De beste geforce 4 tot zover bekend is de TI 4600 maar er zullen waarschijnlijk ook ultra versies komen die nog sneller worden.
Ja en zo rond de herfst een hele nieuwe kaart die ook nog DX 9 ondersteunt. Dan heb je toch spijt van je dure GF4
Dan kun je misschien toch beter wachten zeker als Doom 3 ook nog niet lekker loopt of een GF4 MX.
De GF4 is dus een aufgemotzte GF3 die DX 8.1 ondersteunt
Dan kun je misschien toch beter wachten zeker als Doom 3 ook nog niet lekker loopt of een GF4 MX.
ik weet niet wat je lult, maar sinds de overgang van geforce 1 -> geforce 2 -> geforce 3 -> geforce 4Op dinsdag 12 februari 2002 14:41 schreef Frijns.Net het volgende:
Ja en zo rond de herfst een hele nieuwe kaart die ook nog DX 9 ondersteunt. Dan heb je toch spijt van je dure GF4
Is de stap van Gf3 naar GF4 wel degene die het meeste snelheidswinst heeft van allemaal hoor! soms wel 50% sneller dan de Geforce 3ti500!
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Eerst afwachten op de perfecte drivers voor de Geforce4 heOp dinsdag 12 februari 2002 14:59 schreef McFlipp het volgende:
[..]
ik weet niet wat je lult, maar sinds de overgang van geforce 1 -> geforce 2 -> geforce 3 -> geforce 4
Is de stap van Gf3 naar GF4 wel degene die het meeste snelheidswinst heeft van allemaal hoor! soms wel 50% sneller dan de Geforce 3ti500!
Persoonlijk vind ik de overgang van de Geforce2 naar Geforce3 het grootst, maar da's mijn persoonlijke mening
PS, 50 % is wat overdreven, ik denk hooguit 35, 40 %
Verwijderd
Je moet in dit geval niet denken, maar uitgaan van benchmarks, die dit wel aantonenOp dinsdag 12 februari 2002 16:33 schreef Saekerhett het volgende:
ik denk
Maar ik heb het over de vergelijking 'Geforce3 met beste drivers' en 'Geforce4 met beste drivers'...Op dinsdag 12 februari 2002 23:08 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Je moet in dit geval niet denken, maar uitgaan van benchmarks, die dit wel aantonen
Dit kun je simpelweg alleen maar denken, omdat de drivers er nog niet zijn.
Idd, Gf2 naar GF3 was een radicale overgang naar een compleet andere architectuur, alleen met "oudere" spellen was die sprong vooral op lagere res niet overduidelijk te zien, maar er is heel wat veranderd.Op dinsdag 12 februari 2002 16:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eerst afwachten op de perfecte drivers voor de Geforce4 he
Persoonlijk vind ik de overgang van de Geforce2 naar Geforce3 het grootst, maar da's mijn persoonlijke mening
PS, 50 % is wat overdreven, ik denk hooguit 35, 40 %
Programmerbare T&L set, totaal nieuwe en zeer effectieve memorycontroler.
De Gf4 is weer een snellere versioe van de GF3 met 1 extra vertex engine, voor de poly en nog diverse andere verbeteringen van bestaande features.
Op het gebied van AA is de GF4 op sommige punten zeker 50% sneller, hetzelfde geld voor de synthetishe test zoals vertex animaties.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Als ze slim zijn brengen ze gelijk goeie, bugvrije drivers uit, of gaat de geforce 4 ook gewoon de detonators gebruiken?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:05
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
De beste is de geforce 4 ti4600. Het klopt idd dat de gf4 mx versies goedkoper zijn dan de geforce 3 ti 500. Maar omdat er een "4" staat is hij niet altijd sneller dan de geforce 3. De MX versie van de geforce 4 is langzamer dan de Geforce 3 ti500, dus daarom kost de Geforce 4 mx zo weinigOp dinsdag 12 februari 2002 14:33 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Wat is nu eik de beste GF4?
Want ik zie in de pricewatch een Leadtek GeForce4 MX440 64MB DDR TV-Out voor 169 euro! Das toch nix? Naja, nix, ik bedoel, de eerste GF3's kostten toch 3x zoveel?
Heb me vandaag een zo'n GeForce4 MX440 opgehaald. Ik moet zeggen: Dit is de eerste MX kaart die ik de gemiddelde huis-tuin en keukengebruiker durf aanbevelen, de kaart heeft een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, hij presteert tussen de 20% (3d mark 2001) en 50% (Serious Sam) beter als mijn good old Geforce 2 GTS. 2d is ook beter, maar zeker niet zo mooi als ik bij Radeon gebruikers gezien heb.
...en het regent ook nog
Van mij mogen ze opschieten met die kaarten. Ik vind dat ze voortaan die kaarten niet meer mogen aankondigen tot ongeveer 2 weken voor ze uitkomen. Dat wachten elke keer is echt niet leuk.
Helemaal mee eens --> als ik die GF4Ti4200 zie, WIL IK HEM METEENOp donderdag 21 februari 2002 11:31 schreef obsidian het volgende:
Van mij mogen ze opschieten met die kaarten. Ik vind dat ze voortaan die kaarten niet meer mogen aankondigen tot ongeveer 2 weken voor ze uitkomen. Dat wachten elke keer is echt niet leuk.
De meeste mensen deugen!
iemand die review gelezen van de asus gf4 ti4600? die was in sommige benchens was hij 2x zo snel als de gf3 ti200 van msi. volgens mij is de overgang van 3 naar 4 dus het grootst qua snelheid
Verwijderd
hey jongens, wat vinden jullie van
Siluro MX-440 GF4 MX-440 64 DDR Bulk 159,90
is dat een GeForce 4 ding? ik kan nergens een review daarvan vinden.
heeft iemand hem al ?
oh ja, ik heb op dit moment een Elsa GeForce 2 GTS 32mb.
heeft iemand hem al ?
