[ECS K7S5A] Hoeveel mensen hebben er probs mee?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

k heb hier 3 van die plaatjes :D
2 met lan en 1 zonder lan allemaal rev 1.0 :?

[code]
procies MEM OS cpu cloks
D750 256 XP 760mhz
D1000 512 XP 1099mhz
Xp1600 512 XP 1460mhz

werkt relaxed
:)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Met die bordjes kan je nog eens cheap een pc'tje in elkaar flatzen. :)

Verwijderd

Ik wil dit board samen met een duron 1,2ghz en 256ddr dane elec voor een buurvrouw aanschaffen, als ik de dingen die hier geschreven worden lees begin ik toch te twijfelen.

Zal ik de poging wagen? (Ik heb weinig zin om hem terug te sturen etc etc). Of toch voor een MSI M/B KT3 Ultra (MS-6380E Ver1.0) gaan. Die is 109 euro terwijl het ecs boardje 62 euro is.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Draait hier als een lier => xp1700@1800 => 640 Sdram 3-3-3 => en super stabiel...

Langste uptime 10 dagen en nog wat uren..

[ Voor 0% gewijzigd door mjdejong op 29-08-2002 08:40 . Reden: ingeving.. ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

heb dat bordje ook gehad, 1e instal werkte alles perfect, geen probs. Toen ander os erop, daar begon het. Soundblaster live niet meer te installeren, gehele pc bleef steeds hangen met het opnieuw opstarten. na 20x opnieuw installeren werkte het. Alleen toen kon ik geen spel spelen, dan liep ie steeds vast. Vervolgens weer alles uit elkaar, er weer in installeren, ging eigenlijk prima, tot dat er wat begon te roken en het HEEL erg ging stinkin. Bleek later dat ongeveer de helft van de printbanen doorgefikt waren onder het bordje. O-)
Dat was mijn laatste ecs mobo!
Vriend van me heeft er trouwens ook eentje, daat niets dan lof voor, is sneller dan mijn via bordje! Ik had echt een verrotte tussen de serie zitten! |:(

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Voor m'n pa en m'n broer dat moederbord gekocht... lekker cheap, maar heel goede recensies. Nog geen problemen mee gehad.

Less = more

Verwijderd

Voor mijn pa en voor schoonpa ook een systeempje met een Duron, SDram en dit bordje in elkaar gezet, helemaal geen problemen mee, loopt als een trein! Bij mijzelf ook, maar dan met DDR en een XP1500+

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Hier geen problemen met het bord, AMD TB 1200 (200 Mhz FSB (kopen ?)) er op met 1x 512 en 1x 256 MB SD ram er op (merkloos ja ik weet het, beetje cheap ass ;) ) maar nooit problemen, zolang je je video kaart maar goed aandrukt.

Ow wel 1 probleempje, hij wil niet werken met mijn fasttrack 100 kaart + 4 schijven, en de oorzaak daarvan is mij nog steeds niet duidelijk.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Zo een prima bordje voor mijn duron 700@933 met 512 MB DDR Ram, alles werkt perfect, heb alleen mijn ata 100 raid kaart nooit aan de gang kunnen krijgen

• leonardo1504
  • Niet online
Heb een K7S5A met een Athlon 1800+

Ik heb eigenlijk maar twee problemen, maar die zij wel knap k** :

1. Niet compatibel met een hoop SCSI interfaces. Heb er nu een noname SCSI kaart in en die doet het, maar met bijvoorbeeld mijn ADAPTEC 2940UW, wat toch een goed ondersteunde kaart hoort te zijn, loopt het plankje vast tijdens het booten. ECS autoreplied dat ik bij de retailer moet zijn, de retailer roept ECS..... en ja ik heb de nieuwste BIOS er in zitten.

2. plankje draait maar matig op 133/133. Binnen een kwartier loopt pc-tje zo vast als een huis. Op 100/100 gaat het goed, maar daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht. CPU wordt stressed 46 graden, maar ik denk dat ik het toch maar eens met een extra koeler ga proberen. En ook een vette fan op het geheugen.

Op basis van mijn ervaringen kan ik dit niet echt een geweldig bord vinden, tenzij je er niet meer dan een Duron op gooit. Goedkoop is ie wel.

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

leonardo1504> Wat voor geheugen heb je erin hangen? Cheap OEM geheugen?

Less = more

• leonardo1504
  • Niet online
Jamal schreef op 29 augustus 2002 @ 09:55:
leonardo1504> Wat voor geheugen heb je erin hangen? Cheap OEM geheugen?
Nope best duur geheugen, dacht Samsung. Zou het dat kunnen zijn ???

• charrel
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

moederbord is wel kieskeurig wat betreft geheugen ja, staat ook in de gebruiksaanwijzing en op de site van ze!

• leonardo1504
  • Niet online
hhhhmmmm wat raad je me aan voor geheugen ? en heeft iemand een oplossing om die 2940uw te kunnen gebruiken?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Bord is retegoed!! Draai een xp2000+, 512MB winbond PC2700, GF4ti4200, 140GB aan Hd's, DVD-speler, brander ... absoluut nul problemos ... Zwaar stabiel iig.

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:55
In het begin dat ik het bordje had, had ik regelmatig last van vastlopers en allerlei vage errors.
Mijn voltages schommelden nogal wat en mijn proc werd nogal vlug 60 °C.

Nu heb ik mijn cheap-ass voeding en koeler eruit gekatapulteerd en er een Enermax voeding en een Zalman 6000 AluCu ingestopt... sindsdien geen vastloper meer gehad en superstabiel bordje.

Dus een goede voeding, koeling en geheugen kunnen veel ergernis voorkomen :)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

geen vastlopers niks. top bordje. gewoon versie 1.0 met een redelijk nieuwe bios.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik draai mijn ECS K7S5A+LAN met XP 1600+ 512MB DDR
werkt nogsteeds prima, al ruim 4 maanden zonder probleem

Verwijderd

ik heb ook zo een bordje met een athlon 1700 - geforce4ti 4200 - 256 mb sdram en nog wat zooi

sinds ik een kwaliteits voeding erin heb gezet 99,99 % stabiel _/-\o_

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Nope best duur geheugen, dacht Samsung. Zou het dat kunnen zijn ???
Heb er ook samsung in hangen... geen probs...

Op mijn A7V wel problemen gehad met 133 OEM geheugen... draaide alleen op 95 MHZ :-( Nogal klote... dus maar omgewisseld...

Less = more

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu meer dan een half jaar een K7S5A in combinatie met een AMD XP 1700+ en 1x 512MB Kingston DDR, nooit problemen met gehad. Voor die Kingston-reep had ik 2x 128MB SDR noname, werkte ook altijd perfect. :)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46
ik heb een ECS k7s5a met een athlon 1800+ en 256 mb DDR geheugen erop en het loopt als een trein :)

• leonardo1504
  • Niet online
dat wordt dus een kwaliteitsvoeding en een zware koeler

bedankt !

• Toewan
leonardo1504 schreef op 29 augustus 2002 @ 09:51:
Heb een K7S5A met een Athlon 1800+

Ik heb eigenlijk maar twee problemen, maar die zij wel knap k** :

1. Niet compatibel met een hoop SCSI interfaces. Heb er nu een noname SCSI kaart in en die doet het, maar met bijvoorbeeld mijn ADAPTEC 2940UW, wat toch een goed ondersteunde kaart hoort te zijn, loopt het plankje vast tijdens het booten. ECS autoreplied dat ik bij de retailer moet zijn, de retailer roept ECS..... en ja ik heb de nieuwste BIOS er in zitten.

2. plankje draait maar matig op 133/133. Binnen een kwartier loopt pc-tje zo vast als een huis. Op 100/100 gaat het goed, maar daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht. CPU wordt stressed 46 graden, maar ik denk dat ik het toch maar eens met een extra koeler ga proberen. En ook een vette fan op het geheugen.
1. Raar, wat is precies je probleem met die Adaptec 2940UW ?? Gebeurt dit wanneer je vanaf je SCSI kaart probeert te booten of loopt ie bij het initialiseren van de SCSI kaart al vast ?? Zelf heb ik namelijk een Adaptec 2940 AU op dit bordje zitten en dat kaartje werkt gewoon goed op m'n K7S5A, alleen boot ik er vrijwel niet van.

2. Hmmm, heb er nu ook een XP1800+ erop zitten en hij draait gewoon goed op 133/133. Als ik sommige problemen zo lees lijkt het wel alsof er een slechte serie tussenzit, want zowel bij mij als bij mijn neef vrijwel geen problemen met dit bord. Alleen gaf mijn 3Com 905 TX wat problemen. Volgens mij is mijn bordje wel al een vrij oude, ik heb 'm sinds september vorig jaar.

Verwijderd

IK heb een K7s5a draaien met een duron 1200 en 2x128 SD-Ram (Gratis geheugen gekregen van me pa, werkte niet op z'n DFI Dual PII bordje >:) jammer pa)

Het bordje draait echt rete stabiel, evenals mijn K7s6a ook zo stabiel.

• leonardo1504
  • Niet online
Toewan schreef op 29 augustus 2002 @ 11:48:
[...]

1. Raar, wat is precies je probleem met die Adaptec 2940UW ?? Gebeurt dit wanneer je vanaf je SCSI kaart probeert te booten of loopt ie bij het initialiseren van de SCSI kaart al vast ?? Zelf heb ik namelijk een Adaptec 2940 AU op dit bordje zitten en dat kaartje werkt gewoon goed op m'n K7S5A, alleen boot ik er vrijwel niet van.
Het gebeurt na het initialiseren van de SCSI kaart. Ik krijg de bekende mededeling dat ik op <CTRL-A> kan duwen voor het adaptec menuutje. Als ik dan niet binnen een paar tellen <CTRL-A> duw loopt ie vast. Als ik snel op <CTRL-A> duw krijg ik het adaptec menu en hangt de boel verder ook meteen.

P.S.
Een 2940AU is natuurlijk geen 2940UW. Van dit bord is bekend dat het met een flink aantal SCSI adapters problemen geeft. Voor een aantal controllers is een BIOS update gemaakt, maar gek genoeg voor de 2940UW, een van de meest verkochte adapters ter wereld, niet.

Verwijderd

ff @ topic: ikke heb K7S5A (niet de laatste revisie) weetnie welke uit me kop... maar ik heb m sinds begin januarie 2002 dus kan je nagaan welke revisie ;)
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb niks te klagen want hij doet het PRIMA! :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb hier een bord liggen.
probleem met dat ding is dat ik niet in de bios kan komen van mijn videokaart (wel op andere borden) en mijn TVkaart ondersteund hij niet.

verder is het wel een aardig bordje (hoewel ik mijn 7IXE4 van Gigabyte stabieler vond)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
MBMarduk schreef op 03 december 2001 @ 01:51:
Heb mijne 3-4 weken geleden gekocht via Gistron.
Om verschillende redenen heb ik 'm nog steeds niet gebruikt. (Niet eens uitgepakt)--->

Nou lees ik sinds de dag na mijn bestelling vol ongeloof die beruchte threads in OCWorkbench over flippende BIOS-en en zoekrakende intellingen en verkeerde weerstanden op de mobo en ik vraag mij af:
Is dit nou iets wat ook met anderen hier gebeurt??

Mijn bord is revisie 4 (kleine sticker "4" linksonder), BIOS sticker "K7S5A 105" en de twee "XP" mini-stickertjes naast de CPU-socket.

Help me a.j.b mijn angst weg te nemen (of juist bevestigen) opdat ik die nou uitpak of doorverkoop.
Zit hier nog met een P200mmx, dus...

(Terugsturen gaat nie: Gistron stuurde geen bonneke mee en kreeg 0 op rekest via e-mails...etc. Wil trouwens geen gezeik meer met ze. Just tired.)
Geen probleem. Ik heb hem gehad met een Xp 1800+ werkte perfect. Geen gekke vastlopers ofzo. Er is nooit iets geks gebeurd. Alles werkte normaal. Zelfs kreeg ik mn 1800+ naar een 2000+ :D

Dus :D

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik heb 2 machines met dit bordje. Mijn primaire systeem heeft een 1.4GHz Athlon, en 768MB ddr, de andere heeft een 1.2 Duron met 256 sdram. beiden draaien als een trein.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Ik heb in het begin wel problemen met de K7S5A gehad. Mijn computer liep altijd tijdens 3D-spellen na een paar minuten vast. Toen heb ik de chipsetkoeler opnieuw erop bevestigd maar nu met koelpasta ertussen (deze tip gelezen op het ocworkbench-forum). Sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb er 3 systemen mee gebouwd. 1te hiervan is van mij. Allemaal doen ze het perfect. Nooit iets mis mee geweest. Alleen met een PCI videokaart stottert het geluid.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Top bordje (moest hem alleen OC-en om hem stabiel te laten lopen) ;)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb er hier 3 computers mee uitgerust.

ecs k7s5al + AthlonXP1800+ +256mb pc2700 samsung 133/133 >>Werkt perfect
ecs k7s5al + Duron 1200mhz + 256mb pc133 no-name 100/100 >> Goed ,alleen geheugenprobs op 100/133
ecs k7s6a + AthlonXP1800+ + 256mb pc2700 samsung 133/166 >> Werkt perfect

Werken allemaal gladjes. Op een klein probleempje na , als de k7s5al + de duron op fsb=100mhz en mem=133mhz gezet wordt wordt ie instabiel. Als ie op fsb=100mhz en mem=100mhz is compleet stabiel.

Me 4de ecs'je is onderweg , k7s6a + duron 1200mhz. :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Bartjuh schreef op 29 augustus 2002 @ 19:25:
Ik heb er hier 3 computers mee uitgerust.

ecs k7s5al + AthlonXP1800+ +256mb pc2700 samsung 133/133 >>Werkt perfect
ecs k7s5al + Duron 1200mhz + 256mb pc133 no-name 100/100 >> Goed ,alleen geheugenprobs op 100/133
ecs k7s6a + AthlonXP1800+ + 256mb pc2700 samsung 133/166 >> Werkt perfect

Werken allemaal gladjes. Op een klein probleempje na , als de k7s5al + de duron op fsb=100mhz en mem=133mhz gezet wordt wordt ie instabiel. Als ie op fsb=100mhz en mem=100mhz is compleet stabiel.

Me 4de ecs'je is onderweg , k7s6a + duron 1200mhz. :)
super zijn ze zonder zooi en dingen die je niet gebruikt voor een leuke prijs :)

heb ook behoorlijk wat boards van ecs in elkaar gezet en getest en super stabiel altijd

Altijd waren het hier driver probleempjes als er iets mis was.. dus nix mis mee dus ! :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep al tig systemen gebouwd op basis van de Ecs K7S5A en de K7S6A en ze draaien allemaal super stabiel. Ben wel eens een probleemje tegen gekomen zoals een slechte bios batterij en een mobo die onstabiel was in kombinatie met een bepaalde videokaart. Maar kep ze allemaal stabiel gekregen en werken als een trein.

Gewoon opmaken dus... Ideaal bordje voor een lage prijs.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Heb hier een ECS K7S5A in combinatie met 512MB PC2100 Kingston DDR Ram en een Athlon 1133 Mhz, werkt al een jaar perfect, alleen flashen een keer een probleem gehad maar dat kwam door een brak diskettestation, verder prima bordje!

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

kheb hem hier draaien met een tb1200 en 512 mb sd-ram (via only :( ) draaien, khoop volgende week mun 2200+ binnen te krijgen. kijken wat hij doet :P

Verwijderd

Nogal onduidelijk allemaal, de één vindt het een supergoed bord en de ander wil zo snel mogelijk een nieuwe ;)

Ik denk dat de controle bij ECS niet zo goed is en dat er daardoor ook heel wat "slechte" mobo's tussenzitten, maar ze zijn daardoor ook lekker goedkoop :)

Ik heb er zelf goeie ervaringen mee (afgezien van wat kleine probleempjes)

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb eerst 1 bordje gehad en geen enkel probleem mee gehad, lekker snel en stabiel. Toen ging de geheugeninterface kapuut. Die heb ik geruild voor een nieuwe.
Rete-stabiel! Maaaaar.... toen ging ik eens wat zippen, acen, rarren enz. Toen kwamen er fouten in de archieves. Dus moest ik eens gaan testen met memtest, en ja hoor: miljoenen fouten! ARGH!
Dus, ik heb er totaal geen last van, BEHALVE als ik ga inpakken. Dus wil ik hier iedereen waarschuwen en ook oproepen om het zelf eens te testen!
Nu heb ik de FSB en mem van 133 naar 100 terug moeten zetten.
En het rare is, dat ook mijn Athlon 800 niet op de hoogste FSB wil werken! Dus die wil niet op 100 MHz werken!

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

Nog even volhouden en dit topic bestaat 1 jaar!!!!!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Mijn XP1600+ met 256MB SDRAM draait goed op dit bordje.

De eerste twee weken heb ik geploeterd om de boel stabiel te krijgen. Dat is toen niet gelukt, een ander (nieuw dus) exemplaar van de dealer deed het daarna gewoon prima.

Ik gebruik nu mijn bordje ongeveer een half jaar geheel zonder problemen. :z :)

[ Voor 0% gewijzigd door StratoFarmer op 29-08-2002 23:31 . Reden: was te onduidelijk ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 23:27:
Nog even volhouden en dit topic bestaat 1 jaar!!!!!
Ik had het wel door.
Maar het is nog steeds een hottopic, want ze worden nog steeds in grote aantallen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een k7s5a met 1800+ en een k7s6a met 2100+ in elkaar gestoken,beiden , oem(!) ddr , schijnen allebij nog perfect te werken, geen enkel probleem mee gehad bij het installeren! als je'm niet uitpakt, stuur hem maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 19:54

nrg

Ik heb een K7S5A (CheepoBios 1.0) met 1700+@1900+ en 256MB PC2100 en het werkt perfect :)

Oja, nog even toevoeging: ;)
Eerst wilde ik 'm niet kopen omdat m'n pa er ook een heeft, daar hebben we een hoop problemen mee gehad. Was er een in een gele doos (schijnen allemaal slecht te zijn), en dat ding werkte dus erg slecht. Toen we 'm kregen zat er geen BIOS in de BIOS chip, die heb ik er nog in moeten flashen met AMIBOOT.ROM, en daarna was 'ie erg instabiel.
We hebben 'm teruggestuurd een een versie in een groene (!) doos gekregen. Die deed het wel goed.
Toen ik echter in de winkel voor de keuze van mobo stond was ik niet van plan deze aan te schaffen. Totdat de verkoper de sticker op de doos van THG liet zien met: "This motherboard provides much better value than any AMD760, ALi MaGik or KT266 board can offer.". Toen was ik dus om, heb 'm gekocht en ben er nu erg tevreden over :)

[ Voor 0% gewijzigd door nrg op 30-08-2002 09:34 . Reden: Vage zinsopbouw in toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27

Metro2002

Memento mori

enige problemen die je kan krijgen is dat de chipset te heet wordt. dit gebeurt alleen als je 2xsdram modules gebruikt :7
vandaar dat ik nu een msi k7t turbo2 plankje heb en mijn k7s5a verkocht heb aan me zussie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Iedereen die hier heel tevreden met zijn K7S5A is, raad ik toch even aan om memtest-89 te draaien of een aantal grote rar-files te maken en opnieuw uit te pakken!
Want ik dacht ook dat alles flex was, totdat ik ging rarren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Een zip file van 220 MB is dat genoeg ?? Of moet het groter ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik had enkele spellen gezipt, Emperor, Half-life+CS, Red Alert 2 en Baldur's gate 2 ofzo en toen kwam ik erachter dat 3 van de 4 archieves ni meer goed waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik heb een K7S5A gehad met een Duron 1200 en die heb ik na drie weken weer verkocht. niet alleen vanwege de problemen hoor, maar ik vond de prestaties toch ook wel wat tegen vallen.

problemen: met sommige spellen dikke vastlopers, vooral met F1 2000, wat ik nog wel regelmatig speelde en onwijze schokken tijdens het afspelen van DVD'tjes.

toen een Gigabyte GA7vrx gekocht (met VIA chipset) en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. ervoor had ik een MSI K7 Turbo en dus ook een VIA chipset en daar heb ik ook 0 problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
De plank is instabiel met duron 1200hmz op 100FSB en geheugen op 133.
mem is PC133 maar boven de 100 krijg ik lockups in W2K.
Linux op de machine geeft geen probs op 100/133.

Cheepo bios of gewone maakt hier ook niet uit, lockups blijven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

kep me K7S5A nu bijna een jaar en ik heb nooit problemen gehad met dit bord. kep zelfs overgeklockt (fsb op 146) en dat trekt ie al maanden uitstekent. (zie sig. voor specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ik ben helemaal wild van ecs sis based bordjes en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. toch al minstens 10 verkocht ofzo. zelf heb ik een k7s6a. helemaal top. gewoon inpluggen, aanzetten, en stabiel draaien. dat zoek ik in een moederbord.

het schijnt dat ze gevoelig zijn voor slecht geheugen en voedingen. zou kunnen. oem geheugen verkoop ik al jaren niet meer door gezeik in het verleden. en hier hangt een antec voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al 18 systeempjes met dit bordje gebouwd en tot nu toe is er niemand terug gekomen omdat hij "vaag" deed.
No Probs

ps. Proc.'s voor die systemen varierden van duron 800 tot XP 2000+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
Ik heb in me thuisnetwerk 2 van die mammaplanken in gebruik. Een is uitgerust met een Thunderbird 1Ghz (266bus) en de andere met een XP1600+, beiden hebben 256 MB DDR erin liggen en ik heb nog nooit enig probleem met deze moederborden gehad.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

zo zie je maar weer hoe dit allemaal per geval verschilt. ik heb dus wel probs. gehad met dit ding, terwijl de rest dat niet of nauwelijks heeft en de MSI waar een heleboel mensen problemen mee hadden heeft bij mij altijd perfect gedraaid. daarom word ik altijd zo gek van topic's waarin mensen vragen als "is deze goed of moet ik de ander nemen?" stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Grmbl.. na 3 x een defecte te hebben gehad ben ik overgestapt op MSI.

Voor mij geen ECS meer.. :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 20:36
Nog nooit problemen met een ECS K7S5A gehad, alleen 1 keer toen ik OEM zooi gebruikt had, dat wou zelfs niet op cas2 in een Celeron 433 met i440BX lopen :(

Heb nu zo'n 6 ECS K7S5A bordjes verkocht in een systeem, 3 gelijksoortige uATX bordjes met SiS730S chipset, en type dit nu op mn eerst gebouwde ECS K7S6A. Geen enkel probleem met ECS/PC CHIPS.

Mooie van de ECS K7S6A:
- goedkoop
- snel
- normaal formaat (K7S5A paste niet in elke kast :( )
- Multiplier overclocking support met jumpers (iig beter dan MSI 6330 die de MP vergeet na het instellen)
- FSB overclocking, zelfde opties als een CheapoBIOS voor de K7S5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Idd, same here, alles werkt zoals het hoort en al die geruchten enzo zijn verzonnen ofzo, ik snap ook niet hoe mensen erbij komen. Het plankje is prachtig, werkt perfect en is niet de top van overclockbaarheid maar hij draait hem toch lekker over :)

Ik heb een hele late versie omdat hij nogal nieuw is, 3.1a. Ben er zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Lord_Asswipe schreef op 29 augustus 2002 @ 23:12:
Ik heb eerst 1 bordje gehad en geen enkel probleem mee gehad, lekker snel en stabiel. Toen ging de geheugeninterface kapuut. Die heb ik geruild voor een nieuwe.
Rete-stabiel! Maaaaar.... toen ging ik eens wat zippen, acen, rarren enz. Toen kwamen er fouten in de archieves. Dus moest ik eens gaan testen met memtest, en ja hoor: miljoenen fouten! ARGH!
Dus, ik heb er totaal geen last van, BEHALVE als ik ga inpakken. Dus wil ik hier iedereen waarschuwen en ook oproepen om het zelf eens te testen!
Nu heb ik de FSB en mem van 133 naar 100 terug moeten zetten.
En het rare is, dat ook mijn Athlon 800 niet op de hoogste FSB wil werken! Dus die wil niet op 100 MHz werken!
Denk dat je gewoon slecht geheugen gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Denk dat je gewoon slecht geheugen gebruikt!
Ik denk van niet!! Ik heb Micron 256 MB DDR. Maar ik heb ook al 6 andere modules geprobeerd! Zowel SD als DDR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Lord_Asswipe schreef op 30 augustus 2002 @ 17:59:
[...]

Ik denk van niet!! Ik heb Micron 256 MB DDR. Maar ik heb ook al 6 andere modules geprobeerd! Zowel SD als DDR!
Raar ,heb net 35 minuten memtest-86 gedaan en helemaal nix geen fouten ,werkt gewoon perfect !!

Ik heb trouwenz 256mb 333mhz DDR cas2.5 van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Laatst online: 07-09 21:35
even een tip voor de mensen met problemen, er is weer een nieuwe bios update uit, en bij mij heeft het up to date houden van de bios van dit bord veel gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb er twee; met allebei geen problemen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Oeps dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik draai nu de Overclock BIOS Versie 0809 Beta, Lan versie met Fastwrites:

http://www.ocworkbench.com/bios/ecs/k7s5a/Chb0809f.zip
Ondersteunt Athlon XP 2400+ en 2600+ :P Ik draai nu een XP1800+@2000+ (1683MHz)

Dit is trouwens ook een heel handige K7S5a Pagina (Forum)
http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum&f=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

heeft dit bord ook sensoren vor de fans en temperaturen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Waterlelie schreef op 02 september 2002 @ 00:29:
heeft dit bord ook sensoren vor de fans en temperaturen?
Temperatuur zeker... fans volgens mij ook..

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Dit is mijn 2e k7s5a en allebei hadden ze in de 1e 2 weken de neiging om de bios instellingen te vergeten, geloof dat het met het batterijtje te maken had. Na een poosje deden ze het wel gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Novah schreef op 30 augustus 2002 @ 16:19:
Idd, same here, alles werkt zoals het hoort en al die geruchten enzo zijn verzonnen ofzo, ik snap ook niet hoe mensen erbij komen. Het plankje is prachtig, werkt perfect en is niet de top van overclockbaarheid maar hij draait hem toch lekker over :)

Ik heb een hele late versie omdat hij nogal nieuw is, 3.1a. Ben er zeer tevreden mee :)
Oh verzonnen? ruilen met mijn bordje dan? Durf je zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met de K7S5A, wel nieuwste bios erop, met amd xp1800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
In windows totaal geen problemen, maar met het opstarten van de PC is het gewoon K*T. Het detecteren van de schijf (IBM 20 Gig) duurt echt veel en veel te lang. Ik heb de user en auto settings geprobeerd, jumpers staan goed en kabels zijn goed aangesloten. De schijf is een jaar oud en komt uit een andere computer waarin hij perfect werkte. Wel is het dus zo dat als de pc eenmaal opgestart is deze perfect werkt. Er zit verder een nieuwe lite-on dvd in, compaq geheugen 256MB, en dus de K7S5A met lan revisie 3. Nieuwste bios geflashd, maar geen verandering in de situatie. Daarnaast is het zo dat bij de eerste keer opstarten dat hij de schijf helemaal niet detect, vervolgens reset en dan werkt het wel, maar duurt het dus heel lang voor hij de schijf vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Iemand ook last van kraakjes (heel af en toe) met de sb128 bij het afspelen van audio cd's(bij mp3 doet tie het goed)

ja, onboard staat uit, net als seriel, parrallel, gameporten....edit: tis een 3.1a

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 15:26:
Hier ook geen problemen met de K7S5A, wel nieuwste bios erop, met amd xp1800+
welk bios heb je?, die van mij is van april dit jaar(lijkt me wel dat alle foutjes eruit zijn toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
K7s5a met XP1800+ en 2 128 MB no-name SD-RAM sticks: het eerste bordje vergat enkele malen spontaan zijn CMOS instellingen. Omgeruild en het nieuwe werkt wel goed. De afgelopen 2 maanden 1 of 2 keer 'iets raars' (crash, slecht booten,..) Alleszins stukken betrouwbaarder dan mijn vroegere crappy Soyo 486 bord. Ik draai uitsluitend W2K. Ik ben ook nog altijd sceptisch maar ik heb al teveel reviews van tevreden gebruikers gelezen om te durven stellen dat het een slecht bord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Koekoeksclocker schreef op 04 september 2002 @ 00:11:
K7s5a met XP1800+ en 2 128 MB no-name SD-RAM sticks: het eerste bordje vergat enkele malen spontaan zijn CMOS instellingen. Omgeruild en het nieuwe werkt wel goed. De afgelopen 2 maanden 1 of 2 keer 'iets raars' (crash, slecht booten,..) Alleszins stukken betrouwbaarder dan mijn vroegere crappy Soyo 486 bord. Ik draai uitsluitend W2K. Ik ben ook nog altijd sceptisch maar ik heb al teveel reviews van tevreden gebruikers gelezen om te durven stellen dat het een slecht bord is.
En jij hebt dus geen kraakjes heel af en toe bij het afspelen van audio cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Waterlelie schreef op 03 september 2002 @ 23:56:
Iemand ook last van kraakjes (heel af en toe) met de sb128

ja, onboard staat uit, net als seriel, parrallel, gameporten....
Nee, geen problemen mee gehad, maar er zijn een aantal verschillende versies van deze kaart. Ik heb een vrij oude 4 speaker versie, maar onder XP krijg je 4 speaker support niet goed aan de praat. Ten opzichte van een Live vind ik een SB 128 PCI maar een beetje een crapkaart maar de onboard sound is toch nog wel wat crapper.

Maar ja, je kan niet alles hebben voor dat geld he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Toewan schreef op 04 september 2002 @ 00:18:
[...]

[KNIP]

Maar ja, je kan niet alles hebben voor dat geld he. :)
nee, maar iets simpelsals een audio cd......

Hij doet het alleen bij audio cd's, met mp3 3 doet ie het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n plankje en heb verscheidene vrienden en kennissen die een goedkope upgrade wilden, geholpen aan een systeem gebouwd rondom zo'n moederbord. En die verschillen van 1200MHz Duron 1200 MHz T'birds tot aan 1400 MHZ T'birds. Geen problemen! Simpel, goedkoop en degelijk werkend plankje. De ellend die je met bijvb. de A7V-serie van Asus hebt (uiteindelijk wel opgelost na talloze BIOSupdates) heb je gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geen problemen met K7S5A en AMD XP2200+, 512 Mb PC2100 van Samsung. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocca
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb zelf ook een K7s5A, nu zo'n jaartje denk ik. In het begin had ik wel es problemen dat hij de 2de ide niet wou herkennen. Nu geeft ie geen problemen meer, omdat ik een nieuwe HD in de 2de ide heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb m ook, rockstable :) Ik haal met gemak uptimes van 2 weken onder 2k en XP onder zware load :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 21-07 14:51
werkt hier perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Niet online
hij doet het hier ook lekker hoor...
ik had een uptime van 120dagen met mijn server... gereboot voor SP3 en toen hield mijn oude 3 gig os schijfje er mee op :)
daarna ook maar meteen de mobo's omgewisseld (nu met ddr is ie sneller dan mijn msi turbo) en ook onder games enzo doet ie het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet meer of het een BIOS reset was en of het ook met de 1Ghz TBird-c was.

Heb de L versie. Problemen leken op HD te duiden. Een heleboel files hebben 2030 als jaartal in de datum. XP1800+ erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook perfect, gelijk de eerste keer al alles aan de praat gekregen, zelden zo'n stabiel bordje gehad. Nog geen enkel probleem tegengekomen.
Uptimes van meer dan een week en dat onder win me! :*) zegt toch wat over de stabiliteit van het bordje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Laatst online: 22-07 11:59

Teun

Was YoMaN

Geen problemen hiero. 2X 256 mb DDR noname geheugen. Ik moest de eerste keer mn videokaart er wat dieper in doen omdat ik geen beeld kreeg

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eergister een K7S5A gekocht.
Installatie verliep vlekkeloos. Netjes opkomen bij eerste boot. Settings netjes aangepast. Rebooten en lopen, geen probleem.
Totdat ik het systeem uitzette en weer aanzette. Het systeem start wel maar boot niet, na een BIOS reset loopt ie weer. Weer settings aangepast, volgens de instructie. Helaas na de volgende Power down weer zo vast als een huis.
Ga vandaag maar een ander mobo halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heefd het sltijd perfect gedaan alleen onboard sound is kut kan geen koptelefoon er in proppe dan is het geluid te zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Hier werkt ie ook perfect al wou ie geen Duron 1200 slikken. Athlon tb 1GHz wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Kan iemand even testen of die met een audio cd, na een paar minuten af en toe krakt?

Na 3 of 4 nummers bigint hij bij mij te kraken af en toe om de 20s minimaal..

Kan ik dit bord, wat ik eergisteren heb binnengehad gelijk inruilen bij europc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai hem met een athlon xp 1600+ en 512 mb corsiar pc2100 ddr en het werkt perfect zelf's het onboard geluid en lan werken vlekkeloos.
ik geef hem een dikke 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

he dutchtubby, zou je mijn vorige post eens willlen doorlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

3 borden tegelijk gekocht. 1x duron 800 1x duron 900 en een xp 1600 met de xp 1600 heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. met de duron 800 deet en doet de onbord sound het niet (bij de xp gebruik ik die niet dus daarvan zou ik het ook niet weten.) en bij de duron 900 heb ik last van het flippende bios probleem. Ik heb hem nou al 3 keer moeten HOTFASHen dus ik heb geluk dat ik meerdere de zelfde bioschips heb anders werd dit al gouw een duur grapje als je die los moet bestellen.

Al met al zou ik dus geen ECS moederbord kopen maar gewoon een asus of msi. Ik heb al veel computers gebouwd maar nog nooit problemen gehad met een asus of msi moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Leest iemand hier wel eens wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Waterlelie schreef op 04 september 2002 @ 16:56:
Leest iemand hier wel eens wat?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

ik weet dat ik niks mag eisen maar ik vraag al 2 dagen of iemand even een audio cd wil afspelen omdat diegene mij daarmee enorm helpt

Maar er wordt gereageert als zijnde ik nie besta, daar dit niet klopt vroeg ik mij af of iedereeen alleen maar schrijft en niet leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ik heb hier een vastlopen in 3dmark2001 v.330 ZONDER patch

Ik heb dan 2*256 mb kingston (met infinionchippies)

Hij loopt niet vast met 1 reepje (maakt niet uit welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Ik heb het ff voor je getest: Kraakt niet :) 2 cd's gespeeld; 1 cd-r, 1 origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

kutkip schreef op 04 september 2002 @ 17:30:
Ik heb het ff voor je getest: Kraakt niet :) 2 cd's gespeeld; 1 cd-r, 1 origineel.
Du bist ein Ubermensch. O+ geweldig!

nog even een vraagje,.....welke driver gebruikt je?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste