Ik heb het volgende probleem, heb nu net zo'n bordje gehaald, maar hij wil niet opbooten met een 1200 duron, hij spint dan 1 keer de cooler rond en stopt er dan mee, ik snap hier niks van. Iemand een idee?
hier een met XP1700+ erop (DDR, en SDR gehad)
en eentje gehad met een Duron1000 (SDR)
allebei geen problemen
en eentje gehad met een Duron1000 (SDR)
allebei geen problemen
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Brakke voedingonkruid71 schreef op 19 December 2002 @ 19:45:
Ik heb het volgende probleem, heb nu net zo'n bordje gehaald, maar hij wil niet opbooten met een 1200 duron, hij spint dan 1 keer de cooler rond en stopt er dan mee, ik snap hier niks van. Iemand een idee?
brakke voeding is het niet, heeft een maand een systeem op gedraait met 4 Hd's 80 Gig en 1 brander en een dvd speler, dus brak zal ie niet zijn voor een kaal mini duron systeempje
Verwijderd
De enige problemen die ik met mijn rev1 bordje heb gehad is dat hij de bios instellingen soms reset. Ben er dik tevreden mee.
Verwijderd
boot eens zonder kabels van hdd en cd-rom en alle pci-kaarten eruit duzzonkruid71 schreef op 19 december 2002 @ 19:45:
mobo + proc + koeler
Van de week een PIII systeempje geupgrade met een K7S5A (rev 3.1)en een XP 1700, het werkt perfekt. Er zit 2*256 PC133 op en ik gebruik gewoon de 235watt voeding die al in de kast zat ! Verder een Geforce 256 DDR, 1 HD, CD en CDR(W).
Dit was trouwens een upgrade aanbieding bij UMSU PC (op zwarte markt, of winkel in Zaandam) incl cooler voor 149 eurootjes
Dit was trouwens een upgrade aanbieding bij UMSU PC (op zwarte markt, of winkel in Zaandam) incl cooler voor 149 eurootjes
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Hij heeft altijd erg goed gedraaid met 512 sdram133 maar nu heb ik
Kingston ddr geheugen en dat loopt helemaal niet goed.
In het begin moest ik steeds het cmos clearen en windows heb ik nu 2 keer opnieuw geinstalleerd en nu loopt het wel aardig.
Ik zou het op sdram houden met dit boardje.
Kingston ddr geheugen en dat loopt helemaal niet goed.
In het begin moest ik steeds het cmos clearen en windows heb ik nu 2 keer opnieuw geinstalleerd en nu loopt het wel aardig.
Ik zou het op sdram houden met dit boardje.
Verwijderd
Heb maand geleden een systeempje voor mijn moeder in elkaar geflansd.
* K7s5a v3.x LAN
* Athlon XP 1800+
* 256 OEM PC133 geheugen
* Cheapo 350 PFC voeding
* 50x Cheapo CD-ROM
* 40 Gb WD
Het systeem werkt perfect! En is nog lekker snel ook.
* K7s5a v3.x LAN
* Athlon XP 1800+
* 256 OEM PC133 geheugen
* Cheapo 350 PFC voeding
* 50x Cheapo CD-ROM
* 40 Gb WD
Het systeem werkt perfect! En is nog lekker snel ook.
Verwijderd
Klinkt als een kapotte processor . . .onkruid71 schreef op 19 December 2002 @ 19:45:
meer als kortsluiting...
Als je direct erna weer opnieuw de pc aan-zet, gebeurt dan weer het-zelfde?
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Ik heb ook een k7s5a met een xp 1800+
En op 100mhz fsb loopt dat ding als een zonnetje uptime van 3 tot 4 weken.
Maar zodra ik hem opkrik naa 133/133 dan slaat ie binnen een paar minuten genadeloos vast.
Hij loopt tussen de 55 en 60 graden met mijn spire koeler.
Ik heb gewoon noname pc2100 geheugen. Maxtor 40 gig hd en ati radeon vivo videokaart.
Weet iemand wat ik kan doen om dit te verhelpen?
zou een biosflash helpen?
Maar zodra ik hem opkrik naa 133/133 dan slaat ie binnen een paar minuten genadeloos vast.
Ik heb gewoon noname pc2100 geheugen. Maxtor 40 gig hd en ati radeon vivo videokaart.
Ik heb mijn Mobo nu een jaar of wat, en heb nu 2 keer 'lost cmos' gehad.. verder echt een super bordje!GoldieLox schreef op 28 October 2002 @ 11:40:
Hmmm, hier mijn eerste probleem met dit bord:
Vanmorgen zet ik mijn pc aan (het was nogal koud in mijn kamer, verwarming stond uit), was 'ie al mijn bios settings vergeten...
In de bios alles weer goed gezet en toen draaide alles weer perfect.
Toch maar ff ocworkbench's k7s5a forum erop nageslagen;
blijkt een heel veel voorkomend probleem te zijn zonder oplossing!
Ze noemen het het 'lost cmos' problem. Treedt bijna alleen op na een cold boot.
Bij de een doet 'ie dit 2x per week, bij anderen sporadisch.
Ik hoop dat het bij mij beperkt blijft tot vandaag...
Anderen met dit probleem?
Verwijderd
Haha, ben ik net deze topic aan het lezen, slaat mijn mobo'tje weer vast. Had hem eerst op 100/100 staan, omdat hij op 133/133 steeds vastsloeg, heb gisteren het geheugen stripje in het andere slotje gedaan, en toen deed hij het wel weer op 133/133. Totdat ik deze topic aan het lezen was.
Volgens mij doet 'ie het expres...
Volgens mij doet 'ie het expres...
Verwijderd
edit.....
Lange vraag over flashen.
Maar heb net met het zweet op mijn voorhoofd en gebeden naar verschillende goden geflashed en het is gelukt!!!!
Op 133/133 blijft hij nog steeds hangen ik draai nu op 112/112 en hij loopt nog niet vast.
zou het dan toch een brakke voeding zijn?
Lange vraag over flashen.
Maar heb net met het zweet op mijn voorhoofd en gebeden naar verschillende goden geflashed en het is gelukt!!!!
Op 133/133 blijft hij nog steeds hangen ik draai nu op 112/112 en hij loopt nog niet vast.
zou het dan toch een brakke voeding zijn?
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 19:01 ]
hmmz weet niet of het aan me mobo lag, of dat het wat anders was, maar ik had op dat chipsetheatsinkje een koelertje geduwt, en de fsb op 143mhz gezet (cheepobios
), ging prima stabiel, terwijl zonder koelertje windows niet eens wil booten.
3dmark gedraaid, begon wat te schokken opeens, dus ik gestopt, nog wat zitten irc'en, en toen begon het te stinken
alles werktnog, en ik heb geen idee wat er stonk, maar het rook niet echt fris, en bestwel branderig
dus ff oppassen als je gaat oc'en
3dmark gedraaid, begon wat te schokken opeens, dus ik gestopt, nog wat zitten irc'en, en toen begon het te stinken
alles werktnog, en ik heb geen idee wat er stonk, maar het rook niet echt fris, en bestwel branderig
dus ff oppassen als je gaat oc'en
Verwijderd
Ik zie zojuist dit topic, ik heb weinig problemen met dit mobo. Wel al 2 keer afgelopen haklf jaar zon "checksum-bad" gehad, dus cosmos lost ofzo
.
Maar mijn XP 1800+ en 512MB ddr draait gewoon goed.

Maar mijn XP 1800+ en 512MB ddr draait gewoon goed.
Verwijderd
ik heb in de bios geken en bij de voltages staat de -12 v op -11393 ik heb geen fluit verstand hiervan.
Is dit te laag?
Is dit te laag?
Het schijnt dat ie op 138/138 stabieler loopt dan op 133/133. Flash dus een oc bios (cheepoman) erop. Works 4 me.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 01:39:
Ik heb ook een k7s5a met een xp 1800+
Zeg gjs wat voor merk geheugen gebruik jij? en is het single of double sided? bij mij hangt ie na een paar minuten als ik 2x 256 mb sdram gebruik. Tot op heden geen eenduidig antwoord op got of welk forum dan ook
[ Voor 15% gewijzigd door 3sje op 28-12-2002 22:17 . Reden: toch een prob-je :'( ]
Do you know where your towel is? / specs
Verwijderd
Ik heb dit bordje ook, heb in het begin om de haverklap vastlopers gehad vooral met gta3. Volgens mij kan dit bord niet goed overweg met 2 dimms van verschillende fabrikanten, want na er 1 weg te hebben gehaald draait het zootje weer als een trein!!! Dus afgezien van dit euvel een prima prijs/kwaliteit verhouding
Verwijderd
Een kapotte processor die kortsluiting maaktWaterlelie schreef op 28 december 2002 @ 01:34:
[...]
meer als kortsluiting...
Als je direct erna weer opnieuw de pc aan-zet, gebeurt dan weer het-zelfde?
Een paar weken geleden heb ik een upgrade gedaan met dit bord i.c.m. een XP 1700+ CPU. Ik had in het begin flink wat problemen. Vooral het feit dat ie m'n bios instellingen vergat was aardig irritant; lijkt nu opgelost te zijn door Quick Boot uit te schakelen. Ook raakte is om de haverklap mijn netwerkverbinding kwijt, maar dat is waarschijnlijk opgelost door uit te zetten dat ie Energiebeheer mag gebruiken op de netwerkkaart.
Waar ik nu naar op zoek ben is hoe het kan dat mijn core voltages (VCCP1 en VCCP2) op respectievelijk 1.50 en 2.48 Volt staan. Ik vermoed namelijk dat dat niet helemaal correct is en de oorzaak zou kunnen zijn van andere problemen die ik heb (spontane vastlopers, niet meer uit Stand-By komen...) Iemand een idee? Ik heb de nieuwste officiele BIOS erop staan....
Waar ik nu naar op zoek ben is hoe het kan dat mijn core voltages (VCCP1 en VCCP2) op respectievelijk 1.50 en 2.48 Volt staan. Ik vermoed namelijk dat dat niet helemaal correct is en de oorzaak zou kunnen zijn van andere problemen die ik heb (spontane vastlopers, niet meer uit Stand-By komen...) Iemand een idee? Ik heb de nieuwste officiele BIOS erop staan....
Heb em nu enkele maanden. Van mijn tweede bordje was ik erg tevreden (en heb dat ook gepost eerder in deze thread) maar intussen is ook dit bord erin geslaagd 3 keer de BIOS-settings te vergeten (net als bij zowat iedereen, als je deze thread volgt). Verder inderdaad een prima bordje.
Verwijderd
Ik heb hem nu een maand en in het begin veel vastlopers.
Ik had 2 maxtor d740 60 GB schijven op een ide kabel aangesloten.
Daar heb ik er nu de slave van losgetrokken en het ergste is voorbij.
Verder heb ik de nieuwste cheepo bios erop geflashed met aminf332 (de rest werkte niet)
En op de cd van ECS staat een award flash tooltje (erg slecht)
En heb hem op 138/138 gezet en het lijkt nu allemaal goed te lopen.
Maar zijn er meer mensen die problemen hebben met 2 (grote) schijven?
met eventuele oplossingen aub
Ik had 2 maxtor d740 60 GB schijven op een ide kabel aangesloten.
Daar heb ik er nu de slave van losgetrokken en het ergste is voorbij.
Verder heb ik de nieuwste cheepo bios erop geflashed met aminf332 (de rest werkte niet)
En op de cd van ECS staat een award flash tooltje (erg slecht)
En heb hem op 138/138 gezet en het lijkt nu allemaal goed te lopen.
Maar zijn er meer mensen die problemen hebben met 2 (grote) schijven?
met eventuele oplossingen aub
ik heb 426 bios en bordje is nooit het vergeten
bij een kennis een 40 en 80 gig imb vormt gen problemen
bij een kennis een 40 en 80 gig imb vormt gen problemen
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Ik ben heel tevreden over dit bordje, nooit vastlopers, mega stabiel
. Ik gebruik hem met twee stripjes ddr, geen probleem. Het is geen overclockers bord, maar met de cheapoman bios kan je wel een beetje overclocken alhoewel de mogelijkheden beperkt zijn. Verder wel een hele goede alternatieve bios, alleen vindt ik de originele bios iets sneller opstarten.
Ik heb er ook al verscheidenen pc's mee in elkaar gezet. Ik moet zeggen, dit bordje is beter en stabieler dan menig ander bord van gerenomineerde merken
.
De eerste keer dat ik hem opstarte gaf ie een bad cmos aan nadat ik de cmos had gecleared, maar verder is dit nooit meer terug gekomen.
Verder is de hdd performance op dit bordje ook zeer goed, kwestie van de juiste ATA drivers installeren en DMA aanvinken.
Geldt ook voor de onboard sound en onboard LAN, gewoon de goede drivers installeren.
Zorg dat je de AGP kaart goed aandrukt en het schroefje goed vastzet. Goed merk geheugen en goede voeding gebruiken (let wel, een 300watt voeding wil nog niet zeggen een goede voeding). CMOS clearen voordat je hem voor de eerste keer opstart. Daarna voordat je verder gaat even een paar uur memtest86 laten lopen, bord is heel kieskeurig qua geheugen, weet je zeker dat het niet aan geheugen ligt als je problemen krijgt (idd twee verschillende modules willen nog wel eens problemen geven en het maakt niet uit of het sdr of ddr is).
Als dat goed gaat kan het bijna niet meer fout gaan, daarna pas alle andere zooi inbouwen.
Ik heb ooit een keer gehad dat ie win xp niet wilde installeren op 133/133, (samsung geheugen was wel goed, na 10 uur uitgebreide memtest86 geen fouten). Toen op 100/100 gezet en instaleren ging in een keer goed, daarna weer terug gezet naar 133/133, en werkt tot nog toe uitstekend (geen klachten of whatsoever....
).
Ik herbevestig altijd de nothbridge heatsink met AS3 en twee drupjes secondenlijm, alhoewel ik er nog niet van overtuigd ben of het echt nut heeft in sommige gevallen, vervangen door een zalman heatsinkje kan natuurlijk ook.
Ik heb er ook al verscheidenen pc's mee in elkaar gezet. Ik moet zeggen, dit bordje is beter en stabieler dan menig ander bord van gerenomineerde merken

De eerste keer dat ik hem opstarte gaf ie een bad cmos aan nadat ik de cmos had gecleared, maar verder is dit nooit meer terug gekomen.
Verder is de hdd performance op dit bordje ook zeer goed, kwestie van de juiste ATA drivers installeren en DMA aanvinken.
Geldt ook voor de onboard sound en onboard LAN, gewoon de goede drivers installeren.
Zorg dat je de AGP kaart goed aandrukt en het schroefje goed vastzet. Goed merk geheugen en goede voeding gebruiken (let wel, een 300watt voeding wil nog niet zeggen een goede voeding). CMOS clearen voordat je hem voor de eerste keer opstart. Daarna voordat je verder gaat even een paar uur memtest86 laten lopen, bord is heel kieskeurig qua geheugen, weet je zeker dat het niet aan geheugen ligt als je problemen krijgt (idd twee verschillende modules willen nog wel eens problemen geven en het maakt niet uit of het sdr of ddr is).
Als dat goed gaat kan het bijna niet meer fout gaan, daarna pas alle andere zooi inbouwen.
Ik heb ooit een keer gehad dat ie win xp niet wilde installeren op 133/133, (samsung geheugen was wel goed, na 10 uur uitgebreide memtest86 geen fouten). Toen op 100/100 gezet en instaleren ging in een keer goed, daarna weer terug gezet naar 133/133, en werkt tot nog toe uitstekend (geen klachten of whatsoever....
Ik herbevestig altijd de nothbridge heatsink met AS3 en twee drupjes secondenlijm, alhoewel ik er nog niet van overtuigd ben of het echt nut heeft in sommige gevallen, vervangen door een zalman heatsinkje kan natuurlijk ook.
Mijnen K7S5AL is nu voor tweede maal binnen in RMA. Eerst had ik een v1.0 (zeer rare problemen -> Topic op GoT ) Dan terug uit RMA krijg ik een v3.0. Deze wil nooit booten. Dus terug naar RMA.
Heb ondertussen een Asus A7V8X GOLD, hier ben ik meer content van hoor.
Zalig OC'en.
Heb ondertussen een Asus A7V8X GOLD, hier ben ik meer content van hoor.
Zalig OC'en.
Verwijderd
Ik zit te dubben of ik een K7S5A of een K7S6A ga kopen. Prijsverschil is 3 euro ofzo. Ik ga er DDR in stoppen en LAN gebruik ik niet op de K7S5A omdat ik nog een mooi 3COM kaartje heb liggen. De K7S6A heeft 1 DDR slot meer en schijnt iets sneller te zijn met memory access. Zijn er nog meer verschillen? Ik kan in de reviews op internet weinig vergelijkingen tussen deze 2 boarden vinden. Ik heb nu de K7S6A op het bestelformulier staan, is dat wijs of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 10:07 ]
Ja die 6a is een betere keuze aangezien je gelijk ddr gaat halen
wat je ook kan doen is om het gewoon bij sd ram te houden dat spul is stukken goedkoper en ddr is zoveeel sneller niet
dus..
wat je ook kan doen is om het gewoon bij sd ram te houden dat spul is stukken goedkoper en ddr is zoveeel sneller niet
dus..
[ Voor 51% gewijzigd door Waterlelie op 03-01-2003 17:34 ]
Verwijderd
Yep. Zou ik ook doen. Als je toch voor dit bordje kiest kan je net zo goed 256/512 SDRAM nemen.Waterlelie schreef op 03 januari 2003 @ 17:24:
dus..
Het scheelt maar 50 euro als je kiest voor 256mb DDR.
Maar als je kiest voor 512 DDR dan ben je toch wel 100 euro duurder uit....
Ik heb behoorlijke problemen met deze borden. Zie topic ECS garantie slecht bij Gistron?!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd
De FSB of de 3DMark? FSB zal ca. 147MHz moeten doen en de 3DMark ca. 9000 tot 10.000.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:31:
hoever kan ik mijn amd xp 1700+ ongeveer krijgen met dane-alec 256 ddr pc2700 geheugen?
Met een FSB van 147MHz zou je CPU een '1875+' zijn, maar door de hogere FSB iets beter dan een 1900+(op 133FSB) in gebruik en benchmarks.
Ik heb dit boardje nu een paar dagen draaien (zie homepage voor specs) als mijn divx box en loopt perfect nog geen reboot/blauw scherm/etc. gehad, en de computer staat nu al +/- 70 uur non-stop aan met rippen van dvds->divx, memtest,firewall, virusscan,vnc en seti.
btw ik draai samsung pc100 sdram op 133mhz met langzaamste timings, met elcheapobios dus echt slecht is dit board niet ;-).
btw ik draai samsung pc100 sdram op 133mhz met langzaamste timings, met elcheapobios dus echt slecht is dit board niet ;-).
[ Voor 5% gewijzigd door tHe_BiNk op 08-01-2003 11:44 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
Weer over koeling, zie door de bomen het bos niet meer, graag eengoed advies.
Mijn K7S5A V3.x met 2100+XP en 512 SDRAM, WinXP, ArcticSuperSilentPro, laatste CheepoBios en laatste AGP-SISdrivers werkt alleen op 100/100 goed. Bij 133/133 ook wel, maar blijft hangen in 3dmark en in spellen. MBM5 geeft dan een CPUtemp aan van 68graden en een bordtemp van 34. Slotfan erin biedt niet veel soelaas, kast open zetten (met dit weer!) wel: dan hobbelt 3dmark vrolijk een paar uur, temp dan max 64 graden. Voltages zien er goed uit. Dus: kast open laten? geen optie wegens stof en kattenhaar. Andere koeler? Ja, maar geen straaljager graag en niet met schroeven (alleen een clip graag). Welke nu? Volcano 7+? Of een andere, zo ja: welke?
Of heb ik er helemaal nix van begrepen? Graag advies!
Mijn K7S5A V3.x met 2100+XP en 512 SDRAM, WinXP, ArcticSuperSilentPro, laatste CheepoBios en laatste AGP-SISdrivers werkt alleen op 100/100 goed. Bij 133/133 ook wel, maar blijft hangen in 3dmark en in spellen. MBM5 geeft dan een CPUtemp aan van 68graden en een bordtemp van 34. Slotfan erin biedt niet veel soelaas, kast open zetten (met dit weer!) wel: dan hobbelt 3dmark vrolijk een paar uur, temp dan max 64 graden. Voltages zien er goed uit. Dus: kast open laten? geen optie wegens stof en kattenhaar. Andere koeler? Ja, maar geen straaljager graag en niet met schroeven (alleen een clip graag). Welke nu? Volcano 7+? Of een andere, zo ja: welke?
Ik heb zelf een AMD XP 2000+ op dit bord. Temperatuur CPU is idle 42 graden, stressed 47 (kast: Aopen HQ08 Bigtower). Mijn cooler is een Spire WhisperRock II en ik gebruik tevens Arctic Silver 2. Best wel stil deze cooler en ook nog eens goedkoop.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:35:
...
Andere koeler? Ja, maar geen straaljager graag en niet met schroeven (alleen een clip graag). Welke nu? Volcano 7+? Of een andere, zo ja: welke?
Ik kan overclocken van 1666 naar 1785 MHz.
Inmiddels is de Spire WhisperRock III uit.
Check: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=73
Misschien kun je deze proberen.
amsterdammusicus, neem dit topic eens rustig door: Cooler voor Athlon XP
[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 07:30 ]
Mmm, ik heb diezelfde Artic cooler en vind het echt een perfect ding! Mijn Xp2000+@2100+ blijft onder de 53 graden (stressed). Nog nooit eerder zo'n stille cooler gehoord of gezien!Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:35:
Weer over koeling, zie door de bomen het bos niet meer, graag eengoed advies.
Misschien zit ie er bij jou niet helemaal goed op of heb je de koelpasta er niet goed op gedaan (teveel of te weinig).
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd
Vulcan, Balus en Frenkie: dank. Ik zal eens kijken hoe de leverancier de Arcticcooler heeft gemonteerd. Het is inderdaad een schitterend stil apparaat. Dan zonodig eens kijken of er ook stille casefans te monteren zijn. Dat wordt dan wel eerst zoeken naar de zevengatenzaag. Mensen: bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:09 ]
Verwijderd
ben sowieso niet zo kapot van ECS, veel types Mobo's problemen mee gehad zoals dat de onboard audio-chip gaat storen als er een Videokaart in zit met FAN, of dat sommige kaarten er niet inpassen omdat er een condensator in de weg zit....
Dit is overigens niet bij alle modellen hoor...maar ik persoonlijk zou dus niet zo snel een ECS bord meer nemen
Dit is overigens niet bij alle modellen hoor...maar ik persoonlijk zou dus niet zo snel een ECS bord meer nemen
Verwijderd
ik heb een probleem met mijn K7S5A mobo. Ik heb bij 3DMark een score van 2499:
http://service.futuremark...tType=6&projectId=5645960
Met dit systeem kan dit echt niet. Ik heb de bios al geflasht maar haalt NIETS uit.
Super veel mensen hebben een hogere score terwijl ze een slechter systeem hebben....kan IEMAND mij helpen?
System:
Amd Athlon XP 2000
256 MB DDR
Geforce 4 MX 440 64 MB DDR
K7S5A mobo
Met dit systeem kan dit echt niet. Ik heb de bios al geflasht maar haalt NIETS uit.
Super veel mensen hebben een hogere score terwijl ze een slechter systeem hebben....kan IEMAND mij helpen?
System:
Amd Athlon XP 2000
256 MB DDR
K7S5A mobo
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:59 . Reden: system ]
Welke detonator heb je erop staan? Verander je FSB is in de bios misschien dat dit iets helpt, ik heb ongveer zelfde specs (zie signature) haal een stuk hoger rond de 5200. Ik heb hem de bios nu op 133/133 staan, met ultra dma aan (spreekt voor zich).Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:57:
ik heb een probleem met mijn K7S5A mobo. Ik heb bij 3DMark een score van 2499:
System:
Amd Athlon XP 2000
256 MB DDR
K7S5A mobo
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
Mijn vader heeft ook zo'n bordje , de ECS K7S5A , welke revisie weet ik niet, was er niet bij toen ie 'm installeerde.
Heb wel gehoord van hem dat het een kwestie was van mobo erin, alles aansluiten, kabels erin prikken , aanzetten en draaien. PC draait al een maand of 5/6 zonder een enkel probleem, nooit iets vaags ofzo mee gahad, doet het blijkbaar altijd. Zit 512 MB DDR geheugen in . en hij is ook nog 'ns erg stabiel , en ook nog 's lekker rap !!
Heb wel gehoord van hem dat het een kwestie was van mobo erin, alles aansluiten, kabels erin prikken , aanzetten en draaien. PC draait al een maand of 5/6 zonder een enkel probleem, nooit iets vaags ofzo mee gahad, doet het blijkbaar altijd. Zit 512 MB DDR geheugen in . en hij is ook nog 'ns erg stabiel , en ook nog 's lekker rap !!
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Verwijderd
Ik heb deze mobo ook gehad maar bleef constant hangen, vaag ding. Lag niet aan iets anders maar ik denk de weerstanden op mobo.
Verwijderd
Ik heb mijn K7s5a al vanaf 10-09-2001 probleemloos draaien!!
Eerst met en thunderbird 1200 en nu al een jaar met een AMD XP1800+.
Ik denk dat ik een van de gelukkigen ben
Eerst met en thunderbird 1200 en nu al een jaar met een AMD XP1800+.
Ik denk dat ik een van de gelukkigen ben
ik heb : k7s5a ,athlonXP 1800 @ 1900, 512 mb sd-ram
, geforce 4 TI4200 , maxtor 40 Gb 7200.
Eigenlijk nooit problemen, maar soms start ik hem op, en dan zijn al mijn cmos settings gereset. Vage shit als je het mij vraagt.
Verders, voor 69 E-tjes, kan je je er eigenlijk geen bult mee vallen...
Eigenlijk nooit problemen, maar soms start ik hem op, en dan zijn al mijn cmos settings gereset. Vage shit als je het mij vraagt.
Verders, voor 69 E-tjes, kan je je er eigenlijk geen bult mee vallen...
Ik hoor juist iets heel anders. Als je een asynchrone setting gebruikt met de 6a (133 CPU, 166 RAM (->PC2700)), dan presteert dit bord uiterst beroerd. (Computer Techniek van een aantal maanden geleden) Dit treedt niet op als je gewoon PC2100 gebruikt (133 CPU, 133 RAM). IMO is er dus geen enkel voordeel van de 6a tov. de 5a. Sterker nog, met de cheepoman biossen voor de 5a is de 5a toch echt wel beter, ook qua mem timings enzo.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 10:06:
Ik zit te dubben of ik een K7S5A of een K7S6A ga kopen. Prijsverschil is 3 euro ofzo. Ik ga er DDR in stoppen en LAN gebruik ik niet op de K7S5A omdat ik nog een mooi 3COM kaartje heb liggen. De K7S6A heeft 1 DDR slot meer en schijnt iets sneller te zijn met memory access. Zijn er nog meer verschillen? Ik kan in de reviews op internet weinig vergelijkingen tussen deze 2 boarden vinden. Ik heb nu de K7S6A op het bestelformulier staan, is dat wijs of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door estorino op 17-01-2003 12:32 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Ik heb hier K7S5A met xp 1800+ @2100+ 256 pc 2700 geheuegen en echt 0 problemen, als je wilt kan je hem makkelijk overklokken met die oc-bios.
Dit is mijn eerste niet-via bordje, en hij bevalt nu goed. in het begin wat problemen (installatie op ongeaard stopcontact, werkt goed, pc verhuizen naar geaard stopcontact, problemen, terug naar ongeaard: werkt weer). Maar nou vroeg ik me af, zijn er voor die sis chipset ook allerlei vage patches en tweaks die je systeem sneller maken (net zoals voor via chipsets dus)?
he grappenmaker, is wel erg oud topicByte_Me schreef op 01 juli 2003 @ 17:23:
Dit is mijn eerste niet-via bordje, en hij bevalt nu goed. in het begin wat problemen (installatie op ongeaard stopcontact, werkt goed, pc verhuizen naar geaard stopcontact, problemen, terug naar ongeaard: werkt weer). Maar nou vroeg ik me af, zijn er voor die sis chipset ook allerlei vage patches en tweaks die je systeem sneller maken (net zoals voor via chipsets dus)?
Ik heb overigens een negatieve ervaring met zo'n bordje, maar met andere goede ervaringen en heb nog een K7VMM (geloof ik) in server zitten, ook zonder probleem
Cogito Ergo Credo