How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op woensdag 01 mei 2002 19:38 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

kun je ook ff een kleur geven bij die nummers, want ik let op de kleur, en niet op t nummer :D
Tja als blauw roep wil het nog niet zeggen welke blauw ik bedoel. 119 en 195 lijken bv bestwel opelkaar, toch is 195 mooier blauw dan 119 :P

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
Op woensdag 01 mei 2002 20:01 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Tja als blauw roep wil het nog niet zeggen welke blauw ik bedoel. 119 en 195 lijken bv bestwel opelkaar, toch is 195 mooier blauw dan 119 :P
blauw 195 zegt me meer dan 195, heb dan tenminstte richting om t in te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Illusion

(the art of)

maar dan is 071 tokyo blue toch weer de mooiste (LEE) blauw die ik ken.
edit:
is 071 wel tokyo blue eigenlijk???, ken alleen de nummers niet de namen :). ik bedoel dus gewoon 071

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 02 mei 2002 03:07 schreef Illusion het volgende:
edit:
is 071 wel tokyo blue eigenlijk???, ken alleen de nummers niet de namen :). ik bedoel dus gewoon 071
* NightOwlNL vind vooral de kleurfilters mooi die niet teveel wit licht doorlaten

ik bedoel, als er een witte gloed door je blauw heenzit vind ik dat echt superlelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op donderdag 02 mei 2002 03:07 schreef Illusion het volgende:
edit:
Ja die kleur is _ERUG_ mooi. Helaas heeft bijna niemand hem standaard liggen en laat ie erg weinig licht door :) In de nieuwe 7xx range zitten ook weer een paar mooie kleuren en vergeet de rosco superGels niet.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

jah, ik heb eigenlijk nog nooit met Rosco gewerkt. Gelukkig werk ik soms voor een bedrijf dat gewoon een goede filterkoffer heeft met de LEE 0XX, 3XX en 7XX kleuren die het mooiste zijn (o.a. 789 Blood Red, 327, 343, 071, 777, 027) om maar een paar mij bekende nummertjes te noemen. Bovendien kan ik gewoon filters bijbestellen op hun kosten, mits het maar in hun filterkist blijft zitten :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
  • Laatst online: 05-03-2022
ben nu met een musical bezig. Wil een beetje paarsachtig belichten. Sowieso 181 wordt gebruikt. Daarnaast heb ik ergens een lichtere versie gezien ( 180 ??? ) die mij wel aardig leek in combinatie. Andere suggesties ?

Daarnaast wil ik ook nog een wat rozer totaal.

Met andere woorden wat zijn nu typische ,musical kleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 06 mei 2002 17:10 schreef kapser het volgende:
ben nu met een musical bezig. Wil een beetje paarsachtig belichten. Sowieso 181 wordt gebruikt. Daarnaast heb ik ergens een lichtere versie gezien ( 180 ??? ) die mij wel aardig leek in combinatie. Andere suggesties ?

Daarnaast wil ik ook nog een wat rozer totaal.

Met andere woorden wat zijn nu typische ,musical kleuren ?
Pas op met 181> doet erg raar op zwarte kleding :) Kleuren mengen is het woord btw :) Ik weet mijn god niet wat voor musical je hebt. Maar ik zou als front totaal 170 met 146 pakken >> is wel HOT of je moet eens kijken naar 162 als het wat minder hot moet. Voorderest als je het paarsachtig wil belichten. Is 343/181/180 met eventueel wat blauw 195 of 120 een idtje... tja pak het lee/Rosco boekje erbij, en kutten maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45200

Een vraagje. Wat vinden jullie van deze lamp: http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=150.277

Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

en bevrijdingsdag is weer geweest :)
Wat hebben jullie aan licht gezien??
Ik had het nodige commentaar, maar daar kom ik vannacht nog wel op terug.
Op maandag 06 mei 2002 17:47 schreef schans het volgende:
Een vraagje. Wat vinden jullie van deze lamp: http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=150.277
Tsjah, ik vind het troep, maar het is maar net waar het voor is en wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45200

Op maandag 06 mei 2002 17:58 schreef Illusion het volgende:
[..]

Tsjah, ik vind het troep, maar het is maar net waar het voor is en wat je budget is.
Ik heb een niet zo groot budget max 200 euro. Het is voor een beginnende drive-in show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 06 mei 2002 17:58 schreef Illusion het volgende:
en bevrijdingsdag is weer geweest :)
Wat hebben jullie aan licht gezien??
Ik had het nodige commentaar, maar daar kom ik vannacht nog wel op terug.
Buitenfestivals is verlichten niet belichten :) meestal is er geen tijd om er wat moois van te maken... als er maar in hangt en het een beetje wappert is het goed zegmaar. Daarom is theater ook zo leuk> heb je tenminste de tijd om er iets moois van te maken en te klooien totdat je hebt wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 06 mei 2002 18:04 schreef schans het volgende:

[..]

Ik heb een niet zo groot budget max 200 euro. Het is voor een beginnende drive-in show.
tis leuk voor drive in, daar heb je nix aan mega lichttafels, en megawapperlampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 19:56 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

tis leuk voor drive in, daar heb je nix aan mega lichttafels, en megawapperlampen
ik snap nou nog steeds niet wat een wapperlamp is ;(

plaatje met spec's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 17 mei 2002 10:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

ik snap nou nog steeds niet wat een wapperlamp is ;(

plaatje met spec's?
iedere lamp die beweegt is zegmaar een wapperlamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 19:55 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

iedere lamp die beweegt is zegmaar een wapperlamp
dus als ik mijn staandelamp beweeg word het ook ineens een wapperlamp? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

jah :)

Een wapperlamp is een Scan of Moving head.
Plaatjes????? ah, kom op zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Laatst online: 01-05 11:52

snoei

kabels... :D

grotere feest(jes) zijn ook wel leuk. Vooraf ff wat programmeren en ter plekke ook nog een uur of 10. Dan lukt het meestal ook wel.
N
atuurlijk genoeg wapperlampen (10 movitecs en nog een 10-tal scans) en om het geheel in te kleuren nog eens 48KW gloeilampies --> als de mensen hard genoeg tegen de truss rammen worden dit dus ook wapperlampen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
Mischien niet echt helemaal van toepassing in de voorgaande reply's (we zitten nu met wapper lampen en kleuren filters)

hier enkele fototjes van een cultureel project van de school waar ik opzit.
ik deed het licht, samen met een medewerker van die zaal (is niet echt een theater)

De licht(sirius 24 d8 ik) en geluids tafels, en een berg zooi
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~h.puijk/tonnie/cultureel/fotos1/P1010037.jpg

Alle licht aan (ook zaallicht) tijdens opbouw van de zaal
het doek loopt schuin naar voren naar de rand van de deuren, hier achter lagen allemaal lampen (vraag me niet meer wat voor) deze zaten op losse dimmers omdat we kringen te kort hadden :)Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~h.puijk/tonnie/cultureel/fotos3/P1010074.jpg

De lichtbrug
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1665740585

Ik ben helaas vergeten foto's te maken van wat licht presets met het zaallicht uit (krijg je als iedereen in de zaal bezig is en het niet leuk vind in het donker te werken :D

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Ik zal ook nog maar ff wat vage pics posten. Ze zullen er waarschijnlijk niet eeuwig staan. Maar toch ff geinig: Dit is van de showballetvoorstelling die ik momenteel doe.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/Micron.jpg
Een echte micron 3A ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/Didi2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/LadyMarmalade.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/TrueWoman.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/likeAvirgin1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarnold/gemengde/prince.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

Zow Vaagharses... Is alles antiek wat je bij je hebt of alleen die Micron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zaterdag 18 mei 2002 13:17 schreef Techieguy het volgende:
Zow Vaagharses... Is alles antiek wat je bij je hebt of alleen die Micron? :)
Nee er hangen ook nog echt pipo's :D en die PC's Fresnels zijn ook antiek. Maar wel goed onderhouden.

Het is echter heel leuk om te belichten zonder wapperlampen en dan toch nog 'mooie' dingen maken (mooi is natuurlijk altijd persoonlijk ;), maar heb weer genoeg complimenten ontvangen, ook van ouwe rotten :) ). Ook over die micon> echt een mooie tafel. Ookal is de hog nog steeds DE tafel, deze mist echter wel de submaster functie die de compulites wel kennen....

morgen de laatste shows> ff leuke dingen uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Micron 3A... Heb er paar maanden geleden een showtje mee gedraait, maar die was niet helemaal stabiel meer vond ik, en die faders.....

Maar ik ben het helemaal met je eens:: zonder intelligent licht valt er alsnog een heele mooie show te knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 10:55

jll

Het is echter heel leuk om te belichten zonder wapperlampen en dan toch nog 'mooie' dingen maken (mooi is natuurlijk altijd persoonlijk ;), maar heb weer genoeg complimenten ontvangen, ook van ouwe rotten :) ).
morgen de laatste shows> ff leuke dingen uithalen :)
Smaken verschilen; maar lelijk is niet mooi

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 19 mei 2002 12:28 schreef Techieguy het volgende:
Micron 3A... Heb er paar maanden geleden een showtje mee gedraait, maar die was niet helemaal stabiel meer vond ik, en die faders.....

Maar ik ben het helemaal met je eens:: zonder intelligent licht valt er alsnog een heele mooie show te knutselen!
mee eens, maar bij t popodium waar ik bezig ben gebruiken we eigenlijk weer geen spots tijdens housefeesten omdat je der maar zo weinig mee kan....

ik programeer hooguit een paar chases, maar wat ik daar leuker vind is gewoon een wapperlamp gebruiken en heel veel met preset focussen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 20 mei 2002 00:21 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

mee eens, maar bij t popodium waar ik bezig ben gebruiken we eigenlijk weer geen spots tijdens housefeesten omdat je der maar zo weinig mee kan....

ik programeer hooguit een paar chases, maar wat ik daar leuker vind is gewoon een wapperlamp gebruiken en heel veel met preset focussen werken
haha :) dat is juist het foute aan al die housefeesten> weinig toch GEEN conventioneel. Terwijl je daar juist de basis mee hebt. Dan kan je die climax bouwen met het intelligent. Maar als je al met intelligent bezig bent kan je heel moeilijk richting een climax gaan imho... Ik heb op een gegeven moment ik club more gewoon 20 minuten alleen met conventioneel geknipperd en genoeg climaxen kunnen bouwen. Dat ik het niet eens meer doorhad dat ik die wapperlampen niet meer gebruikte :+ (Tja source4's met gobo's zijn ook in house leuk :) ). En ja als je dan weer een nadruk wil leggen>> weer wat intelligent erbij. Maar als je die basis van conventioneel niet hebt kan dat dus niet..........

Wat ook een truuk is om het niet altijd extreem mooi te willen doen en dingen die extreem mooi zijn maar met mate te gebruiken> dit wil dus niet zeggen dat je extreem lelijke dingen moet doen :o

Ik ga weer pitten genoeg gezwamd over niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 20 mei 2002 01:23 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

haha :) dat is juist het foute aan al die housefeesten> weinig toch GEEN conventioneel. Terwijl je daar juist de basis mee hebt. Dan kan je die climax bouwen met het intelligent. Maar als je al met intelligent bezig bent kan je heel moeilijk richting een climax gaan imho... Ik heb op een gegeven moment ik club more gewoon 20 minuten alleen met conventioneel geknipperd en genoeg climaxen kunnen bouwen. Dat ik het niet eens meer doorhad dat ik die wapperlampen niet meer gebruikte :+ (Tja source4's met gobo's zijn ook in house leuk :) ). En ja als je dan weer een nadruk wil leggen>> weer wat intelligent erbij. Maar als je die basis van conventioneel niet hebt kan dat dus niet..........

Wat ook een truuk is om het niet altijd extreem mooi te willen doen en dingen die extreem mooi zijn maar met mate te gebruiken> dit wil dus niet zeggen dat je extreem lelijke dingen moet doen :o

Ik ga weer pitten genoeg gezwamd over niks :)
hoe doe jij dat dan, met conventioneel op een housefeest toch leuk licht maken zonder intelligent licht

het enigste dat die lampen kunnen is heel t podium 1 kleur geven, of dus beetje looplichten, meer leuks weet ik der niet mee te maken, terwijl met t inteligente licht veel leuker spul te doen is, zeker als je op die avolites tafel van ons met preset focussen gaat werken

de enigste lampen die ik van het conventioneel nog weleens gebruik zijn de parren die vanachter de dj recht de zaal in schijnen, en de profieltjes

want zoals ik al zei, met t conventuioneel licht kan je in deze zaal weinig leuks vind ik zelf, ze maken de zaal te licht enzo

nog een probleem , me rook blijft slecht hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 20 mei 2002 13:34 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

hoe doe jij dat dan, met conventioneel op een housefeest toch leuk licht maken zonder intelligent licht

het enigste dat die lampen kunnen is heel t podium 1 kleur geven, of dus beetje looplichten, meer leuks weet ik der niet mee te maken, terwijl met t inteligente licht veel leuker spul te doen is, zeker als je op die avolites tafel van ons met preset focussen gaat werken

de enigste lampen die ik van het conventioneel nog weleens gebruik zijn de parren die vanachter de dj recht de zaal in schijnen, en de profieltjes

want zoals ik al zei, met t conventuioneel licht kan je in deze zaal weinig leuks vind ik zelf, ze maken de zaal te licht enzo

nog een probleem , me rook blijft slecht hangen :(
Ik knipper niet zo vaak meer :) Maar je maakt bv chase bleu, chase red, chase green, chase ACLs, Chase Gobo's en nog wat losse flash dingen en zeker weten dat je met creatief knipperen je het zeker een kwartier vol kan houden zonder de zaal te verliezen. Vroeger waren er niet eens wapperlampen en toen bestond er ook al mooi licht. Alleen zul je ook veel beter na moeten denken waar je je spotjes ophangt> 3d is het codewoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
het enigste creatieve dat ik bedenken kan op t moment is het care laten zakken, en de vj's op 2 kleinere projectieschermen laten werken, links en rechts van de dj.... scheelt ook weer storend licht imho....

hoe los jij dat trouwens op?? zo een groot scherm wat een berg licht oplevert waar je niet op zit te wachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Oja die KLOTE VJ's :r hoop blabla en ze voegen niets toe... Er zijn maar een 2 acts waarbij ik video goed gebruikt vond> dat is de musical Rent en bij the chemical brothers vond ik het ook wel crea wat ze met die Barco's gemaakt hadden. Maar op feesten vind ik VJs niks anders dan storend en ECHT niks toevoegen... het is zo plat ;)

Je merkt het ook wel. VJ is een beetje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Laatst online: 01-05 11:52

snoei

kabels... :D

gewoon een lange "trechter" maken van projector naar scherm toe--> werkt bij doorzichtschermen perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 20 mei 2002 19:31 schreef snoei het volgende:
gewoon een lange "trechter" maken van projector naar scherm toe--> werkt bij doorzichtschermen perfect!!
tis een projectiescherm,...:P

komen wel mooie beelden op maar ik stapel persoonlijk aan weerskanten van de dj 9 tv's op, is veel mooier beeld:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55916

Hallo, Ik ben nieuw hier...weet niet precies hoe dat gaat op forums doe eiglijk niet zoveel aan, maar k ben Sander...en ben scanoperator. Maak ook lichtontwerpen en doe af en toe wat voor het NOB in hilversum

See Ya :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 20 mei 2002 21:42 schreef Sanderdv het volgende:
Hallo, Ik ben nieuw hier...weet niet precies hoe dat gaat op forums doe eiglijk niet zoveel aan, maar k ben Sander...en ben scanoperator. Maak ook lichtontwerpen en doe af en toe wat voor het NOB in hilversum

See Ya :)
foto's:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto, is dat boeiend dan. Ik ben hetro ff btw..en ben pas 16, maar doe al erg veel op t gebied..geloof het of niet...foto komt nog *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 20 mei 2002 22:55 schreef Sanderdv het volgende:
Foto, is dat boeiend dan. Ik ben hetro ff btw..en ben pas 16, maar doe al erg veel op t gebied..geloof het of niet...foto komt nog *D
damn, niet van jou ei, maar wat je doet aan shows en opdrachten

damn, ik zou haast roepen, toch homogevoelens?:) nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
toch vreemd. Ik ben voor een combi van DJ, LJ en VJ. Toch raar dat er zoveel langs elkaar wordt gewerkt want met een goede samenwerking zijn er denk ik hele leuke dingen mogelijk. Moet ik maar eens aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 07:21

Giblet

Dingen

Op dinsdag 21 mei 2002 11:13 schreef kapser het volgende:
toch vreemd. Ik ben voor een combi van DJ, LJ en VJ. Toch raar dat er zoveel langs elkaar wordt gewerkt want met een goede samenwerking zijn er denk ik hele leuke dingen mogelijk. Moet ik maar eens aan gaan werken.
Wel patent erop aanvragen dan he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

zo wie heeft er gisteren wat gezien van pinkpop????

ik wel en ik vondt het licht bij faithless wel errug cool er uit zien. Die martin mac 2000 geven wel veel licht niet normaal de blinders kwamen er met moeite door heen.

leuke bakkies die mac's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gezien, best leuk idd..alleen Martin...hmmz naja ok het zag er leuk uit idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 08:30
Op donderdag 23 mei 2002 11:37 schreef Sanderdv het volgende:
Ik heb het gezien, best leuk idd..alleen Martin...hmmz naja ok het zag er leuk uit idd :)
die mac 2k trekken anders wel elke HES of enig ander merk spot eruit zowel in lichtopbrengst, prijs en compactheid (de xspot is bijvoorbeeld bijna 2x zogroot met lang niet zo'n hoge lichtopbrengst).

Verder vond ik het wel raar dat Flashlight weer martin gebruikt, ik dacht dat flashlight belgie alleen nog vrij vaak martin gebruikt maar dat flashlight nl vrijwel alleen vari*lite en HES(importeur)gebruikt.

Wel vreemd dat ze ipv studiospots 575, mac 500 gebruikte (die atomic strobe's zijn wel vet btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Alleen in theater moet je geen Martin gebruiken, ookal zijn die MAC2000 al een stuk leuker. Je ziet namelijk tijdens de overgang van de ene stand naar de ander of je met Martin of met HES/Vari-lite te maken hebt :) Voor shows zoals PinkPop boeit het allemaal niet zo erg.... btw ik vind die Mac500 en Mac600 eigenlijk rete stabiel> heb die dingen vaak in mijn handen, soms een vage error ff resetten en ze doen het weer. Als je de verhalen hoort zijn die dingen altijd stuk, maar dat vind ik dus meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

[quote
die mac 2k trekken anders wel elke HES of enig ander merk spot eruit zowel in lichtopbrengst, prijs en compactheid (de xspot is bijvoorbeeld bijna 2x zogroot met lang niet zo'n hoge lichtopbrengst).

[/quote]

ja idd die xspots zijn ook nog eens slecht design ik heb gehoord dat iemand ze voor het eerst gebruikt had en dat er allerlei dingen van afknapten enzo.

maarbij die show van faithless ging er wel aardig wat stoom door heen. heeft dat nog effect met name van de licht opbrengst van die mac 2k's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
WOEHOEW!

Hoewel ik eigenlijk verder nog nioet op dit topic heb gereageerd, wil ik jullie toch even dit mededelen:

* LeonM is gevraagd om licht te regelen in de plaatselijke club! *D

Dat houd dus in dat ik he moet besturen op de feesten, maar ook moet onderhouden :)

Wat er ongeveer hangt:

- Veel par 56
- Par 64 voor het podium
- viertal scanners
- Aantal strobo buizen
- Full color laser :9~
- en nog wat klein deco spul

Het paneel weet ik niet pcies, niet echt op gelet, ik ga igg na me examens daar een avondje oefenen, om even het paneel goed onder de knie te krijgen, en daarna kan het echte werk beginnen *D

Je wilt niet weten hoe blij ik bhiermee ben, dit had ik eigenlijk altijd al gewilt, al was het vrijwilligers werk (maar dat is het dus ditkeer niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op donderdag 23 mei 2002 21:07 schreef Vaagharses het volgende:
Alleen in theater moet je geen Martin gebruiken, ookal zijn die MAC2000 al een stuk leuker. Je ziet namelijk tijdens de overgang van de ene stand naar de ander of je met Martin of met HES/Vari-lite te maken hebt :) Voor shows zoals PinkPop boeit het allemaal niet zo erg....
tjah, theater is niet mijn ding, de joue wel ben ik achter :)
Ik hecht er dan ook niet veel waarde aan dat je de overgang van de ene stand naar de andere een beetje 'out-of-place' is. Mits natuurlijk een zeer radicale stand (gobo & color & prisma & weet ikveel wat) naar een totaal andere stand, dan ff shutter dicht, show met conventioneel doorgaan, ff w88 tot ie klaar is met veranderen naar stand, en als je vindt dat het een moment is om de dingen weer aan te zetten shutter weer open. (daarom is trigger point ook erg makkelijk, schuif beetje open en je koppen gaan naar z'n stand, gooi je de schuif verder open gaat je shutter open)
btw ik vind die Mac500 en Mac600 eigenlijk rete stabiel> heb die dingen vaak in mijn handen, soms een vage error ff resetten en ze doen het weer. Als je de verhalen hoort zijn die dingen altijd stuk, maar dat vind ik dus meevallen...
Moet toegeven dat ik tijdje terug ook een beetje een haat op martin (vooral op de mac 250 & 300). Deels omdat die dingen niet vaak werkte (gobo error's), maar dat kwam omdat er gewoon niet goed mee omgegaan werd.
Omdat mensen zeggen ook dat martin zo k*t is en dat het niet werkt en niet voor prof's is, maar dat is meestal gewoon omdat ze van iemand gehoord hebben dat ze niet goed zijn, en nemen die mening klakkeloos over.
Martin mac 500 & 600 zijn sinds dat ze zijn geintroduceerd wereld wijde standaarden, worden veel gebruikt en persoonlijk weinig problemen mee, alleen dat ze na een tijdje het nodige onderhoud nodig hebben (maar dat is normaal bij elektronica).
Op donderdag 23 mei 2002 21:21 schreef jll het volgende:
[...]
ja idd die xspots zijn ook nog eens slecht design ik heb gehoord dat iemand ze voor het eerst gebruikt had en dat er allerlei dingen van afknapten enzo.

maarbij die show van faithless ging er wel aardig wat stoom door heen. heeft dat nog effect met name van de licht opbrengst van die mac 2k's
Heb geen eigen ervaring met de rebuustheid van de X.spot, heb enkel die dingen gezien bij grotere festivals, en op tv's ed.

Ook was er een tijd terug op lightnetwork een mac 2k VS Xspot toen ze net uitwaren, de xspot kwam er zeer duidelijk slechter uit dan de mac, de prijs die HES er voor vraagt vind ik ook belachelijk, maarja ze hebben nou eenmaal de naam dat ze uitermate robuust zijn, en dat willen ze ook hoog houden lijkt me zo dus brakke dingen on-the-road zullen het ook wel niet zijn :)

Vind eigenlijk de dikte van de armpjes tegenover de kop zelf niet mooi, armpjes veel te dun.

Persoonlijk vond ik het licht bij live (de dag ervoor) mooiter inelkaar zitten, er werd weliswaar niet zoveel mee bewogen, maar er kwam een zeer mooi geheel uit (de parren hadden toen ook nog filters, bij faithless hadden ze dat niet meer).
Ik vond dat de lichtman bij live er mooie plaatjes van maakten.
Bij faithless vond ik het af en toe een beetje teveel van het goede (lees chaser blinders, ACL en dan nog met je macjes op wit zitten te knipperen).

Vind het jammer dat rammstein niet mocht worden uitgezonden, daar keek ik eigenlijk wel naar uit (goede lichtman, gebruikt in z'n show's alleen wit).
Op donderdag 23 mei 2002 22:20 schreef LeonM het volgende:
WOEHOEW!
1e gig is idd erg leuk, iig veel suc6 en laat weten hoe je het er vanaf brengt ;) (liefst met pics natuurlijk :) )

anyhoe's kheb het weer veel te laat gemaakt, en te veel getyped, kga maar us naar bed (morgen middag examens wiskunden :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 23 mei 2002 22:20 schreef LeonM het volgende:
Het paneel weet ik niet pcies, niet echt op gelet, ik ga igg na me examens daar een avondje oefenen, om even het paneel goed onder de knie te krijgen, en daarna kan het echte werk beginnen *D
ff onder de knie krijgen zegtie dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04-2024

picobyte

MhIHIHI!

Joh LJ bennie nie zomaar :)
Laat je noofd iig niet op hol brengen dat DMX over een langere afstand traag wordt...Moek nogsteeds aan terug denken omdat een figuur in mijn omgeving daar heilig van overtuigd was(kweenie waar die persoon uithing tijdens de natuurkunde les (Stroom met lichtsnelheid enzo:-))
Dat wordt dit aangepaste RS232 protocol dus niet !
Alleen is er altijd een lag van 10~250mS afhankelijk van het adres dat je aanspreekt, en de manier waarop.
Kan met een goede voorbereiding worden opgevangen (een spot moet je immers ook voorgloeien en is dan alsnog vrij traag met oplichten) daar zijn beatcounters bdw ideaal voor en voor de improvisatie blijft een handbediening gwoon ideaal... een "dimmerbord" met veel schuiven en knoppen issuh dus wel fijn naast de CueueSheet-PC :)

BDW ik zelf zit niet(meer) in dit wereldje maar denk dat je hier nog wel wat aan hebt.

Edit:
Al heel wat reacties op geweest ziet ik dus nu...maar * picobyte gaat nu ff niet meer alles/ lezen.

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is nu ook een High Output X-spot verkrijgbaar met betere optics...

Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met mac 2k en x-spots, maar ik kan wel zeggen dat wat iedereen over martin zegt bij mij nog niet echt is gebeurd: kapotte macies?? Nooit geen last van! Alleen een partij bulbs die er na een paar branduren mee ophield...

En flashlight heeft ook veel martin spul hoor, juist geen varilite: dat heeft eml, focus en metam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op vrijdag 24 mei 2002 00:47 schreef stiena het volgende:

[..]

tjah, theater is niet mijn ding, de joue wel ben ik achter :)
Ik hecht er dan ook niet veel waarde aan dat je de overgang van de ene stand naar de andere een beetje 'out-of-place' is. Mits natuurlijk een zeer radicale stand (gobo & color & prisma & weet ikveel wat) naar een totaal andere stand, dan ff shutter dicht, show met conventioneel doorgaan, ff w88 tot ie klaar is met veranderen naar stand, en als je vindt dat het een moment is om de dingen weer aan te zetten shutter weer open. (daarom is trigger point ook erg makkelijk, schuif beetje open en je koppen gaan naar z'n stand, gooi je de schuif verder open gaat je shutter open)
Ik heb niks tegen rock'n'rollen hoor :) dat is gewoon lekker gaan met de banaan en knallen. Alleen bij theater streef je naar de ultieme vorm van perfectie, bij bij rock'n'roll niet boeit. Dan valt ook eerder de gebreken op bij de spots (zowel conventioneel als intelligent).
In theater word er vaak een overgang van de ene kleur naar de andere gebruikt met die wash spots> bij die Mac600 is dat een stuk lelijker dan bij een VariLite of StudioColor. Ook de beweging van Macs is wat schokkender> als je van een stand hele podium naar een stand centreren loopt bijvoorbeeld in 25Sec dan zie je die macs erger schokken dan de HES spotjes.
Dit soort zaken boeien alleen in theater, voorderest kan je alleen zeggen dat de kleuren van HES en Gobo's mooier zijn... Maar qua stabiliteit> cybers zijn altijd stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit wat in idd dat ze vaak stuk zijn...je moet gewoon zorgen dat je ze gebruikt en dat ze daarna weer terug gaan naar de poule...zo gaat dat in de studio's...geen gezanik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Op vrijdag 24 mei 2002 00:47 schreef stiena het volgende:

[..]

1e gig is idd erg leuk, iig veel suc6 en laat weten hoe je het er vanaf brengt ;) (liefst met pics natuurlijk :) )
Pics komen wel, t'is niet me eerste klus btw, heb al in meerdere tenten gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43390

Op donderdag 03 januari 2002 19:48 schreef MrShaggy het volgende:
VJ in de betekenis van Dooske had ik nog niet eens aan gedacht, ik dacht meer aan grafische projecties....
VJ's moet je idd selecteren op uiterlijk (grote tieten, lekkere kont, lekker bekkie, verzorgd geheel) en dan geldt dat alleen voor vrouwen. Zo'n Erik de Zwart :( depressief wordt je van die Henk Westbroekkloon...Nee, dat is een echt vrouwenberoep wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Op vrijdag 24 mei 2002 17:50 schreef LeonM het volgende:

[..]

Pics komen wel, t'is niet me eerste klus btw, heb al in meerdere tenten gestaan :)
welke club doe je het licht dan nu? jij woont ook in alphen namelijk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43339

Hmm, interessant forum, ben het een beetje aan het volgen.
Ook altijd weer leuk om te zien is de discussie over High-end vs. Martin. Ben (zie ico) een grote fan van de mac2k, en idd. was dat op pinkpop errug cool. Verder gaat ik over 2 weken m'n eerste show op een hog 1000 *D doen (eindelijk...) en hoop na de zomer definitief door te gaan op een hog II en de hog 1000 8-) . Zijn er btw nog andere nederlandse forums over operaten (of LJ-en, wat jullie willen...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zow, jij bent ook al aardig thuis daarin :)

Wees welkom! Waar heb je dat geleerd op die Hog te besturen, k ken die tafels en weet er wel iets van, de Whole Dog II van HES die is wel errug cool (hij staat in studio 22 in Hilversum, NOB..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
De whole hog leer je te kennen door er een keertje een theatershowtje op te doen ;) voor rock'n'roll is ie trouwens ook erg knallen met wing erbij. Maar dan gebruik je geen truuks zoals linken van cuelists :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit wat in, maar k wil wel alles weten van zo'n tafel..toch maar ff bellen met een scanoperator van mn stagebedrijfje..NOB..wantuh die hebben namelijk allemaal zo een opleiding gedaan..en geloof me dat is een goeie..naja over een tijdje spreek k ze weer :). In 22 staat ie met wing, heel leuk.

Ik wil weer is ff een leuke klus doen! Wie heeft er nog wat voor mij *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

zozo.. ik heb dit topic (te) lang niet gevolgt :)
ZIjn een hoop profs bijgekomen zo te zien..
De jaarlijkse toneel voorstelling op school nadert weer, en juist dit jaar (mijn laatste jaar op deze school) hebben ze besloten om een externe lichttechnicus in te huren en mij aan de kant te zetten, terwijl het 4 jaar prima is gegaan :( :( :(
Ik mag nog wel helpen met opbouwen enzo, en dat terwijl ik 3 jaar lang die voorstelling gedraait heb. Nu zegt die gozer opeens: nee wat jij wilt is overdreven, je doet het met wat jullie op school hebben en eventueel huur ik er een Elara bij. Hoor eens ff.. Daar kan je nauwelijks standjes op programmeren, en op dat ding van school kan je helemaal niet programmeren.. Die bestaat uit 2 banken van 18 kanalen en that's it :(
Ik geloof dat ik de Compulite Photon maar eens uit het theater waar ik werk ga meejatten >:) >:) (heb ik wel een digital-analog converter nodig :()

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip: www.flyingpig.com . Daar kan je Hogpc downloaden. Dat pakket is een simulatie van de Hog II, en samen met een visualizer (MSD o.i.d.) kan je dan oefenen. Dit wordt btw ook daar aangeboden in een speciale setup, dus na een tijdje downloaden kan je ervaren hoe een hog werkt. Bij voorkeur op 2 schermen ;). Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41521

offtopic:
Leuk topic dit; had ik nog nie gezien op tweakers. Aangezien ik al 5 jr licht doe bij mij op de middelbare school [nu ga ik de laatste weken in; examens sucken :)] best wel interesting.
Kheb die fatfrog ook wel us ergens zien liggen, maar aangezien er een grandMA () langs lag vond ik die zero niet meer zo interresant . Zag er wel leuk uit, maar hij voelt zo brak aan, dat doen alle zero's trouwens, en ik vond de schuiven te breed.
Tijdens een bandjesavond heb ik zo enthousiast een schuif opengezet van onze elara dat ie afbrak :7 Best heel lomp; nog nooit last van gehad. Nieuwe schuif bij de importeur besteld voor paar eurotjes; erin gezet en weer gaan met de banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op dinsdag 28 mei 2002 20:33 schreef mp3user het volgende:
Tip: www.flyingpig.com . Daar kan je Hogpc downloaden. Dat pakket is een simulatie van de Hog II, en samen met een visualizer (MSD o.i.d.) kan je dan oefenen. Dit wordt btw ook daar aangeboden in een speciale setup, dus na een tijdje downloaden kan je ervaren hoe een hog werkt. Bij voorkeur op 2 schermen ;). Dus...
Je kan ook een hele show met WYSIWYG designen ed, dan met je hogPC (of echte hog) besturen op je pc zodat je ziet hoe alles eruit ziet, en proggen en patchen.

Avo heeft ook zo'n stukje software voor z'n pearl,

tjah zero wat kan je erover zeggen.....heb in het begin veel show's gedraaid op een lightmaster 1200 MKII, met 2 banken en ruimte voor 1 chaser :9~ .Lekker analoge kabels trekken! B-) was altijd een feest toen (8>

Pff opleiding voor een hog, zelf leren is het best en goedkoopst ;). Enigste waar ik misschien een opleiding in wil volgen is rigging, daar heb je tenminste wat aan en is ook erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje:
Bij ons op school in de aula is er tijdens het vorige laagfeest (1e brugklas ruim 300 man) iemand flauwgevallen of iets in die trend. Nu is er binnenkort weer een groot feest; ditmaal met 1B/2B (dus zo'n 550 man) en de schoolleiding vond dit reden om ons waarschijnlijk te gaan verbieden om rook/stroboscoop te gaan gebruiken. Ik heb al een paar keer aan ze geprobeerd uit te leggen dat de rook hier niet verantwoordelijk voor kan zijn (is transparante langhangende rook); maar wel de slechte ventilatie van de zaal. Dat van de rook is mij verzekerd door de leverancier.
Nu ben ik op zoek naar informatie over stroboscoop. Wat mag? Wat is verantwoordelijk gebruik voor kinderen van 12-15 jaar? Het gaat om een 1,5 kW exemplaar; die op een hoogte van 6 meter hangt in een zaal van 20 bij 20 meter. Ik zou het echt btje jammer vinden als we geen strobo konden gebruiken... Is toch altijd wel gaaf. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de rook. Wat is "normaal" gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei, moeilijk...

Daar had ik vroeger dus ook altijd last van, dat er weer een brugklascoordinator (...) naar me toen kwam om te zeggen dat er minder strobe gebruikt moet worden. Het enige wat ik weet is dat stroboscoop problemen kan opleveren bij mensen die last kunnen hebben van epileptische aanvallen.

Truck is dan ook om de strobe niet allen te gebruiken maar in combo met parren o.i.d. zodat het effect iets wordt afgezwakt, en natuurlijk met mate gebruiken (dus als effect en niet als basislicht.) Daarnaast heeft flauwvallen ook te maken met: te weinig gegeten (zenuwachtig voor het feestje?), te weinig gedronken (geen zakgeld mee?), en een te warme zaal/weinig ventilatie.

Rook is niks anders dan vernevelde "olie" en is in principe ongevaarlijk (tenzij je je hele can leegpompt natuurlijk...). Het heeft meer een psychisch effect op mensen, omdat ze het associeren met brand/rook en het dan als een benauwend effect ervaren...

Vind ik, maar misschien hebben anderen er een beter verhaal voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Ik zit ook bij ons op school in de feestcommissie en wij doen ook altijd alles zelf en er zijn bij ons ook weleens mensen flauwgevallen... Dit heeft met het licht/rook niks te maken (of je moet idd ff een 5 liter can in een half uur wegwerken) het zit m vaak in het feit dat het erg warm wordt in de aula (bij ons op school iig wel...), weinig eten, vantevoren (veel) alcohol drinken (ja, dit doen bruggers al) en dan in die snikhete aula gaan ze veel ijs lopen eten (TIP: waterijs verkoopt als een speer :)) Ik denk dat die combinatie toch niet helemaal lekker is voor jelichaam, maar ik weet vrijwel zeker dat het licht er niets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
strobo moet je net als rook met mate gebruiken
een 150 watt strobe kun je als knipperlicht gebruiken
maar een 1500 watt strobe moet je erg zuinig mee zijn in t gebruik, vooral leuk zijn de extra functies die er op zo een strobe zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan dus zeker wel aan de strobo liggen!! Het is echt onzin om te zeggen dat mensen niet flauw kunnen vallen door het licht, en als jij zegt dat het bij jullie regelmatig gebeurt dan moet je nog maar eens heel erg goed gaan nadenken of je die knop niet te lang ingedrukt houdt!!

Strobo is natuurlijk best te gebruiken, maar dan als effect op climaxen etc. niet als basislicht op de beat ofzow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 29 mei 2002 20:17 schreef Techieguy het volgende:
Het kan dus zeker wel aan de strobo liggen!! Het is echt onzin om te zeggen dat mensen niet flauw kunnen vallen door het licht, en als jij zegt dat het bij jullie regelmatig gebeurt dan moet je nog maar eens heel erg goed gaan nadenken of je die knop niet te lang ingedrukt houdt!!

Strobo is natuurlijk best te gebruiken, maar dan als effect op climaxen etc. niet als basislicht op de beat ofzow!
juist ja

oftewel, als je zo een versnelstukkie heb moeie de strobe gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, bedankt voor de reply's.
Dat van die strobo hebben jullie inderdaad wel gelijk in; en die gebruiken we denk wat te vaak als gewoon basislicht :). Ik zal het even de rest zeggen; wat bedoelen jullie trouwens met speciale functies van een strobo? Die van ons knippert alleen maar :Y). Je kan dan het tempo en de intensiteit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

iff het bewijs dat er met conventioneel licht ook een vette partie gemaakt kan worden ;)

En pix zijn altijd leuk d8 ik ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lekenlinge.nl/nieuw/koldergala/IMG_8070.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lekenlinge.nl/nieuw/koldergala/IMG_8073.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lekenlinge.nl/nieuw/koldergala/IMG_8075.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lekenlinge.nl/nieuw/koldergala/IMG_8076.JPG

Dit was ons galafeest op school... ondanks dat we geen mac's, scans ofzo gebruikt hebben zag het er toch erg boeiend uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En die foto's zijn nu niet beschikbaar ofzo....ik zie nix iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 31 mei 2002 14:28 schreef Sanderdv het volgende:
En die foto's zijn nu niet beschikbaar ofzo....ik zie nix iig :P
shit, idd... De site ligt plat.. Morgen zullen ze het wel weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iff het bewijs dat er met conventioneel licht ook een vette partie gemaakt kan worden
Ik zal tijdens ons eindefeest 1B/2B ook ff wat picz maken :) Kijken welke leuker zijn :) Ik wil die van jou wel ff zien; misschien krijg ik nog ideeën :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaaa, doekjes...

(toch wel geimpregneerd he?)

Over 2 weken dan heb ik ook een feestje (www.iofestival.com) en daar zal ik dan wat pics van laten zien...

Setup (van mijn podium, zij er nl. 4 verschillende ) :
20kW par 64
18 Etc profiel
12 Movitec 250's
12 par 56
1 Hog 1000 :9~
en heeeeeeeeeel veel trussing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
afgelopen zaterdag hielden de lampjes van de scans er plots mee op...

heb dus heel t feest met conventioneel gedraaid, en zag er erg leuk uit :)

moet alleen niet vergeten dat je mensen kookt onder 4 kw pars :D

voorderest heb ik wat weinig tijd op t moment voor allerlei zaken.... ben aan de vriendin namelijk :D scheur iedere week meerdere keren naar zaandam op de scooter...

en nu scheur ik me bed in... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
iemand gisteren op de BBC 'Party at the Palace' gezien ? Ter ere van 50 jaar koningin Elizabeth.

De show was niet echt spectucalair, maar het half uur durende vuurwerk en de uitlichting van Buckingham Palace. Whoo :9~

Mega grote beelden geprojecteerd op het paleis, het leek net of er echt doek hing. Waarmee zouden ze dat gedaan hebben, daar zijn nl. wel wat sterke beamers voor nodig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 04 juni 2002 08:34 schreef kapser het volgende:
iemand gisteren op de BBC 'Party at the Palace' gezien ? Ter ere van 50 jaar koningin Elizabeth.

De show was niet echt spectucalair, maar het half uur durende vuurwerk en de uitlichting van Buckingham Palace. Whoo :9~

Mega grote beelden geprojecteerd op het paleis, het leek net of er echt doek hing. Waarmee zouden ze dat gedaan hebben, daar zijn nl. wel wat sterke beamers voor nodig denk ik zo.
Ik zeg 1 ding> BARCO's en ja die dingen zijn _VET_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
Als je niet in een club kan LJ-en kun je het altijd nog online doen : http://www.scienceyear.com/wired/index.html?page=/wired/games/light_designer/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op vrijdag 31 mei 2002 10:40 schreef bluppy2 het volgende:
iff het bewijs dat er met conventioneel licht ook een vette partie gemaakt kan worden ;)

En pix zijn altijd leuk d8 ik ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit was ons galafeest op school... ondanks dat we geen mac's, scans ofzo gebruikt hebben zag het er toch erg boeiend uit..
What the Fuck, ik draaide daar :)

Lachen zeg om dat hier zo tegen te komen. :D

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hellow People,

Is er ergens een crack ofzo te vinden voor Martin Show Designer, enne...als ik die dan gebruik met de HOGpc..geen probleem? Thnx voor je reactie!

Sandurr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, wees voorzichtig met wat je vraagt...

Maaruh hier zijn de pics van mijn showtje in Delft:
www.iofestival.com
Ik deed de lampjes in de hoofdzaal. Wat foto's om te showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gimmie.tudelft.nl/homes/blok9b/menno/iofestival/trussweb.jpg

Dat was hoe het er overdag uitzag (let op, 12 yoke's!)

Afbeeldingslocatie: http://www.gimmie.tudelft.nl/homes/blok9b/menno/iofestival/hogweb.jpg

Mijn tafeltje (een Hog 1000)

Afbeeldingslocatie: http://www.gimmie.tudelft.nl/homes/blok9b/menno/iofestival/greenweb.jpg

Leuke groene straaltjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.gimmie.tudelft.nl/homes/blok9b/menno/iofestival/superstarweb.jpg

En een hele rare band met een slijptol en twee chicks op het podium :?

Afbeeldingslocatie: http://www.gimmie.tudelft.nl/homes/blok9b/menno/iofestival/afgelopenweb.jpg

En toen was het afgelopen (tsjek hoe licht het weer was...)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het was wel leuk om een keer met een hog1000 te draaien, hopelijk zal ik het vaker gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, ziet er erg leuk uit hoor...ook mooi ontwerpje..niet al te strak, het heeft wel wat...kom ik aan met mn showtjes van 6 yoke's :( ...ben nog jong zullen we maar zeggen :)

Hoe lang heb je er over gedaan om die Hog 1000 een beetje te leren kennen?

In ieder geval..mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm, een paar weekjes zelfstudie. Maar dan is het nog steeds erg pittig hoor... Maar ik heb er wel veeeeel van geleerd. Nou maar eens kijken of ik het vaker kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Chilled podium man! Hadden wij dat maar op school...
Naja, wij over 2 weekies de eindfeesten en dan (met een zeeeer laag budget) maar wat ophangen... zullen wel 8 scans worden op een vierkantje truss van 5 bij 5... Oja en natuurlijk niet te vergeten lightjockey :r :r :r (vanwege dat lage budget, maar tis beter als die gare 2308)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe ik ga op mn oude school de 29ste een experiment doen: hoeveel macies passen er op t podium... Heb er 70 om t uit te poberen :)

Is voor een dansshow en ik krijg de vrachtwagen van een productie de dag ervoor mee waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Op woensdag 19 juni 2002 09:45 schreef Techieguy het volgende:
Hehe ik ga op mn oude school de 29ste een experiment doen: hoeveel macies passen er op t podium... Heb er 70 om t uit te poberen :)

Is voor een dansshow en ik krijg de vrachtwagen van een productie de dag ervoor mee waarschijnlijk :)
***Jaloers***
K*tschool van mij vind dat allemaal niet nodig, wij hebben hier niet eens een normaal geluidssysteem... je kan er wat mensen door laten spreken, maar wil je meer als 80 dB muziek... vergeet t dan maar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Nu online
He mp3user ,
Vergeet je dan de volgende keer niet om te checken of de noodverlichting uit mag (en deze dus niet meer met de wc's geschakeld staat) :)

Zag er verder erg mooi uit bij het io-festival maar ik vond het zonde van de inspanning dat het binnen nog zo licht was.
Ach maakte ook eigenlijk niet uit...na een uurtje of 2 kreeg ik toch nog maar heeeeeeel weinig mee.
hoewel superstar wel vet was trouwens.. en DAC ook :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan begrijp je ook wel dat ik een flinke baalavond had...
Kleurtje 33 Tl-licht is nou niet echt een sfeermaker :(. Ben je weken bezig geweest om die show te verzinnen en opbouwen, krijg je zoiets |:(. En idd, DAC was echt supervet, de hele zaal aan het springen (Hoewel ik zelf wel een lichte voorkeur had voor Peplab).

Maar het schijnt dat de volgende keer die tl's wel uitkunnen, zelfs de architect ging zich ermee bemoeien (die was er ook namelijk)! Afijn, volgend jaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Nu online
ben er nog niet helemaal uit of ik de vorige locatie mooier vind dan het nieuwe gebouw...
Maar ik vond zeker aangezien dit de eerste keer met deze opzet was dat het heel erg goed gedaan was.
Het licht en de rest van de aankleding wordt elk jaar beter!
en als die architect het niet doet...dan pist volgend jaar maar iedereen in het donker >:)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Maar ben jij niet Sander die nu eigenlijk in het 5e jaar zou zitten (dus na de zomer vakantie in het 6e jaar?) Had jij niet in de aula gewerkt? (Straks moet ik nog mijn id onthullen...) Dan ken jij Ferry en Pim etc. ook, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Nu online
inderdaad menno...dat ben ik..
zit tegenwoordig niet meer in Delft, maar voor het io festival kom ik natuurlijk nog wel even terug.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, waar je mensen maar weer niet tegen komt...

Dan zie ik je iig weer volgend jaar (en dan wordt het nog heftiger, dit was nog maar het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb besloten om het jongerencentrum waar ik me 5 jaar voor ingezet heb vaarwel te zeggen en door te gaan bij poppodium P60 te amstelveen, aangezien we daar erg leuke spullen hebben en ik me dus uitermate zal vermaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
soms drukt een mens te snel op een knopje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Op maandag 01 juli 2002 00:05 schreef MR_WAZOO het volgende:
soms drukt een mens te snel op een knopje......
OK, maar kan men soms dan niet alsnog op het "edit" knopje drukk'n!?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kan je m dan deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ff een vraagje. Ik heb dus in de elektuur een midi naar dmx converter gezien die je mbv software eenvoudig aan kan sturen. Is dit wat of is dit helemaal niets?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 20 juli 2002 17:47 schreef elgringo het volgende:
Ff een vraagje. Ik heb dus in de elektuur een midi naar dmx converter gezien die je mbv software eenvoudig aan kan sturen. Is dit wat of is dit helemaal niets?
is een leuk apparaatje ja, maar je moet 1 verstand hebben van dmx, ivm aansluiten op de pc....

welk proggie wil je gaan gebruiken om t aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op zondag 21 juli 2002 03:17 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

is een leuk apparaatje ja, maar je moet 1 verstand hebben van dmx, ivm aansluiten op de pc....

welk proggie wil je gaan gebruiken om t aan te sturen
weet ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 21 juli 2002 17:30 schreef elgringo het volgende:

[..]

weet ik nog niet
hmmm....

zou je der dan wel aan beginnen???

wat wil je aan gaan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
MR_WAZOO schreef op 21 juli 2002 @ 19:11:
[...]

hmmm....

zou je der dan wel aan beginnen???

wat wil je aan gaan sturen?
het wordt waarschijnlijk een lpt/dmx interface. En deze schijnt makkelijker aan te sturen te zijn. De midi/dmx interface had ic's nodig die erg slecht leverbaar waren

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste