kan het niet sneller ofzo.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
ik zou het niet weten, maar het is wel opvallend. De GF4 ondersteunt toch alles wat de 3 ook heeft ?? (en meer natuurlijkOp zondag 03 februari 2002 20:37 schreef Kramers het volgende:
[..]
mmmm... en waarom zou dat dan zijn?
Het kan wel degelijk anders want ik trek deze fake gf4 waardes er zo uit met dit bakkie met ATI8500, ook op de nature test.Op zondag 03 februari 2002 20:39 schreef ByMeS_Dy het volgende:
ik zou het niet weten, maar het is wel opvallend. De GF4 ondersteunt toch alles wat de 3 ook heeft ?? (en meer natuurlijk)
Nou goed die 'gf4' is wel sneller op de nodige tests maar ik denk dat als dit echt de waardes zijn van de snelste gf4 serie dan is het snel afgelopen met gf4 want de R250 van ATI staat al om de hoek en moet 1,5x zo snel als de 8500 zijn dus....
Bedoel je niet de R300? De R250 is toch de Radeon8500?Nou goed die 'gf4' is wel sneller op de nodige tests maar ik denk dat als dit echt de waardes zijn van de snelste gf4 serie dan is het snel afgelopen met gf4 want de R250 van ATI staat al om de hoek en moet 1,5x zo snel als de 8500 zijn dus....
Verwijderd
RV200 radeon 7500 ?
R200 Radeon 8500
R250 Radeon 2 ultra?
R300 Radeon 3
Ik ben en blijf sceptisch wat de snelheid van de gf4 betreft. totdat ik officiele benchmarks zie geloof ik niets. Trouwens 3dmark2001 zegt zo weinig over de rest van de spellen.
Ik vermoed uiteindelijk dat een gf4 pas echt boeit bij FULL dx8 games, en dat het apps die een beetje van dx8 gebruik maken weinig scheeld met de gf3. maargoed, das ook al weer speculatief.
Verwijderd
Eigenlijk Frank kan je die waardes van jou niet vergelijken met een standaard radeon. Als die benchmarken echt zijn, kan dit misschien wel een normale geforce 4 non overclocked zijn, die radeon van jou is een racemonsterOp zondag 03 februari 2002 20:49 schreef TheGuardian het volgende:
Het kan wel degelijk anders want ik trek deze fake gf4 waardes er zo uit met dit bakkie met ATI8500, ook op de nature test.
Nou goed die 'gf4' is wel sneller op de nodige tests maar ik denk dat als dit echt de waardes zijn van de snelste gf4 serie dan is het snel afgelopen met gf4 want de R250 van ATI staat al om de hoek en moet 1,5x zo snel als de 8500 zijn dus....
Niet zo gek dat je hogere waardes zou hebben, misschien dat die geforce 4 ook wel nog een Mhzje meer kan hebben.
"Ik zou dat niet erg vinden want dan gaat de performance van de r8500 ook omhoog met die drivers aangezien die dan op dezelfde core is gebaseerd" Tegen die tijd heb jij toch al lang een radeon 300?
Of een ASUS of een Gainward.. maar liefst een Hercules (heb altijd al hercules kaarten gehad
Toch ben ik wel benieuwd naar de prestaties van de ATi Radeon 3 (R300) Omdat ik deze kaart ook wel heel erg interessant vind..
Maar oke.. Ti4600 here I come
Altijd eerst wachten op benchmarks, goede drivers, en concurrentie. Ik dacht trouwens dat de GF4MX en GF4TI vandaag zouden uitkomen, maar kan nergens iets vinden. Anyway, vervang niet iets wat nog prima voldoet !!!
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
De meeste mensen deugen!
Nou deze TNT2 voldoet DIKOp maandag 04 februari 2002 15:32 schreef marzzman het volgende:
Zo bedoel ik het niet, ik zeg toch, mensen met een kaart die dik VOLDOET (dus niet die 'het doet') moeten niet zo overdrive gaan lopen kopen.woensdag zei je, ik ben alvast kritisch opgesteld... es kijken wat ie kan. Erg nieuwsgierig dat wel
bij mij niet hoorOp maandag 04 februari 2002 15:34 schreef KaAzKoP het volgende:
Nou deze TNT2 voldoet DIK.
Verwijderd
- We Are Borg
Ook al test 3d mark 2001 vooral je kaart, is de test niet eerlijk. Proc power scheelt een klein beetjeOp zondag 03 februari 2002 20:21 schreef Shaggy het volgende:
[..]
Die kaart verliest dus van een Radeon 8500???
Hier een andere vergeliking(www.tweakers.net)
[afbeelding]
Wat ik alleen niet snap is waarom je mijn stukje quote
Maar goed, op het forum daar lopen al vele topics dat de test grote onzin was. Ik kan gewoon niet geloven dat de geforce 4 TI het niet kan winnen van een R8500
Verwijderd
Had mito moeten quoten jaahOp maandag 04 februari 2002 17:55 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Wat ik alleen niet snap is waarom je mijn stukje quote
Verwijderd
En wat voor monitor heb je, ander waarom wil je gamen op 1600x1200, beetje apart en dom vind ik zelf ... voor jou is het dus beter als een spel mooi is als playableOp maandag 04 februari 2002 16:59 schreef Pjoeloe het volgende:
Tja, is maar net welke eisen je stelt. Ik wil gamen op 1600 x 1200. Nu heb ik een spel dat heet tux racer. Nou, die ondersteunt fog, volumetric shit en alles noem maar op, en op 1600x1200 loopt het niet lekker, en toch is mijn systeem up to date met xp1800, 157 Mhz fsb (11 x 157 (nog niet goed unlocked, maar komt wel als ik zin heb)), strakste geheugen timings, geforce 3 Ti200>@240/550) Epox 8kha+ en pc2400 corsair. Dat wordt dus een geforce 4 Ti hehe.. Maar idd, als ik het op 1024 speel heb ik 60 fps, dus wat ik zeg, tis maar net welke eisen je stelt
(Dus als jij alles op MAX zet en je kaart trekt het niet is het tijd voor een nieuwe
De meeste mensen deugen!
- We Are Borg
Hmm, gamen op 1600x1200 is natuurlijk wel mooi. Je moet een beetje kijken hoe je tussen mooi en playable in kan zitten. Maar je kan idd gewoon ook op 1024/x768 en dan ziet het er nog steeds mooi uitOp maandag 04 februari 2002 20:09 schreef marzzman het volgende:
[..]
En wat voor monitor heb je, ander waarom wil je gamen op 1600x1200, beetje apart en dom vind ik zelf ... voor jou is het dus beter als een spel mooi is als playable
(Dus als jij alles op MAX zet en je kaart trekt het niet is het tijd voor een nieuwe![]()
)
Verwijderd
tsja, iedereen zijn eigen eisenOp maandag 04 februari 2002 20:41 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Hmm, gamen op 1600x1200 is natuurlijk wel mooi. Je moet een beetje kijken hoe je tussen mooi en playable in kan zitten. Maar je kan idd gewoon ook op 1024/x768 en dan ziet het er nog steeds mooi uit
Ik vind 1024 in 32 bit genoeg..
Verwijderd
Als het je echt zo gelukkig maakt, ik heb een 19 inch iiyama, die 1920 x 1440 trekt op 85Hz. En je verzint dingen die ik niet gezegd hebt, waaruit ik concludeer dat de tekst "beete apart en dom " meer op jouw slaatOp maandag 04 februari 2002 20:09 schreef marzzman het volgende:
En wat voor monitor heb je, ander waarom wil je gamen op 1600x1200, beetje apart en dom vind ik zelf ... voor jou is het dus beter als een spel mooi is als playable
(Dus als jij alles op MAX zet en je kaart trekt het niet is het tijd voor een nieuwe![]()
)
Ik verzin niks en je hebt gelijk... GoT'ers don't have fightsOp maandag 04 februari 2002 22:32 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Als het je echt zo gelukkig maakt, ik heb een 19 inch iiyama, die 1920 x 1440 trekt op 85Hz. En je verzint dingen die ik niet gezegd hebt, waaruit ik concludeer dat de tekst "beete apart en dom " meer op jouw slaatMaar we gaan verder... En idd, als ik alles full zet en mijn kaart trekt het niet, is het idd tijd voor een nieuwe. Monney is not the matter. Toedeloe.
Bye man
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Het is alleen de vraag of het de moeite is om een nieuwe kaart te kopen. persoonlijk heb ik altijd een budgetair probleem, en daarnaast koop ik liever niet om de 6 maanden een nieuwe vidkaart. tenzij er wat boeiends uitkomt. de gf4 is wel aardig, maar de gf5 word naar mijn mening pas echt interessant. verder denk ik dat de r300 zeer zeer snel gaat worden, en eigenlijk pas de eerste kaart (voor mij in iedergeval, het blijft een persoons kwestie) die echt boeiend wordt.
ondanks dat kijk ik natuurlijk nieuwschierig naar de benchmarks van de gf4. altijd leuk.
Verwijderd
En ff replay op dit:
Ja, dat doe je wel, want ik heb niet gezegd dat playebel heid/gameplay van een spel niet boeit, ik had het op dat moment alleen over de grafix, en daar gaat dit topic over (JA, toch wel ja!!!).Op maandag 04 februari 2002 22:58 schreef marzzman het volgende:
Ik verzin niks en je hebt gelijk... GoT'ers don't have fights
vreemd, ik heb dat spel ook, tux racerOp maandag 04 februari 2002 16:59 schreef Pjoeloe het volgende:
Tja, is maar net welke eisen je stelt. Ik wil gamen op 1600 x 1200. Nu heb ik een spel dat heet tux racer. Nou, die ondersteunt fog, volumetric shit en alles noem maar op, en op 1600x1200 loopt het niet lekker, en toch is mijn systeem up to date met xp1800, 157 Mhz fsb (11 x 157 (nog niet goed unlocked, maar komt wel als ik zin heb)), strakste geheugen timings, geforce 3 Ti200>@240/550) Epox 8kha+ en pc2400 corsair. Dat wordt dus een geforce 4 Ti hehe.. Maar idd, als ik het op 1024 speel heb ik 60 fps, dus wat ik zeg, tis maar net welke eisen je stelt
loopt hardstikke soepel in 1280*1024*32 met alles open
op mijn niet al te up-to-date systeem, hoger kan ik
helaas niet proberen want dat trekt mijn monitor niet
heb jij FSAA aan ofzo?, dat heeft toch weinig zin bij 1600*1200 lijkt mij, en anders snap ik het niet
dat spel zou op zo'n systeem toch prima moeten lopen
in 1600*1200
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Spoiled brat!Op dinsdag 05 februari 2002 12:28 schreef Pjoeloe het volgende:
Tenminste, ik schat zo`n 25 fps, dit vind ik niet lekker gamen.
maar ach het is jouw mening. Ik vind quake2 nog speelbaar met 18fps...
Wat was jouw eerste computer eigenlijk?
Verwijderd
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan een fps van >30 alles stotterd en je kan niet eens fatsoenlijk om je heen kijken.
60fps is mooi, maar persoonlijk vind ik >100FPS echt lekker spelen. Dat zie je nog steeds, zeker als je veel en snel rond kijkt. (probeer maar)
Goed, vandaag wordt de gf4 gepresenteerd, waar blijft al die info nou!
Verwijderd
Ja, gaan we nog ontopic lullen of nietOp dinsdag 05 februari 2002 12:46 schreef it0 het volgende:
Spoiled brat!
maar ach het is jouw mening. Ik vind quake2 nog speelbaar met 18fps...
Wat was jouw eerste computer eigenlijk?
En idd Peltier, 100 fps kijkt lekkerder, zeker met een goeie muis. >> Geforce 4 was toch pas morgen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Bij een p3 850 moet je gewoon een geforce 2 gts kopen voor minder dan 100 euro tweedehands ofzo. En cpu`s kosten vandaag de dag toch ook geen ruk meer?
Tja, als je langzaam aan het upgraden bent (zoals ik)gebruik je nog gewoon je BX bordje (en naar alle tevredenheid overigens)met deze cpuOp dinsdag 05 februari 2002 14:41 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, das een goeie. Ik denk niet dat je de geforce 4 mx met een Pentium 850 moet draaien. De cpu kan de te verwerken info niet genoeg naar je geforce 4 sturen. Ik denk dat binnen nu en 2/3 dagen het net barst van de benchmarks, en daar komt jou vraag ook wel denk ik aan bod.
Bij een p3 850 moet je gewoon een geforce 2 gts kopen voor minder dan 100 euro tweedehands ofzo. En cpu`s kosten vandaag de dag toch ook geen ruk meer?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
D8 eerst nog nou...zal wel loslopen me gf3 is nog prima, maar ja als ik de specs bekijk is deze kaart wel effe een poep en een scheet sneller
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
By Reuters
Tuesday, February 5 2002 3:08 PM
LOS ANGELES--Graphics chip manufacturer Nvidia will introduce its latest-generation graphics processor on Tuesday, the company's chief executive said, as the company revamps its entire product line.
Speaking at the Goldman Sachs Technology Investment Symposium outside of Palm Springs, California, on Monday, CEO Jen-Hsun Huang said Nvidia will announce the GeForce4 graphics processing unit (GPU) family at an event in San Francisco.
Dit is behoorlijk actueel nieuws en volgens dit verhaal is hij gisteren al gereleased
Verwijderd
Of de ATI is gewoon goedOp zondag 03 februari 2002 17:16 schreef Mito het volgende:
Ik zag net een vergelijking van een Ati Radeon 8500 en een NVIDIA GeForce4 Ti 4600, ik vind de resultaten zwaar tegenvallen van de GF4, dit moet gewoon denk ik aan de slechte drivers van de GF4 liggen.
http://users.centennialpr.net/drexter/3dmark/r8500vsgf4.htm
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Board=techdisplayadapters&Number=383520
Als je nou ff de reviews bekijkt zie je al snel dat dit helemaal niet klopt hoorOp woensdag 06 februari 2002 12:41 schreef -Dissection- het volgende:
[..]
Of de ATI is gewoon goed![]()
Verwijderd
Hier stond iets domsOp woensdag 06 februari 2002 14:00 schreef Pjoeloe het volgende:
Dat zijn leuke overclock waarden die ze hebben voor de TI4600 . 320/750 MHz en rock stabel. Wowwwwww!!
Zo dom is dat toch niet. En ga geen woorden oorlog aan met Pjoeloe, want je verliest het tochOp woensdag 06 februari 2002 14:06 schreef kutkip het volgende:
[..]
Hier stond iets doms![]()
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Oja, wat dan?Op woensdag 06 februari 2002 14:06 schreef kutkip het volgende:
Hier stond iets doms![]()
En marzzan zei: "Zo dom is dat toch niet. En ga geen woorden oorlog aan met Pjoeloe, want je verliest het toch"
Danku, danku! Ik stuur de negatieve fietsbellen wel op hem af.
Ontopic: Mij benieuwen hoe bruut die geforce TI4200 overclockt met een paar Volt modjes!
http://www.funprice.nl/img/prijslijst2.html
Leadtek Geforce 4 MX 440 DDR/TV-OUT 189.00
Weet niet of ik het moet geloven, wel leuk prijsje.
Verwijderd
De GeForce4 MX serie is een volledig andere GPU dan de GeForce4 Ti serie, en moet helaas enkele essentiële functies missen. Videokaarten gebaseerd op deze GPU zijn ook niet volledig DirectX 8.x compatible
Verwijderd
Op DutchGeforce.nl staat een hele lijst waar alle sites staan waar ze de GF4 al hebben gereviewed
Er staat ook nog wat andere nuttige info over de GF4 btw
Check it!
Verwijderd
/me is niet blij
Verwijderd
Van anandtech geript
More specifically, the GeForce4 MX features no DirectX 8 pixel shaders and only limited support for vertex shaders. The chip does support NVIDIA's Shading Rasterizer (NSR) from the original GeForce2 but that's definitely a step back from the programmable nature of the GeForce3 core.
NVIDIA did however make the GeForce4 MX very powerful at running present day titles. While the core still only features two pixel pipelines with the ability of applying two textures per pipeline (thus offering half the theoretical fill rate of an equivalently clocked GeForce4), it does feature the Lightning Memory Architecture II from its elder brother as well as a few other features
hier ben ik het mee eensOp woensdag 06 februari 2002 18:04 schreef ByMeS_Dy het volgende:
valt me wel vies tegen dat die MX helemaal anders is. Hij is ahw gecastreerd. Anders had ik me de aanschaf ervan zeker overwogen, maar nu denk ik dat ik of moet sparen voor een TI, of gewoon nog een GF3 ..
* xxxMaverick is niet blij
Verwijderd
idd, wel weer heel ergOp woensdag 06 februari 2002 19:13 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
hier ben ik het mee eensik dacht dat die 460 een killer zou worden maar helaas..........En het klote is dat het erop lijkt dat de betaalbare ti niet snel leverbaar is ! 4200, dan moet ik wel voor ati gaan
Verwijderd
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
had toch meer verwacht van de top of de line versie of ligt dat nu aan mij? vergeet niet dat het getest is op een pentium 4 2200
waarschijnlijk word het wel beter met latere drivers maar dit heeft er wel voor gezorgt dat ik zeker wel op die r300 van ati wacht
de 440 dusOp woensdag 06 februari 2002 20:13 schreef ND het volgende:
Huh? Moet je eens naar www.computer-land.nl gaan, daar staat dat ze de Geforce4 verkopen vanaf 11 Feb voor "maar" E189,- ?!?!????!!!?????
wat kan je nou beter doen, een geforce 3 ti500 kopen of wachten, en een geforce4 kopen tot de prijzen wat gedaalt zijn?
Domme Nvidia (
De meeste mensen deugen!
helemaal mee eens, zo'n ti4200 zou je nog net kunnen opbrengen met een bijbaantje maar die andere ti kaarten zijn toch echt te duur.Op woensdag 06 februari 2002 22:07 schreef marzzman het volgende:
Ik zit hiet dus flink te balen... ik ging volledig voor die Ti4200 , leek me een superkaart (en met baantje bij de AH als 16-jarige schop je het niet ver --> de andere Ti kaarten zijn te duur en de MX is brak (leid ik af van mijn GF2MX))
Domme Nvidia () ze moeten die Ti4200 niet achterhouden !!! GRRRR
Verwijderd
but still, Geforces are the masters...
Ik ga niet meer als 240 € spenderen aan een videokaart, dus de andere Ti kaarten (4400 en 4600) zijn echt te duur. Daarom wacht ik nu ook op ATI en die (GRRR
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
als die ti4200 komt zijn de prijzen van die andere ti's misschien wel zoveel gezakt dat ze net zo duur zijn als de ti4200, waarom zou je dan nog een ti4200 kopen
zou dit mogelijk zijn? als dat zo is is het wel een hele stomme zet van nvida
Verwijderd
is er al info over de 2D kwaliteit van de kaarten
neuh, dat denk ik niet. Als je terugkijkt houdt nvidia de prijzen redelijk op niveau altijdOp donderdag 07 februari 2002 15:40 schreef kRyPtO het volgende:
wat ik ook zat te denken is dit:
als die ti4200 komt zijn de prijzen van die andere ti's misschien wel zoveel gezakt dat ze net zo duur zijn als de ti4200, waarom zou je dan nog een ti4200 kopen
zou dit mogelijk zijn? als dat zo is is het wel een hele stomme zet van nvida
Thnx GoT'ers !!!!
Iemand dan een GF2MX (200 @ 200) kopen
De meeste mensen deugen!
Als dit namelijk waar zou zijn (plz notOp donderdag 07 februari 2002 20:19 schreef marzzman het volgende:
Kijk nun rijst er een GROTE vraagske in mijn hoofd --> zou de GF4 Ti 4200 (die ga ik dus ZEKER kopen) een overkill zijn voor mijn systeem hieronder (zie sig), plz tell me it won't be![]()
Thnx GoT'ers !!!!
edit:
Iemand dan een GF2MX (200 @ 200) kopen![]()
lol
De meeste mensen deugen!
SureOp donderdag 07 februari 2002 20:34 schreef marzzman het volgende:
[..]
Als dit namelijk waar zou zijn (plz not) moet ik een GF4MX in me systeem pleuren, dat is dus pas echt brak
Kan echt prima hoor, niks geen overkill, zelfs in mijn systeem denk ik dat het geen overkill is, pas lager dan een MHz'je of 900 moet je niet gaan denk ik
In high res is na 900MHz bij de Thunderbird reeks de CPU niet meer de bottleneck maar de videokaart. Na die snelheidsgrens verkrijg je een prestatiewinst die bijna niet significant is. En dan spreek ik over quake3. Je hebt absoluut baat bij een snellere videokaart zolang je videokaart maar rond de 900MHz draait of hoger.Op dinsdag 05 februari 2002 14:41 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, das een goeie. Ik denk niet dat je de geforce 4 mx met een Pentium 850 moet draaien. De cpu kan de te verwerken info niet genoeg naar je geforce 4 sturen. Ik denk dat binnen nu en 2/3 dagen het net barst van de benchmarks, en daar komt jou vraag ook wel denk ik aan bod.
Dat is natuurlijk niet zo. Hebben je ooit weleens de grote review gelezen @ tom's hardware waar op verschillende cpu's (duron 700 tot Thunderbird 1400) prestatieverschil werd gemeten? Conclusie was dat je na 900MHz cpu speed je beter je videokaart kon upgraden dan nog de cpu. En dan spreek ik enkel van high res (dus 1024x768x32bit en hoger). In low res (640x400, 800x600) merkte je duidelijk verschil van hogere cpu speed. Maar zeg zelf, als je een Ti4200 of 4400 koopt ga je echt niet meer low res spelen ofzo. Minimaal 1024x768.zou de GF4 Ti 4200 (die ga ik dus ZEKER kopen) een overkill zijn voor mijn systeem hieronder (zie sig), plz tell me it won't be
Precies. Nieuwe videokaarten worden steeds minder processor afhankelijk. Laten steeds minder taken over aan de CPU. Daarom vind ik het een beetje ouderwets om nog te zeggen dat je cpu de bottleneck kan zijn als iemand een AthlonXP heeft, cpu bottleneck is bijna niet meer van toepassing. Door 2 zaken: cpu's van gebruikers zijn steeds vaker 900MHz + en GPU's worden steeds zelfstandiger, met deze nieuwe kaarten als prima voorbeeld.pas lager dan een MHz'je of 900 moet je niet gaan denk ik
Mwoa, ik zie genoeg quake3 dieharders met een simpel GF2mx'je op 640x400 spelen met vertex lightning hoorDe die hard geld schieters willen toch zeker weten of een 4400 of een 4600,
Verwijderd
Is deze goed te oc-en (4ns geheugen), zoiets als de 2ti?
En hoe zijn de 2d beelden?
Ik ben al wat aan het zoeken geweest maar kan nog geen merken review vinden voor de gf4mx.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
Nou, dat was veel werk

De kaart...
Verwijderd
lolOp vrijdag 08 februari 2002 01:36 schreef Pjoeloe het volgende:
http://www.leadtek.com/graphics/a170ddrt/a170ddrt.htm
Nou, dat was veel werkvandaar je naam!
ik ga voorlopig nog geen gf 4 halen
Verwijderd
Verwijderd
maar ja. ik heb gewoon t geld niet voor al dat spul
kben blij met het gene wat ik nu heb staan hiet.
t bevalt allemaal zeer goed. en er is niks traag ofzo dus ja.
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij is het alleen een kwestie van meer rondingen gebruiken zoals Ati true form doet, en hogere resoluties van textures gebruiken, gewoon levensecht dus. Dan is het dus al mega mooi. Dat kunnen ze trouwens al over 2/3 jaar ofzo. Weet je nog die filmpies van s3tc compression? Dit zag er echt levensecht uit!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
vet ja, maar daarvoor is het plaatjestopicOp vrijdag 08 februari 2002 20:49 schreef canalplus het volgende:
plaatje
Ik denk dat ik genoodzaakt ben de ti4400 te kopen, omdat de 4200 nog zo lang op zich laat wachten.
Wel weer een vuile marketingtruc van Nvidia
Verwijderd
- We Are Borg
Ik heb een amd 450 MHz met een Geforce 2 mx en ben ook van plan een nieuw pctje te kopen. Maar mijn geld is er pas in juni dus dan hoop ik dat de geforce ti4600 al volop in NL verkrijgbaar is en niet zo verschrikkelijk veel euro's kostOp dinsdag 12 februari 2002 13:23 schreef 31482 het volgende:
och ja je kan altijd wel wachten op het nieuwste van het nieuwste maar zou die nou echt zoveel meer kunnen?! ik bedoel maar, hoeveel echte geforce 3 spellen zijn er nu uit? aquanox verder weet ik er niet veel? en k heb nu gewoon binnen 2 weken een nieuwe pc nodig (dit ding is té oud. PII 350 16 mb viper) dus jah dan maar een ge3 of ati radeon 8500 maar oké ik moet toch toegeven de ge4 ziet er KEWL uit.
[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 11-04-2018 10:30 ]
Want ik zie in de pricewatch een Leadtek GeForce4 MX440 64MB DDR TV-Out voor 169 euro! Das toch nix? Naja, nix, ik bedoel, de eerste GF3's kostten toch 3x zoveel?