Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafisch LCD

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.175 views sinds 30-01-2008

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 11:23
Wauw, ik wil ook zo'n grafische lcd sherm, echt wel :9~.
Dat ziet er goed uit, ga zo door!

Verwijderd

Het duurt nog wel ff voordat het de software geschikt is voor 'commercieel' gebruik. De software is gewoon nog veel te statisch. Alle instelling die nodig zijn voor het dispay staat allemaal in de sourcecode. En nog niks geen GUI.
Moet er iets nieuws getest worden, dan compileer ik het, mail het naar Matty, hij test of het werkt, scant het resultaat zonodig in en stuurt het weer naar mij toe via msn. Eigenlijk best wel humor als je dit zo op rij zet :Y)
Komend weekend ga ik een week op vakantie (geen internet :'() en aangezien testen dan een beetje moeilijk is, blijft er genoeg tijd over voor een GUI en dingen zoals ini-files :)

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Dit gaat er echt cool uitzien? :9~

Yeah baby.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 12:51 schreef Zotty het volgende:
Het duurt nog wel ff voordat het de software geschikt is voor 'commercieel' gebruik. De software is gewoon nog veel te statisch. Alle instelling die nodig zijn voor het dispay staat allemaal in de sourcecode. En nog niks geen GUI.
Moet er iets nieuws getest worden, dan compileer ik het, mail het naar Matty, hij test of het werkt, scant het resultaat zonodig in en stuurt het weer naar mij toe via msn. Eigenlijk best wel humor als je dit zo op rij zet :Y)
Komend weekend ga ik een week op vakantie (geen internet :'() en aangezien testen dan een beetje moeilijk is, blijft er genoeg tijd over voor een GUI en dingen zoals ini-files :)
hehe die test procidure is cool he :P mn outlook puilt uit van attachements en we zijn er zo druk mee bezig dat we gisteren eeen beetje de tijd waren vergeten :P

Verwijderd

Tijd voor een screenshotje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/screenshot.gif

Verwijderd

dat ziet er zeker wel goed uit :9~

Verwijderd

Ok dan!!! Nu nog leuke pluginnetjes maken enzo!!! Habba habba :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 13:04 schreef Zotty het volgende in zn ondertitel:
*ripped uit ondertitel*
GUI gaat werken :)
lieg niet !!! de GUI werkt al :) plaatjes enzo werken al :)
zotty rulez :P

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Ik wil ook gaan testen en :9~

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 08:57 schreef Snurp het volgende:
Ik wil ook gaan testen en :9~
Binnenkort (hopelijk :P) ga ik wel wat beta-testers nodig hebben *hint* *hint*

Ff tussen alle software door weer wat hardware; een kleuren LCD gaat hoogstwaarschijnlijk m'n nieuwe project worden als het huidige is afgerond.
Hier alvast wat info over het scherm wat ik op het oog heb:

- 320 x 240 kleur :9~ :9~ :9~
- via de paralelle poort aan te sturen (8 bit + 4 control)
- LC voltage van 5V (dus geen gekloot met negatieve spanningen)
- aan/uit te schakelen met TTL signaal
- CFL achtergrond verlichting

Afbeeldingslocatie: http://www.optrex.com/SiteImages/PartList/PHOTO/51167.jpg

Verwijderd

Heb je al enig idee waar die optex dingen in nederland te krijgen zijn (of uberhoud te krijgen zijn) ? ben al es opzoek geweest naar zo'n lcd die gebruikt werd in cave maar nooit echt 'n leverancier of prijsindicatie kunnnen vinden.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 13:03 schreef Yarvieh het volgende:
Heb je al enig idee waar die optex dingen in nederland te krijgen zijn (of uberhoud te krijgen zijn) ? ben al es opzoek geweest naar zo'n lcd die gebruikt werd in cave maar nooit echt 'n leverancier of prijsindicatie kunnnen vinden.
In Nederland zijn ze (als het goed is) te krijgen via de Nijkerk groep. Dat is een groep van distributeurs die hier in de Benelux oa Optrex displays verkoopt. Heb ze gister gemailed met de vraag hoe ik het beste een sample kan krijgen. Nog geen reactie gekregen, maar die komt vast wel. Een sample kost trouwens 135 dollar.

Mooi display dat cave geval :9

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 13:17 schreef Zotty het volgende:
maar die komt vast wel. Een sample kost trouwens 135 dollar.
Samples krijg je toch alleen als je toezegt er zoveel honderd af te nemen? :?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 13:23 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Samples krijg je toch alleen als je toezegt er zoveel honderd af te nemen? :?
Als dat zo is, dan weten we het gauw genoeg uit de reactie van Nijkerk :)

edit:
Ook dit bedrijf verkoopt niet aan particulieren. Ik had geen zin om te wachten op een reply, dus heb maar gebeld. De prijs konden ze me niet direct vertellen, maar dat wordt even uitgezocht.

240 x 64 hebben ze trouwens ook, mocht 320 x 240 te groot blijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.optrex.com/SiteImages/PartList/PHOTO/F-51168.jpg

Verwijderd

Aflevering 4 in de serie creatief met grafische LCDs >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/pacman.jpg

Ja, technisch is het haalbaar en ja dat heb ik met de hand in paint getekend :P :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 18:31 schreef Zotty het volgende:

[afbeelding]

Ja, technisch is het haalbaar en ja dat heb ik met de hand in paint getekend :P :7
jij verveelt je toch af en toe he :P lolz :)

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

LoL :)
zag erg idd erg "echt" uit :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 13:24 schreef Wiebbe het volgende:
ik kan eens kijke of ik dit misschien echt kan maken :P BMPtje naar t lcd toe sturen :P

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:24 schreef Wiebbe het volgende:
Het is echt in de zin van dat het echt op het scherm staat :Y) Tis een echte foto, echt waar !

Maargoed, de achterliggende software om het ook daadwerkelijk werkend te krijgen dat je het kunt spelen met een joystick oid gaat tijd kosten. Is een leuk projectje voor in een vakantie.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

volgens mij had die dat gedaan, en dat een foto gemaakt :)
ik bedoelde van lijkt net een echt spel :)

Verwijderd

Misschien een ideetje. Zou de GUI zo kunnen worden zoals die van dit draadje:
[topic=323933/1/50]

Is lekker makkelijk om dan dingetjes op het schermpie te zetten.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:21 schreef nicoprevoo het volgende:
[topic=323933/1/50]

Zou wel willen, maar of dat ook lukt ? Vergeet niet dat Yarvieh veel meer ervaring met programmeren heeft en dat dit daarentegen m'n eerste programma is. Ik bedoel, heb al veel moeite met dit maken. Het gaat wel steeds beter, maar het programma wordt ook steeds complexer. Ik doe m'n best, maar goed leren programmeren kost tijd, veel tijd....

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:38 schreef Zotty het volgende:

[..]

Zou wel willen, maar of dat ook lukt ? Vergeet niet dat Yarvieh veel meer ervaring met programmeren heeft en dat dit daarentegen m'n eerste programma is. Ik bedoel, heb al veel moeite met dit maken. Het gaat wel steeds beter, maar het programma wordt ook steeds complexer. Ik doe m'n best, maar goed leren programmeren kost tijd, veel tijd....
Wat je natuurlijk ook kunt doen is samen met Yarvieh gaan werken ofzo. Dan zou jij bijvoorbeeld de plugin kunnen maken voor dit display. Maar ik moet zeggen als dit je eerste programma is, ziet het er al netjes uit hoor...

Verwijderd

Topicstarter

[afbeelding]

nja mn idee klinkt misschien gek, maar als zotty de text + gfx samen aan de gang krijgt (t prob waar we tot 2uur aan hebbe zitte klooie) kunnen we misschien galgje ofzo proberen :)

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:41

SvEn

a.k.a sv3nrg

kan wel ja , maar zou je bijvoorbeeld ook een website er op kunnen laten draaien? alleen ASCII natuurlijk , zonder plaatjes?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:21 schreef nicoprevoo het volgende:
[topic=323933/1/50]

Grafishe versie zit in de pijplijn (nadat de text versie klaar is) vergeet alleen niet dat er verschrikkelijk veel tijd in dit soort projectjes gaat zitten (iets waar je je lelijk op verkijkt als je er aan begint) dus als ik 'n wilde gok moet doen zou ik zeggen april/meii voor je iets van mijn kant uit kan verwachten. Een driver om de text designer te kunnen gebruiken lijkt me niet zo veel werk en die kan zotty (Evt met 'n beetje hulp) waarschijnlijk wel in 'n paar dagen in elkaar klussen.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:48 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Grafishe versie zit in de pijplijn (nadat de text versie klaar is) vergeet alleen niet dat er verschrikkelijk veel tijd in dit soort projectjes gaat zitten (iets waar je je lelijk op verkijkt als je er aan begint) dus als ik 'n wilde gok moet doen zou ik zeggen april/meii voor je iets van mijn kant uit kan verwachten. Een driver om de text designer te kunnen gebruiken lijkt me niet zo veel werk en die kan zotty (Evt met 'n beetje hulp) waarschijnlijk wel in 'n paar dagen in elkaar klussen.
En zo komen de werelden weer bij elkaar ;) . Klinkt goed allemaal... Ben heel benieuwd...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:47 schreef PhoenX het volgende:
kan wel ja , maar zou je bijvoorbeeld ook een website er op kunnen laten draaien? alleen ASCII natuurlijk , zonder plaatjes?
je kan t lcd onder linux als monitor gebruiken, dus lijkt me logisch dat lynx dan ook werkt, misschien kunnen we een stuk source van lynx rippen >:) en die erin duuwen

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:51 schreef Matty_ het volgende:
je kan t lcd onder linux als monitor gebruiken, dus lijkt me logisch dat lynx dan ook werkt, misschien kunnen we een stuk source van lynx rippen >:) en die erin duuwen
Trek de stoute schoenen aan en probeer en een windows driver voor te schrijven dat je 'm als 2e monitor kan gebruiken :9~ je zou es in de DDK moeten kijken of dat veel werk zou zijn..

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:47 schreef PhoenX het volgende:
Tuurlijk kan dat, maar dan wel met touchscreen om op links te klikken >:)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:48 schreef Yarvieh het volgende:
Een driver om de text designer te kunnen gebruiken lijkt me niet zo veel werk en die kan zotty (Evt met 'n beetje hulp) waarschijnlijk wel in 'n paar dagen in elkaar klussen.
M'n interesse is gewekt :) Is een leuk en met name haalbaar idee (lijkt me wel althans). Vraag me alleen nog af hoe het allemaal op elkaar 'aangesloten' moet worden, maar dat zal vast niet zo moeilijk zijn. Ben iig zeer geinteresseerd.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:23 schreef Zotty het volgende:

[..]

M'n interesse is gewekt :) Is een leuk en met name haalbaar idee (lijkt me wel althans).
Verder via email zodat we dit draadje (Wat toch al zo @#*$(#@ traag laad met al onze plaatjes) niet verder vervuilen met ons offtopic geblaat >:)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:34 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Verder via email zodat we dit draadje (Wat toch al zo @#*$(#@ traag laad met al onze plaatjes) niet verder vervuilen met ons offtopic geblaat >:)
En natuurlijk de resultaten hier posten!!! >:)

Succes mannen!!!

Verwijderd

Topicstarter

[..]

qua tekst aansturen *lijken* de lcd's wel opelkaar zelfs de eigen tekens zou je makkelijk door de grafische blokjes kunnen vervangen, alleen je bent dan niet gelimiteed tot de 8 tekens van het HD*nogwat* display

owjah en over die plaatjes... je moet toch iets laten zien om half got de ogen uit te steken :P (waardoor iedereen t wil hebbe :) en nog meer software komt :) )

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:49 schreef Matty_ het volgende:

[..]

qua tekst aansturen *lijken* de lcd's wel opelkaar zelfs de eigen tekens zou je makkelijk door de grafische blokjes kunnen vervangen, alleen je bent dan niet gelimiteed tot de 8 tekens van het HD*nogwat* display
Je wil niet weten wat je dan aan het kloten komt met adres pointers. Is wel te doen, maar echt handig is het niet. Alleen tekst is overigens ontzettend simpel. 0x20 van de ASCII waarde aftrekken en naar het display zenden :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

[..]

k vind dit geen off-topic geblaat hoor. Het is juist net leuk om te lezen hoe jullie aan jullie ideeen komen en hoe jullie zitten te fantaseren over de mogelijken die jullie willen. ga zo door!

Verwijderd

[afbeelding]

je bent aan de zijkanten die uitgangetjes vergeten :+

Verwijderd

[offtopic]
Sorry voor de zoveelste foto, maar er schijnt nogal wat onduidelijkheid te zijn over de echtheid van de pacman foto. Dus speciaal voor jullie ongelovigen deze foto :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/echt-pacman.jpg

Probeer nu nog maar eens te ontkennen dat het echt is :+

Verwijderd

Hopelijk is een dezer dagen een simpele winamp plugin klaar >:) Hiervoor ben ik nog op zoek naar een paar (hooguit 5) betatesters. Een vereiste is dat je een werkend 240x64 grafisch LCD gebaseerd op de T6963C controller hebt. Misschien dat er tegen de tijd dat het klaar is support voor andere formaten inzit, maar voorlopig is het 240x64 only. Heb je interesse, stuur dan ff een mailtje naar ikwiltesten@schijf.org

Verwijderd

Handige tip; leg geen stuk karton onder je display zonder er iets tussen te leggen.

Waarom? Blijkbaar gaan er electronen of wat dan ook van de CCFL verlichting via het karton richting de databus. Gevolg is dat de data die je stuurt zo te zien wel aankomt, maar ook gelijk het display reset. En dus zie je met een beetje geluk nog net een flits van het beeld en daarna een leeg scherm.

Probeer dit soort dingen te voorkomen en leg er bijvoorbeeld een anti statisch zakje onder (krijg er hier perfecte resultaten mee). Houd uberhaupt de vuistregel aan dat CCFL verlichting zo ver mogelijk bij je databus uit de buurt moet blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 20:48 schreef Zotty het volgende:
Handige tip; leg geen stuk karton onder je display zonder er iets tussen te leggen.

Waarom? Blijkbaar gaan er electronen of wat dan ook van de CCFL verlichting via het karton richting de databus. Gevolg is dat de data die je stuurt zo te zien wel aankomt, maar ook gelijk het display reset. En dus zie je met een beetje geluk nog net een flits van het beeld en daarna een leeg scherm.

Probeer dit soort dingen te voorkomen en leg er bijvoorbeeld een anti statisch zakje onder (krijg er hier perfecte resultaten mee). Houd uberhaupt de vuistregel aan dat CCFL verlichting zo ver mogelijk bij je databus uit de buurt moet blijven.
hehe tip: koop dan ook een shielded printerpoort kabel + nog een stukje voor de reset switch (ja nico, die heb jij :P alleen als die gasten eens opschoten met dat chipje)

nja nog ff iets, mijn stukje delphi5 software... je hebt alleen DlPortIO nodig(mag je zelf zoeken), nja wat doet t? t ken je eigen text laten zien en je winamp titel.

http://www.h4e.f2s.com/lcd.exe

Verwijderd

[afbeelding]

looking good.. ga het nu maar es coden ;)

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:07 schreef Matty_ het volgende:
nja nog ff iets, mijn stukje delphi5 software... je hebt alleen DlPortIO nodig(mag je zelf zoeken), nja wat doet t? t ken je eigen text laten zien en je winamp titel.

Je gaat me toch niet inhalen he :P

Oh ja, zover ben ik >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/zottyswinampplugin.jpg

En nu weer gauw bezig met de sourcecode :Y)

Je progje werkt trouwens perfect in combinatie met winamp en m'n display!

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een update gedaan, dit keer werkt alles wel *hopelijk* zoals t hoort

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

wow
mijn complimenten zotty,
wist nie dat je alzover was :P

ff mijne nieuwe versie :P
die hopelijk meer weer geeft dan alleen streepjes? :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/lcd2.jpg

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:07 schreef Matty_ het volgende:

[..]

hehe tip: koop dan ook een shielded printerpoort kabel + nog een stukje voor de reset switch (ja nico, die heb jij :P alleen als die gasten eens opschoten met dat chipje)

Om het even wat makkelijker te maken voor de mensen hier directe links:

Port I/O Driver

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

aKra

Intentionally left blank.

Op zondag 25 november 2001 13:09 schreef Tijn_3d het volgende:
heb al een kleuren tft in me kast zitten das pas vet
Ik heb hier ook 'n soort TV'etje van casio, waarmee ik dat ook wil doen :D

Alleen, tyfus... Dat ding heeft geen controller dingetjes zoals LCD ;(

Intentionally left blank.

Verwijderd

welk schema kan ik hier het best voor gebruiken
heb net een lcd besteld bij conrad
ga nu ff de voedings print in elkaar zetten

Verwijderd

Als de stomme linker-error nou eens verdween dan kan ik ook een werkend iets posten. ;(

Het werkt allemal perfect, maar ik mag van dat kl*te BCB3 geen functies exporteren. En aan een DLL zonder geexporteerde functies he je niks...

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 13:03 schreef dennievg het volgende:
welk schema kan ik hier het best voor gebruiken
heb net een lcd besteld bij conrad
ga nu ff de voedings print in elkaar zetten
Kies een leuke uit :)

Die van Matty:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/lcd24064_v2.jpg

Die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcd.gif

Allebei grotendeels hetzelfde op een paar kleine dingen na.

Software van Matty, Wiebbe en mij werkt als je 1 van bovenstaande schema's gebruikt.

/me heeft medelijden met de modemmers ;)

Verwijderd

die potmeter zal wel iets van 10K zijn zeker

Verwijderd

Oh ja, die waarde staat op geen van beiden |:(

Het moet idd 10K zijn.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 09:28 schreef Wiebbe het volgende:
ff mijne nieuwe versie :P
die hopelijk meer weer geeft dan alleen streepjes? :P
Die streepjes was echt een gaaf effect >:) Het is overigens niet gelukt om het te reproduceren... Maak er een geheime feature van in je progje hehe

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:32 schreef Zotty het volgende:

[..]

Die streepjes was echt een gaaf effect >:) Het is overigens niet gelukt om het te reproduceren... Maak er een geheime feature van in je progje hehe
reproduceren ? easy, teken een plaatje in paint met die spreepjes :)

btw we zijn al de 250 voorbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 13:30 schreef Zotty het volgende:
Oh ja, die waarde staat op geen van beiden |:(

Het moet idd 10K zijn.
waarde vam die pot boeit niet echt zo, 10k t/m 100k zal werken

Verwijderd

had al 100k geprobeerd
regeld veel te gevoelig

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:13 schreef Matty_ het volgende:

[..]

reproduceren ? easy, teken een plaatje in paint met die spreepjes :)

btw we zijn al de 250 voorbij :)
Het was geen plaatje, maar een soort dichtdraaiende lamellen effect. Snappie :P

Meer dan 250 al :o Wow!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

zie je :)
wies de man ? >:)

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Op zondag 13 januari 2002 01:43 schreef Zotty het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet inhalen he :P

Oh ja, zover ben ik >:)

[afbeelding]

En nu weer gauw bezig met de sourcecode :Y)

Je progje werkt trouwens perfect in combinatie met winamp en m'n display!
:9~

ey Zotty welke display is dat en waar heb je ehm vandaan :9~

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:33 schreef Saddam het volgende:

[..]

:9~

ey Zotty welke display is dat en waar heb je ehm vandaan :9~
Het merk is Nan Ya en het model is LMBJ6T003HP en komt bij Conrad vandaan. Denk dat je met deze info wel raad weet >:)

Verwijderd

in de conrad catalogus (dus niet op internet) staan ook grafische lcd's met toch screen
mischien een idee voor een volgend project

ff een prijsindicatie:
240*64 led verlichting euro 406.78

is wel duur maar wel erg vet >:)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:47 schreef dennievg het volgende:
in de conrad catalogus (dus niet op internet) staan ook grafische lcd's met toch screen
mischien een idee voor een volgend project

ff een prijsindicatie:
240*64 led verlichting euro 406.78

is wel duur maar wel erg vet >:)
Dat bedrag is in euro ?! Veel te duur :o

240x64 RGB kost 180 euro. Is wel zonder touchscreen, maar dat kost niet zo veel.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 15:55 schreef Zotty het volgende:

240x64 RGB kost 180 euro. Is wel zonder touchscreen, maar dat kost niet zo veel.
niet zoveel ?
ik vind jou grafisch display al te duur, en das zonder kleuren ...

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:21 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

niet zoveel ?
ik vind jou grafisch display al te duur, en das zonder kleuren ...
Je moet er wat voor over hebben :Y)

Als ik kijk naar wat voor plezier ik er nu al aan heb gehad, vind ik het dubbel en dwars waard. Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar als je van dit soort dingen houdt, moet je zoiets gewoon doen (voor je innerlijke rust laten we maar zeggen :P).

Met niet zoveel doelde ik trouwens op het touchscreen.

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:26 schreef Zotty het volgende:

Als ik kijk naar wat voor plezier ik er nu al aan heb gehad, vind ik het dubbel en dwars waard. Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar als je van dit soort dingen houdt, moet je zoiets gewoon doen (voor je innerlijke rust laten we maar zeggen :P).
sssssjjjttt ... ik wil er ook echt wel één, zo'n dingen zou ik me dagen kunnen meebezighouden + studies verwaarlozen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik zelf de boel zou kunnen proggen

welke taal werken jullie eigenlijk ?
mijn enige kennis is (een stuk) VB6, ASP en een klein beetje C++
ik kom dus niet echt ver

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:26 schreef Zotty het volgende:

[..]

Met niet zoveel doelde ik trouwens op het touchscreen.
Ik ben inderdaad ook heel erg beniewd naar mijn display. Die knakkers die datgeen moeten leveren waar Matty nu op wacht moeten maar eens opschieten want ik heb er zin in!!!!

Ik ga denk ik alvast een doosje klussen ofzo. Want daar ben ik dus wel goed in!!! Maar electrisch klein spul is niet mijn specialiteit. Complete n00b om eerlijk te zijn. Maar habba, habba trouwens die winamp layout op dat display...

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:29 schreef Mr.ChronoM het volgende:
mijn enige kennis is (een stuk) VB6, ASP en een klein beetje C++
Ik gebruik voornamelijk VisualC en VB6 door elkaar, iedere omgeving heeft z'n plus en min punten, best of both worlds zegmaar :Y)

Verwijderd

Ik gebruik C++ Builder en raad het ten strengste af dit te gebruiken voor een winamp plugin!

Het werkt allemaal hardstikke mooi, maar winamp kan geen functies uit plugin halen omdat die kl*te builder er underscores voor zet :( Die undercores kun je uitzetten, maar dan werkt het linken met de borland libraries niet meer, terwijl het nu wel met winamp samenwerkt :(

Winamp + Borland C++ Builder = NIET DOEN !!!

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:38 schreef Zotty het volgende:
Ik gebruik C++ Builder en raad het ten strengste af dit te gebruiken voor een winamp plugin!

Het werkt allemaal hardstikke mooi, maar winamp kan geen functies uit plugin halen omdat die kl*te builder er underscores voor zet :( Die undercores kun je uitzetten, maar dan werkt het linken met de borland libraries niet meer, terwijl het nu wel met winamp samenwerkt :(

Winamp + Borland C++ Builder = NIET DOEN !!!
euh ... wil dat zeggen dat je "vast" zit met je winamp plugin ? want her ziet er echt :9~ uit ...

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:40 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

euh ... wil dat zeggen dat je "vast" zit met je winamp plugin ? want her ziet er echt :9~ uit ...
Helaas op het moment wel. Om een paar k*t underscores :(

Als dit probleem opgelost is, kan ik waarschijnlijk binnen een uur een werkende plugin posten! Het ziet er naar uit dat ik moet overstappen op een andere compiler, want het probleem is waarschijnlijk niet te omzeilen. Gisteren VC++ geinstalleerd, dus misschien dat dat wat is. Dit is echt zwaar irritant :`(

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 16:46 schreef Zotty het volgende:
Gisteren VC++ geinstalleerd, dus misschien dat dat wat is. Dit is echt zwaar irritant :`(
Ik kan je garanderen, VC werkt prima voor winamp plugs *D

Verwijderd

Topicstarter
ik prog zelf een beetje in delphi 5, en t ziet er toch al een beetje uit :)

Verwijderd

Mijn versie

Het is nog een alpha versie, en laat winamp na max 5 sec vastlopen gezellig saampies met je display >:)
Het komt omdat ik nog niet helemaal weet hoe je iets van een timer gebuikt voor het updaten van het scherm. Je bent gewaarschuwd!

Verwijderd

probleem is verholpen :)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Lol :)
zo was ik het ook net aan het doen :)
met een timer op 500 ms :)

Verwijderd

Waarschijnlijk kan de plugin om de een of andere vage reden niet goed tegen een grote playlist. Dit kan leiden tot 'Could not read memory nogwattes' errors. Let hier dus ff op. Getest met winamp 2.76 en vergeet niet dat het een test versie is!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
heeft er al iemand een betere oplossing voor die negatieve voltages?
Ik vindt een extra voeding namelijk niet echt geslaagd.
En die schemaatjes aan het begin schenen niet voledig te kloppen. :?

Verwijderd

hier staat een datasheet van een heel handig ic'tje
kan je dus gebruiken om een voeding te maken
http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/MAX635-MAX637.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:45 schreef brainball het volgende:
heeft er al iemand een betere oplossing voor die negatieve voltages?
Ik vindt een extra voeding namelijk niet echt geslaagd.
nja check deze site, http://www.vego.nl/7/7_028.htm , je moet ongeveer -7,5 hebben voor goed beeld *hint* ICL 7660 (dat ding zit ook op mn lcd, en die van nico ook zodra ik hem binne heb)

owjah en over die schemaatjes aan t begin... die kloppen idd niet, mar dat was te lezen in dit draadje

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:03 schreef Matty_ het volgende:

[..]

nja check deze site, http://www.vego.nl/7/7_028.htm , je moet ongeveer -7,5 hebben voor goed beeld *hint* ICL 7660 (dat ding zit ook op mn lcd, en die van nico ook zodra ik hem binne heb)

owjah en over die schemaatjes aan t begin... die kloppen idd niet, mar dat was te lezen in dit draadje
Je maakt me nu wel heeel errug nieuwsgierig. Dat bedrijf moet maar eens opschieten met dat onderdeeltje 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:07 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Je maakt me nu wel heeel errug nieuwsgierig. Dat bedrijf moet maar eens opschieten met dat onderdeeltje 8-)
nico... zoek hier een naar mn lokaale elektroboer... De Regenboog :) naa... ik hoop t binnen 1 week binnen te hebben misschien iets langer... dis gelukkig de elektro afdeling, die hebben 30x zo betere service dan de computer afdeling :P

btw, maak wel een foto ervan... dan ken de concurentie van soldeer-lcd-venten zien hoe t mot :P

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 18:45 schreef brainball het volgende:
Die moet je zo snel mogelijk vergeten, dat was een beetje gekloot van mij >:)

Voor de negative voltage zijn verschillende oplossingen, waarvan de meesten hierboven al beschreven staan.

- ICL 7660 (= MAX 1044)
- MAX 668
- MAX 868
- MAX 637
- enz

Of je kunt het heel cheap doen en de -12V aftappen van je ATX connector O:)

En Matty, hier is het -7,83V :+

Verwijderd

kben nu ff een voeding in elkaar aan het solderen maar nu moet er een c'tje tussen -9v en 0
maar moet de plus nu naar 0 of naar -9v :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Op maandag 14 januari 2002 20:18 schreef dennievg het volgende:
kben nu ff een voeding in elkaar aan het solderen maar nu moet er een c'tje tussen -9v en 0
maar moet de plus nu naar 0 of naar -9v :?
Plus aan 0

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Verwijderd

'k heb de bug van de memory error trouwens gevonden. Vraag me niet hoe het kan, maar bij meer dan 1 track zorgt de read bitmap functie voor problemen. En das best balen, want nu moet ik die functie helemaal herschrijven. En dat was al zo'n kl*te iets om te maken :(

Hoe graag willen jullie zelf de layout van het plaatje bepalen? Zit er namelijk aan te denken om er een resource van te maken, omdat dan al het werk van inlezen komt te vervallen. Maar daarmee vervalt dus ook de mogelijkheid om je eigen bitmap te maken.

Verwijderd

wat jij het makkelijkst vind
mij maakt het niet uit
het ziet er zoizo al vet uit :9~

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:33 schreef dennievg het volgende:
wat jij het makkelijkst vind
mij maakt het niet uit
het ziet er zoizo al vet uit :9~
Ik denk inderdaad dat je het voor de betaversie gewoon even eenvoudig moet houden. En dan zien we wel weer verder!!!

Verwijderd

als je nu echt kan KIEZEN

maak er dan aub een resource van, want als je software 1 maal af zal zijn zal dit het eerst request zijn om te proggen

en liever dus direct doen zonder later opnieuw te moeten proggen ...

maar daar beslis je nog zelf over natuurlijk

Verwijderd

Ik moet het proggen en dus is het idd mijn beslissing (all bow for me :P), maar ik maak het niet alleen voor mezelf. Het is namelijk wel gaaf om je eigen gemaakte achtergrond te hebben, dus als het ff kan, wil ik het er in hebben. En ook al is het extra werk, jullie zijn goede aanmoedigers, dus een beetje moeite heb ik er wel voor over :)
Maar het moet wel mogelijk zijn. Ben nu aan het uitzoeken wat er exact fout gaat in die specifieke functie. Het heeft altijd gewerkt, alleen winamp doet er gek mee. Maargoed, de mogelijkheden om het te laten werken zijn nog niet uitgeput....

Verwijderd

... ik blijf versteld staan

1. hoe jij erin slaagt om echt zo'n dingen te proggen
2. hoe je het dan nog op verschiilende manieren kan ook

als je software binnen een tijdje echt goed zal werken zal ik mezelf waarschijnlijk niet kunnen houden om me ook zo'n display aan te schaffen. het is gewoon super

hoop alleen dat ik de boel niet verknal dan :)

Verwijderd

hier staat een voorbeeld schema
maar dat spoeltje mag toch gewoon uit een netvoeding van de computer gehaald worden (niet uit de mijne natuurlijk :D )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 20:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:

als je software binnen een tijdje echt goed zal werken zal ik mezelf waarschijnlijk niet kunnen houden om me ook zo'n display aan te schaffen. het is gewoon super

nja... zodra je eenmaal de aansturing goed heb, dan heb je t grootste gedeelte al. check mn software maar, ik kan misschien eens kijke of ik er een compenentje van ken bouwe zodat iedereen er iets van ken bouwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 21:14 schreef dennievg het volgende:
hier staat een voorbeeld schema
maar dat spoeltje mag toch gewoon uit een netvoeding van de computer gehaald worden (niet uit de mijne natuurlijk :D )
dat spoeltje moet een bepaalde waarde hebben anders krijg je een te hoge of te lage output. die ICL 7660 is toch iets frisser daarvoor

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:

Prutsen, veel prutsen ;)
Op maandag 14 januari 2002 21:15 schreef Matty_ het volgende:

[..]

nja... zodra je eenmaal de aansturing goed heb, dan heb je t grootste gedeelte al. check mn software maar, ik kan misschien eens kijke of ik er een compenentje van ken bouwe zodat iedereen er iets van ken bouwe :)
Klein ideetje; 'k zat te denken aan DLLs. Voor elke controller een aparte DLL zodat je alleen de juiste DLL 'installeerd' voor de controller die je hebt.
Dit heeft als voordeel dat je bij een andere controller allean de bijbehorende DLL moet hebben en andere programmeurs kunnen makkelijk de benodigde waarden naar de DLL sturen, zodat ze niet met de datasheets, poortaansturing, enz aan de gang hoeven.
Daarnaast kun je een DLL tijdens runtime laden, zodat je ook nog een config iod kan maken waar de gebruiker z'n controller kiest. Is het alleen een kwestie van de juiste DLL aanspreken.
Heb zoiets nog nooit gedaan, maar denk wel dat het mogelijk is.

Verwijderd

ja die is wel wat simpeler

nou nog een laatste vraag voor vanavond
die reset knop voor dat display
die wert toch software matig gestuurt
of lukte dat nou niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 21:25 schreef dennievg het volgende:
ja die is wel wat simpeler

nou nog een laatste vraag voor vanavond
die reset knop voor dat display
die wert toch software matig gestuurt
of lukte dat nou niet
die moet je eraan maken, wanneer je lcd lang heeft uitgestaan moet je hem ff resetten. dit is dus een hardware reset en geen software reset

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Als mijn software een bijna compleet stadium benadert, word die open-source, Hijs helemaal voor Vb geschreven, voor gebruik met DLportIO. Mensen zullen dus ook mijn software mogen aanpassen enzo, nu doe ik dat nog maar niet, is nogal een rotzooitje :)))

Verwijderd

De 'meer dan 2 tracks' bug is eruit 8-)

Nieuwe alpha versie

Let wel, alleen deze bug is eruit, er zitten nog enkele kleine in qua max toegestane tekstlengte enz.... en het is nog steeds een alpha :P

edit:
- 'zooi' van het vorige nummer wordt nu goed verwijderd uit beeld (binnen het kader)
- Kbps en KHz stonden verkeerd om. Nu dus niet meer
- Zelfde verhaal voor titel en artiest
- Onnodige dingen zoals de nog niet werkende volume bar uit de bitmap verwijderd.
- Datastroom naar het display toe zwaar verminderd. Ter info, slechts 1 integer wordt 'verwerkt', meer niet.
- Een paar zeldzaam voorkomende rariteiten opgelost
- Play status toegevoegd rechts onderin. Dit gaat in de toekomst vervangen worden door iets grafisch

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 23:35 schreef Wiebbe het volgende:
Als mijn software een bijna compleet stadium benadert, word die open-source, Hijs helemaal voor Vb geschreven, voor gebruik met DLportIO. Mensen zullen dus ook mijn software mogen aanpassen enzo, nu doe ik dat nog maar niet, is nogal een rotzooitje :)))
Moet ik het nou nog testen of niet :P
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.