Neem dan een GF3Ti200 ofzo, maar sla die GF4 MX ajb over. Klotekaart. Krijg je gegarandeerd spijt van hoor.Op donderdag 28 februari 2002 10:51 schreef win2kpro het volgende:
hey jongens, wat vinden jullie van
heeft iemand hem al ?
ik zit beetje met een probleem, ik heb zelf een hercules 2mx, en nu is mijn broertjes tnt2 kapot, dus wil ik nieuwe kopen en me broertje krijgt dan de mijne
probleem is ik heb maar €350, en daar moet ik ook nog een writer voor kopen
had dus in gedachten een plextor 24x10x40
en dan moet ik nog een video kaart, heb me toch zitten zoeken in pricewatch en naar revieuws etcetc
WELKE KAART IS HET BESTE VOOR ME plzz help me eruit
zelf had ik hercules redeon 8500 le in gedachten, of moet ik toch maar gf3 ti 200 nemen ?
ik ben hardcore gamer btw
en dan moet ik nog een video kaart, heb me toch zitten zoeken in pricewatch en naar revieuws etcetc
zelf had ik hercules redeon 8500 le in gedachten, of moet ik toch maar gf3 ti 200 nemen ?
Ehh als ik jou was, zou ik nog maar effe doorsparenOp vrijdag 01 maart 2002 16:40 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ik zit beetje met een probleem, ik heb zelf een hercules 2mx, en nu is mijn broertjes tnt2 kapot, dus wil ik nieuwe kopen en me broertje krijgt dan de mijne
Verwijderd
Kan iemands mij vertellen wat het verschil is tussen de DT versie, en de DVI versie?
DVI is toch voor TFT beeldschermen? Geloof ik?
Zou ik die kaart ook voor een CRT beeldscherm kunnen gebruiken?
DVI is toch voor TFT beeldschermen? Geloof ik?
Zou ik die kaart ook voor een CRT beeldscherm kunnen gebruiken?
Verwijderd
ik heb een matrox g550 en daarbij krijg je een verloopplug die van dvi gewoon analoog maakt voor je crt scherm (heb er nl. 2 crt's aanhangen).
wat ik me meer afvraag is of hij die resolutie van 1280x1024 op de dvi kan overschrijden als hij niet voor een tft wordt gebruikt maar met een adaptertje. aan de ene kant 1600x1200 draaien (kan dus nog veel hoger) en aan de andere kant maar 1280x1024 aankunnen lijkt me best kloterige met z'n dure kaart
wat ik me meer afvraag is of hij die resolutie van 1280x1024 op de dvi kan overschrijden als hij niet voor een tft wordt gebruikt maar met een adaptertje. aan de ene kant 1600x1200 draaien (kan dus nog veel hoger) en aan de andere kant maar 1280x1024 aankunnen lijkt me best kloterige met z'n dure kaart
Hoezo krijg je spijt van de aanschaf van een GF4mx440? Hij kost gemiddeld iets van 170 euro. Als je niet de pegels hebt om een 'echte' GF4 Ti**** te kopen, dan is het toch een prima kaart. Wat anders zouden jullie mij aanbevelen met het oog op het volgende systeem en een max. budget voor VGA-kaart van +- 400 gulden/180 euro?
AMD Duron 650@900
MSI K7T Pro 2
256 MB RAM PC133
Asus V7100T GF2mx
Het systeem blijft verder ongewijzigd. Het gaat puur om de VGA-kaart. Met daarbij het budget... dan is de GF4mx440 toch een goede upgrade over mijn huidige GF2mx heen? Of zit ik er echt helemaal naast?
AMD Duron 650@900
MSI K7T Pro 2
256 MB RAM PC133
Asus V7100T GF2mx
Het systeem blijft verder ongewijzigd. Het gaat puur om de VGA-kaart. Met daarbij het budget... dan is de GF4mx440 toch een goede upgrade over mijn huidige GF2mx heen? Of zit ik er echt helemaal naast?
Jaap
Radeon 8500LEOp dinsdag 05 maart 2002 13:36 schreef J.apiooo het volgende:
Hoezo krijg je spijt van de aanschaf van een GF4mx440? Hij kost gemiddeld iets van 170 euro. Als je niet de pegels hebt om een 'echte' GF4 Ti**** te kopen, dan is het toch een prima kaart. Wat anders zouden jullie mij aanbevelen met het oog op het volgende systeem en een max. budget voor VGA-kaart van +- 400 gulden/180 euro?
AMD Duron 650@900
MSI K7T Pro 2
256 MB RAM PC133
Asus V7100T GF2mx
Verwijderd
GF3 ti 200 en vet OCen, dat gaat met die dingen zeker niet slecht.Op vrijdag 01 maart 2002 16:40 schreef L3PrAcHauN het volgende:
Met Radeons 8500 LE's ook niet, maar je haalt toch meer extra uit een GF3 ti 200
Thnx... maar die kaart kost 250 euro? Da's toch ietsje buiten mijn budget. De 7500 ligt er dan weer in, maar afgaande op de reviews (THG) verslaat de GF4mx440 de 7500, toch? Dan is de keuze snel gemaakt... 159 euro is niet veel voor een GF4mx440. Heeft deze nu eigenlijk wél of niet een betere TV-out dan de GF2mx? Ik heb gelezen dat de kaart (Leadtek Geforce4mx 440 TV-out) tevens hardwarematige DVD support heeft. Klopt dit?Op dinsdag 05 maart 2002 14:46 schreef obsidian het volgende:
[..]
Radeon 8500LE
Jaap
ik heb dus een P!!! 800 320 sdram en andere zooi die normaal in een comp zit.
ik heb dus nu een TNT2, die voldoet niet meer
ik wil dus nu een nieuwe videoplank kopen, maar ik vat er nu echt helemaal geen fuck meer van
eerst wou ik een GF4 mx440 kopen maar (bijna) iedereen zegt dat ie hard zuigt (dan zal dat dus wel zo zijn
). een GF4TI is te duur (budget is ongeveer €210,-) kan ik nu beter voor een GF3 gaan, of iets anders een readon 
btw, er hoeft geen tv out/in etc zooi erbij, gewoon
beeld moet eruit komen 
hebben julie nog ideen
[edit2]
1e eit wegehaalt omdat de shop in duitsland zat en ik er na enige vertalingen achter kwam dat het ook nog een ex. btw is (gewoon hier niet naar kijken
)
en oh ja, iemand moet hie ff iets op antwoorden
[/edit2]
ik heb dus nu een TNT2, die voldoet niet meer
ik wil dus nu een nieuwe videoplank kopen, maar ik vat er nu echt helemaal geen fuck meer van
eerst wou ik een GF4 mx440 kopen maar (bijna) iedereen zegt dat ie hard zuigt (dan zal dat dus wel zo zijn
btw, er hoeft geen tv out/in etc zooi erbij, gewoon
hebben julie nog ideen
[edit2]
1e eit wegehaalt omdat de shop in duitsland zat en ik er na enige vertalingen achter kwam dat het ook nog een ex. btw is (gewoon hier niet naar kijken
en oh ja, iemand moet hie ff iets op antwoorden
[/edit2]
Verwijderd
Koop een Geforce 3 Ti200...
Volle DirectX 8 functionaliteit (Vertex/Pixel shaders e.d.), en toch nog redelijk geprijst...
Volle DirectX 8 functionaliteit (Vertex/Pixel shaders e.d.), en toch nog redelijk geprijst...
Voor 209 euro kun je al wel aan een GF3Ti200 komen... ligt dus binnen jouw budget. Die kaart is idd prima over te klokken, maar ligt net iets boven de prijzen van de GF4mx440.
Jaap
en de GF4 mx440 is langzamer als de GF3ti200 
edit:
oops, al gevonden
sorry, ik heb een beetje kl*te dag vandaag en er gaat een hoops mis
oops, al gevonden
sorry, ik heb een beetje kl*te dag vandaag en er gaat een hoops mis
Verwijderd
ik ben dus van plan er een te gaan kopen !!! maar nou ben ik ff aan het zoeken en ben er 8er gekomen dat die 4600 een snellere clocksnelheid heeft en het geheugen is sneller maar nou zie ik bij leadtek dat je de
Leadtek WinFast GeForce4 4600 A250 ULTRA TD
hebt en je hebt de
Leadtek Geforce4 A250 Ultra TD TI4600 128Mb, Tv-Out, DVI en wat is nou het verchil tussen die 2 ??
de prijs is hetzelfde vreemdgenoeg !!!
Leadtek WinFast GeForce4 4600 A250 ULTRA TD
hebt en je hebt de
Leadtek Geforce4 A250 Ultra TD TI4600 128Mb, Tv-Out, DVI en wat is nou het verchil tussen die 2 ??
de prijs is hetzelfde vreemdgenoeg !!!
Product-Informatie
Creative GeForce 4 Ti4400
(artikelnr: 016.004.004)
VGA Kaart
--------------------------------------------------------------------------------
BESCHRIJVING
Absoluut topmodel in de GeForce4 serie !
SPECIFICATIES:
Is dit een goede vervanger voor mijn creative geforce2 mx.
* GeForce4 grafische processor
* 128MB 400MHz DDR-geheugen
* 125M driehoeken/sec
* 8.8 GB/sec geheugenbandbreedte
* 1,12 miljard texels per seconde
* TV- en VGA-uitgang
* Ondersteunt AGP 2X en 4X
* Geheugenconfiguratie 128MB DDR-geheugen op 400MHz
* Dubbele 350MHz RAMDAC
--------------------------------------------------------------------------------
399
deze kaart gezien bij fokshop. Weet iemand hier meer over. Of heeft iemand deze kaart al
Creative GeForce 4 Ti4400
(artikelnr: 016.004.004)
VGA Kaart
BESCHRIJVING
Absoluut topmodel in de GeForce4 serie !
SPECIFICATIES:
Is dit een goede vervanger voor mijn creative geforce2 mx.
* GeForce4 grafische processor
* 128MB 400MHz DDR-geheugen
* 125M driehoeken/sec
* 8.8 GB/sec geheugenbandbreedte
* 1,12 miljard texels per seconde
* TV- en VGA-uitgang
* Ondersteunt AGP 2X en 4X
* Geheugenconfiguratie 128MB DDR-geheugen op 400MHz
* Dubbele 350MHz RAMDAC
399
deze kaart gezien bij fokshop. Weet iemand hier meer over. Of heeft iemand deze kaart al
Ik heb dat ook zien staan en iets klopt er niet. Ze zeggen dat het een Ti4400 is, maar die heeft helemaal geen 400Mhz DDR, maar 550 Mhz DDR. En de rest van de cijfers heb ik nog niet gecontroleerd, ik zou dat wel eerst even doen, voor je een GF4 MX aangesmeerd krijgt terwijl je een Ti verwacht.Op zaterdag 09 maart 2002 16:19 schreef SPOXER het volgende:
Dat was een tikfout. De fout is inmiddels hersteld.
Het is echt een Ti4400.
Het is echt een Ti4400.
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Ik ga een GeForce 4 ti 4400 kopen. Ik heb een Asus v8440 in bestelling staan, maar de Creative 4400 zal sneller beschikbaar zijn(bij de leverancier waar ik mijn spullen koop). Maakt het nog uit welke ik koop? Mijn gevoel zegt de Asus, of is de Creative(wat eigenlijk een MSI plankie is, heb ik dacht ik op toms hardware gelezen) ook net zo goed?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
kun je mij de prijs voor dit kaartje geven waar jij hem hebt besteltOp maandag 11 maart 2002 09:23 schreef beany het volgende:
Ik ga een GeForce 4 ti 4400 kopen. Ik heb een Asus v8440 in bestelling staan, maar de Creative 4400 zal sneller beschikbaar zijn(bij de leverancier waar ik mijn spullen koop). Maakt het nog uit welke ik koop? Mijn gevoel zegt de Asus, of is de Creative(wat eigenlijk een MSI plankie is, heb ik dacht ik op toms hardware gelezen) ook net zo goed?
Asus v8440: 425 euroOp zaterdag 16 maart 2002 12:42 schreef SPOXER het volgende:
[..]
kun je mij de prijs voor dit kaartje geven waar jij hem hebt bestelt
Althans, toen ik hem bestelde. Hij staast nu in de pricewatch voor 395 euro(met heeeeeeeeel klein beetje zoekwerk weet je nu waar ik hem hebt besteld
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Creative 3D Blaster GeForce 4 Ti4400/Asus V8440 Geforce 4. Ik twijfel tussen deze twee. Zitten hier veel verschillen tussen.
simpel vraagje :
welke versie drivers levert asus bij hun geforce4 kaarten ?
ik zit namelijk nog steeds met de 21.81a drivers en ik dacht misschien dat asus al een nieuw setje drivers op de geforce4 driver cd meelevert
alvast bedankt
welke versie drivers levert asus bij hun geforce4 kaarten ?
ik zit namelijk nog steeds met de 21.81a drivers en ik dacht misschien dat asus al een nieuw setje drivers op de geforce4 driver cd meelevert
alvast bedankt
Zit er standaard op allebij een koeler. Op mijn gf2 mx zat er geen, maar wel een heatsink.Op zondag 17 maart 2002 14:20 schreef SPOXER het volgende:
Creative 3D Blaster GeForce 4 Ti4400/Asus V8440 Geforce 4. Ik twijfel tussen deze twee. Zitten hier veel verschillen tussen.
Ik heb op pricewatch zitten kijken voor deze kaarten, maar bij de creative staat er maar een winkel die deze kan leveren. Weet iemand nog wat andresse welke winkels deze kaart ook hebben.
Volgens mij ben jij ook 1 van de 10 die hem bij hunters in bestelling hebt staan.Op zaterdag 16 maart 2002 13:30 schreef beany het volgende:
[..]
Asus v8440: 425 euro
Althans, toen ik hem bestelde. Hij staast nu in de pricewatch voor 395 euro(met heeeeeeeeel klein beetje zoekwerk weet je nu waar ik hem hebt besteld)
De Creative is eigenlijk een MSI plankie met een Creative stikkertje erop. Het schijnt(tomshardware.com) dat de cooler op de Creative(lees MSI) wat slechter is dan de geen die op de Asus zit.Op zondag 17 maart 2002 14:20 schreef SPOXER het volgende:
Maar ja, das de mening van 1 site. Maar het was voor mij een reden om voor de Asus te gaan
JipsOp maandag 18 maart 2002 07:40 schreef obsidian het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ook 1 van de 10 die hem bij hunters in bestelling hebt staan.
Als het goed is komen ze deze week binnen
Ik heb begrepen via via dat de distribiteurs halverwege deze week gaan uitleveren naar de dealers. Dus waarschijnlijk woensdag of donderdag kaartje halen...
Dan pas?Op maandag 18 maart 2002 09:28 schreef beany het volgende:
[..]
Jips
Als het goed is komen ze deze week binnen
Ik heb begrepen via via dat de distribiteurs halverwege deze week gaan uitleveren naar de dealers. Dus waarschijnlijk woensdag of donderdag kaartje halen...
Ik wil hem nu! Weet jij trouwens of de 8440 die Hunters aanbied ook HW monitoring heeft?
Geen idee, heb gekeken op de Asus site, maar daar staat voornamlijk info over de v8460Op maandag 18 maart 2002 09:51 schreef obsidian het volgende:
[..]
Dan pas?
Ik wil hem nu! Weet jij trouwens of de 8440 die Hunters aanbied ook HW monitoring heeft?
Enne: IK WIL HEM OOK NU!
Klopt, en ik dacht dat bij Asus alleen de deluxe versies HW monitoring hadden. Maar ik weet het niet zeker. Misschien dat wel de HW aanwezig is, maar alleen het proggie er niet bijzit.Op maandag 18 maart 2002 09:59 schreef beany het volgende:
[..]
Geen idee, heb gekeken op de Asus site, maar daar staat voornamlijk info over de v8460Geen, of amper, woorden over de 8440. Maar bij de v8460 staat niks over HW monitoring....
Enne: IK WIL HEM OOK NU!
Dat downloaden we wel weer op de bij ons allen bekende sites waar het leven mooi en vooral goedkoop isOp maandag 18 maart 2002 10:01 schreef obsidian het volgende:
[..]
Klopt, en ik dacht dat bij Asus alleen de deluxe versies HW monitoring hadden. Maar ik weet het niet zeker. Misschien dat wel de HW aanwezig is, maar alleen het proggie er niet bijzit.
Ach ja, we ploeteren maar door met ons oude videokaartje.
Geduld is een schone zaak....
Ik zie dat ze bij www.eynstein.nl een abit ti-4400 hebben en een Leadtek ti-4600.
Abit is een van de kaarten bakkers welke zeer nauw samen werkt met nVidia, als ik het goed begrepen heb van die gast bij Cebit leveren zij kaarten aan nVidia welke dan weer doorverkocht worden aan 3de.
Leadtek is gewoon bruut, de mooiste kaart van Cebit, wat een lekkere heatsink zit daar op
Abit is een van de kaarten bakkers welke zeer nauw samen werkt met nVidia, als ik het goed begrepen heb van die gast bij Cebit leveren zij kaarten aan nVidia welke dan weer doorverkocht worden aan 3de.
Leadtek is gewoon bruut, de mooiste kaart van Cebit, wat een lekkere heatsink zit daar op
Kan iemand mij iets uitleggen
-->
Ik word helemaal geirriteerd door NVIDIA doordat ze geen nieuwe 'official' drivers releashen... hun GF4 series zijn uit en ze hebben niet eens drivers, verwacht NVIDIA dat e leek ook al die Beta's vind ...

Ik vind dat als je een nieuw produkt fabriceerd je ook vertrouwde (laat ik dat wel zeggen, de Detonator XP zijn erg goed (23.11 is echt perfect hier)) drivers mee moet geven !!!
Heeft iemand enig idee wanneer NVIDIA nieuwe drivers laat gaan en hoe die gaan heten, want performance kan altijd hoger
Tweede vraag (ja, dit word een lange tekst) : Ik ga een GF3Ti200 kopen en ik heb de 23.11 drivers, kan ik die kaart en dan inprikken en werkt die of moet ik --> drivers verwijderen met uninstall, dan de detonator destroyer erover heen (ik heb WinXP, moet het dan ook
) , dan nieuwe drivers en opnieuw configureren ... *zucht* .
Ik hoop dus echt dat de eerste oplossing kan, want die 23.11 drivers zijn universeel. Weet iemand hier meer over.
Veel leesplezier
en thnx
Ik word helemaal geirriteerd door NVIDIA doordat ze geen nieuwe 'official' drivers releashen... hun GF4 series zijn uit en ze hebben niet eens drivers, verwacht NVIDIA dat e leek ook al die Beta's vind ...
Ik vind dat als je een nieuw produkt fabriceerd je ook vertrouwde (laat ik dat wel zeggen, de Detonator XP zijn erg goed (23.11 is echt perfect hier)) drivers mee moet geven !!!
Heeft iemand enig idee wanneer NVIDIA nieuwe drivers laat gaan en hoe die gaan heten, want performance kan altijd hoger
Tweede vraag (ja, dit word een lange tekst) : Ik ga een GF3Ti200 kopen en ik heb de 23.11 drivers, kan ik die kaart en dan inprikken en werkt die of moet ik --> drivers verwijderen met uninstall, dan de detonator destroyer erover heen (ik heb WinXP, moet het dan ook
Ik hoop dus echt dat de eerste oplossing kan, want die 23.11 drivers zijn universeel. Weet iemand hier meer over.
Veel leesplezier
De meeste mensen deugen!
Geen idee wanneer er nieuwe drivers komen. Maar als je detonator drivers hebt geinstalleerd zou je zo een andere NVidia based kaartje erin kunnen pluggen. Misschien dat wat extra toeters en bellen op de kaart niet werken(wat de kaart fabrikant erop heeft gepropt). Dus geen uninstall van je driversOp maandag 18 maart 2002 10:16 schreef marzzman het volgende:
Kan iemand mij iets uitleggen-->
Ik word helemaal geirriteerd door NVIDIA doordat ze geen nieuwe 'official' drivers releashen... hun GF4 series zijn uit en ze hebben niet eens drivers, verwacht NVIDIA dat e leek ook al die Beta's vind ...![]()
Heeft iemand enig idee wanneer NVIDIA nieuwe drivers laat gaan en hoe die gaan heten, want performance kan altijd hoger![]()
Tweede vraag (ja, dit word een lange tekst) : Ik ga een GF3Ti200 kopen en ik heb de 23.11 drivers, kan ik die kaart en dan inprikken en werkt die of moet ik --> drivers verwijderen met uninstall, dan de detonator destroyer erover heen (ik heb WinXP, moet het dan ook) , dan nieuwe drivers en opnieuw configureren ... *zucht* .
Veel leesplezieren thnx
De Det 4 serie (dus ook det 23.11) ondersteunen gewoon de GF4 hoor, dus het zou totaal geen problemen mogen opleveren.
http://www.tweakers.net/pricewatch/26008
kan dat ??? dat ding is 15% goedkoper !!!! zeker een hele zooi kaarten gekocht
als dat zo blijft bestel ik em wel want das een koopje ook ff bellen maandag !
Ik checkte toennet ff de site maar die prijs staat er wel MAAR. de geforce 4 mx is daar duurder dan de ti4600Op zaterdag 23 maart 2002 19:32 schreef E-LiZeR het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/26008
ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Ik had vandaag een man in de winkel die weigerde een Geforce 4 te kopen (hij wil nu een Geforce 3 kopen, die ik dan voor hem moet bestellen), omdat bekend was dat hij slecht werkte met een VIA Chipset. Ik ben dit probleem nog nergens tegen gekomen, weten jullie hier iets van?
Zou best kunnen idd, als ik al hoor dat veel Soundblasters problemen hebben met de VIA chipset, dan verwacht ik dit ook wel jaOp zaterdag 23 maart 2002 22:16 schreef mr_obb het volgende:
Ik had vandaag een man in de winkel die weigerde een Geforce 4 te kopen (hij wil nu een Geforce 3 kopen, die ik dan voor hem moet bestellen), omdat bekend was dat hij slecht werkte met een VIA Chipset. Ik ben dit probleem nog nergens tegen gekomen, weten jullie hier iets van?

Dat probleem hoor ik ook veel over. Nog nooit in levende lijve tegen gekomen.Op zaterdag 23 maart 2002 22:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zou best kunnen idd, als ik al hoor dat veel Soundblasters problemen hebben met de VIA chipset, dan verwacht ik dit ook wel ja
NVidia GF4 ti 4400 + VIA hierzo, no problemo
Zou niet het eerste type foutje zijn:Op zaterdag 23 maart 2002 21:11 schreef Mystic_X het volgende:
[..]
Ik checkte toennet ff de site maar die prijs staat er wel MAAR. de geforce 4 mx is daar duurder dan de ti4600
ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt
Leadtek GF 5 MX 440 -64 MB DDR met TV out
voor slechts 186 Euro
Nou ik had hem dus wel, heb een Terratec gekocht -> problemen wegOp zaterdag 23 maart 2002 22:29 schreef mr_obb het volgende:
[..]
Dat probleem hoor ik ook veel over. Nog nooit in levende lijve tegen gekomen.
Ik denk erover om een Asus V8170 GeForce4 MX 64MB DDR TV-out
te kopen voor op mijn P3V4X (met VIA dus).
Zou ik dat nou doen?
te kopen voor op mijn P3V4X (met VIA dus).
Zou ik dat nou doen?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
ik heb een ati radeon classic met 64mb ddr
heb ik meer aan een geforce4 440mx?
ik heb niet zo veel geld en kan de ati radeon weg doen voor een leuke prijs
Verwijderd
Ik zou het doen, maar de G4MX is helemaal niet geoptimaliseerd voor nieuwe gamesOp dinsdag 26 maart 2002 00:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb een ati radeon classic met 64mb ddr
Verwijderd
de ati ook niet vraag me alleen af of het de moeite waard is ik hoef dan nog maar 40euro bij te leggen
Ik vroeg me af of de GeForce4 net als de GeForce3 eenvoudig te koelen is met water. 'k Zit er over te denken om een Koolance PC2-601 aan te schaffen, plus een GF4.
De GeForce3 heeft gaten waarop je eenvoudig koelblokken kunt monteren. Wie heeft al een GeForce4 watergekoeld?
De GeForce3 heeft gaten waarop je eenvoudig koelblokken kunt monteren. Wie heeft al een GeForce4 watergekoeld?
ik was net bij funprice en die kerel zei dat de nieuwste geforce kaartjes vaak problemen geven bij oudere moederborden. dat had te maken met een ander voltage waardoor je allemaal storingen krijgt op beeld. ik vond het een beetje vreemd verhaal omdat ik dit verder nergens gehoord had, maar volgens hem was dat regelmatig gebeurd toen ze het inbouwden bij oudere systeempjes. weet iem. hier wat van.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
Van wat ik gehoord heb is die GF4 MX440 complete crap, kan je beter een GF3 kopen ofzo. De GF4 MX440 is qua prestatie echt sub-par.
Toevalig had ik vanochtend ook iemand van leadtec aan de telefoon (ik doe support for de HP Pavilions) en het scheen dat een meneer een compatibiliteits probleem had met de leadtec versie van de GF4MX 440 en zijn crappy HP mobo. Weet niet zeker of het aan het mobo ligt of aan de video kaart maar het zegt in elkgeval weinig goeds.
Toevalig had ik vanochtend ook iemand van leadtec aan de telefoon (ik doe support for de HP Pavilions) en het scheen dat een meneer een compatibiliteits probleem had met de leadtec versie van de GF4MX 440 en zijn crappy HP mobo. Weet niet zeker of het aan het mobo ligt of aan de video kaart maar het zegt in elkgeval weinig goeds.
Ik heb nu een Geforce 4 Ti4600 maar als ik deze in mijn pc zet dan start Win2k niet op, zelfs niet in veilige modus 
help?
Epox 8kha+
512mb Crucial
Leadtek Winfast A250 ultra TD
help?
Epox 8kha+
512mb Crucial
Tja, daar kunnen we weinig meeOp donderdag 04 april 2002 17:03 schreef Black_Adder het volgende:
Ik heb nu een Geforce 4 Ti4600 maar als ik deze in mijn pc zet dan start Win2k niet op, zelfs niet in veilige modus
help?
Epox 8kha+
512mb Crucial

Wat voor error? Al geformat?
geen error... hij loopt vast als het 2e scherm komt (met de kleurtjes zegmaar)
Probeer eens een re-install van windows. HD leeg en opnieuw alles erop.Op donderdag 04 april 2002 17:08 schreef Black_Adder het volgende:
geen error... hij loopt vast als het 2e scherm komt (met de kleurtjes zegmaar)
Das allemaal leuk een aardig... even Win2k installeren, maar hij loopt dus vast bij de installatie...
Net nadat ie alle apparaten heeft geladen en de cursor gaat knipperen bovenin. Maar hij blijft dus knipperen
Net nadat ie alle apparaten heeft geladen en de cursor gaat knipperen bovenin. Maar hij blijft dus knipperen
Wel de promise drivers geinstalled bij de setup?Op donderdag 04 april 2002 20:36 schreef Black_Adder het volgende:
Das allemaal leuk een aardig... even Win2k installeren, maar hij loopt dus vast bij de installatie...
Brak geheugen? Haal er eens een reepje uit..Op donderdag 04 april 2002 20:51 schreef Black_Adder het volgende:
ja
Ik heb de Leadtek Geforce4 Ti 4600 vanmiddag gekocht.
Een mooi kaartje met een mooie performance, ben benieuwd hoe de volgende generatie GPU's worden (R300 en NV30) :-)
Die enorme koelblok is net iets over de kilo
Een mooi kaartje met een mooie performance, ben benieuwd hoe de volgende generatie GPU's worden (R300 en NV30) :-)
Die enorme koelblok is net iets over de kilo

UPDATE: voor degene die met hezelfde probleem zitten. Ik heb leadtek gemaild en hij zegt dat ze dit inmiddels verholpen hebben als je rev. D hebt. Ergens hoorde ik echter weer dat je AGP 2.0 hebben. En volgens mij hebbik dat nie.(via apollo 133 chipset)
snap er niks meer van
Op woensdag 03 april 2002 14:30 schreef cramwinckel het volgende:
ik was net bij funprice en die kerel zei dat de nieuwste geforce kaartjes vaak problemen geven bij oudere moederborden. dat had te maken met een ander voltage waardoor je allemaal storingen krijgt op beeld. ik vond het een beetje vreemd verhaal omdat ik dit verder nergens gehoord had, maar volgens hem was dat regelmatig gebeurd toen ze het inbouwden bij oudere systeempjes. weet iem. hier wat van.
Verwijderd
Damn ik heb precies dezelfde problemen als black adder alleen dan met een gainward ti4400
Ik heb al 2x win er nieuw opgegooid maar maakt niks uit ik snap er helemaal niks meer van een kaart van 420 euro die geen eens werkt 
Volgens mij zitten er nog flink wat foutjes in de gef4
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ik heb hem besteld in duitsland namelijk
Volgens mij zitten er nog flink wat foutjes in de gef4
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ik heb hem besteld in duitsland namelijk
Morgen ga ik voor mijn vader een PC bestellen ivm een PC-privé project. Het leuke is dat ik daar van m'n vader een GeForce4 Ti4400 in mag laten plaatsen om die vervolgens met mijn GF3 Ti200 om te wisselen.... 
Unreal Tournament 2003, anyone?
jongens ik heb een geforce4mx440 en ik kan je vertellen dat ie rete snel is.. een superkaartje dus.. dat gebullshit dat ie niet snel is ONZIN!!!
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Kijk...dat heb ik nou ook gedaan hehe...ING'er toevallig?Op woensdag 10 april 2002 16:32 schreef Brian Dickens het volgende:
Morgen ga ik voor mijn vader een PC bestellen ivm een PC-privé project. Het leuke is dat ik daar van m'n vader een GeForce4 Ti4400 in mag laten plaatsen om die vervolgens met mijn GF3 Ti200 om te wisselen....

UT2003...let the games begin!
Verwijderd
mijn asus is wel wreed 
3dmark 2001 1024*768*32
score= 7124 op een p3 1 gig en 256mb
me is happy:)
3dmark 2001 1024*768*32
score= 7124 op een p3 1 gig en 256mb
me is happy:)
Verwijderd
Ik heb de volgende computer p3 500 mhz, 128 sdram en een vodoo 3, nou wilde ik een geforce 4 4400 of 4600 gaan kopen, maar heeft dat zin als je zon computer hebt? Vormt de computer dan geen bottleneck?
Ik binnen nu en een jaar toch en nieuwe kopen, en hem dan omzetten.
Verwijderd
Dat heeft zeker zin. Natuurlijk zal de rest van je PC je performance lager houden. En het verschil tussen een GF3 en GF4 zal je niet merken (tenzij je FSAA gebruikt). Maar zelf dan zou je een GF4 kopen, want je hebt keuze uit 3 prijsklasses... Ti4200 Ti4400 en Ti4600, die allemaal sneller zijn als de GF3.Op vrijdag 12 april 2002 23:33 schreef bram013 het volgende:
Ik heb de volgende computer p3 500 mhz, 128 sdram en een vodoo 3, nou wilde ik een geforce 4 4400 of 4600 gaan kopen, maar heeft dat zin als je zon computer hebt? Vormt de computer dan geen bottleneck?
Maar zeker als je je PC nog gaat upgraden, echt wel de moeite waard! Misschien kun je wel ff wachten tot de "start-prijs" van de GF4 er af is
pas daar wel mee op met zo'n "oude" computer. moet je maar ff mijn posting (ong. 10 postings omhoog) ff lezen.Op vrijdag 12 april 2002 23:33 schreef bram013 het volgende:
Verwijderd
Joh, koop dan meteen alles in een keer, wie weet wat voor nieuws er binnen een jaar nog komen kan...Op vrijdag 12 april 2002 23:33 schreef bram013 het volgende:
En eigelijk schiet je er nie veel mee op als je zo'n kaart in zo'n computer doet, want je haalt nooit het maximale eruit
Ik heb een nVidia GeForce4 MX460 (tv-in&out, zowel composite als s-video)
TV-out werkt keurig, gebruik nView mode "clone" dus normaal gezien zie ik op de tv hetzelfde als op de monitor en als ik video afspeel gaat de tv op full-screen video en kan ik op de monitor naar wens in fullscreen, windowed mode of iets heel anders gaan kijken... So far so good...
Ik heb alleen het probleem, dat als ik video kijk die groter is dan 640x480, het niet meer fullscreen "past", maar ik alleen de linkerbovenhoek zie van de afgebeelde video (of liever, ik zie wel het meeste van het scherm maar rechts en onder valt een gedeelte buiten beeld)..
Ik heb standaard de desktop en alles op 800x600 staan...
Nou vrag ik me af, is hier iets aan te doen cq in te stellen?.. De te grote video zou ik graag passend op m'n tv scherm hebben, net zoals 'ie lage resolutie films oprekt zegmaar, naar standaard fullscreen....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse threads en de nvidia site en google nagezocht maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden.. :\
TV-out werkt keurig, gebruik nView mode "clone" dus normaal gezien zie ik op de tv hetzelfde als op de monitor en als ik video afspeel gaat de tv op full-screen video en kan ik op de monitor naar wens in fullscreen, windowed mode of iets heel anders gaan kijken... So far so good...
Ik heb alleen het probleem, dat als ik video kijk die groter is dan 640x480, het niet meer fullscreen "past", maar ik alleen de linkerbovenhoek zie van de afgebeelde video (of liever, ik zie wel het meeste van het scherm maar rechts en onder valt een gedeelte buiten beeld)..
Ik heb standaard de desktop en alles op 800x600 staan...
Nou vrag ik me af, is hier iets aan te doen cq in te stellen?.. De te grote video zou ik graag passend op m'n tv scherm hebben, net zoals 'ie lage resolutie films oprekt zegmaar, naar standaard fullscreen....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al diverse threads en de nvidia site en google nagezocht maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden.. :\
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
MSI TI4600 video in/TVout DVI-IOp zondag 28 april 2002 23:45 schreef Ganya het volgende:
zijn er al gforce4's met tv-in (capture-shitje) gesignaleerd?
ff een vraagje, komen er ook GF4 kaarten die 8x APG ondersteunen?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik had vorige week de leadtek gf4 440 mx, nog nooit eem MB zoveel piepjes horen maken. Ben benieuwt of andere ECS gebruikers het zelfe probleem hebben. Ik kon em na een kleine bijbetaling ruilen voor de hercules radeon 8500LE,
die draait wel perfect.
die draait wel perfect.
Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP
ik heb een nieuw gf4 ti4400 van leadtek. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die weten welke detonator ik het beste kan gebruiken hiervoor, of dat ik de drivers van de leadtek site kan halen. Ik weet namelijk niet welke ik het beste kan gebruiken.
Verwijderd
De Detonator 28.80 (Nvidia Refreshrate Fix compatible) vanOp vrijdag 03 mei 2002 14:22 schreef SPOXER het volgende:
ik heb een nieuw gf4 ti4400 van leadtek. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die weten welke detonator ik het beste kan gebruiken hiervoor, of dat ik de drivers van de leadtek site kan halen. Ik weet namelijk niet welke ik het beste kan gebruiken.
http://guru3d.com/files/detonator/
Als je Windows2000/XP gebruikt is het handig om je monitor op de goeie refreshrate te laten draaien, door de Nvidia Refreshrate Fix te gebruiken.
http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/
Wel even updaten (vanuit het progje zelf) om ondersteuning te hebben voor de GeForce4
Om deze topic maar weer wat nieuw leven te geven..
Ik wil een GF4 Ti4600 kopen om weer ff mee te kunnen.. maar welke is het interessantst? Ik ben erg weg van Asus, maar dat zijn ook de duurste en volgens mij maakt het qua performance/stabiliteit niet uit zolang je de laatste detonators gebruikt..
Alternatieve opties interesseren me eigenlijk niet.. (tv-in/out brilletjes etc)... Ik heb wel die round-up van Anandtech doorgegeken en daar kwam de PNY ofzo goed uit de bus.. maar die is in NL bijna niet te vinden
Iemand een goed idee? en mogelijk ook een winkel in R'dam die hem voor een redelijke prijs verkoopt? Ik zoek bij voorkeur iets <500 euro... En via internet bestellen doe ik liever niet met hardware.. (wil er direct mee terugkunnen als er iets mis mee is)
Ik wil een GF4 Ti4600 kopen om weer ff mee te kunnen.. maar welke is het interessantst? Ik ben erg weg van Asus, maar dat zijn ook de duurste en volgens mij maakt het qua performance/stabiliteit niet uit zolang je de laatste detonators gebruikt..
Alternatieve opties interesseren me eigenlijk niet.. (tv-in/out brilletjes etc)... Ik heb wel die round-up van Anandtech doorgegeken en daar kwam de PNY ofzo goed uit de bus.. maar die is in NL bijna niet te vinden
Iemand een goed idee? en mogelijk ook een winkel in R'dam die hem voor een redelijke prijs verkoopt? Ik zoek bij voorkeur iets <500 euro... En via internet bestellen doe ik liever niet met hardware.. (wil er direct mee terugkunnen als er iets mis mee is)
Gainward en Leadtek zijn goede kaartbakkers, met een goeie 2D, en de Gainward is redelijk ver over te klokken.Op maandag 13 mei 2002 16:47 schreef Bosmonster het volgende:
Om deze topic maar weer wat nieuw leven te geven..
Verwijderd
Ik heb dus een Asus TI4400, en haal onder
3dmark 2001 1024*768*32 maar 8400 punten
Vraag me af hoe dat kan, ik gebruik de nieuwste officiele Via 4.38v2 en Detonator 29.42 drivers
En aan m'n pc kan het ook niet liggen:
AMD XP 2000+ 1024MB DDR266-ram
MSI Pro2 Mainbord
Er moet toch met gemak 9500 punten te behalen zijn!?
3dmark 2001 1024*768*32 maar 8400 punten
Vraag me af hoe dat kan, ik gebruik de nieuwste officiele Via 4.38v2 en Detonator 29.42 drivers
En aan m'n pc kan het ook niet liggen:
AMD XP 2000+ 1024MB DDR266-ram
MSI Pro2 Mainbord
Er moet toch met gemak 9500 punten te behalen zijn!?
ff defragmenteren wil ook nog wel eens helpen en zo min mogelijk andere programma's op de achtergrond laten draaien
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6