Ok hier kom ik nog ff heel laat in het 5de deel van de topic.
EN nog een K*T LANDING ook.

Check me achterkant
EN nog een K*T LANDING ook.

Check me achterkant
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Op maandag 31 december 2001 16:41 schreef McFlipp het volgende:
[..]
BLA..
de geweldige faq van kimble
BF1: Don-Panio
tampert, kriminalpolizei
Anoniem: 31124
ILS in FS2002 zuigt de pan uitOp maandag 31 december 2001 18:01 schreef Evilernie het volgende:
bij mij gaat ils ook heel vaak fout in multiplayer. ik snap dat niet want offline gaat het 99.99 % goed
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Dat is toch niet zo moeilijk te vindenOp maandag 31 december 2001 18:32 schreef Robin Shrine het volgende:
Kan me iemand vertellen waar ik informatie kan krijgen over hoeveel dat een Feet, Nm enzo is?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dat ligt er aan wat je fout doetOp maandag 31 december 2001 19:31 schreef jw83 het volgende:
kun je ook neerstorten als je iets niet goed doet
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Hey, harstikke bedankt!!!!Op maandag 31 december 2001 19:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk te vinden
Google rules
http://www.bioscience.org/urllists/units.htm
als je je hdg aanzet, vliegt je kist daar met ap naartoe. Je moet dus voor een groot deel zelf op de baan afsturen maar daar hebben we ATC voorOp maandag 31 december 2001 20:08 schreef Robin Shrine het volgende:
[..]
Hey, harstikke bedankt!!!!
Trouwens, in de befaamde ILS faq van Kimble staat dat je HDG moet aanzetten, maar ik weet niet waarom het aan of uit moet. Ik heb bijv. 215 hdg ingevoerd maar verder weet ik niet wat ik hieraan heb of waar ik dat terugzie. Trouwens, moet je altijd APR aanzetten om met ILS de landen
tampert, kriminalpolizei
Lolz, die eerste doet me hier me aan deze a320 denkenOp maandag 31 december 2001 18:35 schreef biobak het volgende:
Bezig met een vlucht van Lissabon naar Mallorca. Ander keertje afmaken, want ik ben nog niet echt ver.
Airbus A319
[afbeelding]
Brug over de Taag in Lissabon
[afbeelding]
tampert, kriminalpolizei
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Vind je het gek als je daar met je autootje wordt weggeblazenOp maandag 31 december 2001 20:28 schreef 456 het volgende:
Die weg is tegenwoordig gesloten
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Anoniem: 16235
Zelf op de baan aansturen...? Dat doe ik nooit! Tenminste, als ik kan landen op ILS: ik doe het als volgt...Op maandag 31 december 2001 20:15 schreef Evilernie het volgende:
als je je hdg aanzet, vliegt je kist daar met ap naartoe. Je moet dus voor een groot deel zelf op de baan afsturen maar daar hebben we ATC voor, verder is het zo dat je altijd APR aan moet hebben staan tijdens een ILS omdat dat ding de localizer intercept
de patch waarom wordt gevraagd was een patch voor FS2000 hopelijk komt er snel voor FS2002 eenzelfde patch. de patch heb je dus niet nodig.Op maandag 31 december 2001 21:06 schreef ND het volgende:
Uhm, hoe moet ik nou FS2002 opstarten met NL2000v2?Ik heb hem geinstalleerd, nu het volgende :
1.Heb je die FS2000b (ofzoiets) Patch nodig?
2.In je FSdirectory staat dit >FS98.EXE , FS2000.exe , FS2002.exe . Waar is FS98.exe en FS2000.exe nou voor?
3.Als ik FS2002 wil opstarten, dan hangt mijn systeem.Mis ik iets? (die patch???)
Je moet de verwijzing naar NL2000 in je scenery.cfg verwijderen. Thats all.Op maandag 31 december 2001 21:41 schreef ND het volgende:
ha, al gelukt, hij deed het al, maar met een FPS van 2 met settings allmaal op LOW wil ik hem er weer af hebben. Hoe doe ik dat? Wat is de beste manier? (zonder FS2002 opniew te moeten installeren) Kan ik gewoon die NL2000 map weg flikkereb? (ik denk zelf van niet, want als je gewoon voor de normale schiphol kiest, krijg je dus ook NL2000)
tampert, kriminalpolizei
dat bedoel ik...ik laat hdg aanstaan en die stuurt zegmaar op de baan af, maar dat betekent dus eigenlijk dat je het zelf doet omdat je die hdg zelf invoert..maar ik ga zo iedereen in de familie een goed nieuw jaar wensenOp maandag 31 december 2001 21:14 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Zelf op de baan aansturen...? Dat doe ik nooit! Tenminste, als ik kan landen op ILS: ik doe het als volgt...
ATC zegt op een bepaald moment dat je die en die kant op moet (hdg) en die en die hoogte moet aanhouden (alt) todat je de glideslope en localizer intercept.
Nou, die gegevens voor ik dus in in de auto pilot. Ik heb dus auto pilot aan: hdg (zoals opgegeven door ATC), alt (ook zoals opgegeven door ATC) en spd (aanbevolen landingssnelheid). Vervolgens doe ik ook al de flaps en gear in de goede stand. En ik zet de autobrake aan.
Daarna zet ik de approach aan: hdg en alt moet je ook aanlaten: nooit zelf uitzetten! De approach zet namelijk zélf de heading uit als hij de localizer intercept (dus als je heading opeens uit ziet gaan weet je dat de ap de localizer in de smiezen heeft) én de approach zet ook de alt vanzelf uit als hij de glideslope intercept (dus als je de alt opeens uit ziet gaan weet je dat de ap de glideslope in de smiezen heeft).
Het enige wat ik doe is vlák voordat ik de grond raak, de spd uitzetten en throttle op nul, om met een flare zélf het vliegtuig op de grond te zetten: anders komt 'ie (wellicht) te hard op de grond.
That's it. Met de standaard ap van FS 2002 raak ik (als ik dat wil, tenminste) alléén m'n joystick aan tijdens het opstijgen (rotation) en tijdens het laatste stukje van de landing: de rest gaat compleet via de ap. En tot nog toe heeft de ap en ils me nog nooit in de steek gelaten. Hm, nou, een keertje wel: op Heathrow ging het mis, maar dat schijnt een bekende bug te zijn.
Zo. Dat was het wel weer voor dit jaar...
tampert, kriminalpolizei
Iedereen nog een goed nieuwjaar gewenst.Op maandag 31 december 2001 21:14 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Het enige wat ik doe is vlák voordat ik de grond raak, de spd uitzetten en throttle op nul, om met een flare zélf het vliegtuig op de grond te zetten: anders komt 'ie (wellicht) te hard op de grond.
Neus van je vliegtuig optrekken bij de landing geloof ik.Op dinsdag 01 januari 2002 11:12 schreef Robin Shrine het volgende:
[..]
Eerste vraag in nieuwe jaar....wat is eigenlijk met een "flare" landen?
GOED 2002 iedereen....maar flaren is dat je zo mooi de neus omhoogtrekt en dan nog mooi een paaar seconden boven de grond vliegt, dan trek je de snelheid eruit en moet je om te blijven vliegen moet je je AoA (angle of attack) steeds verhogen om te blijven vliegen, op eeen gegeven moment is de snelheid zo laag dat je netjes op de grond neerkomt, In het zweefvliegen heet dit ook wel afvangenOp dinsdag 01 januari 2002 11:12 schreef Robin Shrine het volgende:
[..]
Iedereen nog een goed nieuwjaar gewenst.
Eerste vraag in nieuwe jaar....wat is eigenlijk met een "flare" landen?
tampert, kriminalpolizei
en ik ga dat geweldig doen als ik mn stuurtje binnen hebOp dinsdag 01 januari 2002 14:05 schreef McFlipp het volgende:
Goh dan land ik altijd met een flarewist ik helemaal niet
WromOp dinsdag 01 januari 2002 15:02 schreef biobak het volgende:
M'n eerste vluchtje van 2002
Avondvlucht Chicago - Milwaukee. Met een Fokker 100![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsja. Fokker (op enkele onderdelen na) bestaat niet meer heOp dinsdag 01 januari 2002 15:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Wrom![]()
![]()
?
gewoon proberen.. het deed het eerst bij mij perfect maar nu hangt die ermeeOp dinsdag 01 januari 2002 17:35 schreef emkedouwe het volgende:
Ik zie dat NL2000 er heel erg mooi uitziet. Maar er schijnen dus nog problemen te zijn met 2002 ? Kan ik het proberen of beter wachten totdat het gefixt is ? En wanneer komt er waarschijnlijk de update uit ?
De makers van NL2000 hebben het probleem (vastlopers onder FS2002) naar alle waarschijnlijkheid gefixt m.b.v. een patch. Momenteel worden er nog tests uitgevoerd om te bekijken of er toch geen verborgen gebreken in zitten. Kijk op http://www.nl-2000.com voor de laatste stand van zaken.Op dinsdag 01 januari 2002 17:35 schreef emkedouwe het volgende:
Ik zie dat NL2000 er heel erg mooi uitziet. Maar er schijnen dus nog problemen te zijn met 2002 ? Kan ik het proberen of beter wachten totdat het gefixt is ? En wanneer komt er waarschijnlijk de update uit ?
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Anoniem: 16235
Hm... ik vond de KLM van hun erg mooi. Alleen kreeg ik die niet aan de praat in FS 2002. Als ik één van deze download en vervolgens de texture map vervang door die van de KLM versie, zou dan alles moeten werken...? Of zitter er meer verschillen in?Op dinsdag 01 januari 2002 17:41 schreef Major Carnage het volgende:
Feelreal is bezig met het updaten van hun kisten zodat de textures normaal doen; er zijn er nu een paar gefixt
Feelreal Boeing 747-400 British Airways G-BNOX 'India' Patch
Feelreal Boeing 747-400 British Airways G-BNLS 'Wunala Dreaming' Patch
Feelreal Boeing 747-400 British Airways G-BNLC 'Ireland' Patch
Jep, je moet ook je aircraft.cfg veranderen dan...Op dinsdag 01 januari 2002 18:02 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Hm... ik vond de KLM van hun erg mooi. Alleen kreeg ik die niet aan de praat in FS 2002. Als ik één van deze download en vervolgens de texture map vervang door die van de KLM versie, zou dan alles moeten werken...? Of zitter er meer verschillen in?
tampert, kriminalpolizei
Da's vrij logisch als er British Airways bij staat.. het is nl maar een deel van de textures (alleen de tex die geupdated worden)Op dinsdag 01 januari 2002 18:04 schreef ND het volgende:
ik snap er niets vanIs die patch nou voor de British Airway versie, of hoe zit dat nou eigenlijk
1). Verwijder eerst de oude FeelReal kist (dus alle bestanden weghalen, ik hoop voor je dat je de bak in een aparte folder had geplaatstHm... ik vond de KLM van hun erg mooi. Alleen kreeg ik die niet aan de praat in FS 2002. Als ik één van deze download en vervolgens de texture map vervang door die van de KLM versie, zou dan alles moeten werken...? Of zitter er meer verschillen in?
Heel leuk verhaaltje, maar IK wist het al en leuk voor andere mensen zodat zij het ook weten, MAAR wat heeft dat met die quote te maken???Op dinsdag 01 januari 2002 18:31 schreef Nephilin het volgende:
[..]
1). Verwijder eerst de oude FeelReal kist (dus alle bestanden weghalen, ik hoop voor je dat je de bak in een aparte folder had geplaatst)
2). Maak onder FS2002\Aircraft\ een nieuwe map aan (b.v. FR_747-400)
3). Unzip alle bestanden van het vliegtuig naar die directory (zorg ervoor dat de indeling er zo uit komt te zien: FS2002\Aircraft\JouwNaam\Aircraft.cfg - de Model, Panel, Sound, en Texture folders moeten ook in FS2002\Aircraft\JouwNaam\ staan!)
4). Open Aircraft.cfg met Notepad en verander de volgende regels:
-Title=DeInterneFS2K2NaamVoorDeKist ; deze MOET overeenkomen met de naam van het .mdl bestand in \Model
-Sim=DeInterneFS2K2NaamVoorDeKist ; zie hierboven
-Model= ; achter het "=" teken hoort niets te staan
-Panel= ; hierachter ook niets (tenzij je meerdere Panel\ folders hebt, maar dat is een apart verhaal)
-Texture= ; eveneens niets *tenzij* je meerdere Texture mappen hebt - de eerste texture-set staat in Texture, de tweede in Texture.1, de X-de in Texture.X, enz. ==>> de Texture=regel heeft OF geen waarde (dan wordt de eerste texture-set gebruikt), OF 1, 2, X... verwijzend naar de Texture.X map). Bij meerdere sets verandert ook de title= regel; erachter wordt dan PaintX gezet, zodat FS de verschillende versies uit elkaar kan houden.
-ui_manufacturer= ; hier kun je een willekeurige naam invoeren, in het Select Plane menu verschijnt dan die naam als keuze-optie. Als je een al-bestaande (=standaard FS2K2) naam opgeeft, word de plane aan de overeenkomstige lijst toegevoegd.
-ui_type= ; het type vliegtuig (747-400 in dit geval), ook hier geldt de bovenstaande "standaard FS2K2-regel"
-ui_variation= ; deze parameter regelt de naam van (b.v.) de luchtvaartmaatschappij waar de kist toe behoort.
-Description= ; kwak hier je omschrijving van het toestel neer (niet verplicht).
Volgen we het nog? In feite bepalen al deze variabelen de lay-out van het pull-down menu op het aircraft selection scherm. Succes!
vastslaande pcOp dinsdag 01 januari 2002 18:49 schreef McFlipp het volgende:
Ohh nog iets:
Ik ging net vliegen met een C17 - FedEx (erg mooi plane btw) maar de wielen wilden niet naar binnen!
En vlak voor het einde kreeg ik een heel vaag geluid en liep ie helemaal vast, kwam een heel erg snerpend geluid uit me boxenWtf was dat???
hellogoodbye schreef dat -ie z'n 747 van FR niet aan de praat kreeg... dus ik antwoordde met een mogelijke oplossing. Snappez-vous?Op dinsdag 01 januari 2002 18:48 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Heel leuk verhaaltje, maar IK wist het al en leuk voor andere mensen zodat zij het ook weten, MAAR wat heeft dat met die quote te maken???
Jamaar volgens mij los je het daar niet mee op want jij zegt alleen maar wat alles betekentOp dinsdag 01 januari 2002 18:52 schreef Nephilin het volgende:
[..]
hellogoodbye schreef dat -ie z'n 747 van FR niet aan de praat kreeg... dus ik antwoordde met een mogelijke oplossing. Snappez-vous?
avsimOp dinsdag 01 januari 2002 18:57 schreef emkedouwe het volgende:
weet iemand waar ik NL2000V2 kan downloaden, en dan bedoel ik niet flightsim.com wat daar komt bijna niemand op
True, maar als hij heeft een betere kans z'n probleem op te lossen als -ie ook weet wat die regels betekenenOp dinsdag 01 januari 2002 19:09 schreef McFlipp het volgende:
Jamaar volgens mij los je het daar niet mee op want jij zegt alleen maar wat alles betekent(no flame intended)
Je kunt van LAGO's Schiphol gewoon een "sort of" trialversie downloaden die met wat kunst- en vliegwerk in FS2K2 aan de praat te krijgen is (omdat -ie feitelijk voor FS2K only is bedoeld). Je hoeft 'm ook niet te registeren, maar dan mis je natuurlijk wel de extra features die erin zitten.Op dinsdag 01 januari 2002 21:38 schreef ND het volgende:
Wil iemand voor mij een paar zelfgemaakte screenshot maken van die LAGO Schiphol? Thanks. Is daar geen demo van ofzo? (Lago is toch ook Scenery Enhancer?)
de gates mooi? :[b]Op dinsdag 01 januari 2002 21:29 schreef emkedouwe heel veel[b]
[bla]
De gates, erg mooi afgewerkt
[afbeelding]
totaal niet mee eensOp dinsdag 01 januari 2002 22:00 schreef emkedouwe het volgende:
Ik vind dat de gates erg gedetaileerd zijn. Alleen zoals ik ook al verderop zei dat de scenery er soms erg hoekig en blokkerig er uit ziet
Ik vind het wel heel mooi van de nl_2000 scenery dat er echt "glas" in de pieren zit, met mensen die binnen lopen enz.. Bij die Lago scenery is dat allemaal ondoorzichtig.Op dinsdag 01 januari 2002 21:58 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
de gates mooi? :![]()
![]()
die zijn onwijs lelijk [afbeelding]
de gates van lago zijn mooier (nie mooi) maar die van nl2000 zijn een paar stilhangende (netzoals lagoOp dinsdag 01 januari 2002 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel mooi van de nl_2000 scenery dat er echt "glas" in de pieren zit, met mensen die binnen lopen enz.. Bij die Lago scenery is dat allemaal ondoorzichtig.
Oja en het docking system staat bij Lago op paaltjes!!! Ook lekker realistisch... (NOT)Op dinsdag 01 januari 2002 22:16 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
de gates van lago zijn mooier (nie mooi) maar die van nl2000 zijn een paar stilhangende (netzoals lago) gekopieerde gate's die er niet uitzien,maar die van lago zien er wat beter uit
Welke moet ik nou hebbenOp dinsdag 01 januari 2002 21:41 schreef emkedouwe het volgende:
http://www.lagoonline.com/ENG/download/default.asp?ope=Product
In die lijst vind je een demo
je hebt lago eham niet gekocht dus na 5min krijg je dat beeld en na ** min houd het op en dan weer na 5min zo etc..Op dinsdag 01 januari 2002 22:45 schreef ND het volgende:
LAGO Schiphol 2000 geinstalleerd, krijg ik dit beeld :
[afbeelding]
Hie is dit op te lossen?
Dat valt anders erg simpel te omzeilenOp dinsdag 01 januari 2002 22:49 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
je hebt lago eham niet gekocht dus na 5min krijg je dat beeld en na ** min houd het op en dan weer na 5min zo etc..
Nou vertel (mail me)...Op dinsdag 01 januari 2002 22:51 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Dat valt anders erg simpel te omzeilen
Je hebt meel...Op dinsdag 01 januari 2002 22:57 schreef ND het volgende:
[..]
Nou vertel (mail me)...
Blijkbaar.Op dinsdag 01 januari 2002 23:30 schreef Tourniquet het volgende:
[topic=366994/1/50]
ofzo
Mail me ook eens alsjeblieft, als je wilOp dinsdag 01 januari 2002 23:29 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Je hebt meel...
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
dat is waar, deze kan nog makkelijk tot de 1000Op dinsdag 01 januari 2002 23:31 schreef 456 het volgende:
[..]
Blijkbaar.
wat mij betreft maken we deze vol
Welke scenery is het laatste plaatje ?Op dinsdag 01 januari 2002 22:48 schreef 456 het volgende:
Eindelijk maar weer eens wat tijd vrij gemaakt. Klein vluchtje, alleen maar om wat sceneries te testen. (www.simflyers.com) Genoeg fotoos, sorry voor de modemmers, kheb ze wel wat kleiner gemaakt, wat de kwaliteit NIET ten goede is gekomen!
Een Braniff 747-200 van Project Open Sky:
Aan de Gate in Newark:
[afbeelding]
Taxieen langs de binnenlandse gates:
[afbeelding]
En taxieen langs de FedEx Cargo terminal:
[afbeelding]
Draaien de runway op:
[afbeelding]
Ff een geintje uitgehaald met een binnekomende 777... Net zolang gewacht (hij kreeg veilig voor landing) tot dat ie zelf maar een missed approach declarede
[afbeelding]
And Rotate... and lift off:
[afbeelding]
Draaien voor de ILS approach in Philadelphia:
[afbeelding]
Intercept the ILS localizer, Gear down.. Net boven downtown...
[afbeelding]
En nu maar wachten...
[afbeelding]
En geland. Mooie AoA, mooie flare...
[afbeelding]
Nu nog ff taxieen naar mijn gate, ondertussen landt de volgende alweer. In de verte de UPS terminal:
[afbeelding]
Hier is mijn gate, en dalijk zal al die scenery al rijdend mijn vliegtuig ook bereiken!!
[afbeelding]
Zie je meelzakOp dinsdag 01 januari 2002 23:33 schreef AuRal het volgende:
[..]
Mail me ook eens alsjeblieft, als je wil
tjaOp dinsdag 01 januari 2002 23:40 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Zie je meelzak
Biobak, ik heb wat tussen je compost gedeponeerd
Wat is er mis met de cd versie dan? Ik overweeg om 'm te kopen samen met FS Scenery Enhancer.Op woensdag 02 januari 2002 00:13 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
de dload versie werkt veel beter dan de cd versie
in de cd versie val ik overal in waterOp woensdag 02 januari 2002 00:22 schreef biobak het volgende:
[..]
Wat is er mis met de cd versie dan? Ik overweeg om 'm te kopen samen met FS Scenery Enhancer.
[afbeelding]
Meel mij ook ffOp dinsdag 01 januari 2002 22:51 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Dat valt anders erg simpel te omzeilen
Anoniem: 31124
Lekkûh boeie.....wrom moet deze vol?!? we kunnen nu toch overstappen.....dit is nu btw meer een warezrequest-topic gewordenOp dinsdag 01 januari 2002 23:42 schreef biobak het volgende:
Wat gaan we doe met topic 6?![]()
Trashen? Wordt wel onduidelijk zo he
ik denk het nietOp woensdag 02 januari 2002 11:55 schreef poohbeer het volgende:
Iemand een idee of dat spel nog speelbaar is met een Celeron 500 en TNT2 videokaart?
Graag met iets meer detail dan enkel wireframes
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq