daarom hoeft tweak-ed die nog niet te maken/plaatsenOp zondag 17 februari 2002 15:05 schreef barry het volgende:
...ik denk ook dat de gemiddelde poster liever dergelijk plaatjes ziet dan wagneriaanse interieuren hoe goed ook gemaakt!
Verwijderd
Ik heb twee dagen geleden weer wat oude plaatjes opgezocht om in mijn portfolio te pleuren
(Aangezien ik sinds twee dagen een eigen webserver heb Yay !
en daar moest ook fkes wat op komen te staan natuurlijk...)
Ik kwam mijn einstein weer tegen:

Natuurlijk mijn Honing-Transport-Wagon waar ik nog mee bezig ben...

De andere dingen heb ik alleens gepost en vind ik zelf ook nie echt speciaal meer
Ik kwam mijn einstein weer tegen:

Natuurlijk mijn Honing-Transport-Wagon waar ik nog mee bezig ben...

De andere dingen heb ik alleens gepost en vind ik zelf ook nie echt speciaal meer
Verwijderd
nee ik heb al gezegd dat ik niet goed ben in 3d'en omdat ik geen ruimtelijk inzicht heb wat mede veroorzaakt is doordat ik aan een oog zo goed als blind ben.
je vat het allemaal heel persoonlijk op en dat is dus helemaal niet de bedoeling van mijn posts! ik denk dat je een aparte post moet maken van intereuren oid. het ziet eruit als een schilderij en niet als een 3d plaatje
de plaatjes van MaSsiE dat is echt kicken 3d vind ik!!
je vat het allemaal heel persoonlijk op en dat is dus helemaal niet de bedoeling van mijn posts! ik denk dat je een aparte post moet maken van intereuren oid. het ziet eruit als een schilderij en niet als een 3d plaatje
Verwijderd
Das dus gewoon een SMAAK-VERSCHIL...Op zondag 17 februari 2002 15:16 schreef barry het volgende:
nee ik heb al gezegd dat ik niet goed ben in 3d'en omdat ik geen ruimtelijk inzicht heb wat mede veroorzaakt is doordat ik aan een oog zo goed als blind ben.
De een vind DIT mooi de ander DAT... As simple as that
Verwijderd
Wil je nu eindelijk eens ophouden met zevren da 't geen naam heeft ! En dat van da ruimtelijk inzicht dat is ook al dikke zever want ik kijk ook maar met 1 oog, maar dat heeft echt géén invloed op het werken met 3D-progs want wat je op je scherm ziet kun je zal je niet van een andere hoek kunnen bekijken als je met je ander oog gaat kijken.Op zondag 17 februari 2002 15:16 schreef barry het volgende:
Dus stop met tweak-ed lastig te vallen zou ik zo zeggen of ga ergens anders verder chatten of ga een ander forum gaan verzeiken met je onnuttige zeikposts (no offence

Verwijderd
het is tweak-ed niet tweak ed, ik heet geen edOp zondag 17 februari 2002 15:27 schreef noculam het volgende:
[..]
Wil je nu eindelijk eens ophouden met zevren da 't geen naam heeft ! En dat van da ruimtelijk inzicht dat is ook al dikke zever want ik kijk ook maar met 1 oog, maar dat heeft echt géén invloed op het werken met 3D-progs want wat je op je scherm ziet kun je zal je niet van een andere hoek kunnen bekijken als je met je ander oog gaat kijken.
Dus stop met Tweak-Ed lastig te vallen zou ik zo zeggen of ga ergens anders verder chatten maar ga aub een ander forum gaan verzeiken met je onnuttige zeikposts (no offence)
ziet er profi uit tweak-ed. Maar vertel nu es wat voor werk je doet
En ik bedoel niet wat voor opdrachten je nu doet, want die zijn you eyes only natuurlijk, maar meer je "job-description" ?
kom op tweak-ed ik ben diezelfde pix een tijd geleden ergens anders tegengekomen en ik weet toch wel redelijk zeker dat ze niet van jou zijn, maar post idd eens dezelfde pic vanuit een andee hoek zou ik zeggen, kan het natuurlijk ook mis hebben, maar om hier de cracks een beetje te irriteren met fake werk is lame irritant en bijzonder knorrig....
Verwijderd
dat klopt, ik had graag meer laten zien maar aangezien ik de masters niet hier heb kan ik ze niet bewerken. Als het zover is zal ik hier wel enkele eindresultaten posten. tot die tijd vraag ik om geduld:)Op zondag 17 februari 2002 14:20 schreef noculam het volgende:
Ziet er in elk geval zo naar uit, tenzij dat je in die industrie werkt...
En just answer the fok!king question van ons aller gewaardeerde gladiool eens een keertje, want daar ben ik dan dus eigenlijk ook wel stikbenieuwd naar 
Topic wordt steeds leuker weer...wie had dat durven denken...haha
Topic wordt steeds leuker weer...wie had dat durven denken...haha
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik ben nu begonnnen aan de Williams FW14B (F1 '92 Nigel Mansell) dmv boxmodeling, maar ik vind het nogal een rommelige manier van werken, het zal me uiteindelijk wel lukken, maar het ziet er allemaal zo onoverzichtelijk uit.
Nou lijkt me patchmodeling ook niet zo overzichtelijk (das toch een meerdere planes vervormen?) ongeveer dezelfde techniek toch.
Via een loft (Nurbs) zou het ook kunnen, maar daar heb ik denk ik toch alle aanzichten voor nodig, of niet? Ik heb de boven- en de zijkant.
Kortom: wat gebruiken jullie het liefste voor dit soort objecten (auto's dus) waarom wel waarom niet. En hoe lang doe je erover met de verschillende methodes (zodat ik weet dat ik geduld moet hebben
).
Elk advies is welkom.
En speciaal aan cris: je zou eens een tutorial moeten schrijven, evt een soort lijst van tips&tricks, dan geef je je modellen niet prijs.
tec: dat ziet er weer mooi uit! Vooral die 2e.
Nou lijkt me patchmodeling ook niet zo overzichtelijk (das toch een meerdere planes vervormen?) ongeveer dezelfde techniek toch.
Via een loft (Nurbs) zou het ook kunnen, maar daar heb ik denk ik toch alle aanzichten voor nodig, of niet? Ik heb de boven- en de zijkant.
Kortom: wat gebruiken jullie het liefste voor dit soort objecten (auto's dus) waarom wel waarom niet. En hoe lang doe je erover met de verschillende methodes (zodat ik weet dat ik geduld moet hebben
Elk advies is welkom.
En speciaal aan cris: je zou eens een tutorial moeten schrijven, evt een soort lijst van tips&tricks, dan geef je je modellen niet prijs.
tec: dat ziet er weer mooi uit! Vooral die 2e.
Verwijderd
Gaaf tec.
Zou je misschien de instellingen erbij kunnen zetten ?
op deze manier leert iedereen weer van iedereen.
Als je je l33t rendering skillz voor je wilt houden begrijp ik dat ook hoor.
/me is net begonnen met 3dsmax en is druk bezig met info verzamelen namelijk.
Ben er namelijk achter gekomen dat als je zelf een soort boek schrijft over een pakket je het dan veel sneller onder de knie krijgt (Dus eerst lezen/schrijven en dan pas proberen etc.).
Zou je misschien de instellingen erbij kunnen zetten ?
op deze manier leert iedereen weer van iedereen.
Als je je l33t rendering skillz voor je wilt houden begrijp ik dat ook hoor.
/me is net begonnen met 3dsmax en is druk bezig met info verzamelen namelijk.
Ben er namelijk achter gekomen dat als je zelf een soort boek schrijft over een pakket je het dan veel sneller onder de knie krijgt (Dus eerst lezen/schrijven en dan pas proberen etc.).
hmz euhm weet instellingen zo niet meer. Is namelijk tijdje geleden
Zal in het vervolg instellingen erbij zetten.
Zal in het vervolg instellingen erbij zetten.
tec gek!
Je hebt de shade rate hoog en de sample rate laag staan, dat moet juist andersom. Zet de shade rate op -3, 0 of -2, 0, en de sample rate op 30, 40 , of hoger.
dan wordt ie veel gladder. Of was dit een oud plaatje, want die daarboven lijken wel glad.
-
dan wordt ie veel gladder. Of was dit een oud plaatje, want die daarboven lijken wel glad.
-
Mmm, maar eens een paar brazil testjes van mij plaatsen 
vrij standaard, maar m'n eerste caustics rendering

Mn eerste FRESNEL experience

één van mn eerste HDRI GI belichtingen
Greeble ROCKS!

en deze is een beetje te groot en nu ff geen zin om thumb van te maken
Tis zon houten mannetje dat je na kan tekenen 
Klig
vrij standaard, maar m'n eerste caustics rendering
Mn eerste FRESNEL experience
één van mn eerste HDRI GI belichtingen
Greeble ROCKS!
en deze is een beetje te groot en nu ff geen zin om thumb van te maken
Klig
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Eej..kewle stuff man...vooral dat "city-scape" achtige plaatje. Kun je vertellen hoe je dat gemaakt hebt? Plug? En zo ja..welke?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Als de shade rate in die HDRI render omlaag gaat komen er irritante lelijke artifacts op de pionnen, vandaar dat ik hem op 0/2 gezet heb. Vandaar dat ik dan ook de sample rate wat lager heb gezet aangezien de render anders wat erg lang gaat duren op mijn pctje.Op maandag 18 februari 2002 08:35 schreef gladiool het volgende:
tec gek!Je hebt de shade rate hoog en de sample rate laag staan, dat moet juist andersom. Zet de shade rate op -3, 0 of -2, 0, en de sample rate op 30, 40 , of hoger.
Verwijderd
Toen ik de Ferrari maakte was ik aan een tuttorial begonnen maar het is gewoon onbegonnen werk, hoe stamp je een week werk in een aantal stappen, maar ik krijg wel regelmatig mail van mensen die om een tuttorial vragen dus mischien maak ik er wel een maar dan van een veel eenvoudiger model met minder details.Op zondag 17 februari 2002 21:57 schreef handige_harrie het volgende:
uiteindelijk blijft de techniek hetzelfde, wat me ook tegen houd is dat ik zelf ook nog aan het leren ben de Jaguar was mijn eerste boxmodel ooit en de Ferrari in dit topic mijn tweede poly model ooit dus zelf werk ik ook nog niet op de meest efficiente manier en dat is zeker niet goed om aan andere te leren
Ok, maar je hebt nu 3,5 wagen gebouwd (die 0,5 is de Williams an vorig jaar als ik het goed heb begrepen) en dan moet je toch al iets van tips voor me hebben ofzo?
.
Ik vind het box-modelen nog steeds lastig, en volgens mij gaat het me nooit goed lukken omdat -voor zover ik weet- er geen meshsmooth zit in C4D. Je kunt het wel smoother maken met hypernurbs, maar dat is zo'n groot verschil, dan ben je meteen alles van detail en preciezie weet kwijt
.
Maar we blijven proberen
.
Zometeen zal ik nog een WIP-je posten van m'n bureau wat ik aan het namaken ben.
Ik vind het box-modelen nog steeds lastig, en volgens mij gaat het me nooit goed lukken omdat -voor zover ik weet- er geen meshsmooth zit in C4D. Je kunt het wel smoother maken met hypernurbs, maar dat is zo'n groot verschil, dan ben je meteen alles van detail en preciezie weet kwijt
Maar we blijven proberen
Zometeen zal ik nog een WIP-je posten van m'n bureau wat ik aan het namaken ben.
yepOp maandag 18 februari 2002 14:47 schreef gladiool het volgende:
dex das greeble:
http://www.maxplugins.de/r4_files/Greeble_r4.zip
Tis niet geweldig, maar wel _precies_ nagemaakt allemaal (op de mm):
Mijn bureau, tegen de lange muur hangen ook planken, en in de hoek staat m'n pc.

grote versie

grote versie

grote versie

grote versie

grote versie
Resizen is niet zo'n geweldig succes zie ik...
Mijn bureau, tegen de lange muur hangen ook planken, en in de hoek staat m'n pc.
grote versie
grote versie
grote versie

grote versie
grote versie
beetje klikken om het origineel te zien ook nietOp maandag 18 februari 2002 21:39 schreef Liquidus het volgende:
Beetje Anti-Aliasen kan ook geen kwaad
Zeer netjes!Op maandag 18 februari 2002 21:05 schreef handige_harrie het volgende:
Tis niet geweldig, maar wel _precies_ nagemaakt allemaal (op de mm):
grote versie
grote versie
grote versie
grote versie
grote versie
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Handig om dat zo te quoten... meteen alle plaatjes er weer bij en dan 2 woordjes als eigen tekstOp dinsdag 19 februari 2002 11:51 schreef jooers het volgende:
[..]
Zeer netjes!

Verwijderd
hij's cool
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
Hey, ik heb ook een wacom
Kheb hier alleen een intuos A5 liggen
Hijs wel mooi gemaakt, beetje met belichting spelen, en hij's net echt
MaSSie je einstein is drooog
...
(btw je nieuwe site design is ook geslaagd.)
Atgast je auto is strak... Mooi niet te veel gebruik gemaakt van zo een standaard super bolide...
En barry houw je muil... Het werk van tweak is vet in orde
(btw je nieuwe site design is ook geslaagd.)
Atgast je auto is strak... Mooi niet te veel gebruik gemaakt van zo een standaard super bolide...
En barry houw je muil... Het werk van tweak is vet in orde
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
//offtopic
Naar aanleiding van Massies site
/me Gaat volgend jaar ook naar eindhoven industrial design studeren
...wat is de wereld toch klein
Verwijderd
Yay !Op donderdag 07 maart 2002 17:20 schreef SFie het volgende:
//offtopic
eerste en enige wat ik eigenlijk ooit in 3Dmax heb gemaakt,
een schoolopdrachtje...
een schoolopdrachtje...

//
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen waarom ik het plaatje niet zie(?), maar alleen maar een wit vierkant met een rood kruisje erin. ( Zo'n afbeelding die je ook ziet al iemand naar plaatje verwijst op zijn site, maar deze niet is ge-upload...)
( En dan bedoel ik de plaatjes bovenaan )
( En dan bedoel ik de plaatjes bovenaan )
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:33 ]
zou het soms kunnen omdat je hier in een topic post van bijna twee jaar oud
. Je moet het andere topic hebben (deel16 toch?).
Hehe, ik dacht al da'k dubbel begon te zien... twee 3d-stuffs 
hier moet je dus zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/848739/21
hier moet je dus zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/848739/21
3d-en is leuk