How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 16.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:28
Op dinsdag 08 januari 2002 13:20 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Tja het zijn gewoon zero88 tafels met wapperlamp functie enne hun dimmerracks zijn ook bestwel ruk> Die beo-racken zijn mooi :9~ . Die avo tafels zijn niet lekker voor intelligent licht en voor theater zijn ze ook niet ideaal. Voor een beetje rocken met parren is een avo tafel natuurlijk wel leuk, maar een Hog met wing is net zo makkelijk.
uuuuh, zero vergelijken met avo?? ;) Wezenlijk verschil (niet alleen de prijs :) )
Avo is opzich te vergelijken in de lichtwereld als crest in de geluids wereld (mixers that is). Flying pig dan weer met midas :) tering duur en ook erg goed, maar zoals midas de vele lampjes heeft heeft pig dan weer die lcd's. Zero is meer iets als de goedkope soundcraft of a&h tafels (dat neemt niet weg dat het slecht is maar de goedkope series bv spirit ofzow zijn gewoon gammel). MA is dan meer de duurder a&h en soundcraft versie's (zoals de soundcraft vienna).

Dat avo's niet fijn zijn voor koppen ed. vin ik helemaal neit waar. Zoals bij de pearl, kiezen welke kop je wilt rechts een hele rij met functie's en draaien maar. Dat is heel wat makkelijker als bij lightcommander 24/6 ofzow met schuifjes de gobo's / kleuren enzow af moet gaan.
Het 1nigste irritante is dat je je lam draait aan die scroll wielen op de avo.

Kheb ff snel met de webcam foto's gemaakt van de fijnste tafel voor rock&roll. Super roadprove (en bier! >:)) werkt ongelooflijk makkelijk (overal goed zicht op, goede layout ed). En ook belangrijk niet zo duur als avo's of vliegende varkens.
Ze zijn dan niet zo stoer/groot als avo's ed maar goed zijn ze zeker :P (pics).

edit
server = down
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje korte faders op die scancommander....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Zero88 maakt echt wel mooi spul hoor... Je moet alleen niet al te lang naar hun scan computers kijken... Je moet het gewoon bij n mooie sirius houden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
zero88 ?? links??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Nou, DJ-Jumbo.

Als je een beetje handig bent met de soldeerbout, dan stond afgelopen jaar in de elektuur (Ik dacht oktober en november)een tweetal handige apparaatjes. Ten eerste een MIDI-DMX converter, waardoor je met een PC met Geluidskaart met MIDI uitgang DMX512 aan kunt sturen. Met een sequence-programma als Cubase kun je dan je lichtshow programmeren.. Intelligent Lighting zoals scans, Moving Heads, etc. kun je dan direct aansturen, en in de tweede electuur stond een 4 kanaals DMX2analoog (0-10V) box, waarmee je dimmerpacks, rookmachines, stroboscopen en alle andere zooi aan kunt sturen.

Succes.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 09 januari 2002 15:57 schreef TMoose het volgende:
Nou, DJ-Jumbo.

Als je een beetje handig bent met de soldeerbout, dan stond afgelopen jaar in de elektuur (Ik dacht oktober en november)een tweetal handige apparaatjes. Ten eerste een MIDI-DMX converter, waardoor je met een PC met Geluidskaart met MIDI uitgang DMX512 aan kunt sturen. Met een sequence-programma als Cubase kun je dan je lichtshow programmeren.. Intelligent Lighting zoals scans, Moving Heads, etc. kun je dan direct aansturen, en in de tweede electuur stond een 4 kanaals DMX2analoog (0-10V) box, waarmee je dimmerpacks, rookmachines, stroboscopen en alle andere zooi aan kunt sturen.

Succes.
Heee, dat lijkt me ook wel leuk om te maken. Weet je misschien een url, of heb je er een scannetje van wellicht?

Waarom moet het trouwens met een geluidskaart zijn. Die eis zie ik niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.zero88.com

Of bedoelde je links in t plaatje??? Das namelijk een MA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Hoeft inderdaad niet met een geluidskaart, als je maar een bruikbare midi source hebt. Het voordeel is dat zo ongeveer iedere (ook goedkope) geluidskaart tegenwoordig midi-uit heeft(via de joystick connector) , en je geen super-PC nodig hebt om midi aan te sturen. Je hebt dus verder geen dedicated hardware nodig die het voor de huis-tuin-en keuken-LJ nog wat duurder maken...

Is misschien wat voor mensen die op zolder nog een oude ATARI ST hebben liggen??

[ook nog:] URL?? Probeer www.elektuur.nl eens [/ook nog:]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:28
Beetje korte faders op die scancommander....
uhm een scancommander heeft gewoon even lange faders als de 24/6 en ook als de zero's dus...normale lengte...
Op dinsdag 08 januari 2002 23:08 schreef Techieguy het volgende:
En Zero88 maakt echt wel mooi spul hoor... Je moet alleen niet al te lang naar hun scan computers kijken... Je moet het gewoon bij n mooie sirius houden ofzo...
Zero maakt goede produkten voor de prijs ja, maar voor het tourwerk zijn ze niet geschikt. Veels te gammel en gauw problemen mee na wat klussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik ga binnenkort aan die DMX apparaatjes beginnen uit de elektuur, ik wil namelijk de verlichting in mijn kamer via DMX kunnen sturen en dimmen etc..

DMX is dan misschien een beetje overkill, maar ik kan op deze manier wel netjes leren hoe het allemaal inmekaar steekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

holy shit! Ik snap zelf weinig van al die apparatuur, maar de plaatjes ervan.... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik heb een keer een half uurtje met zo'n lichttafel gespeeld, en kwam tot de conclusie dat dat ding meer kon dan ik...
nogmaals: vette pics!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
LJ vind ik doe je op je gevoel doe het al aardig lang (niet te grote feesten maar als hulp bij wat drive-inn shows als ik niet hoef te draaien, of als mn collega staat te draaien :)

ps. dat plaatje van die DLC dat ding heb ik hier ook nog ergens staan in een hoekje of mn broertje moet hem in gebruik hebben. had er ook stopcontacten op gemaakt enz. had alleen een veel uitgebreidere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 18:14 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik ga binnenkort aan die DMX apparaatjes beginnen uit de elektuur, ik wil namelijk de verlichting in mijn kamer via DMX kunnen sturen en dimmen etc..

DMX is dan misschien een beetje overkill, maar ik kan op deze manier wel netjes leren hoe het allemaal inmekaar steekt..
Je realiseert je neem ik aan wel dat je dan wel dimmers nodig hebt die naar DMX luisteren he :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

De apparaatjes waarop gedoelt wordt zijn een DMX-MIDI converter, en een 8 channel DMX demultiplexer. Deze heeft 8 analoge uitgangen van 0 tot 10 volt, en is dus zeer goed geschikt om dimmerpacks aan te sturen. Een DMX-dimpack is natuurlijk leuker, maar ook prijziger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 09 januari 2002 18:38 schreef Jag het volgende:

[..]

Je realiseert je neem ik aan wel dat je dan wel dimmers nodig hebt die naar DMX luisteren he :)?
Niet als je met scans gaat klooien lijkt me zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 09 januari 2002 18:38 schreef Jag het volgende:

[..]

JAG kent elektuur????

projectje 1 = DMX coder zegmaar
project 2 = DMX <> 0-10V kastje, en daar kan je mooi dimmers mee sturen..., moet er nog wel ff 1 ontwikkelen voor 12 V die met 0-10V gestuurd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 09 januari 2002 18:30 schreef Boss het volgende:
holy shit! Ik snap zelf weinig van al die apparatuur, maar de plaatjes ervan.... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik heb een keer een half uurtje met zo'n lichttafel gespeeld, en kwam tot de conclusie dat dat ding meer kon dan ik...
nogmaals: vette pics!
duh ;)

totdat je je verdiept in dat ding en merkt dattie niet alles kan wat jij wel wil lol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op woensdag 09 januari 2002 19:56 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

duh ;)

totdat je je verdiept in dat ding en merkt dattie niet alles kan wat jij wel wil lol....
haha inderdaad :p

Zelfs de Hog heeft zijn gebreken> de ultieme LX tafel bestaat gewoon stomweg niet...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen maak ff een ontwerpje! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Ach misschien ooit> maar heb nu geen zin en wil er geen tijd voor maken ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero nog een LJ. :D

Kep al een aantal goeie tafels zien langskomen hiero. zoals de Ma 24/6 & 48/6 en de Grand MA. Ook de tafels van Avolites zijn goeie dingen. En dan als laatse de geweldige Flying Pig tafels zoals de WholeHog 2 en de WholeHog 3.

Om te beginnen is een tafeltju van Botex prima's. met of zonder ingebouwde dimmer.

Je heb natuurlijk ook nog diverse computersystemen zoals Martin LightJockey & showdesainer. Van Flying Pig heb je ook een Hog PC versie. hiervan is een demo te downen op de site van Highend. www.highend.com.

Ow ja nog ff iets, plaats aub geen pics als je dr geen verstand van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 21:49 schreef Driveinshow het volgende:

wrom niet :?
pics zijn altijd leuk om naar te kijken...
pppfff.....

we hebben je Jean van de LJ's in tha house |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op woensdag 09 januari 2002 19:54 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

JAG kent elektuur????

projectje 1 = DMX coder zegmaar
project 2 = DMX <> 0-10V kastje, en daar kan je mooi dimmers mee sturen..., moet er nog wel ff 1 ontwikkelen voor 12 V die met 0-10V gestuurd word..
Ja ok, als je die erbij doet niet. Maar dan heb je nog steeds dimmers nodig. En om nou dimmers te gaan kopen die geen DMX snappen lijkt me een beetje loos, volgens mij is de meerprijs voor dimmers die DMX wel snappen echt niet hoog.
Overigens liggen er in de SSU nog wel een paar honderd analoge Reich & Vogel dimmers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op woensdag 09 januari 2002 22:30 schreef Jag het volgende:

Overigens liggen er in de SSU nog wel een paar honderd analoge Reich & Vogel dimmers :).
SSU?

nou eeh in iedergeval > worden die dingen verkocht etc en wat zijn de specificaties?

en het belangrijkste, kunnen ze inducties dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op donderdag 10 januari 2002 04:31 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

SSU?

nou eeh in iedergeval > worden die dingen verkocht etc en wat zijn de specificaties?

en het belangrijkste, kunnen ze inducties dimmen
De ssu is de stadsschouwburg van Utrecht. Geen idee of ze inducties kunnen dimmen, maar ze zijn er niet voor gemaakt iig.
Bedenk wel dat het gewoon insteekkaarten zijn, en de kast waar ze in zaten gaat niet in jouw kamer passen :). Maar ik kan wel eens vragen of ze er een paar willen weggeven/verkopen ofzo als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
dimmers zijn altijd leuk:)

en een backplane is te vervangen door draadjes, knutselen deluxe dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op donderdag 10 januari 2002 17:59 schreef MR_WAZOO het volgende:
dimmers zijn altijd leuk:)

en een backplane is te vervangen door draadjes, knutselen deluxe dus ;)
Ok, ik zal het wel eens vragen. Had ik al gezegd dat er op het laatst elke week wel een dimmer problemen gaf (het grote aantal dimmers (300) is daar natuurlijk ook mede verantwoordelijk voor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 11 januari 2002 02:46 schreef Jag het volgende:

[..]

Ok, ik zal het wel eens vragen. Had ik al gezegd dat er op het laatst elke week wel een dimmer problemen gaf (het grote aantal dimmers (300) is daar natuurlijk ook mede verantwoordelijk voor)?
problemen???

UITDAGINGEN ;) ik hoor t wel van je.. ik ga naar me werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb nu een week lang voor Expotech gewerkt in het olympisch stadion en ik heb een ding gemerkt... ik ben verslaafd aan dit werk...lol

wat ik gedaan heb is de electrische installatie afbreken om in het olympisch stadion te amsterdam het amsterdam winter event van stroom te voorzien

alles zat onder t ijs, maar t kon me echt allemaal geen hol schelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Op woensdag 09 januari 2002 21:49 schreef Driveinshow het volgende:
Ik neem aan dat je op mij doelt, ik heb er inderdaad niet veel verstand van (ik weet nog net wat DMX is en kan af en toe met de schuifjes en 'jog-dials' spelen als er wordt geprogrammeerd (voor de lol dus))..
Maar waarom geen pics plaatsen? :?
Ik zie de logica niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 12 januari 2002 11:42 schreef Obi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op mij doelt, ik heb er inderdaad niet veel verstand van (ik weet nog net wat DMX is en kan af en toe met de schuifjes en 'jog-dials' spelen als er wordt geprogrammeerd (voor de lol dus))..
Maar waarom geen pics plaatsen? :?
Ik zie de logica niet helemaal.
ach, gewoon een wannabe lichtvent die gefrustreerd was omdat hij overal ontslagen word ghehehe

maare obi > al bekend wat die storing bij marcoV nou was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

DAMN, dat ik dit topicje nu pas ontdek :)

ik ben zelf ook lichttechnicus (op kleine schaal :)) en ik doe wel eens voorstellingen op school en ik werk in een theater(tje) in Culemborg. heeeel af en toe ga ik met zo'n erhuurbedrijf mee.. das echt lachuh :)

ik heb een paar pics van een schoolvoorstelling :)

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/Klup1507/incoming/Dscn2471.jpg
Die gast met die bril ben ik, achter de sirius lichttafel.. het jaar daarvoor hadden we door bezuinigingen geen tafel met standjes maar 1tje waarmee je met 2 banken moest werken.. echt irritant...

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/Klup1507/incoming/Dscn2480.jpg
jammer dat de pic bewogen is en dat er een ladder ligt :(

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/Klup1507/incoming/Dscn2516.jpg
in het bos :)

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/Klup1507/incoming/Dscn2539.jpg
er zaten een paar gaatjes in mijn front :(

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/Klup1507/incoming/Dscn2522.jpg
De nacht... met 2 muzikanten in mijn profielspot ;)

niet echt geweldig, maar zoveel middelen had ik daar niet.. Dit jaar is mijn laatste jaar en nu ga ik er echt een vet feest van maken :)

De voorstelling is trouwens Midzomernachtsdroom van Schudspier :)

voor de n00bs:
http://www.sale.nl/support/tech-docs/index.asp

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
niet alleen had je gaten in je front maar je had je profielspot ook wat kleiner mogen maken imho,

voorderest > was de hele installatie DMX gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 12 januari 2002 12:40 schreef MR_WAZOO het volgende:
niet alleen had je gaten in je front maar je had je profielspot ook wat kleiner mogen maken imho,

voorderest > was de hele installatie DMX gestuurd?
die profielspot was 10 jaar oud ofzo.. officieel en 2kw bak, maar er kwam nauwelijks een halve kw uit :D
instellen van dat ding wilde ook niet meer echt goed lukken.. 't was een beetje roeien met de riemen die ik had..

de installatie was wel DMX gestuurd. We hebben orgineel dimmers in de zaal op de trussen (hoe schrijf je dat?), en die dingen maken een pokkeherrie, vooral als je tientallen micro's boven het podium hebt hangen.. die pikken allemaal die tikken van die triacs op..
We hadden dus vlakbij een flightcase met 2x12 dimmers neergezet... Gelukkig hadden we al krachtstroomaansluitingen...

Het tegenlicht werd trouwens geregeld door 3 4-barren met par-36 lampjes (500watt) met ingebouwde dimmers...

Al met al wel lollig, maar niet hoogstaand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 12 januari 2002 13:27 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

die profielspot was 10 jaar oud ofzo.. officieel en 2kw bak, maar er kwam nauwelijks een halve kw uit :D
instellen van dat ding wilde ook niet meer echt goed lukken.. 't was een beetje roeien met de riemen die ik had..

de installatie was wel DMX gestuurd. We hebben orgineel dimmers in de zaal op de trussen (hoe schrijf je dat?), en die dingen maken een pokkeherrie, vooral als je tientallen micro's boven het podium hebt hangen.. die pikken allemaal die tikken van die triacs op..
We hadden dus vlakbij een flightcase met 2x12 dimmers neergezet... Gelukkig hadden we al krachtstroomaansluitingen...

Het tegenlicht werd trouwens geregeld door 3 4-barren met par-36 lampjes (500watt) met ingebouwde dimmers...

Al met al wel lollig, maar niet hoogstaand...
par 36?? 500 Watt?? doet me eerder denken aan Par 56

watbetreft die dimmers > kun je ze ook weghalen, die antieke gevallen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 12 januari 2002 13:33 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

par 36?? 500 Watt?? doet me eerder denken aan Par 56

watbetreft die dimmers > kun je ze ook weghalen, die antieke gevallen dus..
ach ja.. foutje.. ik bedoel idd 56 :)
(al heb je par 36jes tot 650 watt)
we hadden ook 4 par 36jes voor op het podium staan... puntspotjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ben nu bezig om me licht enzo allemaal een beetje te sorteren etc...

heb nu 1 tas vol snoer en me lichtcontrolers enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zondag 06 januari 2002 04:54 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik werk in de stadsschouwburg van Utrecht, maar ik ben van meer van het geluid hoor :). Maar ik kijk ook wel eens over de schouders mee van mijn collega's als ze weer eens aan het kloten zijn en het zaallicht (8 dimmers) in een chaser zetten :+. Maar wat ik zelf met licht doe is vooral inhangen, prikken en stellen.
En wat betreft de scheiding tussen ontwerper en bediener: een gezelschap (de grotere iig) huren gewoon een lichtontwerper in, en die maakt ik overleg met de eerste belichter het ontwerp. En die laatste drukt dan de standen door tijdens de voorstellingen en is natuurlijk ook bij de bouw.
Jag, ken je Vladimir toevallig, die werkte eerst bij ons en zou geloof ik ook bij de stadsschouwburg gaan werken...
Zo ja, kan je hem dan de groeten van me doen.. (en van heel Theater de Fransche School ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik ga morgen eens in de stad kijken hoeveel dat DMX gebeuren van de electuur mij gaat kosten

en ik ga ook even op zoek naar een 0-10V dimmer die inducties kan dimmen

wil namelijk het licht op me kamer DMX512 stuurbaar maken whehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zondag 13 januari 2002 11:17 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik ga morgen eens in de stad kijken hoeveel dat DMX gebeuren van de electuur mij gaat kosten

en ik ga ook even op zoek naar een 0-10V dimmer die inducties kan dimmen

wil namelijk het licht op me kamer DMX512 stuurbaar maken whehehe
kuch*schop*kuch

het licht op je kamer met DMX aansturen???? gaat dat niet wat ver? wordt duur grapje.. heb je gelijk ook die pokkeherrie van die dimmers op je kamer..
nah jah.. 't staat iig wel stoer

(als we opschieten kunnen we het DJ-topic nog wel inhalen >:) :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 13 januari 2002 21:00 schreef bluppy2 het volgende:
het licht op je kamer met DMX aansturen???? gaat dat niet wat ver? wordt duur grapje.. heb je gelijk ook die pokkeherrie van die dimmers op je kamer..
nah jah.. 't staat iig wel stoer

(als we opschieten kunnen we het DJ-topic nog wel inhalen >:) :+)
in de elektuur staan een paar schakelingetjes waarvan de een een DMX sturing is, en de ander een 8 voudige DMX - analoog converter, als ik die aan een 0-10V dimmer ken hangen die inducties kan dimmen dan kan ik via me Soundblaster live platinum 5.1 mijn licht op mijn kamer bedienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ff tussendoor:

DMX controller(computter?) >

dimmerpack >

lampen....

dat heb je dus nodig :?

en wat moet ik me voorstellen bij een analoge controller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 13 januari 2002 22:04 schreef DJ-Jumbo het volgende:
maar ff tussendoor:

dimmerpack >

lampen....

wat ik wil doen

Midi van PC - MIDI-DMXconverter uit electuur - DMX-0-10V analoogconverter - 0-10Vdimmerpack

dit kan doormiddel van een aantal zelfbouwprojecten uit de elektuur

en de aankoop van een paar helaas dure apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 22:04 schreef DJ-Jumbo het volgende:
maar ff tussendoor:

dimmerpack >

lampen....

dit zijn mijn speeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://dj.frummel.com/lightcommanderII.jpg

en 2x deze :
Afbeeldingslocatie: http://dj.frummel.com/ma_dimmer.jpg

en een analoge controller is een 'normaal' schuivenpanleetje, met vaak 2 presets, die 0-10 v uitstuurt naar analoge dimmerpacks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SPEELTJES??????????????????????

w00t die speeltjes wil ik ook wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 13 januari 2002 11:17 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

Jag, ken je Vladimir toevallig, die werkte eerst bij ons en zou geloof ik ook bij de stadsschouwburg gaan werken...
Zo ja, kan je hem dan de groeten van me doen.. (en van heel Theater de Fransche School ;))
Ja Vladimir ken ik wel :). Ik heb ongeveer een jaar met hem samen in de ssu gewerkt. Maar zijn contract is nu afgelopen, maar ik geloof dat hij wel nog misschien zou terugkomen.

Note to self: vergeet niet om ff van die dimmers te vragen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM leuks zown MA 24/6 & die MA dimmers.

Ow ja en sorry jongens van die opmerking over het plaatsen van foto's. Was toen in niet zown goeie bui :)

Verder is dit een 100 keer beter topic als die van how to become a DJ .....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op maandag 14 januari 2002 16:36 schreef Driveinshow het volgende:
MM leuks zown MA 24/6 & die MA dimmers.

Ow ja en sorry jongens van die opmerking over het plaatsen van foto's. Was toen in niet zown goeie bui :)

Verder is dit een net zo goed topic als die van how to become a DJ .....?
we gaan niet me andere hobby afkraken he ;)

zeg uhm dinges, heb je nog van die dimmers gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op maandag 14 januari 2002 18:01 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

we gaan niet me andere hobby afkraken he ;)

zeg uhm dinges, heb je nog van die dimmers gevraagd?
Hier dinges, nee er was ff niemand die het wist. Morgen weer een kans (vandaag eindelijk eens vrij :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 15 januari 2002 15:40 schreef Jag het volgende:

[..]

Hier dinges, nee er was ff niemand die het wist. Morgen weer een kans (vandaag eindelijk eens vrij :)).
hehe sorry jag, was aan t tikken en had geen zin om nog weer te zoeken naar wie ik nou moest tikken, vandaar dat dinges....

maare, jammer :( hoop dat je morgen meer geluk heb en vrij is ook niet verkeerd ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
jag, grote vriend ;)

kun je me vrolijker maken dan dat ik al ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://sjeemz.nl/inner/

ruim 80 foto's van 't licht op InnerCity + 10 filmpjes... enjoy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 17:39 schreef sjeemz het volgende:
http://sjeemz.nl/inner/

ruim 80 foto's van 't licht op InnerCity + 10 filmpjes... enjoy >:)
ik vinner niet veek aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Afbeeldingslocatie: http://sjeemz.nl/inner/stick2/DSC00008.JPG

Die dingen zijn gaaf :)

Afbeeldingslocatie: http://sjeemz.nl/inner/stick3/DSC00022.JPG
> lekker zo'n avolite tafel... heb je zo'n bak zit je nog te kutten met tape |:( voor je preset focussen enz. Ben nou eenmaal Hog fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

Illusion

(the art of)

Je kan wel lekker die tape afkraken, maar op een stukje tape kan je een stuk meer kwijt dan op een stukje LCD. Probeer maar eens een pijltje om bijv. USL aan te duiden maar eens op een LCD te krijgen :)
Toch moet ook ik toegeven dat een lcd gewoon handig is, zeker met die touchscreens van de HOGII.
Bij mij blijft de scheiding duidelijk:
Alleen intelligents --> HOGII of Jandshog600
Intelligents + Parren --> Avolites Sapphire, Diamond of Pearl (afhankelijk showgrootte)
Alleen Parren --> MA 24/6 voor 96 faders 2 MA's master-slaven
Theaterwerk --> Compulite

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 18 januari 2002 01:31 schreef Illusion het volgende:
Je kan wel lekker die tape afkraken, maar op een stukje tape kan je een stuk meer kwijt dan op een stukje LCD. Probeer maar eens een pijltje om bijv. USL aan te duiden maar eens op een LCD te krijgen :)
Toch moet ook ik toegeven dat een lcd gewoon handig is, zeker met die touchscreens van de HOGII.
Bij mij blijft de scheiding duidelijk:
Alleen intelligents --> HOGII of Jandshog600
Intelligents + Parren --> Avolites Sapphire, Diamond of Pearl (afhankelijk showgrootte)
Alleen Parren --> MA 24/6 voor 96 faders 2 MA's master-slaven
Theaterwerk --> Compulite
hoei!! wij krijgen misschien een Compulite in het theater :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
post es wat fotos van compulites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Van de Compulite Website.
http://www.compulite.com/compulite/consoles.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/Newsabre2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/newmicron1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/sparktop2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/rave1.jpg

En de afstandsbediening :):
Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/Newremote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ow en nog een tafel van zero88 :)

De Illusion: (hoort een monitor bij)
Afbeeldingslocatie: http://www.zero88.com/files/illusion_front_panel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 20:57 schreef Illusion het volgende:
Ow en nog een tafel van zero88 :)

De Illusion: (hoort een monitor bij)
[afbeelding]
past bij je naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
damn, allemaal design tafels

niemand meer gewoon alleen functionaliteit??

dit kost alleen maar xtra geld lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Deze vallen nog mee> moet je de ETCs eens zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

whootje -> het gaat allemaal door, deze week krijgen we een Compulite Photon in het theater..
iig beter dan onze zero88 sirius tafel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.compulite.com/images/newphoton1.jpg

En wij krijgen er dan een mooi TFT schermpje bij.. Dat staat wat netter.. (Lees: te weinig ruimte voor een CRT monitor :))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als ik met zo een tafel aangekomen had voor de scans en spots in ons jongerencentrum hadden ze me echt 4kant uitgelachen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:12 schreef MR_WAZOO het volgende:
als ik met zo een tafel aangekomen had voor de scans en spots in ons jongerencentrum hadden ze me echt 4kant uitgelachen haha
wat is er mis mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach... met lichtcomputers is het net als met geluid:: is toch een kwestie van smaak... De een houd meer van Avo, de ander vindt een Hog lekkerder werken en ik hou t voorlopig lekker bij me StatusCue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaagharses: was je zelf ook op innercity??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 19 januari 2002 12:12 schreef MR_WAZOO het volgende:
je vergelijkt een jongerencentrum met een theater :?
een paar bewegende lichtjes aansturen in een jongerencentrum met een Compulite is idd een beetje loos..
Theaterwerk gaat heel anders en moet je aan je lichttafel ook heel andere eisen stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 19 januari 2002 18:08 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

je vergelijkt een jongerencentrum met een theater :?
een paar bewegende lichtjes aansturen in een jongerencentrum met een Compulite is idd een beetje loos..
Theaterwerk gaat heel anders en moet je aan je lichttafel ook heel andere eisen stellen..
dat is wat ik bedoel, we hebben 8 parspots en 2 scans whehehe

wat raad je me trouwens aan om te gebruiken voor tafel voor een kleine feesttent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

wat echt een super dmx programma is beetje de tegenhanger van lightjockey van MArtin

is visualDMX ik gebruik het al een tijd en ben beta tester geweest. op de site is demo'tje te downloaden.

http://www.visualdmx.com

ben benieuwd wat mensen er hier van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik ben zal het eens downloaden,

Ik gebruik heel vaak de Lightjockey van Martin deze bevalt mij zeeeer goed en niet alleen vanwegen de software maar ook de interface mogelijkheden zijn eindeloos voornamelijk door de DMX in/out optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Op zaterdag 19 januari 2002 19:15 schreef mweert het volgende:
Ik ben zal het eens downloaden,

Ik gebruik heel vaak de Lightjockey van Martin deze bevalt mij zeeeer goed en niet alleen vanwegen de software maar ook de interface mogelijkheden zijn eindeloos voornamelijk door de DMX in/out optie
Ja ik heb Lightjockey ook vele gebruikt alleen d'r zitten echt heeeeel veel nadelen aan, zoals dat je ongeveer 10 monitoren nodig hebt om al die losse schermpjes weer te geven, en het bij het pakket betaal je voor het aantal kanalen, nij visualdmx heb je meteen 512 kanalen. De support is ook erg goed, als je een bugje doorgeeft staat vaak de volgende dag al een nieuwe versie online ;)

Ik ben er erg over te spreken en het pakket is ook helemaal niet duur het is o.a. te koop bij movitec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Ik zie net dat er weer een nieuwe versie online is van visualdmx

http://www.visualdmx.com nu versie 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
De LichtJockey begint bij 512 en kan je makkelijk uitbreiden tot bijvoorbeeld 4096 en het grootste voordeel is dat je DMX input hebt.

En ik werk er vrijwel dagelijks mee en ik moet zeggen de interface van de LightJockey komt heel ingewikkeld over maar is juist uiterst eenvoudig en functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Het probleem van lightjockey is is dat het absoluut niet gebruikersvriedelijk is. Zeggen mensen die Linux eindelijk doorhebben ook niet dat het hardstikke simpel is :?

Zo is het toch met alles, als je eenmaal weet hoe het werkt dan vind je het niet moeilijk meer. Mensen die op van die grote EVO's gewerkt hebben die vinden het ook niet moeilijk, nou ga jij maar eens achter zo'n tafel zitten. Zo is het ook met lightjockey, en ik vind een ander groot nadeel van lightjockey dat je moeilijk kan zien wat je aan het doen bent.

Een voordeel is wel weer dat het erg veel functies heeft, maar of je de helft ook gebruikt :9

Ik zie meestal iedereen die lightjockey gebruikt met of een 19" monitor of twee monitoren, en dat is volgens mij juist iets wat je niet wilt als je ergens op lokatie bent. En ik vind het programma erg duur voor wat het bied, Visualdmx is een stuk goedkoper en IK vind het superr werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Ook nog ff wat foto's van drive-in show waar ik voor werk (visual productions)

Afbeeldingslocatie: http://www.large.nu/albums/album04/aab.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.large.nu/albums/album04/aaa.sized.jpg

:) ziet er best netje suit toch ;) bovenste is op een strandfeest in st maartenszee vlak bij Den Helder

Onderste foto is op het Eemland College in Amersfoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tering hoeveel van die scan's hebben jullie wel niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op zondag 20 januari 2002 00:47 schreef Cue het volgende:
Zo is het toch met alles, als je eenmaal weet hoe het werkt dan vind je het niet moeilijk meer. Mensen die op van die grote EVO's gewerkt hebben die vinden het ook niet moeilijk, nou ga jij maar eens achter zo'n tafel zitten. Zo is het ook met lightjockey, en ik vind een ander groot nadeel van lightjockey dat je moeilijk kan zien wat je aan het doen bent.

Een voordeel is wel weer dat het erg veel functies heeft, maar of je de helft ook gebruikt :9

Ik zie meestal iedereen die lightjockey gebruikt met of een 19" monitor of twee monitoren, en dat is volgens mij juist iets wat je niet wilt als je ergens op lokatie bent. En ik vind het programma erg duur voor wat het bied, Visualdmx is een stuk goedkoper en IK vind het superr werken.
Is wel zo maar elk programma is gewoon lastig in het begin,

En even voor de duidelijkhied het programma is gratis de hardware betaal je voor.

En voor een DMX kaart begint het rond de 2 duizend peik.

ik heb de prijzen van visualDMX nog niet gezien maar dit zal wel enigssinds gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
bij visual DMX hebben ze een dongje die je aan je com poort hangt.,... ik wil idd ook eerst prijzen weten want alleen als je een product hebt van bijvoorbeeld 400,- per apparaat word het de grootste DMX hit ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Op zondag 20 januari 2002 18:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
bij visual DMX hebben ze een dongje die je aan je com poort hangt.,... ik wil idd ook eerst prijzen weten want alleen als je een product hebt van bijvoorbeeld 400,- per apparaat word het de grootste DMX hit ooit
Bij visualDMX krijg je een hardware doosje er bij met DMX output (komt er ook een met DMX input). Dat kasje doet de zwaarste berekeningen, en je kan bijna elke soort scans er aan hangen worden echt super veel ondersteund, en als er eentje niet bijzit die je nodig hebt, kan je gewoon mailen.

Het pakketje is nu nogmaar te koop alleen bij Movitec (uit m 'n hoofd (http://www.movitec.net)

Het kastje zit rond de 800,- uit m 'n hoofd, maar weet het niet zeker. En het programma werkt gewoon echt superr je hebt veel overzicht en werkt makkelijk.

Ik heb gekeken maar de prijs staat niet op de site, je zou movitec even moeten bellen voor een prijs.

Over bovenstaande foto's de bovenste foto's zijn met movitec Moving headjes ;) "Movitec SL-250" de onderste zijn met Martin 812'jes ik geloof daar 8 stuks maar kunnen d'r ook 12 izjn weet ik niet meer uit m 'n hoofd is vorig jaar geweest dat feestje.

Voor meer vragen over VisualDMX, ik ben er al een tijd mee bezig, want ik vind het gewoon super en heb beetje hekel gekregen aan dat lightjockey, ik vind het concept gewoon bagger.

edit:
Je hebt dus geen dmx kaart nodig in je pc ofzo he, je hangt het kastje aan je compoort, en gaan met dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Ik ben eigenlijk benieuwd of mensen nog meer goed ervaringen over DMX software hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Lightjockey wordt vaak in discotheken gebruikt en is daar wel OK voor, maar voor live zou ik het niet willen.
HogPC is een fantastisch pakket, en is zeker het proberen waard. Zeker zodra ze de USB-Wings eenmaal af hebben en leveren :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig daar had ik het laatst nog met iemand over:: ze zouden voor lightjockey een soort van USB fader wing moeten maken, nou is High End (ok ok Flying Pig) ze toch voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Damn, ik zie dit draadje nu pas.

zelf speel ik af en toe met geluid en licht op school.
Zoals de schoolband versterken.
Of de halve avond DJ op het schoolfeest.
en met culturele projecten geluid of licht.
met licht help ik dan voornamelijk met uitlichten en de instellingen bedenken.
iemand ander had deze dan ingeprogameerd.

maar helaas is het door mn leeftijd nogal onmogelijk om het als vakantie werk ofzo te doen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik heb het idee dat er nogal wat mensen hier zijn die de capaciteit van de LichtJockey onderschatten voornamelijk voor live doeleinde. Maar dat kan ik jullie toch niet bij brengen als je er zelf niet mee werkt.

Bijvoorbeeld door de DMX in mogelijkheid kan je elke willekeurige tafel gebruiken om via de LichtJockey de bediening te doen.

Alles kan softwarematig gepatched worden een ingang kan gepacht worden op een uitgang maar ook kan een ingang gekoppeld worden aan een functie of een CUE of zelfs aan een Macro, Waarbij de DMX valua als min/max. waarde van een functie kan worden aangegeven.

Deze functie is vele male functioneler als een dedicated schuifen bak er bij, Nu ben je namelijk niet afhankelijk van de tafel die je wil door dat de fabrikant je een tafel verplicht op legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Ik ben helemaal niet zo kapot van die DMX4PC gevallen... PC is imho uberhaupt niet geschikt om handig licht mee te doen en al zou je een USB wing hebben> dan zit je nog met windows opgescheept ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 23:03
licht via de pc vindt ik ook nogsteeds niks,

wat wel goed te doen is is een fatsoenlijke tafel met daaraan gekoppeld een pc.

voor de rest blijven tafels gewoon fijner om mee te werken.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Visual DMX is bezig met MIDI Support, zodat je van die midi tafels er aan kan hangen ;)

echt visualdmx heeft echt toekomst, word door jongens gemaakt die al 13 jaar lang zelf een drive-in show hebben en veel met producties mee gaan, ze hebben dus erg veel praktijk ervaring, en het word steeds beter en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
volgens mij is de beste oplossing een touchscreen aan een windows of andersoortige pc met DMX dongle...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
LichtJockey heeft Touchscreen support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op dinsdag 22 januari 2002 00:17 schreef mweert het volgende:
LichtJockey heeft Touchscreen support
hoeveel kost lightjockey??

zolang t boven de 400 euro kost is t geen optie voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Visual DMX wordt inderdaad door goeie jongens aan gewerkt, maar het blijft PC based, overigens wat ik zo heb gehoord van mensen die de maker kennen wordt het wel n stuk overzichtelijker dan LightJockey...

En dat DMX in verhaal ga ik inderdaad maar eens uitzoeken, zou opzich best handig kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.

edit:

Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Op woensdag 23 januari 2002 15:13 schreef Illusion het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.
Alleen ervaring met de Elara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb alleen ervaring met wat zelfbouwspul en wat botexachtige zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Heb vandeweek lichtbakken in plafonds gemaakt die dus te sturen zijn met 0-10 V, toen dacht ik opeens, DMX is ook perfect om licht te sturen in een gebouw, maar waarom ze daar dan weer speciale systemen voor gaan aanleggen snappik weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 23:03
sgm heeft voor zulke dingen een mooie tafel maar is ook wel beetje aan de prijs. heeft ook nog een kleiner broertje,

http://www.sgm.it/eng/mixerluci/studio24_sc.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.sgm.it/eng/imgs/studio_24_sc_450.jpg

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
is wel een mooie tafel lijkt me, nog meer mensen die mooie lichttafels weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zondag 27 januari 2002 03:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
is wel een mooie tafel lijkt me, nog meer mensen die mooie lichttafels weten?
ik heb er al aardig wat zien passeren... (Compulite ruled :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm toevallig van de week met de programmeur van visual DMX staan praten en er gaat nog n hoop veranderen, maar t wordt wel n mooi product denk ik...
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste