Op het mobo cd-tje staat 6.2S. Verder gebruik ik geen drivers.Waterlelie schreef op 04 september 2002 @ 17:42:
[...]
Du bist ein Ubermensch.geweldig!
nog even een vraagje,.....welke driver gebruikt je?
Hier heb ik ook problemen mee. Als ik mijn computer opstart en af en toe als ik hem herstart, herkent hij mijn secundaire ide poort niet en moet ik op ESC drukken voor windows XP opstart.Apocca schreef op 04 september 2002 @ 10:05:
Ik heb zelf ook een K7s5A, nu zo'n jaartje denk ik. In het begin had ik wel es problemen dat hij de 2de ide niet wou herkennen. Nu geeft ie geen problemen meer, omdat ik een nieuwe HD in de 2de ide heb gedaan.
Nu is mijn IBM HD kapot gegaan (voor de 2e keer al weer) en heb ik hem opgestuurd en zit er een seagate in maar dezelfde problemen blijven bestaan.
Wel is het zo dat ik mijn systeem (zie sig.) op een 250 Watt Suntek voeding heb lopen. Ik weet eerlijk gezegd niet of het hieraan kan liggen maar ik ga hem wel met de eerst volgende computerbeurs veranderen. Als iemand nog suggesties heeft voor goede voedingen, zou ik het graag willen horen.
Voor de rest heb ik geen enkel probleem met het moederbord. Als het eenmaal is opgestart, dan blijft hij ook rockstable...
Verwijderd
Ik denk dat ik voor 1x in mijn even geluk gehad heb. 
Ik heb mijn ecs moederbord en amd athlon xp 1600+ nu een week en heb mijn processor op 1900+ lopen en draait perfect geen problemen mee.
Ook mijn geluid doet het perfect geen gekraak niks zowel bij originele cd's als bij gebrande cd's doet ie het perfect.
Ik heb mijn ecs moederbord en amd athlon xp 1600+ nu een week en heb mijn processor op 1900+ lopen en draait perfect geen problemen mee.
Ook mijn geluid doet het perfect geen gekraak niks zowel bij originele cd's als bij gebrande cd's doet ie het perfect.
Hmm, ik kan je niet quoten kutkip, maar mijn moederborddriverversie is /Ver 1.0S/
Ik kan op de site http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/
ook geen drivers vinden voor dit bord..
er staat ''Update news'' maar ergens anders http://www.ecsusa.com/ecs...load/index_driver_k7s.htm kan ik ze ook nie vinden
EDIT: heeft er ook iemand in het programma ''speedfan'' de fansnelheid regelbaar kunnen makn op dit bordje?
Ik kan op de site http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/
ook geen drivers vinden voor dit bord..
er staat ''Update news'' maar ergens anders http://www.ecsusa.com/ecs...load/index_driver_k7s.htm kan ik ze ook nie vinden
EDIT: heeft er ook iemand in het programma ''speedfan'' de fansnelheid regelbaar kunnen makn op dit bordje?
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ook iemand last met vastlopen in 3dmark2001 ver330 en 512mb SDram, dat dan vastloopt
en met 256Mb loopt 3dmark gewoon door
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ik denk dat je dan een van je eigen 256Mb reepjes de schuld moet geven.Waterlelie schreef op 04 september 2002 @ 23:51:
Ook iemand last met vastlopen in 3dmark2001 ver330 en 512mb SDram, dat dan vastloopt
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
nee, want met 1 (maakt niet uit welke) draait ie 3d mark helemaal uit..
Iemand ook dit probleem?
Iemand ook dit probleem?
Verwijderd
Als de reepjes van precies hetzelfde type en merk is, is je mobo niet goed.
MAAR als je 2 verschillende reepjes hebt, dan zit je met een reepje waar je niks aan hebt. Er zijn veel verhalen bekend van dit mobo, dat men niet 2 verschillende reepjes kan gebruiken.
MAAR als je 2 verschillende reepjes hebt, dan zit je met een reepje waar je niks aan hebt. Er zijn veel verhalen bekend van dit mobo, dat men niet 2 verschillende reepjes kan gebruiken.
zal wel goed werken inderdaad waarom is er zo veel ophef over.. goed tis mischien een goedkoop bordje maar daarom hoeft het niet meteen tezeggen dat het niet werkt..
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Reepjes zijn v/d zelfde namelijk Kingston
Iemand anders problemen met 2/256 SDram in 3dmark2001?
EDIT: heeft iedereen ook de drivers geinstalleert?
Ik heb een nieuwe versie v/h bord 3.1a, maar met versie 1.0S van driver cdrom
Verwijderd
ik heb al een paar van die moederbordjes ginstaleerd.
ze geven soms koppijn.in het begin als ze pas in je kastje ingestoken is.
deze MB is zeer kieskeurig in ram. kijk in je boekje voor de merken die ze geteste hebben. anderemerken kunne vaak problemen geven.
ze geven soms koppijn.in het begin als ze pas in je kastje ingestoken is.
deze MB is zeer kieskeurig in ram. kijk in je boekje voor de merken die ze geteste hebben. anderemerken kunne vaak problemen geven.
Ik heb dit bord al een tijd draaien met een Duron 1200 en 256 Mb Samsung ram, nog niet overgeclockt.
Ik vraag me af welk BIOS jullie gebruiken om dit te doen ( voor de overclockers ).
Ik vraag me af welk BIOS jullie gebruiken om dit te doen ( voor de overclockers ).
//Z
euuhhh, overclock bios, gebruik de search maar ffzebra schreef op 16 september 2002 @ 12:27:
Ik heb dit bord al een tijd draaien met een Duron 1200 en 256 Mb Samsung ram, nog niet overgeclockt.
Voor alles over overklok biossen en een uitgebreide FAQ over de K7S5A dient men hier te beginnen:
Ocworkbench forum
Ocworkbench forum
Bij mij werkte 2x256mb pc-100 Kingston primaWaterlelie schreef op 05 september 2002 @ 18:27:
Reepjes zijn v/d zelfde namelijk Kingston
tja ik heb nou geen problemen meer met 3dmark2001
Maar nou vraag ik me af of die geluidskaart hardwarematige directsound onderstuent, en zo ja, hoekan ik dit testen(dxdiag hebben ze eruit gesloopt met XP)
ik heb overgens in gta3 nog steeds krakende geluiden bij schema ''miles fats2d positional audio''(geeft problemen bij sb128 en onboard ac97 geluid)
ik heb nou software emulatie aangezet en heb haast geen last van krakende geluiden meer.
btw, die van mij is ook 3.1 Lan en kan die alpha dus wel aan denk ik...Ruilen?
Maar nou vraag ik me af of die geluidskaart hardwarematige directsound onderstuent, en zo ja, hoekan ik dit testen(dxdiag hebben ze eruit gesloopt met XP)
ik heb overgens in gta3 nog steeds krakende geluiden bij schema ''miles fats2d positional audio''(geeft problemen bij sb128 en onboard ac97 geluid)
ik heb nou software emulatie aangezet en heb haast geen last van krakende geluiden meer.
btw, die van mij is ook 3.1 Lan en kan die alpha dus wel aan denk ik...Ruilen?
Ik heb er dus ook nu probs mee.
Hij deed het altijd lekker geen echte probs, maar nu ziet ie in een video-recorder en opeens deed ie niet meer.
Alles er dus uitgehaald. Met alleen een proc. vid.kaart en geheugen gaat ie 4 a 5 seconden aan, dan slaat ie uit. Haal ik de vid.kaart eruit gaat ie piepen, maar ook na 5 sec uit.
Haal ik alleen het geheugen eruit doet ie geen piep, maar ook weer uit na 5 sec.
Ik denk zelf aan kortsluiting en probeer uit alle macht dus ook de bon van gistron te zoeken, maar die is denk ik kwijt.
Maar als mensen dit probleem kennen PLEASE help me...
Het geheugen werkt wel in mijn andere pc en de proc. en video-kaart ook dus daar ligt het niet aan.
Hij deed het altijd lekker geen echte probs, maar nu ziet ie in een video-recorder en opeens deed ie niet meer.
Alles er dus uitgehaald. Met alleen een proc. vid.kaart en geheugen gaat ie 4 a 5 seconden aan, dan slaat ie uit. Haal ik de vid.kaart eruit gaat ie piepen, maar ook na 5 sec uit.
Haal ik alleen het geheugen eruit doet ie geen piep, maar ook weer uit na 5 sec.
Ik denk zelf aan kortsluiting en probeer uit alle macht dus ook de bon van gistron te zoeken, maar die is denk ik kwijt.
Maar als mensen dit probleem kennen PLEASE help me...
Het geheugen werkt wel in mijn andere pc en de proc. en video-kaart ook dus daar ligt het niet aan.
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Hey thanks man, gaan we dat eens proberen is namelijk op 29-10-2001 gekocht.
JIj hebt uhm zelf gesloopt, en nou wou je gistron verantwoordenlijk stellen?
Kom op zeg
Kom op zeg
Wie zegt dat ik hem gesloopt heb????Waterlelie schreef op 17 september 2002 @ 12:37:
JIj hebt uhm zelf gesloopt, en nou wou je gistron verantwoordenlijk stellen?
Kom op zeg

Hij is gewoon ergens kortsluiting gaan geven, hij deed het al 2 weken in die video dus het ligt echt aan het Mobo.
Heb hem al eens terug moeten sturen dus zal wel weer hetzelfde zijn.
edit:
Het is je vergeven mijn zoon
\/ \/ \/ \/
Het is je vergeven mijn zoon

\/ \/ \/ \/
oeps, volgende keer beter lezen
Ik heb hiero ook een K7S5A en die draait als een tiet!
Geloof het of niet maar mijn comp is sinds ik hem heb (half jaar ofzo) nog maar welgeteld 4x vastgelopen. Met Windhoos er natuurlijk op
Heb er trouwens al eens een tang op laten vallen, alleen wat condensatortjes krom, maar hij loopt nog steeds
Geloof het of niet maar mijn comp is sinds ik hem heb (half jaar ofzo) nog maar welgeteld 4x vastgelopen. Met Windhoos er natuurlijk op
Heb er trouwens al eens een tang op laten vallen, alleen wat condensatortjes krom, maar hij loopt nog steeds
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Ik heb er ook 1 inelkaar gezet, met een AMD XP2000 en 256 mb SD ram, draait als een treintje!
ik HAD er dus ook een
die heb ik er gauw weer uitgehaald, niks anders dan ellende. had er een 1333 op en 512 mb twinmos geheugen.
heb nu mijn A7V333
heb nu mijn A7V333
get rich or die try'in
K7S5A met een AMD Athlon XP 1800+ hier
. never nooit zo'n stabiel bordje gehad!
tis maar wat voor systeem je hebt
tis maar wat voor systeem je hebt
ik heb er een amd xp 1800 + in liggen en deze werkt er perfect in.
nog geen problemen mee gehad en heb hem al bijna een jaar
nog geen problemen mee gehad en heb hem al bijna een jaar
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
heerlijk bordje, nooit problemen mee gehad. kep er al verschillende hardware aan gehangen en hij is ook overgeklockt
Sjezus wel oud topic deze hoor, maare mijn k7s5a doet het nog steeds perfect!!
Verwijderd
De CMOS problemen zijn inderdaad GROOT. Ook ik heb ze gehad./ Mijn Secundaire IDE detectie deed het aanvankelijk ook regelmatig niet.
Aan de andere kant is dat ding f$@king fast als ie 't doet en laten we eerlijk zijn: hij kost geen drol. En da's belangrijk.
Ik heb 1 tip: doet ie het goed: ga dan niet het BIOS flashen omdat je zo graag de laatste versie wilt. Btw de laatste en de voorlaatste versie bevatten hoogstwaarschijnlijk bugs (CMOS data verliezen etc. --> resulteert inderdaad in jumpertje doen). Als het goed werkt, wees dan
en blijf d'r vanaf.
En nu MBMarduk: openrossen die verpakking en aan het werk. Je wilt een grote jongen zijn en gaan tweaken, je koopt een K7S5a dus je ZULT tweaken ! En dat is goed.
Aan de andere kant is dat ding f$@king fast als ie 't doet en laten we eerlijk zijn: hij kost geen drol. En da's belangrijk.
Ik heb 1 tip: doet ie het goed: ga dan niet het BIOS flashen omdat je zo graag de laatste versie wilt. Btw de laatste en de voorlaatste versie bevatten hoogstwaarschijnlijk bugs (CMOS data verliezen etc. --> resulteert inderdaad in jumpertje doen). Als het goed werkt, wees dan
En nu MBMarduk: openrossen die verpakking en aan het werk. Je wilt een grote jongen zijn en gaan tweaken, je koopt een K7S5a dus je ZULT tweaken ! En dat is goed.
Waarom klopt de verhouding tussen prijs en snelheid niet????
zo'n snel bordje voor die prijs
Ik ben ook zeer te spreken over mijn K7S5A, ik heb hem sinds juli.
Tot vandaag had ik mijn 1800+ op 1900+ lopen, vandaag laatste Cheepoman bios erop gezet en met de vingers gekruisd op 150Mhz. FSB gezet: Geen probleem...

3dmark een uurtje laten draaien en ff gebenched met Sandra, nog steeds stabiel. Nu hopen dat het zo blijft.
Tot vandaag had ik mijn 1800+ op 1900+ lopen, vandaag laatste Cheepoman bios erop gezet en met de vingers gekruisd op 150Mhz. FSB gezet: Geen probleem...

3dmark een uurtje laten draaien en ff gebenched met Sandra, nog steeds stabiel. Nu hopen dat het zo blijft.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Heeft er iemand problemen met de IDE-controllers?? Als ik van mijn ene schijf naar de ander kopieer, beide zijn IBM 120 GXP 80Gb, dan ligt mijn systeem helemaal plat. UDMA staat aan, het processorgebruik is nihil, maar ik kan niet meer internetten wegens time-outs. Ik kan dan eigenlijk helemaal niets anders doen, alles gaat bagger traag.
Bovendien heb ik een probleem met een Dawicontrol Ultra 133 Raid-kaart. Hij hangt hier gewoon op, als hij er een schijf aan vindt. Op een ander bordje met een K6-2 er op doet hij het wel. Diverse biossen geprobeerd, inderdaad een aantal keer de jumper moeten gebruiken, maar nog werkt het niet. Iemand een idee?
Bovendien heb ik een probleem met een Dawicontrol Ultra 133 Raid-kaart. Hij hangt hier gewoon op, als hij er een schijf aan vindt. Op een ander bordje met een K6-2 er op doet hij het wel. Diverse biossen geprobeerd, inderdaad een aantal keer de jumper moeten gebruiken, maar nog werkt het niet. Iemand een idee?
In het begin stond dit MoBotje laag in mijn aanzien, vele crashes en zelfs The Sims classic werkte niet (met onboard sound), echter werkt alles nu perfect:
ik moest de geheugen instellingen wat bijstellen en wat nieuwe drivertjes installeren, nu vind ik het een uiterst fijn MoBotje, kan nie beter
ik moest de geheugen instellingen wat bijstellen en wat nieuwe drivertjes installeren, nu vind ik het een uiterst fijn MoBotje, kan nie beter
Ik heb een keer een beta bios geinstalled, werkte niet goed, voor garantie opgestuurd en een nieuwe gekregen, verder no probs met de K7S5A voor mij
Ik heb af en toe dat mijn k7s5a niet direct opstart. Het komt door mijn Asus GeForce 4 MX440 videokaart welke bij een koude start niet voldoende voeding krijgt, een hele berg piepjes als resultaat. Een harde reset laat em wel opstarten. Het is een bekend probleem van dit moederbord en deze videochip(serie). Ik schijn nog geluk te hebben: anderen kunnen niet eens opstarten 
Prima bordje verder (voor dat geld).
Trouwens, ik wil mijn 256 pc133 ram aanvullen met 512 MB's en nou zijn er verhalen dat je verschillende merken niet kan mixen. Ik heb nu noname en ik wil er 'iets' bijkopen.
Weet iemand hoe het zit met 32x8 en 64x4? Draait 64x4 ook op dit bord?
[edit]
mmmmm, wel al een oud topic
Prima bordje verder (voor dat geld).
Trouwens, ik wil mijn 256 pc133 ram aanvullen met 512 MB's en nou zijn er verhalen dat je verschillende merken niet kan mixen. Ik heb nu noname en ik wil er 'iets' bijkopen.
Weet iemand hoe het zit met 32x8 en 64x4? Draait 64x4 ook op dit bord?
[edit]
mmmmm, wel al een oud topic
Verwijderd
Heb 2 exemplaren met AMD 1800+, de ene start helemaal niet op, de ander compleet willlekeurig soms wel, dan weer niet.
Mobo blijft dan direkt hangen voordat het bios scherm getoond wordt, monitor blijft zwart. (batterijtje is niet leeg).
Is er nog hoop voor het board dat helemaal niet werkt?
Bas
Mobo blijft dan direkt hangen voordat het bios scherm getoond wordt, monitor blijft zwart. (batterijtje is niet leeg).
Is er nog hoop voor het board dat helemaal niet werkt?
Bas
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer een jaar dit bordje. Over het algemeen ben ik zeer tevreden. Alleen het probleem van "de koude start" irriteert me nogsteeds mateloos!
Vooral omdat ik mijn computer 's morgens vanzelf laat opstarten, dat gaat dus niet goed. Het gekke is alleen dat het de hele zomer wel goed is gegaan en sinds het weer wat kouder is het weer fout gaat
.Heeft iemand hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik verdenk zelf mijn videokaart (intel740 AGP), ook omdat er meerdere mensen zijn waarbij de videokaart problemen geeft. Verder heb ik me ook weleens wijs laten maken dat er dan misschien ergens een scheurtje in een printbaan zit. Als hij koud is "ontbreekt" er dus ergens een contact, op het moment dat hij warm is zijn er geen problemen. Dit laatste verhaal spoort ook wel met het feit dat hij sinds het kouder is weer problemen heeft en afgelopen zomer niet...
Scheurtje in een printbaan is idd een probleem wat zoiets kan veroorzaken. Ken ook iemand die dat had, als het koud was eerst flink warmstoken voor de computer wou starten. Na 10x naar de reparatiebalie geweest te zijn kwamen ze er bij Vobis achter dat het toch het moederbord moest zijn
Ik denk dat ik de raarste problemen tot nu toe gehad heb.
eerst bordje K7S5AL gekocht met een Duron 1.2 Ghz (100/100) en 128 MB DDR samsung B/B RAM met een Voodoo Banshee AGP.
Dan geupgrade met een Athlon T-Bird 1.2Ghz (133/133) en een 3D Prophet 4000 XT.
Dan begonnen de problemen:
Als ik een beetje wou OC'en (met de CheepoMan BIOS) en het liep mis moest ik dus logischerwijs de BIOS resetten, maar nu het rare als ik de BIOS had gerest wilde hij nog niet posten, wat ik moest doen was een uur wachten en ie ging weer. Tot daar aan toe, zo erg nie.
Dan had ik een beetje geprutst en HD's vervangen en was windows xp een klein beetje verprutst maar werkte nog goed. Het eigenaardige was dan dat opnieuw opstarten niet meer ging, juist voor het posten gaf hij de geest en ik moest dan hem afleggen en gewoon een uur wachten. Computer gewoon afsluiten ging perfect maar moest toch weer een uur wachten om terug aan te steken. Ook eigenaardig was dat de klok in windows XP rare kuren had.
Na eens rams en AGP kaart te veranderen en terug een originele BIOS te flashen bleef ik deze problemen hebben.
Nog een test: Als ik naar DOS ging met een oude opstartdiskette en enkele spellen speelde en dan uitschakelde moest ik geen uur wachten, boote gewoon direct!
Nog iets: als ik wilde heropstarten en geen uur wachten moest ik gewoon in windows op de reset knop duwen dan ging ie wel direct heropstarten maar is nie echt aangeraden voor mijne HD.
Conclusie: na een maand zo te werken heb ik hem einedelijk binnen gedaan voor garantie.
PS: En ik mocht doen wat ik wilde maar onboard sound wilde niet werken.
Dit waren zeer rare toestanden vind U niet ???
eerst bordje K7S5AL gekocht met een Duron 1.2 Ghz (100/100) en 128 MB DDR samsung B/B RAM met een Voodoo Banshee AGP.
Dan geupgrade met een Athlon T-Bird 1.2Ghz (133/133) en een 3D Prophet 4000 XT.
Dan begonnen de problemen:
Als ik een beetje wou OC'en (met de CheepoMan BIOS) en het liep mis moest ik dus logischerwijs de BIOS resetten, maar nu het rare als ik de BIOS had gerest wilde hij nog niet posten, wat ik moest doen was een uur wachten en ie ging weer. Tot daar aan toe, zo erg nie.
Dan had ik een beetje geprutst en HD's vervangen en was windows xp een klein beetje verprutst maar werkte nog goed. Het eigenaardige was dan dat opnieuw opstarten niet meer ging, juist voor het posten gaf hij de geest en ik moest dan hem afleggen en gewoon een uur wachten. Computer gewoon afsluiten ging perfect maar moest toch weer een uur wachten om terug aan te steken. Ook eigenaardig was dat de klok in windows XP rare kuren had.
Na eens rams en AGP kaart te veranderen en terug een originele BIOS te flashen bleef ik deze problemen hebben.
Nog een test: Als ik naar DOS ging met een oude opstartdiskette en enkele spellen speelde en dan uitschakelde moest ik geen uur wachten, boote gewoon direct!
Nog iets: als ik wilde heropstarten en geen uur wachten moest ik gewoon in windows op de reset knop duwen dan ging ie wel direct heropstarten maar is nie echt aangeraden voor mijne HD.
Conclusie: na een maand zo te werken heb ik hem einedelijk binnen gedaan voor garantie.
PS: En ik mocht doen wat ik wilde maar onboard sound wilde niet werken.
Dit waren zeer rare toestanden vind U niet ???
Wij hebben er nu 3 in gebruik,
1x Athlon 900 mhz
1x Athlon 1200 mhz
en 1x Athlon 1600+
ik geloof 2x v1.x en 1x v3.x
en ze lopen allemaal zoals ze zouden moeten, in linux geeft de sensors van de chipset temp wel wat rare dingen aan maar ach ik kan er niet mee zitten zolang de rest maar werkt (cpu temp, fan speed, etc.)
In die laatste hangt een RAID1 setje op de onboard controller (software linux) en we merken totaal geen hoge load tijdens het gebruik (omdat iemand hier een hele hoge load kreeg bij kopieren van data tussen schijven???)
ps. 1e 2 zijn 100/133mhz en laatste dus 133/133mhz
1x Athlon 900 mhz
1x Athlon 1200 mhz
en 1x Athlon 1600+
ik geloof 2x v1.x en 1x v3.x
en ze lopen allemaal zoals ze zouden moeten, in linux geeft de sensors van de chipset temp wel wat rare dingen aan maar ach ik kan er niet mee zitten zolang de rest maar werkt (cpu temp, fan speed, etc.)
In die laatste hangt een RAID1 setje op de onboard controller (software linux) en we merken totaal geen hoge load tijdens het gebruik (omdat iemand hier een hele hoge load kreeg bij kopieren van data tussen schijven???)
ps. 1e 2 zijn 100/133mhz en laatste dus 133/133mhz
ik heb dit met de originele BIOS en mijn duron ook eens op 100/133 gezet kwestie van mijn rams PC210 op volle snelheid te laten werken, maar in sandra op de memory benchmarks zei ie 2x100 FSB (200 Mhz datarate ) ?? Dus asynchroon werkte niet bij mij !
Ik hem hem dus ook, met een xp 1800+ en wel degelijk problemen. iedere keer als ik er een tweede sdram dimm inzet wordt hij instabiel. Met maar een dimm is het prima en ook snel genoeg, maar met twee....:( Ook af en toe probs met de batterij.
Do you know where your towel is? / specs
K7S5A + AMD XP2100+ + 2x 256MB PC2100 DDR = geen problemen hoor
Heb hier een K7S5A met een Athlon 900 en 64 MB (I know) als server draaien,
draait 24/7 apache/serv-u/bulletproof/sygate !!!!!
En dat rocking stable !
I love this board
draait 24/7 apache/serv-u/bulletproof/sygate !!!!!
En dat rocking stable !
I love this board
Verwijderd
Ik heb al tig systemen gebouwd met dat bord en NOG NOOIT PROBLEMEN gehad!!! Problemen die ik wel heb gehad lagen aan de voeding (krijg je met een budget systeem). Processors dit ik er al heb in gemikt:
AMD Duron 800
AMD Duron 1300
AMD Athlon 1400
AMD Athlon XP 1600
AMD Athlon XP 1800
AMD Athlon XP 2000
Ook met SD-ram geen probleem. Nvidia videokaarten, Ati videokaarten, modumpjes, geen enkel probleem. Superbord, lekker snel, Sterker nog, Kep laatst de KS6A gekocht, met een SiS 745 chip, en die vond ik sneller en stabieler dan een A-bit KX333 met KT333 chipset.
ECS & SiS:
AMD Duron 800
AMD Duron 1300
AMD Athlon 1400
AMD Athlon XP 1600
AMD Athlon XP 1800
AMD Athlon XP 2000
Ook met SD-ram geen probleem. Nvidia videokaarten, Ati videokaarten, modumpjes, geen enkel probleem. Superbord, lekker snel, Sterker nog, Kep laatst de KS6A gekocht, met een SiS 745 chip, en die vond ik sneller en stabieler dan een A-bit KX333 met KT333 chipset.
ECS & SiS:
Verwijderd
yes rete relaxed bordje voor een prikkie, ode aan ECS!
Hier een duron 1200 server met 64 mb sdram en k7s5a, en voor mn moeder een duron 1100 met 128 mb sdram, pfect voor weinig geld!
Hier een duron 1200 server met 64 mb sdram en k7s5a, en voor mn moeder een duron 1100 met 128 mb sdram, pfect voor weinig geld!
Tot voor 1 maand geleden: superstabiel. Nu opeens wil die niet meer booten, zelfs niet posten maar continu resetten (CD rom opnieuw initialiseren continu) 
Nu van FSB 138 --> 124 (EX 1600+) en dan start ie weer wel op.

Voeding vervangen door een dure enermax hielp niet
BTW: is de 1.05 beta bios de nieuwste OC bios?
Nu van FSB 138 --> 124 (EX 1600+) en dan start ie weer wel op.

Voeding vervangen door een dure enermax hielp niet
BTW: is de 1.05 beta bios de nieuwste OC bios?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ik heb het bordje ook een jaar ofzo gehad, geen problemen mee gehad.
Enigste dat ik wel lastig vond, was dat sommige onderdelen van het moederbord zo geplaats waren dat ik geen brander en dvdspeler in een miditower kon doen, een van de devices past dan niet.
Maar paar weken terug is mijn K7S5A overleden, reden hiervoor weet ik niet, maar ik verdenk het stof dat tussen mn geheugen modules was gekropen. (Geen garantie meer).
Heb nu een GigaByte 7VAXP besteld, en ik hoop dat deze minstends zo goed werkt als de ECS
Enigste dat ik wel lastig vond, was dat sommige onderdelen van het moederbord zo geplaats waren dat ik geen brander en dvdspeler in een miditower kon doen, een van de devices past dan niet.
Maar paar weken terug is mijn K7S5A overleden, reden hiervoor weet ik niet, maar ik verdenk het stof dat tussen mn geheugen modules was gekropen. (Geen garantie meer).
Heb nu een GigaByte 7VAXP besteld, en ik hoop dat deze minstends zo goed werkt als de ECS
Hmmm, hier mijn eerste probleem met dit bord:
Vanmorgen zet ik mijn pc aan (het was nogal koud in mijn kamer, verwarming stond uit), was 'ie al mijn bios settings vergeten...
In de bios alles weer goed gezet en toen draaide alles weer perfect.
Toch maar ff ocworkbench's k7s5a forum erop nageslagen;
blijkt een heel veel voorkomend probleem te zijn zonder oplossing!
Ze noemen het het 'lost cmos' problem. Treedt bijna alleen op na een cold boot.
Bij de een doet 'ie dit 2x per week, bij anderen sporadisch.
Ik hoop dat het bij mij beperkt blijft tot vandaag...
Anderen met dit probleem?
Vanmorgen zet ik mijn pc aan (het was nogal koud in mijn kamer, verwarming stond uit), was 'ie al mijn bios settings vergeten...
https://www.strava.com/athletes/10490675
hiero ook een ECS k7s5a met een AMD Athlon XP 1900+ proc erop met 256mb DDR ram erbij en nog nooit probs gehad.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
In het begin (half jaar geleden) heb ik dit moederbord veel verkocht inGoldieLox schreef op 28 oktober 2002 @ 11:40:
Hmmm, hier mijn eerste probleem met dit bord:
complete systemen. Ook toen en zelfs nu nog ben ik bezig met het vervangen
van een aantal van die bordjes omdat ze gewoon weg de bios instellingen
verliezen en daardoor soms niet eens meer booten. En dat sucks ass.
Ik heb hem draaien met een xp 1800+ en had eerst problemen met een tweede staafje geheugen. oc bios van cheapoman erop en een ander koelblok op de chipset (die van ecs heeft geen nut met zulke dikke korte vinnen en ook nog vastgeplakt met dubbezijdig tape) Nu draait ie al een paar dagen stabiel. We zullen zien wat er gebeurt als ik er d3d spellen op ga spelen.
off topic
Quote:
leonardo1504 - Thursday 29 August 2002 09:51
CPU wordt stressed 46 graden, maar ik denk dat ik het toch maar eens met een extra koeler ga proberen.
Volgens mij heb je een prima koeler 46 graden is echt niet warm voor een xp 1800+. Je moet pas gaan zeuren als ie boven de 70 komt
off topic
Quote:
CPU wordt stressed 46 graden, maar ik denk dat ik het toch maar eens met een extra koeler ga proberen.
Volgens mij heb je een prima koeler 46 graden is echt niet warm voor een xp 1800+. Je moet pas gaan zeuren als ie boven de 70 komt
[ Voor 0% gewijzigd door 3sje op 28-10-2002 16:09 . Reden: ff on topic blijven ]
Verwijderd
en die plakband is ook nog eens lastig om eraf te krijgen3sje schreef op 28 oktober 2002 @ 16:04:
Ik heb hem draaien met een xp 1800+ en had eerst problemen met een tweede staafje geheugen. oc bios van cheapoman erop en een ander koelblok op de chipset (die van ecs heeft geen nut met zulke dikke korte vinnen en ook nog vastgeplakt met dubbezijdig tape) Nu draait ie al een paar dagen stabiel. We zullen zien wat er gebeurt als ik er d3d spellen op ga spelen.
off topic
Quote:
Hoe ben je er achter gekomen dat de chipset te heet wordt?Metro2002 schreef op 30 augustus 2002 @ 09:38:
enige problemen die je kan krijgen is dat de chipset te heet wordt. dit gebeurt alleen als je 2xsdram modules gebruikt![]()
vandaar dat ik nu een msi k7t turbo2 plankje heb en mijn k7s5a verkocht heb aan me zussie
ik heb nog nergens een echt duidelijk antwoord gevonden op mijn probleem met 2 reepjes sdram. De een zegt voeding, de ander bios en weer een ander chipsetkoeling (maar ja 100 tweakers 200 meningen) Ik heb nu wel een ander koelblok op de chipset en cheapobios, dus fingers crossed.
En heeft het voor jou gewerkt?Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:19:
[...]
en die plakband is ook nog eens lastig om eraf te krijgen![]()
.
Verwijderd
Heb hier k7s5a met xp 1800 draaien en 1Gb mem...alleen stabiliteitsproblem met windows xp...linux werkt perfect. Loopt nooit vast onder linux...alleen windows...*zucht*
Verwijderd
Ik heb daborsje nou twee tot drie weken met een AMD 1900+ en 192mb sdram waarvan 64mb van 100 naar 133 is oc'ed. Normaal loopt ie op 46 graadjes, of da normaal is? dunno, zit n standaard amd koeler op. Verder kan ik UT2K3 er 2 uur aan n stuk op spelen zonder probs. Ook geen proplemen 's morgens als het koud is.
Ik lees op de pagina van Mushkin:
More than 256 MB system DDR can cause stability problems with AMD761, ALi MAGiK1 and SIS 735 chipset-based boards.
Laat ik nu net interesse in een blok van 512 MB DDR geheugen hebben.......wie draait hier fatsoenlijk met (een) 512 MB blok DDR (liefst ook nog merk erbij) ?
More than 256 MB system DDR can cause stability problems with AMD761, ALi MAGiK1 and SIS 735 chipset-based boards.
Laat ik nu net interesse in een blok van 512 MB DDR geheugen hebben.......wie draait hier fatsoenlijk met (een) 512 MB blok DDR (liefst ook nog merk erbij) ?
Verwijderd
Loopt dit bordje ook lekker en stabiel met SDRAM?
Ik heb een reepje van 256Mb (133-2-2-2) liggen en wil die hergebruiken ipv. direct DDR te kopen. Kan dat altijd later nog doen.
En past hier die nieuwe Thourougbred-B (Athlon2400+) er ook op?
Ik heb een reepje van 256Mb (133-2-2-2) liggen en wil die hergebruiken ipv. direct DDR te kopen. Kan dat altijd later nog doen.
En past hier die nieuwe Thourougbred-B (Athlon2400+) er ook op?
Verwijderd
Ik heb er hier 3 liggen, allemaal perfect. Wat een geweldig board is die K7S5A! Ik heb er superveel mods op gedaan om alles naar de max te krijgen. Weerstanden, multiplier jumpers enz.
Dit is een geweldig board omdat je er zelf ook nog wat aan kan doen ipv een kant en klaar ding, en omdat ie zo goedkoop is ben je niet bang het kapot te maken. Daarom heb ik er extreme voltages op gehad enz.
Enigste probleem is dat koelblokje van de chipset die bij een hoge fsb niet voldoende koelt, een beetje AS3 Epoxy doet wonderen...
Dit is een geweldig board omdat je er zelf ook nog wat aan kan doen ipv een kant en klaar ding, en omdat ie zo goedkoop is ben je niet bang het kapot te maken. Daarom heb ik er extreme voltages op gehad enz.
Enigste probleem is dat koelblokje van de chipset die bij een hoge fsb niet voldoende koelt, een beetje AS3 Epoxy doet wonderen...
ik HAD problemen met dit mobo
Nu vervangen door een Gigabyte GA-7VAXP en helemaal geen probs meer
Zelfs nog een hogere 3dmark score (zie specs).
Verwijderd
Ik heb 2 van die bordjes binnenshuis en nog geen enkel probleem gehad, retestabiel.De 1 met een duron 1100 de andere met een duron 1200 en mijn XP zit in mijn MSI
Ik heb er 1 keer wat mee gehad, idd zo'n coldboot probleem, alle BIOS settings weg, en dan ook nog de clock die gigantisch afwijkt.... 1 maand later en is alles zonder interventie opgelost? raar maar waar... (kon er niks aan doen vanuit Engeland, Remote Desktop werkt niet in BIOS
)
Tegen nieuwjaar gooi ik er een Athlon XP 2400+ in en Radeon 9700...ik zit nog te twijfelen of ik het SDRAM ook vervang met PC2700, aangezien mn huidige SDRAM op CAS2 , 143 MHz loopt...scheelt dat veel?
Tegen nieuwjaar gooi ik er een Athlon XP 2400+ in en Radeon 9700...ik zit nog te twijfelen of ik het SDRAM ook vervang met PC2700, aangezien mn huidige SDRAM op CAS2 , 143 MHz loopt...scheelt dat veel?
[ Voor 0% gewijzigd door LosserNL op 30-10-2002 16:39 . Reden: >:) ]
Verwijderd
Ik denk het wel, en aangezien DDR ook wel op 147 wil lopen... doen 2 reepjes Apacer op dit moment in mn systeem ook. Als je een 2400 neemt, dan zou SDR-SDRAM een 2x zo nauwe bottleneck zijn in vergelijking met DDR-SDRAM.
Nope Athlon Thunderbird 1200Keeper schreef op 03 december 2001 @ 02:52:
Grappig, iedereen gooit er hier een Duron in.
Ikke ook, Duron 700 met 128 MB SDRAM. Werkt nu iets van een week, en goed.
Heb hm zelf ook en heb nog niks geen problemen... behalve dan dat ik die aansluiting van de reset knop niet echt makkelijk vind...
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Yow kheb ier ook zo'n bordje en alles in orde maar soms blijft hij nij het opstarten van windows me helverwege hangen ( bij het opstarten van de programma's die zowiezo opgestart worden) voor de rest zeer goed maar is er iemand met hetzelfde probleem of iemand die raad heeft ( heb BIOS ook al geflasht maar probleem blijft) ( niet OC-ed)
Verwijderd
ik draai hier zonder problemen met 2 maal 256 of gaat et over 1 blok van 512?EaS schreef op 29 oktober 2002 @ 22:50:
(weet wel het merk niet)
Verwijderd
Zo een soort probleem heb ik alleen bij een herstart na een crash, en dan alleen als ik hem reset. Hij hangt dan voor de log-in, bij het Windows scherm. Een complete herstart via aan-uit geeft geen problemen. Gelukkig gebeurt dat zelden.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 10:26:
Yow kheb ier ook zo'n bordje en alles in orde maar soms blijft hij nij het opstarten van windows me helverwege hangen ( bij het opstarten van de programma's die zowiezo opgestart worden) voor de rest zeer goed maar is er iemand met hetzelfde probleem of iemand die raad heeft ( heb BIOS ook al geflasht maar probleem blijft) ( niet OC-ed)
Verwijderd
Ik gebruik 2 keer 512 mb van Samsung. Soms heb ik een spontane reboot, maar dat zal komen omdat ik het mobo ingesteld heb op cas 2.5, terwijl maar 1 dimm dat aankan, de andere is cas3
ik heb een xp1800+ sleutelhangerBar-Le-Duc schreef op 03 december 2001 @ 10:38:
Bleek cpu brak te zijn... (iemand nog TB1.2ghz sleutelhanger kopen?)
on topic:
Mijn server/testbak draait momenteel op een ECS bordje met een duron 1000 en 384mb sdr ram. Ik heb enkel problemen met de onboard sound (crappy linux drivers), maar dat wordt binnenkort verholpen met een sb live.
Verwijderd
Ik heb er een reep Samsung 512 MB CL2 in hangen. Werkt perfect. Overigens heb ik 1 maal een cold boot probje (CMOS lost) + rare effecten indien de machine langer dan 48 uur uitstaat (gebeurt vrijwel nooit, maar toch).EaS schreef op 29 oktober 2002 @ 22:50:
Na chipset mod, nog immer stabiel. Draait prima met sdram. 256+128 mb ook met 2x 256.
Is wel een behoorlijke flessenhals hoor dat sdram bij een xp 1800.
Is wel een behoorlijke flessenhals hoor dat sdram bij een xp 1800.
heeft iemand dit bord met een Radeon 8500 en problemen met 1600*1200 op 75hz(bij mij springt het beeldscherm dan op standby)
en/of vastlopers in bf1942?
of andersoortige problemen icm met deze video kaart
Verwijderd
Ik heb er laatst ook één i elkaar gezet voor een vriend en die heeft soms ook last van die cold boot ongein. Maar hij kan er dus verder niets aan doen behalve zijn bios flashen? Ik heb zelf verder geen ervaring met dit bord, dus weet er niet zoveel van behalve dat ie lekker goedkoop is.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoeveel Fans je kan aansluiten op de k7s5a aangezien ik een nieuwe Volcano 7+ met twee case fans zou willen inpluggen, kan dit echtere niet vinden op de site van ECS
edit:
was blijkbaar een domme vraag , heb et zelf al gevonden , maar hoe sluit je dan een tweede casefan (voor achteraan ) erop aan als er maar een system fan is voorzien????
edit:
was blijkbaar een domme vraag , heb et zelf al gevonden , maar hoe sluit je dan een tweede casefan (voor achteraan ) erop aan als er maar een system fan is voorzien????
Ik heb er een Thunderbird (AXIA) 1 Ghz inhangen die op 1,333 Ghz draait. Stabiel zonder problemen.
Een collega van me heeft er op mijn aanraden ook een gekocht icm een Duron 1000 Mhz. Die draait ook stabiel.
Een collega van me heeft er op mijn aanraden ook een gekocht icm een Duron 1000 Mhz. Die draait ook stabiel.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Wow dat is allang geleden! ondertussen hebk die TB1000 alweer bervangen door een XP1700Bl4cKH4T schreef op 31 oktober 2002 @ 11:18:
[...]
ik heb een xp1800+ sleutelhanger![]()
on topic:
Mijn server/testbak draait momenteel op een ECS bordje met een duron 1000 en 384mb sdr ram. Ik heb enkel problemen met de onboard sound (crappy linux drivers), maar dat wordt binnenkort verholpen met een sb live.
Zullen we de topic naam van deze topic niet eens veranderen in: [ECS K7S5A] Hoeveel mensen vinden hem fantastisch?, want overgrote gedeelte van dit topic zijn toch goede ervaringen?
Raar vind ik dat hoe ouder die word, hoe stabieler en beter de plank lijkt te gaan functioneren. Sinds paar dagen heeft de 400w voeding de laatste probs weggenomen (cold boot!)
En die onboard sound... tja nog nooit gebruikt
Ow en dat Cheapobios dat regeert! word ie sneller en stabieler van! mijn TB1000 draaide netjes op 1120! 3dmark ging 300 punten vooruit, zonder aanwijsbare reden. Met xp moek nog beginnen met oc'en... Cheapo zorgt trouwens ook dat FastWrites enabled word.
Downloaden dat ding! en btw, ook leuk start screen... Weet iemand of je dat ook kunt editten?
Ik heb ze gewoon op een HD connector van voeding aangesloten. Meteen een Aan-uit knopje tussen de case fans gezet. Als ik nu voor school geconcentreerd moet werken ofzo, CLICK en opeens 10 decibel minder herrie. Is goede oplossing! Je kunt nu alleen niet zien hoe snel je fan draait, maar dat heb ik nog nooit gemist!Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 09:57:
Kan iemand mij vertellen hoeveel Fans je kan aansluiten op de k7s5a aangezien ik een nieuwe Volcano 7+ met twee case fans zou willen inpluggen, kan dit echtere niet vinden op de site van ECS
edit:
Ik heb een ECS k7s5a, en het is met afstand het stabielste moederbord wat ik ooit gehad heb.
Er zit 256mb ddr cl2 infineon geheugen op, en 256mb ddr2700 corsair cl2 geheugen (beide gewonnen
Voor overclocken heb ik het niet als een topbord ervaren, omdat je de voltage van je cpu niet kunt instellen. Ik heb gelukkig nog een oude TB1400, waar je de voltage met de potlood in kunt stellen, maar veel nut heeft het niet (1400-->1450).
Er zit 256mb ddr cl2 infineon geheugen op, en 256mb ddr2700 corsair cl2 geheugen (beide gewonnen
Voor overclocken heb ik het niet als een topbord ervaren, omdat je de voltage van je cpu niet kunt instellen. Ik heb gelukkig nog een oude TB1400, waar je de voltage met de potlood in kunt stellen, maar veel nut heeft het niet (1400-->1450).
Had deze topic nog niet eerder gezien...lekker snel want topic is er al bijna een jaar. 
Ruim een jaar geleden werd op de K7S5A werd een xp1700+ en 256MB pc133 geheugen geprikt.
Aanvankelijk waren er grote stabiliteitsproblemen. Divx encoden liep na een paar minuten vast. Photoshoppen liep ook na een paar minuten vast. Cubase liep na een paar minuten vast. Noem maar op; de zware apps. Het was een waar drama, grote frustraties.
Een beetje internetten en tekstverwerken ging prima maar alleen daar heb je geen xp1700 en 256MB voor nodig. Ik zocht het eerst bij het geheugen. Verschillende reepjes gaven dezelfde resultaten...vastlopen.
Na terugklokken van het bord naar 100Mhz liep de boel stabiel.
Toen ging ik het zoeken in de voeding want het probleem herkende ik van mijn slot-A Athlon. De voeding die ik daar voor gebruikte gaf geen oplossing. Een stuk of tien voedingen uitgeprobeerd, allemaal zware voedingen. Niets hielp. Op een gegeven moment een Q-tech gekocht en toen liep de boel eidelijk goed.
Nu wil ik voorlopig geen ander bord want hij loopt onvoorwaardelijk stabiel. Er zit nu een paar maanden een xp2000 op die met het cheapobios 2100+ draait (ik dacht zo'n 1740Mhz) en 1Gieg geheugen (pc133). Windows XP draait al maanden zonder kreunen of steunen.
De 1700+ zit in een ECS K7VZA (na een flash) en draait verschillende Linuxdistros. Daar zit een "gewone" voeding in. Er zit 256MB in maar dat is ook voor de laatste Mandrake, RedHat en Suse voldoende.

Ruim een jaar geleden werd op de K7S5A werd een xp1700+ en 256MB pc133 geheugen geprikt.
Aanvankelijk waren er grote stabiliteitsproblemen. Divx encoden liep na een paar minuten vast. Photoshoppen liep ook na een paar minuten vast. Cubase liep na een paar minuten vast. Noem maar op; de zware apps. Het was een waar drama, grote frustraties.
Een beetje internetten en tekstverwerken ging prima maar alleen daar heb je geen xp1700 en 256MB voor nodig. Ik zocht het eerst bij het geheugen. Verschillende reepjes gaven dezelfde resultaten...vastlopen.
Toen ging ik het zoeken in de voeding want het probleem herkende ik van mijn slot-A Athlon. De voeding die ik daar voor gebruikte gaf geen oplossing. Een stuk of tien voedingen uitgeprobeerd, allemaal zware voedingen. Niets hielp. Op een gegeven moment een Q-tech gekocht en toen liep de boel eidelijk goed.
Nu wil ik voorlopig geen ander bord want hij loopt onvoorwaardelijk stabiel. Er zit nu een paar maanden een xp2000 op die met het cheapobios 2100+ draait (ik dacht zo'n 1740Mhz) en 1Gieg geheugen (pc133). Windows XP draait al maanden zonder kreunen of steunen.
De 1700+ zit in een ECS K7VZA (na een flash) en draait verschillende Linuxdistros. Daar zit een "gewone" voeding in. Er zit 256MB in maar dat is ook voor de laatste Mandrake, RedHat en Suse voldoende.
Verwijderd
Yep het enigste wat ik kan zeggen van de ecsk7s5a is. ALs tie het doet dan doet tie het ook super goed. Alleen het werkend krijgen kan vaak problemen veroorzaken.mowa schreef op 02 november 2002 @ 11:13:
Had deze topic nog niet eerder gezien...lekker snel want topic is er al bijna een jaar.
hiero ook een ECS k7s5a met een AMD Athlon XP 1700+ proc erop met 256mb DDR ram erbij en nog nooit probs gehad.
Human Bobby
?Waterlelie schreef op 31 oktober 2002 @ 18:54:
heeft iemand dit bord met een Radeon 8500 en problemen met 1600*1200 op 75hz(bij mij springt het beeldscherm dan op standby)
heb trouwens aan 3 mensen dit ding aanbevolen, die hem daarna besteld hebben en waar ik hem geinstalleerd heb
2x ECS k7s5a icm XP1600+ (beide rockstable en geen probs)
1x ecsk7s5a icm xp1800+ ook geen probs
allemaal van gistron.com
2x ECS k7s5a icm XP1600+ (beide rockstable en geen probs)
1x ecsk7s5a icm xp1800+ ook geen probs
allemaal van gistron.com
Ik heb een K7S5A met een XP1800+@2000+(143FSB) en 384MB PC133 CL3.
Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die met dit bordje begonnen zijn met SDRAM en later over gestapt zijn op DDR SDRAM.
Hoe groot was het verschil in performance? Ik zit er over te denken om ook over te gaan op DDR, maar dan moet het wel echt de moeite waard zijn.
Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die met dit bordje begonnen zijn met SDRAM en later over gestapt zijn op DDR SDRAM.
Hoe groot was het verschil in performance? Ik zit er over te denken om ook over te gaan op DDR, maar dan moet het wel echt de moeite waard zijn.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
...alleen problemen met HD timeouts (linux/win)... maar voor de rest werkt het lekker, misschien ff de chipset mod doen...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Heul veul probs gehad, echter allemaal weten op te lossen. Cheepman's bios chb0429 was voor mij (AMD XP1800+, 512MB CL2 Samsung DDR, AOpen DVD, LiteOn Rewriter) de oplossing van de meeste vage problemen (cold boot probs na 48 uur). Zeer tevereden over de K7S5A nu.
ja cheapobios loste bij mij ook veel op!
jammer dat ik de FSB niet op 147 krijg
draai een XP1700+ nu op 11x143 = 1900+ (zegt het bios) maar ja, op 147 boot ie wel (bios zegt netjes: XP2000+) wat ik natuurlijk een veel mooier en stoerder getal vind, maar XP weigert te booten.... Echt jammer dat ik het voltage niet omhoog kan gooien zeg.
jammer dat ik de FSB niet op 147 krijg
Ik heb nergens last van gehad 
Wel een keertje met een beta-cheapo-bios, maar ik heb inmiddels een nieuwe van de garantie... en weer verkocht
Wel een keertje met een beta-cheapo-bios, maar ik heb inmiddels een nieuwe van de garantie... en weer verkocht
Verwijderd
1e K7S5A dood, 2e onboard-LAN defect, 3e draait nu al 2 weken oke... Een score van 33%... erg crappy dus...
Maar nu die draait, draait ie wel oke. Niet overclocked en gewoon standaard bios (draai een XP1700 met 512Mb SDRam).
Maar nu die draait, draait ie wel oke. Niet overclocked en gewoon standaard bios (draai een XP1700 met 512Mb SDRam).
die XP1700 krijg je easy op XP1900 zonder probs.
BTW!
nieuwe cheapobios is uit!!!!! -> www.ocworkbench.com/ecs
Gebaseerd op laatste ECS bios.
BTW!
nieuwe cheapobios is uit!!!!! -> www.ocworkbench.com/ecs
Gebaseerd op laatste ECS bios.
Score 33%Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:02:
1e K7S5A dood, 2e onboard-LAN defect, 3e draait nu al 2 weken oke... Een score van 33%... erg crappy dus...
ik dacht dat er maar 256mb per DDR slot in kon?·°|(V)ayDay|°· schreef op 31 oktober 2002 @ 11:09:
Ik gebruik 2 keer 512 mb van Samsung. Soms heb ik een spontane reboot, maar dat zal komen omdat ik het mobo ingesteld heb op cas 2.5, terwijl maar 1 dimm dat aankan, de andere is cas3
[ Voor 0% gewijzigd door Okasha op 05-11-2002 21:53 . Reden: verwijderen v. groet :) ]
1gieg totaal
Verwijderd
Hoi! Ik heb hier ook die plank liggen. Wou een pc voor me meid maken . Dus ik de amd duron 800 erop geflikkert. Siemens 133 geheugen erin en een tnt 16 mb erop. Het enige wat gebeurd is dat de fan draait.
Geen beeld....geen gepiepo niets.
Ik weet dat de overige hardware en ook de voeding goed is omdat ik ze erna op mijn plank getest heb.
wat denken jullie wat het zou kunnen zijn?
Ps.: kan ik op die plank ook een reepje 512 geheugen gebruiken of wil die dat niet?
Geen beeld....geen gepiepo niets.
Ik weet dat de overige hardware en ook de voeding goed is omdat ik ze erna op mijn plank getest heb.
wat denken jullie wat het zou kunnen zijn?
Ps.: kan ik op die plank ook een reepje 512 geheugen gebruiken of wil die dat niet?