Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ECS K7S5A] Hoeveel mensen hebben er probs mee?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MBMarduk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Heb mijne 3-4 weken geleden gekocht via Gistron.
Om verschillende redenen heb ik 'm nog steeds niet gebruikt. (Niet eens uitgepakt)--->

Nou lees ik sinds de dag na mijn bestelling vol ongeloof die beruchte threads in OCWorkbench over flippende BIOS-en en zoekrakende intellingen en verkeerde weerstanden op de mobo en ik vraag mij af:
Is dit nou iets wat ook met anderen hier gebeurt??

Mijn bord is revisie 4 (kleine sticker "4" linksonder), BIOS sticker "K7S5A 105" en de twee "XP" mini-stickertjes naast de CPU-socket.

Help me a.j.b mijn angst weg te nemen (of juist bevestigen) opdat ik die nou uitpak of doorverkoop.
Zit hier nog met een P200mmx, dus...

(Terugsturen gaat nie: Gistron stuurde geen bonneke mee en kreeg 0 op rekest via e-mails...etc. Wil trouwens geen gezeik meer met ze. Just tired.)

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 11:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Werkt prima bij mij (in een simpel systeem met Duronnetje en 256MB PC2100).

• Tijger
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Hier ook met een Duron 750 eentje in elkaar gezet voor moeders, 0,0 problems maar ook niet mee lopen spelen, geen OC's dus mischien is dat waarom.

Vondt het een perfect werkend bordje.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Grappig, iedereen gooit er hier een Duron in.

Ikke ook, Duron 700 met 128 MB SDRAM. Werkt nu iets van een week, en goed.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie specs- ik heb er ook een Duron in gegooid.

Nog geen problemen gehad, BIOS geflashed, XP erop zonder enig probleem.

Bij een vriend van me hebben we wel een DOA K7S5A gehad, maar dat kan altijd gebeuren (plus dat ik zijn kast lichtelijk verdenk van kortsluiten...).

Maar goed, als je niet een BIOS update doet voor naar een NTFS systeem over te gaan vraag je om problemen.

Toch denk ik dat de indruk dat hier zoveel problemen mee zijn komt doordat zoveel tweakers hem hebben- vgl. d ABIT KT7(A) of de Asus CUSL2-C - daar hoor je ook veel gedonder over, maar ook gewoon omdat het populaire plankjes zijn.

Soittakaa Paranoid!

• smallblock
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 03-06 16:13

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Don't worry, be happy.
Vorige week eentje gekocht en draait hier prima met een XP1600+.
Nix mis met dit bordje hoor.

Had hiervoor een Asus A7V133 en een A7V, veel meer gedonder mee gehad. Uiteindelijk draaien die ook prima, daar niet van

Leuke lamp, overigens !!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

quote:
Op maandag 03 december 2001 02:52 schreef keeper het volgende:
Grappig, iedereen gooit er hier een Duron in.

Ikke ook, Duron 700 met 128 MB SDRAM. Werkt nu iets van een week, en goed.
Was eigenlijk (nou ja niet eigenlijk, nogal stevig) van plan om deze week een ECS'je met een XP en DDR te gaan halen ter vervanging van mijn KT7a met 1000/266 :)

Maar als je goed en goeikoop wil, tja, een Duron met ECS kan je moeilijk omheen dan, onder de 500 piek klaar voor Ram, mobo en cpu.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• rdluca
  • Niet online
Ik heb zelf veel problemen de K7S5A gehad. Van beschadigd systeem register bij iedere cold boot, beschadigde bestanden mislukkende CD-R/RW's en noem maar op. Dat was met een Athlon 1.4/266.
Precies de problemen die je in de topic van MrAthlon op OCWORKBENCH kan lezen. Met sdram ging het nog wel maar nimmer probleemloos. Toen ik sdram verruilde voor 2*256 PC2100 Crucial namen de problemen alleen maar toe. Ik heb drie verschillende K7S5A geprobeerd maar het gezeik bleef. De zaak waar ik hem heb besteld, Aaarde-Computers kende de problemen een deed totaal niet moeilijk met omruilen en ik heb nu dan ook een MSI K7T266A Pro2 die vanaf de eerste seconde probleemloos werkt.
Anderen hebben weer geen problemen met dit board dus het is misschien een kwestie van geluk hebben.

Sowieso kan je op grond van de wet kopen op afstand je bestelling zonder opgaaf van redenen annuleren en je board terugsturen.

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
ik heb een ECS gekocht en op het begin veel probs mee gehad, use the search Bar-Le-Duc en lees maar.

Bleek cpu brak te zijn... (iemand nog TB1.2ghz sleutelhanger kopen?)

Nu draai ik TB1000/100 en doet het prima, je moet de AGP kaart goed aandrukken, dat veroorzaakt echt veel problemen hier en daar.

Prima snel en stabiel systeem. Ik draai nu koe met 3,54mkeys/s stressen 49 graden (koe en 3dmark uurtje lang) En icm Geforce 2mx :r toch nog 5600 3d marks 2000. (2001 moek nog proberen)

Kortom :9~

Origin: F0kk13n4t0r

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:06
Ik heb ook zo'n bordje besteld bij Gistron i.c.m. een Athlon 1700+.
Bordje is dezelfde revisie als degene die jij hebt en het draait echt perfect.

Zo stabiel als een huis, het bord bevalt me nu al stukken beter dan de Asus A7V-133 die ik hiervoor had.

• uVo494
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:18

uVo494

................

Draait hier al een maandje naar volle tevredenheid. Nog 0,0 problemen mee gehad, je moet alleen niet met het bios gaan lopen rotzooien als het niet nodig is! :z

Lian-Li PC65, PIV 2GHz@2,4GHz, 512MB DDR PC2700 Samsung, Asus P4S533, Samsung 171P Porsche Design 17" TFT, Asus GF4 TI4200 128MB, WD 800JB 80GB, NEC DVD+/-RW, Toshiba 16x DVD, Logitech Cordless Optic

• DeX
  • Laatst online: 15-07 19:11
Bij mij zit er een 1 GhTz TB in... met 640 mb Ram...

No problems!

• KawaFD
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-03-2013
Ook hier icm een 1Ghz Tbird draait dit bordje erg stabiel.
Enkel het koude booten wilt nu en dan es mislukken, maar binnenkort steek ik een Athlon XP en dan zouden de problemen moeten opgelost zijn.

• gabberjoost
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 15:24
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

(iemand nog TB1.2ghz sleutelhanger kopen?)
Ja, misschien wel. Wat wil je ervoor hebben? :)

En ik heb ook een K7S5A als server/typdoos. Hij is erg stabiel, maar niet erg snel. Ik heb er 256 mb crucial DDR in zitten, maar haal met sisoft sandra de zelfde score's als met sd-ram :(. Ook denk ik dat de harde schijf niet op volle toeren draait, zeg maar. Hij ratelt meer dan vroeger (op ander mobo) als ik een progje opstart.

• MOPyvis
  • Laatst online: 17-02-2010

MOPyvis

eens...

Hier lukt het maar niet om het bord aan de praat te krijgen met een AGP-kaart onder windows. Drivers gedownload en geinstalleerd, BIOS geflashed; niets wilt baten.

De symptomen: pc boot gewoon met AGP-kaart in text-mode; gaat daarna netjes over in standaard VGA, en loopt consequent vast tijdens het starten van windows (win98, win2k of winXP).

Het lukt wel om met VGA-mode (640x480) in windows te komen, maar bij het veranderen van de resolutie, kleurdiepte of ook maar iets dat de videokaart aangaat loopt 'ie compleet vast, en produceert een scherm vol text-karakters (niks grafisch dus).

Dat is met een Leadtek GF2MX400, mijn TNT2 wilt het bord niet eens erkennen als videokaart; en beide kaarten werken zonder problemen op mijn Epox8KTA3...

Een antieke PCI-videokaart geeft geen enkel probleem. Iemand dit eerder gezien en een mogelijke oplossing/hints in de richting van?

"Your ideas intrigue me and I wish to subscribe to your newsletter"

• MBMarduk
  • Niet online
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:43 schreef vassago het volgende:

Zo stabiel als een huis, het bord bevalt me nu al stukken beter dan de Asus A7V-133 die ik hiervoor had.
KIJK, zo'n statement vind ik geweldig!
(Alhoewel, de statistieken bewijzen dat het nog DOA kan zijn...)

Zelfde rev en XP en Gistron (= denk ik zelfde batch uit fabriek?)

Keeping my fingers crossed!:D

Thanx aan iedereen voor alle replies, hebben we allemaal iets aan...keep 'em coming.

• MBMarduk
  • Niet online
quote:
Op maandag 03 december 2001 11:52 schreef MOPyvis het volgende:

Hier lukt het maar niet om het bord aan de praat te krijgen met een AGP-kaart onder windows. Drivers gedownload en geinstalleerd, BIOS geflashed; niets wilt baten.

.....
Misschien je BIOS op de factory standaard zetten, of zelfs op alleerlaagste nivo?
Misschien dat 'ie de voltages van AGP 1x verwisselt met 4x ? (scheelt de helft IIRC)
Goed aanstampen die kaart, of loshalen/contacten verschonen met alcohol :?

• larsieboy
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17-05-2008

larsieboy

pffrt

Ik draai hier vrijwel probleemloos en rete stabiel! Ik heb zelfs de onboard sound aan de gang gekregen ;) . Is bij the way niet erg geweldig.
Enkel zo nu en dan vergeet hij alle biosinstellingen :? ik denk dat ik er zoeentje heb met een bijna lege cmsos batterij. Ik ge hem maar eens vervangen!

TB1400, K7S5a, V7700Deluxe, 256MbDDR, 40Gb Dmax 60, Compaq 19' trinitron, Audigy,

• larsieboy

larsieboy

pffrt

Volgens my heb je hem al uitgepakt dus je kunt hem op zijn minst ff proberen :)

TB1400, K7S5a, V7700Deluxe, 256MbDDR, 40Gb Dmax 60, Compaq 19' trinitron, Audigy,

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:38
Ik heb er nu 2 versleten. Beide konden er niet tegen als je de STEKKER er voor langer dan 24u eruit trekt. Dus gewoon uit aan het stopcontact gaat prima, maar trek em uit het stopcontact voor 24u en hij gaat nooit meer aan. Eeerste bord was toen helemaal hopeloos, tweede bord was NVRAM kwijt e.d. .. ik heb nog wel een pic ergens.. es uploaden, momentje..

Dusss, ik krijg nu een MSI KT266A bord voor in de plaats. Me zwager heeft ook vage opstartproblemen (moet eerst halve minuut aan staan zonder beeld enzo en gaat daarna pas doorstarten), maar die doet het op zich nog wel. Bij Gistron sprak ik een gast die het zelfde probleem ook had, en de eerste keer wist die kerel me te vertellen dat ze echt een hele berg van die borden terug hebben moeten sturen :(

http://212.58.175.71:5080/nonvram.JPG

Zoals jullie zien staat er bij het geheugen zeg maar een kewle melding:
No NVRAM. Wat zoiets betekend als, je hebt een bios, maar geen plekje om je settings te bewaren. Klopt ook, flashen ging prima, maar er veranderde niets. Als je dan ook nog je instellingen wilde veranderen, ging dat niet. Een enkele keer na een reset ging ie niet meer aan, moest ik jumpertje doen. Op de 1400mhz waar ie op hoort werkt ie sowieso niet.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Artcore
  • Niet online
Uitpakken die zooi >:)

• BoeMan
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2005

BoeMan

Ik ben de BoeMan

ik heb onlangs met een aantal vrienden een K7S5A(LAN) gekocht om als simpel servertje te gebruiken.

Ook wij hebben het mobo bij Gistron gekocht, maar we zijn er al snel achter gekomen dat die van ons dus WEL die bug heeft :'(.
Als we de plank op 133/133 laten draaien krijgen we met Memtest86 miljoenen errors in het RAM (RAM is 512 Mushkin PC2100, hebben ook ander RAM geprobeerd, problemen bleven). Maar als we de plank op 100/100 lieten lopen ging alles prima.

Andere vreemde dingen, Win2K installeerd NIET met meerdere partities, wel met 1 grote. Linux Mandrake installeerd goed (op 100/100 dan), en Linux RH7.0/7.2 en de nieuwste Debian willen helemaal niet installeren :'(.

Wij hebben ook een bord met een "4" stickertje (maar volgens mij is dat niet de revisie)

edit:
er zit een AthlonXP 1500+ op

I fart in your general direction

• NiGeLaToR
Trouwens, doe es search op K7S5A .. ik vond 140 topics, met uiteenlopende problemen. Vind wel veel topics met problemen in dezelfde richting voor dit mobo. Ik heb zomaar het gevoel dat er iets niet klopt. Misschien is er een batch niet goed en een batch wel goed?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Xandrios
  • Laatst online: 10:46
quote:
Op maandag 03 december 2001 17:47 schreef nigelator het volgende:
Trouwens, doe es search op K7S5A .. ik vond 140 topics, met uiteenlopende problemen. Vind wel veel topics met problemen in dezelfde richting voor dit mobo. Ik heb zomaar het gevoel dat er iets niet klopt. Misschien is er een batch niet goed en een batch wel goed?
het is ook een zeer populair bordje he....

hoe meer mensen hem hebben, hoemeer problemen. je moet kijken hoeveel % er uitvalt :)

overgins heb ik hem draaien met een AthlonXp 1600+ @ 1575 mhz, ZEER stabiel, en fuckin snel :)

• nonokia
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
ook hier geen problemen met de k7s5a met een tbird 1200/266, zeer stabiel en niet overgeklokt en met standaard bios en 256mb sdram.

• NiGeLaToR
quote:
Op maandag 03 december 2001 18:25 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

het is ook een zeer populair bordje he....

hoe meer mensen hem hebben, hoemeer problemen. je moet kijken hoeveel % er uitvalt :)

overgins heb ik hem draaien met een AthlonXp 1600+ @ 1575 mhz, ZEER stabiel, en fuckin snel :)
Isook zo.. maar ken voor 1 mobo te veel mensen met te veel problemen. Zoals ik er zelf al 2 versleten heb, ik vertrouw het niet. En bij Gistron zeiden ze het ook al en gaven ze me meteen een ander bord met korting. Erg netjes overigens :) Ik w8 dus op me nieuwe bord voor ik me sign aanpas, want uiteindelijk vond ik het een geil bord. Buiten het feit dat ze spontaan stuk gaan zijn ze onwijs stabiel :)

edit: Zouden we zo'n poll erdoorheen krijgen?

• Musty
  • Laatst online: 28-08-2005

Musty

Et maintenant ???

Heb hier ook een REV.4 met een TB1200 (op 133/133), met andere woorden zo'n combinatie die d'office problemen zou geven. NIET DUS !!!!
Memtest komt ie zonder problemen door met de "agressiefste" settings voor het geheugen & stabiel is het bordje als een huis. Hallooooo buggy-VIA, ben je d'r nog ????
Maar weet goed dat als er problemen zich voordoen niet de schuld op chipbakker SIS te schuiven, het is ECS die er een potje van maakt !!! Het wordt trouwens tijd dat AOpen, MSI, Soltek, Asus, enz... n's bordjes uitbrengen met SIS-chippie's op. Mijn gedacht hé.

ASUS A7N8X-X, AMD XP 1700+, 2*256MB Apacer DDR, Matrox G550, Win XP Pro SP1, pfffffffff en dan nog wat zooi, monitor enzo...

• d-super
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-07 23:21
Heb hier een K7S5a met lan icm een Thunderbird 1400,krijg in memtest wel errors maar merk verder niks van enige data corruptie,is zeer snel en stabiel.
Heb er 512 mb Samsung DDR in .
Als ik jou was zou ik dat ding uitpakken en draaien met die handel..

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C5 2.0 16v

• Artz
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 09-05 11:21
Draai met dit mobo, een TBird 1394Mhz ( ;) ) en 256MB DDR al 2 maanden zonder problemen! Snel en betrouwbaar! :)

Nikon D600 | Nikon D750 | Nikon 16-35 4 G | Nikon 24-70 2.8 G | Nikon 70-200 2.8 G VRII | Nikon 24 3.5 PC-E | Nikon 24 2.8 AI-s | Nikon 35 1.4 AI-s | Nikon 50 1.8 AI-s | Nikon 55 2.8 Micro AI-s | Nikon 85 1.8 G | Speedlight SB-910

• NiGeLaToR
quote:
Op maandag 03 december 2001 19:29 schreef Musty het volgende:
Heb hier ook een REV.4 met een TB1200 (op 133/133), met andere woorden zo'n combinatie die d'office problemen zou geven. NIET DUS !!!!
Memtest komt ie zonder problemen door met de "agressiefste" settings voor het geheugen & stabiel is het bordje als een huis. Hallooooo buggy-VIA, ben je d'r nog ????
Maar weet goed dat als er problemen zich voordoen niet de schuld op chipbakker SIS te schuiven, het is ECS die er een potje van maakt !!! Het wordt trouwens tijd dat AOpen, MSI, Soltek, Asus, enz... n's bordjes uitbrengen met SIS-chippie's op. Mijn gedacht hé.
Dat zei ik niet, ik zeg alleen dat er veeel te veeeel uitval is en er rare problemen zijn. Doe mij es een plezier en ruk je stekker er is 24h of 48h uit en doe em dan es aan.. ben wel benieuwd of ie het dan nog gaat doen :)

• KHdV543
  • Laatst online: 21-09-2006
Er zijn veel van deze borden verkocht dus zijn er ook wel een aantal met uitval verschijnselen. Dit kom je dus op elk forum tegen. Mensen waar het bord goed bij draait hoor je niet op een forum klagen. :)

Mijn bord werkt in ieder geval perfect!

God is a DJ Mijn Specs.

• NiGeLaToR
quote:
Op maandag 03 december 2001 20:10 schreef KHdV het volgende:
Er zijn veel van deze borden verkocht dus zijn er ook wel een aantal met uitval verschijnselen. Dit kom je dus op elk forum tegen. Mensen waar het bord goed bij draait hoor je niet op een forum klagen. :)

Mijn bord werkt in ieder geval perfect!
Tuurlijk, ik oordeel op deze feiten:
- Mijn ervaringen
- Ervaringen van winkels
- Problemen op fora
- Probleem constatering op een hw site

Voor mij dus reden om te zeggen dat het geen incident is, maar een probleem. Ik heb alleen nog geen echte 'oorzaak' kunnen vinden. Misschien is het wel een combo-probleem. MAgoed, dat komt vanzelf wel boven tafel :) Ik was er namelijk ook razend enthousiast over :)

• Proost
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Nu één maand in gebruik met een TB1400 en 2x256DDR. Geen enkel probleem gehad behalve bij het installeren van het onboard soundgebeuren. Dat is nu ook opgelost.

Zoals mijn goede vader zei

• Musty

Musty

Et maintenant ???

quote:
Op maandag 03 december 2001 20:05 schreef nigelator het volgende:

[..]

Dat zei ik niet, ik zeg alleen dat er veeel te veeeel uitval is en er rare problemen zijn. Doe mij es een plezier en ruk je stekker er is 24h of 48h uit en doe em dan es aan.. ben wel benieuwd of ie het dan nog gaat doen :)
Het is ook geweten dat er veel bordjes geleverd zijn met een brakke batterij in, spotgoedkope troep van TBS ofzo. Doe er eens een andere knoopcel in, veel kans dat hij dan z'n bios-settings wel goed onthoudt.

ASUS A7N8X-X, AMD XP 1700+, 2*256MB Apacer DDR, Matrox G550, Win XP Pro SP1, pfffffffff en dan nog wat zooi, monitor enzo...

• TerraGuy
  • Laatst online: 13-07 15:39

TerraGuy

The weirdo with the beard

quote:
Op maandag 03 december 2001 20:05 schreef nigelator het volgende:

[..]

Bij mij heeft de computer een paar weken geleden een uurtje of 32 zonder stekker in het stopcontact gezeten, en geen problemen.

Maar wel 1x per 2 weken is mijn Bios leeg. :? Da's dus een veel voorkomend verschijnsel. Misschien dat flashen het op zou lossen..? Maar ja, dat flashen, daar ben ik wat schijterig voor geworden...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Hermanvh
  • Laatst online: 12-07 14:48

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Heb hier zelf een ECS K7S5A met een TB 1,2 GHZ. No probs. Heb 1 van de eerste revisies.

Heb al 4 andere systemen gebouwd, alle superstabiel+snel. Ook allemaal rev 4. d8 ik.

Vriend van me had wel een DOA, naja, AGP en AMR werkten niet

webOS all the way!

• Hermanvh
  • Laatst online: 12-07 14:48

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

quote:
Op maandag 03 december 2001 20:37 schreef TerraGuy het volgende:

[..]
Maar ja, dat flashen, daar ben ik wat schijterig voor geworden...
Je kan best flashen, gewoon de bios update op je HD gooien.
Booten met win98 bootflop. Dan gewoon vanaf HD flashen! Is hier nog nooit fout gegaan.

Je moet met die K7S5A in ieder geval niet in win2k een bootflop maken met de bios update, want dan kan je je BIOS weggooien.

webOS all the way!

• Musty

Musty

Et maintenant ???

Bios flashen is gewoon kinderspel, snap nog altijd niet waarom zoveel mensen er bang voor zijn. Lees de FAQ op http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4, daar staat een prima handleiding. Enigste wat dan nog fout kan gaan is dat de stoom uitvalt tijdens het flashen.

• NiGeLaToR
quote:
Maar wel 1x per 2 weken is mijn Bios leeg. Da's dus een veel voorkomend verschijnsel. Misschien dat flashen het op zou lossen..? Maar ja, dat flashen, daar ben ik wat schijterig voor geworden...
Njah, mijn bios was iets te letterlijk leeg, kijk maar es op het plaatje naarboven. Bij mij was het duidelijk een probleem met het bios, icm mijn pc oid. NVRAM not found betekend dat het deel van je bios waar je dingen opslaat niet werkt. Klopte ook, settings werden niet onthouden en flashen kon ook niet. Dat die batterij niet werkt of leeg raakt is een fabrieksfout, is ook al melding van gemaakt. Bij sommige borden leid dit ook tot moeizame of slechte koude starts e.d.
quote:
Het is ook geweten dat er veel bordjes geleverd zijn met een brakke batterij in, spotgoedkope troep van TBS ofzo. Doe er eens een andere knoopcel in, veel kans dat hij dan z'n bios-settings wel goed onthoudt.
Andere batterij hielp niets bij mij. Hij geeft de eerste keer 1 keer aan dat ie leeg is, daarna is ie weer volgeladen, dus dat zal wel mee vallen. Kan ook express zijn, een lege batterij kan minder schade doen dan een volle. Magoed, ik snap wel dat jullie wel blij zijn met je bordje, alleen snap ook waarom ik er huiverig voor ben. Dit is de eerste keer in mijn leven dat mijn eigen pc zo raar deed, dan geef ik snel een mobo de schuld. Ook geloof ik niet zo in 2 x pech. Zo slecht is de kwaliteitscontrole toch niet?

Tis dus een gok-product, je betaald weinig, maar loopt een risico. Ik vindt het jammer, ik wordt op kosten gejaagd die ik niet wilde maken en ben al dagenlang met herinstalleren bezig.. iets wat ik ook niet leuk (meer) vindt.

• Musty

Musty

Et maintenant ???

quote:
Op maandag 03 december 2001 21:40 schreef nigelator het volgende:

[..]

T'is dus een gok-product, je betaald weinig, maar loopt een risico. Ik vindt het jammer, ik wordt op kosten gejaagd die ik niet wilde maken en ben al dagenlang met herinstalleren bezig.. iets wat ik ook niet leuk (meer) vindt.
Hoeveel gokproducten mag ik opnoemen waar je veel voor betaalt ???

1) het alom geprezen Win2K doet hier ook dingen waar ik op het forum al dagen lig om te janken of iemand er een oplossing voor weet
2) VIA chippie's zorgen soms ook wel n's voor narigheid
3) MSI K7T Pro 2A had onoplosbare problemen met de onboard sound
4) Abit BE6-2 en de Highpoint controller
5)..................

*Ik zal me al maar bukken zekers*

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 11:09
Hiero ook een ECS K7S5A gebruiker. :)
I.c.m
T-Bird 1400/266
2 x 256 Mb Infineon PC2100 DDR cl2 @ Turbo timings >:)

Ben er zeer tevreden over.
Direct in me kast gezet, aangesloten en draaien maar....
Windows XP geen probleem! 8-)

Ben tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen, het bordje is zeer stabiel! :+

Had hiervoor een T-Bird 850@1000MHz met een A7V plank, dat was echt een drama! Altijd vastlopers en blauwe schermen.... gelukkig ben ik daar vanaf!

* meendering is een blij mensch :P

Whatever.

• NiGeLaToR
quote:
Op maandag 03 december 2001 21:55 schreef Musty het volgende:

[..]

Hoeveel gokproducten mag ik opnoemen waar je veel voor betaalt ???

1) het alom geprezen Win2K doet hier ook dingen waar ik op het forum al dagen lig om te janken of iemand er een oplossing voor weet
2) VIA chippie's zorgen soms ook wel n's voor narigheid
3) MSI K7T Pro 2A had onoplosbare problemen met de onboard sound
4) Abit BE6-2 en de Highpoint controller
5)..................

*Ik zal me al maar bukken zekers*
Erm, win2k, heb ik nooit problemen mee (gehad).
Via, driver issue dat weet iedereen by now.
Ik hoop dat dat MSI ding wel gaat werken, want die komt ipv de ECS :)
BE6-2 jaaaaren gehad (3 jaar oid) zonder problemen. Mis zelfs de simpele driver toestand en ondersteuning en stabiliteit in huidige producten. Die DMA66 controller wilde alleen geen IRQ delen, that's all :)

Zoals ik al zei, het is louter persoonlijk. Bij Gistron hebben ze gewoon een hele slechte serie met uitval van meer dan 50%, dat is voor mij reden genoeg om geen vertrouwen in het product meer te hebben, wiens dat schuld dat ook is.

Magoed, het blijft zo dat ik het nix meer vindt. Als ik het al klote had gevonden vanaf het begin had ik het niet gekocht, dus je ziet wel in dat dat wel mee viel. Ik vond het net als anderen hier een mooi product, alleen dit soort ervaringen zijn voor mij onacceptabel :)

• beek402
  • Laatst online: 09-08-2002

beek402

ik heb een pc!

ik vond het een slecht bordje...de prestaties zijn goed maar er zitten voor mij te weinig bios settings op (zoals pci irq toe kunne wijzen)

http://coolgraphics.com/gallery/animations/living/livinga15.gif

• beek402
  • Laatst online: 09-08-2002

beek402

ik heb een pc!

heb nu een asus a7a266 perfect bordje!

http://coolgraphics.com/gallery/animations/living/livinga15.gif

• ohooghuis805
  • Laatst online: 16-10-2006
Ik heb er vorige week ook eentje gekocht na veel twijfelen. Onder windows 2k en 98 deed alles het gewoon goed, dus ik dacht dat ik een goed bord had. Maar toen ging ik er spelletjes op draaien, en na een variabel aantal minuten hing de computer. Ik heb nog niet veel tijd gehad om naar de oorzaak te zoeken, maar op ocworkbench.com zijn er ook meer personen met dergelijke problemen. Ik wacht dus nog even af wat ik met het bord ga doen.

• Chadi
  • Laatst online: 10-07 18:34
Bij mij was het juist 1 van de meest stabiele mobo's die ik heb meegemaakt....dus ik heb er geen problemen mee gehad.

• SpyFly
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-06-2011

SpyFly

Brutus!

quote:
Op maandag 03 december 2001 10:43 schreef vassago het volgende:

Bij mij werkt het ook prima, zelfde zooi als hierboven, alleen ik krijg hem niet stabiel op 133/133, ik kan geen reboot maken, anders loopt ie vast. Ik heb het nog niet voor elkaar hoe dit op te lossen...

• TweakerNummer
  • Niet online
Duron 800 @ 1000

Problemen met geluidskaart (net zoals vele anderen met vele anderen mobo's). Voor de rest pracht bordje.

• HenkieNL
  • Laatst online: 18-04 14:57

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Doet het hier prima en bij 2 vrienden ook, alleen uitkijken met flashen, wil nog wel eens misgaan, ik spreek uit ervaring :(

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• larsieboy

larsieboy

pffrt

Hmmm ik moet mijn mening herzien denk ik |:( de laatste tijd vergeet hij elke keer alle biosinstellingen, en de onboard sound kraakt!

• Sinlath
  • Laatst online: 24-05 13:20
Vette problemen met de 133/133 settingg die wil niet :(

ik draai nu op 9X100, en het is een TB 1200/266 (ik ben blij dat het systeem niet van mij is)

het is niet aan de praat te helpen

• kleine_beer
  • Laatst online: 12-07-2017

kleine_beer

al doende leert men...

perfect bord met een TB 1200*266. Ik heb een revisie 1 bord. Zeer stabiel en alles werkt goed (met 133/133 settings).

• Driez
  • Laatst online: 24-08-2011
Same here..
Loopt nu al een behoorlijke tijd als een trein
Heeft een week of 3 niet aan de stroom gezeten en geen koude boot of no nvram probs gehad.

En nigilator ? weet je zeker dat gistron je niet hetzelfde bord terug gestuurd had.. Dat flikten ze mij een keer met een matrox g550..

• KoRno_cReep
  • Laatst online: 24-12-2002

KoRno_cReep

sja...doe maar wat...

nouh..ik heb behoorlijke problemen nu met dat bord...hij heeft het niet bepaald zo op "warme" :? boots..erg vaak dat hij helemaal niks doet..dus alleen de cooler draait een half rondtje en dan houdt hij het voor gezien.

Who then now?!?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15-07 16:57
Ik heb het berucht cold boot / ConfigMG probleem met dit bord. Bij een cold boot krijg ik de melding dat ConfigMG niet kan intialiseren. Alleen een herstart werkt. De oplossing voor mij, verre van ideaal maar ja, is direct na het aanzetten de reset switch te gebruiken. Dan start hij goed op.

Mijn vader heeft trouwens hetzelfde bord met dezelfde proc (Athlon 1400) en no problems whatsoever.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 16-07 19:08

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Flash het overklok bios erin en zet je FSB ietsje hoger (138MHz).

Dan is het CONFIGMG probleem opgelost.

(Dit treedt trouwens alleen op bij DDR ram,niet bij SDRAM)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Masterdam
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-07 23:39

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Iemand die hier post heeft een computer bij Gistron besteld met dit bordje erin, hij heeft geen problemen.
Ik heb 't bordje ook bij gistron besteld, ik kreeg in het begin twee errors: "battery low" en "CMOS size not right" (of iets wat op
't zelfde neerkwam) en hij rebootte constant.
Dat 1e 2 problemen heb ik opgelost door een BIOS reset te doen met JP4 en 't laatste probleem lijkt opgelost te zijn met een betere voeding (220W->230W :P)

Specs

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15-07 16:57
Met jouw systeem raad ik trouwens een 300 watt voeding aan, ziet er nogal zwaar uit. Met TB's wordt dacht ik sowieso een 300 watt voeding aangeraden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Vonderheite
  • Laatst online: 30-09-2002

Vonderheite

To the moon, baby

K7S5A(zonder LAN)bios 11109 met Duron 750@1000@1,98V 256MB Apacer DDR Abit GF2/MX400 samen met Windows XP is super stabiel.
Voor deze prijsklasse kun je je geen beter moederbordje wensen.
Behalve het feit dat je je AGP kaart goed aan moet drukken heb ik geen enkel probleem gehad.

• xsence2003
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07-02-2004
Okee mensen.. de ecs k7s5a is een heel goed produkt van ecs en de problemen die er mee zijn zijn eigenlijk snel verholpen (of bios update of mobo mod).

De meeste problemen worden heel snel verholpen door in de advanced bios setup de optie auto detect dimm/pci clk te veranderen..

dus als deze optie op enable staat dan disable je hem en als deze op disable staat dan enable je hem.

deze mobo heeft wel problemen met sommige power supply's dus een goede power supply moet je hebben voor deze mainboard.

• Okasha
  • Niet online
hier wat start problemen gehad, maar kwam door defecte CPU
let goed op de strakke sloten, zijn erg gevoelig

verder nooit problemen, bijna geen vastlopers icm XP. volg de instructies uit de FAQ van ocworkbench wat betrefd aangeraden drivers en installeer SISIDE! (anders ist zo zonde van je Hd)

Origin: F0kk13n4t0r

• Cheb
  • Laatst online: 06-08-2002
Ik heb ook zo'n mobo (met LAN) met daar bij:
- Athlon T-bird 1000 (266) met goede koeling (35 graden)
- 256 Mb DDR (van MyCom geen idee wel merk maar wel levenslange garantie)
- A-bit Siluro T400
- Maxtor 40 Gb 7200 toeren
- 300 watt voeding
- LG 8x4x32 Bander
- 32x CD-rom

Ik heb er win2K op draaien werkt allemaal wel redelijk met wat tegenstribbelingen geduren de installatie van verschillende programma's.
Er is zit echter 1 fout in waar je niet goed van wordt. Als je lekker bezig bent met wat dan ook dan reset het systeem zit zonder enige aankondiging. Dit gebeurt op willekeurige momenten.(5 min geleden ook weer gebeurt en kan ik weer wachten op een Win2K cd-rom want het OS moet gerepaired worden, kan ik tot maandag weer op mijn laptop werken :( )
Voeding is volgens mij voldoende. Zelf heb ik een vermoeden dat het aan het geheugen ligt, maar als iemand een andere suggestie heeft, mag die het laten weten.
Bestaat er ook een manier waarmee ik met mijn eigen systeem het DDR geheugen kan testen.

Het gaat hier om een revisie 5 bordje.

• kleine_beer
  • Laatst online: 12-07-2017

kleine_beer

al doende leert men...

wat wordt er bedoeld met SISIDE. Maakt dat deel uit van een combinatiedriver? Ik kan het als los bestand namelijk niet vinden. :?

• hegie5
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08-05-2007
Hmmmz ik zou dit mobo kopen bij gistron....moet ik dit nu wel of niet doen? :? :?

• SmidsY
  • Laatst online: 16-07 21:02

SmidsY

hallo!?.............

ik kan je uit ervaring vertellen dat als je het bordje met rust laat (dus niet ocen) het een goed betrouwbaar en vooral stabiel bordje is. (het is een van de minst terugkomende borden die ik zie)

Het probleem is gelokalizeerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning. Forumpje PC Specs

• Musty

Musty

Et maintenant ???

Bij deze bordjes is het belangrijk dat je erbij vermeldt over welke revisie (staat op klein wit stickertje bij het laatste PCI-slot) het gaat. Tot en met revisie 3 zou alles best ok zijn, vanaf 4 of hoger zijn er aardig wat problemen.

NB: heb hier ook zo'n (nu werkloze) rev.4 liggen, werkt wel maar ik vertrouw het niet meer

• _JUSTICE_
  • Niet online
quote:
Op zondag 16 december 2001 02:51 schreef Cheb het volgende:
Ik heb ook zo'n mobo (met LAN) met daar bij:
- Athlon T-bird 1000 (266) met goede koeling (35 graden)
- 256 Mb DDR (van MyCom geen idee wel merk maar wel levenslange garantie)
- A-bit Siluro T400
- Maxtor 40 Gb 7200 toeren
- 300 watt voeding
- LG 8x4x32 Bander
- 32x CD-rom

Ik heb er win2K op draaien werkt allemaal wel redelijk met wat tegenstribbelingen geduren de installatie van verschillende programma's.
Er is zit echter 1 fout in waar je niet goed van wordt. Als je lekker bezig bent met wat dan ook dan reset het systeem zit zonder enige aankondiging. Dit gebeurt op willekeurige momenten.(5 min geleden ook weer gebeurt en kan ik weer wachten op een Win2K cd-rom want het OS moet gerepaired worden, kan ik tot maandag weer op mijn laptop werken :( )
Voeding is volgens mij voldoende. Zelf heb ik een vermoeden dat het aan het geheugen ligt, maar als iemand een andere suggestie heeft, mag die het laten weten.
Bestaat er ook een manier waarmee ik met mijn eigen systeem het DDR geheugen kan testen.

Het gaat hier om een revisie 5 bordje.
Je kunt memtest86 downloaden op deze lokatie: http://www.teresaudio.com/memtest86/memt28.zip

Hiermee kun je het geheugen/geheugenbus(mobo) testen. Bovendien schijnt het zo te zijn dat boven revisie 3 de problemen met deze mobo's toenemen, vooral icm tbirds en durons en in mindere mate met de XP. Dit komt, naar ik heb gelezen op ocworkbench, door een resistor op het mobo dat een ohm waarde van 56 heeft die aangeraden is door AMD voor haar xp-cpu's. Maar hierdoor worden systemen met een tbird en duron onstabiel, de ohm waarde van de betreffende ZP resistor, behoort voor deze proc's onder de 56 te liggen. Mocht je dus veel errors met memtest86 tegenkomen dan kan het zijn dat je één van deze 'slechte' mobo's hebt.
Heb je een vaste hand en ben je een durfal dan kun je de soldeerbout ter hand nemen en je mobo modden volgens de door ocworkbench (mrathlon) beschreven wijze, of natuurlijk naar je winkel terugsturen. Maar het is aan te raden om het forum van www.ocworkbench.com voor ECS k7s5a probs te raadplegen.

Kan iemand trouwens bevestigen dat ie een athlon > 1ghz of duron met één van de nieuwere revisies (4 of 5) k7s5a heeft draaien zonder probs.

De beloning van goedheid kan niet anders dan goedheid zijn. Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen? (De Heilige Qoraan, surah Arrahmaan, vers 60,61)

• Wirehead
  • Laatst online: 29-12-2017
ik heb hier een Rev. 4 met een T-bird 1.4 AYHJA core zonder problemen draaien, gebruik een 300 watt voeding (soms zijn er problemen door de voeding, bord is er gevoelig voor)

Yamaha AX-397, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP, Yamaha CDX-E410

• Musty

Musty

Et maintenant ???

Mijn rev4 met TB1200 draaide goed, het is uit voorzorg dat ik hem aan de kant geschoven heb. En de winkel ruilt hem ook niet in, er is namelijk geen probleem mee. Heb hem dan maar te koop gezet.

• _JUSTICE_
  • Niet online
quote:
ik heb hier een Rev. 4 met een T-bird 1.4 AYHJA core zonder problemen draaien, gebruik een 300 watt voeding (soms zijn er problemen door de voeding, bord is er gevoelig voor)
---------------------------------------------------------
Mijn rev4 met TB1200 draaide goed, het is uit voorzorg dat ik hem aan de kant geschoven heb. En de winkel ruilt hem ook niet in, er is namelijk geen probleem mee. Heb hem dan maar te koop gezet.
Dit klinkt bemoedigend moet ik zeggen, ik wil er namelijk eentje gaan halen, waar hebben jullie 'm vandaan (winkel) ?
Heb trouwens ook een ayhja core tbird 1.4ghz.

De beloning van goedheid kan niet anders dan goedheid zijn. Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen? (De Heilige Qoraan, surah Arrahmaan, vers 60,61)

• jhead22
  • Niet online
* jhead22 heeft ook een ECS K7S5A... (BIOS sticker "K7S5A 105" en de twee "XP" mini-stickertjes naast de CPU-socket) rev 4.

Ben er erg tevreden mee. Koste maar F 184,- bij wintelco (zie pricewatch) en is zeer stabiel.
Er zit nu een athlon XP 1600+ in en dit draaid echt als een trein !

Met orginele bios draaide XP al prima en met het nieuwe bios ook. Vind t bord veel beter dan mijn oude abit be6-2 alleen zijn er helaas geen overclock functies in het bios aanwezig. Maarja... wat wil je voor een bordje van F 184,- :? terwijl veel andere borden zo'n F 400,- a F 500,- gulle kosten :?

Er zit nu Sdram pc 133 in maar wil binnenkort overschakelen op DDR ram. Met 3dmark 2000 en een geforce 2mx @ 220/200 haal ik nu 6200 punten :9

Mijn conclusie... Aansluiten en blazen maar.
Trouwens.. ECS heeft nu ook de K7S6A en die heeft alleen DDR sloten.

Als ik dit pctje vergelijk met een P4 1,7 ghz met sdram dan scoort dit athlonnetje veel en veel beter met 3dmark, koetje en gewoon er mee werken...

Ik had wel in het begin een paar keer dat ie bleef hangen bij NVram... Maar dit is vanzelf verdwenen. Maar als ik al die problemen hiero lees begin ik toch een beetje te twijfelen.... Zit gellukig wel een jaar garantie op.

• Musty

Musty

Et maintenant ???

Heeft er iemand trouwens met dit plankje ooit problemen gehad in combinatie met een TB > 1GHz die verdwenen door er een XP-model in te pleuren.

• Wirehead
owja _Justice_
ik heb ook nog 256 MB Apacer DDR @ Cas 2 zitten...
en het bord werd aangeschaft op een beurs.
Heb ook de XP stickers rond m'n socket zitten, zoals eerder gezegd, Rev. 4 en BIOS sticker: K7S5A - 154
Is geflasht met het OC-Bios van OCworkbench.
Geeft totaal geen problemen.
De winkel waarvan het kwam (die dus op de beurs stond)
is Carabid ( http://www.carabid.be )

Yamaha AX-397, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP, Yamaha CDX-E410

• Wirehead
Mijn bios nummer komt zo te zien niet echt veel voor :?
maybe dat het er iets mee te maken heeft :?

• cooolkast
  • Niet online
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

Nu draai ik TB1000/100 en doet het prima, je moet de AGP kaart goed aandrukken, dat veroorzaakt echt veel problemen hier en daar.
Ik ken een zeer recent probleempje bij iemand die dacht dat z'n southbridge kapot was maar bleek dus dat z'n agp er niet goed ingepropt had :P .Na vervanging van oude mobo +cpu(PII350Mhz+440BX)naar nieuwe(EcsK7s5a+duron900Mhz)kwam hij er pas achter :o sindsdien totaal geen probs, loopt zeer lekker.

edit:
tiepvaute'n

• Speedy-J
  • Laatst online: 16-07 13:16

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een Rev 1 mobo'tje lopen als "thuis servertje".
Rete stabiel en nooit geen gezeik enzo..
En nog vet oc'ed ook !! :)

Ryzen 1700@3.9GHz|Asus prime X370 Pro|16GB Kingston hyperX 2666@3066|2x R7 370 CF|Custom WC van EK|CM HAF 932|1000W CM silent pro|

• Artz
  • Laatst online: 09-05 11:21
Draait hier nu 3 maanden lekker met een Athlon 1,4/266@1442Mhz en Dane-Elec Samsung 256MB ddr.

Nikon D600 | Nikon D750 | Nikon 16-35 4 G | Nikon 24-70 2.8 G | Nikon 70-200 2.8 G VRII | Nikon 24 3.5 PC-E | Nikon 24 2.8 AI-s | Nikon 35 1.4 AI-s | Nikon 50 1.8 AI-s | Nikon 55 2.8 Micro AI-s | Nikon 85 1.8 G | Speedlight SB-910

• dutchtubby
  • Laatst online: 02-09-2011

dutchtubby

Cow associate

ik heb nu 3 weken ecs van en eerdere revisie, ik moest dus effe bios flashen om mijn athlon xp 1600+ te zien als 1600+ ip van 1400+ daarvoor wilde hij niet op 133/133 en met de nieuwste bios update stabiel als en rots, soms loopt wolfenstein wel vast, maar dat is meer en driver kwestie van mijn nvidia geforce 2 ti, heb nu de 23.11 maar ben er niet tevreden over

> TCA Mail </> TCA Website <

• ovaal
  • Laatst online: 13-07 11:58

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gewoon inbouwen dat mobo. Draait als een tiet, behalve eigen gepruts nog geen probleem mee gehad. Ik heb denk ik een van de eerste borden, en het was mijn eerste zelfbouw pc, en hij doet het.

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

• Cloontje
  • Laatst online: 29-06 10:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik heb ook veel plezier van die goedkope troep dus uitpakken die handel.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Kahoona
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 29-02-2004
Draait hier ook prima! 1 keer een probleempje mee gehad maar dat was mijn eigen fout :)

• razoon
  • Laatst online: 22-03 23:37

razoon

"Keep on keeping on"

Niet te veel mee klooien, kan ook haast niet. Draait idd als een tietske

• psomsen
  • Laatst online: 22-01-2007

psomsen

I feel the need for SPEED!!!!!

Heb vandaag een ECS K7S5A+LAN in proberen te bouwen bij een familielid; dacht: leuk bordje, niet duur en veel onboard.

Het begint met "CMOS battery low" (maar hij deed het nog).

Toen bleek het onmogelijk windows (xp) te installeren, maar dat bleek een rotte IDE kabel te zijn ( heeft me 2 uur gekost om 1 voor 1 alle mogelijkheden te elimineren.
er zat maar 1 IDE kabel bij het lekker goedkope bordje en dus heb ik een oude moeten gebruiken die ik nog had liggen.
(ook niet meer doen) |:(

Voorts was de ECS zo vriendelijk om helemaal niet meer op te starten.

CPU fan en alle direct op de voeding aangesloten fans draaien, fan die via het MB gevoed wordt staat heel erg stil, en ook de Videokaart fan, ik krijg geen beelden de HDD's spinnen niet op(nee de jumpers staan goed).

Andere voeding geprobeerd, andere videokaart, andere processor, hdd's en cdroms (voor de zekerheid) en na nog 3 uur blijft over; Ja, u raadt het al;

:( de lekker goedkope ECS

Morgen gaat ie met gezwinde spoed supersonisch weer naar Gistron retour en koop ik de door mij zeer beproefde EPOX 8KHA+.....

NOOOOOOOIT meer lekker goedkoop :r

[AMD Athlon XP1800+ @1704 Mhz] [ EPOX 8KHA+] [ 512mb Dane] [ ATI Radeon 8500 LE @276/276] [Zalman CNPS 5001+ CU] [LiteOn 16x10x40] [In Chieftec DX-01BD kast met 4x 80mm coolermaster fans] [3Dmark2001-8265 in 1024x768x32] [Windows XP Pro]

• jopiek
  • Laatst online: 13-07 13:06

jopiek

Tja... &#039;ns ff denken.

mijnen doen het perfect (2 in huis met een Athlon 1200 erin)...

Iedereen die ik ken en er een heeft is er tevreden over...

Cogito Ergo Credo

• ThuiSSiE
  • Laatst online: 11-09-2015

ThuiSSiE

MooooOOOOhhHH

Ik heb vrijdag men ECS plankie omgeruild voor een MSI K7T266 PRO2. De ECS had problemen met men brander..diskettestation...DDR Mem etc etc. Cold boots vond ie niet leuk. Heb er 3 versleten..je moet idd net geluk hebben met dit bordje..voor mij geen budgetzooi meer

Inderdaad..dit slaat weer helemaal nergens op

• Outl@w
  • Laatst online: 07:06
* -Outlaw- heeft er ook 1.

Heb er een Tb 1400 op lopen, met 256Mb Hyundai DDR. Geen problemen :)

Specs Tactical-Ops

• psomsen
  • Laatst online: 22-01-2007

psomsen

I feel the need for SPEED!!!!!

quote:
je moet idd net geluk hebben met dit bordje..voor mij geen budgetzooi meer
Ik zeg AMEN! :(

[AMD Athlon XP1800+ @1704 Mhz] [ EPOX 8KHA+] [ 512mb Dane] [ ATI Radeon 8500 LE @276/276] [Zalman CNPS 5001+ CU] [LiteOn 16x10x40] [In Chieftec DX-01BD kast met 4x 80mm coolermaster fans] [3Dmark2001-8265 in 1024x768x32] [Windows XP Pro]

• Carel
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Er zijn naar mijn idee iid een hoop bugs geweest met de k7s5a, maar tot nu toe zijn ze allemaal overwonnen.
Ik zal ze maar niet op noemen :)

Er is alleen 1 bug die ik helemaal niet leuk vind :, stel je hebt een duron en die staat dus op 7*100, normaal gesproken kan je het geheugen alsnog op 133 laten lopen( de optie 100/133 ipv 100/100).
Stel je dit in, dan staat het wel leuk in je bios, maar loopt het geheugen nog steeds op 100 !!!, dat is wel sneu :(

• Carel
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
quote:
Op zondag 13 januari 2002 19:06 schreef ThuiSSiE het volgende:
Ik heb vrijdag men ECS plankie omgeruild voor een MSI K7T266 PRO2. De ECS had problemen met men brander..diskettestation...DDR Mem etc etc. Cold boots vond ie niet leuk. Heb er 3 versleten..je moet idd net geluk hebben met dit bordje..voor mij geen budgetzooi meer
Hehe , yep , de XP cold boot wilde ie i.i.d eerst nooit, de 1e keer ging ie nooit XP in, pas de 2e keer ging het goed, terwijl de rest van alle OSen het wel goed deden, ook dit is na een bios update gefixed..

Dat van de diskette station kan ik me ook nog herinneren, dat ie een boot floppy niet goed in kon lezen , dit was na de 1e bios update gefixed

• ThuiSSiE
  • Laatst online: 11-09-2015

ThuiSSiE

MooooOOOOhhHH

quote:
Op zondag 13 januari 2002 21:47 schreef Carel het volgende:

[..]

Hehe , yep , de XP cold boot wilde ie i.i.d eerst nooit, de 1e keer ging ie nooit XP in, pas de 2e keer ging het goed, terwijl de rest van alle OSen het wel goed deden, ook dit is na een bios update gefixed..

Dat van de diskette station kan ik me ook nog herinneren, dat ie een boot floppy niet goed in kon lezen , dit was na de 1e bios update gefixed
Heb alle BIOS updates gehad die er bestonden van de ECS, de laatste..de eerste..de middelste etc etc. Nada resultaat, denk dat de combi van me hardware nie lekker draait op een ECS :? Tis net wat ik al eerder zei..je mot geluk hebben met het bordje

Inderdaad..dit slaat weer helemaal nergens op

• Melody
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2007

Melody

Fanatiek bios-bezoeker

Draait loepzuiver met 'n Athlon 1 Gig 266fsb en 256MB DDR geheugen, vreemd genoeg is 'ie (volgens Wintune) langzamer dan m'n MSI K7T-Turbo (Via KT133A chipset), maar daar komen we nog wel uit.

Waar heb ik nou weer m'n goederenliftmontagehandleiding neergelegd?

• florisson
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-08-2013

florisson

Das wird klappen!

hier nu al 2 weken geen enkel probleem :), kom alleen niet boven de 110 fsb :(, maar is ie ook niet voor bedoeld.

macbook CD1,83ghz 2gb (mei 2006) || Pentax K110D + 50mm 1.7

• sjors73
  • Laatst online: 02-05-2005

sjors73

GO Trabbi GO

Heb eerste week januari het board binnengekregen als vervanging voor een Abit Kt7a rev 1.0 (die niet op 133 mHz fsb wou lopen). Ik gebruik het board met 1200 Mhz TB (266) 512 mb Sdram (cheap MTEC, overgeprikt van de abit) en een Geforce 256 DDR en alles onder windows 98se. Het loopt allemaal perfect en lekker stabiel. Absoluut geen klachten.
*D

• RainbowSix
  • Laatst online: 10-07-2018
Ik ben blij hier te lezen dat zo veel mensen positieve ervaringen hebben met dit bordje, aangezien ik zelf ook overweeg K7S5A aan te schaffen. Des te meer vanwege zijn lage prijs :)

• Speedy-J
  • Laatst online: 16-07 13:16

Speedy-J

AMD Enthusiast

quote:
Op zondag 13 januari 2002 22:14 schreef Melody het volgende:
Draait loepzuiver met 'n Athlon 1 Gig 266fsb en 256MB DDR geheugen, vreemd genoeg is 'ie (volgens Wintune) langzamer dan m'n MSI K7T-Turbo (Via KT133A chipset), maar daar komen we nog wel uit.
Wintune is nogal wat achterhaald vind je niet :?
laatste versie is van 1998 :)

Ryzen 1700@3.9GHz|Asus prime X370 Pro|16GB Kingston hyperX 2666@3066|2x R7 370 CF|Custom WC van EK|CM HAF 932|1000W CM silent pro|

• TheCleanerInc
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-11-2002

TheCleanerInc

Ik heb geen ondertitel

ECS bordje is prima ding. Stabiel goeiekoop bord!

Heb d'r all1 wat prob's mee met installatie Win2K, want je wilt ook wel eens wat anders dan XP. XP draait overigens als een zonnetje. :)

To the winner goes the spoils

• bloasfist
  • Laatst online: 16-07 09:04

bloasfist

Slot-A Crew

Super stabiel, relatief snel, en met oc-biossen nog redelijk over te clocken ook nog!
En natuurlijk: GOEDKOOOOOOP!.
Heb er al 5 systemen voor mensen mee gebouwd, en d'r is echt NIKS mis mee tot nu toe. (de oudste is toch al meer dan een jaar draaiende)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:39
Geen problemen hier: xp1600 overclocked op een bus van 143 naar xp1800. 2x DDR 256 MB erin en hij draait al een heel tijdje mee

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• Doogie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een XP 1900 op de k7S5A, waar ik nog geen enkel probleem mee heb gehad. Staat als een huis.

Het is natuurlijk waar dat er op dit board weinig OC mogelijkheden zijn, en het is ook zeker niet een enorm snel moederbord. Daar staat tegenover dat het een rotsstabiel moederbord is.

Je leest overal wel klachten als 'mijn PCI kaartje werkt niet", "programma's installeren niet" enz. Wat ik erover kan zeggen is dat ik ruim een jaar in een computerzaak werk, en we de K7S5A en opvolgers gewoon enorm veel hebben gekocht. Nog NOOIT een probleem mee gehad dat terug was te leiden op het moederbord. Er gaan er wel eens een paar stuk, maar dat is normaal. In fact, van de Asus A7V-333 kregen we ladingen meer moederborden terug die 't niet meer deden.

Short: mooi moederbord, voor een zachte prijs. However, ik raad je op dit moment aan om een iets duurder kwaliteitsmoederbord te kopen, aangezien ik verwacht dat je daar meer plezier mee kunt hebben.

• Toewan
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 14:52
Heb 'm ook en ik heb er Linux, WinXP en Win98 op gedraaid, werkte perfect. Alleen vind ik de onboard sound vrij brak (die van VIA is beter, draait onder Linux ook alleen maar op 48KHz en onversterkt) en op de een of andere manier wilde mijn 3Com 905 TX ook niet met dit bordje. Die heb ik vrijwel meteen omgewisseld met een Realtek RTL8139 en die 3Com zit nu in een andere comp.

Verder cheap en stabiel bordje, mogelijkheid tot gebruik van SDR en DDR, hoef je niet meteen je geheugen te vervangen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True