How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Op donderdag 07 maart 2002 01:28 schreef Xtension het volgende:

Maar ik zou wel graag eens willen weten wie wat nou waar zoal doet als functie van LJ/Licht-technicus...
Mij noemen ze ook lichttechnicus.
Ik werk in De Pul in Uden als lichtfiguur en doe dit nu ongeveer een jaartje. Het is allemaal vrijwilligerswerk en de apparatuur is ook niet echt top, maar ik vermaak me best.

Wij hebben geen dure mac's hangen ofzo, alleen een stuk of 50 PAR's, 4 scan's, 4 E.T.'s, een 1500W strobe >:), en nog wat klein grut wat ik nooit gebruik.

Ik heb niet alle posts in dit topic niet gelezen, maar ik zag wel een berg plaatjes voorbij komen van allerlei leuke en dure controllers, maar ik vind dat je je niet moet verkijken op een leuke en makkelijke controller. Ik heb inmiddels geleerd dat het richten van de lampen, het kiezen van de kleuren en het maken van goede groepjes het allerbelangrijkste is van het hele lichtgebeuren.

Als je lichttechnicus wilt worden zou ik eerst als vrijwilliger ofzo bij een disco of poppodium in de buurt gaan 'oefenen' en als je denkt en als iedereen zegt dat je het een beetje kunt, kun je gaan denken om eens meer 'buiten de deur' licht te gaan doen, bijvoorbeeld met een bandje mee (je leert dan veel tafels en situaties kennen) of in een grotere tent gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

Vaagharses:: Ik vroeg het omdat ik er zelf niet meer werk en ik een hoop verhalen hoorde hoe kut het wel ging... Maja... Theater en R&R is ook veel leuker dan dance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Voor ClubRisk heb ik ook al een hele tijd niet meer gewerkt en ik vind het eigenlijk wel best :) Eigenlijk vind ik het ook niet zo leuk werk, knipperen op clubbeats... leuk voor een keertje maar niet als werk.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom op.. Wie nog?

Wie kan er wat vertellen over zn werk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ik werk in Theater de Fransche School in Culemborg (heel klein theater) en daarnaast doe ik heeeeel soms iets voor een verhuurbedrijf en ben ik verantwoordelijk voor de lichtinstallatie op school tijdens de jaarlijkse toneelvoorstelling.. (het laatste is het gaafste: lichtplan ontwerpen en heeeeel veeeel inhuren :))

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
gisteren weereens licht gedaan met de installatie die ik in ons jongerencentrum heb opgebouwd...

en ik mis de Avolites Pearl 2000 dus echtwel, maar das voornamelijk een luxeprobleem...

nu is t wachten tot komende vrijdag, dan heb ik me volgende klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 23:17 schreef MR_WAZOO het volgende:
gisteren weereens licht gedaan met de installatie die ik in ons jongerencentrum heb opgebouwd...

en ik mis de Avolites Pearl 2000 dus echtwel, maar das voornamelijk een luxeprobleem...

nu is t wachten tot komende vrijdag, dan heb ik me volgende klus...
gaat goed dus met onze wazoodude! :7
kunnen we je verw8en op shockers? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
uhm, feestend in de zaal jah:)

29 maart en 12 april doe ik licht
voor de geinterreseerden, 12 april is bas en ram en dana in P60, Amstelveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 25 maart 2002 23:28 schreef MR_WAZOO het volgende:

29 maart en 12 april doe ik licht
voor de geinterreseerden, 12 april is bas en ram en dana in P60, Amstelveen
Krijg je er nog een beetje voor betaald bij P60 of is het allemaal liefde werk oudpapier...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 23:28 schreef MR_WAZOO het volgende:
ook leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 25 maart 2002 23:36 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Krijg je er nog een beetje voor betaald bij P60 of is het allemaal liefde werk oudpapier...
liefde werk en heel veel bier, of breezer, dat zoek je zelf maar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik krijg overigens de laatste dagen weer enorm veel ideeën voor decor's die ik ontwerpen en bouwen wil... moet alleen kijken of ik ze ook uit kan gaan voeren...

weet iemand waar ik zwart doek vandaan kan halen??

ik heb veel zwart doek nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32375

in elke theater en en lichtwinkel vind je wel van dat zwart doek, zo niet-brandbaar

ben dus lj en ben nog vollop bezig met deftig materiaal aan te schaffen, heb onlangs 6 roboscans 218 zien staan voor een zacht prijsje, die ga ik waarschijnlijk al zeker kopen, maar nu stont er ook en 2de hands controler van een voor mij nog onbekend merk... het gaat over Luna van het merk ETR ( http://www.falco.be/verkoop/etr/default.htm of http://www.etr-lighting.ch/luna24en.htm ) nu is mijn vraag heeft iemand al ervaring met deze tafel? ik dacht dat het wel een goede controler zou zijn, vooral omdat hij volledig bestuurbaar is door midi en hij heeft ook nog is genoeg scenes beschikbaar. wel ff bij zegge controler is voor gebruike bij middel grote fuiven en/of optredes, iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:49
dat doek heet backdrop en is duuuuurrr, het moet namelijk brand vertragend enzow zijn, dus goedkoop zeeman doek mag je neit gebruiken.

edit
kijk eerst eens of die 218 de nieuwe of ouder versie's zijn voor je ze koopt. (ivm met aansturing)
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32375

edit
kijk eerst eens of die 218 de nieuwe of ouder versie's zijn voor je ze koopt. (ivm met aansturing)
/edit
ik denk da ze met martin protocol werken en met dmx, ma zal ik wel zeker nakijken, iemand die iets weet over de luna? hij is wel al redelijk oud.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 01 april 2002 02:16 schreef stiena het volgende:
dat doek heet backdrop en is duuuuurrr, het moet namelijk brand vertragend enzow zijn, dus goedkoop zeeman doek mag je neit gebruiken.

edit
/edit
doek kun je impregneren, heb ik wel spul voor... en bij de zeeman verkopen ze geen los doek...
ga weleens kijken in de amsterdamse poort
of ik goedkoop aan doek kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet wel n beetje zware doeken gebruiken.. anders laat het veel te veel licht door en hangt het ook niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 01 april 2002 18:04 schreef Techieguy het volgende:
Je moet wel n beetje zware doeken gebruiken.. anders laat het veel te veel licht door en hangt het ook niet goed...
het is meer het idee.....wil rondom een scherm een zwart stuk hebben zitten.... zit behalve de beamer geen licht achter voorlopig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Tja huur een paar theaterpoten in > wel duur trouwens enne je moet ze schoonhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 01 april 2002 18:24 schreef Vaagharses het volgende:
Tja huur een paar theaterpoten in > wel duur trouwens enne je moet ze schoonhouden.
goedkoop geimpregneerd doek voldoet hier wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je beter doek koopt kun je het ook nog voor andere dingen gebruiken...

Theaterdoeken huren vind ik veel te duur eigenlijk, ik snap het wel ivm schoonmaakkosten enzo, maar ten opzichte van aanschafprijs is de huurprijs van doeken echt veel te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 01 april 2002 18:49 schreef Techieguy het volgende:
Als je beter doek koopt kun je het ook nog voor andere dingen gebruiken...
ik ga ook echt niet t allergoedkoopste kopen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK dan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43339

Op de markt is je gulden een daalder (euro?) waard.
En daarna lekker impregneren...

