Bah, ik vind HoMM 3 juist zo goed omdat de mp echt prima werkt (geen lag, kleine maps, loopt allemaal goed etc etc).Op zondag 03 maart 2002 11:39 schreef BabyBaba het volgende:
"Heroes 4 is due to be finished in about a week. As the two lead designers, Gus Smedstad and David Mullich put it - "9 days of bug fixing and it's done. Then we start the work on multiplayer options". In the game at release only the "Hot Seat" will be available as a multiplayer option."
Nou ja, daar vinden ze wel wat op gok ik
Hmja..Op dinsdag 05 maart 2002 20:37 schreef dj_lode het volgende:
ja maar bij de multiplayer mag je telkens een aantal minuten w8-en op de andere speler(s) enne als je hot seat doet valt er nog wat te kijken en je weet waar leuke artifacts liggen enzo
Nee, bij mp inet, kun je ondertussen multi tasken. Aan school werken desnoods. Of posten op GoT. werkt prima. Het spel zit goed in elkaar. Op f4 krijg je een handige window mode (zet wel eerste je desktop op 16bit) en is het helemaal makkelijk.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Doe je er ook lang over danOp woensdag 06 maart 2002 00:43 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik ben best bereid om eerst een maandje de single player kapot te spelen.
...
Verwijderd
Nu werkt de MP bijzonder goed ja, maar dat was wel anders toen het spel net uit was, en we nog niet een sloot patches hadden.Op dinsdag 05 maart 2002 19:51 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Bah, ik vind HoMM 3 juist zo goed omdat de mp echt prima werkt (geen lag, kleine maps, loopt allemaal goed etc etc).
Nou ja, daar vinden ze wel wat op gok ik.
Ben vooral blij toen ze de gremlin rush / skeleton rush gecancelled hadden. Te veel newbies die het zo probeerden. Als ze dan verloren was het meteen schelden dat je cheater was

Verwijderd
Ik ga er even van uit dat ik ook nog naar m'n studie toe ga.Op woensdag 06 maart 2002 09:49 schreef AwesomE het volgende:
Doe je er ook lang over dan![]()
Verwijderd
Heroes 4 (en M&M9!) have gone gold!!!!!!!
In principe wereldwijde release op 28 maart. Zo dichtbij en toch zo ver weg......
Celestial heavens
hij is inmiddels uit, ik hoop em vanavond te testen
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
ja schijnt dat hij in Israel al uit was voor de 28ste (gisteren), nou en dan staat hij zo op inetOp dinsdag 26 maart 2002 15:27 schreef AwesomE het volgende:
echt ?
coolOp dinsdag 26 maart 2002 15:29 schreef Bamibal het volgende:
[..]
ja schijnt dat hij in Israel al uit was voor de 28ste (gisteren), nou en dan staat hij zo op inet
...
Iemand enig idee wanneer ie bij de FRS oid ligt? Oftewel, wanneer kan ik hem kopen
Ik heb het in andere thread's ook al gezegd :Op dinsdag 26 maart 2002 17:52 schreef Bamibal het volgende:
bij de meeste shops is de verwachte datum de 28ste, maar meestal duurt dat in NL in verband met handleidingen wel een stukje langer
Het wordt 15 April .... Wedden ?
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Ik zie zo 8 Counterstriketopics lopen, waarom worden die niet alleen in 1 groot CS topic gepleurd dan?

En Skeleton, hoe weet jij dat het 15 april wordt, terwijl hij bij meerdere winkels verwacht staat voor 28/29-3
There is no magic.

Dit dus.
There is no magic.
Oh en voor de mensen die gaan zeuren, ja ik koop hem echt ook wel (I want that Elite Edition whatever it is
There is no magic.
FEEDBACK !!!!!!Op woensdag 27 maart 2002 18:41 schreef IceStorm het volgende:
Oei, hij ziet er echt GAAF uit. Hij speelt lekker weg moet ik zeggen en wat me opviel in de 20 min dat ik gespeelt heb, de muziek is echt geweldig. Heel sfeervol.
Oh en voor de mensen die gaan zeuren, ja ik koop hem echt ook wel (I want that Elite Edition whatever it is). Ik kon me alleen niet meer inhouden.
...
Ik ben nu bezig met een 'medium' map op zijn makkelijkst (ja lame, kweetOp donderdag 28 maart 2002 10:21 schreef AwesomE het volgende:
FEEDBACK !!!!!!
Dingen die me opvallen zijn:
- De muziek is echt heel mooi, dat heb ik al gezegd maar dat doe ik nog een keertje. Heel sfeervol, beter nog dan HoMM III imho. Ook meer variatie.
- Graphics zijn echt stijlvol, heel goed uitgewerkt en niet overdone oid. Het is 'semi-3D' maar niet storend. Er is duidelijk moeite gestoken in artwork en bijv de animaties in gevechten zijn heel mooi en passen ook bij de creatures.
- De map ziet er prima uit, veel dingen zijn hetzelfde als in deel III (ik noem university, neutral creature dwellings etc) maar er zijn ook een hoop nieuwe dingen. Bijv medicijn wagens waar je potions van krijgt. Potions zijn sowieso nieuw. Heb ik nog niet geprobeert maar het ziet eruit als een leuke tactische aanvulling.
- De city zelf ziet er ook van 'binnen' prachtig uit, je moet nu beter kiezen wat je bouwt want sommige gebouwen sluiten andere uit. Voor de rest ziet het er voor n00bs misschien een beetje onoverzichtelijk uit maar ik kan me voorstellen dat de handleiding uitkomst bied. Zitten nog een heleboel dingen in die ik voor de rest niet heb uitgeprobeerd, dat komt wel
- Gevechten, die zijn wel 'anders'. Je eigen hero vecht nu mee en je hoeft geen hero te hebben om een leger te hebben. Dit is voor mij wel even wennen maar het ziet er goed uit.
Daarnaast kunnen 'wandering creatures' ook een beetje lopen dus als ze je aankunnen dan komen ze gewoon naar je toe. De gevechten zelf zijn even wennen zeker ook ik nog moet wennen aan de nieuwe stats van beesten etc.
- Je held zelf is een stuk beter uitgewerkt naar mijn idee. Je hebt echt veel stats en je kunt naar mijn idee meer 'zelf' beslissen wat voor hero je wilt. Ik ben gewoon nog niet ver genoeg om hier alles over te zeggen
Conclusie... Toppertje
Oftewel, zeker € 45 waard.
...
Ik: "Zeg, wanneer krijgen jullie Heroes of Might and Magic 4?"
Gast van Dynabyte: "Deze week. Ja, of misschien volgende week."
Lekker specifiek.

Maar ik heb goede hoop dat ie er morgen ligt.
Vandaag bij Dimension Plus geweest... "Sorry meneer, het spijt ons verschrikkelijk: het wordt op z'n vroegst NA de paasdagen"
!#^$)*(&!$^
Nou ja, dan maar ff het internet afzoeken, ik had me net verheugd op leuke paasdagen
Geef mij maar een Warsteiner.
Arghhhh, hoe kan ik het nu spelen?
Maar waar komt die delay opeens vandaan joh? Spel is gewoon af, dus daar zal het niet aan liggen
There is no magic.
...
spel schopt tot nu toe KONT !!!!
-battles zijn moeilijker door retaliation
-bij grotere battles verstandig je hero te protecten
concept blijft HOMM !
...
There is no magic.
Ik ga morgenochtend Dynabyte opbellen, als ze hem niet hebben ga ik - ja, ik ben desperate - meer dan een uur met het OV naar een vriend van me toe om er toch aan te komen.
En weet jij misschien iets meer over de "limited edition"? Wat is daar allemaal meer bij, en is het het waard om te wachten totdat die uit is?
There is no magic.
De vertrouwde 'HoMM-feeling' maar het is zo veel uitgebreider

Afgezien van het feit dat je heroes nu véél actiever zijn in het spel (en dat je een gigantische hoeveelheid characterclasses hebt), vind ik castle combat érg vooruit gegaan.
Je hebt nu niet meer dat gepruts met je catapult; je kent het wel: niet door de muren kunnen totdat dat ding een keer raak schiet en je tot die tijd aan gort geschoten wordt door de torens. In plaats daarvan zit er een grote deur in de muur die je kapot kan rammen met je troops, en kun je je eigen mensen op siege towers positioneren, die vervolgens een GIGANTISCHE defensive boost krijgen. Een plaatje:

Dit gevecht verloor ik overigens
Er zijn nog wel wat bugs...soms speelt de muziek alleen maar over het linkerkanaal (terwijl de 'gewone' effecten nog wel op rechts zitten), soms stottert de muziek (kan ook aan mijn cd speler liggen), mijn muiscursor is 'fucked' (zie screenshots). Maar dat zal snel verholpen worden.
Dit is spel is het kopen 100% waard IMHO.
Hey, ik zie op de screenshots dat mijn muiscursor daar WEL goed is...tijd om andere drivers voor mijn Radeon te installeren
Het kan niet aan mijn cd liggen want ik gebruik daemon tools.
Zelf als een zeer groot heroes fan koop ik hem natuurlijk ook (heb 2 en 3 ook gekocht).
Maar ik moet zeggen dat ik de graphics niet heroes er vind uit zien. Het lijkt minder fantasy en meer realistisch kan aan mijn smaak liggen hoor. voor de rest toppertje.
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Okee, het probleem met de muziek komt dus doordat het een warez-rip is (en is dus - als het goed is - over wanneer ik het spel ga kopen).Op vrijdag 29 maart 2002 14:22 schreef Mystic_X het volgende:
bij mij slaat de muziek gewoon een stuk over of gaat hij terug.
Het kan niet aan mijn cd liggen want ik gebruik daemon tools.
Zelf als een zeer groot heroes fan koop ik hem natuurlijk ook (heb 2 en 3 ook gekocht).
Maar ik moet zeggen dat ik de graphics niet heroes er vind uit zien. Het lijkt minder fantasy en meer realistisch kan aan mijn smaak liggen hoor. voor de rest toppertje.
Ik ben het alleen niet eens met je, dat je zegt dat de graphics er niet Heroes-achtig uitzien. Ik begrijp wel wat je bedoelt; tis hetzelfde als wat iedereen zei bij de overgang van Heroes 2 naar Heroes 3.
Fantasy is voor mij niet hetzelfde als cartoon; de sfeer wordt er voor mij niet minder om als men probeert het in een niet-getekende vorm weer te geven. Vergelijk het met Lord of the Rings: dat is ook 'zo echt mogelijk', en toch is iedereen het daar over eens dat dat geweldig is. Voor Heroes is dat (voor mij dus) hetzelfde.
Ik heb net ff de tutorial uitgespeeld en het is echt
100% de moeite waard om te kopen.
There is no magic.
ik heb alle kastelen en zie nergens meer mannetjes, behalve rechts onder in de hoek waar ik niet bij kan, en 2 gesloten poorten ....
iemand al gelukt ?
There is no magic.
Ja Rappie, ik heb ook al enorm zitten schelden op dat 1e level. Best sic. Maar goed, je moet naar de blauwe tent, heeeeelemaal bovenin beeld op een eilandje. There you get tha password...Op vrijdag 29 maart 2002 16:27 schreef Rappie het volgende:
ik zit vast !!! 1e level 1e campaign
ik heb alle kastelen en zie nergens meer mannetjes, behalve rechts onder in de hoek waar ik niet bij kan, en 2 gesloten poorten ....
iemand al gelukt ?
En nu zit ik vast in level 2. Klote Unicorns.
volgende vastloper, wie is ProethoOp vrijdag 29 maart 2002 16:29 schreef ThePriest het volgende:
[..]
Ja Rappie, ik heb ook al enorm zitten schelden op dat 1e level. Best sic. Maar goed, je moet naar de blauwe tent, heeeeelemaal bovenin beeld op een eilandje. There you get tha password...
En nu zit ik vast in level 2. Klote Unicorns.

heb ik nodig voor grijs poortje links onder
Ja, is een kerel die ergens in een hutje in 't midden van 't scherm zit. (lees jij eigenlijk wel de quests?)Op vrijdag 29 maart 2002 17:07 schreef Rappie het volgende:
iemand die weet wat die Proetho is ?
Ondertussen ben ik in level 3. Pfff... aaaaddictive dit.
Weet 't niet meer precies, maar hij zit in 't midden, net over een bruggetje. Links van het huisje zit zo'n Peter Pan figuurtje, en rechts van 't huisje staat in een "weiland" ofzo een hero. (die doet niets, die sluit zich bij jou aan) Je kunt met je rechtermuis op het huisje klikken, dan zie je de quest.Op vrijdag 29 maart 2002 18:02 schreef ThePriest het volgende:
[..]
Ja, is een kerel die ergens in een hutje in 't midden van 't scherm zit. (lees jij eigenlijk wel de quests?)Maar Lysander is de enige die die gozer meekrijgt.
Ondertussen ben ik in level 3. Pfff... aaaaddictive dit.
Haha! Congrats. Level 2 blijkt uiteindelijk wel een makkie. Succes.Op vrijdag 29 maart 2002 18:30 schreef Rappie het volgende:
level 2 !! iedereen die vragen heeft over level 1 roep maar
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Maar afgezien daarvan is het echt fantastisch. De graphics zijn erg mooi - en hebben nog steeds die humoristische heroes-sfeer. (Bijvoorbeeld die ghosts die overgooien met hun eigen hoofd - briljant.
Snel verder spelen.
Het werkt echt weer net zo verslavend als Heroes 3
There is no magic.
Heb ook al 1x vastloper gehad, en wat ik ook heb (hebben meer peoples dat?) dat het spel na een paar uur spelen wat trager "aanvoelt", en als je exit naar Windows, duurt het even en lijkt het alsof hij door z'n geheugen heen is ofzo. (P4 1.7, 512mb, WinXP)
Ik vat trouwens ook niet helemaal wat nou een hero echt sterk maakt. In campaign level 3 red je zo'n man (in een gevangenis) die is level 25 (General). Lysander zelf is bij mij dan nog maar level 22 (ook een General), maar die kerel die ik gered heb slaat nog geen deuk in een pakje boter... Iemand een idee?
1 groot nadeel aan de heroes serie vind ik dat alle scenarios veel op elkaar lijken, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelde neer, zo snel mogelijk een zo sterk mogelijk leger opbouwen en je tegenstanders verpletteren.
net 1ste level op advanced uit
...
Of iemand goed is in vechten hangt sterk van z'n melee en defence scores af - door gems te vinden, langs trainingskampen te gaan en door de goede skills te leren kan je die omhoog halen, en dat maakt zeer veel uit. Ik heb twee heroes die hetzelfde level zijn - de ene is qua vechten niets, de ander is supergoed. Simpelweg omdat de ene getrained is in vechten, en de ander in spells casten.Op zaterdag 30 maart 2002 01:59 schreef ThePriest het volgende:
Ik vat trouwens ook niet helemaal wat nou een hero echt sterk maakt. In campaign level 3 red je zo'n man (in een gevangenis) die is level 25 (General). Lysander zelf is bij mij dan nog maar level 22 (ook een General), maar die kerel die ik gered heb slaat nog geen deuk in een pakje boter... Iemand een idee?
Ik heb tot nu toe 3 scenarios gespeeld, die allemaal niet neer kwamen op wat jij hier beschrijft.Op zaterdag 30 maart 2002 02:32 schreef Bamibal het volgende:
1 groot nadeel aan de heroes serie vind ik dat alle scenarios veel op elkaar lijken, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelde neer, zo snel mogelijk een zo sterk mogelijk leger opbouwen en je tegenstanders verpletteren.
dat zou dan iig een pluspunt zijn, omdat het bij voorgaande edities hier wel voornamelijk op neer kwamOp zaterdag 30 maart 2002 02:39 schreef Lord Daemon het volgende:
He, level 2 van de 1e campaign uitgespeeld. Het verhaal is echt goed geschreven, en je kan duidelijk merken dat de scripted events veel beter zijn ge-implementeerd dan in HoMM3.
[..]
Of iemand goed is in vechten hangt sterk van z'n melee en defence scores af - door gems te vinden, langs trainingskampen te gaan en door de goede skills te leren kan je die omhoog halen, en dat maakt zeer veel uit. Ik heb twee heroes die hetzelfde level zijn - de ene is qua vechten niets, de ander is supergoed. Simpelweg omdat de ene getrained is in vechten, en de ander in spells casten.
[..]
Ik heb tot nu toe 3 scenarios gespeeld, die allemaal niet neer kwamen op wat jij hier beschrijft.
grrot leger bouwen en dan een throng unicorns aanvallen, joinen er in een keer 4000 unicorns, en weg is de tegenstander
Verwijderd
Het probleem is ik heb net vandaag ook mijn warez versie van Homm4 gekregen (ja ook ik wil hem kopen heb 1 t/m 3 en uitbreidingen officieel hier liggen) het is de versie van Deviance maar als ik installeer geeft hij bij 99% een error als hij de unistall dll wil installeren.
Nou is mijn vraag heeft iemand anders ook deze versie, zo ja heeft hij/zij ook dat probleem en hoe (als hij/zij dat heeft gedaan) is het opgelost?
Ik heb al cd2 nog een keer gebrand en ik heb ik deamon tools gedownload maar die doet niks als ik de .exe draai
Nogmaals, Itsnows of Icestorm als dit niet mag sorry.
Dat betwijfel ik. Het is namelijk natuurlijk geen rip, maar een iso. Of het is dus een of andere foute beta-versie/pre-release, of het is gewoon echt een fout in 't spel. Maar 't maakt niet uit, ik heb 'm er al weer afgemieterd.Op zaterdag 30 maart 2002 16:44 schreef Knakker het volgende:
Er zit overigens idd een memory-leak in Heroes; afsluiten doe ik nu met alt-f4 (dan ga ik meteen naar windows), anders kan ik 2-3 minuten wachten voordat ik weer wat kan doen. Ik verwacht echter dat dit aan de rip ligt, en niet aan het spel.
HOMM rulez!!!!
Ja, maar je maakt wel gebruik van een gekraakte executable...maar goed, het zal wel. Ik heb overigens meerdere systemen (wel allemaal Windows XP trouwens) waarop die muziek loopt te kloten.Op zaterdag 30 maart 2002 17:28 schreef ThePriest het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het is namelijk natuurlijk geen rip, maar een iso. Of het is dus een of andere foute beta-versie/pre-release, of het is gewoon echt een fout in 't spel. Maar 't maakt niet uit, ik heb 'm er al weer afgemieterd.
ik heb 512 ddr geheugen en die loopt gewoon vol na een paar uurtjes, misschien heb jij 1 G geheugen ?Op zaterdag 30 maart 2002 19:19 schreef Tweetyfrk het volgende:
Het is geen rip, het is een iso, en ik heb nergens last van hiero. Muziek loopt niet te kutten, en geen memory probs. Dus het ligt echt aan jullie configuraties denk ik hoor. Owja, het spelletje is trouwens cool
HOMM rulez!!!!
mijn laptop met 394 mb p3500, knalde er dus ook uit, beide windows 2000 misschien is dat het
...
Squires zijn leuke level 1 units. Ze zijn niet zeer sterk, maar ook niet al te zwak, en hun special is grappig - met name het geluidseffectje.
Ik ga nog een keer een review schrijven, maar dan wil ik 'm eerst nog veel meer spelen.
Neej hoor, Athlon 1.3 met 512 pc133 geheugen en winxp. nergens last van. misschien heb jij een brakke crack?Op zaterdag 30 maart 2002 20:09 schreef AwesomE het volgende:
[..]
ik heb 512 ddr geheugen en die loopt gewoon vol na een paar uurtjes, misschien heb jij 1 G geheugen ?
mijn laptop met 394 mb p3500, knalde er dus ook uit, beide windows 2000 misschien is dat het
There is no magic.
dezelfde die bij de iso zat , wijsneusOp zaterdag 30 maart 2002 20:37 schreef Tweetyfrk het volgende:
[..]
Neej hoor, Athlon 1.3 met 512 pc133 geheugen en winxp. nergens last van. misschien heb jij een brakke crack?
btw level 2 van de eerste campaign, hoe versla je in hemelsnaam dat groepje van waar je dat zwaard moet halen ?
...
There is no magic.
ik heb alleen monks en crusaders ... +4 heros
...
En het wil nog wel 's verhelderend werken om een paar keer autobattle aan te zetten om te kijken hoe je pc'tje 't zou doen.
Op zondag 31 maart 2002 01:40 schreef Bamibal het volgende:
ik draai altijd auto combat,
Ik vind het isomatrisch wel fijn spelen, de poppetjes lopen heel normaal, ik klik nooit ergens naast en ik vind het - nu ik een stuk of wat uurtjes gespeeld heb - het ook niet onoverzichtelijker geworden.moet zeggen dat het spel me wat tegenvalt, dat isometrische vind ik niet fijn spelen, de animaties zijn wel mooier geworden, maar zeg nou eerlijk, je poppetjes lopen net alsof ze net in hun broek gescheten hebben, verder vind ik het lopen moeilijker geworden, je klikt makkelijk ergens naast, en het is onoverzichtelijker geworden
Daarnaast zitten er zoveel gigantische verbeteringen in dat ik maar 1 ding kan zeggen: dit spel schopt kont!
Maar ooit ga ik een review schrijven en hier posten.
welke level spelen julie dan ? ik zit nu op advanced, expert was net iets te lastig ...
...
refresh rate fix ?Op zondag 31 maart 2002 09:57 schreef heron het volgende:
Weet iemand hoe je hem op 1280x1024 van de standaard 60Hz naar 85Hz tilt?
There is no magic.
songs of peace is wel rete handig, en chaos ward ook
...
Mijn grootste probleem zit erin dat mijn 2 andere helden heel weinig experience hebben, dus ik ga level 1 maar overnieuw doen
There is no magic.
...
Ik heb level 1 nu opnieuw gedaan met al mijn 3 heroes op maximum level, en nu rape ik ze gewoon ... primaOp zondag 31 maart 2002 17:43 schreef The Will het volgende:
Ow dan moet je met Proetho even Song of Peace (of zoiets) casten, ik ga er iig van uit dat je die hebt, dan kunnen die medusa's namelijk niks tegen je doen
Btw, ik heb vandaag ff een vergelijking gedaan met Heroes 3 en dat is _echt_ een groot verschil zeg. Jezus wat is 3 lelijk in vergelijking met 4
There is no magic.