How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

Was voor flashlight op lowlands aam t werk...

Bravo was idd wel vet maar de cybers in de zaal hingen imo verkeerd om. Stond zelf in de juliet==> theatertent, heb een avond ook nog zitten schuiven omdat de operator wilde zuipen :) Maar verder was ik 's avonds tech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wat ik persoonlijk een mooi ding vind is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.adtf.de/pics/effekte/PatendLight.jpg
De PatendLight
Daar hoort deze dmx console bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundontour.de/Images/sd2.gif
ding zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Patentlight.jpg
In actie in onze stam-discotheek :) [het blauwe puntje linksbovenaan dat naar rechts schijnt :) ]
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF4283.jpg

Dus. :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
insan1ty schreef op 28 augustus 2002 @ 17:31:
Wat ik persoonlijk een mooi ding vind is dit:
[afbeelding]
De PatendLight
Daar hoort deze dmx console bij:
[afbeelding]
ding zelf:
[afbeelding]
In actie in onze stam-discotheek :) [het blauwe puntje linksbovenaan dat naar rechts schijnt :) ]
[afbeelding]

Dus. :9~ :P
dit is inderdaad een leuke wapperlamp, helaas moet je hier wel weer opnieuw mee leren om te pannen en te tilten want dat gaat bij dit apparaat weer heel anders, bovendien kun je niet zomaar draaien met je lamp want dan draait je gobo dus mee door dat t licht via meerdere spiegels gaat

voorderest is t een megageil lampie, tis namelijk de enigste lamp waarmee je supersnel kan spinnen zonder bekabelingsproblemen :D

heb dit effect onderandere in werking gezien op qlimax in de HMH

nadat ik vanavond in P60 voor t eerst met een prof samen in de personalitydisks van de pearl tafel ben gedoken ben ik er achtergekomen toen ik dus thuis er nog verder op ging studeren dat het geen hol voorstelt om een en ander aan te passen aan deze files, maar ook hoe ik nieuwe shapes kan maken en ga zo maar door....

een van de projectjes die ik dus nu ga opstarten is het toevoegen van bepaalde leekleuren aan de personalityfile van de mac300 die er nu nog niet inzitten

bovendien ga ik vast een aantal bewegingen van de wapperlampen in shapes omzetten om makkelijker een show te kunnen bouwen (dit scheelt een hoop programeerwerk op de vloer zelf en ik kan thuis al in combinatie met de pearl visualiser en emulator mezelf uitleven)

zit nog meer power in die pearltafel als dat ik ooit gedacht had....

Anoniem: 63562

Ik was jaren geleden (voor mijn gevoel zo'n 300 jaar geleden) nogal bezig met lichtshowtjes in disco'tjes en kleine theatertjes en ik was toen helemaal verliefd op de Pathfinder van Celco. Ik zie dat hier nergens Celco genoemd wordt. Is er hier niemand die ooit met een pathfinder of navigator van celco heeft gewerkt, en bestaan die dingen nog ??

Anoniem: 63431

Spijtig..... Ik lees heel veel over de achterlichende techniek, wat je nodig heb aan spullen en dat het veel kost........
Echter .... het vergt meer van de licht-engineer dan je zou verwachten.
Het eind product wat je afleverd , begint toch bij je zelf.

Je moet weten hoe je een lichtshow / lichtplan opzet.

Het mengen van kleuren die je maakt met licht, mengen anders dan met
kleuren uit je computer of kleurpotloden.
Je moet dus kleurkennis gaan opdoen, wil je het idee daadwerkelijk uitgevoerd krijgen.

Ook moet je weten, met welke spot/beamer je wat kunt doen.

Indien je dit niet weet, kun je eigenlijk net zo goed stoppen.
Het aanschaffen van dure apparatuur, maakt je nog geen pro ( niet lullig bedoeld ).

• chromeeh
  • Laatst online: 13:42

chromeeh

the Gnome

Ik heb 2 jaar als Light Operator gewerkt in een poppodium....
Het valt vies tegen wat je eerst allemaal moet weten kwa kleur kennis en kennis over DMX systemen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• NightOwlNL
Anoniem: 63431 schreef op 29 augustus 2002 @ 17:06:
Spijtig..... Ik lees heel veel over de achterlichende techniek, wat je nodig heb aan spullen en dat het veel kost........
Echter .... het vergt meer van de licht-engineer dan je zou verwachten.
Het eind product wat je afleverd , begint toch bij je zelf.

Je moet weten hoe je een lichtshow / lichtplan opzet.

Het mengen van kleuren die je maakt met licht, mengen anders dan met
kleuren uit je computer of kleurpotloden.
Je moet dus kleurkennis gaan opdoen, wil je het idee daadwerkelijk uitgevoerd krijgen.

Ook moet je weten, met welke spot/beamer je wat kunt doen.

Indien je dit niet weet, kun je eigenlijk net zo goed stoppen.
Het aanschaffen van dure apparatuur, maakt je nog geen pro ( niet lullig bedoeld ).
voor het leren van al deze dingen moet je voor de gein es wat filtermateriaal kopen en thuis met een lamp gaan kloten, dan kun je een beetje zien wat j met kleur wel kan en niet kan, daarna moet je gewoon bij een poppodium in de buurt beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
MR_WAZOO schreef op 29 augustus 2002 @ 23:51:
[...]

voor het leren van al deze dingen moet je voor de gein es wat filtermateriaal kopen en thuis met een lamp gaan kloten, dan kun je een beetje zien wat j met kleur wel kan en niet kan, daarna moet je gewoon bij een poppodium in de buurt beginnen
Ohhh ;-)

kleuren == gevoel + smaak >> en dat heb je of heb je niet zullen we maar zeggen en over smaak valt niet te twisten :o

btw het is toch altijd schrikken als je de fout hebt gemaakt om een plannetje 181 @ full te hebben en tijdens de eerste repetitie lopen mensen met zwarte kleding op >> dan weet ik niet hoe snel ik die stand moet ombouwen naar iets met 195/120 :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
gewoon teen die gasten zeggen, is t nou echt nodig zwart te dragen?:D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

En toch was er aan lichtomstandigheden op Sensation White/Black weinig verschil gemaakt, hoewel er op black veel meer gebruik werd gemaakt van laser :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Wat pics van mijn klusje voor Sound Of Music>> de LedDimmer voor een klein stukje sterrenhemel, waarvan nog niet zeker is of ie in de show zit. Maar toch wat pics van die kast en dimcity in 't Spant:

TrekkenWand:
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/SoundOfMusic31082012/IMG_1075.JPG

DimCity:
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/SoundOfMusic31082012/IMG_1073.JPG

Achtertoneel:
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/SoundOfMusic31082012/IMG_1074.JPG

LedDimmer:
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/SoundOfMusic31082012/IMG_1066.JPG

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Ziet er gaaf uit Vaagharses! Ik doe zelf binnenkort een voorstelling in het Lieve Vrouw in Amersfoort. Tenminste het geluid, en ik help bij het licht. Jammergenoeg alleen maar de beschikking over conventioneel licht en een ETC Expres 48/96 lichttafel. Daar wordt nog niet gewerkt met de wat 'leukere' tafels en lichten. Nu is dat ook niet nodig in een theater, maar toch ;-) Binnenkort bij een drive-inshow maar is wat met Martin LJ spelen en dan ook maar is op zoek gaan naar een disco hier in de buurt die nog wel wat hulp kan gebruiken ;-) Iemand ideeën in de omg. amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik werk zelf vaak met licht. Ik heb al met verschillende merken lichttafel gewerkt zoals SGM, MA lighting, Zero88, IES en Showtec/botex. Ik werk zelf vaak met scanners en bewegende hoofdjes.

Kent iemand van jullie die movinghead ik denk washlightjes die je vaak in de truss ziet zitten of voor op podium bij grote shows op tv of in de buitenlucht. ze beschikken niet over een grote vierkant "kist" zoals de MAC, Movitec aan de onderkan maar volgens mij een driepoot deze worden gestuurd dmv het DMX protocol weet iemand wie de fabrikant is van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
nou check ff een paar pagina's terug>> jij bedoelt vari*lites 300 series (vl5, vl6 en vl7)
En deze kunnen aangestuurd worden via Artisan Protocol of DMX-512 via de smartrepeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb een martin t shirt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Vaagharses schreef op 31 augustus 2002 @ 19:38:
nou check ff een paar pagina's terug>> jij bedoelt vari*lites 300 series (vl5, vl6 en vl7)
En deze kunnen aangestuurd worden via Artisan Protocol of DMX-512 via de smartrepeater.
Zijn deze lampen eigenlijk nog te koop?
En wat kosten ze eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43339

Joh, techieguy, Kheb ook nog ff gestaan in de Juliet (2 dagen) voor EP... Maar jij was dus niet van Tenfeet? Het was inderdaad een theatershowtje (hoewel ik studiocolors lawaaiige lompe bakken vind die daar eigenlijk niet thuishoren). Maar wat heb je daarnaast gedaan dan? Ik heb daar nl. alleen Ted gezien van Flashlight (?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
StudioColors zijn perfecte spots voor in theaters >> Passief gekoeld, geen fan, weinig lawaai dus. Ten tweede is de kleurmenging erg goed. De VL5s van Vari*Lite zijn ook heel erg goed qua kleuren en het heeft voordelen dat er Halogeenlamp versies zijn ivm kleurtemperatuur.

Martin Mac 600 horen niet thuis in theater >> ze zijn lawaaiig> bewegen lelijk en hebben lelijke kleuren.

Oja voor movinghead> vari*lites 200 en 300 series zijn _ALLEEN_ te huur. Maar een vl5 is niet zo duur>> 40 euro per dag excl dimmer (zit halogeen lamp in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 01 september 2002 @ 20:22:
StudioColors zijn perfecte spots voor in theaters >> Passief gekoeld, geen fan, weinig lawaai dus. Ten tweede is de kleurmenging erg goed. De VL5s van Vari*Lite zijn ook heel erg goed qua kleuren en het heeft voordelen dat er Halogeenlamp versies zijn ivm kleurtemperatuur.

Martin Mac 600 horen niet thuis in theater >> ze zijn lawaaiig> bewegen lelijk en hebben lelijke kleuren.

Oja voor movinghead> vari*lites 200 en 300 series zijn _ALLEEN_ te huur. Maar een vl5 is niet zo duur>> 40 euro per dag excl dimmer (zit halogeen lamp in)
mac 600 en 300 is leuk om mee te spelen bij bandjes, housefeestjes etc, maar nauwkeurig werken kun je vergeten, ding draait altijd te ver door :D:D:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Nou een vl5 heeft een groot voordeel boven die martin shit>> hij beweegt stukken _SNELLER_ en ze zijn stukken lichter>> een heel grid met vl5-en weegt geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 02 september 2002 @ 20:16:
Nou een vl5 heeft een groot voordeel boven die martin shit>> hij beweegt stukken _SNELLER_ en ze zijn stukken lichter>> een heel grid met vl5-en weegt geen drol.
heb laatst met mac 300 en giotto spot 250 lopen sjouwen, weegt niet weinig, maar tis nou ook weer niet dat ik zeg oei, niet te tillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
nou een VL5 weegt niet veel meer dan een Source4 Par >> tenminste zo voelt het aan :P zeker 2x zo licht als een mac 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hehehe, liep trouwens ook met wat acl's te slepen, dat weegt echt nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was toch iets met ballast enzo? Maar goed, het viel me gewoon nog tegen dat bij een iets wat heftige move het wel leek of het stormde, whooooooooooeeeeeeei...
Allee, hoe het ook zij, voor de rest zijn ze wel lachuh. Ben trouwens errug benieuwd naar die mac2000 wash.
Moet wel een heftig lampje zijn, en dan heb ik het nog geen eens over die gemotoriseerde barndoorns die je erbij kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Anoniem: 43339 schreef op 03 september 2002 @ 00:21:
Was toch iets met ballast enzo? Maar goed, het viel me gewoon nog tegen dat bij een iets wat heftige move het wel leek of het stormde, whooooooooooeeeeeeei...
Allee, hoe het ook zij, voor de rest zijn ze wel lachuh. Ben trouwens errug benieuwd naar die mac2000 wash.
Moet wel een heftig lampje zijn, en dan heb ik het nog geen eens over die gemotoriseerde barndoorns die je erbij kan krijgen.
ooit weleens een giotto gehoord als de muziek uitstaat????

zoemmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MR_WAZOO schreef op 29 augustus 2002 @ 23:51:
[...]

Tja wat weet ik er nou van , heb zelf 4 maanden kleur-leer moeten doen
en nog wat meer van dat.....
En werkt pas 6 jaar in het theater, als engineer dus wat weet ik er nou van ?
:P

En losse filtertje om thuis mee te stoeien , zijn de kosten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Anoniem: 63431 schreef op 09 september 2002 @ 21:58:
[...]

Tja wat weet ik er nou van , heb zelf 4 maanden kleur-leer moeten doen
en nog wat meer van dat.....
En werkt pas 6 jaar in het theater, als engineer dus wat weet ik er nou van ?
:P

En losse filtertje om thuis mee te stoeien , zijn de kosten niet
ach zolang je naam geen mp3user is zal je er allicht t nodige van weten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) **lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
zeg rca, als je zin heb, kom es langs bij P60, kun je zien met wat voor leuks ik werk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
de vl3000 is gepresenteerd op PLASA >> dat ding is volgens collega's niet NORMAAL stoer. Prachtig zoom bereik. En mooie kleuren/gobo's/beweging zoals we van Vari*Lite gewend zijn.
De enige echte vl rampspot is de vl1000 >> die moet je niet hebben :P
VL5'en in de testbank
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/stage_VariLite/05092002/IMG_1082.JPG

sound of music met werklicht stand :P
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/SoundOfMusic31082012/IMG_1086.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 09 september 2002 @ 23:40:
de vl3000 is gepresenteerd op PLASA >> dat ding is volgens collega's niet NORMAAL stoer. Prachtig zoom bereik. En mooie kleuren/gobo's/beweging zoals we van Vari*Lite gewend zijn.
De enige echte vl rampspot is de vl1000 >> die moet je niet hebben :P
VL5'en in de testbank
[afbeelding]

sound of music met werklicht stand :P
[afbeelding]
mooie plaatjes:D:D:D

afgelopen weekend bij peter pan speedrock licht gedaan

noujah
voor de kenners

chase starten en op stop van de avolites rammen in t zelfde tempo als de muziek
damn, wat een k*nk*rherrie

owjah, af en toe ook nog ff de acl's aan enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"ach zolang je naam geen mp3user is zal je er allicht t nodige van weten he"

Huh? Wat? Gaan we slap lopen ouwehoeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Anoniem: 43339 schreef op 10 september 2002 @ 21:20:
"ach zolang je naam geen mp3user is zal je er allicht t nodige van weten he"

Huh? Wat? Gaan we slap lopen ouwehoeren? :?
geintje, dinges reageerde alsof hij jij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
de vl5 blijft VET:

Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/stage_VariLite/zooi/IMG_1116.JPG
Afbeeldingslocatie: http://luc.hostservices.nl/jeroen/stage_VariLite/zooi/IMG_1118.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leg uit, hoe werkt dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
gewoon een vl5 pakken en een foto maken van dat ding zonder flits en direct op de kop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik bedoel > die vlakjes kun je allemaal appart kleuren toch??? hoe doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
nee zo ziet de camera dat :P >> het is gewoon een wash lamp. net als mac600. Alleen het kleurenmengen gaat veel mooie. Dus het licht is 1 egale kleur. Dus niet per vakje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 10 september 2002 @ 23:40:
nee zo ziet de camera dat :P >> het is gewoon een wash lamp. net als mac600. Alleen het kleurenmengen gaat veel mooie. Dus het licht is 1 egale kleur. Dus niet per vakje anders.
bij de mac is het kleurverloop niet egaal, maar bij deze spots wel, met vakjes bedoe3l ik dus dat ieder vakje appart dezelfde kleur krijgt, of werkt t met dezelfde kleurenwielen als een mac?

Die "vakjes" zijn toch gewoon lamellen? Zeg maar net zoals ze dat bij project TL-verlichting doen. Als je dan in een gang loopt zie je nooit de tl buis zelf, alleen het licht wat die veroorzaakt (tenzij je er recht onder staat en dan omhoog kijkt natuurlijk).

Hierdoor zie je de oplichtende fresnell lens pas wanneer deze op je gericht is.
En het vermindert strooi-licht? B)

• NightOwlNL
Anoniem: 43339 schreef op 11 september 2002 @ 00:42:
Die "vakjes" zijn toch gewoon lamellen? Zeg maar net zoals ze dat bij project TL-verlichting doen. Als je dan in een gang loopt zie je nooit de tl buis zelf, alleen het licht wat die veroorzaakt (tenzij je er recht onder staat en dan omhoog kijkt natuurlijk).

Hierdoor zie je de oplichtende fresnell lens pas wanneer deze op je gericht is.
En het vermindert strooi-licht? B)
dit gaat inderdaad op voor foto 1 maar voor de 2e foto zijn t dan wel hele brede lamellen

Anoniem: 24317

Ik doe de 19e een voorstelling in het Lieve Vrouw in Amersfoort. zal is ff kijken of ik beslag kan leggen op een digicam om even wat te fotograferen en dan hier te posten. Is allemaal wel statisch licht (wat parretjes, 2,5 KW's, 1Kw's, Profiel, Fresnel en een spiegelbol) maar meer hebben we daar niet voorhanden. Asl het lukt zien jullie snel wat. Hoop ook snel te mogen werken met bovenstaande lampen, die zijn VEEET!!!

• NightOwlNL
Anoniem: 24317 schreef op 11 september 2002 @ 19:10:
Ik doe de 19e een voorstelling in het Lieve Vrouw in Amersfoort. zal is ff kijken of ik beslag kan leggen op een digicam om even wat te fotograferen en dan hier te posten. Is allemaal wel statisch licht (wat parretjes, 2,5 KW's, 1Kw's, Profiel, Fresnel en een spiegelbol) maar meer hebben we daar niet voorhanden. Asl het lukt zien jullie snel wat. Hoop ook snel te mogen werken met bovenstaande lampen, die zijn VEEET!!!
met die parren kun je ook de nodige mooie standjes maken hoor...

• insan1ty
Ja, ik vraag me af hoe ze die kleuren veranderen, dat weet vast iemand hier...

• Vaagharses
hahaha ja ik weet dat :) >> die lamellen kunnen draaien >> dus eruit is rechtnaar voren (in de richting van de lichtstralen). Als die lamellen haaks op de lichtstralen zijn, doen ze 100% hun werk. In een vl5 zitten 4 soorten lamellen: Frost en CMY . Easy toch :P vl5. Je kan er verschillende lenzen voor zetten (ook Par lenzen) en er zijn 3 versies> vl5, vl5A en Vl5b.

vl5 = standaard, 1000w halogeen. Harde kleuren
vl5a = 625 MSR lamp, harde kleuren
vl5b = 1000w halogeen met pastelkleuren>> dus de softe CMY

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 11 september 2002 @ 20:58:
hahaha ja ik weet dat :) >> die lamellen kunnen draaien >> dus eruit is rechtnaar voren (in de richting van de lichtstralen). Als die lamellen haaks op de lichtstralen zijn, doen ze 100% hun werk. In een vl5 zitten 4 soorten lamellen: Frost en CMY . Easy toch :P vl5. Je kan er verschillende lenzen voor zetten (ook Par lenzen) en er zijn 3 versies> vl5, vl5A en Vl5b.

kijk dit soort info vind ik nou interresant:)

• insan1ty
Vaagharses schreef op 11 september 2002 @ 20:58:

ahaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
w00t loopt dit topic nog steeds?

bij mij zit me geld nog steeds allemaal in DJ gear... dus helaas komt van het Lj'n niks :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
zoek een poppodium in de buurt jumbo, heb ik ook gedaan, bevalt me reuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hell yeah! :D

Vanaf volgende week eindelijk aan de slag met spiksplinternieuw speelgoed :+

ff voorproefje (vraag me nog niet wat en hoe, het zit er net een week, gebouw is nog niet af en inwerken/uitproberen komt pas NA de try-outs :+ . Alle specs komen nog, eerst ff de eerste plaatjes van vandaag)

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/DSCF0006.JPG

Avolite Pearl 2004

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/DSCF0078.JPG

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er geil uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
GA!S schreef op 04 oktober 2002 @ 00:25:

ff voorproefje (vraag me nog niet wat en hoe, het zit er net een week, gebouw is nog niet af en inwerken/uitproberen komt pas NA de try-outs :+ . Alle specs komen nog, eerst ff de eerste plaatjes van vandaag)

[afbeelding]

Avolite Pearl 2004

[afbeelding]
WAAR is dit.....

enne

damn, die pearl is lelijk, vind de 2000 met de rode en blauwe knopjes stukken mooier

ik hoop trouwens dat je die rolaque makkelijker kan schoonhouden dan die van de 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:58
De Pearl 2004 heb ik al thuis gehad en vergeleken met de 2000, ik moet zeggen de 2004 ziet er op de foto duidelijk minder goed uit als in het echt.

Er zijn een paar wijzigingen aan de 2004 die absoluut goed zijn zoals de bovenlaag en de faders die verbeterd zijn.

Het voelt allemaal wat beter aan.

Maar zoiets moet je zelf ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
echte vl2c's >> just rock'n'roll >> wat blijven die dingen stoer :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/vlm-vl6-vl2c/IMG_1171.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 19 oktober 2002 @ 19:47:
echte vl2c's >> just rock'n'roll >> wat blijven die dingen stoer :D

[afbeelding]
wat is dat daar voor een lichtstuurplank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/TUE/afstuderen/Pictures/graphy/index.php?displaypic=temp%2Fmezz%2F03%2FDSCF0015.JPG&non_lr=

Mezz Breda
enne

damn, die pearl is lelijk, vind de 2000 met de rode en blauwe knopjes stukken mooier
like, who cares :? :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
like i care :) tis nu net zo een SF design

oftewel, ding ziet er niet zo uhm, stoer uit, beetje plasticuiterlijk :P

owjah meer techinfo over t licht op de site zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

MR_WAZOO schreef op 20 oktober 2002 @ 03:09:
[...]

like i care :) tis nu net zo een SF design

oftewel, ding ziet er niet zo uhm, stoer uit, beetje plasticuiterlijk :P

owjah meer techinfo over t licht op de site zetten
Ik zal het eens doorgeven :+

Verder heb ik afgelopen donderdag eens wat kunnen spelen met het spul, uit mijn hoofd even:
96 par's
8 x MAC 250
8 x MAC 300
6 x RoboScan 918

paar blinders, 2 strobes (geen idee wat) en nog wat effecten (o.a. Atomic zo uit mijn hoofd). Meer info + foto's komen nog wel als ik wat meer heb lopen klooien.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
MR_WAZOO schreef op 19 oktober 2002 @ 22:07:
[...]

wat is dat daar voor een lichtstuurplank
Een mini-artisan >> leuke testconsole meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 20 oktober 2002 @ 04:24:
[...]

Een mini-artisan >> leuke testconsole meer niet
geen leuk speelgoed dus?

ps wrom leuke testplank en meer nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
je kan hem vast ook goed gebruiken als playback tafel, maar je kan bv maar 2 chases tegelijk afspelen enzo... schiet gewoon niet echt op voor Rock'n'roll.

wat alleen wel vet is aan de artisans >> je neemt alle chases/cues op met alle parameters van je spot en bij het playbacken zet je er pas een mask over van ICFB >> dus dan zeg je dat die chase alleen kleuren mag doen en niet focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beetje jammer dat het hier is stil gevallen

ben zelf oko helaas nog niet verder gekomen met het hele licht gebeuren, gaat nog steeds teveel poen in m'n hele DJ gebeuren zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, blijft toch een aparte liefhebberij he, dat spelen met lampjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik speel nog altijd met veel plezier, mijn favo lampen zijn momenteel de SGM giottospot 250 en de mac 600

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
kleine kick
GA!S schreef op 04 oktober 2002 @ 00:25:

[afbeelding]

Avolite Pearl 2004

[afbeelding]
:9~

ik werk al een tijdje bij ons in hilversum in een poppodium (tagrijn) en daar ga ik nu ook licht doen, met een pearl 2000 tafel. het is niet zo'n grote zaal (400 man) maar wel 8 scans en een heleboel parren. 1.5 week geleden voor het eerst mogen spelen met de lichttafel en dat is behoorlijk gaaf.

• NightOwlNL
oeh > bereid je maar voor op een heleboel leerwerk ;)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
MR_WAZOO schreef op 17 September 2003 @ 19:20:
oeh > bereid je maar voor op een heleboel leerwerk ;)
zoiets heb ik al opgevangen ja :)

Anoniem: 19022

hallo collega's :)

Wat grappig dat er een heel topic over licht op dit forum staat! Ik doe zelf ongeveer 2 jaar licht in tivoli te utrecht, een poppodium met elke do/vr/za avond ook nog disco.
2 jaar geleden heb ik daar ooit eens een solicitatie heengestuurd (had totaal geen ervaring met licht oid) en toen werd ik uitgenodigd voor een 4-daagse intro-cursus, waar ik alles leerde over de tafels/lampen die tivoli heeft. Na die 4 avonden heb ik 2 nachten nog meegelopen met de ervaren LJ van tivoli en daarna werd ik aangenomen en kon ik zelf aan de slag :)
Ik doe het een beetje als bijbaantje (ik studeer ook nog) dus erg veel van alle technische aspecten weet ik niet, ik heb ook nog nooit in een andere zaal of met een andere tafel gewerkt dan er in tivoli staat dus :D Maar ben er wel mooi ingerold zo :)

In tivoli staan op het moment een Avolites Pearl 2000 voor al (eu) het DMX gestuurde spul, en een Jands Event voor de parretjes.
Er hangen zo'n 60 par64 spots op het podium en in de zaal, en verder 4 martin roboscan918s, 4 giotto spot 250 en 4 martin mac300 lampies. Ook 3 atomic strobes en 2 leuke rookmachines ontbreken niet :D

hier nog wat fotootjes:

de pearl2000
Afbeeldingslocatie: http://www.rulecam.net/albums/events-familyaffair/DSC02640.sized.jpg

zaal met op podium 2x giotto 250
Afbeeldingslocatie: http://www.rulecam.net/albums/events-familyaffair/DSC02632.sized.jpg

stobe in actie en op het balkon, daar sta ik!
Afbeeldingslocatie: http://www.rulecam.net/albums/events-blackout002/18_G.jpg

beetje overview van de zaal (ik sta nog steeds op het balkon :))
Afbeeldingslocatie: http://www.rulecam.net/albums/events-solidgrooves/100_0097.jpg

Nou koel om dit alles hier te lezen :D

Greetz, Roel

Anoniem: 38691

offtopic:
freefloat zoals in de pic hierboven te zien (zo heten die turntable shock dingetjes toch) zuigt :( . Ik heb ze een keer in "aktie" gezien en ik moet zeggen snel terug naar de goeie oude metalen shock frames

Ik zie hier dat jullie van foto's houden dus dacht ik, ik zal ff een linkje plaatsen naar mijn bedrijfje (Rombouts Showequipment) waar ik toevallig LJ ben of beter gezegd Light Engeneer. See and enjoy the pics 8)
http://www.rombouts.nl (kijk voor de gein ff bij dance-events --> gave pics)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38691 op 17-09-2003 23:06 ]

• NightOwlNL
spam maar even in de lokale krant ;)

mag ik trouwens dat schuimkanon een keer lenen :D

enne

tivoli heeft haast t zelfde als wat we in P60 hebben, al zijn daar de robo's de deur uitgemikt vanwege alle storingen die ze hadden

we hebben er nu 7a8 gio's, 4 mac 600, 48 parren, diverse profieltjes, en de bekende spiegelbolrookmachienbende :D

alles is bij ons DMX gestuurd, dat scheelt 1 tafel, overigens, je kan een lichtinstallatie met analoge dimmers zo omzetten naar DMX, met die pearl2000 kun je perfect alles doen, heb je geen extra tafel voor nodig

lijkt me trouwens wel een strak plan om eens gastlichttech te zijn ergens, tivoli kan ik zo aan de slag lijkt t :D

[ Voor 6% gewijzigd door NightOwlNL op 18-09-2003 21:22 ]

alles is ook dmx gestuurd, je kan ook alle parren in de pearl prikken als je dat wilt. maar op deze manier heb je lekker veel faders voor alles, al loop je wel een beetje heen en weer te rennen tussen de 2 tafels.

• NightOwlNL
mjah vandaar dat ik dus alle parren op de pearl heb, ik gebruik groepen voor me fixtures, en hoef dus alleen maar 1-recall groeup-preset focus te doen en ik heb iets aangepast op me fixture :D

op de eerste pagina hebben we alle parren, 48 parren, waarvoor 24 kanalen gebruikt worden... en dan nog de nodige profieltjes, en losse parlampen, strobo, rookdoos en spiegelbol blacklight en dat soort bende

heb je dus helemaal geen apparte tafel voor je parren meer nodig, zeker als je je rolaque goed indeelt :D

Anoniem: 92476

Ik vindt het helemaal niet zo gek hoor, om je conventioneel- en inteligentlicht op 2 tafels te doen. Je hebt dan lekker veel fadertjes, waar ik persoonlijk erg van hou. Plus als er 1 tafel wegvalt (bijv. de pearl) dan kan je gewoon door blijven draaien.

Als je alles nu nieuw zou kopen, dan wordt het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maar dan zou ik toch voor een Hog2 of Hog1000 gaan. Werken net wat fijner en betrouwbaarder dan de pearl's.

• NightOwlNL
das waar, maar ik heb graag alles op 1 enkele tafel, zodat ik als ik die tafel door en door ken nooit misgrijp, en ik ook maar 1 tafel hoef te gebruiken

als je dmx apparatuur goed is ingesteld dan blijft op t moment dat je tafel weg valt al t licht stilstaan in de laatste stand

en zodra je tafel weer terug is, een pearl reboot in 15 seconden, dan heb je je tafel met show en al weer terug

gaat je tafel nou echt dood dan is t een ander verhaal

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:32
Ehh, dat is alleen waar als je een dimmer (of DMX booster) hebt die die laatste stand onthoud. Een Zero88 dimmer packje doet dat bijv. niet.

Anoniem: 92476

Klopt, ik heb het ook al een keer gehad, tafel crashte en het was in een keer donker. Helemaal ruk, die dimmers die ik had (ik geloof dat het die betapackjes waren van Zero88) en die onthouden hun laatste dmx signaal niet. GRRR.

Maar ff tussendoor: "Een pearl reboot in 15 sec." Ik vindt dat goede lichttafels eigenlijk helemaal niet hoeven te crashen. Ik heb er bijv. met een Hog1000 en ETC Express nog nooit echt serieus last mee gehad. (ff afkloppen)

de dimmers die we gebruiken onthouden idd hun laatste signaal, dus das mooi. al heb ik in de afgelopen 2 jaar nog nooit last gehad van een crashende tafel, duss :D

verder heb ik nou ook al een paar keer in het nieuwe zaaltje van tivoli (tivoli de helling, voorheen de vloer) gewerkt, waar we ook een pearl 2000 hebben, en daar heb ik alles op de pearl. Toch wel even wennen is dat, idd met indelen van de roller enzo, je komt snel in de knoop met alles :)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 19022 op 20-09-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Steven schreef op 20 September 2003 @ 14:37:
Ehh, dat is alleen waar als je een dimmer (of DMX booster) hebt die die laatste stand onthoud. Een Zero88 dimmer packje doet dat bijv. niet.
hehehe een DMX-relay moet je hebben ;---))) zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/IMG_1593.JPG

en trouwens elke LX-tafel crashed. Oja en in P60 wordt het wel eens tijd voor een beetje 3d grid ;-) parren op een rij en dat 3 trekken is toch wel not done en die beamer mag ook wel eens uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik wil graag een keer wat doen tijdens een gewoon feest om dus de parren verticaal te gaan hangen, en van dat soort gein, gisteren helaas maar weinig foto's gemaakt, (voor op mijn site) want mijn collega lichttech werd plots ziek tijdens de avond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Vaagharses schreef op 21 September 2003 @ 17:47:
[...]

hehehe een DMX-relay moet je hebben ;---))) zoiets:

[afbeelding]
Ach man; er is nog geen enkel fatsoenlijk bedrijf die dat ding verkoopt >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93070

niet om een of ander.. maar zoiets heet altijd nog DMX merger als ik mij niet vergis..

ik gebruik zelf ook een merger.. tussen mijn PC met 512 DMX kaart erin en mijn SGM Studio 48. dus SGM voor het parren werk.. en de PC voor het intelligente gebeuren..

dit omdat ik de SGM niet fijn vindt programeren kwa inteligent verlichting..
dus ik programeer het inteli spul al thuis op de PC voor en sgm doe ik terplekke..

maar naast LJ ben ik ook DJ :*) 8) en dan niet eentje die'elke weekend in een club of disco staat te draaien.. maar eentje die zelf remixen maakt thuis.. maarja offtopic..

voor de rest vindt i het ook leuk om te werken met een grid van minimac's opzich berperkt in functie.. maar met meerdere tegelijk een leuk effect te crearen..

daarnaast vindt ik moving heads best leuk.. maar log.. het reageerd nooit never zo snel als scans.. dus me is ook scan freak..

daarnaast ten einde van mijn voorstelling.:: ik werk bij het bedrijf Brom & Ruis, ook wel bekend als B & R Design. Wij instaleren en onderhouden licht en geluids systemen voor in discotheken, kerken, sport centra's enzoverder..
hierbij krijg ik ook veel ervaring in de grotere discotheken..
En werkende op de TD van B&R krijg ik eigenlijk bijna al het licht voor mijn rekening.

vooral handig als wij weer op onderhoud uitgaan naar een klant.. toch handig om te weten hoe het licht te besturen..

paar van onze projecten ::>

De leere lampe, Raalte
Lord Nelson, Meppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93070

Schop!

Jammer dat dit topic zo is dood gevallen.. Naja dan toch maar even een tijdelijk project van ons:> Vredenburg te Utrecht.(door op een van de 3 camera's onder de tekening te klikken kun je het live zien)
Voorzien van wat verlichting om de nog komende 4 weken een beetje in de picture te staan.. Het staat al 2 weken maar waren nog wat probleempjes en programeer werk.. Helaas laten de camera's soms een beetje het licht invreten..

Gebruikt spul:
8x Space canon 4k
8x citycolor 3k
4x gevel lamp 200
1x Lanbox (aanstuurbaar over internet)
een aantal camera's die niet allemaal voor publiek te zien zijn..

Helaas kun je op de camera's niet het hele gebouw rond.. want aan de andere kant van het gebouw staat het grootste gedeelte van de citycolors..

[EDIT] zie net dat de pagina is aangepast. Ik zal zo snel mogelijk de juiste link proberen te achterhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93070 op 31-12-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
woei, leuk om te lezen, ik heb de afgelopen tijd bij beo gewerkt, en heb daar onderandere de verlichting voor het meetkundig instituut in delft gebouwd, vele dimmerkasten voor dutchview en ga zo maar door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
't blijft toch een leuk topic dit :D

Ik mag strakkies weer aan de gang van 0.30-4.30 op een feestje met de MA 24/6
'k word altijd alleen gillend gek, d'r zitten iets van 8~16 kanelen aan parren aan die tafel en de rest allemaal inteligent licht, je word dus gillend gek van dat ding want het is meer een theatertafel dan een inteligent licht tafel.
Wat zou nou een beetje een fatsoenlijke tafel zijn om en je inteligent licht handig aan te sturen en je normale parren / wit licht?
Ons bedrijf doet namelijk van alles wat, van mode show's tot houseparties dus stellen we nogal wat verschillende eisen qua bediening. Maar goed, om nou met een MA 24/6 en een 12/2 en dan nog wat losse controller een lichtshow te bedienen werkt niet altijd lekker :D

Die Grand MA micro ziet er wel erg handig uit hoewel ik voor me normale licht toch liever gewoon faders heb, de logica van die Pearl zie ik nog niet helemaal maar daar heb ik dan ook nooit mee gewerkt, MA ken ik qua logica
en manier van denken inmiddels wel.

[ Voor 17% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 31-12-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Anoniem: 26952 schreef op 03 januari 2002 @ 16:56:
Okay nu heb ik wel lang genoeg gewacht op dit draadje :'(
dan maar zelf beginnen...

ik ben dol op een goeie lichtset/show
alleen wat heb je er pcies voor nodig...
gewoon wat draaiende knipperende lampiez
of heeft het iets te maken met dat DMX wat ik laast ergens zag staan?

najah..... ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen dan die stomme zoekmachine's :)

thnx
Beetje late reactie op DIT bericht maarja...

1. Met Google is genoeg te vinden, je zal gewoon de verkeerde zoektermen gebruikt hebben, want ik heb zoiets dergelijks ook al eens gevonden;
2. Om een LJ te worden heb je geen lampen nodig, je hebt iets nodig dat men ervaring noemt. Je moet lampjes kunnen herkennen, weten hoe je alles moet aansluiten, want dat doen ze niet altijd voor je;
3. Die knipperende draailampjes zijn als 't goed is Movingheads;
4. Weet jij wat een strobo is?

Sorry voor 't afkraken, maar op de manier zoals hij het vraagt... :|
En komma of punten zouden ook fijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36

Spotter

Lichtnicht

Ik ben een beginnende LJ (en dan bedoel ik ook echt beginnend), het is op school namelijk. Normaal gebruiken we een Lichtmaster (ben even vergeten welke precies). Aan licht hebbenwe niet zo heel veel boeiends, 18x Par64, 2 Minim's, 3 Preludes (1x 600W 2x 400W), 2 Harmony's (1000W) en 6 Fressnels (oid).

Voor feesten huren we meestal een Licon.... (nogwat) lichttafel. Verder wat destroyers, Mac 250's of 500's (rest is overkill). Ik wil wel scanners, maar de rest van de Technische commissie vind dit onzin, helaas.

Op school zijn het vooral feesten en theater achtige dingen qua licht, maar wel steeds iets anders qua licht. Ook doen 3 van ons (waaronder ik) het licht en andere techniek (verschilt een beetje wat, meestal opbouwen, en 1 of 2 van ons licht/volgspot, en 1 voor de zender's (microfoons) Licht geluid daarvoor word gehuurt bij een PA bedrijf (Music & Light uit Voorhout. Zij doen ook het geluid, en samen bouwen we op.

Maargoed, genoeg bullsh*t, k vind het erg leuk om te doen, en zal dit topic ook zeker blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Spotter schreef op 31 december 2003 @ 21:44:
Ik ben een beginnende LJ (en dan bedoel ik ook echt beginnend), het is op school namelijk. Normaal gebruiken we een Lichtmaster (ben even vergeten welke precies). Aan licht hebbenwe niet zo heel veel boeiends, 18x Par64, 2 Minim's, 3 Preludes (1x 600W 2x 400W), 2 Harmony's (1000W) en 6 Fressnels (oid).

Voor feesten huren we meestal een Licon.... (nogwat) lichttafel. Verder wat destroyers, Mac 250's of 500's (rest is overkill). Ik wil wel scanners, maar de rest van de Technische commissie vind dit onzin, helaas.

Op school zijn het vooral feesten en theater achtige dingen qua licht, maar wel steeds iets anders qua licht. Ook doen 3 van ons (waaronder ik) het licht en andere techniek (verschilt een beetje wat, meestal opbouwen, en 1 of 2 van ons licht/volgspot, en 1 voor de zender's (microfoons) Licht geluid daarvoor word gehuurt bij een PA bedrijf (Music & Light uit Voorhout. Zij doen ook het geluid, en samen bouwen we op.

Maargoed, genoeg bullsh*t, k vind het erg leuk om te doen, en zal dit topic ook zeker blijven volgen.
dude, je hangt in je school nog meer licht weg dan in een amateur theater :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

t hangt er niet allemaal he, vooral de minim's blijven erg vaak werkeloos hangen.

W hebben verder een vrij groot podium, dus er gaan meestal al een 10-15 parren in om alleen het podium al gewoon helemaal in het licht te krijgen, incl tegenlicht.

Ook de Harmony's blijven vaak hangen, enkel wanneer er iets de zaal inkomt zegmaar, worden ze gebruikt als volgspot. Dit heeft op het podium helaas niet veel zin, omdat deze eigenlijk een te grote lichtbundel heeft (en als je de bundel kleiner snijd heb je te weinig licht)

Maar toch leuk om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Jammer dat jullie geen PC's of Profiels hebben voor een totaaltje front. Dan had je je fressnels en parren als zij/tegen/top kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

dat redden we niet met fresnels denk ik. Tis maar 500W natuurlijk, en we hebben er maar 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb zelf om t podium in p60 uit te lichten in 3 kleuren en frontlicht al 36 parren nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

jah bij nos is het ook niet helemaal dekkend hoor, maar goed genoeg. Anders hebben we helemaal niks meer over om dingen uit te lichten. Heb je enkel een totaaltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Ehh; mensen met alle respect; Parren als front :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Steven schreef op 02 januari 2004 @ 13:08:
Ehh; mensen met alle respect; Parren als front :|
totally agree, hebben we 1 keer op een vrijdag middag uitgeprobeerd en het is ranzig, we houden her hier lekker bij fresnels met 151 filtes en barndoors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106376

Ik hou het moooi bij mijn pc'tjes en Profieltjes! :) Die werken altijd goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Sorry voor het schoppen van dit topic, maar ik heb een vraag die eigenlijk specifiek voor dit topic is, en het is jamemr als het zo doodbloed.

Afgelopen zaterdag hadden we weer een feestje, met de inmiddels voor ons gebruikelijke JB-Lighting Licon1 en 4 Martin Mac 250+ MH'tjes (movingheadjes) ahoewel we als het even kan liever Robe Spot 250XT's hebben hangen.

Op de Licon 1 zit voor het intelli-licht een functie Frost, welke voor zover ik heb kunnen nagaan niet op onze Mac's zat, dus ik heb niet kunnen kijken wat het deed. Weet toevallig 1 van jullie wat deze functie doet, en op welke MH's het wel zit (of is het iets voor scanners)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 13:13
Frost is gewoon een glasplaatje met heel veel bobbeltjes, dus allemaal kleine lensjes, die ervoor zorgt dat je geen volledige bundel meer hebt, maar dat het er wat 'troebeler' uitziet. (ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg: het zorgt er i.i.g. voor dat je geen strakke focus meer hebt, en dat het licht dus iets diffuser is)

Waar het op zit?
Wij hebben hier i.i.g. wat FutureLight Scans waar het op zit en in de oude Mac 1200's zit het ook...
Volgens mij ook in Mac500s

(waarom heb je trouwens liever Robe's dan Martin's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
enkele foto's van een projectje van mij:

http://www.dancefoundation.nl/gallery/sdp2003

Hehehe... als jullie spec's willen weten ....schreeuw het uit! :O

--------------------------
Oja....let niet op mij op die foto's ...was nogal moe (& had me haar nie gedaan 8) ).... ;) 30 uur zonder te slapen :P .
(http://www.dancefoundation.nl/gallery/opbouw/F1040008)

[ Voor 43% gewijzigd door jeroenzelle op 19-05-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Jeroenz18 schreef op 19 mei 2004 @ 20:32:
enkele foto's van een projectje van mij:

http://www.dancefoundation.nl/gallery/sdp2003

Hehehe... als jullie spec's willen weten ....schreeuw het uit! :O

--------------------------
Oja....let niet op mij op die foto's ...was nogal moe (& had me haar nie gedaan 8) ).... ;) 30 uur zonder te slapen :P .
(http://www.dancefoundation.nl/gallery/opbouw/F1040008)
schreeuw ;)

Ziet er goed uit, ik neem aan dat overal berekeningen van zijn (rigging wise) ;) http://www.dancefoundatio...dagprogramma/F1010004_001 wat hangt hier achter?

En 30 uur is opzich nog wel te doen, maar dan word het al zwaar (afgelopen week op school feesie gehad, 45,5 uur wakker achter elkaar, daar word je echt niet blij van)

En Flard, thx voor de uitleg, ik snap em (denk ik). En waarom liever Robe, we hebben een hele tijd Mac 250 (+) gehad, en een keertje robe, en daar waren we aangenaam door verrast. Ze waren in onze opzichten wat sneller, en nog wat andere kleine dingen. Dit zijn hele kleine dingen, dat snap ik ook wel, maar die pik je toch net even mee. Niet dat de Martin's slecht zijn, in tegendeel, maar wij hebben net iets liever Robe's hangen. Helaas nog geen mogelijkheid gehad om te werken met de Martin Mac 250 Krypton/Entour dus ik kan hier niet mee vergelijken.

Binnekort maar eens ergens goede earplugs kopen. Heb te vaak last van een irritante piep na schoolfeesten (=gehoorsbeschadiging), en helpt het niet dan kost het alleen maar geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Spotter op 21-05-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Schop van een oud, doch interessant topic :)

Ik ben wat informatie aan het verzamelen over lights omdat ik vind dat de kroeg van mijn studentenvereniging wel aan een opknapbeurt toe is qua verlichting. Op het huidige moment hebben we een blacklight, een stroboscoop, een discobol met een PAR36 spotje en een of ander moonflower-achtige die een Shark heet. Het probleem hiervan is dat die Shark onze primaire dansverlichting is; hij staat permanent met z'n geknipper de dansvloer te verlichten en meer hebben we ook niet. Met de Shark uit heb je in feite een donkere zaal met wat blacklight en wat spikkeltjes van de discobol. Ook wordt slechts de halve dansvloer uberhaupt verlicht, en de weinig verlichte helft wordt dan ook niet tot nauwelijks gebruikt. De bedoeling is om uiteindelijk een degelijke verlichting te hebben zodat er op feesten gedraaid kan worden door een in-house DJ en LJ, zonder steeds drive-in disco's te moeten huren.

Aangezien alle guides die ik op internet gelezen heb over verlichting voor DJ's (en ook in deze thread hetzelfde zie voorkomen) het hebben over basisverlichting door middel van PAR spots leek het mij iig een goede keuze om daar mee te beginnen. En daar beginnen mijn vragen. Hoeveel PAR spots heb je nodig voor voldoende verlichting van een dansvloer (op de gok gaat het om een oppervlak van ong 5 x 10 meter)? Gezien de verlichting van de drive-in disco's die we langs hebben zien komen dacht ik zelf aan 8 PAR 56's. Is dat genoeg, of misschien teveel? Hoeveel kleuren is gebruikelijk om te hebben in een rijtje PARs? Is het de moeite waard om daar veel verschillende kleuren voor te kopen zodat we kunnen wisselen, of is precies genoeg om uit te komen zat?

Daar horen dan per 4 PARs een dimmerpack bij. De bedoeling is uiteindelijk de PARs ook te kunnen gebruiken voor 'normale' kroegavonden, door bv presentaties te kunnen belichten of optredens van de huisband te doen. Qua besturing willen we daarom dat deze op practisch automatische piloot kan werken (leuke knipperlichtjes of fade in/outs tijdens een disco avond als er niemand aan de knoppen staat) maar dat we als daartoe reden is zelf de sterkte enzo kunnen instellen om iets op het podium uit te lichten of een LJ aan de knoppen kunnen hebben mocht iemand zich geroepen voelen om daar echt mee te werken.
Voorzover ik gezien heb moet je practisch wel aan een DMX besturing gaan om zoiets te doen met je PARs en dimmerpacks. Omdat we in de toekomst misschien nog een effectlicht willen toevoegen (en misschien oude niet-DMX apparatuur die kapot gaat zouden kunnen vervangen met wel-DMX spul) zouden uitbreidingsmogelijkheden om bv 1 of 2 scanners aan te kunnen sturen niet onaardig zijn. Met dat idee in het achterhoofd zouden 16 tot 24 kanalen genoeg moeten zijn geloof ik.

Wat denken jullie, gezien bovenstaande beschrijving, van deze plannen? Is een DMX besturing wel een goed idee voor een project van zo'n kleine schaal, of is er een beter alternatief? Bestaat er uberhaupt qua DMX iets van de grootte die ik in gedachte heb?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste