How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:00

Illusion

(the art of)

200!!!!!!!!!!!!
Dit topic gaat de goede kant op.
Jammer dat het nu net weer even stilvalt.
We hebben nu alle lichttafels wel zo'n beetje gehad, dus nu gaan we over op de fixtures.
Plaats zoveel mogelijk pics van je voorstellingen, vertel welke fixtures je daarvoor gebruikt hebt en waarom.

ik ga alvast weer even plaatjes zoeken :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

weet iemand hoe de huurprijs van Martin MAC's ongeveer ligt?? (en wat voor controllerunit ik er het best voor 3 kan gebruiken??
Ik ben nl. total n00b op geautomatiseerd licht gebied :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

welke MAC bedoel je?
de mac500 (spot)
de mac600 (wash, met CMY kleurenmenging)
de mac250 (spot, vrij klein)
de mac1200 (erg cool, maar onbetaalbaar :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op maandag 28 januari 2002 16:34 schreef Illusion het volgende:
welke MAC bedoel je?
de mac500 (spot)
de mac600 (wash, met CMY kleurenmenging)
de mac250 (spot, vrij klein)
de mac1200 (erg cool, maar onbetaalbaar :( )
de 500 en de 600...
ik wil gewoon wat coole stralen in de lucht hebben (kinda tegenlicht).. Dan zet ik er 3 op het podium (2 op de punten, 1 in het midden), en eventueel wil ik ze richten op iets bij een solo ofzo dat die acteurs lekker in het licht staan..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39
Op maandag 28 januari 2002 18:16 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

de 500 en de 600...
ik wil gewoon wat coole stralen in de lucht hebben (kinda tegenlicht).. Dan zet ik er 3 op het podium (2 op de punten, 1 in het midden), en eventueel wil ik ze richten op iets bij een solo ofzo dat die acteurs lekker in het licht staan..
rond de 175 piek per stuk per dag.

die mac 1200 zijn niet onbetaalbaar hoor, oude bakken kosten niet veel om te huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

575 MSRII Martin Mac 500 (yoke met gobo's) f 150,00
575 MSRII Martin Mac 600 (yoke wash fresnel) f 135,00

dat dus
zijn prijzen ex BTW bij Lichtpunt in Groningen (www.lichtpunt.nl)

als controller zou ik voor iets van 3tot5 fixtures aan een MA ligtcommanderII denken. zodra het er meer worden zou ik bijv een MA Scancommander nemen (16fixtures max)
Wil je er ook gewone dimmers mee kunnen bedienen (parren) dan is de Avolites Pearl2000 de beste keuze
prijzen: MA LCII ca F100, MA SC ca F200 en Pearl ca F400 ex BTW

edit:
bij copy/paste werden de Fjes ?jes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Als eerste> source4's zijn werelds :) en niet te vergeten scrollers ;)

Dan bleek nogmaals op de theatervakbeurs dat VariLites toch wel heel mooi zijn. Ook highend maakt altijd wel mooie wapperlampen. En vergeet Clay Paky niet> helaas niet meer zo bekend in nederland.

Als het budget niet zo hoog is kan je altijd nog kiezen voor martinzooi> maar theater met Martin zut zie je gewoon :( de (kleurCMY)overgangen zijn veel minder mooi evenals de bewegingen. Voor bandjes en House is dat geen probleem, dus goed bruikbaar.
Dan heb je voor de extreem lowbudgets altijd nog de MoviTecs> zijn wel lekker snel, maar over de bundel ga ik het niet hebben :). Ook voor house en bandjes dus.

Oja nog wat over consoles>
voor rock EN theater> WholeHog (eventueel met wing).
Compulite> echt leuke tafels als er geen Hog in de buurt is, zelfs als je moet rocken met parren.
Jands Event> simpel parren tafeltje...

enne de rest is gewoon zooi >:) :
Avolites> valt mee te werken, maar gewoon niet super
zero88> leuk geprobeerd....
MA... ken ik niet, maar de User Interface lijkt me ook niet geweldig.
Strand> je moet er van houden ...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Vaagharses ben jij vandaag al naar de theater-vakbeurs geweest? Ik hoorde van een lichtman die daar een paar stands heeft opgebouwd dat die beurs een beetje tegenviel, maar wat vond jij ervan??? Is het voor mij nog de moeite om te gaan? (ben v.n.l. Rock&Roll lichtman, maar heb veel in theaters gedaan)
alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
clay paky kom je nog best vaak tegen hoor, en is zeker niet vergeten, maar de meeste koppen van hun zijn gewoon zwaar verouderd, met name de slome bewegingen zijn vaak erg slecht (bij de golden scan en superzoom that is). De stagezooms ken ik niet maar aangezien focus ze voor 1000,- per stuk weg deed 2dehands zal het ook niet super goed.
Ze zijn verder wel goed roodproven, maar ook erg groot.

Movitecs zijn leuk, vanwege de prijs, maar maken tering veel herrie. Verder zijn ze echt lekker snel en compact.

Maaruh martin is zeker niet slecht hoor, vergeleken hes ed natuurlijk wel maar ze zijn op zich kwalitatief erg goed.

Die jands event vind ik maar sucken, daar kun je beter een 24/6 of een 48/6 voor halen. veel steviger.

De interfaces van MA's zijn uitermate handig, lekker overzichterlijk en belangrijke functies kan je snel bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
hoe zit het met bijvoorbeeld merken als futurelight, die maken volgens mij ook wel aardig leuke dingetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 28 januari 2002 22:48 schreef Illusion het volgende:
Vaagharses ben jij vandaag al naar de theater-vakbeurs geweest? Ik hoorde van een lichtman die daar een paar stands heeft opgebouwd dat die beurs een beetje tegenviel, maar wat vond jij ervan??? Is het voor mij nog de moeite om te gaan? (ben v.n.l. Rock&Roll lichtman, maar heb veel in theaters gedaan)
alvast bedankt voor de info
Het ging mij niet om de spullen, maar vooral om de mensen> voor mij was het een geslaagde dag :)

veel bekende gezien :D

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op maandag 28 januari 2002 22:51 schreef stiena het volgende:
clay paky kom je nog best vaak tegen hoor, en is zeker niet vergeten, maar de meeste koppen van hun zijn gewoon zwaar verouderd, met name de slome bewegingen zijn vaak erg slecht (bij de golden scan en superzoom that is). De stagezooms ken ik niet maar aangezien focus ze voor 1000,- per stuk weg deed 2dehands zal het ook niet super goed.
Ze zijn verder wel goed roodproven, maar ook erg groot.
Clay Paky's zijn gaaf als je een showtje hebt met een jaren 80 sfeer :)
Movitecs zijn leuk, vanwege de prijs, maar maken tering veel herrie. Verder zijn ze echt lekker snel en compact.
haha inderdaad> in studio 3 van de adam studio's hadden we 12 van die dingen ofzo, als ze bewogen leek het wel oorlog in het grid >:)
Maaruh martin is zeker niet slecht hoor, vergeleken hes ed natuurlijk wel maar ze zijn op zich kwalitatief erg goed.
Laat ik het zo stellen> je ziet in theater het verschil in de overgang tussen 2 standen. Voor disco en live maakt het nu niet uit of je Hes/Martin hebt :)
Die jands event vind ik maar sucken, daar kun je beter een 24/6 of een 48/6 voor halen. veel steviger.
tja ik hou uberhaupt niet van schuifjes tafels :P maar ik moest er 1 opnoemen :). Wat wel belangrijk is voor live is, dat je veel lijntjes hebt> nou wing aan je hog en klaar. En die sparktop van compulite heeft ook 20 lijntjes, dus best te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

Haha hier nog martin case kenners??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op dinsdag 29 januari 2002 21:14 schreef Techieguy het volgende:
Dat ding stond op de beurs, maar was niet echt onder de indruk ;)
Die ETC tafels zijn volgensmij wel leuk> worden toch heel veel gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
kan er hier iemand wat handleidingen posten, indien dit volgens de handleiding niet illegaal is ;)

kan ik vast gaan studeren op handleidingen over lichttafels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op woensdag 30 januari 2002 23:30 schreef MR_WAZOO het volgende:
kan er hier iemand wat handleidingen posten, indien dit volgens de handleiding niet illegaal is ;)

kan ik vast gaan studeren op handleidingen over lichttafels
kan je gewoon van de site van de maker afhalen hoor.....

Je kan beter gewoon zo'n tafel voor een paar dagen huren, dan begrijp je hem pas, met handleiding kom je niet heel ver lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Laatst online: 24-04 11:06

snoei

kabels... :D

Op woensdag 23 januari 2002 15:13 schreef Illusion het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.

edit:

Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut
Ik werk met een FAT FROG. (48 kanalen dimmen, 12 kanalen voor scanners/moving heads)
Bier op een tafel?? Dat dus nooit, en wat bedoel je met vandalisme bestendig ==> bij mij is het niet de bedoeling dat er mensen op gaan slaan enz. Is ook niet erg goed voor de LCD-display's die er op zitten. Verder is het een mooie tafel waar goed mee te werken valt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 31 januari 2002 09:40 schreef stiena het volgende:

[..]

kan je gewoon van de site van de maker afhalen hoor.....

Je kan beter gewoon zo'n tafel voor een paar dagen huren, dan begrijp je hem pas, met handleiding kom je niet heel ver lijkt me zo.
als ik t geld had......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut
Kzou als je de kwaliteit van ma gewend bent bij ma blijven... waarom koop je bij je huidige 24/6 geen scancommander bij voor je scan's/mh's? (ADN heeft er nog 2dehands voor 2750 euro perstuk incl trackball, flightcase ed.)

Kheb die fatfrog ook wel us ergens zien liggen, maar aangezien er een grandMA (:9~) langs lag vond ik die zero niet meer zo interresant ;). Zag er wel leuk uit, maar hij voelt zo brak aan, dat doen alle zero's trouwens, en ik vond de schuiven te breed.
ziet er leuk uit, vooral die 'faders' zijn wel cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik ben gisteren naar de Theatervakbeurs geweest :):)
Was erg cool, heb ondertussen al even met de FatFROG gespeeld. Is wel een goeie tafel op zich....

Waarom ik geen ScanCo naast een 24/6 zet?:
I) te duur
II) te veel ruimte in beslag
III) te veel programmeer werk
IV) minder overzicht tussen conventionals en Movers
maar toch bedankt voor het advies :)
Evt. andere optie blijkt een Pearl Azure Shadow te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op donderdag 31 januari 2002 21:00 schreef Illusion het volgende:
Ik ben gisteren naar de Theatervakbeurs geweest :):)
Was erg cool, heb ondertussen al even met de FatFROG gespeeld. Is wel een goeie tafel op zich....

Waarom ik geen ScanCo naast een 24/6 zet?:
I) te duur
II) te veel ruimte in beslag
III) te veel programmeer werk
IV) minder overzicht tussen conventionals en Movers
maar toch bedankt voor het advies :)
Evt. andere optie blijkt een Pearl Azure Shadow te zijn
wat ook nog een mooi optie is, is de JB-lighting Licon 1...
kweet niet of je die kent maar het is een duits kwalitiets product. Het is denk ik precies wat je zoekt. Het is een scancommander en 24/6 ineen, hijs iets groter als een scancommander en iets kleiner als een 24/6. De layout en werking is precies een scancommander alleen met meer faders. Kheb hier het foldertje liggen, als ik morgen tijd heb scan ik um wel ff.

nog wa specs:

-1024 DMX kanalen (2 lijnen dus)
-200 cues
-96 chases
-3,5" floppy + cdrom
-32 movinglights
-een deel dimmer kanalen.

veder lijkt ie dus heel erg op een scancommander. Afgelopen vrijdag heb ik er ff meegespeeld en hij werkt ook bijna identiek aan MA. Hij voelt ook sterk aan kortom een erg mooi ding! :)

www.jb-lighting.de Maar dies under construction

suc6

edit
de duitse versie van de site werkt wel zie ik nou
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
gister gewerkt met het meest simpele wat je voor licht kunt gebruiken

ik had van iemand een dimmerpack met ingebouwd looplicht te leen gekregen met 8 parren erbij...

zag der stoer uit... alleen de afstandsbediening was wat rot....

probleem > potmetertje versleten ;)

maar ik heb er een aardige lichtshow mee weten te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Gisteren op me werk ff met wat bewegend licht zitten spelen. (studio color, studio spot, cyberlight) Best wel leuke dingetje mee te doen, maar echt heeeeel duur. Zo'n color kost iets van 10k (gulden wel te verstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op zondag 03 februari 2002 15:05 schreef ajampaniki het volgende:
Gisteren op me werk ff met wat bewegend licht zitten spelen. (studio color, studio spot, cyberlight) Best wel leuke dingetje mee te doen, maar echt heeeeel duur. Zo'n color kost iets van 10k (gulden wel te verstaan).
een cyberlight kost het dubbele, 10k is geen bedrag om van te verschieten als je in de professionele moving lights wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op donderdag 31 januari 2002 22:54 schreef stiena het volgende:
wat ook nog een mooi optie is, is de JB-lighting Licon 1...
kweet niet of je die kent maar het is een duits kwalitiets product. Het is denk ik precies wat je zoekt. Het is een scancommander en 24/6 ineen, hijs iets groter als een scancommander en iets kleiner als een 24/6. De layout en werking is precies een scancommander alleen met meer faders. Kheb hier het foldertje liggen, als ik morgen tijd heb scan ik um wel ff.

nog wa specs:

-1024 DMX kanalen (2 lijnen dus)
-200 cues
-96 chases
-3,5" floppy + cdrom
-32 movinglights
-een deel dimmer kanalen.

veder lijkt ie dus heel erg op een scancommander. Afgelopen vrijdag heb ik er ff meegespeeld en hij werkt ook bijna identiek aan MA. Hij voelt ook sterk aan kortom een erg mooi ding! :)

www.jb-lighting.de Maar dies under construction
Bedankt voor de tip. Ik heb even op de site gekeken, en het is idd net een scanco. Vooral dat display met die 12knoppen en 3 encoders komt zo van een scanco af.
Ik heb helaas niet zo'n hoge dunk van JB-Lighting spul in het algemeen. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat het allemaal disco-meuk is. Maar deze Licon1 ziet er op zich wel goed uit.
Die Fat-Frog heb ik heel even mee gespeeld (zonder aangesloten licht, dus zag niet echt wat ie deed helaas :( ), maar die voelde degelijker aan dan ik van Zero88 had verwacht.
Als die folder van de Licon1 meer en duidelijkere informatie geeft dan de webpagina, dan zou ik het erg op prijs stellen als je hem in zou willen scannen en of hier willen posten, of mailen naar coen@cnk.tmfweb.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

Topicstarter
is ook niet echt veel over te vinden over die lincon1 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

die Licon1 is idd niet veel over te vinden, maar het probleem is al opgelost. Er zijn gewoon een paar MA24/6 lichttafels aangeschaft. Kleine klussen passen gewoon op 1 tafel, en bij de grotere dingen zetten we er gewoon 2 naast elkaar (NIET in master/Slave mode want dan kunnen de conventionals lekker helemaal apart van de movers)
Bedankt voor de moeite trouwens allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 15:53 schreef Illusion het volgende:
die Licon1 is idd niet veel over te vinden, maar het probleem is al opgelost. Er zijn gewoon een paar MA24/6 lichttafels aangeschaft. Kleine klussen passen gewoon op 1 tafel, en bij de grotere dingen zetten we er gewoon 2 naast elkaar (NIET in master/Slave mode want dan kunnen de conventionals lekker helemaal apart van de movers)
Bedankt voor de moeite trouwens allemaal
jah en nu willen we natuurlijk wel fotowz zien he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

en waarvan wil je dan wel foto's zien?
die lichttafels zijn al gepost
en mijn Shows worden zelden foto's van gemaakt, soms met een analoge (zoeentje met film enzo) camera, maar ik heb geen flatbed scanner.

Topicstarter
jah kom op nou!!!!!
je kan toch wel een paar fotowz van de opzet posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Heb net een foto laten maken voor een interview met mij voor de Gronininger Studentenkrant :)
Die krijg ik binnenkort wel per email opgestuurd, dan post ik die wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 01:04 schreef Illusion het volgende:
Heb net een foto laten maken voor een interview met mij voor de Gronininger Studentenkrant :)
Die krijg ik binnenkort wel per email opgestuurd, dan post ik die wel even.
ok dan!

en why is het zo verdomde stil in dit topic ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

ik achter een compulite lichttafel
foto is gemaakt door echte fotograaf t.b.v. interview in Groninger Studentenkrant
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014037232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
leuk tafeltje, maar imho te weinig schuifjes ;)
* stiena luvs veel schuiven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op maandag 18 februari 2002 19:17 schreef stiena het volgende:
leuk tafeltje, maar imho te weinig schuifjes ;)
dat is wel een erg oppervlakkige/ongefundeerde mening zeg.
Ik ken tafels met 116 (exact uit mijn hoofd) shuifjes die minder kunnen dan dit tafeltje met "slechts" ca 30 schuifjes.

maar toch bedankt voor het kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
Op maandag 18 februari 2002 21:38 schreef Illusion het volgende:

[..]

dat is wel een erg oppervlakkige/ongefundeerde mening zeg.
Ik ken tafels met 116 (exact uit mijn hoofd) shuifjes die minder kunnen dan dit tafeltje met "slechts" ca 30 schuifjes.
je hoort mij ook niet zeggen dat ie dan minder mogelijkheden heeft :? Kijk maar naar de hog bevoorbeeld, ik wil er gewoon meezeggen dat ik veel schuiven leuk vin :)
maar toch bedankt voor het kickje :)
damn dus toch het doel van de post begrepen :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

godzijdank ben je niet zo oppervlakkig als ik even bang voor was.
Tuurlijk veel knopjes is best geil (zie Avolites Diamond II :9~ )
maar het gaat om de functionaliteit bij mij. De fase van het knopjesgeil zijn ben ik (wonder boven wonder) al gepasseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
nahjah het oog wil ook wat he :)
ut is ook leuk om al die verbaasde gezichten te zien als je met zo'n dikke tafel aankomt rijen, het gaat wel ten kostte van je rug :(
Moet je us met een tafel uit het jaar 0 die ongeloofelijk veel schuiven heeft (oude analoge of met die dikke socapex stekkers) dan zijn de reactie heel wat anders dan dat je met een klein digitaal tafeltje aan komt lopen, boeit die mensen dan ook niet of het nou een hog2 is die er als een computer uitziet met veeel meer functies, hebben liever een dikke tafel met veeeeel schuiven.

Zoals ik een deel pagina's terug al posten vin ik het niet alleen ongeloofelijk mooi om veel schuiven op je tafel te hebben maar ook overzichtelijker en sneller ingrijpen dan met een display tafel als de hog2....

anywayz het zware-grootte-nuttloos-vele-schuiven-en-ledjes-staduim ben ik nog lang niet ontgroeid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik ben nog steeds druk bezig met de bouw van het lichtmengpaneel uit de electuur en het project vordert gestaag....

hoop dat ik er binnenkort plaatjes van heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

vertel eens iets meer over dat lichttafeltje :):)
Ik heb er vroeger ooit over nagedacht om de lichttafel uit "Belichtingstechniek voor podium en disco" (elektuur?) na te bouwen, maar wat ben ik nu blij dat ik dat nooit gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

use the right tools...

en vooral ook lampies zelf om te controlen.
Je kan voor hele dure shit gaan, maar de betere series Martin mogen best heilig worden verklaard.

http://www.martin.dk

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martin heilig verklaren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 19 februari 2002 13:36 schreef Techieguy het volgende:
Martin heilig verklaren????
No way.. Eerder naar de schroothoop ermee.
* Kaj. is niet zo gek op Martin... :)

Overigens kan het ook nooit kwaad om eens met een simpel tafeltje te beginnen. Ik ben freelance lichttechnicus (met zo heel af en toe een klusje) en ik heb het geleerd op een I.E.S. met maximaal 12 kringen. Het kreng was voorzien van 64 chaserbanken á 64 stappen, 2 faderbanken en een uitgebreide X-fade. :P Nu zeg je; wat een klotedingen, maar soms kan je niet anders.

Persoonlijk ben ik nogal gek van de MA 24/6 en de 12/2 voor kleinere dingen.
Met een 24/6 pak ik overigens ook net zo makkelijk wat scans mee; ik heb helaas niet genoeg vlieguren met een ScanCommander gemaakt om daar net zo makkelijk mee uit de voeten te kunnen. ;(

Het hands-on gevoel is erg belangrijk vind ik... Een Wholehog is leuk, maar wat dat betreft heb ik hetzelfde idee als bij de Yamaha Promix 1: even snel iets aanpassen is er niet bij, of je moet de hele tafel zo onder de knie hebben dat je het hele ding kan dromen.
En als je een beetje universeel wilt wezen, heb je daar een dagtaak aan.

Ik ben trouwens ook erg gek op de volgspots van Clay-Paky. Vooral die met dat mini DMX-controllertje wat ze aan de handlebar hebben geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 19 februari 2002 00:33 schreef Illusion het volgende:
vertel eens iets meer over dat lichttafeltje :):)
Ik heb er vroeger ooit over nagedacht om de lichttafel uit "Belichtingstechniek voor podium en disco" (elektuur?) na te bouwen, maar wat ben ik nu blij dat ik dat nooit gedaan heb :)
hoezo blij t niet gedaan te hebben??

overigens...

tis een 8 kanaals sturing voor 0-10V gestuurde dimmerpacks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik ben blij omdat het me heel veel tijd en geld had gekost voor en apparaat dat zo verouderd was geweest (groot, zwaar, weinig functies) dat ik er nou niets meer mee zou kunnen (of willen) doen.
De 8 kanaals versie van jou is trouwens een hele andere dan die waar ik het over heb

ow en:
marting heilig verklaren?
ik zou ze zeker niet heilig verklaren omdat ze een helehoop zooi hebben, maar de mac250 tm mac2000 zijn gewoon verdomd degelijke spots, alleen hebben ze in verhouding zo weinig lichtopbrengst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik heb zojuist gehoord dat ik licht ga doen in een van de hallen van Trinty (www.trinitytechno.nl) :)
Maar... het enige wat ik weet is dat het in de bloemenveilinghallen is. Weten jullie of die hallen groot zijn, of dat ze toch een soort indeling gfaan maken in kleinere hokjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dat het even duidelijk is dat ik martin ook niet heilig verklaar maar dat werd in een eerdere posting gezegd...

Moet trouwens zeggen dat ik verdomd weinig problemen heb met de mac 250/300's waar ik altijd mee werk:: meestal is een simpele reset genoeg:)

alleen de CMY van die 300 is niet zo subtiel als hes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie moeten trouwens opletten als de cd presentatie van sita wordt uitgezonden op tmf:: de statuscue die dan langs komt is van ons en die grijsaard die m bediend is mn pa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op vrijdag 22 februari 2002 20:52 schreef Techieguy het volgende:
opletten als de cd presentatie van sita wordt uitgezonden op tmf:: de statuscue die dan langs komt
Een StatusCue voor een CD-presentatie op TMF??? is dat niet een beetje verouderd??
lijkt me dat ze daar toch wel een Hog, GrandMA of Diamond voor gebruiken...
maar we zullen zien, wanneer is het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhmmm tis zowieso maar n klein zaaltje, maar die statuscue wordt nog regelmatig gebruikt hoor! Onder andere bij de k-otic tour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de uitzending is nog niet bekend, ik heb de band al wel gezien en t is errug goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 19 februari 2002 20:03 schreef Illusion het volgende:
Ik ben blij omdat het me heel veel tijd en geld had gekost voor en apparaat dat zo verouderd was geweest (groot, zwaar, weinig functies) dat ik er nou niets meer mee zou kunnen (of willen) doen.
De 8 kanaals versie van jou is trouwens een hele andere dan die waar ik het over heb
dat weet ik, ik heb het desbetreffende boek ook namelijk...
ik ben zelf inmiddels verslaafd aan 2 systemen, namelijk
0-10V en DMX512

daarbij moet ik zeggen dat ik martin nou niet echt je van het vind en t liets werk met van die moving heads enzo..

maar ik heb nog maar zo een klein stukje van de lichttechniek meegemaakt, en ik moet er nog zoveel van leren, en heb nog steeds de juiste plek niet gevonden :(

dus mocht iemand mij blij kunnen maken, doe het vooral, licht is mijn lust en mijn leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 18:59 schreef Illusion het volgende:
Ik heb zojuist gehoord dat ik licht ga doen in een van de hallen van Trinty (www.trinitytechno.nl) :)
Maar... het enige wat ik weet is dat het in de bloemenveilinghallen is. Weten jullie of die hallen groot zijn, of dat ze toch een soort indeling gfaan maken in kleinere hokjes ofzo?
hhmmzz... techno!
kan je geen vrijkaarten regelen? ;)

anyway help deze gozer is ff LJ's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 20:52
Jumbo, ben je nog hier? heb je al meer info betreffende je feest(je) waar je bezig gaat?

Misschien kunnen we je dan helpen!

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 20:52
Op vrijdag 22 februari 2002 18:59 schreef Illusion het volgende:
Illusion: Waar haal je meestal je aparatuur vandaan?
Misschien kan ik je hiermee helpen? Laat me maar weten.

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Apparatuur is al geregeld, ik doe het licht in opdracht (maar wel zelfstandig!!) van een groter bedrijf dat de apparatuur al heeft. Vroeg me alleen af hoe het eruit gaat zien zodat ik een lichtplan kaan gaan maken (heeft geen haast:) )

edit: nee ik kan geen vrijkaarten regelen

edit2:
ik ben zelf inmiddels verslaafd aan 2 systemen, namelijk 0-10V en DMX512
Tsja, meer systemen zijn er ook niet he (op ethernet en rs485 na dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 24 februari 2002 03:12 schreef Illusion het volgende:
Apparatuur is al geregeld, ik doe het licht in opdracht (maar wel zelfstandig!!) van een groter bedrijf dat de apparatuur al heeft. Vroeg me alleen af hoe het eruit gaat zien zodat ik een lichtplan kaan gaan maken (heeft geen haast:) )

edit: nee ik kan geen vrijkaarten regelen

edit2:
[..]

Tsja, meer systemen zijn er ook niet he (op ethernet en rs485 na dan :) )
je hebt ook nog systemen zoals daar zijn het oude martin systeem en elk willekeurig zelfbouwsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Op zondag 24 februari 2002 17:43 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

je hebt ook nog systemen zoals daar zijn het oude martin systeem en elk willekeurig zelfbouwsysteem
jah, maar martin is een soort van RS45, en de meeste zelfbouw-systemen zijn 0-10V dus......

natuurlijk zijn er wel een aantal fabrikant-specifieke protocollen, neem bijv LWR (LightWaveResearch)van High-End, maar die protocollen zijn niet universeel genoeg om goed cross-fabrikant gebruikt te kunnen worden. En in mijn ogen dus niet van belang (beetje kortzichtig misschien :? )

edit: laatste zin toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
vroeger toen 0-10v nog de standaard was, hadden alle grote fabrikanten een eigen protocol, omdat je nou eenmaal scan's/mh niet met 0-10v wilt gaan aansturen (of je bent gek op veel kabels trekken). Nu DMX de standaard is hoeven die eigen protocolen niet meer omdat alles dmx lult. Er zijn nog wel merken met eigen protocolen maar dat zijn vaak de oudere bakken (denk bij hes aan de oudere cyberlight's).

om nou alle protocolen op te noemen, beetje veel werk het komt op 2 type's neer; analoog en digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

de meeste fabrikanten hebben nogal wat apparatuur die een beetje in de overgangsfase zit. zoals bijv de cyberlight, die heeft idd ondersteuning voor LWR en DMX. Dit is natuurlijk gewoon gedaan wegens compatibiliteits-redenen, maar is soms wel verwarrend.
Ik word soms op een klus geroepen omdat bijv. cybers, of martin-meuk (niet dat martin in het algemeen meuk is, maar het lowbudget gedeelte soms wel) het niet doen. Dan is het meestal een kwestie van even het goede protocol selecteren. (het DMX-adres lukt iedereen wel, behalve bij Cybers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
die personality dipswitche's zijn een pain in de aars :)
wat is het bij de huidige generatie toch makkelijk, mooit lcd schermpje enter toets en 2 pijltjes en je hebt het zo voor elkaar tegenover het gehannes met die dipswitches. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

idd LCD is wel handig MAAR stel dat je je apparatuur regelmatig los verhuurd ofzo, maar ook regelmatig in een vaste opstelling gebruikt, dan is DIPpen wel zo handig. Het materiaal komt terug, je weet uit je hoofd de dipping (DMX-adressen+dipping op een lijst) en personality weet je echt uit je hoofd, dan kan je veel sneller alle apparatuur weer terugzetten op waar en hoe het hoort, zonder verborgen menu-opties.
Ik heb me laatst het hoofd gebroken over een paar Coeff performance moving-headjes die een nogal vreemd menu hadden. en dat was wel even zoeken voordat ik had gevonden wat ik hebben wou, terwijl ik bij cybers gewoon uit mijn hoofd weet: All-OFF, 7 ON ==> DMX-protocol met 20CH en no-blink-dimming, oftewel ideaal voor bijv housepartys. Zelfs het DMX-adres zetten is ook best te doen, alleen moet je binair denken, en dan is de least-significant bit 20 (000=DMX0, 001=DMX21, 010=DMX41, 011=DMX61 enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
persoonlijk hou ik meer van de grafische menu's op lcd's dan de ontelbare combinaties met dipswitche's. Ben ook wel op vele opzichten makkelijk uit gevallen bij het adresseren van de koppen.
Zelf gebruik ik in de menu's van de fixture's ook bijna niets meer dan adressering, het enigste wat ook nog naast het adreseren gebeurt is pan/tilt invert, maar bij een beetje tafel gaat dat ook remote op te tafel zelf.

Ik heb ook niet echt verdiept in die verschillende functies van de cyberlight die in te stellen zijn bij de dipswitche's als ik ze in mode 2 op dmx kan draaien en het goede adresje kan meegeven ben ik al lang blij. Gewoon simpel elke x 20 kanaaltjes erbij tellen.

Moet ook zeggen dat ik niet vaak met cyberlight's werk, je komt ze ook niet meer zo vaak tegen, het is nou vort allemaal moving heads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik werk nog regelmatig met cybers, en ze worden ook nog vrij vaak gebruikt in de house/techno/trance wereld, omdat ze gewoon een stuk sneller zijn dan Moving Heads, en toch een gigantische lichtopbrengst hebben. Ze zijn zeer geschikt om "muurtjes" me te bouwen, ideaal voor bijv achter een DJ.
Op maandag 25 februari 2002 18:28 schreef stiena het volgende:
...
Zelf gebruik ik in de menu's van de fixture's ook bijna niets meer dan adressering.
...
Zelf gebruik ik ook al die functies niet, maar als het verhuurd word en een of andere gek heeft die functies wel gebruikt/veranderd, dan moet ik zoeken om ze terug te vinden. En niet alle fabrikanten hebben een even-duidelijk menu :(

PS. vinden jullie het ook zo stil in dit topic???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
je komt ze nog wel tegen op de grotere festival's en idd bij trance/dance evenmenten, maar inde 'feesttenten' branche kom je ze niet meer zo vaak tegen als voorheen, ze zijn een beetje onhandelbaar geworden vanwege de grootte van zo'n beest. In een feesttent komt zo'n cyber ook niet gauw tot z'n doel omdat ie vaak wat laag hangt, daar kan je dan ook beter wat veel handelbare kleinere koppen voor neerhangen, die minder ruimte nodig hebben, ligter zijn en vaak ook nog goedkoper als cyber's ;)

Maar ontkennen kan je het niet, de cyber gaat nu meer dan 10jaar mee en is nog steeds 'the king' onder de scan's. Hij zijn dan ook magnefieke bakken. Alleen de vroegere versie's beginnen wat ouderdoms kwaaltjes te vertonen. ;(

Het is idd niet echt levendig hiero :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 22:36 schreef zuigzoen het volgende:
Jumbo, ben je nog hier? heb je al meer info betreffende je feest(je) waar je bezig gaat?

Misschien kunnen we je dan helpen!
:? ik op feest(je) bezig gaan.... in my dreamz misschien :9~
(als iemand nog facatures open heeft staan... ik ben leergierig :P)

ik had het over illusion aangezien er gewoon overheen gelult werd vond ik een beetje jammer...

btw. hoe bouw je zo'n lichtplan op eik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hoe je een lichtplan bouwt???
ligt ontzettend aan de grootte van het evenement...
Stel dat ik voor een bandje in zo'n standaard feesttent (15 bij 50 meter ofzo) het licht moet doen, dan is het gewoon heel simpel, achter de backline komt gewoon een truss, waar we een knik in maken, zodat hij de puntvorm van de tent aanneemt, en dat hangen we gewoon vol met licht. Simple as that..
Voor de kleinere houseparty's is het alleen moeilijker, daar wordt namelijk een carre gebouwd, of nog liever we gaan vliegen :), maar dan moet je al je bewegend licht goed uitdenken. Hoe heeft het het meeste effect, hoe groot is het bereik, Is er genoeg stroom, wat programmeert het handigste, enz....
Gewoon weten waar je mee bezig bent, en dan komt het wel goed. (zolang je niet de TMF-Awards gaat uitlichten :) )

Ow en Jumbo, vacatures is met een V en niet een F ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
en symetrisch denken, dat vind ik nog altijd het mooist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
en 3d denken, dus alles scheef hangen en in verschillende lagen> met rig maak je het uiteindelijk echt vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
anders eens de test versie van wysiwyg gebruiken... beetje mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer rekening te houden dat je er wel wat mee moet kunnen:: je kan wel een prachtig lichtplan hebben, maar als je er maar 1 of 2 plaatjes mee kan maken heb je er geen donder aan als het feest langer duurt dan een half uur...

Ikzelf zit eigenlijk al te programmeren als ik een lichtplan maak:: heb bewegingen en kleuren al in mn kop zitten...

• NightOwlNL
ik heb een lichtplan voor een feest in ons jongerencentrum ontworpen

podium is gewoon statisch licht voor de dj, kleur oranje, gewoon omdat dat lekker makkelijk is

in de zaal heb ik 8x par op me ene lichtcontr0oller en 8 x par op me andere controller..

2 scans hangen ook in de zaal, verder een paddestoel, rookmachine, veel blacklight, en een Galaxy bol

de stijl van t feest is jaren 70, ofwel, er is niet echt een lichtontwerp maar dat komt omdat heel de installatie nog is opgebouwd als in, hier heb je een berg verlengsnoer en lichteffecten > ALS t maar werkt straks...

tis dan ook de bedoeling dat ik heel de zooi over een tijdje afbreek en t een vaste constructie word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Net terug van een paar dagen hardverdiende vakantie (in Bolsward)
Op dinsdag 26 februari 2002 15:25 schreef stiena het volgende:
en symetrisch denken, dat vind ik nog altijd het mooist
Tsja symmetrisch is meestal best mooi, maar zo gewoontjes. Heb je wel eens een echt GOED a-symmetrisch lichtplan gezien? Dat ziet er zoveel mooier uit dan een perfect symmetrisch lichtplan. Gewoon de extra dimensie die je krijgt door eens niet exact hetzelfde links en recht te zien.
Bijv. als een band een leadzanger heeft die niet in het midden v.het podium staat, en een gitarist die veel soleert die ook niet in het midden staat, dan is een beetje asymmetrie in het plan erg mooi. Mits je genoeg symmetrische dingen hebt om het totaalbeeld strak te houden

MR_WAZOO:
Ik doe morgen een jaren 70/80 disco voor ca 1000 man en doe dat soort dingen wel vaker. Mocht je nog advies voor kleuren ofzo nodig hebben, dan laat je het maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Kickje +
Even een (semi)advanced programming vraagje.
Stel je hebt 4 (of 6 of 8 of meer) Scans aan de binnenkant van een cirkeltruss hangen zodanig dat ze allemaal bij pan+tilt=50% naar het midden van de vloer onder de truss wijzen.
Nou wil je voor die scans posities maken voor chases ed. Ga je nu voordat je met programmeren (in een MA Scancommander) begint alle Scans qua "DMX-Movement" zodanig instellen dat als je de trackbal naar links beweegt ze allemaal op de vloer naar links gaan (uit jouw oogpunt)? Of zet je ze allemaal op dezelfde "DMX-Movement" zodat ze allemaal hetzelfde t.o.v. elkaar doen? (makkelijk om bijv in een keer alle scans een whirl o.i.d. te laten doen.
Ik heb beide manieren wel gebruikt, maar weet neit wat ik nou het handigste vind. Met de ene kan je makkelijk a-symmetrische plaatjes maken, met de ander blijft alles steeds rotatie-symmetrisch en accentueer je de cirkeltruss beter...

PS bij een grotere lichtshow (zit in dit geval met 14 scans) zou ik het wel weten, maar dit is nog net even een grensgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het zelf het mooiste om gewoon hun pan tilt instelling te laten zoals die hoort, dan kan zoals je het zelf zecht veel mooiere "swirls" maken, maar het programmeerd geoon makkelijker vind ik, als je alles naar 1 kant wil laten gaan lukt dat ook heus nog wel, maar je "iris" effecten enzo worden zo gewoon veel makkelijker mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49017

Ik ga toch maar voor de Enigma-controller!!!

Zie foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.valthermond.net/enigmafox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.valthermond.net/enigma.jpg

Kosten helaas toch een ruime € 15.000,=

Kennen meer mensen de Enigma??? Ben errug benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Als die Enigma een folie-toetsenbord heeft (aan de foto te zien wel) dan moet je wel even goed nadenken over hoeveel je van plan bent te programmeren.
Zo'n folietoetsenbord typt/drukt namelijk veel minder lekker dan echte hard-keys.
voordele van folie is natuurlijk wel dat het onderhoudsvrij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar waar zijn de faders?

Ik kan echt niet wennen aan een computer die geen faders heeft hoor... Ja ok voor Disco kan het wel, maar voor de rest... nah niets voor mij...

edit:

Uhm ok sorry op de bovenste foto wel faders... Maar is dat een soort uitbreiding?? En waarom zitten ze aan de bovenkant en niet bij je handen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Die aai-tafels zijn leuk voor biermorsende LJs, maar niet om een theatershow met +150 standen mee te programmeren. Dan word je helemaal gek van dat ge-aai :D Ik noem het altijd reuma tafeltjes> NJD heeft er ook 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik hoor net dat een bedrijf in Friesland *waarschijnlijk* nog een Stagaire zoekt voor Proffesionele Licht- en Geluidswerkzaamheden. Voorkennis is wel handig maar niet vereist. Motivatie is onontbeerlijk.
Mocht je hier belang bij hebben, post dat dan in dit draadje of ICQ me. Dan kan ik misschien iets voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:56
Op maandag 04 maart 2002 16:16 schreef Illusion het volgende:
Ik hoor net dat een bedrijf in Friesland *waarschijnlijk* nog een Stagaire zoekt voor Proffesionele Licht- en Geluidswerkzaamheden. Voorkennis is wel handig maar niet vereist. Motivatie is onontbeerlijk.
Mocht je hier belang bij hebben, post dat dan in dit draadje of ICQ me. Dan kan ik misschien iets voor je regelen.
zijn er eigenlijk wel echte opleidingen voor LJ ??

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Nee, er zijn geen echte opleidingen voor LJ
Er is wel een opleiding Theatertechniek, waar je ook veel over licht leert, maar dat is echt alleen voor in het theater geschikt.
Als je professioneel als lichtman aan het werk wil, moet je bij de (grotere) bedrijven binnen zien te komen. En ik bied nu iemand die hier reageert misschien zo'n kans. Het is gewoon een kwestie van er veel tijd in steken. Eerst meerdere keren op klus bouwen en breken (gratis), en daar leer je zoveel van, dat je na verloop van tijd zelfstandig een klus goed kan doen. En dan kan je dus ook betaald aan het werk.

Er zijn overigens wel heel veel cursussen voor lichttechniek, zie o.a. www.instab.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 03 maart 2002 19:53 schreef Techieguy het volgende:
Maar waar zijn de faders?
Aan de bovenkant zie je de faders
Ik kan echt niet wennen aan een computer die geen faders heeft hoor... Ja ok voor Disco kan het wel, maar voor de rest... nah niets voor mij...
Deze staat toevallig dan ook in een disco en heeft dus wél faders. En ieder zo zijn smaak hè...
edit:

Uhm ok sorry op de bovenste foto wel faders... Maar is dat een soort uitbreiding?? En waarom zitten ze aan de bovenkant en niet bij je handen??)
Inderdaad, de faders vallen onder een soort uitbreiding. Je kunt 1 fader-paneel (16 kanaals voor real-time controle van niveau dimkanalen, preset sub-niveau en robot parameters) en 2 touch-panelen extra aansluiten.

Het plaatsen aan de bovenkant is gekozen, omdat het apparaat toch dienst doet in de disco en niet in het theater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
jongens, mijn lichttechnische begin is er ( althans, om groter te kunnen gaan denken)

ik ga morgen naar poppodium P60 om eens te kijken wat ze daar aan licht hebben en of ik er een tryout kan doen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Have fun en veel succes!!!

Een begin moet er zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plaatje van de GrandMA, die o.a. ook in de Duitse grossraumdiscothek Zak, in Uelsen wordt gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.secoa.com/images/CatalogImages/Items/Item_48904sm.jpg

Detailed Description:
The grandMA console is the big largest console physically and is a real operators console. 3 color touch screen and up to 2 external monitors makes for extremely comfortable programming environment. 20 motorized faders, build in keyboard, mouse, mouse pad and trackball along with 4 parameter encoders gives operators and programmers a luxurious programming and playback surface.

Altijd weer leuk om ff in beeld te zetten natuurlijk...

Maar ik zou wel graag eens willen weten wie wat nou waar zoal doet als functie van LJ/Licht-technicus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Die Grandma blijft natuurlijk ontzetten geil. Heb er laatst eens even mee mogen spelen (op de theatervakbeurs) en dat ding is gewoon zo "Spacey".
Maar ik zou wel graag eens willen weten wie wat nou waar zoal doet als functie van LJ/Licht-technicus...
Ik ben Zelfstandig lichttechnicus voor elk bedrijf dat mij kan betalen/mij wil hebben. Ben meestal hoofd licht op niet al te grote klussen (zaaltjes+tenten tot 3a5000man publiek) en werk soms alleen als volgspotter/bouwer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk freelance voor verschillende bedrijvenrond utrecht... Dan doe ik meestal bouwen/volgspotten of operaten bij de grote klussen en bij de wat kleinere dingen hoofd licht...

Ik heb ook regelmatig klussen dat ik gewoon zelf gevraagd wordt en dan regel ik natuurlijk alles zelf, zijn meestal dingen als dansshows en musicals enzo...

Ik kan zo langzamerhand wel zeggen dat ik goed met een Statuscue kan werken en mn AVO pearl 2000 skills ben ik nog aan t oppoetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze staat toevallig dan ook in een disco en heeft dus wél faders. En ieder zo zijn smaak hè...
Ach gelukkig wel... Anders zouden er maar weinig verschillende soorten controllers zijn en ik vind t wel leuk zo:: telkens weer nieuwe dingen tegen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
jaaaaaaaaaaaaa:)

het is zover
ikke gaat met een Avolites Pearl 2000 leren werken..:)

ofwel, het grote spul ga ik nu ook mee stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op donderdag 07 maart 2002 22:56 schreef MR_WAZOO het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa:)

het is zover
ikke gaat met een Avolites Pearl 2000 leren werken..:)

ofwel, het grote spul ga ik nu ook mee stoeien
vrijdagavond met de Pearl 2000 gewerkt... is erg leuke lichttafel... donderdag ga ik heel de avond lekker klooien met deze tafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 12:32 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

vrijdagavond met de Pearl 2000 gewerkt... is erg leuke lichttafel... donderdag ga ik heel de avond lekker klooien met deze tafel...
lucky basterd!

wat is trouwens een goeie lichtsterkte voor een "blacklight" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 10 maart 2002 12:40 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

lucky basterd!

wat is trouwens een goeie lichtsterkte voor een "blacklight" ?
100% :D

ofwel, die dingen moet je gewoon kopen volgens je gevoel...

maar als je zo een blacklightkanon in je kamer hangt dan vallen je trekvlekken nogal op :P overigens geen eigen ervaring.... ik vind blacklight nou niet t meest speciale effect...

t levert zoveel licht op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm als je goede blacklight hebt, zie je dr niet veel van, alleen op de kleding etc. die "opgloeien"... En om nou te zeggen dat het daar licht van wordt in een zaal... Nee niet echt...

De zwaarste blacklight die ik ken is de 400W van philips... Onder andere flashlight heeft deze in de verhuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 10 maart 2002 12:32 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

Pearl 2000 is een klote ding :P > ik noem het altijd een sirius 48 met wapperlamp functie.
Nee dan vind ik de Compulites en Hogs een stuk fijner om mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey vaago >:)

Je zit nou wel lang genoeg in het vak om door te hebben dat lichtcomputers net zo persoonlijk zijn als het ondergoed van je vriendin!!

De een vindt een Pearl lekker de ander zweert bij een Enigma :+

Ik zelf vind het hands-on gevoel wel lekker bij Avo...

Maar kheb nog niet met een vliegend varken gewerkt dus kan ik het niet vergelijken, zal deze zomer bij ons op t festival de operator wel ns ff weg douwen bij zn tafel en dan uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
haha ja dat is waar, ik zou wel moeten weten dat een lichttafel net zo persoonlijk is als het ondergoed van je vriendin. Maar als je dingen wil die met een tafel echt niet kunnen dan is het een klote ding...

en met de Pearl heb ik al zovaak gehad dat bepaalde dingen niet (makkelijk)kunnen terwijl het op een Hog, bliebBlieb is. En zelfs compulite tafels zijn in veel opzichten handiger voor rock dan die Pearl.

Pearl is veel te duur voor wat ie kan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar ben ik het mee eens:: een pearl is wel erg duur als je naar de concurrentie kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg vaagharses... Sta jij nog wel eens in de winkel van sinkel of op andere Club Risk feesten?

Ben wel benieuwd of dat nog n beetje draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Nou eigenlijk niet, moet ik eerlijk in zijn. En ik moet ook eerlijk zijn dat het me wel bevalt. Echte voldoening haal je niet uit houseparty's. Momenteel is het erg rustig btw. Maar ik doe vooral theaterwerk en evenementen als vanalles en nog wat, geluid, licht, rigging en tagger/troubleshooter. Meestal komt het er op neer dat ik licht doe btw. Rigging vind ik ook gaaf, lekker klooien met motoren en steel 8-) .
Wat ik voorderest er een beetje bij doe is dmx-producten ontwikkelen, zo heb ik de sterrenhemel van titanic ontwikkeld en gebouwd. Deze sturing doet het beter dan de variant van beijne. :P

Maar ik merk steeds meer dat het me gaat om de crewcatering en mensen waarmee je werkt dan om de spotjes en de lichttafel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat operaten veel minder leuk is, dan troubleshooter zijn en dan tussen de kleedsters hangen :P

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste