How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Anoniem: 43339 schreef op 17 juni 2002 @ 16:19:
Mmm, wees voorzichtig met wat je vraagt...

Maaruh hier zijn de pics van mijn showtje in Delft:
[url="http://www.iofestival.com"]www.iofestival.com[/url]
Ik deed de lampjes in de hoofdzaal. Wat foto's om te showen:

afbeelding

Dat was hoe het er overdag uitzag (let op, 12 yoke's!)

afbeelding

Mijn tafeltje (een Hog 1000)

afbeelding

Leuke groene straaltjes...

afbeelding

En een hele rare band met een slijptol en twee chicks op het podium :?

afbeelding

En toen was het afgelopen (tsjek hoe licht het weer was...)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het was wel leuk om een keer met een hog1000 te draaien, hopelijk zal ik het vaker gaan doen...
Ja dat was wel een gaaf feesie ben ik ook nog geweest.. :) inkijk was de naam der van geloof ik..

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
elgringo schreef op 31 juli 2002 @ 08:22:
[...]

het wordt waarschijnlijk een lpt/dmx interface. En deze schijnt makkelijker aan te sturen te zijn. De midi/dmx interface had ic's nodig die erg slecht leverbaar waren
blijft staan de vraag > wat wil je aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
MR_WAZOO schreef op 31 juli 2002 @ 23:45:
[...]

blijft staan de vraag > wat wil je aansturen?
eltrische kleppe, lampen, relais, servo's, stappen motoren, euh. alles eigenlijk.

Die dmx interface van de elektuur heeft 'maar' 480 kanalen dus voldoet niet geheel aan de standaard, maar dit is nog meer dan genoeg

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als je de lpt interface bouwt heb je ze wel alle 512 geloof ik

ik vroeg me trouwens af, op www.avolitesdownloads.com kun je de pearl tafel als programma voor op de pc downloaden....

en je kan er de visualiser mee aansturen dus vroeg ik me af, is t makkelijk te doen voor een programmeur om de output van de tafel te gebruiken om dmx aan te sturen via de lpt interface van electuur??? en anders via de midi interface??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
MR_WAZOO schreef op 05 augustus 2002 @ 11:45:
als je de lpt interface bouwt heb je ze wel alle 512 geloof ik

ik vroeg me trouwens af, op www.avolitesdownloads.com kun je de pearl tafel als programma voor op de pc downloaden....

en je kan er de visualiser mee aansturen dus vroeg ik me af, is t makkelijk te doen voor een programmeur om de output van de tafel te gebruiken om dmx aan te sturen via de lpt interface van electuur??? en anders via de midi interface??
die van midi je kun aansturen met een midi sequencer (cubase ofzo). Hoe en wat staat in het artikel. Enige nadeel is dat deze midi/dmx interface duur is, 1 ic was al meer dan €40,- (en dan nog wat van € 10/15,-, en dan nog een een eprom....)

Die lpt/midi interface is erg simpel te maken en nog makkelijker aan te sturen. (als ik wil heb ik in een 30 minuten een goed werkend DMX aanstuur proggie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
elgringo schreef op 05 augustus 2002 @ 11:49:
[...]

die van midi je kun aansturen met een midi sequencer (cubase ofzo). Hoe en wat staat in het artikel. Enige nadeel is dat deze midi/dmx interface duur is, 1 ic was al meer dan €40,- (en dan nog wat van € 10/15,-, en dan nog een een eprom....)

Die lpt/midi interface is erg simpel te maken en nog makkelijker aan te sturen. (als ik wil heb ik in een 30 minuten een goed werkend DMX aanstuur proggie....
ik wil geen goed dmx aanstuur proggie, ik wil de software van http://www.avolitesdownload.com/ gebruiken, dan kan ik shows ontwerpen op me pc en dan gebruiken in P60, door gewoon de disk mee te nemen, of de pc eraan te hangen en ff gein uit te halen via een puter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
weet iemand dan toevallig ook hoe ik alle 2048 DMX kanalen kan gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 14:46
OverSoft schreef op 04 januari 2002 @ 01:58:
misschien is het leuk om mee te beginnen:

ik heb een drive-inn...
Waarom noemt iedere Hollander dat toch een drive-inn terwijl het waarschijnlijk een drive-in is? Of heb jij een rijdende herberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05
Afbeeldingslocatie: http://stina.dyndns.org/images/hogII/hogII_5.jpg * stiena @ hogII :)

Ik heb hem 3 dagen thuis gehad om beter te leren kennen, en nu ik hem wat beter ken moet ik zeggen dat ik nog nooit zo prettig gewerkt heb met een tafel.
Alleen vind ik hem nog steeds niet fijn voor veel parren, dit omdat er te weinig
schuiven/flashbuttons zijn en ik de touchscreens niet optimaal vind werken (in de zin van; soms
reageren ze niet zo goed, vandaar dat ik een potloodgum erbij gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
MR_WAZOO schreef op 05 augustus 2002 @ 18:44:
[...]

ik wil geen goed dmx aanstuur proggie, ik wil de software van http://www.avolitesdownload.com/ gebruiken, dan kan ik shows ontwerpen op me pc en dan gebruiken in P60, door gewoon de disk mee te nemen, of de pc eraan te hangen en ff gein uit te halen via een puter:)
ja en die heeft een dongle nodig en werkt niet met die controller van de elektuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
stiena schreef op 06 augustus 2002 @ 02:42:
afbeelding * Vaagharses @ hogII :)

Ik heb hem 3 dagen thuis gehad om beter te leren kennen, en nu ik hem wat beter ken moet ik zeggen dat ik nog nooit zo prettig gewerkt heb met een tafel.
Alleen vind ik hem nog steeds niet fijn voor veel parren, dit omdat er te weinig
schuiven/flashbuttons zijn en ik de touchscreens niet optimaal vind werken (in de zin van; soms
reageren ze niet zo goed, vandaar dat ik een potloodgum erbij gebruik).
ja dat zei ik toch> wholehog is leuk :P. De artisan tafels van Vari-lite schijnen op ongeveer dezelfde wijze te werken, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld ;-) Oja en als je de hog irritant vindt voor parren. Zorg dan dat je een sirius 48 ofzo aan de DMXin hangt. Heb je weer 48 subgroepjes erbij

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
elgringo schreef op 06 augustus 2002 @ 14:32:
[...]

ja en die heeft een dongle nodig en werkt niet met die controller van de elektuur
die heeft geen dongle nodig, de visualiser heeft de dongle nodig, de tafel werkt zonder dongle, de kracht zit em juist in de visualiser namelijk, als je die MET dongle hebt, dan kun je eigen theatersa ontwerpen enzo en je show vast met de avolites tafel erbij opbouwen, en dan dus op disk zetten en op locatie zo je show laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

ja dat zei ik toch> wholehog is leuk :P. De artisan tafels van Vari-lite schijnen op ongeveer dezelfde wijze te werken, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld ;-) Oja en als je de hog irritant vindt voor parren. Zorg dan dat je een sirius 48 ofzo aan de DMXin hangt. Heb je weer 48 subgroepjes erbij
heeft er iemand een hog voor me te leen voor een paar weken, dan kunnen we bij P60 namelijk ook es met andere tafels leren werken, aangezien bijna iedereen nu wel met de avolites pearl 2000 kan lezen en schrijven...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
MR_WAZOO> hahaha een hog te leen :) die dingen worden niet zo snel uitgeleend ;-) en zeker niet voor een instelling zoals P60. Misschien als je toevallig een amateur showtje doet en je kent iemand met een hog dat je hem voor een krat bier kan huren. BTW een hog voor jullie lichtsetje is wel wat overdone huur is 350Eur/dag ongeveer dacht ik, kijk eens naar een jandshog 250, 600 of echelon 1k (hog 500 vind ik bagger> je mist die pallets onder knoppen).

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

Leuk?? Het ding is super :P, kvin het niet gek dat er meerder tafels behalve de hog serie en echelon op het hog idee gebaseerd zijn. Het hele systeem zit gewoon echt goed in elkaar.

Ik vin het niet zo zeer irritant voor parren, maar ik vind ze vaak niet makkelijk niet makkelijk toeganklijk en die faders heb je al gauw nodig om je chase's ed. op te roepen. Als je zo'n sirius 48 er langs hebt zijn je probelemen met parren zo voorbij, lekker overzichtlijk en snel toegankelijk.

Wat helemaal vetja is, is die effects engine. Ik dacht dat de shape generator van de avo al handig was ;) maar vergeleken met die van de hog is het helemaal nix. Je kan kan met een paar drukken op de knop al een heel gecompilceerde show maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 19:09:
MR_WAZOO> hahaha een hog te leen :) die dingen worden niet zo snel uitgeleend ;-) en zeker niet voor een instelling zoals P60. Misschien als je toevallig een amateur showtje doet en je kent iemand met een hog dat je hem voor een krat bier kan huren. BTW een hog voor jullie lichtsetje is wel wat overdone huur is 350Eur/dag ongeveer dacht ik, kijk eens naar een jandshog 250, 600 of echelon 1k (hog 500 vind ik bagger> je mist die pallets onder knoppen).
al t licht bij P60 is verhuur licht, dus waarom zouden ze geen hog kennen lenen, geloof dat er trouwens binnenkort een gozer langskomt met een hog....

enne, we willen daar allen de leukste tafels he :P we kunnen daar nix met een simpele lichttafel, zitten daar veeleisende lichtmensen, tis voor "ons" een groot leermoment daar bij P60, en ik moet eerlijk zeggen, volgens mij gaan er een paar mensen daar veel succes krijgen in de toekomst op lichttechnisch gebied....

en ik ben er trots op dat mijn naam ook een paar keer is gevallen :D
stiena schreef op 06 augustus 2002 @ 20:25:
[...]

Leuk?? Het ding is super :P, kvin het niet gek dat er meerder tafels behalve de hog serie en echelon op het hog idee gebaseerd zijn. Het hele systeem zit gewoon echt goed in elkaar.

Ik vin het niet zo zeer irritant voor parren, maar ik vind ze vaak niet makkelijk niet makkelijk toeganklijk en die faders heb je al gauw nodig om je chase's ed. op te roepen. Als je zo'n sirius 48 er langs hebt zijn je probelemen met parren zo voorbij, lekker overzichtlijk en snel toegankelijk.

Wat helemaal vetja is, is die effects engine. Ik dacht dat de shape generator van de avo al handig was ;) maar vergeleken met die van de hog is het helemaal nix. Je kan kan met een paar drukken op de knop al een heel gecompilceerde show maken.
denk dat ik de hog dan toch een mindere tafel zal vinden, parren zijn errug belangrijk als je vantevoren de filterkleuren goed uitzoekt
elgringo schreef op 06 augustus 2002 @ 14:32:
[...]

die heeft geen dongle nodig, de visualiser heeft de dongle nodig, de tafel werkt zonder dongle, de kracht zit em juist in de visualiser namelijk, als je die MET dongle hebt, dan kun je eigen theatersa ontwerpen enzo en je show vast met de avolites tafel erbij opbouwen, en dan dus op disk zetten en op locatie zo je show laden

en dat is dus waar ik de software nog voor nodig, oftewel, hoe onderschep je de data die de visualiser aanstuurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
MR_WAZOO schreef op 06 augustus 2002 @ 21:12:
[...]

denk dat ik de hog dan toch een mindere tafel zal vinden, parren zijn errug belangrijk als je vantevoren de filterkleuren goed uitzoekt
zoal vaagharses al zei; het is een kleine moeite om een andere tafel erlangs te leggen op de dmx-in, ik zelf denk dan aan de ma 24/6 of 48/6. maar andere prefireren de sirius 48 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
stiena schreef op 06 augustus 2002 @ 21:15:
[...]

zoal vaagharses al zei; het is een kleine moeite om een andere tafel erlangs te leggen op de dmx-in, ik zelf denk dan aan de ma 24/6 of 48/6. maar andere prefireren de sirius 48 ;)
dan heb ik nog steeds graag de pearl rolaque 2000, maak de laatste tijd namelijk nog maar zelden crashes mee enzo

is er van de wholehog trouwens al een virtuele versie, net als van de pearl??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
wel leuk dat iedereen zo lekker pro hog is :), een paar pagina's geleden werd iedereen pist omdat ik die avo's zo zat af te zeiken, tja ik blijf een avo pearl gewoon een sirius 48 met wapperlamp functie vinden :P.
btw ik zat dus voor de gein ff de manual van de vari*lite tafels door te nemen (gewoon bladeren) en ontdekte dat Flying Pig veel dingen van vari*lite gejat had. Dus ik ben heel erg benieuwd naar de artisan/virtuoso tafels, dat moet haast wel :9~ zijn. En als alles meezit ga ik stage lopen bij VLPS nederland (tegenwoordig eml) >> vrij grote kans dat ik met die dingen wel een keer kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 21:21:
wel leuk dat iedereen zo lekker pro hog is :), een paar pagina's geleden werd iedereen pist omdat ik die avo's zo zat af te zeiken, tja ik blijf een avo pearl gewoon een sirius 48 met wapperlamp functie vinden :P.
btw ik zat dus voor de gein ff de manual van de vari*lite tafels door te nemen (gewoon bladeren) en ontdekte dat Flying Pig veel dingen van vari*lite gejat had. Dus ik ben heel erg benieuwd naar de artisan/virtuose tafels, dat moet haast wel :9~ zijn. En als alles meezit ga ik stage lopen bij VLPS nederland (tegenwoordig eml) >> vrij grote kans dat ik met die dingen wel een keer kan spelen.
wel leuk dat ik niet iedereen ben ghehehehe, ik geef toe, ik heb nog niet met veel andere tafels gewerkt, maar ik ben van mening, dat dus de pearl een heel leuke tafel is, waar je ook alles mee kan wat met een hog kan, alleen, je zal af en toe wat trucjes moeten toepassen

het kan zijn dat ik me vergis, maar ik denk dat de hog wat sneller te programmeren is, maar dat de pearl uiteindelijk dezelfde dingen kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
tja ik zou er niet aan moeten denken om een go-show te moeten programmeren op een avo tafel :+

go-show >> show die 1 grote cuelist bevat (die eventueel gelinkt is aan andere cuelists). Dit is zeer handig in theater, shows/presentaties. Zaken dus die strak volgens een draaiboek gaan. Go-show wordt niet toegepast in disco/bandjes>> de knipper-de-knipper evenementen dus :P

[ Voor 0% gewijzigd door Vaagharses op 06-08-2002 21:44 . Reden: toevoeging :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 21:37:
tja ik zou er niet aan moeten denken om een go-show te moeten programmeren op een avo tafel :+
explain go show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:32
Een show die je helemaal van te voren programmeerd zodat je tijdens de show alleen nog maar op de go-knop hoeft te drukken om naar de volgende stap te gaan.
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 21:37:
* Steven kucht: Theatrestack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
MR_WAZOO schreef op 06 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

wel leuk dat ik niet iedereen ben ghehehehe, ik geef toe, ik heb nog niet met veel andere tafels gewerkt, maar ik ben van mening, dat dus de pearl een heel leuke tafel is, waar je ook alles mee kan wat met een hog kan, alleen, je zal af en toe wat trucjes moeten toepassen

het kan zijn dat ik me vergis, maar ik denk dat de hog wat sneller te programmeren is, maar dat de pearl uiteindelijk dezelfde dingen kan.....
Van de "geavanceerdere" lichttafels is de Pearlx00x ook de enige waar ik echt licht uit krijg (+ de zero88 tafels en een atom) maar wat je zegt over programmeren vindt ik niet kloppen.
Doordat de Pearl zo vreselijk veel knoppen heeft waar je niets aan kan veranderen programmeert hij juist snel, je stelt het in --> drukt op een toets en je bent klaar. Bij de wholehog moet je dingen onder faders/knoppen zetten enzovoort. Doordat knoppen en faders op een hog echter veel dynmaischer zijn kan je wel live heel flexibel werken zonder dat je het overzicht kwijt raakt, maar ja dat moet je wel allemaal programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Steven schreef op 06 augustus 2002 @ 22:00:
[...]

Een show die je helemaal van te voren programmeerd zodat je tijdens de show alleen nog maar op de go-knop hoeft te drukken om naar de volgende stap te gaan.

[...]

* NightOwlNL kucht: Theatrestack...
theatre stack is simpel te proggen ghehehehe

maar ff trug naar mijn vraag, zou iemand iets weten om met de pearl software een electuur dmx controller aan te sturen, dan zou je namelijk een budget systeem krijgen voor amateurdingen, met de kracht van de pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
MR_WAZOO schreef op 06 augustus 2002 @ 22:07:
[...]

maar ff trug naar mijn vraag, zou iemand iets weten om met de pearl software een electuur dmx controller aan te sturen, dan zou je namelijk een budget systeem krijgen voor amateurdingen, met de kracht van de pearl
Ik geef je HEEEL weinig kans. Het enige wat je zou kunnen onderzoeken is hoe die twe programma's van avolites (simulator + visualizer) met elkaar communiceren en of je daar tussenin kan komen. Maar ik geef je HEEL weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Steven>> ff een vraagje >> heb je weleens een go show van +100 cues geprogd ??
Op een compulite met alleen conventioneel lukt het binnen een paar uur om 100 cues erin te rossen + fade tijden. Zeer overzichtelijk display ook wat je aan het doen bent (die schermindeling van de pearl suckt gewoon big aars).
Met de hog kan je ook heel snel en simpel cuelists aan elkaar linken en dingen starten vanuit je main cuelist. Dat kan vast met de pearl ook, maar vast niet zo handig/snel als op een hog. De hog is idealer voor go-shows met intelligent licht. Er zit echter 1 groot nadeel in de hog> Geen submasters. Dat heeft de artisan wel :)

Je moet niet vergeten dat er meestal relatief weinig tijd is voor het proggen van een show. Je mag blij zijn als je een dag hebt in een theater.

programmeren van een pearl is inderdaad snel voor simpele dingen. Wil je net ff wat meer dan is ie echt KLOTE. zeker omdat hij niet alles ziet als een cuelist, kan je geen truukjes toepassen als 0sec voor een shutter en volgende stand weer 3sec voor pan of colorchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 22:11:
Steven>> ff een vraagje >> heb je weleens een go show van +100 cues geprogd ??
Op een compulite met alleen conventioneel lukt het binnen een paar uur om 100 cues erin te rossen + fade tijden. Zeer overzichtelijk display ook wat je aan het doen bent (die schermindeling van de pearl suckt gewoon big aars).
Met de hog kan je ook heel snel en simpel cuelists aan elkaar linken en dingen starten vanuit je main cuelist. Dat kan vast met de pearl ook, maar vast niet zo handig/snel als op een hog. De hog is idealer voor go-shows met intelligent licht. Er zit echter 1 groot nadeel in de hog> Geen submasters. Dat heeft de artisan wel :)

Je moet niet vergeten dat er meestal relatief weinig tijd is voor het proggen van een show. Je mag blij zijn als je een dag hebt in een theater.

programmeren van een pearl is inderdaad snel voor simpele dingen. Wil je net ff wat meer dan is ie echt KLOTE. zeker omdat hij niet alles ziet als een cuelist, kan je geen truukjes toepassen als 0sec voor een shutter en volgende stand weer 3sec voor pan of colorchange.
heb je voor de gein visualiser al eens bekeken met hbet demotheater, in de toekomst kan je je show lekker achter je pctje proggen en dan op disk zetten , hopla de pearl in en je pearl staat klaar, krijg je dan ter plaatse inspiratie of veranderingen dan kun je die doorvoeren, en heb je een volledige show :)
Steven schreef op 06 augustus 2002 @ 22:10:
[...]
Ik geef je HEEEL weinig kans. Het enige wat je zou kunnen onderzoeken is hoe die twe programma's van avolites (simulator + visualizer) met elkaar communiceren en of je daar tussenin kan komen. Maar ik geef je HEEL weinig kans.
en daar zoek ik mensen voor, die dat kunnen, en ik denk dat het niet heel moeilijk zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
ik vind dat persoonlijk niks, dat simuleren op computer> zeker omdat licht heel anders uitvalt met kostuums/decor en dergelijke, dat kan je heel lastig simuleren op een computer. Btw dat je op een computer shows kan voorbereiden is niet nieuw> met de Hog en micron kan dat al veel langer, ik heb dat proggie van avo ff gecheckt, maar vond het vrij brak: te bloated, werkt niet snel. Het enige wat wel ideaal is dat je thuis kan patchen. Maar ook dat schiet niet altijd op, als alles op lokatie anders gepatched omdat dat handiger is :P.

Wat ik doe als ik een show moet ontwerpen is, naar het desbetreffende theater gaan. Kijken hoe het eruit ziet/spullen en socializen met huistechnici. Dan een paar repetities bijwonen, daar een cuelist bakken met wat ik wil hebben voor standen. Van daaruit ga ik dan een lichtplan maken>> niks op de computer gewoon met potlood en papier :P ff goed nadenken wat voor spot je nodig hebt voor welk effect (fresnel/par/pc of snijder). Mocht je veel speciaaltjes hebben of show licht (showballet ;) ) nodig hebben dan keuze maken voor wat wappers als het budget er is, ookal vind ik dat HMI/MSR licht meestal te hard voor in een halogeen belichting.

Dan show in je tafel rossen en draaien. Ik heb verscheidene tafels gehad en hog/compulite bevallen zeer goed en zelfs zero88 sirius48 kan je een mooie show maken met conventioneel. Met een avo tafel heb ik altijd ruzie dat hij nooit (simpel) kan wat ik wil zien. Ik wil btw ook wel eens met een ETC tafel werken, die schijnen ook wel heel geliefd te zijn. Strand tafeltjes zijn ook wel geinig bij een kleiner budget. genoeg geblaat weer :)

en nog ff een pic als afsluiting :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/SteppinOut2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 22:38:
ik vind dat persoonlijk niks, dat simuleren op computer> zeker omdat licht heel anders uitvalt met kostuums/decor en dergelijke, dat kan je heel lastig simuleren op een computer. Btw dat je op een computer shows kan voorbereiden is niet nieuw> met de Hog en micron kan dat al veel langer, ik heb dat proggie van avo ff gecheckt, maar vond het vrij brak: te bloated, werkt niet snel. Het enige wat wel ideaal is dat je thuis kan patchen. Maar ook dat schiet niet altijd op, als alles op lokatie anders gepatched omdat dat handiger is :P.

Wat ik doe als ik een show moet ontwerpen is, naar het desbetreffende theater gaan. Kijken hoe het eruit ziet/spullen en socializen met huistechnici. Dan een paar repetities bijwonen, daar een cuelist bakken met wat ik wil hebben voor standen. Van daaruit ga ik dan een lichtplan maken>> niks op de computer gewoon met potlood en papier :P ff goed nadenken wat voor spot je nodig hebt voor welk effect (fresnel/par/pc of snijder). Mocht je veel speciaaltjes hebben of show licht (showballet ;) ) nodig hebben dan keuze maken voor wat wappers als het budget er is, ookal vind ik dat HMI/MSR licht meestal te hard voor in een halogeen belichting.

Dan show in je tafel rossen en draaien. Ik heb verscheidene tafels gehad en hog/compulite bevallen zeer goed en zelfs zero88 sirius48 kan je een mooie show maken met conventioneel. Met een avo tafel heb ik altijd ruzie dat hij nooit (simpel) kan wat ik wil zien. Ik wil btw ook wel eens met een ETC tafel werken, die schijnen ook wel heel geliefd te zijn. Strand tafeltjes zijn ook wel geinig bij een kleiner budget. genoeg geblaat weer :)

en nog ff een pic als afsluiting :P

afbeelding
ik doe momenteel voornamelijk shows bij feesten en evenementjes in P60, en dat progsel is voornamelijk leuk om dingetjes te ontwerpen zoals bewegingen...

in het geval van P60 heb ik nu enigsins door hoe de zaal is, heb ik erg leuk licht tot mijn beschikking en ben ik dus druk aan t leren enzo,

voor P60 is de pearl een uitermate geschikte tafel, maar ik wil graag meer leren, maar dat zal met de tijd vanzelf wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Vaagharses schreef op 06 augustus 2002 @ 21:21:
De hog rules, zeker als je het genoegen hebt gehad om hem wat beter te leren kennen. avo is nix mis mee, maar de hogII kan je absoluut _niet_ vergelijken met een pearl2k. Die pearl is in principe voor <30 moving lights, terwijl je bij de hogII pas na de 70 moving lights het ding pas gebruikt waar voor ie gemaakt is.

De pearl is dan ook een uitstekende festivaltafel waar niet te veel spul hangt, elke lichtman kent het ding.
btw ik zat dus voor de gein ff de manual van de vari*lite tafels door te nemen (gewoon bladeren) en ontdekte dat Flying Pig veel dingen van vari*lite gejat had. Dus ik ben heel erg benieuwd naar de artisan/virtuoso tafels, dat moet haast wel :9~ zijn. En als alles meezit ga ik stage lopen bij VLPS nederland (tegenwoordig eml) >> vrij grote kans dat ik met die dingen wel een keer kan spelen.
beter goed gejat dan.....<vul aan> :)
vari*lites zijn zowieso al :9~ en als die tafels ook maar een beetje op de hogs lijken zijn ze al veel waard ;). Wat moet je eigenlijk doen als je bij vari*lite mag stage lopen?
MR_WAZOO schreef op 06 augustus 2002 @ 22:17:
[...]

heb je voor de gein visualiser al eens bekeken met hbet demotheater, in de toekomst kan je je show lekker achter je pctje proggen en dan op disk zetten , hopla de pearl in en je pearl staat klaar, krijg je dan ter plaatse inspiratie of veranderingen dan kun je die doorvoeren, en heb je een volledige show :)
heb je voor de gein al eens wysiwyg gebruikt. Daar kan alles wat jij beschrijft al. Als je een ondersteunde dmx kaart hebt dan kan je tafel op je pc aansluiten, je lichtshow tot in de laatste details uitwerken (flightcases etc noem het maarop) en alles patchen + proggen.
Overgens is wysiwyg ook met hogPC te gebruiken en ook met de pearl visualizer moet het werken (tenminste hij connect gewoon goed aan wysiwyg, voor de rest heb ik niet getest).
Het enige wat wel ideaal is dat je thuis kan patchen
Patchen is niet eens zo veel werk, alleen is het irritant bij de hog als je alle lampen appart een nummertje moet geven, is er niet toevallig iets wat het makkelijker maakt? Om nou alle fixtures handmatig een nummertje te geven is echt _veel_ werk.

Wat je met hogPC ook thuis kan doen is zo'n beetje alles onder pallets (color, beamlooks, groups etc) van te voren thuis te maken ism bijv. wysiwyg. Dat scheelt ook een hoop werk.

vaagharses > ziet er netjes uit, wat voor knoppendoos had je daar?

Helaas heb ik maar weinig foto's omdat een x ons fototoestel gejat was op een gig, en sinds dien geen foto toetsel meer gekocht hebben. (2 jaar terug ofzow)

hier nog een vrij recente foto die ik toevallig nog had;

Afbeeldingslocatie: http://stina.dyndns.org/jeroen/Silkstone_4.jpg

ps. het kan dat de foto niet geheel goed laait, dit komt omdat apache aant bokken is :(

edit;
toevallig nog een foto op internet gevonden, wel ongeveer 2 jaar oud maar da boeit niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.walhalla-deurne.nl/images/zf2001/zf11.jpg
hier mocht ik ongeveer voor het eerst kisten duwen (jaja ben gepromoveerd sinds dien :) ) voor BZB, * stiena is fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
stiena schreef op 07 augustus 2002 @ 02:42:
De pearl is dan ook een uitstekende festivaltafel waar niet te veel spul hangt, elke lichtman kent het ding.
Ja voor een paar parren vind ik een pearl 2k ook gaaf. Maar vergeet niet dat dat ding 10K eur kost >> dat is ie naar mijn id qua functionaliteit niet waard. Tuurlijk is de pearl gaver dan een atom of ander cheap tafeltje alleen in prijs/kwaliteit vind ik hem dus erg laag scoren....
beter goed gejat dan.....<vul aan> :)
vari*lites zijn zowieso al :9~ en als die tafels ook maar een beetje op de hogs lijken zijn ze al veel waard ;). Wat moet je eigenlijk doen als je bij vari*lite mag stage lopen?
Officieel loop ik daar nog geen stage, en heb ik ook nog geen opdracht. Moet nog een keer met ze praten (ookal is het wel zo goed als rond). Ik ga iig mijn oog werpen op het ballastsysteem, die knalt er nog wel eens uit. We gaan wat dingen reverse engineeren }) en ik hoop natuurlijk wat shows te zien/taggen. Maar het zal vooral een technische ipv creatieve stage zijn.
Ik wil ook dat Vari*Lite systeem goed leren kennen> dat Artisan protocol is veel mooier en doordachter dan DMX512 en het licht uit een VL is ook ongeevenaard :)
heb je voor de gein al eens wysiwyg gebruikt. Daar kan alles wat jij beschrijft al. Als je een ondersteunde dmx kaart hebt dan kan je tafel op je pc aansluiten, je lichtshow tot in de laatste details uitwerken (flightcases etc noem het maarop) en alles patchen + proggen.
Overgens is wysiwyg ook met hogPC te gebruiken en ook met de pearl visualizer moet het werken (tenminste hij connect gewoon goed aan wysiwyg, voor de rest heb ik niet getest).
Ik heb al die progs voor de gein wel eens aangeraakt, en ja de shows met 12 parren teken ik dan helemaal daarin uit... terwijl het echte werke eigenlijk allemaal schetjes zijn uit de bus/tram naar het theater toe :) Het kost toch relatief veel tijd om je venue erin te zetten enzo>> en nu ik geen windows meer draai heb ik ook geen zin meer om moeite te doen met wine enzo ;)

[qoute]
Patchen is niet eens zo veel werk, alleen is het irritant bij de hog als je alle lampen appart een nummertje moet geven, is er niet toevallig iets wat het makkelijker maakt? Om nou alle fixtures handmatig een nummertje te geven is echt _veel_ werk.
Wat je met hogPC ook thuis kan doen is zo'n beetje alles onder pallets (color, beamlooks, groups etc) van te voren thuis te maken ism bijv. wysiwyg. Dat scheelt ook een hoop werk.
[/quote]
ja ach, als het er op aan komt gebruik je dat toch niet :) ik heb dat ook wel vaak bedacht, doe ik het thuis ff... en dan op locatie. Ach het gaat nergensover. En opnieuw begonnen>> maar als je weet wat je wil is het er zo ingetikt en BLIND is heerlijk voor live >:)
vaagharses > ziet er netjes uit, wat voor knoppendoos had je daar?
Dit was een showtje in het Polanentheater te amsterdam. Met echte Pipo's oude PC's en Fresnellen. De tafel was een originele Micron 3A. Ik vind het alleen jammer dat mijn digicam niet zo goed tegen de donkere stijl van belichten van mij kan >:) en dat ie over zijn nek gaat van 181>> kleur die ik veel gebruik om te mengen :)

nog 2 pics van die show, heb wel pics van andere shows, maar die staan niet op een snelle server:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/micron.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/Prince.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
dat wysiwyg, waar ken ik dat vandaan peuteren?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wysiSwyg betekent: What you see is what you get... maar dat wist je waarschijnlijk al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
MR_WAZOO >> bij barndoor bv en het is duur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34019

Heeft iemand hier al eens die lpt/dmx .... van de elektuur gemaakt? Misschien ook pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 08 augustus 2002 @ 02:59:
MR_WAZOO >> bij barndoor bv en het is duur ...
mjah eeh, Wat hebbik der dan in vredesnaam aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
tja lees de FAQ maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
heb je de url??? zoek me gek en kan nix vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
geen warez requests ;-) btw http://www2.castltg.com/cast/software/home.jsp daar is de officiele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ziet er wel leuk uit, zou der eigenlijk een officiele versie van moeten hebben, maar das denk een beetje prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
MR_WAZOO schreef op 06 augustus 2002 @ 22:07:
[...]

check, kan die lpt/dmx interface is erg makkelijk aan te sturen. Als pearl naar de lpt poort kan schrijven werkt het.

edit: foutje in dacht dat het om perl ging.... OEPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
So, loopt dit topic ook nog steeds? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
elgringo schreef op 09 augustus 2002 @ 09:47:
[...]

check, kan die lpt/dmx interface is erg makkelijk aan te sturen. Als pearl naar de lpt poort kan schrijven werkt het.

edit: foutje in dacht dat het om perl ging.... OEPS
je zou de software moeten monitoren, zodat je wat de software uitspuugt kan gebruiken in een ander proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03-2022
pff Hog, pearl etc. etc. Wat is er mis met een standaard tafel met 2x24 schuifjes ( en voor de luxe evt. een chaser ) ? Heb je nog eens wat te doen tijdens een show.

Enne met conventioneel licht kun je volgens mij een vettere show neer zetten dan met scans, yoke's en dergelijk. Zeker als je de prijs/kwaliteit verhouding in de gaten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kapser schreef op 13 augustus 2002 @ 22:30:
pff Hog, pearl etc. etc. Wat is er mis met een standaard tafel met 2x24 schuifjes ( en voor de luxe evt. een chaser ) ? Heb je nog eens wat te doen tijdens een show.

Enne met conventioneel licht kun je volgens mij een vettere show neer zetten dan met scans, yoke's en dergelijk. Zeker als je de prijs/kwaliteit verhouding in de gaten houdt.
tenzij je lang leve het vrijwilligerswerk zegt en bij een poppodium in de buurt mag leren werken met zo een mooie uitgebreide tafel, waardoor je in de toekomst er misschien nog een leuke baan uithaalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Vaagharses schreef op 07 augustus 2002 @ 03:09:
Officieel loop ik daar nog geen stage, en heb ik ook nog geen opdracht. Moet nog een keer met ze praten (ookal is het wel zo goed als rond). Ik ga iig mijn oog werpen op het ballastsysteem, die knalt er nog wel eens uit. We gaan wat dingen reverse engineeren }) en ik hoop natuurlijk wat shows te zien/taggen. Maar het zal vooral een technische ipv creatieve stage zijn.
Ik wil ook dat Vari*Lite systeem goed leren kennen> dat Artisan protocol is veel mooier en doordachter dan DMX512 en het licht uit een VL is ook ongeevenaard :)
_/-\o_ kijk dat is nou een interresant beroep :) ook interresant die techniek die achter zo'n lampje allemaal steekt. Vari*lite gaat ook al een hele tijd mee, dus verstand van zaken hebben ze zeker.
Ik heb al die progs voor de gein wel eens aangeraakt, en ja de shows met 12 parren teken ik dan helemaal daarin uit... terwijl het echte werke eigenlijk allemaal schetjes zijn uit de bus/tram naar het theater toe :) Het kost toch relatief veel tijd om je venue erin te zetten enzo>> en nu ik geen windows meer draai heb ik ook geen zin meer om moeite te doen met wine enzo ;)
het kost veel tijd om je hele show te ontwerpen is dergelijke programma's, maar vaak krijgen de klanten dan ook een beter beeld van wat ze kunnen verwachten dan van een bekladderde tekening. Vooral de Render optie's van wysiwyg is handig als ze een beeld ervan willen krijgen (ziet er best realistisch uit).
Als je ziet wat tegenwoordig met wine te draaien is lijkt me dergelijke programma's ook niet meer zo'n probleem. Ik zal voor de gein morgen eens gaan proberen met wine (en evt. wineX).
Dit was een showtje in het Polanentheater te amsterdam. Met echte Pipo's oude PC's en Fresnellen. De tafel was een originele Micron 3A. Ik vind het alleen jammer dat mijn digicam niet zo goed tegen de donkere stijl van belichten van mij kan >:) en dat ie over zijn nek gaat van 181>> kleur die ik veel gebruik om te mengen :)
Wat je toch allemaal kan doen met toch al verouderde spullen, met de goede combinatie haal je er toch een mooit show uit zonder intelli lampen erbij te gebruiken.
Compulites worden over het algemeen wel gewardeerd in het theater leven :).

Valt me trouwens wel op, 181 word echt _vaak_ gebruikt, stap maar een willekeurige dixo binnen en tada je ziet een waar washes met 181 rondswiepen bij de rustigere stukjes die opwerken naar een 'climax' (hoe je het wil noemen)
Mmore-323 schreef op 08 augustus 2002 @ 01:54:
wysiSwyg betekent: What you see is what you get... maar dat wist je waarschijnlijk al :P
het heet hier toch echt wysiwyg... What You See Is What You Get :)

• NightOwlNL
181 <- kleurnaam??

• Illusion
  • Laatst online: 00:55

Illusion

(the art of)

LEE 181 == Congo Blue

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Vaagharses
Ik ga toch maar eens een keer wat vari*lite zooi posten :), wordt eens tijd voor het echte spul zegmaar ;-) :
een virtuoso
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_control_image.jpg

Dan de 1337 VL spotjes uit de 200 en 300 serie>>
De _LEGENDARISCHE_ 2c, oud maar nog steeds super gaaf.
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vl2_image.jpg

De veel gebruikte wash: vl5
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vl5_image.jpg

De supersnelle vl6 (geen rotating gobo):
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vl6_image.jpg

De vl6c, iets langzamere pan/tilt, maar wel rotating gobo's e.d.:
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vl6b_image.jpg

De vl7b >> hele mooie profiel met groot zoom bereik:
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vl7_image.jpg

En de VLm >> moving mirror, kan je ook mooie dingen mee maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.vari-lite.com/images/prod_vlm_image.jpg

Anoniem: 5240

Jammer dat die Vari*Lites nou niet echt heel erg betrouwbaar zijn :).

Maar ik zou best wel wat vaker met VL5jes willen werken (de echte, met dimbare halogeenlamp dus :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
vari*lites had toch ook ander protocol dan dmx??
maybe interesant om dat hier es te dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
ja een _VEEL_ beter protocol en ik heb nu geen zin om een verhaaltje te typen hoe het ongeveer werkt>> maar het komt er op neer dat de intelligentie over het hele netwerk verspreid zit (spots, nodes en tafel) en niet zoals bij DMX alleen in de tafel. En natuurlijk terugmelding. Btw dat systeem heet: Artisan-protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kun je een link posten anders naar een pagina met t artisan protocol want ik kan er vrij weinig over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
gister met een aantal lichttechnici gesproken over vari*lite

de eerste woordenb die ik hoorde waren

- veelste duur voor wat t bied
- ander protocol dus slecht inpasbaar in DMX installatie indien je de volledige capaciteiten van een armatuur wil benutten
- alleen te huur
- protocol niet openbaar dus altijd expertice van vari*lite nodig indien er een storing optreed

dus hou ik me zelf ff op de vlakte met > overtuig mij eens met voorbeelden van wat er goed is aan vari*lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
ok dit zijn typisch de fabels
- Vari*Lites zijn niet te duur om te huren.
- Tja DMX is gewoon een inferieur protocol. face-it> het enige jammere is dat de rest van de wereld op DMX draait. Maar schale troost een VL lichttafel poept ook DMX uit, dus je kan altijd een VL tafel pakken en toch je dimmers aansturen e.d. Het probleem is dat je met het DMX protocol nooit uit de spot kan halen wat ie kan.
- Je kan de 200 en 300 series (die hier afgebeeld zijn) alleen maar huren inderdaad> maar wat is het probleem: ik huur macs anders ook altijd... Er zijn wel koop Vari*Lites maar die zijn imho minder ideaal (series 2000 en 1000). Ze draaien geen artisan protocol > mist terugmelding enz.
- Vari*lites zijn ook niet echt spotjes voor nono's, maar dat zijn die martin en highend spots ook niet, en ja ook de lichttechniek wereld wordt tegenwoordig overspoeld door n00bs, die een drive-innetje willen met een wapperlamp. Daardoor moet alles 'makkelijker' en gaat mooie technologie als het artisan protocol verloren (de nieuwste VLs zijn koop+DMX).
-dat het protocol niet openbaar is boeit toch niet> behalve als je apparatuur wil maken die met artisan kan lullen. En heb je voor storingen aan Martin/HighEnd geen expertise nodig...

* Vaagharses raakt nog steeds gefrustreed van al die LJ's die je opbellen en het blijkt dat ze vergeten zijn exit clear op de pearl in te drukken>> opdat punt zijn LJs net DJs. Geen verstand van zaken en te veel geld vangen voor wat ze doen (oeps flame :o)

Btw maak ik wel ff definitie van LJ: iemand die amper de tafel kan patchen, geen clue heeft en alleen maar op housefeesten staat te bedienen. (en ja er bestaan _VEEL_ LJs)

Vari*lites zijn alleen wel vaak stuk>> maar ook valt mee als de juiste mensen met de spullen werken. Het is nou eenmaal een precisie instrument.
dus hou ik me zelf ff op de vlakte met > overtuig mij eens met voorbeelden van wat er goed is aan vari*lite
Ik ga je niet eens overtuigen... je hebt blijkbaar geen benul wat Vari*Lite voor de huidige lichtwereld heeft betekend. Beetje respect is wel op zijn plaats. Ga maar history sites opzoeken en kijk naar welke wereld concerten ze hebben gedaan en ik geef je 1 hint

http://www.vlps.com/road.phtml

nu stop ik, want ik ga me alleen maar meer opwinden over jouw post>> het is bijna heiligschennis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik wil je eerst zeggen dat jij mijn post niet snapt
het enigste waar ik op uit ben is duidelijkheid krijgen waarom artisan de moeite waard is om te gebruiken, ik werk met een pearl tafel omdat dit een tafel is die daar staat waart ik lichttechniek beoeffen, en dan niet t driveinnetje met wapperlamp maar een poppodium waar ook regelmatig bands optreden, de reden dat ik op die housefeestjes aan de gang ben is omdat ik bekend wil raken met de pearl tafel en daarmee wil kunnen werken, tot zover mijn commentaar op jou antwoord
Vaagharses schreef op 18 augustus 2002 @ 19:54:
ok dit zijn typisch de fabels
- Vari*Lites zijn niet te duur om te huren.
dit zal gerust waar zijn maar ik ken genoeg bedrijven die willen bezitten en niet huren omdat wat je bezit kun je leren kennen, wat je huurt levert niets op als je het bestudeert
- Tja DMX is gewoon een inferieur protocol. face-it> het enige jammere is dat de rest van de wereld op DMX draait. Maar schale troost een VL lichttafel poept ook DMX uit, dus je kan altijd een VL tafel pakken en toch je dimmers aansturen e.d. Het probleem is dat je met het DMX protocol nooit uit de spot kan halen wat ie kan.
Waarom infirieur, DMX is rechttoe rechtaan, het ligt aan de operator (om de volgens jou beladen term LJ niet te gebruiken) hoe een effect presteert...
voorbeeldje waar ik me best aan erger bij de pearl lichttafel, bij bijvoorbeeld preset focussen slaat de tafel alleen de veranderingen op, dus indien je een kleur programmeert met de kleurschijven dan moet je t kleurenwiel bij iedere preset focus weer op wit zetten, anders heb je een kleur met de ingestelde kleur eroverheen... maar dit ligt niet aan t protocol DMX maar aan de combinatie lichttafel en apparaat, er kan namelijk ook in het aan te sturen apparaat worden geregeld dat indien je een kleur instald de vorige kleur vervalt etc...

maarjah, dit is door goed programmeren ook te verhelpen, dus doe ik dat dan maar voortaan
- Je kan de 200 en 300 series (die hier afgebeeld zijn) alleen maar huren inderdaad> maar wat is het probleem: ik huur macs anders ook altijd... Er zijn wel koop Vari*Lites maar die zijn imho minder ideaal (series 2000 en 1000). Ze draaien geen artisan protocol > mist terugmelding enz.
daar heb je wel een punt, maar er moeten natuurlijk wel verhuurbedrijven zijn die de vari*lites willen kopen om ze te kunnen verhuren
- Vari*lites zijn ook niet echt spotjes voor nono's, maar dat zijn die martin en highend spots ook niet, en ja ook de lichttechniek wereld wordt tegenwoordig overspoeld door n00bs, die een drive-innetje willen met een wapperlamp. Daardoor moet alles 'makkelijker' en gaat mooie technologie als het artisan protocol verloren (de nieuwste VLs zijn koop+DMX).
zoals ik al zei, je snapt me post niet, ik ben niet tegen op artisan, maar wil graag weten wat er beter is aan artisan en wat DMX dan mist volgens jou
het noob stadium ben ik zelf inmiddels eerlijk gezegd wel voorbij wat de pearl2000 betreft en ik zeg je ook dat ik graag meer leer, en dan niet een beetje meer maar veel meer, mijn enigste commentaar op jou is dat je mij al veroordeelt voordat je me ooit meegemaakt hebt daar waar ik me volledig thuisvoel, en dat is in t theater / evenementen / showgebeuren
ik geef toe, ik zal nog lang geen grote show kunnen draaien of ontwerpen, maar als er geen nieuwelingen komen en jij gaat met pensioen dan houd de bedrijfstak toch ook weer op met bestaan,
-dat het protocol niet openbaar is boeit toch niet> behalve als je apparatuur wil maken die met artisan kan lullen. En heb je voor storingen aan Martin/HighEnd geen expertise nodig...
van DMX weet iedere mongool hoe het de lamp aanstuurt, wat de eisen aan de bekabeling zijn, hoe je bekabeling kan maken etc.
watbetreft de storingen, heb je gelijk in
* NightOwlNL raakt nog steeds gefrustreed van al die LJ's die je opbellen en het blijkt dat ze vergeten zijn exit clear op de pearl in te drukken>> opdat punt zijn LJs net DJs. Geen verstand van zaken en te veel geld vangen voor wat ze doen (oeps flame :o)

Btw maak ik wel ff definitie van LJ: iemand die amper de tafel kan patchen, geen clue heeft en alleen maar op housefeesten staat te bedienen. (en ja er bestaan _VEEL_ LJs)
ik wil je graag eens uitnodigen om in P60 te komen kijken hoe we daar bezig zijn om mensen op te leiden inplaats van dat we er alleen maar knoppenschuivers hebben zitten, het doel van P60 is namelijk niet alleen kunnen werken met de lichttafel, maar om je creativiteit etc te ontwikkelen, te leren hoe je een show ontwerpt, bekend raken met de technieken, en heel belangrijk, het noob stadium te ontstijgen

dan nog een flame van mij, in de handleiding staat exit - clear - clear , en das iets wat ik inmiddels echtwel erin heb zitten ;)
Vari*lites zijn alleen wel vaak stuk>> maar ook valt mee als de juiste mensen met de spullen werken. Het is nou eenmaal een precisie instrument.
mee eens, maar je zal zelf ook wel weten dat er aardig word gesmeten met apparatuur door de personen die er geen flauw benul van hebben wat er in een flightcase zit, in principe zou alleen een lamp stuk moeten gaan, en niet een motor of een tandwiel
[...]

Ik ga je niet eens overtuigen... je hebt blijkbaar geen benul wat Vari*Lite voor de huidige lichtwereld heeft betekend. Beetje respect is wel op zijn plaats. Ga maar history sites opzoeken en kijk naar welke wereld concerten ze hebben gedaan en ik geef je 1 hint

http://www.vlps.com/road.phtml

nu stop ik, want ik ga me alleen maar meer opwinden over jouw post>> het is bijna heiligschennis ;-)
zoals ik al zei, je snapt me post niet, ik heb de mening gevraagd van een aantal lichttechnici en heb die hiero opgeschreven, ik heb niet mijn eigen mening geuit aangezien ik totaal niets weet van vari*lite apparatuur aangezien ik dit nog niet eerder tegengekomen ben, althans niet bewust, en er vanuit dat oogpunt graag VEEL meer van zou willen weten dan dat ik nu weet

maarjah, ik ben volgens jou maar een noob en noobs legt men niets uit omdat je zelf als profesional geboren bent ....

Toch???

of vergis ik me nu?:)

enne, deze post is geen direct commentaar op jou maar een poging om meer te weten te komen over vari*lite en de proffesionele lichtwereld, waar ik maar al te graag deel van uitmaak omdat ik gek ben op licht, en t -drive-in met wapperlamp- stadium wil ontstijgen, en omdat ik me huidige baan nu wel heb gezien (in beton boren om een zadeltje te bevestigen om een pijp in te drukken waardoor een stuk koperdraad in isolatie komt van A naar B zodat op punt A in de kast het op een relais aangesloten kan worden zodat op punt B een motor gaat draaien....

netwerk bekabeling voor computers boeit me ook al geen fuck meer, want dit is t zelfde als die andere kabel alleen t resultaat is ietsje anders

waar ik naartoe wil is me bewijzen in de lichtwereld, me creativiteit tot uiting laten komen en met de apparatuur die ik tot mijn beschikking heb een show neer te zetten waar men na afloop nog lang over praat omdat het er zo goed uitzag

en niet wat ik nu heb, het constante gezanik van kan dat niet anders, ik vind dat draadje niet mooi, kan dat niet anders, of kijk ik heb dit monumentale grachtenpand, ik wil een telefoon op zolder maar je mag niet boren....

maar nu weer ontopic na mijn geklaag over me huidige baan...
maybe een beetje kort door de bocht, maar bedoelde ermee, ik wil leren, leer mij, want dan kan ik me mening bepalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
moest mezelf editten, niet quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
sorry dat ik net wat 'woest' reageerde. Maar je had exact de fabels van de vari*lites opgesomd :). En er zijn absoluut nadelen aan die spotjes (ze gaan bijvoorbeeld snel stuk). Maar de beweging, het licht, de kleurmenging is gewoon de beste van alle wapperlampen die er maar bestaan.
dit zal gerust waar zijn maar ik ken genoeg bedrijven die willen bezitten en niet huren omdat wat je bezit kun je leren kennen, wat je huurt levert niets op als je het bestudeert
Bij grotere producties heeft het productie kantoor eigen lichtontwerpers en als die Vari*lites willen hebben, bellen ze vari*lite op. Net zo goed als jij een paar spotjes wil huren voor in P60, bel je ipv van focus dan vari*lite op. (nederlandse afdeling zit trouwens bij EML). Dus ik zie hier het probleem niet. Btw grote verhuurbedrijven zoals focus hebben gewoon Vari*lites staan, die zijn langdurig gehuurd bij VL.
Waarom infirieur, DMX is rechttoe rechtaan, het ligt aan de operator (om de volgens jou beladen term LJ niet te gebruiken) hoe een effect presteert...
voorbeeldje waar ik me best aan erger bij de pearl lichttafel, bij bijvoorbeeld preset focussen slaat de tafel alleen de veranderingen op, dus indien je een kleur programmeert met de kleurschijven dan moet je t kleurenwiel bij iedere preset focus weer op wit zetten, anders heb je een kleur met de ingestelde kleur eroverheen... maar dit ligt niet aan t protocol DMX maar aan de combinatie lichttafel en apparaat, er kan namelijk ook in het aan te sturen apparaat worden geregeld dat indien je een kleur instald de vorige kleur vervalt etc...
Dat van die lichttafel heeft niks met DMX te maken. DMX is de manier om de data van LX-console naar fixture te krijgen. DMX is een druk protocol, 44x gaat het totale frame over de lijn en de lichttafel dient zelf voor de tracking van de wapperlampen te zorgen. Bij Vari*Lites gaat het anders. Elke spot bezit zijn eigen standenlijst enzo>> die wordt veranderd als dat in de LX-console wordt ge-edit. Het enige wat over de lijn vliegt is> ga van stand 1 naar 2 in 10 sec bijvoorbeeld. Dan berekend iedere spot zijn eigen pad, dus de tafel hoeft al dat werk niet te doen> resultaat: minder hoge load op tafel, mooiere bewegingen enzo.
daar heb je wel een punt, maar er moeten natuurlijk wel verhuurbedrijven zijn die de vari*lites willen kopen om ze te kunnen verhuren
lees hierboven ;-)
ik geef toe, ik zal nog lang geen grote show kunnen draaien of ontwerpen, maar als er geen nieuwelingen komen en jij gaat met pensioen dan houd de bedrijfstak toch ook weer op met bestaan,
Ik ben ook nog jong ;-)
van DMX weet iedere mongooln00b hoe het de lamp aanstuurt, wat de eisen aan de bekabeling zijn, hoe je bekabeling kan maken etc.
watbetreft de storingen, heb je gelijk in
Ja leuk dat iedere n00b dat weet, maar dat is de huidige houding(in de maatschappij) een beetje iedere n00b moet het kunnen. Maar de beste systemen zijn nou eenmaal minder n00b friendly. Straks heb je ook een boek riggen voor dummies, maar dat moet gewoon door profs gedaan worden.
dan nog een flame van mij, in de handleiding staat exit - clear - clear , en das iets wat ik inmiddels echtwel erin heb zitten ;)
tja ik reageerde net wat heftig zoals ik al zei :)
maarjah, ik ben volgens jou maar een noob en noobs legt men niets uit omdat je zelf als profesional geboren bent ....

Toch???

of vergis ik me nu?:)
:X :X :X O-)

Reden ik net wat vurig reageerde was gewoon omdat je de UberWapperlamp zat af te kraken :) >> Vari*lite is begonnen met een concert van genesis met heerste wapperlamp concept. Toen hebben ze jaren lang patent gehad op dat systeem. en ze verkochten de spots niet. Maar ze waren zo uniek dat iedereen ze gebruikte (grote bands als U2, Gueen, Michael Jackson touren met die dingen). Sinds enkele jaren zijn die patenten verlopen en hebben ook Martin en HighEnd die dingen.
Maar op dit moment is qua licht/beweging een VL nog steeds het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 18 augustus 2002 @ 22:52:
sorry dat ik net wat 'woest' reageerde. Maar je had exact de fabels van de vari*lites opgesomd :). En er zijn absoluut nadelen aan die spotjes (ze gaan bijvoorbeeld snel stuk). Maar de beweging, het licht, de kleurmenging is gewoon de beste van alle wapperlampen die er maar bestaan.
vertel me eens wat meer over die kleurmenging, want kleurenwielen kunnen me gestolen worden, ik meng ze liever zelf ben ik achter gekomen want wat wapperlamp 1 heeft heeft 2 niet in zijn kleurenwiel

overigens houd ik me in P60 altijd aan de kleuren van de SGM giottospot 250
aangezien je toch een referentie voor je kleuren zal moeten hebben en in de giotto zit imho de meest mooie serie kleuren, hoewel ik de groen van de giotto niet mooi vind....
[...]

Bij grotere producties heeft het productie kantoor eigen lichtontwerpers en als die Vari*lites willen hebben, bellen ze vari*lite op. Net zo goed als jij een paar spotjes wil huren voor in P60, bel je ipv van focus dan vari*lite op. (nederlandse afdeling zit trouwens bij EML). Dus ik zie hier het probleem niet. Btw grote verhuurbedrijven zoals focus hebben gewoon Vari*lites staan, die zijn langdurig gehuurd bij VL.
heb je op zich wel weer gelijk in, maar dan zit ik weer met de vraag > ooit weleens tegen sorry die zijn op aangelopen als je een apparaat wilde huren?:)
[...]

Dat van die lichttafel heeft niks met DMX te maken. DMX is de manier om de data van LX-console naar fixture te krijgen. DMX is een druk protocol, 44x gaat het totale frame over de lijn en de lichttafel dient zelf voor de tracking van de wapperlampen te zorgen. Bij Vari*Lites gaat het anders. Elke spot bezit zijn eigen standenlijst enzo>> die wordt veranderd als dat in de LX-console wordt ge-edit. Het enige wat over de lijn vliegt is> ga van stand 1 naar 2 in 10 sec bijvoorbeeld. Dan berekend iedere spot zijn eigen pad, dus de tafel hoeft al dat werk niet te doen> resultaat: minder hoge load op tafel, mooiere bewegingen enzo.
een oplossing voor t probleem dat je hierboven beschrijft is net als met de voeding van je show een goeie verdeling over dmx kanalen als je bang bent dat je dmxlijn t te druk krijgt

met de pearltafel kan je bijvoorbeeld 4 dmx kanalen gebruiken zoals je weet, mocht je dus 50 apparaten hebben dan hang je op lijn a alle dimmers, op lijn b, c en D verdeel je je wappers, maar das mijn idee dan weer....
ik met mijn ervaring merk vrij weinig van vertraging op de DMXlijn met de 12 wappers en ongeveer 52 gebruikte dimmerkanalen, totaal goed voor ongeveer 360 dmxkanalen gok ik
[...]

lees hierboven ;-)
gelezen
[...]

Ik ben ook nog jong ;-)
hoe ben jij bij t bedrijf gekomen waar je nu zit, en hoe hebben ze je in t theaterwerk gedumpt ( geintje)
[...]

Ja leuk dat iedere n00b dat weet, maar dat is de huidige houding(in de maatschappij) een beetje iedere n00b moet het kunnen. Maar de beste systemen zijn nou eenmaal minder n00b friendly. Straks heb je ook een boek riggen voor dummies, maar dat moet gewoon door profs gedaan worden.
dat zeg je verkeerd, riggen moet gedaan worden en als een noob leergierig is en dingen snel oppikt dan kan hij meehelpen met riggen samen met de prof
[...]

tja ik reageerde net wat heftig zoals ik al zei :)
niet doen, heb geen nut lol
[...]

:X :X :X O-)

Reden ik net wat vurig reageerde was gewoon omdat je de UberWapperlamp zat af te kraken :) >> Vari*lite is begonnen met een concert van genesis met heerste wapperlamp concept. Toen hebben ze jaren lang patent gehad op dat systeem. en ze verkochten de spots niet. Maar ze waren zo uniek dat iedereen ze gebruikte (grote bands als U2, Gueen, Michael Jackson touren met die dingen). Sinds enkele jaren zijn die patenten verlopen en hebben ook Martin en HighEnd die dingen.
Maar op dit moment is qua licht/beweging een VL nog steeds het mooist.
ik sta open voor maar heb altijd mijn twijfels bij mensen die roepen van dat is beter dan dat...
ik snap inmiddels beter dat je artisan beter vind dan dmx, maar ik denk dat de reden is dat dmx zegmaar een zelfde strijd zal voeren met artisan als dat vhs en betamax hebben gedaan, dat dmx een stuk simpeler is dan artisan, vooral omdat je bijna elke willekeurige kabel met xlr stekkers als dmx kabel kan gebruiken maar ook dat er zo verschrikkelijk veel mogenlijk is met en door t grote aanbod van dmx gestuurde apparaten

nog 1 ding, welk bedrijf werkte je ookalweer voor?

enne, heb je tijd en zin om een keer te komen kijken in P60, want t lijkt me leuk om ook eens van anderen ideeën te horen van wat we kunnen doen daar en om eens ervaringen uit te wisselen, en ga zo maar door.....

ik ga komende maand voor t eerst op grotere schaal bandjes uitlichten en ervaringen opdoen, maar heb nu al een en ander aan leuke ideeën, vraag me trouwens af of ik nog wat leuks kan doen met de gio's enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
MR_WAZOO schreef op 18 augustus 2002 @ 23:53:
vertel me eens wat meer over die kleurmenging, want kleurenwielen kunnen me gestolen worden, ik meng ze liever zelf ben ik achter gekomen want wat wapperlamp 1 heeft heeft 2 niet in zijn kleurenwiel
in wash spots gaat dat met 3 kleuren wielen: CMY dus.
heb je op zich wel weer gelijk in, maar dan zit ik weer met de vraag > ooit weleens tegen sorry die zijn op aangelopen als je een apparaat wilde huren?:)
tja alleen de nederlandse VariLites zijn zo op ja>> maar de kracht van varilite is dat je ze OVERAL in de wereld kan huren en dat ze OVERAL hetzelfde licht geven (niet zoals met macs, dat je alle aukes macs er zo tussen uit haalt omdat die een andere lampt hebben :P). Als er te weinig VLs in nl zijn worden ze gewoon uit belgie/duitsland gehaald en als het echt groot wordt desnoods uit de USA. Merk je als klant niks van.
een oplossing voor t probleem dat je hierboven beschrijft is net als met de voeding van je show een goeie verdeling over dmx kanalen als je bang bent dat je dmxlijn t te druk krijgt
Neehee >> lees de protocol specs nou maar. en btw dan moet ALSNOG de tafel het pad van de spots berekenen. Bij het artisan systeem berekent iedere VL zijn eigen pad. Ook de terugmelding is heel relaxed. Je zit in je G4 mac op je 'wysiwyg' achtige proggie meteen welke VL's een dood kleurenwiel bijvoorbeeld hebben.
met de pearltafel kan je bijvoorbeeld 4 dmx kanalen gebruiken zoals je weet, mocht je dus 50 apparaten hebben dan hang je op lijn a alle dimmers, op lijn b, c en D verdeel je je wappers, maar das mijn idee dan weer....
ik met mijn ervaring merk vrij weinig van vertraging op de DMXlijn met de 12 wappers en ongeveer 52 gebruikte dimmerkanalen, totaal goed voor ongeveer 360 dmxkanalen gok ik
tja bij VariLite is het niet abnormaal dat er soms meer dan 300 stuks hangen ;-)
hoe ben jij bij t bedrijf gekomen waar je nu zit, en hoe hebben ze je in t theaterwerk gedumpt ( geintje)
ik ben quasi freelance >:) enne hoe ik erbij gekomen ben... ach je begint met eerste par en je weet hoe een soldeerbout werkt. Dan zegt iemand he dat is wel handig... en voor je het weet zit je in het wereldje. Voorbeeld van iets anders> ik ben ook de bedenker/bouwer van het sterrenhemel systeem die bij titanic gebruikt wordt.
dat zeg je verkeerd, riggen moet gedaan worden en als een noob leergierig is en dingen snel oppikt dan kan hij meehelpen met riggen samen met de prof
ok jij gewonnen :P maar een n00b moet wel clue hebben ;-)
ik sta open voor maar heb altijd mijn twijfels bij mensen die roepen van dat is beter dan dat...
ik snap inmiddels beter dat je artisan beter vind dan dmx, maar ik denk dat de reden is dat dmx zegmaar een zelfde strijd zal voeren met artisan als dat vhs en betamax hebben gedaan, dat dmx een stuk simpeler is dan artisan, vooral omdat je bijna elke willekeurige kabel met xlr stekkers als dmx kabel kan gebruiken maar ook dat er zo verschrikkelijk veel mogenlijk is met en door t grote aanbod van dmx gestuurde apparaten
ach echte strijd is er niet>> zoland 200 en 300 series van VL populair blijven zat artisan blijven bestaan. En artisan protocol is ook eigenlijk bedacht voor de echt grote shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 19 augustus 2002 @ 00:07:
[...]

in wash spots gaat dat met 3 kleuren wielen: CMY dus.
dat zijn kleurenschijven, kleurenwielen hebben van die gekleurde schijfjes erin van 1 enkele kleur, erg ruk vind ik dat ;)

CMY roelt
[...]

tja alleen de nederlandse VariLites zijn zo op ja>> maar de kracht van varilite is dat je ze OVERAL in de wereld kan huren en dat ze OVERAL hetzelfde licht geven (niet zoals met macs, dat je alle aukes macs er zo tussen uit haalt omdat die een andere lampt hebben :P). Als er te weinig VLs in nl zijn worden ze gewoon uit belgie/duitsland gehaald en als het echt groot wordt desnoods uit de USA. Merk je als klant niks van.
ook niet in dagen levertijd???

stel de klant wil nog wat extra wappers..
[...]

Neehee >> lees de protocol specs nou maar. en btw dan moet ALSNOG de tafel het pad van de spots berekenen. Bij het artisan systeem berekent iedere VL zijn eigen pad. Ook de terugmelding is heel relaxed. Je zit in je G4 mac op je 'wysiwyg' achtige proggie meteen welke VL's een dood kleurenwiel bijvoorbeeld hebben.
geef mij maar een tafel, vind een computermonitor zo klein, voor ontwerpen is t leuk, maar je show draaien, de eventueel benodigde improvisatie doe ik toch liever op een tafel zelf...

de pearl word trouwens errug traag als ik aan t unfolden ben geweest....
vind ik reette irritant.. want t lijkt nu wel een windows pc, indien traag ff herstarten
[...]

tja bij VariLite is het niet abnormaal dat er soms meer dan 300 stuks hangen ;-)
300 stuks doet mij denken aan zaaltje formaat Arena of thialf....

niet datgene wat ik nu nog doe, en indien 300 wappers > vast niet 300 x 16 kanalen ofzo, zullen vastwel groepjes wappers exact t zelfde dmx adres hebben....
[...]

ik ben quasi freelance >:) enne hoe ik erbij gekomen ben... ach je begint met eerste par en je weet hoe een soldeerbout werkt. Dan zegt iemand he dat is wel handig... en voor je het weet zit je in het wereldje. Voorbeeld van iets anders> ik ben ook de bedenker/bouwer van het sterrenhemel systeem die bij titanic gebruikt wordt.
maar voor welk bedrijf doe je dan je meeste freelance
enne, parren kan ik vasthouden, en ik bouw zelf vanalles in de electronica, maar dat wil niet zeggen dat ik van de straat geplukt word, hoewel ik nu bij P60 wel wat meer kans maak op "het wereldje"

[...]

ok jij gewonnen :P maar een n00b moet wel clue hebben ;-)

[/quote]

clue??

cue:D owneej, das de dj

mjah, als iemand mij een kans zou geven op werken in de lichttechniek dan zal wel blijken dat ik enorm snel leer enzo
[...]

ach echte strijd is er niet>> zoland 200 en 300 series van VL populair blijven zat artisan blijven bestaan. En artisan protocol is ook eigenlijk bedacht voor de echt grote shows.
daar heb je wel een punt, maar mijn shows zijn nog steeds niet echt groot:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

deeze discussie, gaat niet meer over "how to become" maar how to define a LJ, da's natuurlijk bullshit, er zullen op verschillende levels mensen zichzelf LJ noemen, vanzelf zal blijken of diegene met recht die titel draagt, of dat diegene af en toe zelf thuis met het lichtknopje zit te klooien >:)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
MR_WAZOO schreef op 19 augustus 2002 @ 00:33:
geef mij maar een tafel, vind een computermonitor zo klein, voor ontwerpen is t leuk, maar je show draaien, de eventueel benodigde improvisatie doe ik toch liever op een tafel zelf...

de pearl word trouwens errug traag als ik aan t unfolden ben geweest....
vind ik reette irritant.. want t lijkt nu wel een windows pc, indien traag ff herstarten
Die g4 staat bij een normale tafel het is dus niet zo dat je je lichtshow vanaf je macje bestuurd. Trouwens die wysiwyg-achtige schermpjes heb je in elke nieuwe console die voor het grote werk bedoeld is (martin maxxyz, hogIII, grandMA).

Avo's zijn zowieso al traag. :)

Trouwens over het artisan protocol, je moet ook ff denken dat het al een ontiegelijk oud protocol is, en nog steeds technish beter doordacht is.dan het redelijke nieuwe dmx. Vooral dat het gehele netwerk intelligent is en niet alleen de tafel, dat ze met elkaar communiceren ed. is gewoon uber1337 :)

Ik ben sinds kort hele gek van die vari*lites :), ik wist van te voren dat die dingen echt gaaf waren, maar de dingen die recent gehoord heb zijn echt geil gewoon :D ( irc 0wnage :) ) Vooral over het artisan protocol ben ik een stuk wijzer geworden.

Ik zal eens kijken of ik een xtje met kane mee mag touren, die hebben als ik me neit vergis een bult vari's in hun show (helaas wel op dmx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30756

heeft 1 van jullie wat aan een botex ct-110 1CH. dimming console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:52

Snow_King

Konijn is stoer!

ik weet zo noet of dit al in topic langs gekomen is, maar hier in Leusden zit een bedrijf genaamd Visual Productions en die maakt het product genaamd VisualDMX

Dat is een kastje wat je op je seriële poort van je pc zet en het kan volledig de DMX512 kanalen gebruiken.

Kijk eens op www.visualdmx.com zou ik zeggen, ik heb er een keer mee gewerkt en het is zo vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Anoniem: 30756 schreef op 19 augustus 2002 @ 16:05:
heeft 1 van jullie wat aan een botex ct-110 1CH. dimming console ?
doe es meer details geven :) zoek nog een dimmer voor me halogeenlampies op me kamer....
ik weet zo noet of dit al in topic langs gekomen is, maar hier in Leusden zit een bedrijf genaamd Visual Productions en die maakt het product genaamd VisualDMX

Dat is een kastje wat je op je seriële poort van je pc zet en het kan volledig de DMX512 kanalen gebruiken.

Kijk eens op www.visualdmx.com zou ik zeggen, ik heb er een keer mee gewerkt en het is zo vet!
zeker net zo iets als dat martin proggie, voor t martinprotocol, draait nog op windows 3.11 :D:D:D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
heb net gekeken naar visual dmx, maare, doe mij maar een tafel in dit geval, visual dmx is mij teveel muiswerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30756

MR_WAZOO schreef op 19 augustus 2002 @ 23:54:
[...]

doe es meer details geven :) zoek nog een dimmer voor me halogeenlampies op me kamer....
Specifications :

Power input AC 230V - 50 HZ
Channel output 0 - 6.3 A
Dimensions : 135(l) 44 (w) 133 (h) mm
Weight : 0,55 KG

Je kan ook gewoon ff op google zoeken naar Botex Ct-110 dan vind je ook genoeg Het is dus echt een console wat je in kan bouwen.
Hij kost nieuw 57 Euro ofzo dus ehh ........

als je interesse hebt mail me maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
heb wel interesse, ding kan inducties dimmen zotezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MR_WAZOO schreef op 20 augustus 2002 @ 00:16:
heb net gekeken naar visual dmx, maare, doe mij maar een tafel in dit geval, visual dmx is mij teveel muiswerk....
ik heb er een keer mee gewerkt en je kan echt van alles er mee, heel gaaf je haalt je muis heen en weer en je scanner/movinghead gaat heen en weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Snow_King schreef op 21 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

ik heb er een keer mee gewerkt en je kan echt van alles er mee, heel gaaf je haalt je muis heen en weer en je scanner/movinghead gaat heen en weer!
jah, dat klopt. en dat is ook zo'n beetje het gemmiddelde niveau van een LJ (NOFI), als je op het goedkoopst mogelijke DMX-lichttafeltje een moving head patcht, dan beweegt diezelfde moving head ook als je 2 faders beweegt. Leuk voor disco toch??

Waar het mij (en waarschijnlijk ook MR_Wazoo) om gaat, is dat je snel bepaalde posities kan maken, met daaromheen evt. een shape. en die posities tijdens een live-show precies op het goede moment snel kan oproepen. En op zo'n moment ben je met een echte lichttafel toch een stuk sneller/beter af.

PC-based software, en dan vooral die die alleen met de muis te bedienen is, is in mijn ogen alleen geschikt voor Disco en eventueel een geheel voorgeprogrammeerde show voor in bijvoorbeeld een rijdend circus of een dolfinarium.

• NightOwlNL
Illusion schreef op 21 augustus 2002 @ 16:52:
[...]

jah, dat klopt. en dat is ook zo'n beetje het gemmiddelde niveau van een LJ (NOFI), als je op het goedkoopst mogelijke DMX-lichttafeltje een moving head patcht, dan beweegt diezelfde moving head ook als je 2 faders beweegt. Leuk voor disco toch??

Waar het mij (en waarschijnlijk ook MR_Wazoo) om gaat, is dat je snel bepaalde posities kan maken, met daaromheen evt. een shape. en die posities tijdens een live-show precies op het goede moment snel kan oproepen. En op zo'n moment ben je met een echte lichttafel toch een stuk sneller/beter af.

PC-based software, en dan vooral die die alleen met de muis te bedienen is, is in mijn ogen alleen geschikt voor Disco en eventueel een geheel voorgeprogrammeerde show voor in bijvoorbeeld een rijdend circus of een dolfinarium.
of voor een serie reclame scan's in een platenzaak waar ze zonodig iets te doen willen hebben als t rustig is, of zoals bij P60 om een paar martin scans aan te sturen die de hele avond t zelfde plaatje moeten bewegen, oftewel, programeer en laat maar waaien software:D:D:D:D

maar inderdaad, dankzij de rolaque van de pearl tafel kan ik heerlijk makkelijk me chases, memory's en shapes oproepen, zonder dat ik via 8 muisklikken en schuiven en nog een toetsencombinatie waarvan je kramp in je vingers krijgt eindelijk me gobo gewisselt heb

voor dat soort dingen hebben wij preset focus, ofwel 1 - recall group - preset focus wat ik in een seconde kan doen, terwijl bij die software je er al een seconde of 10 over doet voor je de muis op de goede plaats hebt gezet.....

hmmmm
waarom tik ik dit eigenlijk

ik wil alleen zeggen > software dmx??? leuk voor thuis

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Illusion schreef op 21 augustus 2002 @ 16:52:
[...]

ik werk niet in theater e.d.
Ik ben eigenaar van een drive-in show, vandaar..
BTW: Ik ben ook maar een gemiddelde LJ, ben meer een DJ

snappez-vous?

• NightOwlNL
Snow_King schreef op 22 augustus 2002 @ 00:04:
[...]

ik werk niet in theater e.d.
Ik ben eigenaar van een drive-in show, vandaar..
BTW: Ik ben ook maar een gemiddelde LJ, ben meer een DJ

snappez-vous?
probeer dan es een tafel uit inplaats van een 19 inch sturing ghehehe

u will love de tafel :D:D:D

des te langer je er mee werkt, des te leuker ga je t vinden

ik beschouw eerlijk gezegd drive in shows tegenwoordig, ondanks dat t best mooi spul is toch als kinderspeelgoed:D:D

(heb zelf jarenlang met drive in samen gewerkt, maar doe mij maar het mooie dmx verhaal met profesionele effecten)

nofi overigens :D

• Illusion

Illusion

(the art of)

mr_wazoo, waar zit die P60 eigenlijk??
Ik vind het altijd leuk om even bij collega's te kijken. :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MR_WAZOO schreef op 22 augustus 2002 @ 00:09:
[...]

probeer dan es een tafel uit inplaats van een 19 inch sturing ghehehe

u will love de tafel :D:D:D

des te langer je er mee werkt, des te leuker ga je t vinden

ik beschouw eerlijk gezegd drive in shows tegenwoordig, ondanks dat t best mooi spul is toch als kinderspeelgoed:D:D

(heb zelf jarenlang met drive in samen gewerkt, maar doe mij maar het mooie dmx verhaal met profesionele effecten)

nofi overigens :D
geeft niet dat jij zo er over denkt!

ik ben pas 15 en daarom kan ik ook de dure spullen gewoon simpelweg niet betalen, daarom doe ik het via de PC omdat gewoon goedkoper is!

Ik wil het zeker wel eens proberen met zo'n tafel.

en dat NOFI geloof ik niet helemaal :P ;)

• NightOwlNL
Illusion schreef op 22 augustus 2002 @ 02:10:
mr_wazoo, waar zit die P60 eigenlijk??
Ik vind het altijd leuk om even bij collega's te kijken. :)
http://www.p60.nl

Stadsplein 100a
1181 ZM Amstelveen
Snow_King schreef op 22 augustus 2002 @ 15:30:
[...]

geeft niet dat jij zo er over denkt!

ik ben pas 15 en daarom kan ik ook de dure spullen gewoon simpelweg niet betalen, daarom doe ik het via de PC omdat gewoon goedkoper is!

Ik wil het zeker wel eens proberen met zo'n tafel.

en dat NOFI geloof ik niet helemaal :P ;)
als je FI leuker vind, mwah, dan zal ik je dat plezier wel doen

ik was trouwens vanmiddag ff op de uitmarkt in amsterdam, althjans de in aanbouw zijnde uitmarkt, komt collegatje Heleen van P60 aanlopen, en ik wist dat ze daar zou zijn, ze wist alleen niet dat ik daar langs zou komen dus ik sta opeens voor der neus

eerste wat ze zegt

Krijg nou tietuh

zometeen nog een edit:D maar eerst ff eten

• Illusion

Illusion

(the art of)

damn... Ik zie die lijsten van wat daar aan licht hangt, en dat is zeker niet slecht..
Hoe bevallen die Giotto spots eigenlijk??? Ik ze de laatste tijd steeds vaker op riders enzo staan, maar heb ze nog niet IRL meegemaakt.

• NightOwlNL
Illusion schreef op 22 augustus 2002 @ 18:05:
damn... Ik zie die lijsten van wat daar aan licht hangt, en dat is zeker niet slecht..
Hoe bevallen die Giotto spots eigenlijk??? Ik ze de laatste tijd steeds vaker op riders enzo staan, maar heb ze nog niet IRL meegemaakt.
giotto's zijn erg mooie spotts, helaas hebben ze 1 nadeel, ze hebben geen cmy kleuren maar een vast kleurenwiel, hoewel dat ook lang niet slecht is...

overigens, ik heb vandaag de wholehog 2 gezien

leuke tafel, ziet er alleen nogal uit als uhm, my first lichttafel, beetje zegmaar plastic

alleen

bij daglicht en of veel omgevingslicht is er geen hol te zien van de displays dus dan is de wholehog ook onbruikbaar,

en dat terwijl ik een pearl dan nog wel kan gebruiken, (eindelijk heb ik iets gevonden :P )

• NightOwlNL
ik ben de laatste tijd vaak bezig met dingetjes uitzoeken van apparatuur die op dmx werkt, laser systemen en dimmerpacks

nu zat ik naar aanleiding van een gesprek tussen mij en een collega te zoeken naar een DMX aanstuurbare strobo...

en wat vond ik op www.americandj.com
jawel deze strobo, nu vroeg ik me af, is dit toevallig ook de stroboscoop die bij proffesionele evenementen de laatste tijd steeds vaker word gebruikt???

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MR_WAZOO schreef op 22 augustus 2002 @ 20:26:
ik ben de laatste tijd vaak bezig met dingetjes uitzoeken van apparatuur die op dmx werkt, laser systemen en dimmerpacks

nu zat ik naar aanleiding van een gesprek tussen mij en een collega te zoeken naar een DMX aanstuurbare strobo...

jawel deze strobo, nu vroeg ik me af, is dit toevallig ook de stroboscoop die bij proffesionele evenementen de laatste tijd steeds vaker word gebruikt???
ja ik weer :D

Ik heb ooit precies dezelfde strobo gehad, naja zag er het zelfde uit met een 300watt lamp en dat was een brak ding..

Ik heb er nu een van Botex van 500Watt en die vind ik vele malen beter.

offtopic:
Je zal zeker wel gek van deze n00b worden of niet :?

• Vaagharses
MR_WAZOO schreef op 22 augustus 2002 @ 18:21:
[...]

giotto's zijn erg mooie spotts, helaas hebben ze 1 nadeel, ze hebben geen cmy kleuren maar een vast kleurenwiel, hoewel dat ook lang niet slecht is...

overigens, ik heb vandaag de wholehog 2 gezien

leuke tafel, ziet er alleen nogal uit als uhm, my first lichttafel, beetje zegmaar plastic

alleen

bij daglicht en of veel omgevingslicht is er geen hol te zien van de displays dus dan is de wholehog ook onbruikbaar,

en dat terwijl ik een pearl dan nog wel kan gebruiken, (eindelijk heb ik iets gevonden :P )
nou een wholehog2 is steviger dan al die faders van een pearl: hoe vaak ik wel niet rotte faders op een pearl heb gezien....

en btw als je de displays van je hog niet meer kan zien is het ook zinloos om te belichten>> dan is het namelijk te licht op je lokatie. Lang leve de buiten evenementen :)

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 22 augustus 2002 @ 22:04:
[...]

nou een wholehog2 is steviger dan al die faders van een pearl: hoe vaak ik wel niet rotte faders op een pearl heb gezien....

en btw als je de displays van je hog niet meer kan zien is het ook zinloos om te belichten>> dan is het namelijk te licht op je lokatie. Lang leve de buiten evenementen :)
rotte faders > heb ik gemerkt jah, maar gelukkig word deze tafel regelmatig kostenloos gereviseerd, maar ben nu ook zover dat ik wil gaan kijken of ik in iedergeval de handleiding van de hog kan gaan lezen.....

maare > je moet je tafel toch kunnen programmeren of doe jij dat niet overdag maar als t publiek er is?:P

ja das een flame jah ghehehehe maar wel als geintje bedoelt...

• Vaagharses
MR_WAZOO schreef op 22 augustus 2002 @ 22:41:
[...]

rotte faders > heb ik gemerkt jah, maar gelukkig word deze tafel regelmatig kostenloos gereviseerd, maar ben nu ook zover dat ik wil gaan kijken of ik in iedergeval de handleiding van de hog kan gaan lezen.....

maare > je moet je tafel toch kunnen programmeren of doe jij dat niet overdag maar als t publiek er is?:P

ja das een flame jah ghehehehe maar wel als geintje bedoelt...
Ik programmeer de beste zooi altijd tijdens de show ja :) >> als het om rocken gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Vaagharses schreef op 22 augustus 2002 @ 23:58:
[...]

Ik programmeer de beste zooi altijd tijdens de show ja :) >> als het om rocken gaat
ik bedoel, patchen en basis moves enzo die prog ik voor de sjow, de rest tijdens via preset focussen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

MR_WAZOO schreef op 22 augustus 2002 @ 20:26:

Wil je een echte strobe......... dan moet je deze hebben:
http://www.hungaroflash.hu/quasar.html

eventueel kan je de martin atomic 3000 als redelijk alternatief gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
we hebben al 2 x een atomic 3000 we willen t lietst een serie kleinere strobes voor gewoon t effect, en niet t megavermogen van 6000 watt atomic waarmee je in 1 keer zonlicht in je zaal hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

LOL...
strobo's kun je ook DIMMEN hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
daar gaat t niet om

we willen zeg 4 strobes rondom een drummer kunnen neerzetten en dan dattie van meerdere kanten bombeurten random belicht word tijdens een solo ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hmmm... daarvoor gebruik ik meestal gewoon het bewegend lich.
pak de drummer recht van boven, en van zo breed mogelijk (minimaal 4 spots ofzo)
en run daar gewoon een chase'je op. Is iets meer programmeer-werk, maar heeft wel het voordeel dat je geen storende stroboscopen tussen alle geluidskabels hebt staan. Bovendien heb je gewoon meer ruimte op het podium. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als je een keer langskomt kun j3e zien dat we amazing veel ruimte op t podium hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hmm. ruimte op het podium.... das een luxe ik helaas maar zelden tegenkom.

Maar vooruit... jij wil dus duidelijk kleine strobe-jes op het podium...
AmericanDJ is echter niet het merk wat je wilt... teveel meuk. Zodra ik iets geschikts voor je tegenkom zal ik het je laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
is goed....

enne, kom gewoon maar langs dan, we hebben komende woensdagavond een oeffensessie van een bandje wat we gaan gebruiken om het uitlichten van bandjes te oeffenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hmm helaas... geen tijd.
beetje druk op het moment
September is erg rustig bij mij. hebben jullie dan nog wat leuks??
Ik hoopte eigenlijk op zoiets als: gezellig middagje bouwen, kijken hoe jullie programmeren, en 's avonds showtje zien bij een leuke band, even helpen opruimen en daarna evt .biertje pakken. :)
Misschien dat het beter nog wat later kan, dan heb ik me rijbewijs enzo (woon in Groningen). Moet ik helaas dat biertje laten zitten, maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Illusion schreef op 25 augustus 2002 @ 20:32:
hmm helaas... geen tijd.
beetje druk op het moment
September is erg rustig bij mij. hebben jullie dan nog wat leuks??
Ik hoopte eigenlijk op zoiets als: gezellig middagje bouwen, kijken hoe jullie programmeren, en 's avonds showtje zien bij een leuke band, even helpen opruimen en daarna evt .biertje pakken. :)
Misschien dat het beter nog wat later kan, dan heb ik me rijbewijs enzo (woon in Groningen). Moet ik helaas dat biertje laten zitten, maar ach :)
zal es wat overleg plegen, valt misschien zelfs wel een matras te regelen ;)

kun je ergens blijven pitten indien t biertje niet goed valt lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hmm.
Cool. :)
(of vervuil ik nou het topic met onzinnige posts?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43339

Dat American-Dj dingetje (:r, maar dat terzijde) is natuurlijk gebaseerd op de one and only dataflash van high-end.

Nog mensen naar Lowlands geweest/gewerkt? Was wel cool nl, vooral de Bravo die door Flashlight/APR Belgie werd gedaan was wel oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ja dat issum die ik wil :D:D:D hoeveel kostie?
zal wel weer reette duur zijn
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste