G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Ps.: bios reset wil ook niet helpen. Met jumpers geprobeerd en ook met het eruit halen van de battery.
1. Druk AGP echt HEEL hard aan! slot is nogal kritsch
2. Probeer andere voeding
3. Probeer even uit de kast te booten, (mobo op tafel)
4. Doe je geheugen even in het andere slot
5. Check of je bios resetter wel goed staat (en reset bios ook nog een x)
Verwijderd
Agp zat er H E E L erg hard inBar-Le-Duc schreef op 06 november 2002 @ 09:46:
Probeer de volgende dingen:
1. Druk AGP echt HEEL hard aan! slot is nogal kritsch
2. Probeer andere voeding
3. Probeer even uit de kast te booten, (mobo op tafel)
4. Doe je geheugen even in het andere slot
5. Check of je bios resetter wel goed staat (en reset bios ook nog een x)
Voeding werkt op een xp2000 met alle toeters en bellen erbij
heb uit de kast geboot. Alleen de cpu...mem en agp aangesloten . Op me houten bureau dus geen kortsluiting etc
geheugen in alle banken geprobeerd
bios resetter staat goed
ik snap het niet

Dus word ff wat shit lenen en testen....
Verwijderd
Heb het volgende probleem:
Heb een ECS K7S5A nu heb ik me videokaart er uit gehaald en wilde hem er weer inzetten maar NEE dus,
PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT .........PIEPT
en start dus niet op!!!
Wat kan dit zijn, heb hem er een aantal keer goed ingedrukt!
Kan het AGP slot kapot zijn?!?
Poudaman -> dan zou mobo kaduuk zijn, dit zijn alle opties die ik weet, en die er zijn. dus dan is het garantie? toch? je moet je er ook niet stuk op bijten?>
Verwijderd
waarschijnlijk geheugen,... heb je ddr ram (vast wel) dan zou ik daar naar kijken want bij mij zit mijn videokaartje tegen zo'n klemmetje aanAMD lover schreef op 06 November 2002 @ 21:33:
Hey,
Heb het volgende probleem:
Heb een ECS K7S5A nu heb ik me videokaart er uit gehaald en wilde hem er weer inzetten maar NEE dus,
PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT PIEPT .........PIEPT
en start dus niet op!!!
Wat kan dit zijn, heb hem er een aantal keer goed ingedrukt!
Kan het AGP slot kapot zijn?!?
edit: DDR omdat die bankjes het dichtst bij de AGP zitten
I don't want no cake, I want me some pie!
Verwijderd
Ik heb het soldeer uit mijn koelblok zien smelten, maar de volgende dag met een oud luchtkoelblokje (tijdelijk) draaide de boel weer gewoon. Ik zie dus niet waarom je geen K7S5A zou kopen, tenzij je met de multiplier en zo wil gaan kloten in de bios.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
... maaaaar, ik ben van plan er een XP proc erop te gooien, iets van 2400+ iig met 266fsb natuurlijk (duh
Of zit er een max aan het bordje, ik merk vaak dat mensen die bordje draaien in combo met 1800+ en ik kan met niet echt herinneren iemand met 2200+ op het bordje, is er een max?
Kan je rustig doen, zeker voor dat geld. Je ziet 'm hier en daar al voor €45. Je moet alleen wel letten op wat voor (ddr)geheugen en voeding je gebruikt. Als je dat voor elkaar hebt ben je spekkoper met een mooi snel bord. Zeker met je xp2100+ en voldoende geheugen.Chamelion - Wednesday 13 November 2002 22:00
Hmmz niet zoveel goede berichten over K7S5A dus . Dat vind ik erg jammer , want ik was van plan om naast mijn P4@1,7Ghz ,een AMD XP2100+ te kopen met K7S5A. Kan ik dan beter een K7VTA3B kopen??? Want die K7S5A gebruikt nog el cheapo SDRAM en dat scheelt nogal wat euros
Het maximum is dacht ik 2200+.Een xp2400+ kan er wel op met het Cheapobios maar er zijn problemen met fsb/mem 166.Novah - Wednesday 13 November 2002 22:16
... maaaaar, ik ben van plan er een XP proc erop te gooien, iets van 2400+ iig met 266fsb natuurlijk (duh ) of 2200+.
Of zit er een max aan het bordje, ik merk vaak dat mensen die bordje draaien in combo met 1800+ en ik kan met niet echt herinneren iemand met 2200+ op het bordje, is er een max?
Heb er zelf een 2000+ op. Licht overgeklokt fsb/mem draaien op 147Mhz.
Sinds 9 augustus worden de 2400+ en 2600+ ondersteund.
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm
Is toch een mooie en lange ondersteuning die ECS geeft.
K7S5A gebruikers kunnen dan tot waarschijnlijk de laatste in de xp familie hun mobo houden. Daarna trouwens ook als je niet steeds de behoefte hebt om de laatste apps te willen draaien.
Hij gaat volgens mij nog wel een paar Windows en Linux generaties mee.
Verwijderd
NooBVerwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:32:
help me, ik heb net zo'n mobo gekocht,+1800+ maareh, ik kan niet booten op 1800, aleen 1150mhz geeft ie aanwat moet ik doen ofzo, help me!
Zet je fsb ff op 133 inplaats van 100,
bios update is denk ik niet eens nodig !
En gebruik voortaan de edit knop, of probeer je tech post te scoren ?
Verwijderd

Verwijderd

1 reepje 256mb pc133
Verwijderd
Kan geheugen probleem zijn. Hoewel ik altijd verschillende soorten en merken reepjes door elkaar heen heb gebruikt zonder problemen. Nu zitten er twee sdram reepjes van allebei 512Mb in en van verschillende merken, welke weet ik niet eens. Dus zo kritisch is dat bord nou ook weer niet lijkt me.Door -.roy.- - Thursday 14 November 2002 22:16
mjah, als ik op 133/133 zet,dan staat er 1800, aleen dan gaat ie na memory testen niet verder dat is het probleem
Heb je het bord al 's gereset..??
Piept het bord snel achter elkaar..?? Dan is het zeker je geheugen, althans dan is het stuk.
Probeer 's een ander reepje. Er kan van alles in; 66 en 100Mhz kan er ook in als je dat hebt liggen.
Gooi ook je hd en cdrom er uit en probeer met je flop, als je die althans nog gebruikt, te booten.
Dit probleempje heb ik nu ook met m'n K7S5A, zo ongeveer 1 op de 10 keer bij het koud opstarten wil m'n K7S5A m'n secondary slave IDE niet detecten. Ik heb zelf de laatste normale bios erop zitten en m'n IDE verdeling is:Apocca schreef op 04 September 2002 @ 10:05:
Ik heb zelf ook een K7s5A, nu zo'n jaartje denk ik. In het begin had ik wel es problemen dat hij de 2de ide niet wou herkennen. Nu geeft ie geen problemen meer, omdat ik een nieuwe HD in de 2de ide heb gedaan.
PM: Maxtor 40 GB 7200 RPM
PS: Western Digital 40 GB 5400 RPM
SM: Plextor 12/10/32A
SS: AOpen 16/48 DVD.
Het is niet irritant ofzo, maar het zou leuk zijn als het opgelost zou zijn.
[edit]
Doh, ik had stiekem toch niet de allerlaatste bios

ik heb ook coldboot probs gehad, de cheapobiossen maken zonder enige verklaring veel goed moet ik zeggen (zijn gewoon gebaseerd op originele ECS biossen). Ook de switch van een B-merk 300w naar een B-merk 400 watt fixte bij mij de laatste shit, dat is: na cold boot bootte xp niet in 1 keer. kreeg dan altijd eerst een cursur. Na hard reset deed ie het dan prima.
Nu alles 100% oke
Honey heeft al een nieuwe gemaakt zag ik...
Cheapo nog niet
Volgens ECS:
1. Fixed audio test failed issue when using SiS6326 VGA card
2. Patch code for system stability
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Verwijderd
Ik zelf heb nooit problemen gehad met mijn xp 1700+ op dit bord, mede omdat ik eerst een TB 1400 gebruikte en steeds netjes mijn bios update zodat de XP goed werd ondersteund, daarnaast heb ik no name pc2100 ddr gebruikt ( allemaal bij gistron vandaan ) net toen de k7s5a uit was.
Een vriend van mij had toen nagenoeg dezelfde configuratie, maar omdat hij zijn bios niet durfde te updaten bleeft hij met problemen zitten, hij heeftd overigens wel merk geheugen, kingston ddr pc 2100 en bij hem wilde zijn tb 1400 niet op 133 draaien, althans zeker niet stabiel. Na een biosupdate was dit probleem ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
les: als je iets nieuws wilt hebben, maar je weet je geen raad met problemen en instellingen e.d. koop dan nooit het nieuwste van het nieuwste met de startup bios , die is praktisch altijd gaar. wacht dan een half jaar/jaartje en koop dan iets wat zich al bewezen heeft met standaard af fabriek al een goede bios.
Al mijn moederborden tot nu toe hebben altijd wel problemen gehad alle dure assusen/abit's noem maar op.
Maar uiteindelijk allemaal door middel van juiste update's 100 % stabiel gekregen.
Het is heel jammer, maar tegenwoordig kan je haast geen foutloze chipset krijgen met een uitgekristalliseerd bios, daar gaat tijd overheen en daar zit je dan met bijv je gloednieuwe asus met kt133a chipset en je hebt dat bord net, lees je dat er een fout in zit en dat er meteen een nieuwe revisie uit komt. Dan ben je pas genaaid, dus geniet van die k7s5a voor dat geld. !! sis rules !!
...amen...dus geniet van die k7s5a voor dat geld. !! sis rules !!
Maar vergeet niet dat xp's kritisch zijn met de voeding die ze nodig hebben. Of de nieuwere ook zo kritisch zijn wat betreft de voeding heb ik nog nergens gelezen. Dat doe ik wel als ik van plan ben een nieuwe proc aan te schaffen en dat zal pas (of al) de laatste in de huidige lijn xp's zijn.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Als je echter tegen problemen aan loopt heb je dus al zo'n bord en u have to deal with it. Ook als reaktie op je non-flame.les: als je iets nieuws wilt hebben, maar je weet je geen raad met problemen en instellingen e.d. koop dan nooit het nieuwste van het nieuwste met de startup bios , die is praktisch altijd gaar. wacht dan een half jaar/jaartje en koop dan iets wat zich al bewezen heeft met standaard af fabriek al een goede bios.
Want dat al eerder aangehaalde probleem met voedingen was een specifiek probleem met xp procs en dit mobo. Daar kon ECS niet veel aan doen en de argeloze koper al helemaal niet. Het voorbereiden en (on)kunde zit 'm meer in het; je probleem zo goed mogelijk vast stellen door alle opties te bekijken en uitproberen en vervolgens goed verwoorden bij je dealer of in forums.
Specifieke problemen die zich met dit bord voordeden zijn snel door ECS opgelost.
Ik geloof dat wanneer iemand dit bord op het oog heeft hem rustig aan kan schaffen omdat het bord met het laatste bios een mooi uitgekristalliseerd product is.
Problemen die zich nu voordoen moet je dan ook zoeken in je overige hardware.
Bij mij zijn echter alle pci sloten netjes gevuld met allerlei kaarten van verschillende pluimage. Ook het riser kaartje zit er in, de tweede usb aansluiting wordt gebruikt. Twee hd's van verschillende merken, verder een fikker en een dvd.
Njente problemen. Nooit hoef ik me zorgen te maken wanneer ik een nieuwe kaart wil uitproberen. Hij doet 't gewoon.
Ok..sis rules..maar met name K7S5A...!!!
Ik denk dat mijn 300W Inwin voeding toch geen B-merk is, maar als het probleem nog niet verholpen is ga ik de cheapo-biossen eens flashen.Bar-Le-Duc schreef op 15 november 2002 @ 00:32:
Toewan:
ik heb ook coldboot probs gehad, de cheapobiossen maken zonder enige verklaring veel goed moet ik zeggen (zijn gewoon gebaseerd op originele ECS biossen). Ook de switch van een B-merk 300w naar een B-merk 400 watt fixte bij mij de laatste shit, dat is: na cold boot bootte xp niet in 1 keer. kreeg dan altijd eerst een cursur. Na hard reset deed ie het dan prima.
Nu alles 100% oke
nu helemaal rock stable: XP1700+@2000+ (11x147) zonder voltage mod.
(heb FW enabled versie)
Verwijderd
hoe ver kom jij met je apacer? ik kom namelijk nergens met mijn 2X128MB(Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 22:35:
Yup. Ikzelf heb Apacer. Zitten Nanya chips op.

I don't want no cake, I want me some pie!
Loopt heerlijk stabiel, heb nog geen bios hoeven flashen omdat er instabiliteits problemen waren, Zodra de 2600+ goed leverbaar is komt die er op samen met nog een reepje Samsung PC 2100.
Kortom geen problemen hier. Super stabiel bord
Verwijderd
Kheb een XP1800+ in combinatie met Apacer 2100, 2.5, 2x256MB. FSB met speedfan op 147 gezet. Als de case temp in de buurt van 30 graden komt, moet alles een stapje terug, maar we zitten weer in de koude periode.flotterpower schreef op 19 november 2002 @ 17:47:hoe ver kom jij met je apacer? ik kom namelijk nergens met mijn 2X128MB() DDR in combo met mijn 1900+. hoeveel heb je btw?(geheugen)
Verwijderd
/offtopic reactieCutebritney schreef op 03 December 2001 @ 18:25:
[...]
het is ook een zeer populair bordje he....
hoe meer mensen hem hebben, hoemeer problemen. je moet kijken hoeveel % er uitvalt
overgins heb ik hem draaien met een AthlonXp 1600+ @ 1575 mhz, ZEER stabiel, en fuckin snel
rddisks (IDE) 2x IBM 60gxp 60GB
uhm ik hoop dat je snel een backup maakt

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
http://flickr.com/photos/itommy/
Verwijderd
Dus best te vreden kwa prijs kwaliteit kan je volgens mij niet beter zijn.
Alleen zou naar het schijnt den opvolger K7S6A minder goed zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Nee hoor, solderen is niet mijn sterkste kant, dus niet geprobeerd. Gewoon de good-old potlood trick!Bar-Le-Duc schreef op 20 November 2002 @ 17:23:
kpostuma: heb jij een voltage mod toegepast?
Mijn gehele kennissen kring heeft er 1 in zijn bezit.
Zo effe snel geteld zijn er 6 k7s5a's (+ lan) in mijn omgeving te bewonderen uiteenlopend van Duron 750 tot 2100+
geen problemen met het moederbord gehad en vind het bord aardig rap voor de tijd toen het voor het eerst ontwikkeld was.
I've visited the Mothership @ Cupertino
http://forum.ocworkbench....b=get_topic&f=27&t=003724Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:25:
Iemand een link naar die cheapobios 1.09b die hier ergens word aangeraden ?
* veldmuis draait het bordje trouwens zonder enige problemen
Zit deze bugfix nu ook in de laatste OC bios?
dan ga ik em meteen flashen
Verwijderd
en voor het eerst toevallig gisteren belde me een klant
dat hij zijn hdd niet meer kon zien
ik weet zeker dat hij niet aan de bios zit
dus ik effe bios effe op auto
en tsjakaa
verder nooiet problemos gehad
* knip * probleem verwijderd *
Zulke mentialiteit wordt hier echt niet gewaardeerd.
Ga jij eens de FAQ Forumgedrag aandachtig doornemen, wat je eigenlijk al bij je registratie had moeten doen.
[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 06-04-2003 18:08 ]
ff een vraagje, als je cpu kapot is gaat dat mobo dan ook piepen ??
en zo niet wanneer gaat ie dan wel van die piepcodes geven ? ik moet namelijk ff testen of dat bord nog wel "leeft" en kan geen andere cpu gebruiken.... er is ook een kleine kans dat de cpu stuk is maar ik weet het dus niet zeker, en voordat ik één van de twee opnieuw koop wil ik graag weten welke stuk is (scheelt geld
Ik zit ook te twijfelen, of ik er 2*512 SDRam PC133 in zal proppen, of 256 DDRam/333 PC2700
Kan allebij, maar SDRam is lekker goedkoop (40 euro voor een 512 sdram reepje)
[ Voor 46% gewijzigd door RedHat op 07-12-2002 12:37 ]
Als je toch geheugen gaat kopen, dan zou ik zeker voor DDR SDRAM gaan. Is gewoon ff sneller. 1024MB heb je toch niet nodig...RedHat schreef op 07 December 2002 @ 12:34:
Ik ben deze van plan te kopen met een XP 2000+ erin, gaat dat wel lekker werken dan? Gistron zei van wel.
Ik zit ook te twijfelen, of ik er 2*512 SDRam PC133 in zal proppen, of 256 DDRam/333 PC2700
Kan allebij, maar SDRam is lekker goedkoop (40 euro voor een 512 sdram reepje)
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Thanks, die is nog goedkoper ook...Bar-Le-Duc schreef op 07 December 2002 @ 13:06:
Pc2700 trekt een K7s5a niet. K7s6a wel. Voor je k7s5a zul je volgens mij echt PC2100 geheugen moeten kopen? of is het downgradable?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
donwgradeble is altijd mogelijk
Ik heb van iemand 2x 64 MB PC100 SD-RAM gekregen van het merk Nec,
die wil ik graag in dit moederbord zetten !
Er zit nu 1x 64 mb PC100 SD-RAM in van Kingston !
Als ik de Kingston 64 MB Dimm eruit haal en de Nec 64 MB dimmetjes erin stop,
dan krijg ik bij het opstarten van windows 2000 een BSOD met gezeur met de ACPI,
de ACPI van de bios zou niet helemaal compatible zijn met de standaard van ACPI.
Toen heb ik maar de nieuwste bios gedownload en die erin gezet !
Vervolgens nog maar een keer geprobeerd,
en nee hoor, wilde niet helpen de bios update....
Verder heb ik de timings zo los mogelijk gezet,
geprobeerd Windows 2000 in veilige modus optestarten,
allemaal met het zelfde resultaat
Nu draait de server dus weer met de oude 64 MB dimm van Kingston,
asl ik met 1 van de Nec modules werk gaat het ook goed,
dus het prob is dat als je er 2 instopt....
De 2x 64 MB Nec modules zijn van het zelfde typen en werken 100% zeker goed,
uitgebreid getest met Memtest en gaf nul errors
Verdere specs ;
K7S5A vRev 3.1 met nieuwste BIOS
AMD Athlon 900 MHZ
IBM GXP 120 80 GB
ATI Rage 4 MB AGP kaartje
Windows 2000 Pro NL (Met SP-3 erin en alle hotfixed)
Ik hoor het wel, en als je nog extra info moet hebben post je het maar !
Verwijderd
en ik heb 2 k7s5a mobo's met 1200 Mhz duron (allebei) werkt retegoed..
alleen wel alle2 1e keer cmos battery low...
en je moet idd niet OC-en
Wie gebruiken hier dat Cheepoman bios? Is dat echt zo goed? Ik ben een beetje huiverig om te gaan flashen. Ik heb het zaakie goed draaien met een XP1800+ en een Radeon 8500. Overclocken heb ik opzich wel even zin in, kan dat met die Cheepoman?
[ Voor 3% gewijzigd door Artcore op 08-12-2002 11:58 ]
Verwijderd
Oh ik heb een foutje het cheepobios gevonden. De keyboard on werk niet! maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven
[ Voor 19% gewijzigd door 3sje op 08-12-2002 12:56 ]
Do you know where your towel is? / specs
[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 08-12-2002 13:41 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
ik heb btw xp1500, nu dus op xp1800 ( 1500 mhz)
Verwijderd
Nu zit er bij mij een 800 athlon cpu op. en 384 Mb SDRAM.
Kan ik die goed overklokken met de cheapobios?
ik heb nu de orginele bios en ben een beetje huiverig voor flashen
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
ben je wat huiverig voor t flashen van je bios, gebruik dan het software speedfan. ff zoeken op google, heb je dat zo....
met speedfan kun je gewoon in windows overclocken.... zet em echter niet op 150 mhz fsb, als je op 133mhz fsb geboot hebt.... aanpassen van de pci divider (wat bij 150 mhz moet) trekt windows niet on-the-fly.
voor overclocken van de k7s5a, zie ook:
http://www.overclockers.n...7b475f34f9b08aaffadf6b94d
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
Verwijderd
maar thanx, ik flash em wel.
Ik draai een 1200 thunderbird met 2x 256mb sdram pc133 noname zonder problemos, overclocken gaat makkelijk tot 1330 (wat erg mager is maar voor noname geheugen is het toch nog best ok).
edit: Doorlezen van het hele topic, levert 2 negatieven en 3 positieve reacties op. Zijn er meer ?
[ Voor 21% gewijzigd door Aike op 09-12-2002 21:41 ]
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Verwijderd
idd, lekkere goede en goedkope config...toch ?Keeper schreef op 03 December 2001 @ 02:52:
Grappig, iedereen gooit er hier een Duron in.
Ikke ook, Duron 700 met 128 MB SDRAM. Werkt nu iets van een week, en goed.
Onze webserver (slackware 8.1) draait op een XP1600+ icm dit plankje, werkt perfectLord of the Pentium schreef op 09 december 2002 @ 21:38:
Zijn er mensen die deze bordjes gebruiken icm Linux ? Ik wil er graag 1 om een goedkope maar snelle prutsbak / web & ftpserver van te maken. Zouden al die onboard dingen aan de praat te krijgen zijn ?
edit: Doorlezen van het hele topic, levert 2 negatieven en 3 positieve reacties op. Zijn er meer ?
Wij hebben er een losse intel netwerkkaart bijzitten maar de onboard nic werkt ook gewoon goed
Hmjah die reply is van meer dan een jaar geleden, toen was zon Duron lang niet zo slecht. Check altijd ff de datum voordat je blaatVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 13:34:
[...]
idd, lekkere goede en goedkope config...toch ?

k7s5a ownage
Unknown
Ik zat te denken aan CAS2 PC-2100 256MB reepje van Dane-Elec, iemand ism dit bordje?
Verwijderd
ik heb hem een tijdje geleden geflasht op een nogal onortodoxe wijze en draait hier zo stabiel als wat... geen enkel probleem alleen bij een fsb boven 143 hangt hij nog voor windows mar dit kan aan de koeling liggenVerwijderd schreef op 08 december 2002 @ 12:51:
ja dat kan! ik heb gehoord dat veel mensen hem wel stabiel hebben draainen, ik ben er ook nog een beetje huiverig voor
btw, kan iemand mji vertellen hoe je je voltage aanpast in die cheepoman bios???
ja... niet.. zul je voltage mod op mobo moeten toepassen... en daar moet je alleen aan beginnen als je ervaring hebt.Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 08:03:
[...]
ik heb hem een tijdje geleden geflasht op een nogal onortodoxe wijze en draait hier zo stabiel als wat... geen enkel probleem alleen bij een fsb boven 143 hangt hij nog voor windows mar dit kan aan de koeling liggen
btw, kan iemand mji vertellen hoe je je voltage aanpast in die cheepoman bios???
meer info vind je: [url="http://www.ocworkbench.com/ecs"]hier![/url]
Elke keer als ik spellen speelde, liep ie na een paar minuten vast.
Dus geheugen controleren (memtest86) -> alles goed
Cpu (burnK7) -> alles goed
videokaart extra koelen
maar nog steeds liep ie vast

Ik heb toen wat rondgesurft en ik hoorde van mensen dat het chipsetkoelertje wel erg mager was en vastzit met plakband (normaal dubbelzijdig plakband)

nu heb ik dus een oude Pentium koeler eropgeplakt met thermal grease (gewone witte) en wat drupjes superlijm en nu is ie superstabiel
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!