Op dinsdag 25 december 2001 02:28 schreef hcetiner het volgende:
Ik heb het gelezen, maar ik begrijp er eigenlijk niet zo veel van (lees niets van). Mijn excuses als ik wat lastig ben, maar dit is mijn eerste vliegspel. Ik heb nog nooit een andere vliegspel gespeeld, ook geen andere als de flight sim serie. Ik vond het altijd wel leuk, maar eveneens ook moeilijk. Nu zie ik dus echt hoe moeilijk het is. Ik ben nog steeds wat lessen aan het volgen en proberen te vliegen, maar het lukt gewoon niet. Het is meer een soort straf als dat ik er een plezier aan beleef. Misschien dat er iemand is die ook als eerst fs2002 gespeeld heeft en zijn ervaringen en hoe hij dat gedaan heeft aan mij verteld. Ik zie dat er hier mensen zijn die al een stuk of 20 flightsim spellen gespeeld heeft. Ikke dus nog 0. Voor mij is die faq dus te moeilijk. Misschien dat ik jullie spel bederf maar i need help. Thanx in advance

Hey! Ik zou als ik jou was niet gelijk te veel willen. Gewoon naar Meigs Field, Chicago gaan (waar FS ook mee opstart) en dan in een Cessna patterntjes vliegen. d.w.z.: een soort vierkantje vliegen. Zo dus:
1) Haal de brakes eraf met de punt (.)
2) Vol gas met F4
3) Bij zo'n 60 knots langzaam de joystick naar achteren
4) Stijgen met zo'n 10%, een beetje gas terug halen met F2
5) Bochtje maken naar links tot je op een koers van 270° vliegt (bij het starten vlieg je op ongeveer 0° als het goed is)
6) Als je op 2000 voet hoogte zit recht gaan vliegen, nog wat gas terugnemen
7) Nog een bochtje naar links (koers 180°)

Gas terug tot je op 90 knopen zit ongeveer en je langzaam weer gaat dalen. Je moet zorgen dat je straks niet te hoog of te laag voor de baan uitkomt! Dat kan je het beste met het gas regelen (F2 = gas terug, F3 = gas erbij)
9) Weer bochtje naar links (koers 90°)
10) Nog meer gas terug, eventueel flaps uitdoen (in fases door steeds F7 in te drukken)
11) En weer landen op dezelfde baan waar je bent opgestegen. (onderweg kan je naar links of rechts uit je raampje kijken met de cijfertoetsen op het numerieke deel van je toetsenbord. Numlock moet dan wel aan staan!)
Oefen dit lekker tot je wat meer feeling voor het vliegtuig hebt. Er zijn trouwens genoeg sites en boeken te vinden over Flight Simulator waar hele basic dingen in uitgelegd staan, misschien handig om zo'n boek aan te schaffen om te lenen bij de bieb ofzo...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.