Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
En als ik jou was zou ik wel wat campaigns doen, want die hebben meestal echt een cool verhaal.
There is no magic.
en campaigns leren je wel goede tactieken
...
Ik zit nu in't 4e level van die 1e campaign, en moet die Mastero (level 30 sorcerer) om zeep helpen...Ik heb 3 generals (ergens rond level 29-31) en 2 priests (ook high level), maar ik krijg het maar niet voor mekaar
Geef mij maar een Warsteiner.
dat was een eitjeOp maandag 01 april 2002 14:05 schreef Knakker het volgende:
In singleplayer moet je die campaigns JUIST spelen! Ze brengen afwisseling (niet alleen maar kasteel-leger-aanvallen) en zijn soms best wel pittig.
Ik zit nu in't 4e level van die 1e campaign, en moet die Mastero (level 30 sorcerer) om zeep helpen...Ik heb 3 generals (ergens rond level 29-31) en 2 priests (ook high level), maar ik krijg het maar niet voor mekaarOf die medusas schieten met hun stone gaze een van m'n helden aan gort, of ik krijg een chain lightning voor m'n kiezen en dan liggen er ook weer 2 om. Ik heb wel wat crusaders, maar ik heb het idee dat als ik nog langer wacht (om extra crusaders te krijgen) dat me dat niet echt voordeel op gaat leveren (sorcerer's leger groeit mee). Het leger kan ik met gemak aan, maar die sorceror doet me de das om ... Iemand tips?
je moet iets van 10 crusaders hebben en dan die angel spel erover heen +6 lives en die crusaders naar voren ... verder is chaos ward, mass bless, prayer ook handig, zorg wel dat je die knakker eerst afmaakt
...
/edit
laat maar

...
Ze zitten daar zodat de tegenstander ze kan bevrijden door jouw town af te pakken.Op zondag 31 maart 2002 13:46 schreef The Will het volgende:
Kun je eigenlijk nog wat met de heroes die in je Prison zitten? Ik wil namelijk eigenlijk wel zo een huren voor m'n eigen army, maar dat kan geloof ik niet. Dus heeft het nog een ander doel of zitten ze daar gewoon voor niks?
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
2e level van de Emilia campaign valt orange je stad de hele tijd aan, en dan huurt ie meteen 2 heroes, schiet wel op dan
Edit: Die Phoenixes en Nightmares achter de purple border gate zijn trouwens best klote
There is no magic.
Ik heb hier echt geen last van?Op dinsdag 02 april 2002 04:01 schreef Bamibal het volgende:
technisch is dit spel echt een verschrikking, steeds trager en trager door die memory leak, ik had op een gegeven moment een page file van 2,6GB, als hier niets aan gedaan wordt dan koop ik dit spel niet
2.6 gb page file is wel erg groot hoor !Op dinsdag 02 april 2002 10:16 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Ik heb hier echt geen last van?
misschien goede smoes
...
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Ik heb de eerste campaign uitgespeeld, en met de tweede ben ik ook praktisch klaar (Might). Daarna ga ik voor Chaos of Death, iets minder vredelievends
Ik zal het nog een keer zeggen: dit spel ownt ZWAAAAAAR
Eh? Ze kunnen het spel niet lang en goed testen omdat ze geen tijd hebben genomen voor MPZe kunnen dit zpel nooit lang en goed getest hebben als ze geeneens de tijd hebben genomen voor MP.
Lijkt me juist dat de MP veel tijd vraagt, en dat ze liever het spel beter wilde testen. Dus dat slaat nergens op.
En dat slaat opVerbaast me dat ik nog geen bug tegen ben gekomen.
Je mag opzich wel je post onderbouwen met feiten hoor.
There is no magic.
Tja, ach...Zolang 18 uit 20 mensen last hebben van het stotterende geluid en een memory-leak, weet ik in ieder geval dat et niet aan mij ligtOp dinsdag 02 april 2002 19:32 schreef heron het volgende:
Ik hen ook geen last van een memory-leak oid, muziek gaat goed - alles vloeiend. Misschien OS/proc/geheugen combi die het hem doet. Ze kunnen dit zpel nooit lang en goed getest hebben als ze geeneens de tijd hebben genomen voor MP. Verbaast me dat ik nog geen bug tegen ben gekomen.
Ik denk dat in het spel zélf deze 'bugs' niet zitten maar dat het te danken is aan het feit dat het een iso is...Maar ook deze bugs zijn niet erg want het spel OWNT zwaar
Pas bij de aanvallen op de laatste kastelen heb ik daar Cyclopses bij nodig gehad die de vloer aanveegden met de rest wat nog bleef spartelen... qua moeilijkheid valt het spel me wat tegen (op Advanced level).
advanced speelt makkelijk weg voor HOMM vets, ik probeer de volgende campaign op expert en als ik het helemaal door heb, doe ik wel ff championOp dinsdag 02 april 2002 22:26 schreef Knakker het volgende:
Ik vind overigens wel dat het spel met een hero-carryover er een stuk makkelijker van wordt; ik had bij die might campaign in het laatste level 2 highly skilled barbarians (Waerjak en nog een gast), beiden met grandmaster combat en grandmaster archery; hetgeen in feite betekent dat ze niet snel doodgaan en zo'n 2x 400-600 damage per persoon doen
Pas bij de aanvallen op de laatste kastelen heb ik daar Cyclopses bij nodig gehad die de vloer aanveegden met de rest wat nog bleef spartelen... qua moeilijkheid valt het spel me wat tegen (op Advanced level).
...
There is no magic.
jep import wel...Op dinsdag 02 april 2002 12:08 schreef Dizzle het volgende:
istie nu al een keer te koop eigenlijk?
net gehoord bij dicovery dat ze nog vechten om de rechten om em hier uit te brengen... maar Future zone had em vandaag al binnen 5 stuks ik was de eerste die em kocht
maar hijs idd erg cool maar wel verdomd moeilijk... (me is nog begineling in HoMM
Bier, Whiskey en Metal!!
There is no magic.
wat is het verschilOp dinsdag 02 april 2002 23:49 schreef The Will het volgende:
Ik wacht wel op de limited edition voordat ik hem koop, heb geen zin om en de gewone te kopen en de limited edition.
ik heb overigens geen geluidsproblemen
En hier ook geen geluids problemen, alleen dat het afsluiten lang duurt, maar goed, dat maakt me niet zo heel veel uit.
There is no magic.
ik weet niet welke versie ik heb maar ik denk de limited aangezien ik gratis lid ben nu van het Might and Magic Guild , dat kost normaal $10 per jaarOp dinsdag 02 april 2002 23:49 schreef The Will het volgende:
Ik wacht wel op de limited edition voordat ik hem koop, heb geen zin om en de gewone te kopen en de limited edition.
Bier, Whiskey en Metal!!
ik weet t niet zeker hoor...Op woensdag 03 april 2002 08:45 schreef The Will het volgende:
Heb jij de limited edition? Cool, wat is daarbij allemaal extra?
maar ik heb dus gekregen:
-de cd's (DUH
-free membership van die guild
-een kaart van een map met op de andere kant de units
-een thank you note dat ik em heb gekocht
-en t boekje
en dat alles voor maar €38 bij Futurezone
ik zal ff kijken of ik wat kan vinden over de limited edition
hmz zelfs op de amerikaanse amazone.com kan ik alleen de normale vinden...
op .co.uk hebben ze em nog niet eens
Bier, Whiskey en Metal!!
op naar dungeon siege en deleten deze handel
Heb mee er niet echt in verdiept ofzo.., maar ik snapte er vooral geen bal van..., ik klikte maar een beetje, en na een tijdje begint dat saai te worden
Maar Homm4 maar eens proberen, ik weet ook niet of ik het echt leuk zal gaan vinden, maar het maakt een goede kans nu ik Rpg/ taktiek enzo erg cool vind.
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Bij dynabyte en dixons zeggen ze dat dit spel nog niet uit is en ik heb m ergens op inet besteld en die zeggen dat ie op 5 of 6 april uitkomt... dan krijg ik m meteen.
Maar jullie spelen het allang, hoe kan dat!!!?
ISO en bij futurezone hebben ze em geimporteerd Discovery ging dat ook proberen.. maar Futurezone R'dam had ze Woensdag al binnenOp vrijdag 05 april 2002 01:18 schreef CS_maDDog het volgende:
ehm... ksnap t effe niet.
Bij dynabyte en dixons zeggen ze dat dit spel nog niet uit is en ik heb m ergens op inet besteld en die zeggen dat ie op 5 of 6 april uitkomt... dan krijg ik m meteen.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Sterker nog, door die scripts kan ik er zelfs roleplaying elementen in stoppen.
Als 'ie speelbaar is willen jullie 'm vast wel beta-testen.
Verwijderd
Werkende mensen in de softwareindustrie hebben wel vaker dingen eerderOp vrijdag 05 april 2002 01:18 schreef CS_maDDog het volgende:
ehm... ksnap t effe niet.
Mijne komt uit een magazijn waar ik deze week dozenvol Homms heb zien liggen
Ik zit nu in het tweede level van de "Emilia campaign", maar daar zit ik nu soort van vast, door mijn manier van spelen. Ik ben meestal erg afwachtend, en wacht totdat ik veel troepen heb voordat ik echt ver weg van mijn kasteel ga.
Het probleem is alleen, dat wanneer ik leuk weg loop om nog wat kastelen in te nemen, de oranje partij een Heroe naar me toe stuurt om mijn kasteel in te nemen. Omdat al mijn troepen dan met mijn heroe mee zijn, heb ik maar een zeer beperkt aantal manschappen, waardoor ik keer op keer mijn kasteel verlies.
Ik weet dat het aan mijn manier van spelen ligt, maar ik ben het gewoon zo gewend, en dat is niet makkelijk af te leren
Maar goed, spel is nog steeds ontzettend leuk
There is no magic.
Verwijderd
maar als je erop uit trekt laat je dus je kasteel zonder mankracht achterOp zaterdag 06 april 2002 23:03 schreef The Will het volgende:
Lord Daemon, ik wil hem graaag testen!
Ik zit nu in het tweede level van de "Emilia campaign", maar daar zit ik nu soort van vast, door mijn manier van spelen. Ik ben meestal erg afwachtend, en wacht totdat ik veel troepen heb voordat ik echt ver weg van mijn kasteel ga.
Het probleem is alleen, dat wanneer ik leuk weg loop om nog wat kastelen in te nemen, de oranje partij een Heroe naar me toe stuurt om mijn kasteel in te nemen. Omdat al mijn troepen dan met mijn heroe mee zijn, heb ik maar een zeer beperkt aantal manschappen, waardoor ik keer op keer mijn kasteel verlies.
Ik weet dat het aan mijn manier van spelen ligt, maar ik ben het gewoon zo gewend, en dat is niet makkelijk af te leren
Maar goed, spel is nog steeds ontzettend leuk

Mensen, eindelijk een Avault-review:
http://www.avault.com/reviews/review_temp.asp?game=homm4
Jawel, 5 sterren! Net zoals deel 2 en 3, overigens.
Mooi.Op zaterdag 06 april 2002 23:03 schreef The Will het volgende:
Lord Daemon, ik wil hem graaag testen!
Neuj ik laat wel iets achter, maar dat is dus steeds weer te weinig, dus dan moet ik weer terug gaan lopen met m'n heroe. Het vervelende is, dat die gast de ene keer met redelijk weinig monsters, die ik easy aan kan. Maar de keer daarop, komt hij met een aantal black dragons.Op zaterdag 06 april 2002 23:09 schreef CS_maDDog het volgende:
[..]
maar als je erop uit trekt laat je dus je kasteel zonder mankracht achter
Maar ik heb sowieso te lang gewacht, ik begin wel ff opnieuw ofzo.
Edit: Ennuhm, is er een manier om als je een campaign al tot level 3 hebt gehaald, maar daar de save niet meer van hebt (heb er overheen gesaved

There is no magic.
...

Altijd leuk
Kijk, DAT zijn de economen! Een spel kopen waar je de ISO al van hebt!Op zondag 07 april 2002 02:04 schreef Knakker het volgende:
... alleen de winkel waar ik em besteld heb heeft em nog steeds niet binnen.
/me Will wacht nog steeds op de Limited Edition.
Zou die trouwens gewoon bij Dynabyte te koop zijn, of moet ik die online bestellen?
There is no magic.
Verwijderd
Maareh kvind homm3 leuker dan homm4, homm4 is wat trager enzo, gewoon het is iets saaier vindk. Maarja, misschien is leuker zodra k kan multiplayen
En hij is niet eens de enige hier.Op zondag 07 april 2002 19:05 schreef ThePriest het volgende:
Kijk, DAT zijn de economen! Een spel kopen waar je de ISO al van hebt!(no offense, vind 't bewonderingswaardig)
sorry,Op zondag 07 april 2002 19:07 schreef The Will het volgende:
Dit spel verdient het gewoon om gekocht te worden.
/me Will wacht nog steeds op de Limited Edition.
Zou die trouwens gewoon bij Dynabyte te koop zijn, of moet ik die online bestellen?
moet je teleurstellen, dat is de gewone versie,
met gewoon bonus items, lijkt me sterk dat ze bij de discovery iets van 50 van die dozer "limited" hebben liggen.
hem um gisteren opgehaalt bij de discovery, moest werken
heb nog niet kunnen spelen
(en moet zo naar schooltje toe)
Argh..
maar ja, ff kijken of er bij mij ook nog insektjes in zitten..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
http://www.heroes.ag.ru/stuff/music/
Verwijderd
Ik wil verder nog even kwijt dat vampires echt de tofste units uit het spel zijn! Ze zien er geweldig uit, en ze zeggen weer 'bleh'
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Ik kan je vast voorspellen dat je er een nieuwe verslaving bij hebt gekregen. Heroes laat je niet meer los....
volgende campaign => champion
...
Aan alle verhalen over events enzo te horen wordt ie cool
There is no magic.
Wat erg fijn is, is dat je met 1 druk op de knop alle tekst kan exporteren naar een .txt file, waar je dan de spellingschecker van Word op kan loslaten.
/me Will kan niet wachten
Ow ja, zou je even een indicatie kunnen geven hoe moeilijk het is? (het mappen en je map zelf)
There is no magic.
Een map maken is niet zo moeilijk, maar als je echt rare dingen will met je scripts wordt het wel wat lastiger. Eigenlijk is het gewoon even wennen, en dan lukt het mapmaken vanzelf wel. Maar vergis je niet: als je meer wilt dan een standaard map kost het veel tijd.
Hoe moeilijk deze map wordt hangt af van hoe ik 'm ga fine-tunen.
Ik test graag je mag iig
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
* Frostie schaamt zich dat hij vast zit
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Ja ik ben bang dat ik degene waar ik moest zijn een tavern al heb bezocht en die tekst nu niet meer terug kan halenOp maandag 15 april 2002 16:28 schreef woutertjez het volgende:
Kweetnie pcies meer waar je moet zijn, maar loop gewoon ff alle quest gebouwtjes af, hier moet je wel iets over die dwarf hammer kunnen vinden

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
volgens mij ligt ie gewoon ergens als artifact en als j 'm aan die gast geeft is die muur wegOp maandag 15 april 2002 16:42 schreef Frostie het volgende:
[..]
Ja ik ben bang dat ik degene waar ik moest zijn een tavern al heb bezocht en die tekst nu niet meer terug kan halen
Human Bobby
Nee ik weet hoe het werkt maar ik had dus die quest al opgelost voor ik bij dat mannetje was geweest....Daarom snapte ik het niet helemaal maar er zat inderdaad links onderin een boerderij en daar kon ik hem ophalen (gevonden net na dat ik hier mijn vraag had gepost....Op maandag 15 april 2002 16:51 schreef Lord Daemon het volgende:
Volgens mij zat die quest ergens onderaan. Je moet voor iemand wat beesten slaan (namelijk die black dragons, als ik me niet vergis), dan geeft hij je die hamer. Je kan al je quests nalezen in de Quest Log: klik op het rode vlaggetje, en kies Quest Log.(Quests krijg je sowieso niet in een tavern overigens.)
There is no magic.
Graag commentaar op alles wat je opvalt, maar let vooral op a) correct taalgebruik - spelfouten, grammatica, etcetera, en b) balance: is de map te makkelijk/moeilij, etcetera.
Veel plezier er mee, en alvast bedankt voor het testen.
http://www.phys.uu.nl/~gijsbers/homm4/First Blood.h4c
Edit: In turn 2 krijg je een verhaal met een dialoog met Guildmaster Rathon. Daar staat "your arms were covered in goosebumps" moet dat niet "your arms were covered with goosebumps" zijn?
Hmmm begin nu al aan mezelf te twijfelen
Nog iets: Op een gegeven moment krijg je een gesprek met Henry, daar staat "You make sure you have your daggers", moet dat niet zijn "You make sure you have got your daggers"? Klinkt imho wat beter.
There is no magic.
Ben je nog langs de Seer geweest? Die vond ik ook wel sterk.Vooral dat stukje met Henry op het eindGebeurt er eigenlijk nog iets anders afhankelijk van wat je met hem doet?
En ja, er gebeurt iets anders: je krijgt of 300 gold, of een morale penalty. Als, wat ik hoop, je variabelen mee kan nemen van scenario naar scenario binnen een campaign zullen er zelfs nog meer consequenties uit voort komen - in andere maps.
Dank je.Iig, goed gedaan!
Wat vond je van de moeilijkheidsgraad? Zijn alle gevechten en zo te doen? Is de tijdslimiet goed? Heb je alles kunnen doen?
Overigens zitten er wat dingen in die je wellicht niet meteen ontdekt de eerste keer spelen, zoals de random uitkomst van wat er gebeurt als je de hide-out in de fik probeert te steken, en of je wel of niet gesnapt wordt als je de Demonfire (bij die stad) probeert te gappen (hangt van je Stealth-skill af). Eigenlijk moet je de map eens doorkijken in de editor.
Moeilijkheidsgraad: Dit is een van de eerste scenarios waar ik echt van mijn potions gebruik heb moeten maken, imho is hij precies goed. Het eerste gevecht (met die 2 minotaurs) _is_ te verliezen, maar dan moet je zoveel ongeluk hebben dat die minotaurs je attacks blocken (ontzettend irritant). Maar verder is hij heel goed te doen, ik heb hem op intermediate gespeeld btw.
Tijdslimiet is wel goed lijkt me, ik heb de hele map ontdekt, en voor zover ik weet alle sub-quests gedaan (Henry, Mantis, Seer, en de medal gehaald) en ik kwam uit op Month 2, week 1, day 2. Dus het is zeker wel te doen. Daarbij moet ik ook nog even zeggen dat ik een paar keer een beetje dom heen en weer ben gelopen omdat ik de openingen in het bos niet zag
Alleen die event bij het kasteel heb ik dan gemist, zal nog wel ff kijken daarnaar
En hoe kan ik die events bekijken/editten in de map editor? Properties kan ik namelijk alleen selecteren welke event het moet zijn.
Edit: Laat maar ik weet al hoe het moet. Ben er trouwens achter gekomen dat ik bij Henry goed heb gekozen
Edit 2: Ik heb alles gedaan behalve die Demon Fire halen, en dat kost je hooguit een turn extra, dus time limit is goed. Ik moet wel zeggen dat ik daar eerst bang voor was, ik speel altijd nogal langzaam, dus time limits zijn nooit erg goed voor mij, maar het is allemaal goed gelukt
There is no magic.
Was de hoeveelheid sprites bij de mantis ook goed? Daar heb ik wel wat mee zitten klooien, voordat ik dacht dat het goed was.
De hoeveelheid sprites was wel genoeg ja, ik was level 2 geloof ik, dus mijn Wand of Fire deed 75 damage, die beesten hebben 210 (??). Iig haalde ik het met nog een aantal sprites over, dus dat zit ook wel goed
There is no magic.
Waar heb jij het over? (Ik voel me dom.) Eigenlijk moet je dat gevecht pas doen als je hoger dan level 2 bent.
Edit: Waar heb ik in godsnaam die wand vandaan
Je krijgt hem niet van de Seer en ook niet van die Sorceror, maar waarvan dan wel
Edit 2: Hmm ik denk dat ik hem bij de Hideout heb gekregen, het vervelende is dat ik dat event niet kan bekijken omdat Map editor vast loopt als ik naar het script wil gaan, ik krijg dan MEM_BAD_POINTER en hij kapt er mee. Dus ik denk dat je hem daar dan krijgt, maar daar moet je zelf even naar kijken.
There is no magic.
Verwijderd
Heb je hem trouwens al bij een site aangeboden, kijken wat die mensen er van vinden...
Nee, nog niet - ik wacht daarmee liever tot ik een hele campaign af heb. Lijkt me beter, niet?Op donderdag 18 april 2002 12:17 schreef ArtVandelay het volgende:
Heb je hem trouwens al bij een site aangeboden, kijken wat die mensen er van vinden...
There is no magic.
wel echt ff wennen, die 3d combat. soms beetje on overzichtelijk
* Frenkpie is ECHT homm verslaafd
speelde vroeger op een 486 sx 50 altijd homm2 demo. owww VAAAAK gespeeld !
toen 3. oww shit vet gaaf/moeilijk. en nu 4 !! WOAAAAAAAAAAA
gisteren gekocht. nu ga ik spelen, echt vet mooi. geweldige graphics.
Verwijderd
-Trage interface
-Scroll snelheid niet instelbaar
-Onoverzichtelijk (t.o.v. HOMM3)
-Gebouwen zijn niet meer te upgraden
-Gevechten (IMO) minder leuk
Jammer, ik keek echt heel erg uit naar dit spel en ik had eerlijk gezegd beter verwacht. Zoals gezegd heb ik dit spel nog maar kort gespeeld, dus er zit een kans in dat ik het nog leuk ga vinden. Begin valt in ieder geval erg tegen, misschien dat ik me daar nog doorheen moet bijten.
1e tekst scherm:
"as you rie [...] you'd ..."
you'd moet volgens mij OF you've or TURN(s) moet turned zijn.
later komt ook nog:
"what better way than"
then > then.
Human Bobby
/me Will gaat zo nog ff kijken of de Mantis zonder wand te verslaan is.
There is no magic.
Zou je even kunnen aangeven in welke teksten die dingen zitten? Anders is het zo lastig vinden.Op vrijdag 19 april 2002 15:01 schreef Justice het volgende:
betatester.. vinnem best pittig.. heb toch een paar tekstuele fouten gevonden:
1e tekst scherm:
"as you rie [...] you'd ..."
you'd moet volgens mij OF you've or TURN(s) moet turned zijn.
later komt ook nog:
"what better way than"
then > then.
Hoe bedoel je? De interface werkt echt lekker?Op vrijdag 19 april 2002 14:51 schreef Vertex het volgende:
Ik heb het spel nog maar erg kort gespeeld en er vallen me nu al was slechte dingen op:
-Trage interface
Wat mij betreft staat 'ie goed.-Scroll snelheid niet instelbaar
Is gewoon even wennen, als je hem even gespeeld hebt vind je 'm weer net zo overzichtelijk als HoMM3 (en zo ontzettend veel mooier-Onoverzichtelijk (t.o.v. HOMM3)
Echt een van de beste veranderingen die er zijn.-Gebouwen zijn niet meer te upgraden
Ik vind de gevechten juist leuker geworden eigenlijk?-Gevechten (IMO) minder leuk
Verwijderd
Ik heb er ook één gevonden. In de tutorial hebben ze het een keer over Sactuary i.p.v. Sanctuary.Justice :
heb toch een paar tekstuele fouten gevonden...
De interface is bij mij een beetje traag op 1024x768 en 1280x1024. Aan mijn systeem kan het niet liggen, ik zit ver boven de minimale systeemeisen en andere spellen met hogere eisen doen het prima. Eerder spraken wat mensen over een memory leak, misschien heb ik daar ook last van.Lord Daemon :
Hoe bedoel je? De interface werkt echt lekker?
Waar ik me overigens ook behoorlijk aan erger is het schokkend mee bewegen van het beeld als je een paar stappen doet met een unit. Bij eerdere versies van HOMM bewoog het beeld gewoon vloeiend mee.
Mij gaat het net iets te snel, ik zou het wel iets langzamer willen zetten als dat kon. Je moet toch toegeven dat ze zoiets simpels als een 'scroll snelheid optie' best in het menu hadden kunnen zetten? Evenals het niet kunnen uitzetten van de 'Fog of War' een klein foutje als je het mij vraagt.Lord Daemon :
Wat mij betreft staat 'ie goed.
Ik heb het spel nu wat langer gespeeld en ik moet toegeven dat het steeds overzichtelijker wordt. De omgeving is inderdaad heel erg mooi en vooral gedetailleerdLord Daemon :
Is gewoon even wennen, als je hem even gespeeld hebt vind je 'm weer net zo overzichtelijk als HoMM3
Ik gebruikte ze wel; dat ze nutteloos worden nadat je ze hebt geupgrade maakt niet zoveel uit. Als dit niet zo zou zijn haal je eigenlijk het hele doel van upgraden weg, want waarom zou je upgraden als je monsters er niet beter van worden?Lord Daemon :
Zoals de makers al zeiden: unupgegrade units waren nutteloos, niemand gebruikte ze ooit.
Het zou NOG beter zijn als ieder gebouw twee soorten units zou kunnen bouwen. Je zou dan niet zozeer de units upgraden, maar meer het gebouw wat meer mogelijkheden geven. Misschien iets voor HOMM5?
Smaken verschillenLord Daemon :
Ik vind de gevechten juist leuker geworden eigenlijk?
Uhm, daar neem ik geen verantwoordelijkheid voor.Op vrijdag 19 april 2002 19:03 schreef Vertex het volgende:
Ik heb er ook één gevonden. In de tutorial hebben ze het een keer over Sactuary i.p.v. Sanctuary.
Ik heb hier iig zo weinig last van dat het me nog niet is opgevallen?Waar ik me overigens ook behoorlijk aan erger is het schokkend mee bewegen van het beeld als je een paar stappen doet met een unit. Bij eerdere versies van HOMM bewoog het beeld gewoon vloeiend mee.
Ja, maar ik vind 't verder niet echt boeiend.Je moet toch toegeven dat ze zoiets simpels als een 'scroll snelheid optie' best in het menu hadden kunnen zetten?
Nee? Waarom is dat een foutje? Ik zie niet in waarom dat meer of minder een foutje zou zijn dan dat je - noem eens iets - het gebruik van potions niet aan of uit kan zetten? Fog of war is een onderdeel van het spel, waarom zou het uit moeten kunnen?Evenals het niet kunnen uitzetten van de 'Fog of War' een klein foutje als je het mij vraagt.
Maar upgraden was helemaal niet leuk. Vond ik. Ik ben er blij mee dat het niet meer hoeft.Ik gebruikte ze wel; dat ze nutteloos worden nadat je ze hebt geupgrade maakt niet zoveel uit. Als dit niet zo zou zijn haal je eigenlijk het hele doel van upgraden weg, want waarom zou je upgraden als je monsters er niet beter van worden?
Verwijderd
Oops...ik dacht dat het over HOMM4 zelf gingLord Daemon :
Uhm, daar neem ik geen verantwoordelijkheid voor...
Ik geef toe dat het een luxe optie is, het is niet van levensbelangLord Daemon :
Ja, maar ik vind 't verder niet echt boeiend.
Het is een fout van 3DO om zulk soort simpele - maar IMO toch essentiele - opties niet in het spel te gooien. Tuurlijk, een scroll optie is niet van levensbelang, maar smaken verschillen nu eenmaal. Je ontwikkelt een spel voor een grote groep mensen en die moet je zoveel mogelijk tevreden stellen. Zulk soort simpele opties stellen meer mensen tevreden, dus moet je ze er altijd in doen.Lord Daemon :
Nee? Waarom is dat een foutje? Ik zie niet in waarom dat meer of minder een foutje zou zijn dan dat je - noem eens iets - het gebruik van potions niet aan of uit kan zetten?
De 'Fog of War' is een visueel aspect van het spel. Visuele aspecten moet je, voor zover dat natuurlijk mogelijk is, altijd kunnen veranderen. Dit, zoals ik hierboven al zeg, om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Neem bijv. Warcraft, daar kun je de 'Fog of War' wel uitzetten en dat is helemaal niet negatief voor de gameplay, het maakt het iets makkelijker maar het is zeker niet nadelig.Lord Daemon :
Fog of war is een onderdeel van het spel, waarom zou het uit moeten kunnen?
-
Het lijkt nu net alsof ik HOMM4 een zuig spel vind, maar dit is absoluut niet zo. Ik probeer alleen te zeggen dat het spel verre van perfect is.
Maar goed, daar kunnen de meningen over verschillen.
Iig lijkt het me een stuk minder leuk zonder dat, dan zie je je vijand namelijk gewoon aankomen en is de verassing weg.
There is no magic.
Verwijderd
Nou je het zegt, moet toch eens wat meer op gaan letten, kan me geen fog of war herinneren. Damn heb ik zo'n slecht geheugen?
There is no magic.
iemand al champion geprobeerd ?
...
Verwijderd
Een paar dingetjes. Een echte text-fout gezien. Ergens staat (weet niet meer precies waar, ergens aan het begin): "The old woman's grieve". Grieve is een werkwoordsvorm, grief is het zelfstandige naamwoord. Verder niets storends gevonden.
- Ik vond de map op bepaalde plekken een beetje leeg, bijvoorbeeld aan het begin. Het kan zijn dat dit me alleen opvalt omdat de campaign maps zo stampens vol shit staan en dat het het contrast was dat zo opvallend was, maar goed.
- Is het de bedoeling dat je ook zonder stealth langs die band of minotaurs kan sneaken? Er is iig een pad door het bos waar je langs kan.
- Is die sorceror te verslaan zonder een Potion of Resistance? Hij deed met z'n fire-ball 105 (!) schade, das nogal veel als je alleen een hero hebt...
- Qua tijd: Ik heb een paar rare heen en weer loop acties gedaan en heb het net gehaald en heb nagenoeg alles gedaan, dus dat zit wel snor. Had geen tijd meer om terug te gaan naar die gast voor wie je de Mantis moest verslaan, maar dat was alles (heb ook het stelen van de Demonfire over het hoofd gezien).
- De Mantis was op het moment dat ik het deed (vrij laat) zeer goed te doen. De sprites waren wel noodzakelijk als afleiding, maar aangezien ik toen magic arrow kon casten voor 50+ schade was het redelijk snel afgelopen.
Al met al een hele goede map, chapeau!
Verwijderd
Hier heb ik niet echt iets van gemerkt eigenlijk, was imho precies goed omdat je de meeste rescources toch niet nodig hebt, behalve hout dan.Op zaterdag 20 april 2002 23:52 schreef ArtVandelay het volgende:
- Ik vond de map op bepaalde plekken een beetje leeg, bijvoorbeeld aan het begin. Het kan zijn dat dit me alleen opvalt omdat de campaign maps zo stampens vol shit staan en dat het het contrast was dat zo opvallend was, maar goed.
Je hebt altijd stealth met je begin hero toch?- Is het de bedoeling dat je ook zonder stealth langs die band of minotaurs kan sneaken? Er is iig een pad door het bos waar je langs kan.
Het enige wat hij bij mij castte was haste, en toen heb ik hem met alleen potion of healing verslagen.- Is die sorceror te verslaan zonder een Potion of Resistance? Hij deed met z'n fire-ball 105 (!) schade, das nogal veel als je alleen een hero hebt...
Precies, heb het nog eens geprobeerd, is idd te doen ook zonder die Wand of Fire, alhoewel die het wel makkelijk maakt- De Mantis was op het moment dat ik het deed (vrij laat) zeer goed te doen. De sprites waren wel noodzakelijk als afleiding, maar aangezien ik toen magic arrow kon casten voor 50+ schade was het redelijk snel afgelopen.
Ben ik het geheel mee eensAl met al een hele goede map, chapeau!
Edit: Weet iemand waar ik de Elite Edition in Nederland kan kopen?
There is no magic.