Ennu, ik vind juist house dingen leuk om lichten op te doen, kan je lekker knallen!
Ben bezig om Hog-operator te worden B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35538

Ook flexxe tafel alleen niet te betalen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.highend.com/products/images/prdhogwing.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Afbeeldingslocatie: http://stina.dyndns.org/images/div/HOGIII.jpg

dees pas mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik hou t voorlopig even bij een avolites pearl 2000 kan ik nu alles mee wat ik ermee moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCameleon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 10:00
Nu weet ik dat de meeste hier het al over het proffesionelere spul hebben, maar het kan natuurlijk ook nog steeds simpel en effectief voor de kleinere jongens. Ik ben dus nu met een projecte bezig om met een standaart 486 met interface kaart (zelfbouw/gekocht) een hele rits lampen aan te sturen met de stilstaande presets, loopjes (chases) en later ook macro's (comlete lightshows) dus kijk anders eens bij Quicksoft of voor een drive in die het al gebruikt (Alpha release) op Silverwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 02 april 2002 16:52 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik hou t voorlopig even bij een avolites pearl 2000 kan ik nu alles mee wat ik ermee moet kunnen
Nou ik blijf erbij dat ie te duur is voor wat ie kan. Had afgelopen weekend een paar keer een diamond3 aangeraakt, dat ding is net zo hopeloos als die pearl en BTW ook nog eens loodzwaar voor wat ie kan.
Heel handig als je aan het taggen bent en je je dmxtester bent vergeten |:(
Nee ik blijf toch bij de hondenhok of die compulite tafels. Die avolites zouden pas leuk zijn als ze de helft van de prijs zouden zijn.... ten tweede crashen die dingen continu :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach... Die krengen zijn allemaal veel te duur... Ik vind t niet zoveel meer uitmaken, je koopt/huurt toch wel waar je zelf mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben inderdaad benieuwd wat die HOG III gaat doen...

Ik hoop dat ze die foutjes die er op de Plaza in Londen nog inzaten hebben weten weg te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 02 april 2002 18:02 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Nou ik blijf erbij dat ie te duur is voor wat ie kan. Had afgelopen weekend een paar keer een diamond3 aangeraakt, dat ding is net zo hopeloos als die pearl en BTW ook nog eens loodzwaar voor wat ie kan.
Heel handig als je aan het taggen bent en je je dmxtester bent vergeten |:(
Nee ik blijf toch bij de hondenhok of die compulite tafels. Die avolites zouden pas leuk zijn als ze de helft van de prijs zouden zijn.... ten tweede crashen die dingen continu :z
en ik blijf erbij dat als je em niet hoeft te tillen noch hoeft te kopen dat t dan een fijne tafel is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op woensdag 03 april 2002 00:23 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

en ik blijf erbij dat als je em niet hoeft te tillen noch hoeft te kopen dat t dan een fijne tafel is :D
Het moet natuurlijk niet uitlopen op een LX-console FlameWar. Maar ik zeg, avo is leuk zolang je nog niks anders hebt geproeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 03 april 2002 00:30 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk niet uitlopen op een LX-console FlameWar. Maar ik zeg, avo is leuk zolang je nog niks anders hebt geproeft :P
true true, alleen zit iets anders proeven er voorlopig niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch blijf ik erbij dat AVO's voor sommige mensen gewoon goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op woensdag 03 april 2002 20:54 schreef Techieguy het volgende:
Toch blijf ik erbij dat AVO's voor sommige mensen gewoon goed zijn...
Ja maar dat is een sirius 48 ook :) je moet niet vergeten dat zo'n pearl met tablet ook gauw 25000 is. Een HOG500 is dat ook, terwijl de functionaliteit vele malen hoger ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Illusion

(the art of)

Op woensdag 03 april 2002 22:12 schreef Vaagharses het volgende:
je moet niet vergeten dat zo'n pearl met tablet ook gauw 25000 is. Een HOG500 is dat ook, terwijl de functionaliteit vele malen hoger ligt ;)
een pearl2000 Tourpack (Pearl, tablet+digitzer, extra monitor, flightcase en focusfinder) doet zo'n 21.000 Gulden, maar daar zo'n €10.000 van. en daar heb je echt nog geen hog500 voor.
Op dit moment zou ik trouwens voor een MA (Duits) ofzo gaan, i.v.m. de dure dollar is een GrandMA in verhouding gewoon veel goedkoper

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Laatst online: 09-04 08:13
Kijk ook op:

http://www.pcdmx512.com

voor alle computerbased dmx oplossingen die je maar kunt bedenken. Dus geen geklooi met het zelf opnieuw uitvinden van dit DMX/PC-wiel. Dealer voor NL:

http://www.obm-veenendaal.nl

Grtz
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm je brengt t wel als reklame... Niet echt de bedoeling en er zijn nog wel meer pc based systemen zoals je in dit topic kunt lezen, en de mensen die hier aan zelfbouw doen, doen dat volgens mij meer voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Laatst online: 09-04 08:13
Laat ik het zo zeggen: het leek mij relevant. Als jij denkt van niet en dat het dus ongewenst is, zal ik de link wel weg-editen... no pun intended.

Wat betreft meerdere systemen: vaak zijn dit proprietary-systemen (Martin lighting bijv.), dus waar de hardware en software aan elkaar gelinked zijn. Dat is bij deze interfaces niet het geval.

Hoop dat jullie er wat aan hebben, zo niet... ignore it.

Groet'n,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
techtalk w03i :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Ha mensen

afgelopen nacht naar qlimax geweest en eens erop gelet welke lichttafel ze hadden staan daar in t thialf

en jawel, het was een avolites tafel dus vrienden van het got LJ topic > ik ben goed bezig :P

enne, niet als flame bedoelt maare, avolites is dus helemaal zo brak nog niet...

de operator was wel brak, had geen zin om met een geinterreseerd iemand over t licht te lullen... zat een beetje de avond uit te zitten had ik t subtiele idee..

t licht was dan ook niet denderend mooi inmekaar gestoken watbetreft de show zelf...

veelsteveel wit en weinig andere kleuren of speciale moves, ik had vaak t idee dat ze de diskette van trance energy hadden aangepast aan qlimax watbetreft dmx adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 07 april 2002 21:01 schreef MR_WAZOO het volgende:
Ha mensen

afgelopen nacht naar qlimax geweest en eens erop gelet welke lichttafel ze hadden staan daar in t thialf

en jawel, het was een avolites tafel dus vrienden van het got LJ topic > ik ben goed bezig :P

enne, niet als flame bedoelt maare, avolites is dus helemaal zo brak nog niet...

de operator was wel brak, had geen zin om met een geinterreseerd iemand over t licht te lullen... zat een beetje de avond uit te zitten had ik t subtiele idee..

t licht was dan ook niet denderend mooi inmekaar gestoken watbetreft de show zelf...

veelsteveel wit en weinig andere kleuren of speciale moves, ik had vaak t idee dat ze de diskette van trance energy hadden aangepast aan qlimax watbetreft dmx adressen
hahahaha Ja dat is ook geen maatstaf> LJ's ZIJN _PRUTSERS_. Ik ken geen een LJ die verstand van zaken heeft |:( Daarom zijn ze ook LJ, net als DJs> ook ellende en daarom noemen ze zichzelf maar kunstenaar :P.
Veel LJ's kunnen alleen maar op een Avo werken en dan nog moet je ze 1000x uitleggen> Exit Clear als die tafel niet doet wat ie normaal doet |:(.

Laatst in de HMH moest ik storingen taggen, tot 4x toe had die LJ de verkeerde schuif open staan |:( En zijn strobes werkte niet goed, was waarschijnlijk een patchfout, maar hij had die diamond al gewiped voordat we er in konden kijken. Diamond is btw ook schijtding> ding crasht alleen maar en is niet te tillen...

Tja je komt bestwel vaak Avo's tegen, maar ook heel veel mensen hebben windows op hun PC ... De echte shows werken toch meestal niet met AVO> daar zie je toch eerder een compulite, ETC, hog of VariLite tafel staan.

Maarja regel 1 is nog steeds> Je moet eerst weten wat je wil en dan kies je de tafel waarmee je het handigst dat effect kan creeeren. ipv van eerst de tafel kiezen en dan kijken wat je ermee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch is het ook wel handig om een tafel te kiezen die je kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 08 april 2002 01:11 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

hahahaha Ja dat is ook geen maatstaf> LJ's ZIJN _PRUTSERS_. Ik ken geen een LJ die verstand van zaken heeft |:( Daarom zijn ze ook LJ, net als DJs> ook ellende en daarom noemen ze zichzelf maar kunstenaar :P.
Veel LJ's kunnen alleen maar op een Avo werken en dan nog moet je ze 1000x uitleggen> Exit Clear als die tafel niet doet wat ie normaal doet |:(.

Laatst in de HMH moest ik storingen taggen, tot 4x toe had die LJ de verkeerde schuif open staan |:( En zijn strobes werkte niet goed, was waarschijnlijk een patchfout, maar hij had die diamond al gewiped voordat we er in konden kijken. Diamond is btw ook schijtding> ding crasht alleen maar en is niet te tillen...

Tja je komt bestwel vaak Avo's tegen, maar ook heel veel mensen hebben windows op hun PC ... De echte shows werken toch meestal niet met AVO> daar zie je toch eerder een compulite, ETC, hog of VariLite tafel staan.

Maarja regel 1 is nog steeds> Je moet eerst weten wat je wil en dan kies je de tafel waarmee je het handigst dat effect kan creeeren. ipv van eerst de tafel kiezen en dan kijken wat je ermee kan...
respecteer gewoon avolites eens ei, ik word een beetje doodziek van t gezwam van je dat die tafels bagger zijn
ze worden tenslotte niet voor niets gebruikt

sorry, dit moest er gewoon ff uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
  • Laatst online: 05-03-2022
iemand ervaring met Svoboda-bakken ? Eventueel foto's van situaties waar die gebruikt zijn. Ze worden gebruikt om een licht gordijn te creëeren. Heb deze bakken echter nog nooit ergens zien hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nja... Je zult t altijd blijven tegenkomen:: mensen die de apparatuur die jij goed vindt afkraken...

ps.
Een HOG 500 heeft IMO te weinig faders, maar daar hoor je mensen dan weer niet over...
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 09 april 2002 16:02 schreef Techieguy het volgende:
Nja... Je zult t altijd blijven tegenkomen:: mensen die de apparatuur die jij goed vindt afkraken...

ps.
Een HOG 500 heeft IMO te weinig faders, maar daar hoor je mensen dan weer niet over...
:o
haha die kan ik ook affikken hoor :) Hog 500 mist namelijk zijn palette buttons, moet je met een muis gaan klooien op dat schermpje |:( > Hog 500 is een leuke playback tafel als je een show hebt geprogt op een Hog2, maar voor Live is ie inderdaad minder ideaal en wel duur. De Hog600 is wel een wereldtafel> 24 lijntjes, helaas wordt die niet meer gemaakt.

Tja je kan nog steeds rijk worden als je de ultieme lichttafel bedenkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op dinsdag 09 april 2002 10:58 schreef kapser het volgende:
iemand ervaring met Svoboda-bakken ? Eventueel foto's van situaties waar die gebruikt zijn. Ze worden gebruikt om een licht gordijn te creëeren. Heb deze bakken echter nog nooit ergens zien hangen.
svoboda nog nooit gezien???
kijk dan eens naar een videoclip van Blof!!
allemaal Svoboda's
Een svoboda is zo'n bak met daarin iets van 10 lampen(2*5-matrix?), die een beetje een par36-pinspot karakteristiek hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 09 april 2002 21:28 schreef Illusion het volgende:

[..]

svoboda nog nooit gezien???
kijk dan eens naar een videoclip van Blof!!
allemaal Svoboda's
Een svoboda is zo'n bak met daarin iets van 10 lampen(2*5-matrix?), die een beetje een par36-pinspot karakteristiek hebben
beetje het idee van zo een blindergeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

euhm... sort of blinder geval, maar blinder is FLOOD (heel wijd versprijd licht) terwijl svoboda is SPOT=echte duidelijke (smalle) strallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ow meer het idee van een serie par 28 ofwel aircraft dinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die dingen gebruikt focus veel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
techtalk.... hmmzzz...
ik wil plaatjuhz dan kan ik ook een beetje begrijpen waar dit over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
ik snap het idee van de svoboda bak. Daarom wil ik het ook toepassen. Heb het ongetwijfeld ook wel eens gezien. Maar ik wil gewoon iets van een plaatje. Kan ik kijken hoeveel van die bakken ik nodig heb voor het effect dat ik wil.

maar goed zal de videoclips op de site van blof eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 11 april 2002 22:54 schreef kapser het volgende:
ik snap het idee van de svoboda bak. Daarom wil ik het ook toepassen. Heb het ongetwijfeld ook wel eens gezien. Maar ik wil gewoon iets van een plaatje. Kan ik kijken hoeveel van die bakken ik nodig heb voor het effect dat ik wil.

maar goed zal de videoclips op de site van blof eens bekijken.
post es url naar filmpie :D

hoeven wij nie te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
wat zijn trouwens striplights ? Gewoon strippen met kleine parren ofzo ?

Welke spots kan ik het beste gebruiken voor voetlicht in een schouwburg. Ze moeten voor op de toneelrand komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Dan moet je zipstrips hebben, ook ideaal om een horizon mee te belichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
wat zijn die zipstrips precies ? waar kan ik ergens een plaatje vinden en/of v.d. zipstrips zelf en het effect. De meeste verhuurbedrijven hebben geen plaatjes bij hun produkten staan. Weet er iemand een site met veel afbeeldingen van apparatuur en hun effect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
zipstrips zijn van die bakken met een rij van "halogeen" spotjes >> meestal hebben ze 3 kringen. Echt speciaal zijn ze niet, maar wel heel handig om egaal een horizon mee aan te lichten of voetlicht. Voorderest zijn het ellendige klote dingen om te taggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
weten jullie trouwens wat kut is > darters die een goedverlicht dartbord willen en klagen dat t licht te fel is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Op maandag 15 april 2002 00:05 schreef MR_WAZOO het volgende:
weten jullie trouwens wat kut is > darters die een goedverlicht dartbord willen en klagen dat t licht te fel is :D
Toch makkelijk op te lossen door een Fresnell (op 100%) op het bord te richten, en de rest van de zaal te dimmen (50%)?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 15 april 2002 14:58 schreef BillsGate het volgende:

[..]

Toch makkelijk op te lossen door een Fresnell (op 100%) op het bord te richten, en de rest van de zaal te dimmen (50%)?
niet als je geen fresnell en wel 5 dartborden heb :D

had gelukkig parren en een dimmer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kweet dat dit niet geheel t goede topic is maar, weet iemand nog een videomixertje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 03:17 schreef MR_WAZOO het volgende:
kweet dat dit niet geheel t goede topic is maar, weet iemand nog een videomixertje??
kan je dat niet beter met je computtertje doen???
en dan tv-out oid?

(ps. waar blijven de plaatjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 21 april 2002 23:22 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

en dan tv-out oid?

(ps. waar blijven de plaatjes?)
ik wil met 2 pc's en een videomixer aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 april 2002 23:22 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

en dan tv-out oid?
Dat is net zoiets als mixen via de PC!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 17:34 schreef Techieguy het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als mixen via de PC!!!
en wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 april 2002 18:01 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

en wat is daar mis mee?
Dat je er niet mee aan kan komen op een professionele produktie. Voor op schoolfesstjes die je zelf draait kan het wel, maar het is niet het echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 22:18 schreef Techieguy het volgende:

[..]

Dat je er niet mee aan kan komen op een professionele produktie. Voor op schoolfesstjes die je zelf draait kan het wel, maar het is niet het echte werk.
www.finalscratch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 23 april 2002 22:44 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

www.finalscratch.com
das pas leuk als je mixen kan, en echt goed mixen leer je t best met platen en 2 platenspelers van een net iets slechter merk dan technix

bij de weg

snelweg, binnenweg, doodlopende weg, maakt niet uit

maar dit hoort in t dj topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Chiron

Moderator Discord
Op maandag 22 april 2002 19:03 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

ik wil met 2 pc's en een videomixer aan de gang
hehe

how to become a VJ :)

overigens denk ik er sterk over om je achterna te gaan bij P60

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar finalscratch heeft ook nog hardware om te bedienen en is dus niet puur software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 24 april 2002 00:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

hehe

how to become a VJ :)

overigens denk ik er sterk over om je achterna te gaan bij P60
mjah, ze zijn wat volwassener bij P 60 vind ik wel lekker zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
shockers was een heerlijk feest, draaiend op avolites diamond tafels :D

helaas hadden ze de hardstylezaal net zo goed met de hand kunnen schakelen, er zat nog niet 1 intelligent lichtgeval tussen, vond t dus zo saai als de tering

maarjah, gelukkig maakten de technozaal en de andere zaal heel erg veel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 28 april 2002 19:04 schreef MR_WAZOO het volgende:
shockers was een heerlijk feest, draaiend op avolites diamond tafels :D
Ik zeg niks over die bende van avo :X :)
helaas hadden ze de hardstylezaal net zo goed met de hand kunnen schakelen, er zat nog niet 1 intelligent lichtgeval tussen, vond t dus zo saai als de tering

maarjah, gelukkig maakten de technozaal en de andere zaal heel erg veel goed
WOW eindelijk weer een zaal zonder wapperlampen :) Met parren maak je de show 8-)

Heb nu net laatste voorstelling gedraaid van het showtje wat ik belichtte in theater pompoen en dat was harststikke gaaf en zag er nog leuk uit ook en dat met een sirius 24 :) Spelen met source4 zooms, fresnels. PCs en parren is het leukste wat er bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Op maandag 14 januari 2002 00:12 schreef djdisease het volgende:

[..]

dit zijn mijn speeltjes:
[afbeelding]

en 2x deze :
[img=http://dj.frummel.com/ma_dimmer.jpg]

en een analoge controller is een 'normaal' schuivenpanleetje, met vaak 2 presets, die 0-10 v uitstuurt naar analoge dimmerpacks...
Ha ha... die LightCommander hebben wij ook. Alleen hebben wij de software geupgrade door de firmware chip te vervangen. Het is nu nog steeds een 24/6 tafel, maar als je dat ding op Wide zet dan heb je een 48/6 tafel :7

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 29 april 2002 02:32 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Ik zeg niks over die bende van avo :X :)
[..]

WOW eindelijk weer een zaal zonder wapperlampen :) Met parren maak je de show 8-)
je kan met parren de show maken, in geval van een bandje jah, maar op een housefeest als dit mistte ik in deze zaal toch echt wapperlampen, zoals jij dat noemt...

ik vraag me toch nog steeds af, wat heb jij tegen op wapperlampen?
Heb nu net laatste voorstelling gedraaid van het showtje wat ik belichtte in theater pompoen en dat was harststikke gaaf en zag er nog leuk uit ook en dat met een sirius 24 :) Spelen met source4 zooms, fresnels. PCs en parren is het leukste wat er bestaat...
doe jij weleens iets van een housefeest?? ik bedoel, die wapperlampen zien der toch gewoon megamooi uit, als dat licht op de maat van de muziek een beweging maakt met daarbij een gobo en kleur die bij de muziek past, das toch geweldig??:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 29 april 2002 18:51 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

je kan met parren de show maken, in geval van een bandje jah, maar op een housefeest als dit mistte ik in deze zaal toch echt wapperlampen, zoals jij dat noemt...

ik vraag me toch nog steeds af, wat heb jij tegen op wapperlampen?

[..]

doe jij weleens iets van een housefeest?? ik bedoel, die wapperlampen zien der toch gewoon megamooi uit, als dat licht op de maat van de muziek een beweging maakt met daarbij een gobo en kleur die bij de muziek past, das toch geweldig??:D
Ik heb heel veel (house)feesten gedaan :) en bouw nog steeds vaak housefeesten. Maar het probleem van de housefeesten is dat het allemaal goedkoop moet enzo. Dus teken maar 10 Mac500's in en het is klaar. Nou dat is dus _ZOOOOO_ saai. Ten tweede vind ik HMI licht te kil, ik zou bijna filterhouders voor wapperlampen willen hebben om er correctiefilters voor te kunnen hangen :) .
Als ik op dit moment moet kiezen tussen alleen maar wapperlampen of een plan met zooms/profiels/parren/PC's/Fresnel nou dan weet ik het wel.
CONVENTIONEEL :) je kan daar ZULKE geile dingen mee maken.
Ik geef wel toe dat een paar wapperlampen het wel net af maken. Maar helaas is de trend om geen conventioneel spotje meer in te hangen, nou dat is dus gewoon LELIJK...

Maarja als je wilt weten wat ik vooral doe... euh (house)feestjes, bedrijfevenementen, beetje rock'n'roll en theater. En ik moet zeggen dat ik theater het leukst vindt, maar af en toe lekker beuken op een feestje is ook niet verkeerd 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 29 april 2002 20:07 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Ik heb heel veel (house)feesten gedaan :) en bouw nog steeds vaak housefeesten. Maar het probleem van de housefeesten is dat het allemaal goedkoop moet enzo. Dus teken maar 10 Mac500's in en het is klaar. Nou dat is dus _ZOOOOO_ saai. Ten tweede vind ik HMI licht te kil, ik zou bijna filterhouders voor wapperlampen willen hebben om er correctiefilters voor te kunnen hangen :) .
Als ik op dit moment moet kiezen tussen alleen maar wapperlampen of een plan met zooms/profiels/parren/PC's/Fresnel nou dan weet ik het wel.
CONVENTIONEEL :) je kan daar ZULKE geile dingen mee maken.
Ik geef wel toe dat een paar wapperlampen het wel net af maken. Maar helaas is de trend om geen conventioneel spotje meer in te hangen, nou dat is dus gewoon LELIJK...

Maarja als je wilt weten wat ik vooral doe... euh (house)feestjes, bedrijfevenementen, beetje rock'n'roll en theater. En ik moet zeggen dat ik theater het leukst vindt, maar af en toe lekker beuken op een feestje is ook niet verkeerd 8-)
alleen wapperlampen is geen hol aan , maar geen wapperlampen is ook ruk vind ik, maar neem dan wel giotto's en geen mac's ofzo, en een paar 918's is ook wel ok..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 29 april 2002 21:07 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

alleen wapperlampen is geen hol aan , maar geen wapperlampen is ook ruk vind ik, maar neem dan wel giotto's en geen mac's ofzo, en een paar 918's is ook wel ok..:)
Nou zonder wapperlampen kan je er zeker wel iets HEEL vets van maken. Maar dan moet je wel heel goed spelen met ACLs parren blinders en profiels met evt Gobo's enz enz. Laat ik het zo stellen je kan een vette show maken met alleen conventioneel. Een show met alleen wapperlicht is sowieso niet spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 29 april 2002 21:28 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Nou zonder wapperlampen kan je er zeker wel iets HEEL vets van maken. Maar dan moet je wel heel goed spelen met ACLs parren blinders en profiels met evt Gobo's enz enz. Laat ik het zo stellen je kan een vette show maken met alleen conventioneel. Een show met alleen wapperlicht is sowieso niet spannend.
alleen gewapper KAN ook spannend zijn, ooit weleens een wapper als spot gebruikt? maar ik heb t liefst bij een show zowel wappers als spots, tenzij je een band uitlicht. Maar waarom wapperlampen negeren, die dingen zijn er nou eenmaal dus waarom zou je ze niet gebruiken, in de meeste wappers zitten trouwens correctiefilters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op maandag 29 april 2002 02:50 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Ha ha... die LightCommander hebben wij ook. Alleen hebben wij de software geupgrade door de firmware chip te vervangen. Het is nu nog steeds een 24/6 tafel, maar als je dat ding op Wide zet dan heb je een 48/6 tafel :7
alle beetje recente 24/6jes(iig vanaf de II) hebben een wide mode, dan krijg je gewoon dubbel aantal kanalen en wordt het geen 48/6 want die krijgt in wide mode weer 96 kanalen :).
Op maandag 29 april 2002 21:07 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

een 918 is gewoon een mac 500 zonder spiegelkop als het ware, die sgm's zijn echt niet beter dan macjes imho en zeker niet kwa uiterlijk, neem dan een paar x.spots ofzow 8-), hoewel die dingen weer nix zijn tegenover mac 2k's

Anywayz, met alleen wapperlampen maak je geen show, parren (conventioneel)maken de show en die wapperlampen zijn extra's, het is dus niet of of maar en en imho :)
alhoewel een show met alleen parren als je goed uitgelicht hebt met een paar aircraft setjes vaak mooier is dan een setje met alleen wappers. :Y)

je gaat toch geen bakken met parren met een hog sturen :X (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 29 april 2002 23:19 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

alleen gewapper KAN ook spannend zijn, ooit weleens een wapper als spot gebruikt? maar ik heb t liefst bij een show zowel wappers als spots, tenzij je een band uitlicht. Maar waarom wapperlampen negeren, die dingen zijn er nou eenmaal dus waarom zou je ze niet gebruiken, in de meeste wappers zitten trouwens correctiefilters
haha was het maar zo> HMI licht blijf je zien ... en ik heb wappers op meer manieren gebruikt zien worden dan je nu misschien denkt ;) misschien is dat wel de rede dat ik erg pro conventioneel ben. En toch zal je mij cybers in zien tekenen als het bugdet het toe laat. Maar de basis is conventioneel, het toefje room is met intellilicht. Ik gebruik liever een scroller dan een robocolor ... tja scroller is kutter/duurder maar je hebt wel een source4 als schijnwerper en source4s zijn ZOOOO mooi.

Een rock show met een WholeHog> ik doe het evt met wing of sirius48 op de dmx ingang als wing. Liever dan een avolites en als ik geen hog mag kiezen zou ik voor een micron of sparktop gaan van compulite afhankelijk van de showgrote. Tja het zal wel met denkwijze te maken hebben... ik heb graag een keypad waarop ik alles kan selecteren enzo. Werkt gewoon sneller en simpeler dan met faderbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 29 april 2002 23:37 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

haha was het maar zo> HMI licht blijf je zien ... en ik heb wappers op meer manieren gebruikt zien worden dan je nu misschien denkt ;) misschien is dat wel de rede dat ik erg pro conventioneel ben. En toch zal je mij cybers in zien tekenen als het bugdet het toe laat. Maar de basis is conventioneel, het toefje room is met intellilicht. Ik gebruik liever een scroller dan een robocolor ... tja scroller is kutter/duurder maar je hebt wel een source4 als schijnwerper en source4s zijn ZOOOO mooi.

Een rock show met een WholeHog> ik doe het evt met wing of sirius48 op de dmx ingang als wing. Liever dan een avolites en als ik geen hog mag kiezen zou ik voor een micron of sparktop gaan van compulite afhankelijk van de showgrote. Tja het zal wel met denkwijze te maken hebben... ik heb graag een keypad waarop ik alles kan selecteren enzo. Werkt gewoon sneller en simpeler dan met faderbanken.
ik ben gewoon van mening dat je de mooiste show krijgt door alles ze plekkie te geven, en met bewegend licht, en dan bedoel ik dus giotto's, roboscans etc en geen mac spotts

watbetreft de lichttafel, ik weet niet wat jij kletst over keypads, maar dat heeft de avolites pearl 2000 dus weldegelijk, gewoon kwestie van weten HOE die tafel werkt, en de handleiding lezen en em ook echt lezen, meer is het niet, duurt alleen wat langer voor dat je de avolites kent, maar die tafels vind ik persoonlijk heel erg lekker werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 30 april 2002 00:28 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

ik ben gewoon van mening dat je de mooiste show krijgt door alles ze plekkie te geven, en met bewegend licht, en dan bedoel ik dus giotto's, roboscans etc en geen mac spotts

watbetreft de lichttafel, ik weet niet wat jij kletst over keypads, maar dat heeft de avolites pearl 2000 dus weldegelijk, gewoon kwestie van weten HOE die tafel werkt, en de handleiding lezen en em ook echt lezen, meer is het niet, duurt alleen wat langer voor dat je de avolites kent, maar die tafels vind ik persoonlijk heel erg lekker werken
Ja hij heeft eent keypad... maar die is niet handig... ik terg lichttafels altijd tot het uiterste omdat ik altijd TE veel wil. Zelfs een hog doet soms niet wat ik wil, maar die tafel komt nog het meest in de richting. Sorry hoor maar ik ben niet iemand die de TD opbelt dat de tafel stuk is, omdat ik ben vergeten ben op Clear te drukken. Tja je had wel op kunnen maken uit mijn reply's dat ik wel vaker op een avo heb gedrukt dan 2x ;) en ik erger me gewoon kapot dat ik een aantal heel simpel ogende effecten met wapperlampen niet simpel kan maken en dat met een hog er in 5 minuten in kan zetten. En dat alleen maar omdat een hog alles als een Cuelist ziet. Ook de paletten van de hog werken 10x handiger en beter dan de pearl met preset focussen. Nog een punt, bij een Hog overruled de Programmer ECHT het playback gedeelte> start voor de gein maar eens een moving chase en selecteer die spots en gooi hem op een positie, nou dan gaan ze ff naar die positie en dan gaan ze weer wapperen. Bij een hog blijven ze staan totdat je de programmer leeg gooit. Nog een handige functie van de hog> met Pig + een pallet button kan je een positie uit de programmer flikkeren zonder dat je hele programmer wordt leeggegooid. Of Knockout, dan kan je 1 groep spots heel simpel uit de programmer gooien.
Allemaal dingen die met de Pearl niet zo makkelijk gaan... Ik kan nog wel ff doorgaan ;) Ik roep echt niet voor niets dat ik die Pearl een sirius 48 met wapperlamp functie is. Het is een leuke tafel, maar niet die 25000 gulden(met tablet) waard, kan je beter een jandshog 1000 huren/kopen. Hog 500 is btw ruk omdat je daar geen palettes op hebt, alleen maar leuk voor theater dus. De beste rock'n'roll hog was de jandshog 600, deze had 24 playback faders, helaas wordt die niet meer gemaakt :'(
Nog een verschil met de pearl, bij de pearl heb je geen extra scherm nodig, de info die erop staat is toch onduidelijk/niet boeiend. Bij de hog heb je aan die 4 schermen (2 touchscreens, 2 VDU's) eigenlijk nog niet genoeg. Omdat de info gewoon handig is.

En als je goed leest zeg ik niet dat je bewegend licht moet weglaten. Het enige wat ik wil aangeven richting de wapperlampgeile mensen is, dat er een stroming gaande is binnen de lichttechniek dat het toch weer meer rock'n'roll met parren aan het worden is. Dat geeft toch net dat beetje wat je tegenwoordig vaak mist. Alleen maar gewapper is ook eentonig. Nog een punt met wapperlampen. Ze hoeven niet altijd te wapperen ;)

Ja sorry voor deze agressieve reply, maar ik kan er niet tegen dat iemand beweert dat de manual van de lichttafel niet goed lees, voordat ik uitspraken doe. Ik heb al genoeg LX-consoles aangeraakt om te weten wat ik prettig vind en wat niet. Ik hanteer trouwens devolgende werkwijze>> ik wil dit plaatje hebben/dit effect en dan ga ik stoeien met de tafel die er staat om het eruit te krijgen. Niet andersom zoals veel gebeurt. Elke keer valt die pearl me weer tegen. Ook blind proggen bv> het KAN wel maar met een hog is het simpeler. Dan heb ik nog geeneens geroepen dat het ding CONTINU crasht. Nieuw of oud er is altijd wat met die pearl... Heb ook een keer een diamond aangeraakt, ach was geinig maar ook die tafel is zijn geld niet waard en is veel TE lomp voor wat ie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 30 april 2002 01:13 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Ja hij heeft eent keypad... maar die is niet handig... ik terg lichttafels altijd tot het uiterste omdat ik altijd TE veel wil. Zelfs een hog doet soms niet wat ik wil, maar die tafel komt nog het meest in de richting. Sorry hoor maar ik ben niet iemand die de TD opbelt dat de tafel stuk is, omdat ik ben vergeten ben op Clear te drukken. Tja je had wel op kunnen maken uit mijn reply's dat ik wel vaker op een avo heb gedrukt dan 2x ;) en ik erger me gewoon kapot dat ik een aantal heel simpel ogende effecten met wapperlampen niet simpel kan maken en dat met een hog er in 5 minuten in kan zetten. En dat alleen maar omdat een hog alles als een Cuelist ziet. Ook de paletten van de hog werken 10x handiger en beter dan de pearl met preset focussen. Nog een punt, bij een Hog overruled de Programmer ECHT het playback gedeelte> start voor de gein maar eens een moving chase en selecteer die spots en gooi hem op een positie, nou dan gaan ze ff naar die positie en dan gaan ze weer wapperen. Bij een hog blijven ze staan totdat je de programmer leeg gooit. Nog een handige functie van de hog> met Pig + een pallet button kan je een positie uit de programmer flikkeren zonder dat je hele programmer wordt leeggegooid. Of Knockout, dan kan je 1 groep spots heel simpel uit de programmer gooien.
Allemaal dingen die met de Pearl niet zo makkelijk gaan... Ik kan nog wel ff doorgaan ;) Ik roep echt niet voor niets dat ik die Pearl een sirius 48 met wapperlamp functie is. Het is een leuke tafel, maar niet die 25000 gulden(met tablet) waard, kan je beter een jandshog 1000 huren/kopen. Hog 500 is btw ruk omdat je daar geen palettes op hebt, alleen maar leuk voor theater dus. De beste rock'n'roll hog was de jandshog 600, deze had 24 playback faders, helaas wordt die niet meer gemaakt :'(
Nog een verschil met de pearl, bij de pearl heb je geen extra scherm nodig, de info die erop staat is toch onduidelijk/niet boeiend. Bij de hog heb je aan die 4 schermen (2 touchscreens, 2 VDU's) eigenlijk nog niet genoeg. Omdat de info gewoon handig is.

En als je goed leest zeg ik niet dat je bewegend licht moet weglaten. Het enige wat ik wil aangeven richting de wapperlampgeile mensen is, dat er een stroming gaande is binnen de lichttechniek dat het toch weer meer rock'n'roll met parren aan het worden is. Dat geeft toch net dat beetje wat je tegenwoordig vaak mist. Alleen maar gewapper is ook eentonig. Nog een punt met wapperlampen. Ze hoeven niet altijd te wapperen ;)

Ja sorry voor deze agressieve reply, maar ik kan er niet tegen dat iemand beweert dat de manual van de lichttafel niet goed lees, voordat ik uitspraken doe. Ik heb al genoeg LX-consoles aangeraakt om te weten wat ik prettig vind en wat niet. Ik hanteer trouwens devolgende werkwijze>> ik wil dit plaatje hebben/dit effect en dan ga ik stoeien met de tafel die er staat om het eruit te krijgen. Niet andersom zoals veel gebeurt. Elke keer valt die pearl me weer tegen. Ook blind proggen bv> het KAN wel maar met een hog is het simpeler. Dan heb ik nog geeneens geroepen dat het ding CONTINU crasht. Nieuw of oud er is altijd wat met die pearl... Heb ook een keer een diamond aangeraakt, ach was geinig maar ook die tafel is zijn geld niet waard en is veel TE lomp voor wat ie kan.
excuus dan voor dat van niet de handleiding lezen, maar ik weet ook wel genoeg negatieve dingen over de Pearl, alleen, ik zit weer in een ploeg die de Hog weer kut vind, omdat je er 4 schermen bij nodig hebt voordat je lekker met dat ding kan werken (niet mijn eigen woorden maar een quote), dat de pearl vastloopt is jammer, maar ik denk ook de kracht van een pearl daarin schuilt, zodra je op reset gedrukt hebt is t max 5 seconden en je tafel is er weer, inclusief de instellingen die je gemaakt had

de reden dat ik trouwens zo pro avolites ben is omdat ik shows zie , geprogrammeerd op een avolites tafel die ik er gewoon zwaar mooi uit vind zien, zo had de grote zaal van shockers (parkhal) een hele mooie show, met jawel een diamond als sturing

watbetreft me andere punt, het wapperen en het kleurwissellen, dat waren dus de problemen die ik had met het licht in de hardstylezaal op shockers

dan mag je dus schreeuwen, geweldig, geen wappers, maar zoals t nu was zag de zaal er echt niet uit dus, ze hadden een plafond gemaakt van truss, op zich inderdaad errug mooi met alleen parren, alleen, dat dak was maar 1/4e van de zaal, voorderest was de zaal niet intiem ofzo, zelfs de amsterdam arena met sensation is gezelliger, en op dat punt kom ik dan met me wappers, ze geven een stukje extra, wat je nooit op kan lossen met alleen spots

nog iets anders trouwens, ik vergeet nog een heel erg leuke serie effecten, de vaste bewegende disco effecten. wil weleens weten wat je daarvan vind, want daarin is ook nog t nodige leuks te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13167

gewoon like me
lekker met laser's doen

alle andere licht effecten zuigen over het algemeen er is niks zo vet als een goeie lasershow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
LUISTER, jullie hebben gelijk dat je met dmx heeeeeel veeeel kan, maar het is voor een beginnende dj meestal financieel niet haalbaar.

Je kan namelijk ook met een gewoon analoge dimmer en dimmerpacks heel veel.

Dan heb ik het voornamlijk over wat je voor veel minder tog aan meer lichten kwijtben, meer variatie enz.

als jullie het niet helemaal snappen,

DMX512 : het zelf besturen van lichten
Analoge: lichten besturen zichzelf, op het ritme van de muziek, als de kleuren je niet zo heel veel uitmaken en je het graag een beetje simpel, goedkoper (zeg niet goedkoop :P ) en tog goed wil houden zou ik gewoon een beetje redelijke analoge lichten kopen:

http://www.skytronic.com/nl/index.php3?offset=0&pg=similar&sf=15.10.15

http://www.skytronic.com/nl/index.php3?offset=0&pg=similar&sf=15.10.25

http://www.skytronic.com/nl/index.php3?inc=prod/15.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar mijn mening gaat het toch meer om wat je ermee doet dan wat je hebt hangen/staan...

Mijn vader doet bijna aleen nog maar intelligent licht (ook in theater). Maar toch staat hij hoog aangeschreven in de theaterwereld, omdat het wel op een theatermanier gebruikt wordt...

Ik denk dat sommige mensen zich n beetje blindstaren op 1 aspect van het belichten:: de apparatuur. Terwijl de man/vrouw die het bedient in mijn ogen veel belangrijker is.

Over de kleur temp. van intelligent licht:: er zijn ook mensen die dat juist mooier vinden, maar wat ik wel weet is dat het voor jou meer opvalt dan voor het publiek, dat vind het interessanter wat er met het licht gedaan wordt dan waar het mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens... stop nou maar met lullen over lichtcomputers::

De StatusCue van Highend/LWR roeleerd toch!!

;)

ps.
Dit zeg ik dus om aan te geven dat t nergens op slaat om te blijven discussieren over lichtcomputers:: ik kan met n statusq meer dan met n wholehog of pearl, maar dat komt omdat ik m met mn ogen dicht kan bedienen. Zoals ik al zei:: het gaat om de persoon die het bedient!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op zich is een discussie over lichtcomputers helemaal geen bezwaar. Ook al mogen er natuurlijk gerust andere dingen in dit topic.
Geen enkele discussie is overbodig. Ik heb afgelopen weekend in een theater 1,5 UUR!!!! met een theatertechnicus over verschillende ophanghaken voor lampen gepraat. Ik bedoel zelfs de kleinste dingen kunnen informatief / belangrijk / interresant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 30 april 2002 21:55 schreef Illusion het volgende:
Op zich is een discussie over lichtcomputers helemaal geen bezwaar. Ook al mogen er natuurlijk gerust andere dingen in dit topic.
Geen enkele discussie is overbodig. Ik heb afgelopen weekend in een theater 1,5 UUR!!!! met een theatertechnicus over verschillende ophanghaken voor lampen gepraat. Ik bedoel zelfs de kleinste dingen kunnen informatief / belangrijk / interresant zijn.
en jongens, daar is dit topic dus voor....:D

kom op met die verhalen, vragen, meningen etc...

ik zoek bijvoorbeeld momenteel 2ehands dimmerpacks, werkend welteverstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

nou Mr_wazoo, wat dacht je hiervan dan? :
OBSESSION schreef op Sat Apr 27 20:49:00 2002: 2xIESdimmers 6kanalen per dimmer a"2,4 amper per kanaal+omvormer van dmx naar analoog prijs 575 euro tel.0345- 615469 of 0653539063 OBSESSION@WOUT2.MIJWEB.NL
**Ik vind het persoonlijk te duur voor 12*0,5KW, maar dat is persoonlijk
**Deze is een stuk beter:
GV Audio Rentals schreef op Wed Apr 17 11:53:29 2002: Te koop aangeboden uit de verhuur 2x pulsar dimmerpack 6x 2KW 300 e p/s , 1x Strong 12x 2KW dimmerpack 650 e , 3x ADB dimmers 1x5KW installatie versie 75 e p/s, 1x ADB 3x5KW dimmer installatie versie 225 e , 1x ADB 6x2KW dimmer 275 e ,1xpulsar 6x1KW dimmer 175 e , pulsar 6x2KW switchpack 150 e info@gvaudio.com
edit:

Gvaudio is een gerespecteerd bedrijf in Leeuwarden, daar zijn gewoon goede zaken mee te doen voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik zoek een 8 kanaals, das t probleem, tis wel te koop overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

ik ben eigenlijk nog nooit 8kanaals dimmers tegengekomen. Hooguit een keertje een van Pulsar 8*0,5KW ofzo.
Botex heeft echter wel 4knaals dimmers ik gok de DPX420 (want de 620 is een zeskanaals) En die kosten volgens mij bijna niets (relatief begrip). Daar kan je natuurlijk wel gewoon 2 van opelkaar zetten.
Wat is het budget, hoeveel ruimte mag het innemen, welk vermogen moet het hebben, welke interface (analoog DMX)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
k zit weer in een ploeg die de Hog weer kut vind, omdat je er 4 schermen bij nodig hebt voordat je lekker met dat ding kan werken (niet mijn eigen woorden maar een quote)
mjah :Z je hebt bij een hog helemaal geen 4 schermen nodig, die 2 die eral inzitten zijn vaak algenoeg om lekker te werken.
Op dinsdag 30 april 2002 08:37 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

dat de pearl vastloopt is jammer, maar ik denk ook de kracht van een pearl daarin schuilt, zodra je op reset gedrukt hebt is t max 5 seconden en je tafel is er weer, inclusief de instellingen die je gemaakt had
de kracht van een console is het vastlopen.... vreemd :z
dan is windows wel een heel krachtig os (8>
de reden dat ik trouwens zo pro avolites ben is omdat ik shows zie , geprogrammeerd op een avolites tafel die ik er gewoon zwaar mooi uit vind zien, zo had de grote zaal van shockers (parkhal) een hele mooie show, met jawel een diamond als sturing
ohjah.... dat heeft echt veel met de sturing te maken hoe een lichtshow eruit ziet, je kan dezelfde lichtshow met een avo maken als met een botex, ongeacht welke tafel, ligt aan de lj.
dan mag je dus schreeuwen, geweldig, geen wappers, maar zoals t nu was zag de zaal er echt niet uit dus, ze hadden een plafond gemaakt van truss, op zich inderdaad errug mooi met alleen parren, alleen, dat dak was maar 1/4e van de zaal, voorderest was de zaal niet intiem ofzo, zelfs de amsterdam arena met sensation is gezelliger, en op dat punt kom ik dan met me wappers, ze geven een stukje extra, wat je nooit op kan lossen met alleen spots
hij zegt toch ook niet dat geen wappers goed/geweldig/smashing zijn, hij zegt dat je met parren een mooi lichtshow kan maken, en de show vaak met wappers afmaakt. true bij een trance/dance whatever feest heb je meer aan wat koppen dan aan een spiegelbal met een pinspot, maar zonder conventioneel ben je nergens.

wat is jou probleem met macjes trouwens, die zijn een stuk beter dan die scan's van martin.
Op dinsdag 30 april 2002 08:44 schreef subgrafix3d het volgende:
gewoon like me
lekker met laser's doen

alle andere licht effecten zuigen over het algemeen er is niks zo vet als een goeie lasershow
jah laten we het op het front wat lasers om de band uit te lichten, en tegen een paar lasers op onze boeren/bier feesjes ;)

en de discussie tussen de wholehog II en de pearl 2k gaan ook helemaal nergens over, die twee zijn helemaal niet te vergelijken met elkaar, niet kwa prijs en zeker niet kwa mogelijkheden.
Als je nou grandMA vs hog2 vs diamond 4 ofzow dat zal opzich nog kunnen.

zow dat is ook weer van me hart :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Tja het gaat bij belichten om het plaatje niet om de spullen :) De spullen zijn alleen het middel. Bij live showtjes kan je door de juiste tafel te kiezen extra effecten creeeren, ik kies liever voor een iets duurdere tafel dan een Wapperlamp meer. Met de juiste lichttafel kan je zoveel meer uit het setje halen....

En ja op die grote feesten>> hang veel in en hang het hoog op en het is al gauw mooi NOFI ;) het gaat erom dat je ook met 3 Macjes met wat parren enzo wat moois kan maken.

Nog een heel belangrijk onderdeel is het filteren, ik kan uren kijken in een LEE/GAM of Rosco boekje naar die ene filter of filtercombinatie. Gelukkig heb ik al mijn eigen setje _unieke_ filters opgebouwd ipv de standaard 106, 119, 124, 110 enz ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 01 mei 2002 01:22 schreef stiena het volgende:

[..]

mjah :Z je hebt bij een hog helemaal geen 4 schermen nodig, die 2 die eral inzitten zijn vaak algenoeg om lekker te werken.
ik zeg toch, quote van iemand anders, ik mocht willen dat ik kon kiezen welke lichttafel ik mocht gebruiken
[..]

de kracht van een console is het vastlopen.... vreemd :z
dan is windows wel een heel krachtig os (8>
ik bedoel van, als die pearl vastloopt is hij zo weer bij, that's it
[..]

ohjah.... dat heeft echt veel met de sturing te maken hoe een lichtshow eruit ziet, je kan dezelfde lichtshow met een avo maken als met een botex, ongeacht welke tafel, ligt aan de lj.
je snapt niet hoe ik t bedoel, iedereen hier kraakt avolites af, maar op ieder feest / gebeuren waar ik kom loop ik tegen een avolites tafel aan, dan gaan mijn gedachten toch zo van waarom zijn die jongens zo tegen die avolites tafels, als toch een van de grootste bedrijven ermee werkt
[..]

hij zegt toch ook niet dat geen wappers goed/geweldig/smashing zijn, hij zegt dat je met parren een mooi lichtshow kan maken, en de show vaak met wappers afmaakt. true bij een trance/dance whatever feest heb je meer aan wat koppen dan aan een spiegelbal met een pinspot, maar zonder conventioneel ben je nergens.

wat is jou probleem met macjes trouwens, die zijn een stuk beter dan die scan's van martin.
ik vind macjes lang niet zo mooi als een giotto spott 250 bijvoorbeeld, die giotto kun je, ondanks dattie wat problemen heeft erg mooie dingen mee doen

de robo's van martin lopen helaas nog weleens hun eigen zin door te drammen maar ze zijn voorderest wel ok

overigens bedoel ik mac 300's, en niet die andere macjes en dan puur gebruikt om een kleur ergens aan te geven
[..]

jah laten we het op het front wat lasers om de band uit te lichten, en tegen een paar lasers op onze boeren/bier feesjes ;)
ik ben voor ;)
en de discussie tussen de wholehog II en de pearl 2k gaan ook helemaal nergens over, die twee zijn helemaal niet te vergelijken met elkaar, niet kwa prijs en zeker niet kwa mogelijkheden.
Als je nou grandMA vs hog2 vs diamond 4 ofzow dat zal opzich nog kunnen.

zow dat is ook weer van me hart :*
laat ik hier eens een leuk idee aan toevoegen

wie kan mij met de diverse tafels laten werken, zodat ik zelf kan bepalen welke tafel ik t lekkerste vind werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 01 mei 2002 03:10 schreef Vaagharses het volgende:
Tja het gaat bij belichten om het plaatje niet om de spullen :) De spullen zijn alleen het middel. Bij live showtjes kan je door de juiste tafel te kiezen extra effecten creeeren, ik kies liever voor een iets duurdere tafel dan een Wapperlamp meer. Met de juiste lichttafel kan je zoveel meer uit het setje halen....

En ja op die grote feesten>> hang veel in en hang het hoog op en het is al gauw mooi NOFI ;) het gaat erom dat je ook met 3 Macjes met wat parren enzo wat moois kan maken.

Nog een heel belangrijk onderdeel is het filteren, ik kan uren kijken in een LEE/GAM of Rosco boekje naar die ene filter of filtercombinatie. Gelukkig heb ik al mijn eigen setje _unieke_ filters opgebouwd ipv de standaard 106, 119, 124, 110 enz ... ;)
kun je ook ff een kleur geven bij die nummers, want ik let op de kleur, en niet op t nummer :D
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste