Wat is deze thread weggezakt 

In stijl met Valentijnsdag

In stijl met Valentijnsdag
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
hoe werkt zoiets? zo'n falloff?Op vrijdag 01 februari 2002 20:27 schreef gladiool het volgende:
atgast:
gebruik een fallof voor je reflectie. dan krijg je een ruimtelijker beeld.
waar stel ik dat in in Lightwave? bij de surface properties?Op donderdag 14 februari 2002 12:14 schreef gladiool het volgende:
Met een fallof op de reflectie wordt de reflectie sterker naarmate de hoek tussenje oog en het reflecterende oppervlakte groter wordt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Waauw man, echt super mooi!Op donderdag 14 februari 2002 08:57 schreef marcrenzo het volgende:
Mijn eerste creatie, gemaakt in 3ds max 4, als opdracht voor een bedrijf.
[afbeelding]
(De boom en planten heb ik niet zelf gemaakt)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Je had bijvoorbeeld even op de website van de makers kunnen kijken natuurlijkOp vrijdag 15 februari 2002 11:23 schreef knarfyboy het volgende:
Ik heb nu Cinema 4d erop staan, mar ik ben er nog een n00b in. Ken iemand goede tuturial sites voor Cinema 4d? Mag ook in het nederlands zijn.
Anoniem: 4620
Btw. Geen radiosity zonder belichting...dus hier nog even de settings van mijn materials:Op vrijdag 15 februari 2002 20:16 schreef Spud het volgende:
Thank youss handige_harrie
Zal die settings een proberen.
Maar het komt allemaal toch steeds weer op veel uitproberen
aan. Joy
btw algemeen: In de tutorial.pdf van Cinema staan zeeeer leuke radiosity tips enzo + tutorials.
Anoniem: 34259
Lightwave rulez !!!Op vrijdag 15 februari 2002 20:48 schreef handige_harrie het volgende:
Ik gebruik geen max dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik vind C4D best goed (Nurbs zijn erg goed hoor ik van mensen die er meer verstand van hebben) en niet zo heel moeilijk.
Rhino3D vind ik echter nog steeds het fijnste en snelste modelen. Qua renderen is Rhino helaas brak, daar heb je echt plugins voor nodig (en plugins vind ik maar lastig).
Algemeen: wat je het fijnste vind modelen is helemaal persoonlijk. Sommigen zweren bij Lightwave, waar ik dan de ballen van snap, bijvoorbeeld.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
En dat isOp zaterdag 16 februari 2002 13:07 schreef Oogst het volgende:
MAX, duh, ik leef voor de quad-view.
Op zaterdag 16 februari 2002 17:50 schreef cris77 het volgende:
Mijn laatste F1 bollide een oudje dit keer de Lotus 79.
[afbeelding]
Anoniem: 41882
je hebt groot gelijkhandige_harrie, bedankt en ik deel mijn models niet het zijn mijn baby's
Ow ja? Ik heb die wagen van Senna nog nooit gezien (ben nog vrij nieuw) geef ns een linkje aub. Wil ik wel zien.Een McLaren van Senna zit er niet in die is al veel gemaakt maar mischien zijn Toleman hart waar hij mee begon wel een goed idee bedenk ik net.
Weet je toevallig wel nog een goeie plek voor blueprints (van oude F1's in het bijzonder). Suurland ken ik.Ik heb geen blueprint van deze wagen gebruikt
Lukt je vast welDe banden krijg ik nooit goed, maar ik ga ze wel veranderen.
Deze render was inderdaad een beetje te hoog reflectief, kzal een andere renderen waaruit duidelijk het effecht van HDRI blijktOp zaterdag 16 februari 2002 21:47 schreef handige_harrie het volgende:
ik denk niet dat ik em mooier vind met zo'n super-reflectie (hdri). Atgast: nofi maar je auto lijkt zo een beetje op een kerstbalvind je ook niet?
misschien overbodig/bekend, maar hier staan ongelooflijk veel logo's in eps. dus ben je meteen die pixelrandjes kwijtOp zaterdag 16 februari 2002 21:47 schreef handige_harrie het volgende:
...En de textures (reclame) heppie die zelf gemaakt, of heb je daar ook een goede bron voor?
Anoniem: 48708
eh huh? hoe bedoel je?Op zondag 17 februari 2002 01:17 schreef barry het volgende:
is dit je studentenkamer? *grin*
Anoniem: 48707
Kan wel zijn, het is nou ook weer niet zo dat ik dit behand in mijn comfortabelle woonkamer heb hangen, ik denk dat ik dan na een paar dagen knettergek in mijn bolletje wordtOp zondag 17 februari 2002 01:25 schreef barry het volgende:
haha maar alle gekheid op een stokje... het behang loopt parallel aan de trapleuning wat me niet helemaal logisch lijkt maar misschien is dit wel een argentijnse manier van behangen *grin*
Kun je de term 'smutty' ook even verklaren?Op zondag 17 februari 2002 01:37 schreef barry het volgende:
ziet er inderdaad een beetje 'smutty' uit! ik denk dat je wel even wat meer aandacht aan je textures moet schenken (no offense). de gemiddelde poster in dit forum heeft dat toch net even iets beter in de vingers.
ja post het maar, ik ben heel benieuwd!!Op zondag 17 februari 2002 01:46 schreef barry het volgende:
smutty is dat het een beetje vies eruit ziet! maar ik begrijp dat het aan de compressie ligt.
eh ja ik ben niet zo goed in 3d! ik moest op de schildersvak school een huis 3d'en wat me bijna m'n diploma koste. anyways uiteindelijk toch gelukt met wat hulp van m'n buurman. posten?
ik zal het effe uitleggen voor de 'newbies' onder onsOp zondag 17 februari 2002 01:51 schreef barry het volgende:
okay dan! ik heb gezegd dat het niet helemaal okay is; je bent gewaarschuwd!
waar kan ik het plaatje neerzetten?
Mooie plaat, alleen zou ik nog liever in-real-live erin een daf 55 gezien, willen worden dan dat ik in wat daar op die afritlaan staat gezien wil worden denk, ik want qua verhoudingen en proporties. ziet die auto er gewoon 'not gedone' uit vind ik! maar wellicht is dat een kwestie van smaak.
wow nu je het zegt!! ik vond die auto al niet bij dat huisje passen. Erg lomp dat hij dat erin heeft gezetOp zondag 17 februari 2002 03:01 schreef Atgast het volgende:
ik zou zeggen dat jij es wat minder plaatjes moet zoeken opt inet
das mijn auto
en dat huisje komt vast ook ergens anders vandaan
(zoniet, post em ff zonder mijn auto op die perpectiefverneukende manier erbij)
1
2
3
| Aantal posts: 23 Gem. aantal posts/dag: 23 Geregistreerd op: 16 februari 2002 |
Das idd een goeie, daarnaast ben ik toch eigenlijk wel "actief bouwer" dus misschien dat ik nog wel eens een bouwpakketje ga kopen binnekort. Help me er dan aan herinneren dat ik de tekening moet scannen.Op zaterdag 16 februari 2002 23:48 schreef cris77 het volgende:
Ik heb nog nooit een blueprint gezien van een F1 wagen online behalve die bij Suurland.
Wat je wel kan doen is een bouwpakket kopen en daar zit vaak een tekening bij, ik heb dat nog niet gedaan want dat kost ook wat, maar overweeg het wel vaak want het zou het een stuk makkelijker maken.
Je hebt wel erg veel commentaar op tweak-ed he!Op zondag 17 februari 2002 01:37 schreef barry het volgende:
ziet er inderdaad een beetje 'smutty' uit! ik denk dat je wel even wat meer aandacht aan je textures moet schenken (no offense). de gemiddelde poster in dit forum heeft dat toch net even iets beter in de vingers.
idd, ik vind het ook erg mooi gedaan. En behang wat met de trap 'meebuigt' is echt zo gek niet hoor, dat komt vaker voor.Op zondag 17 februari 2002 11:38 schreef XLerator het volgende:
[..]
Je hebt wel erg veel commentaar op tweak-ed he!
Tweak-ed ga zo door, mooi man!! Vooral die trap.
Riep daar iemand met een dual Athlon MP 1200mhz?Op zondag 17 februari 2002 12:57 schreef gladiool het volgende:
zo zie je maar wat een paar mooie textuurtjes voor een relatief simpele scene doen. sweet. Dit vraagt eigenlijk wel om een GI rendertje
Anoniem: 14573
Hmm.. zou je daar niet iets van kunnen laten zien dan ?Op zondag 17 februari 2002 13:07 schreef tweak-ed het volgende:
ik werk zelf met 4 in-line gekoppelde intels III-1266mhz maar goed, die plaatjes die ik hier post zijn dan ook voor de fun, het echte werk ligt in een iets andere (realtime rendering) hoek
Ik zeg al niks meerOp zondag 17 februari 2002 13:07 schreef tweak-ed het volgende:
ik werk zelf met 4 in-line gekoppelde intels III-1266mhz maar goed, die plaatjes die ik hier post zijn dan ook voor de fun, het echte werk ligt in een iets andere (realtime rendering) hoek
Uhm... sorry hoor, maar jou huisje is niet veel meer dan een kubus met textures... ik vind de creaties van Tweak-ed persoonlijk stukken mooier dan jou huisjeOp zondag 17 februari 2002 13:37 schreef barry het volgende:
het is niet de bedoeling dat ik tweak-ed afval ('no offense'). ik vond het plaatje een beetje donker en smutty, of hoe je dat noemt.
misschien moeten er meer reflecties in net zoals in mijn huisje. zonder de reflecties ziet het huisje er opeens heel amateuristisch uit. het verschil tussen een amateuristisch plaatje of een proffesioneel plaatje zit vaak in het ontbreken van reflecties.
ik ben niet zo heel goed bekend met 3d maar ik kan wel vast stellen dat over bepaalde dingen niet goed nagedacht is zoals bijvoorbeeld het behang.
maar goed als je het werk van tweak-ed afzet tegen mijn huisje dan moet ik wel bekennen dat tweak-ed best goed bezig is.
dat meen je niet....Op zondag 17 februari 2002 14:07 schreef barry het volgende:
tweak-ed kan wel heel goed 3d'en alleen is het allemaal zo donker. ik denk dat het beter wordt als hij reflecties en meer lampen gebruikt zodat je beter kan zien wat wat is en je hier en daar wat meer glimlichtjes zit. dat maakt het wat realitischer. nu is het een beetje 'doomy' met alle respect.
mijn huisje zou inderdaad wat beter kunnen! maar de deadline liet het niet meer toe. oorspronkelijk wilde ik er ook nog een schoorsteen op moddelen om het geheel iets meer 'swung' te geven.
Om my godOp zondag 17 februari 2002 14:06 schreef Atgast het volgende:
kijk barry, jouw huisje is erg bekend
barry's huis
ik zou als ik jou was maar es heel erg snel gaan stoppen met het posten van andermans werk en dan zeggen dat t van jouw is,
en dan ook nog het masterlijke werk van tweak-ed afkraken, echt ongelofelijk laag
ja dat model heb ik als basis gebruik dat klopt! ik heb zelf de textures en de belichting aangepast omdat dat nog niet helemaal in orde wasOp zondag 17 februari 2002 14:06 schreef Atgast het volgende:
kijk barry, jouw huisje is erg bekend
barry's huis
ik zou als ik jou was maar es heel erg snel gaan stoppen met het posten van andermans werk en dan zeggen dat t van jouw is,
en dan ook nog het masterlijke werk van tweak-ed afkraken, echt ongelofelijk laag
Anoniem: 33395
De polycount ziet er niet zo heel hoog uit, der is goed gewerkt met textures als je het mij vraagdOp zondag 17 februari 2002 14:19 schreef gladiool het volgende:
Cool tweak.
Maar vertel eens wat je psies doet voor werk? Deze scene die je hier laat zien, wat is de polycount? Is deze ook om realtime doorheen te lopen?
hoezo bedoel je dat met meer filter dan sigaret? ben ik toch heel benieuwd wat je daarmee bedoeld!Op zondag 17 februari 2002 14:19 schreef barry het volgende:
de discussie loopt een beetje uit de hand! ik had mijn plaatje niet moeten posten dat blijkt nu wel!
tweak-ed is veel beter dan mij dat moet gezegd worden.
coole sigaret trouwens in die asbak/borrelnootjes schaal... meer filter dan sigaret *grin*
Ik denk dat hij de filter van de sigaret zelf (dat geel/bruinachtige begin van de sigaret) bedoelt, niet dat je een filter hebt gebruikt om dat te makenOp zondag 17 februari 2002 14:22 schreef tweak-ed het volgende:
[..]
hoezo bedoel je dat met meer filter dan sigaret? ben ik toch heel benieuwd wat je daarmee bedoeld!
It's only after you've lost everything that you're free to do anything...
Anoniem: 33395
ben ik het helemaal mee eens. ik denk dat het geheel met wat meer belichting er nog beter uit gaat zien! en neem dan gelijk even die sigaret meeOp zondag 17 februari 2002 14:43 schreef noculam het volgende:
tweak-ed,
post eens dezelfde pic maar met meer belichting, kunnen dan ook al meteen zien of het wel JOUW werk is...
zo, ik wil gewoon mijn fun-werk posten omdat dit een topic is, en nu gaat iedereen mijn werk afzeiken dat et te donker en te slordig is, dat vind ik niet erg relaxed en ik had dat ook niet verwacht hier eigenlijkOp zondag 17 februari 2002 14:33 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
zucht, ga nou niet zitten mieren over een sigaretje terwijl je eerst ander mans werk zit te posten.
Ik moet toegeven dat ik het ook donker vind en ik zie liever ook glimmende en strakke interieurs, maar een beetje slordig is wel zo realistisch
ik weet niet precies wat je tegen me hebt maar het lijkt me meer een persoonlijk iets dan dat je me op mijn werk beoordeeld.Op zondag 17 februari 2002 14:55 schreef barry het volgende:
da's een dure bezigheid lijkt me longfilter sigaretten
hoeveel kamers heeft die huis van je eigenlijk? ik zou depressief worden in zo'n donker hol (no offense) maar goed ziet er wel stijlvol uit!
gooi de gordijnen eens een stukje open dan kan je zo'n lichtstraal naar binnen laten schijnen!
Even een kritisch vraagje... Waarom staat er onderin Highlights en rechtsonderin Home?Op zondag 17 februari 2002 14:51 schreef tweak-ed het volgende:
[..]
zo, ik wil gewoon mijn fun-werk posten omdat dit een topic is, en nu gaat iedereen mijn werk afzeiken dat et te donker en te slordig is, dat vind ik niet erg relaxed en ik had dat ook niet verwacht hier eigenlijk
en ja dat filter is lang want mijn vriendin rookt alleen maar longfilters sigaretten die ik alsvoorbeeld heb gebruikt.
nog 1 van me:
[afbeelding]
ik heb mijn werk destijds op cd in een presentatie voor mijn sollicitatie gezetOp zondag 17 februari 2002 14:57 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Even een kritisch vraagje... Waarom staat er onderin Highlights en rechtsonderin Home?
nee is niet persoonlijk bedoeld! moet je niet zo opvatten. ik vind dat een 3d plaatje er ook als zodanig uitmoet zien (reflecties en glimlichten) anders kan je beter een foto oid. maken. die autos die ik eerder zag dat spreek me meer aan en ik denk ook dat de gemiddelde poster liever dergelijk plaatjes ziet dan wagneriaanse interieuren hoe goed ook gemaakt!Op zondag 17 februari 2002 14:57 schreef tweak-ed het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat je tegen me hebt maar het lijkt me meer een persoonlijk iets dan dat je me op mijn werk beoordeeld.
ik ben van mening dat got een hoog niveua heeft en ik denk dat got dat ook wil houden.
Als jij zoveel commentaar op mijn werk hebt, laat dan eens zien wat jij maakt?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq