LD, waarom heb je je map weer weggehaald? Ik wil hem ook weleens uitproberen na al die positieve reacties.
Hij staat er nog steeds? Althans, als ik op de link klikt doet hij het gewoon nog? (Misschien was de server even down of zo?)Op zondag 21 april 2002 00:56 schreef Vertex het volgende:
LD, waarom heb je je map weer weggehaald? Ik wil hem ook weleens uitproberen na al die positieve reacties.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Werkt idd weer, heb de map nu gespeeld en _alles_ gedaan, en dat is wel ff racen, dan haal je het echt maar net. En ik wist dus precies waar alles zat.
There is no magic.
Kan gebeuren.Op zaterdag 20 april 2002 23:52 schreef ArtVandelay het volgende:
LD: Heb je map gespeeld, en ik ben erg onder de indruk! Hij is erg goed. Vooral de vele gewetenskwesties en RPG-elementen vond ik erg cool. (Moet toegeven dat ik eigenlijk overal de evil optie heb genomen)
En dat vind de spellingschekcer dus niet.Een paar dingetjes. Een echte text-fout gezien. Ergens staat (weet niet meer precies waar, ergens aan het begin): "The old woman's grieve". Grieve is een werkwoordsvorm, grief is het zelfstandige naamwoord. Verder niets storends gevonden.
Twee redenen:- Ik vond de map op bepaalde plekken een beetje leeg, bijvoorbeeld aan het begin. Het kan zijn dat dit me alleen opvalt omdat de campaign maps zo stampens vol shit staan en dat het het contrast was dat zo opvallend was, maar goed.
- wel lekker overzichtelijk
- heel veel dingen (resource generators, creature generators) kon ik niet gebruiken vanwege het feit dat je een single hero was. Is in de volgende map niet meer zo.
Is dat zo? Dat is niet de bedoeling, ik zal er naar kijken.- Is het de bedoeling dat je ook zonder stealth langs die band of minotaurs kan sneaken? Er is iig een pad door het bos waar je langs kan.
Uhm - ik geloof dat ik 'm wel eens verslagen heb met m'n eigen magic. Dat weet ik bijna zeker. En anders kan je het ook nog met een potion of immortality proberen.- Is die sorceror te verslaan zonder een Potion of Resistance? Hij deed met z'n fire-ball 105 (!) schade, das nogal veel als je alleen een hero hebt...
Dank je.Al met al een hele goede map, chapeau!
Ik had toch meer van de muziek van HOMM4 verwacht. Ik vind het allemaal een beetje op elkaar lijken.Op dinsdag 16 april 2002 13:10 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat is die muziek toch goed, het is echt niet meer normaal.Ik zet 'm gewoon best wel vaak op in m'n winAMP. Helaas heb ik op dit moment wat weinig tijd om 't te spelen.
De mooiste muziek vond ik wel die van HOMM2, met name de Wizard en Sorcerer / Barbarian town themes.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
-dubbelpost-
Specs
kan iemand mij helpen met mijn 1e champain missie?
ik heb daar alles gehaald, behalve op 1 rood poppetje na, die zit helemaal rechts onder in, achter zon muur... missie: iedereen kille. maar ik kom maar niet bij die level 24 hero
wie kan me ff een tip geven hoe ik die muurvoorbij kom?
dat is dus die 1e missie, waar je op het begin 3 heroes en 3 towns hebt.
ik heb daar alles gehaald, behalve op 1 rood poppetje na, die zit helemaal rechts onder in, achter zon muur... missie: iedereen kille. maar ik kom maar niet bij die level 24 hero
wie kan me ff een tip geven hoe ik die muurvoorbij kom?
dat is dus die 1e missie, waar je op het begin 3 heroes en 3 towns hebt.
Verwijderd
Lord Daemon, ik heb de map ook uitgespeeld en ik moet zeggen dat hij goed in elkaar zit. Ik heb twee kleine 'foutjes' kunnen ontdekken:
1.) Op een gegeven moment kom je een zooitje bandits tegen en dan kun je kiezen om ze meteen of iets later aan te vallen. Ik koos dus voor het eerste en dan hoor je een morale boost te krijgen, echter, de bandits kregen een morale boost en ik niks
Misschien was dit gewoon pure pech, maar het kan geen kwaad om er eventjes naar te kijken.
2.) De map is NIET te halen als je advanced stealth niet kiest. Misschien is dit juist de bedoeling, maar het zou toch wel leuk zijn als de map op een alternatieve manier te winnen is.
Al met al een leuke map, ik kijk uit naar het vervolg.
1.) Op een gegeven moment kom je een zooitje bandits tegen en dan kun je kiezen om ze meteen of iets later aan te vallen. Ik koos dus voor het eerste en dan hoor je een morale boost te krijgen, echter, de bandits kregen een morale boost en ik niks
2.) De map is NIET te halen als je advanced stealth niet kiest. Misschien is dit juist de bedoeling, maar het zou toch wel leuk zijn als de map op een alternatieve manier te winnen is.
Al met al een leuke map, ik kijk uit naar het vervolg.
Heeft er al iemand hier de derde missie van de 'nature' campaign (Elwin and Shaera) uitgespeeld? Ik kom daar namelijk bij een quest gate, en voor daarvoor moet ik naar de Dragon Cave staan, naja heel leuk, staat een bordje Dragon Cave met een grot erachter. Enige vervelende is, je kan die grot niet in 
Als je er met je rechtermuisknop op klikt, zie je dat je 1 Black Dragon moet halen om de missie te winnen. Maar waar haal ik in godsnaam een Black Dragon vandaan, als alle kastelen in het hele land Nature zijn
Iemand die dit al heeft gedaan?

Als je er met je rechtermuisknop op klikt, zie je dat je 1 Black Dragon moet halen om de missie te winnen. Maar waar haal ik in godsnaam een Black Dragon vandaan, als alle kastelen in het hele land Nature zijn
There is no magic.
JAAAA, de belasting is binnen.
* IceStorm gaat even eindelijk flapjes tappen om hem te kopen
* IceStorm gaat even eindelijk flapjes tappen om hem te kopen
Verwijderd
Weet iemand hoeveel missies de knight campaign heeft? Ik zit nu in missie 4 geloof ik, en ik ben benieuwd hoeveel er nog komen. Het is echt koel dat je je heroes zo ver kunt uitbouwen in een campaign, ze zijn nu echt mega sterk.
Idd, die Heroes worden echt heel erg goed. In principe kan ik met mijn druid alles in een map zonder creatures verslaan. Ik summon gewoon elke beurt 13 Water elementals (IMHO de beste elementals) en dan is de vijand zo goed als dood, ook al duurt het wat langer.
Daarnaast heb ik een armor dat zo'n 70 hp per beurt healt, dus ben ik ook nog amper dood te krijgen. Alleen vervelend dat ik deze klote missie niet uit kan komen
En ik ga het gewoon nog een keer vragen: Weet iemand waar ik de 'elite edition' kan krijgen? (liefst in NL)
Daarnaast heb ik een armor dat zo'n 70 hp per beurt healt, dus ben ik ook nog amper dood te krijgen. Alleen vervelend dat ik deze klote missie niet uit kan komen
En ik ga het gewoon nog een keer vragen: Weet iemand waar ik de 'elite edition' kan krijgen? (liefst in NL)
There is no magic.
Ik ben net begonnen aan de eerste campaign en heb een erg stomme vraag: hoe drink ik potions? Kan niets vinden in de combat screens of de inventory...
Staat in je spell book, ik weet alleen niet of je ze out of combat kan gebruiken.
There is no magic.
Aaaaargh wat doet dat in een spellbook.. heb er gewoon overheen gekeken blijkbaar
Verwijderd
Zoals boven vermeld kun je ze in combat aanklikken in het spellbook. Buiten combat kun je ze gebruiken door er 2x op te klikken in je inventory.hoe drink ik potions?
Ik heb ook nog een vraagje. Is het mogelijk om te zien hoeveel experience points je na een gevecht hebt gekregen? En zoja, kun je ergens zien hoeveel experience points een hero nog nodig heeft voor een nieuw level? In vorige versies kon je dit altijd zien, maar ik heb het bij HOMM4 nog niet kunnen ontdekken.
Wisten jullie dit al:
1.

2.

Het is maar een klein dingetje, maar ik vond het wel leuk om te vermelden. Staat zeer waarschijnlijk ook wel in de manual, maar die heb ik helaas niet.
Vertex: Waar moet dat staan dan? Ik heb mijn rescources en geld enzo gewoon rechts in een sidebar staan, of is dit wat anders?
En je kan zien hoeveel XP je nog nodig hebt, door in je inventory te dubbelklikken of een keer met rechtermuisknopje ofzo op het experience tekentje. Er staat dan als het goed is hoeveel je nog moet. Beetje onduidelijk zo, maar ik hoop dat je het snapt, anders maak ik wel ff een screenie.
En je kan zien hoeveel XP je nog nodig hebt, door in je inventory te dubbelklikken of een keer met rechtermuisknopje ofzo op het experience tekentje. Er staat dan als het goed is hoeveel je nog moet. Beetje onduidelijk zo, maar ik hoop dat je het snapt, anders maak ik wel ff een screenie.
There is no magic.
Verwijderd
Ik draai zelf 800x600, misschien dat je je resources op een andere manier ziet op hogere resoluties.
Dan zal dat het wel zijn ja, ik draai hier op 1280x1024 
Heb jij trouwens het derde level van de nature campaign al uitgespeeld? En weet jij misschien waar de 'elite-edition' in Nederland (of desnoods ergens anders) te krijgen is?
Heb jij trouwens het derde level van de nature campaign al uitgespeeld? En weet jij misschien waar de 'elite-edition' in Nederland (of desnoods ergens anders) te krijgen is?
There is no magic.
Verwijderd
Ja ik heb het net gecontroleerd. Op hogere resoluties zie je resources links staan.
Nee, ik ben nog steeds bezig met de eerste campaign. Ik zit geloof ik in missie 4 en ik heb nog niet echt tijd gehad om verder te gaan.Heb jij trouwens het derde level van de nature campaign al uitgespeeld?
Nee, ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb nog even vergelijk.nl & google geprobeerd, maar die kon ook niets in Nederland vinden. Wat voor extra's zitten er eigenlijk bij die elite edition?En weet jij misschien waar de 'elite-edition' in Nederland (of desnoods ergens anders) te krijgen is?
Uhmm, kweenie precies. Iig krijg je toegang tot iets op internet, staat hierboven ergens, en verder dacht ik dat je een kaart kreeg ofzo. Maar goed, het gaat bij mij gewoon om het idee om de 'elite edition' te hebben
There is no magic.
Ja precies 
Damn ik kan het echt niet uitstaan dat ik nu vast zit, als er iemand voorbij Nature campaign level 3 is gekomen, please help me!
Nou dan ga ik de pirate campaign maar eens doen, weer eens wat nieuws
Damn ik kan het echt niet uitstaan dat ik nu vast zit, als er iemand voorbij Nature campaign level 3 is gekomen, please help me!
Nou dan ga ik de pirate campaign maar eens doen, weer eens wat nieuws
There is no magic.
Dat is er aan de handOp donderdag 25 april 2002 15:41 schreef The Will het volgende:
Heeft er al iemand hier de derde missie van de 'nature' campaign (Elwin and Shaera) uitgespeeld? Ik kom daar namelijk bij een quest gate, en voor daarvoor moet ik naar de Dragon Cave staan, naja heel leuk, staat een bordje Dragon Cave met een grot erachter. Enige vervelende is, je kan die grot niet in
Ik heb al gekeken of ik de map kon editten om te kijken of alles passable is, maar die dingen zitten waarschijnlijk samen in een file en die kan ik niet er uit plukken.
There is no magic.
Verwijderd
Extreme oplossing:
1. Grandmaster Charm halen.
2. Net zolang op het zandlopertje klikken totdat het Month of the Black dragon is.
3. Groepjes aanvallen totdat er uiteindelijk eentje joint.
Er moet natuurlijk een betere oplossing zijn
Heb je al op gamefaqs.com gekeken? Als ik ergens niet uitkom kan ik daar meestal wel een oplossing vinden.
1. Grandmaster Charm halen.
2. Net zolang op het zandlopertje klikken totdat het Month of the Black dragon is.
3. Groepjes aanvallen totdat er uiteindelijk eentje joint.
Er moet natuurlijk een betere oplossing zijn
Die extreme oplossing zorgt er denk ik voor dat ik een nieuwe muis moet kopen aangezien dat wel eens erg veel klikken kan worden 
Gamefaqs is idd goed idee, ik ga ff kijken, bedankt iig.
Gamefaqs is idd goed idee, ik ga ff kijken, bedankt iig.
There is no magic.
Verwijderd
Na de extreme oplossing heb ik hier een lamme oplossing. Op TAB drukken en dan nwcFafnir intypen.
Ach ik loop het level nog wel even 20 keer rond ofzo, ik zal vast wel ergens wat vergeten zijn
There is no magic.
iemand toevallig nog een campaign op Champion nivo uitgespeeld ? volgens mij onmogelijk ...
expert is nog wel te doen
expert is nog wel te doen
...
O, dus daar gaat mijn belastinggeld heen!Op donderdag 25 april 2002 15:52 schreef IceStorm het volgende:
JAAAA, de belasting is binnen.
Nee, dat is niet mogelijk. Wat ik je wel kan vertellen is dat:Op zondag 28 april 2002 23:33 schreef Vertex het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje. Is het mogelijk om te zien hoeveel experience points je na een gevecht hebt gekregen? En zoja, kun je ergens zien hoeveel experience points een hero nog nodig heeft voor een nieuw level? In vorige versies kon je dit altijd zien, maar ik heb het bij HOMM4 nog niet kunnen ontdekken.
a) de hoeveelheid XP die je krijgt afhangt van de difficulty setting. Hoe hoger, hoe minder XP. Op de hoogste difficulty setting zijn alle wandering armies 3 keer zo groot (geloof ik), je krijgt dan 3 keer zo weinig XP per monster, zodat de totale hoeveelheid XP die je kan halen gelijk blijft
b) XP wordt verdeeld onder je heroes, en wel zo dat hogere level heroes meer XP krijgen. Als je ene hero level 3 is en je andere level 7, dan krijgen ze respectievelijk 30% en 70% van de XP
c) de standaard XP voor een monster kan je ergens in een tabel op internet vinden, die ik nu aan het zoeken ben.
O? Als je naar je hero screen gaat (dus inventory) dan mouseover of rechtsklikken op je hero laat zien wat je nog nodig hebt (geen zin om te checken maar ik dacht het daar gezien te hebben).Op maandag 29 april 2002 11:38 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mogelijk. Wat ik je wel kan vertellen is dat:
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Experience Table vindt men hier: http://www.forumplanet.com/StrategyPlanet/homm/topic.asp?fid=3653&tid=591539&p=1#5186446
Laat dat gedoe met het derde level van de nature campaign maar zitten, ik ben gewoon langs een quest huisje gelopen wat ik nodig had. Ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan

There is no magic.
Ik had het over zien hoeveel XP je had gehaald in een gevecht.Op maandag 29 april 2002 11:43 schreef Frostie het volgende:
O? Als je naar je hero screen gaat (dus inventory) dan mouseover of rechtsklikken op je hero laat zien wat je nog nodig hebt (geen zin om te checken maar ik dacht het daar gezien te hebben).
Hoeveel missies zijn er eigenlijk per campaign?
8 ofzo?
8 ofzo?
Verwijderd
ik zit nu bij missie 2 van de 'dead' campaign, jezus wat is die moeilijk, 2 legers met angels en bone dragons zitten me de hele tijd te belagen..
Verschilt per campaign denk ik, ik geloof dat ik nu in de laatste van de nature campaign zit, en dat is de vijfde.
There is no magic.
Verwijderd
Hmm homm 4 he, ik heb gister 2 van iemnd geleend meteen fucking verslaaft wat is die
zeg, vooral die cartoony stuijl ruled. Heel die game ruled. Ga toch maar ff deeltje 4 halen.
Ik zit nu in de derde missie van de Might campaign, als Heroes Chronicles fan is dit een geweldige campaign.. goed verhaal met Tarnum erin.
Anyway, in deze missie moet ik 2 enemies verslaan, groen en blauw. De groene heb ik net gehakt (verhaaltje over een dikke vraatzuchtige leider), en volgens mij heb ik toch echt alle armies + towns van blauw ook al ingenomen.
Maar de missie stopt maar niet.. ben ik toevallig iets vergeten?
Anyway, in deze missie moet ik 2 enemies verslaan, groen en blauw. De groene heb ik net gehakt (verhaaltje over een dikke vraatzuchtige leider), en volgens mij heb ik toch echt alle armies + towns van blauw ook al ingenomen.
Maar de missie stopt maar niet.. ben ik toevallig iets vergeten?
DE PATCH VOOR HEROES 4 IS UIT!!!
(sorry voor het geschreeuw, maar dit is belangrijk)
Heb je een linkje voor me? Op de 3DO Heroes4 site staat nix namelijk..
Is dat gigantische memory leak nou gefixt?
Is dat gigantische memory leak nou gefixt?
Ik heb hem gedownload (FilePlanet) maar kan hem niet installeren. Ik vrees dat hij alleen werkt voor Amerikaanse versies.Op donderdag 02 mei 2002 18:55 schreef rival24 het volgende:
DE PATCH VOOR HEROES 4 IS UIT!!!
Kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen?
Specs
nog ff w88 dusHeroes of Might and Magic® IV (Non-US) Updates
Welcome to the Heroes of Might and Magic® IV update page. This page has been provided to keep customers with non-North American versions of Heroes of Might and Magic IV customers informed of the latest updates and enhancements.
We will be providing information on how to update your version of Heroes of Might and Magic IV shortly.
Bier, Whiskey en Metal!!
ja de noord amirikaanse + canadeseOp donderdag 02 mei 2002 21:47 schreef ReV3rEnD het volgende:
huh, maar hij staat er toch wel?
voor de andere versies hebben ze nog niks
Bier, Whiskey en Metal!!
Huh? Wat is er anders aan mijn versie dan? Iig, hij staat hier, en wat helemaal mooi is:Op donderdag 02 mei 2002 21:49 schreef Lord_Mithril het volgende:
ja de noord amirikaanse + canadese
voor de andere versies hebben ze nog niks
Van de beste Heroes site: http://strategyplanet.com/homm/"Here are two more fixes that were not included in the readme.txt file:
- AI is now much more effective against guarding stacks and neutral armies.
- AI no longer stalls in front of its own castle.
Both of these make a visible improvement to the way the AI plays. AI changes are tricky things... there are several more improvements in the works, but each new thing would have just continued to delay the first patch. As I said before, our priority for this patch was fixing bugs - any features or enhancements are just whatever we could sneak in along the way
As for UK English version 1.2, it's done except for the final compatibility test. As soon as I have an ETA I'll announce it."
dunno maar er schijnt een verschil te zijnOp vrijdag 03 mei 2002 11:45 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Huh? Wat is er anders aan mijn versie dan? Iig, hij staat hier, en wat helemaal mooi is:
[..]
Van de beste Heroes site: http://strategyplanet.com/homm/
ik heb t van de officieele page
Bier, Whiskey en Metal!!
Heeft iemand al een site gevonden waar op staat hoeveel creatures dozens, few, band, etc. precies is? Bij heroes 3 stond het in de manual maar aangezien ik nog steeds nergens de elite edition heb gevonden, heb ik hem nog steeds niet gekocht 
Dus weet iemand waar het staat of weet je het uit je hoofd ofzo?
Edit: Laat maar, ik heb het al gevonden
Few 1-4
Several 5-9
Band 10-19
Dozens 20-49
Scores 50-99
Company 100-249
Hundreds 250-500
Host 500-999
Legion 1000-2499
Thousands 2500+
Dus weet iemand waar het staat of weet je het uit je hoofd ofzo?
Edit: Laat maar, ik heb het al gevonden
Few 1-4
Several 5-9
Band 10-19
Dozens 20-49
Scores 50-99
Company 100-249
Hundreds 250-500
Host 500-999
Legion 1000-2499
Thousands 2500+
There is no magic.
Nou, ik ben gisteren echt lang bezig geweest voordat ik snapte hoe je in een campaign een hero naar de volgende missie kan laten gaan. Het is eigenlijk heel simpel, maar je moet het wel weten. (Het is niet ergens in een menutje, maar bij de heroes. Daar lijken van iedere hero soort 2 heroes te staan, een male en een female, maar niets is minder waar. De twee grijze heroes onderaan zijn namelijk niet een male en een female random hero, maar een random hero en een carryover hero. Als je dat niet weet kan je best lang zoeken.
)
En je kan geen variabelen declareren die in de hele campaign blijven bestaan, alleen binnen een map. Ik heb nu een ingewikkelde truuk bedacht om toch een alignment van m'n hero te kunnen bijhouden.
(Dus of je Margossa evil, good of neutral speelt. Het einde van de campaign kan daar vanaf hangen.
) Daarbij maak ik gebruik van carryover artifacts, het enige dat je wel kunt laten over carryen naar de volgende map. Ik geef de hero als je al gewonnen hebt een artifact afhankelijk van haar alignment, en bij de volgende map haal ik die onmiddellijk weer weg, waarbij ik het alignmentmetertje op de goede waarde zet.
Jaja, het is een sneaky truuk.
En je kan geen variabelen declareren die in de hele campaign blijven bestaan, alleen binnen een map. Ik heb nu een ingewikkelde truuk bedacht om toch een alignment van m'n hero te kunnen bijhouden.
Er zit een ranzige bug in Heroes 4 - als je een condintional script niet af maakt (bijvoorbeel doordat je dood gaat) crasht het spel. Althans, iets in die richting. Hm...
Verwijderd
Ik heb ook een bugje ontdekt. Als je in een gevecht een clone maakt (d.m.v. Create Illusion bijv.), dan hebben spells zoals Mass Fervor & Mass Bless geen effect op de clone. Cast je Bless of Fervor op de clone dan heeft dit weer wel effect! Ik weet het niet 100% zeker, maar dit lijkt toch wel sterk op een foutje.
Die van mij is lekker toch obscuurder.Op vrijdag 10 mei 2002 01:34 schreef Vertex het volgende:
Ik heb ook een bugje ontdekt. Als je in een gevecht een clone maakt (d.m.v. Create Illusion bijv.), dan hebben spells zoals Mass Fervor & Mass Bless geen effect op de clone. Cast je Bless of Fervor op de clone dan heeft dit weer wel effect! Ik weet het niet 100% zeker, maar dit lijkt toch wel sterk op een foutje.
Verwijderd
wie weet wanneer de multiplayer optie verkrijgbaar is? heb een game update gedaan maar het kan nog steeds niet!
Verwijderd
Op Celestial Heavens (www.celestialheavens.com)
is het volgende te vinden:
"Christian Vanover a.k.a. Evil C, visited today (20 may 2002) the 3DO Community with some happy news for the fans of the game:
I am pleased to announce the completion of the v1.3 patch for Heroes IV. US, UK, and several non-English versions will be available for download shortly.
The following version info includes all fixes and additions from v1.2, so you will not need the v1.2 patch to update to v1.3. There is only one additional enhancement between v1.2 and v1.3(Ed: Corrected the performance degradation after extended gameplay) , but it was significant enough for us to want to release it.
As soon as I have confirmation that the v1.3 patch is available for download I will announce it here.
On the side note, it's really positive to see that NWC managed to put out version 1.3 in such short time after 1.2. Because it is well known that each patch cost the company great sum of money in order to make, test and publish it. And knowing the financial situation of 3DO, this comes as a nice surprise. "
Er komt dus weer een patch uit.
Helaas zit er echter wederom geen multiplayer bij
"Christian Vanover a.k.a. Evil C, visited today (20 may 2002) the 3DO Community with some happy news for the fans of the game:
I am pleased to announce the completion of the v1.3 patch for Heroes IV. US, UK, and several non-English versions will be available for download shortly.
The following version info includes all fixes and additions from v1.2, so you will not need the v1.2 patch to update to v1.3. There is only one additional enhancement between v1.2 and v1.3(Ed: Corrected the performance degradation after extended gameplay) , but it was significant enough for us to want to release it.
As soon as I have confirmation that the v1.3 patch is available for download I will announce it here.
On the side note, it's really positive to see that NWC managed to put out version 1.3 in such short time after 1.2. Because it is well known that each patch cost the company great sum of money in order to make, test and publish it. And knowing the financial situation of 3DO, this comes as a nice surprise. "
Hoewel ik het goed vind dat er patches voor het spel uitkomen ben ik behoorlijk teleurgesteld door HeroesIV.Op woensdag 22 mei 2002 08:59 schreef Werkens het volgende:
Op Celestial Heavens (www.celestialheavens.com)
Ik vind het onbehoorlijk om een spel uit te brengen waar een zeer belangrijke eigenschap nog van ontbreekt. (Multiplayer) Ik heb het spel voornamelijk voor HotSeat gekocht en er stond niet eens op de doos dat de multiplayer optie nog in de maak was. (is)
Het is logisch dat een spel enkele bugs bevat die achteraf door een patch moeten worden opgelost, maar dit vind ik maar nix.
Specs
Bij de FRS zijn de Heroes Chronicles te koop voor 15 euro
...
Wat is het probleem dan? Hotseat zit er gewoon in hoor.Op woensdag 22 mei 2002 10:27 schreef Tyrian het volgende:
[..]
Hoewel ik het goed vind dat er patches voor het spel uitkomen ben ik behoorlijk teleurgesteld door HeroesIV.
Ik vind het onbehoorlijk om een spel uit te brengen waar een zeer belangrijke eigenschap nog van ontbreekt. (Multiplayer) Ik heb het spel voornamelijk voor HotSeat gekocht en er stond niet eens op de doos dat de multiplayer optie nog in de maak was. (is)
Het is logisch dat een spel enkele bugs bevat die achteraf door een patch moeten worden opgelost, maar dit vind ik maar nix.
There is no magic.
Verwijderd
Patch 1.3 voor zowel de US als UK versie is uit.
De patch kan zowel gedownload worden op de
officiele site van 3do of op Celestial heavens
De patch kan zowel gedownload worden op de
officiele site van 3do of op Celestial heavens
Verwijderd
Mooi zo, nu nog de no-cd op de bekende site en we kunnen gamen

Wat vinden jullie van de nieuwe patch? Beter, slechter, meer gebalanceerd, wat?
Ik zie het nu. Ik heb niet goed genoeg gezocht. Ik dacht dat het starten van een HotSeat spel via het multiplayer munu zou gaan. (als in Heroes III)Op maandag 27 mei 2002 19:32 schreef The Will het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Hotseat zit er gewoon in hoor.
Bedankt voor de info in ieder geval!
Specs
Verwijderd
Met de nieuwe patch lijkt de memory leak te zijn opgelost.Op vrijdag 31 mei 2002 19:42 schreef DMaarten het volgende:
[...]
Zodoende blijft het spel ook na een langere tijd goed draaien, en gaat het afsluiten van het spel veel sneller.
Verwijderd
ff een snel vraagje ik kon het niet vinden nl 
Als je een leger hebt waar 2 heroes in zitten, wordt de exp die je verdient dan ook verdeeld of krijgt iedere hero gewoon de volle pot?
Als je een leger hebt waar 2 heroes in zitten, wordt de exp die je verdient dan ook verdeeld of krijgt iedere hero gewoon de volle pot?
Verwijderd
En nog een xtra vraagjeOp zondag 16 juni 2002 18:13 schreef DMaarten het volgende:
<edit>oops quote ipv edit

Verwijderd
De XP die je verdient wordt verdeeld over de heroes in het leger.Op zondag 16 juni 2002 18:13 schreef DMaarten het volgende:
De XP wordt verdeeld over de heroes, en wel zo: De hero met de meeste XP krijgt het meeste erbij, degene met de minste XP het minste. Op deze manier levelen ze evensnel.
Het is dus niet mogelijk om met een zwaar goede hero + leger een nieuwe hero snel te trainen. Dat zal dan alleen met het zwaar goede leger moeten gebeuren
Het is dus niet mogelijk om met een zwaar goede hero + leger een nieuwe hero snel te trainen. Dat zal dan alleen met het zwaar goede leger moeten gebeuren
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Tja *schopje* vanwege de Expansion Pack die "uit is" uit gaat komen.
The Gathering Storm
http://www.3do.com/mightandmagic/heroes4/expansions.html
The Gathering Storm
...
Verwijderd
hmm nog steeds geen random map generatorAwesomE schreef op 27 september 2002 @ 23:29:
Tja *schopje* vanwege de Expansion Pack die "uit is" uit gaat komen.
The Gathering Storm

This expansion pack includes:
• 6 new massive Heroes? IV campaigns with more than 20 new maps
• 4 original fantastic creatures
• 16 brand new artifacts
• New skillful heroes for the campaigns
• All new music track
• Heroes IV Multiplayer Update
Yep, eindelijk dan.
Werd ook eens tijd om die update erbij te gooien. Is het eindelijk de moeite waard om hem te kopen.
• 6 new massive Heroes? IV campaigns with more than 20 new maps
• 4 original fantastic creatures
• 16 brand new artifacts
• New skillful heroes for the campaigns
• All new music track
• Heroes IV Multiplayer Update
Yep, eindelijk dan.
Werd ook eens tijd om die update erbij te gooien. Is het eindelijk de moeite waard om hem te kopen.
Verwijderd
tsja, dat zou inderdaad voor dit spel heel erg handig kunnen zijnVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:04:
[...]
hmm nog steeds geen random map generatorJammer

Geen random map editor?
Vreemd. In de Heroes II en III expansion sets zat die er wel bij.
Zonder random maps is de expansion set mij het geld niet waard, ik speel eigenlijk alleen multiplayer maps via hotseat. (en dan alleen XL-size, dus ik blijf het voorlopig maar met user maps doen)
Vreemd. In de Heroes II en III expansion sets zat die er wel bij.
Zonder random maps is de expansion set mij het geld niet waard, ik speel eigenlijk alleen multiplayer maps via hotseat. (en dan alleen XL-size, dus ik blijf het voorlopig maar met user maps doen)
Specs
Verwijderd
Vraagje: Ik heb nu de uitbreiding van Homm 4, en ook wat MP gespeeld ermee
Maar hoe geef je recources aan je ally? Kan dat wel