Kasteel of sprookjeshuis lijkt me wel leuk.
offtopic:
check icon
(ben gewoon een beetje trots op m'n eerste echte 3D creatie, kan ik ook niet helpen)
check icon
(ben gewoon een beetje trots op m'n eerste echte 3D creatie, kan ik ook niet helpen)
Een stoomlok, of gewoon een trein naar keuze, goed idee
Misschien kan iemand anders dan een oud station ofzo maken, waar de anderen hun trein in zetten, en dan kijken welke de mooiste is ofzo...
* handige_harrie voelt helaas helemaal niks voor iets met sprookjes, ben meer voor realistische dingen.
iedereen z'n eigen shit imo...Op maandag 21 januari 2002 18:07 schreef handige_harrie het volgende:
offtopic:
check icon
Een stoomlok, of gewoon een trein naar keuze, goed idee.
Misschien kan iemand anders dan een oud station ofzo maken, waar de anderen hun trein in zetten, en dan kijken welke de mooiste is ofzo...
* handige_harrie voelt helaas helemaal niks voor iets met sprookjes, ben meer voor realistische dingen.
dus totaal je eigen render...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
erm, hoelang denk je daar mee bezig te zijn...Op maandag 21 januari 2002 18:18 schreef SFie het volgende:
zullen we maar een kasteel gaan maken dan?
zo'n disneyland dingmaar dan mooier
misschien is iets van een WEEK wel beter...Op maandag 21 januari 2002 18:22 schreef SFie het volgende:
eh ja een half jaar ofzo
niet full-time natuurlijk maar lijkt me wel een uitdaging
dan willen er ook meer mensen mee doen.
Verwijderd
je kan ook als onderwerp iets abstracter nemen he, of iets bredere onderwerpen (beetje meer in de stijl van internet ray-trace competition, www.irtc.org maar dan met minder regels qua rendering enzo
), of is dat niet de bedoeling?
hmz, volgens mij zouden er weinig aan mee doen...Op maandag 21 januari 2002 18:35 schreef Bostoman het volgende:
je kan ook als onderwerp iets abstracter nemen he, of iets bredere onderwerpen (beetje meer in de stijl van internet ray-trace competition, www.irtc.org maar dan met minder regels qua rendering enzo), of is dat niet de bedoeling?
Maar wat doen we nou???
een Trein station, met of zonder trein? (wat je dan zelf wil)
Verwijderd
ik wil wel meedoen, alleen denk ik dat ik niet goed genoeg ben voor zoiets als een treinstation, wil het wel eens proberen uiteraard, maar ik vrees al voor het resultaat
Verwijderd
Oke, wat het thema ook mag worden . .
Één ding vindt ik een vereiste, en dat is dat alles zelf gemaakt is.
En met alles bedoel ik natuurlijk niet de textures/bumps/plugins maar het modelwerk en de scenery setup.
Dus geen downloads gaan renderen want dat is nep
En met alles bedoel ik natuurlijk niet de textures/bumps/plugins maar het modelwerk en de scenery setup.
Tja, of alleen de models zelf ontwerpen en de scenery natuurlijk ook...Op maandag 21 januari 2002 19:26 schreef Braadkip het volgende:
Oke, wat het thema ook mag worden . .
maar textures...
ik heb er al zo veel gemaakt... (tis een heus klere werk
ik zie dat er behoefte is om iets met meerdere personen te ondernemen, das grappig want oogst en ik hadden t daar een dag of wat geleden over.
We hebben het hele plan eigelijk al klaar, en zijn nu de voorbereidingen aant treffen.
Verder laat ik er nog niks over los, behalve dan dat er strakkere richtlijnen zijn, en dat er niet gediscusieerd kan worden over het thema. Op die manier hopen we ervoor te zorgen dat dit project niet, net als zoveel voorgangers dood bloed.
Verder heb ik een manier gevonden hoe je een autootje heel leuk kan animeren, zodra ik het filmpje heb gerenderd zien krijgen jullie beeldmateriaal.
We hebben het hele plan eigelijk al klaar, en zijn nu de voorbereidingen aant treffen.
Verder laat ik er nog niks over los, behalve dan dat er strakkere richtlijnen zijn, en dat er niet gediscusieerd kan worden over het thema. Op die manier hopen we ervoor te zorgen dat dit project niet, net als zoveel voorgangers dood bloed.
Verder heb ik een manier gevonden hoe je een autootje heel leuk kan animeren, zodra ik het filmpje heb gerenderd zien krijgen jullie beeldmateriaal.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
YO ik ben kinda nieuw hier, en er zitten hier echt toffe 3d animaties bij...maar ik heb mijn 3d stuff ook op een sitetje staan, maar die mag ik als ik het goed begrijp net als die www.ll0ll.com knakker niet posten? hoe moet ik het dan posten?Op zondag 20 januari 2002 20:14 schreef Seraph het volgende:
[..]
SPAM....
Verwijderd
He dude met die ring als dit je eerste creatie is hoeveel max bibles heb je dan doorgelezen of is dit tutorial werk!
welke ringOp maandag 21 januari 2002 19:48 schreef zaren het volgende:
He dude met die ring als dit je eerste creatie is hoeveel max bibles heb je dan doorgelezen of is dit tutorial werk!
Verwijderd
Zo'n ring is nie zo moeilijk hoor...Op maandag 21 januari 2002 19:48 schreef zaren het volgende:
Gewoon een RING en dan wat met de textures klooien
Zeg mensen, ik ben alvast met een station begonnen, de trein komt nog wel
Verwijderd
Vertel mij wat, daarom staat er ook:Op maandag 21 januari 2002 19:29 schreef jooers het volgende:
[..]
Tja, of alleen de models zelf ontwerpen en de scenery natuurlijk ook...
maar textures...
ik heb er al zo veel gemaakt... (tis een heus klere werk)
snappieEn met alles bedoel ik natuurlijk niet de textures/bumps/plugins maar het modelwerk en de scenery setup.
Plaatjes en filmpjes mag je sowieso hier posten en voor een site: dat mag voor zover ik het begrijp alleen als je er een verhaaltje bij vertelt en duidelijk laat merken dat je site hier relevant is om te posten.Op maandag 21 januari 2002 19:41 schreef kick-aars het volgende:
[..]
YO ik ben kinda nieuw hier, en er zitten hier echt toffe 3d animaties bij...maar ik heb mijn 3d stuff ook op een sitetje staan, maar die mag ik als ik het goed begrijp net als die www.ll0ll.com knakker niet posten? hoe moet ik het dan posten?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
het filmpje was bedoeld om te kijken of je een auto dmv een path kan animeren, zodat t realistisch lijkt. En zoals je ziet ben ik in die bedoeling wel geslaagd
me @ 3Dforum.cjb.net
En ik heb geen max-bibles doorgelezen, twee tutorials. Gemaakt met Cinema4D btw, geen max.
En Oogst en Atgast: goed idee om zoiets opte zetten, want het onderwater gebeuren is ook op niks uitgelopen helaas. Ik hoop dat het volgende project wel slaagt.
me @ GoTGVDheb ik een heel verhaal getypt, overal anwoord op gegeven, wil ie niet posten...lekker dan.
Dan maar kort:
-bedankt voor complimenten en tips
-wat is raytrace, en hoe doe ik dat?
-wat zijn de instellingen van het goud-material van Jade, dan kan ik het namaken
-Rode letters met bump ben ik mee bezig
-meer glans wil ik wel, lukt alleen niet, reflectie staat op 100%, kan niet hoger.
En ik heb geen max-bibles doorgelezen, twee tutorials. Gemaakt met Cinema4D btw, geen max.
En Oogst en Atgast: goed idee om zoiets opte zetten, want het onderwater gebeuren is ook op niks uitgelopen helaas. Ik hoop dat het volgende project wel slaagt.
Ik denk zelf dat het onderwater-project is vastgelopen doordat er zo oeverloos veel gepraat werd zonder knopen door te hakken en doordat het een te groot en ingewikkeld project was. Daarom hebben Atgast en ik de grootste knopen al doorgehakt en een vrij eenvoudig project bedacht.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
je auto slipt alle kanten opOp dinsdag 22 januari 2002 11:44 schreef Atgast het volgende:
De auto animatie waar ik het eerder al over had:
DivX 1,2MB 300frames
Ja vet he, dat was de bedoeling, want een auto laten rijden zonder te slippen is een relatief makkelijke animatie, ben wel tevreden over het resultaatOp dinsdag 22 januari 2002 17:20 schreef SFie het volgende:
je auto slipt alle kanten op
ik ga es kijken hoe dit eruit gaat zien als ik een beetje omgeving erbij bouw.
Verwijderd
Vind ik leuk ik doe ook mee ok ik ben n00b, maar vind het gewoon leuk! Wat zijn de regels precies?
Ik neem aan dat je het over het teamproject hebt, daar is een nieuwe topic over geopend waarin het helemaal wordt uitgelegd.Op dinsdag 22 januari 2002 20:44 schreef zaren het volgende:
Vind ik leuk ik doe ook mee ok ik ben n00b, maar vind het gewoon leuk! Wat zijn de regels precies?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
opt laatst gaat ie wel erg hard
Verwijderd
mooi mooi mooi
ik denk dat het mooier zou zijn als het wat langzamer zou gaan en dat je de bewegingen van de camera iets vloeiender zouden zijn...denk ik eh
gemodeled in rhino, gerendered in Max met brazil (duh) 
nog ff wat glans enzo toevoegen, paar hele kleine details modelen en in een omgeving zetten (die is al af) en done.
edit: excuses voor het verprutsen van de layout, heb op deze pc geen fotosoep ofzo. en ik zie dat de jpeg compressie de kwaliteit ook geen goed heeft gedaan...

nog ff wat glans enzo toevoegen, paar hele kleine details modelen en in een omgeving zetten (die is al af) en done.
edit: excuses voor het verprutsen van de layout, heb op deze pc geen fotosoep ofzo. en ik zie dat de jpeg compressie de kwaliteit ook geen goed heeft gedaan...

This too shall pass
vet cool shark.
mag ik je een tip geven voor de lak?
neem een shellac materiaal, en zet in de basis een normaal of brazil material, en geef die een fallof in de diffuse slot. "front" geef je de kleur van de lak, "side" geef je dezelfde kleur maar dan lichter. Zet specular uit.
Stop dan een brazil material in de "shallac" material van de shellac. Geef deze een fallof reflectie, en een zwarte diffuse kleur. Specular ook uit. Zet de shellac blend op 50 of meer %
Maak dan in de omgeving lichtgevende "cards" voor de reflecties.
snel bakkie.
boppie was toch ook met zo'n ding bezig?
neem een shellac materiaal, en zet in de basis een normaal of brazil material, en geef die een fallof in de diffuse slot. "front" geef je de kleur van de lak, "side" geef je dezelfde kleur maar dan lichter. Zet specular uit.
Stop dan een brazil material in de "shallac" material van de shellac. Geef deze een fallof reflectie, en een zwarte diffuse kleur. Specular ook uit. Zet de shellac blend op 50 of meer %
snel bakkie.
als ik dat zie wil ik zo graag weten hoe het allemaal is gedaan enzoOp woensdag 23 januari 2002 14:30 schreef sharkyOnline het volgende:
gemodeled in rhino, gerendered in Max met brazil (duh)
[afbeelding]
[afbeelding]
aah ik wilde nog vragen of iemand een goeie manier wist om in max een mooi material te maken voor een de lak van een wagen maar (ben vette max n00b) jij doet het al. tnx. ik ga het zeker ff proberen. boppie was idd ook met zoiets bezig maar die zou blauwprinten krijgen ofzo...deze is ook niet echt bijster natuurgetrouw.Op woensdag 23 januari 2002 14:45 schreef gladiool het volgende:
vet cool shark.
snel bakkie.
eigenlijk zijn het allemaal hele simpele technieken. een loft voor de body, een paar booleans en op sommige plaatsen blends (welds in max heten ze geloof ik), een aantal revolves en een aantal patches...Op woensdag 23 januari 2002 14:53 schreef RSP het volgende:
[..]
als ik dat zie wil ik zo graag weten hoe het allemaal is gedaan enzo't ziet er heeel lekker uit
This too shall pass
ook leuke methode voor lak/metaal look:
metal 390/10
ambient zwart
diffuse lichtgroen-blauwachtig
50% reflectie
en dan die lightcards gebruiken
metal 390/10
ambient zwart
diffuse lichtgroen-blauwachtig
50% reflectie
en dan die lightcards gebruiken
met cards bedoelen jullie reflecterende onderdelen in de omgeving?
This too shall pass
maak platte dozen of planes, redelijk groot en hang ze boven en om je auto. Geef ze een witte kleur, een output map in de diffuse slot en 100% ill. de RGP output in de output map hoger zetten maakt ze sterker.
Verwijderd
lo
ik ben bezig met een Tijgetje-wagon voor bij de trein... Dus ik heb een tijgetje gemodelled voor op het onderstel.
Hier een filmpie waar ie ronddraait:
Tijgetje die ronddraait (DivX 4.11) 345Kb
Hij krijgt nog oren en andere textures voor de voetjes...
Hier een filmpie waar ie ronddraait:
Tijgetje die ronddraait (DivX 4.11) 345Kb
Hij krijgt nog oren en andere textures voor de voetjes...
Verwijderd
Ik denk dat, ik weet het het is niet origineel, een personen wagon ga maken met ns skin en mun naam rbij!
Verwijderd
kan ook heel mooi zijn, om hem zo echt mogelijk te maken... Dus dat ie niet echt is
dan zie je een tijgetje langskomen en dan ineens een ECHTE WAGON !
das toch koel ?
Verwijderd
vers van de testrender...

digen die nog gedaan moeten worden...
-dak uitdeuken
-pooierkleur van auto verwijderen
-leren camerastanden maken
-achterkant is nog lang niet af
-interieur voor cabrioversie maakt iemand anders
-refraction van ramen veranderen...
en ik weet #^@$$%
nog steeds niet hoe die GI werkt 
edit:
iets ouder shot, maar wel iets duidelijker

ding rendert #$%#!@ 4 mins op 320240 en 11 op 640480
ja is niet echt veel, maar om iedere keer ffies te kijken is zo je dag voorbij

digen die nog gedaan moeten worden...
-dak uitdeuken
-pooierkleur van auto verwijderen
-leren camerastanden maken
-achterkant is nog lang niet af
-interieur voor cabrioversie maakt iemand anders
-refraction van ramen veranderen...
en ik weet #^@$$%
edit:
iets ouder shot, maar wel iets duidelijker

ding rendert #$%#!@ 4 mins op 320240 en 11 op 640480
ja is niet echt veel, maar om iedere keer ffies te kijken is zo je dag voorbij
Verwijderd
alleen AA max samples op 3 min op 0
voor de rest alles std
als ik secondairy illumination aanzet dan rendertie alleen 10 keer zo lang maar gebeurt er vrijwel nix
maar goed...
ik klooi altijd liever zelf dan handleidingen doorlezen
voor de rest alles std
als ik secondairy illumination aanzet dan rendertie alleen 10 keer zo lang maar gebeurt er vrijwel nix
maar goed...
ik klooi altijd liever zelf dan handleidingen doorlezen
maar gebruik je skylight? wat voor settings dan? (het lijk ter trouwens niet op,skylight)
maar probeer es AA van min 1 max 2 ipv 0,3
en groepeer je auto in 1 groep, en zet bij de ray server de space subdivision (klik op de "..." onderaan) op Manual hybrid. Deze staat normaal op manual. Maar groep dan wel de auto samen
maar probeer es AA van min 1 max 2 ipv 0,3
en groepeer je auto in 1 groep, en zet bij de ray server de space subdivision (klik op de "..." onderaan) op Manual hybrid. Deze staat normaal op manual. Maar groep dan wel de auto samen
Verwijderd
ben nu die instellingen aan het proberen...
echter issie nu al 3 mins bezig met initializing Ray server
dit was ook al 1 minuut...
misschien hebbik toch iets te veel gemodeled ipv met textures werken

-AA min 1 max 2
-Skylight aan
*shade rate min -3 max 0
*rate op 15
-space subdivision aangezet
-2 omnis waarvan 1 raytraced shadows aan heeft staan
-kleine 300.000 polys
-402.4 sec rendertijd
maar het ziet er wel leuk uit

-AA min 1 max 2
-Skylight aan
*shade rate min -3 max 0
*rate op 15
-kleine 300.000 polys
-402.4 sec rendertijd
wip (work in progress)
voor het Got treintje
voor het Got treintje

Maak van de omni es een spot (een omni is 6 spots) die de goeie kant op staat, geef hem een shadow map met hoge shadow map size (4000 ofzo) en exclude het glas van shadowcasting.Op woensdag 23 januari 2002 21:55 schreef SFie het volgende:
ben nu die instellingen aan het proberen...
[afbeelding]
-AA min 1 max 2
-Skylight aan
*shade rate min -3 max 0
*rate op 15
-kleine 300.000 polys
-402.4 sec rendertijd
probeer shade rate eens op -4,0
Je hebt kans dat wat ie bij renderen wint hij bij initialising ray server verliest...:)
Je hebt wel gegroept toch?
Gladiool, hoelang ben jij al met die shit bezigOp woensdag 23 januari 2002 22:56 schreef gladiool het volgende:
[..]
Maak van de omni es een spot (een omni is 6 spots) die de goeie kant op staat, geef hem een shadow map met hoge shadow map size (4000 ofzo) en exclude het glas van shadowcasting.
probeer shade rate eens op -4,0
Je hebt kans dat wat ie bij renderen wint hij bij initialising ray server verliest...:)
Je hebt wel gegroept toch?
en heb jij nog tips... (3dsmax dan)
welke "shit" psies?
tips? euhehm...Als je control in houd dan scroll je veel sneller door max tab-menu's heen!
tips? euhehm...Als je control in houd dan scroll je veel sneller door max tab-menu's heen!
das een verrekte goeie tip 
verder, render em es met alleen skylight, duidelijkste GI effect, en je wint weer wat tijd omdat ie geen spots hoeft te berekenen
verder, render em es met alleen skylight, duidelijkste GI effect, en je wint weer wat tijd omdat ie geen spots hoeft te berekenen
Nou, mail me anders maar op jooers@hotmail.comOp woensdag 23 januari 2002 23:03 schreef gladiool het volgende:
welke "shit" psies?
ik heb wat vragen (if you don't mind)
Voor een duidelijk overzicht van wat de brazil opties allemaal doen:
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/xyz/links/tutorials/brazil.htm
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/xyz/links/tutorials/brazil.htm
mijn enige 3d plaatje ooit! ook met 3d max.
Maar zo lang over gedaan dat ik nooit meer met iets begonnen ben!!!
Maar zo lang over gedaan dat ik nooit meer met iets begonnen ben!!!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Klaar, ik heb er nu lang genoeg aan gewerkt, dus ik ga nix meer verbeteren. (lekker egoistische opmerking
)

Om het goud goed te krijgen heeft me wel wat tijd gekost, maar ik kreeg het niet beter (vooral in combinatie met de nogal donkere omgeving). Ik heb geprobeerd om hem zoveel mogelijk te laten lijken op het plaatje van de 'echte' ring die hier een stukje terug staat gepost.
* handige_harrie is wel tevreden met het resultaat
Om het goud goed te krijgen heeft me wel wat tijd gekost, maar ik kreeg het niet beter (vooral in combinatie met de nogal donkere omgeving). Ik heb geprobeerd om hem zoveel mogelijk te laten lijken op het plaatje van de 'echte' ring die hier een stukje terug staat gepost.
* handige_harrie is wel tevreden met het resultaat
Verwijderd
Kicke man!
Dat goud lijkt net echt.
Komt ook door die kleine "beschadigingen" in het goud..
Cool
Dat goud lijkt net echt.
Komt ook door die kleine "beschadigingen" in het goud..
Cool
Verwijderd
Vet!
Water is eg kicke, maar aan dat riet moet je nog wat doen...
Niet dat ik het beter kan hoor
Water is eg kicke, maar aan dat riet moet je nog wat doen...
Niet dat ik het beter kan hoor
Wow braadkip, waarmee hebbie dat gemaakt? Die bomen: ook zelf gemaakt?
En Zaren: de inscriptie zit toch echt goed
. Ik heb die rare letters niet bedacht
.
En Zaren: de inscriptie zit toch echt goed
Verwijderd
Alles zelf gemaakt in Lightwave 
Die bomen, dat is er eigenlijk 1 die ik na elke kopie verdraaid,vervormd en verplaatst heb.
Geldt ook voor die rietkluit
Die bomen, dat is er eigenlijk 1 die ik na elke kopie verdraaid,vervormd en verplaatst heb.
Geldt ook voor die rietkluit
Zeker met Veu d'esprit gemaakt.Op zondag 27 januari 2002 16:57 schreef Braadkip het volgende:
Is nog helemaal niet af maar het ziet er alvast leuk uit
[afbeelding]
[edit] Je hebt 't gemaakt met Lightwave dus.
Verwijderd
YepOp zondag 27 januari 2002 17:28 schreef Alpine het volgende:
[..]
Zeker met Veu d'esprit gemaakt.
[edit] Je hebt 't gemaakt met Lightwave dus.
Laatsten zien er goed uit.
Verwijderd
Klein updatetje van mijn autootje 

material is nog niet superrealistisch, maar 't ziet er wel strak uit
achterkant zit ook eindelijk wat aan...
Raam is nog niet je-van-het (kan geen transparant raam meer maken als ik render met brazil)

material is nog niet superrealistisch, maar 't ziet er wel strak uit
achterkant zit ook eindelijk wat aan...
Raam is nog niet je-van-het (kan geen transparant raam meer maken als ik render met brazil)
Gaaf man! Als je er een gietrandje inmaakt is het een HappyMeal kadootjeOp zondag 27 januari 2002 17:42 schreef gladiool het volgende:
er is nu een brazil HDRI plaatjes importer op www.delphi.com/blutbeta
[afbeelding]
Of een oogje eraan als hangertje voor een ketting natuurlijk
Ik zou em "Pim Fortyun - at your service" noemenOp zondag 27 januari 2002 17:42 schreef gladiool het volgende:
er is nu een brazil HDRI plaatjes importer op www.delphi.com/blurbeta
[afbeelding]
sfie, die auto van jouw lijkt heel erg op de auto die mij mij voor de deur staat....
Heeeeeel mooi gedaan!
Waar kan je die tut doen?!Op woensdag 09 januari 2002 22:27 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
he, die tutorial heb ik 2 of 3 jaar geleden ook gedaan
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
My pleasureOp zondag 27 januari 2002 20:23 schreef Mini-bad het volgende:
WOW die ring is bruut
vin je het erg als ik hem als background gebruik??
jemig de pemig,
wat een mooie dingen allemaal hier.
sommige zijn net echt.
ik heb wel eens wat proberen te maken met caligary truespace 3 maar dat ga ik niet eens durven te laten zien hier
anyway,
ik had ooit eens een schetsje van een tof autootje bedacht,
wellicht dat het hier een van de auto-freaks wat inspiratie kan geven.
het is een one-seater die net zo breed is als een gewone auto.
ik vond het best een lache idee.

wie maakt em even in 3d studiomax
wat een mooie dingen allemaal hier.
sommige zijn net echt.
ik heb wel eens wat proberen te maken met caligary truespace 3 maar dat ga ik niet eens durven te laten zien hier
anyway,
ik had ooit eens een schetsje van een tof autootje bedacht,
wellicht dat het hier een van de auto-freaks wat inspiratie kan geven.
het is een one-seater die net zo breed is als een gewone auto.
ik vond het best een lache idee.

wie maakt em even in 3d studiomax
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
die ring is idd vet, die nimation-wagen ook maar doe asjeblieft iets aan de vorm van het raam. nu lijkt het net een skoda ofzo
(voor de rest vind ik hem echt _goed_ )
nog ff een update van mijn kant:
(shit ik zie nu dat volumetrics totaal vern*ukt zijn
)

(shit ik zie nu dat volumetrics totaal vern*ukt zijn

This too shall pass
Verwijderd
Moet je nouw perse iedereen jaloers maken ;):DOp woensdag 30 januari 2002 15:42 schreef sharkyOnline het volgende:
die ring is idd vet, die nimation-wagen ook maar doe asjeblieft iets aan de vorm van het raam. nu lijkt het net een skoda ofzo(voor de rest vind ik hem echt _goed_ )
(shit ik zie nu dat volumetrics totaal vern*ukt zijn![]()
)
[afbeelding]
[afbeelding]
sharky gebruik je scatterVL? das een gratis plugin die de max volumetrics vervangt. Hij is een stuk sneller.
-
-
Verwijderd
Lijkt net of je DoF sampling hebt gebruikt (wiel achter is veel vager dan wiel voor) maar hoe lang heb je dan wel niet gerenderd over zo'n plaatje?
supercool verder hoor
alleen de velgen lijken niet goed geantialiazed...
verder ziet het er echt super uit...
supercool verder hoor
nope gebruik ik niet, zal ff kijken. maar als je het originele bitmapje ziet zijn de volumetrics wel goed. komt door de compressie.Op woensdag 30 januari 2002 20:41 schreef gladiool het volgende:
sharky gebruik je scatterVL? das een gratis plugin die de max volumetrics vervangt. Hij is een stuk sneller.
-
nee heb een blend antialias gebruikt, misschien dat setting iets lager moet. de velgen lijken zo door de onergrond waar het geheel opstaat, daardoor zijn de reflecties niet zo mooi maar ze 'kloppen' wel...geloof ikOp woensdag 30 januari 2002 21:42 schreef SFie het volgende:
Lijkt net of je DoF sampling hebt gebruikt (wiel achter is veel vager dan wiel voor) maar hoe lang heb je dan wel niet gerenderd over zo'n plaatje?
supercool verder hoor
tnx voor de compliment
This too shall pass
Ja, sharky compliments 
ik ben ook bezig met een automobiel, maar het lukt al aardig.
Gisteren heb ik uitgevonden hoe 2Railsweep werkt in rhino, en hoe je je draatje soepel moet maken...
heeft ongeveer 5 uur geduurd, maar nu weet ik hoe het zit
ik ben ook bezig met een automobiel, maar het lukt al aardig.
Gisteren heb ik uitgevonden hoe 2Railsweep werkt in rhino, en hoe je je draatje soepel moet maken...
heeft ongeveer 5 uur geduurd, maar nu weet ik hoe het zit
Ik ben ook begonnen aan een autotje, en t gaat bestwel behoorlijk snel eigelijk
2 avonden bezig geweest en je kan al goed zien wat t wordt, zodra ik pics heb, post ik ze natuurlijk
2 avonden bezig geweest en je kan al goed zien wat t wordt, zodra ik pics heb, post ik ze natuurlijk
ja die wil ik ook wel FF doen 
edit:
0w deze auto ben je aan het maken

0w deze auto ben je aan het maken

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
JEMIG MAN DAT ZIET ER VET GOED UIT
maar...... HOE doe je dat? Kun je me een paar tutorials doorpasen?
Ciao,
Lauw
info@falcon4ever.com
maar...... HOE doe je dat? Kun je me een paar tutorials doorpasen?
Ciao,
Lauw
info@falcon4ever.com
hehe die auto was zowat t eerste wat ik heb gemaakt met max wat een beetje ergens op leek en wat geen tutorial was 
maar hij is heel erg simpel, de wielen zijn t moeilijkst van de hele wagen, de body is gewoon een box met meshsmooth en wat boolean extractions
khad em al een tijdje niet meer gezien, ben alles kwijt wat ik had gemaakt, geen back-up wel ibm....
ben nu een auto met patch moddeling aant maken, render wel ff een w.i.p. picje
maar hij is heel erg simpel, de wielen zijn t moeilijkst van de hele wagen, de body is gewoon een box met meshsmooth en wat boolean extractions
khad em al een tijdje niet meer gezien, ben alles kwijt wat ik had gemaakt, geen back-up wel ibm....
ben nu een auto met patch moddeling aant maken, render wel ff een w.i.p. picje
Maar welke materiaal instellingen gebruiken jullie?
want zoals je op die het plaatje hierboven kan zien
(dat simpele autotje) glanst alles best mooi.
Mijn dingen zien er altijd zo mat uit.
Ciao,
Lauw
want zoals je op die het plaatje hierboven kan zien
(dat simpele autotje) glanst alles best mooi.
Mijn dingen zien er altijd zo mat uit.
Ciao,
Lauw
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02Op donderdag 31 januari 2002 20:37 schreef falcon4ever het volgende:
Ciao,
Lauw
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
als ik me niet vergis heeft dat autotje hele simpele materials, gewoon raytrace, en 15% reflectie ofso
Shibby !!!Op donderdag 31 januari 2002 21:43 schreef Atgast het volgende:
mijn huidige projectje na 3 avonden werk
[afbeelding]
Verwijderd
Koel dingOp donderdag 31 januari 2002 21:43 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]
(begint alleen al wat rotte randen te vertonen . . op een natte vloer gerendered ?)
...
Atgast, heb je die zijkanten geloft? of is dat een patch...Op donderdag 31 januari 2002 21:43 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]
BTW, hoe maak je het zo, dat de zijkanten en de bovenkant gelijke materialen zijn??!
ik heb dit probleem dus ook, dat je zeg maar onderscheid ziet, tussen de 2 verschillende polys/meshes...

Misschien iemand anders?
Brazil test render settings staan niet optimaal vandaar dat dat er brak uit ziet.. model is natuurlijk mooi.Op vrijdag 01 februari 2002 12:33 schreef Braadkip het volgende:
[..]
Koel ding
(begint alleen al wat rotte randen te vertonen . . op een natte vloer gerendered ?)
...
het wordt een cabrio? die zijn 't gaafst namelijk.Op donderdag 31 januari 2002 21:43 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]
en kijken we nu tegen de voorkant aan? das een beetje wazig namelijk
This too shall pass
- (begint alleen al wat rotte randen te vertonen . . op een natte vloer gerendered ?)
* Hier in omgeving roermond staat t water ons idd erg hoog...
- Atgast, heb je die zijkanten geloft? of is dat een patch...
* Patch
- BTW, hoe maak je het zo, dat de zijkanten en de bovenkant gelijke materialen zijn??!
* Beginnen met 1 patch, en dan gewoon een edge selecteren, en dan op t knopje: add quad
- Brazil test render settings staan niet optimaal vandaar dat dat er brak uit ziet.. model is natuurlijk mooi.
* tssk, tssk Finalrender gebruiken we hier, en idd, ik had geen zin om 2 dagen te wachten op mijn plaatjes dus maar ff de settings omlaag gedraaid.
- het wordt een cabrio? die zijn 't gaafst namelijk.
* jep, met soft-top ofso
- en kijken we nu tegen de voorkant aan? das een beetje wazig namelijk
* voorkant ja.
binnekort meer
* Hier in omgeving roermond staat t water ons idd erg hoog...
- Atgast, heb je die zijkanten geloft? of is dat een patch...
* Patch
- BTW, hoe maak je het zo, dat de zijkanten en de bovenkant gelijke materialen zijn??!
* Beginnen met 1 patch, en dan gewoon een edge selecteren, en dan op t knopje: add quad
- Brazil test render settings staan niet optimaal vandaar dat dat er brak uit ziet.. model is natuurlijk mooi.
* tssk, tssk Finalrender gebruiken we hier, en idd, ik had geen zin om 2 dagen te wachten op mijn plaatjes dus maar ff de settings omlaag gedraaid.
- het wordt een cabrio? die zijn 't gaafst namelijk.
* jep, met soft-top ofso
- en kijken we nu tegen de voorkant aan? das een beetje wazig namelijk
* voorkant ja.
binnekort meer