Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafisch LCD

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:28 schreef Matty_ het volgende:
is dit voor zoon 4*40 chars lcd ??
Nee natuurlijk niet! 't is een Seiko G321D (320x200 Sed1330 based) apparaat, 't schema is wel in oorde kwa io's ik vond alleen die weerstanden daar zo weird..

Verwijderd

Topicstarter
euhmmm je hebt toch nog wel ergus 3 10k weerstandjes liggen ?? want ik denk dat die vent die dat schema gemaakt heeft, niet voor niks die erbij heeft gemaakt

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:40 schreef Matty_ het volgende:
euhmmm je hebt toch nog wel ergus 3 10k weerstandjes liggen ?? want ik denk dat die vent die dat schema gemaakt heeft, niet voor niks die erbij heeft gemaakt
Alsof ik iedere gek op het internet vertrouw :Y) eerst een second oppinion en dan gaan we pas zoeken naar 3 weerstandjes ;) (eigenlijk heb ik ze niet en geen zin om naar de winkel te gaan)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 21:45 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Alsof ik iedere gek op het internet vertrouw :Y) eerst een second oppinion en dan gaan we pas zoeken naar 3 weerstandjes ;) (eigenlijk heb ik ze niet en geen zin om naar de winkel te gaan)
als ik jou was zou ik ff proberen zonder, als t echt niet werk of slecht, dan duuw ze er wel bij.. die t6963c van mij kon ook veel hebben :)

Verwijderd

Die 3 weerstanden kun je ook weglaten. De uitgangen op de printerpoort zijn of laag, of hoog en niet van een ondefinieerbaar niveau (een logische 0 en 1 hebben beiden een bepaalde range waarin ze 0 of 1 zijn, daar tussenin is ondefinieerbaar). Ik zou geen functie voor die weerstanden kunnen bedenken, behalve dat ondefinieerbare niveau. Zou dat namelijk het geval zijn, dan zou het schadelijk kunnen zijn voor de controller van het LCD. Zouden dan de signalen naar de de printerpoort toe dan komen te 'zweven', dan worden de signalen die aan de weerstand zitten omhoog getrokken naar een logische 1. En dat kan geen kwaad.
Maar zoals ik al zei, de printerpoort kent geen ongedefinieerde uitgangen, dus de weerstanden kun je weglaten.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:49 schreef Zotty het volgende:
Voor LED- (of LED+, maakt niet uit) zou ik wel een weerstand zetten.
Zit geen led, in die met backlight was 'n keer zo duur.. :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:59 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Zit geen led, in die met backlight was 'n keer zo duur.. :)
Ik zat te kijken op het schema van Matty_. Ik zat net de datasheet van de Seiko G321D door te kijken en jou schema klopt qua pin aansluitingen.

Wat niet klopt is dat RD altijd hoog is !!. Je kunt dus nooit data uit het display lezen. Ook niet de status en dan loop je het risco je display te beschadigen !!!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:02 schreef Zotty het volgende:
Wat niet klopt is dat RD altijd hoog is !!.
RD is inverted volgens mij dus hij is nu altijd laag? :?

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:14 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

RD is inverted volgens mij dus hij is nu altijd laag? :?
Kijk maar in het schema. RD is idd actief laag, maar in het schema zit RD niet op de printerpoort aangesloten, maar alleen op de weerstand die hem naar hoog trekt.

Verwijderd

Topicstarter
nou... t begint al aardig een topic te worden, we hebbe de 100 post voorbij gegaan :)
nja wat ik volgende week van plan ben is:
- de -12v supply eens aansluiten
- proefsoftware schrijven zodat ik al een beetje text op t prul krijg
- scheam misschien nog iets aanpassen voor backlight en font-select
- 3 dagen leren voor die f*ck proefwerkweek en vakantie vieren :)

matty

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:17 schreef Zotty het volgende:

[..]

Kijk maar in het schema. RD is idd actief laag, maar in het schema zit RD niet op de printerpoort aangesloten, maar alleen op de weerstand die hem naar hoog trekt.
Mja bruikbare io's op de printerport zijn op, dus guess dat we het maar zonder moeten doen :Y)
- de -12v supply eens aansluiten
Ik heb net 'n kabeltje en voeding in elkaar geklust, ga zo kijken of ik er wat op kan krijgen :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:19 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Mja bruikbare io's op de printerport zijn op, dus guess dat we het maar zonder moeten doen :Y)
[..]

Ik heb net 'n kabeltje en voeding in elkaar geklust, ga zo kijken of ik er wat op kan krijgen :)
Op ? Dacht het dus niet ;) Genoeg pinnen over. De printerpoort heeft genoeg stuur signalen, dus het moet kunnen.

Weet overigens niet of pin 10 t/m 13 ook als output te gebruiken is. Op de Amiga kun het zonder problemen, maar ik heb gelezen dat op de PC het alleen als uitgang gebruikt kan worden :? Gewoon testen. Schrijf een bit weg op het juiste adres en kijk of de uitgang ook daadwerkelijk hoog/laag wordt. Zo ja, dan kun je die signalen ook gebruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:18 schreef Matty_ het volgende:
Ik ook >:)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:24 schreef Zotty het volgende:
Op ? Dacht het dus niet ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Signal Name    Bit  Pin   Direction
===========  ========  =====  =========
-Strobe   ¬C0    1  Output 
+Data Bit 0     D0   2  Output 
+Data Bit 1     D1   3  Output 
+Data Bit 2     D2   4  Output 
+Data Bit 3     D3   5  Output 
+Data Bit 4     D4   6  Output 
+Data Bit 5     D5   7  Output 
+Data Bit 6     D6   8  Output 
+Data Bit 7     D7   9  Output 
-Acknowledge    S6  10   Input 
+Busy       ¬S7 11   Input 
+Paper End  S5  12   Input 
+Select In  S4  13   Input 
-Auto Feed     ¬C1  14  Output 
-Error      S3  15   Input 
-Initialize     C2  16  Output 
-Select   ¬C3   17  Output 
 Ground     -     18-25  -

Zie bovenstaand schema en denk nog es :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:31 schreef Yarvieh het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Signal Name    Bit  Pin   Direction
===========  ========  =====  =========
-Strobe   ¬C0    1  Output 
+Data Bit 0     D0   2  Output 
+Data Bit 1     D1   3  Output 
+Data Bit 2     D2   4  Output 
+Data Bit 3     D3   5  Output 
+Data Bit 4     D4   6  Output 
+Data Bit 5     D5   7  Output 
+Data Bit 6     D6   8  Output 
+Data Bit 7     D7   9  Output 
-Acknowledge    S6  10   Input 
+Busy       ¬S7 11   Input 
+Paper End  S5  12   Input 
+Select In  S4  13   Input 
-Auto Feed     ¬C1  14  Output 
-Error      S3  15   Input 
-Initialize     C2  16  Output 
-Select   ¬C3   17  Output 
 Ground     -     18-25  -

Zie bovenstaand schema en denk nog es :Y)
Waar heb je dat vandaan ?

Je hebt dit waarschijnlijk getyped toen ik m'n post aan het editen was |:( Hoe dan ook, op de Amiga kon het. Of het wel of niet kan, ligt aan de hardware architectuur van de PC. Als het niet kan, dan is dat een beperking van de hardware :'(

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:35 schreef Zotty het volgende:
Waar heb je dat vandaan ?
http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/doc/regpins.html

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:51 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/doc/regpins.html
Hmmmz, zoiets heb ik eerder gezien. Ik vraag me af waarom die beperking bestaat :? Weet iemand toevallig welk(e) IC(s) de printerpoort aanstuurt ? Nou ja, als het zo is, dan leg ik me er maar bij neer, hoe jammer het ook is :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 00:18 schreef Matty_ het volgende:
Hoest bij jullie ? Ik heb 'n bietje tegen die 321D aan zitten trappen, schema wat ik heb lijkt te werken, alleen wil ie niet in single drive mode werkt ie niet als ik me aan de specs hou, als ik hier en daar het een en ander forceer werkt ie wel maar knippert ie als 'n gek, als ik 'm in dual drive zet, heb ik 2x het zelfde op me display (bovenste en onerste helft) maar knippert ie nie meer.. Kortom weinig succ6 vol nog... :(

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 00:40 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Hoest bij jullie ? Ik heb 'n bietje tegen die 321D aan zitten trappen, schema wat ik heb lijkt te werken, alleen wil ie niet in single drive mode werkt ie niet als ik me aan de specs hou, als ik hier en daar het een en ander forceer werkt ie wel maar knippert ie als 'n gek, als ik 'm in dual drive zet, heb ik 2x het zelfde op me display (bovenste en onerste helft) maar knippert ie nie meer.. Kortom weinig succ6 vol nog... :(
Hier nog weinig vooruitgang geboekt, maar dat komt meer door m'n vriendin, dan door iets anders :7 Kwestie van prioriteiten ;)

Hoe dan ook, ik heb zitten kloten met die portio driver en het wil niet lukken :( Als je hier tips over hebt, graag. Waarschijnlijk ga ik er vanmiddag weer mee bezig en hopelijk dan met wat meer succes....

Verwijderd

Om ff terug te komen op de beperkingen van de paralellepoort, het is idd het hardware design van de PC wat het design van interfaces voor grafische LCDs lastig maakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/paralelleinterface.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 17:34 schreef Zotty het volgende:
Om ff terug te komen op de beperkingen van de paralellepoort, het is idd het hardware design van de PC wat het design van interfaces voor grafische LCDs lastig maakt.

[afbeelding]
yep, met 8 ground pinnen kom je ver... not, konden er best wel wat minder zijn...

Verwijderd

Eerste test is succesvol :+

Voor de geintresseerden;
Printerpoort tester ofziets

Wat doet het ? Nou, het stuurt elke data pin achter elkaar aan, that's all :Y)

Oh ja, het is GRATIS >:)

bijna vergeten te vertellen, het maakt gebruik van de DLL van DLPortIO

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 23:06 schreef Zotty het volgende:
Eerste test is succesvol :+

Voor de geintresseerden;
Printerpoort tester ofziets

Wat doet het ? Nou, het stuurt elke data pin achter elkaar aan, that's all :Y)

Oh ja, het is GRATIS >:)

bijna vergeten te vertellen, het maakt gebruik van de DLL van DLPortIO
hehe, dit proggie is goed voor al die mensen waarvan hun lcd niet werkt, btw zou het niet eens slim worden voorn een LCDFAQ hierzo ??

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Op dinsdag 11 december 2001 13:13 schreef Matty_ het volgende:

[..]

hehe, dit proggie is goed voor al die mensen waarvan hun lcd niet werkt, btw zou het niet eens slim worden voorn een LCDFAQ hierzo ??
Mag ik eerst nog eff zonder faq mijn lcd maken >:).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:21 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Mag ik eerst nog eff zonder faq mijn lcd maken >:).
char-lcd's zijn niet zo moeilijk te solderen, ik heb met dala al een hele zooi daarvan gesoldeerd

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:13 schreef Matty_ het volgende:

[..]

Ik denk dat een LCD weinig doet als je D0 t/m D7 na elkaar actief maakt :P

Btw, het proggen gaat zeer voorspoedig >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:42 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ik denk dat een LCD weinig doet als je D0 t/m D7 na elkaar actief maakt :P

Btw, het proggen gaat zeer voorspoedig >:)
bij mij niet :( ach ja...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:43 schreef Matty_ het volgende:

[..]

bij mij niet :( ach ja...
Wat wil er niet lukken ?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Kijk dit is nou een lcd in Action http://home.wanadoo.nl/nut/movies/LCD-in-action.MPG :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEE, m'n display is opgeblazen :( :( :( :(

Sluit nooit je display op de verkeerde spanning aan !!!

RHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA |:( |:( |:(

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 22:28
Op dinsdag 11 december 2001 14:02 schreef klaasbram het volgende:
Kijk dit is nou een lcd in Action http://home.wanadoo.nl/nut/movies/LCD-in-action.MPG :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
over dat soort LCD's gaat het niet??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:13 schreef Zotty het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEE, m'n display is opgeblazen :( :( :( :(

Sluit nooit je display op de verkeerde spanning aan !!!

RHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA |:( |:( |:(
aaaaaarg... das enorm KUT !

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:02 schreef klaasbram het volgende:
was dat voorn blokken-doos ? :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:25 schreef Matty_ het volgende:

[..]

aaaaaarg... das enorm KUT !
Kan wel janken ;(

Ik wou dus net de eerste test doen met de software, dus ik zet netjes de computer uit en sluit het display aan. Met m'n stomme kop niet gechecked of het goed aangesloten was. Vervolgens de computer weer aan en ineens *PATS* en zware rook ontwikkeling. Is het geheugen chipje gebarsten :'(

Je wil niet weten hoe ik hier heb staan vloeken en schreeuwen :(

edit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/godverdegodver.jpg

Verwijderd

Topicstarter
auw dat ziet er kut uit

valt dat ding niet te vervangen ? misschien ken ik wel aan die chip komen

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 14:46 schreef Matty_ het volgende:
auw dat ziet er kut uit

valt dat ding niet te vervangen ? misschien ken ik wel aan die chip komen
Het is wel te vervangen, maar wie zegt dat er geen andere schade is. Schade in de controller bijvoorbeeld, maar niet te zien aan de buitenkant.

edit:
het is een SHARP LH5268AN-10LL (CMOS 32K x 8 static RAM)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:52 schreef Zotty het volgende:

[..]

Het is wel te vervangen, maar wie zegt dat er geen andere schade is. Schade in de controller bijvoorbeeld, maar niet te zien aan de buitenkant.

edit:
het is een SHARP LH5268AN-10LL (CMOS 32K x 8 static RAM)
hmmz... zou dat ding niet ook zonder die ram chip moeten werken ?? het contrast dus?? zo kun je kijken of misschien nog je controller werkt...

btw kun je me ff in je msn pleuren, je weet mn mail, voor dat proggie van je ??

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ja, maar het jammere is is als je zo'n lief dingetje zijn controller opblaast, de contrast nog steeds werkt. Die zit namelijk niet op de controller aangesloten maar op de "analoge" elektronica. Zegt dus jammergenoeg helemaal nix. Je kunt meten, met een logic analyzer, of er nog wat spanning op de uitgangen staat. Na het resetten moet er in ieder geval wat gebeuren. Voordeel van digitale rommel: Of het is helemaal stuk, of helemaal niet. (meestal)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 21:04 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ja, maar het jammere is is als je zo'n lief dingetje zijn controller opblaast, de contrast nog steeds werkt. Die zit namelijk niet op de controller aangesloten maar op de "analoge" elektronica. Zegt dus jammergenoeg helemaal nix. Je kunt meten, met een logic analyzer, of er nog wat spanning op de uitgangen staat. Na het resetten moet er in ieder geval wat gebeuren. Voordeel van digitale rommel: Of het is helemaal stuk, of helemaal niet. (meestal)
noueuhmm die contrast lijn gaat direct naar de controller, maar van de eene kant... de power supply gaat daarzo ook gelijk naar toe, btw zotty, tip voor je volgende lcd: haal pin 9 en 20 uit je pinneding, en duuw iets in je header (net zoals bij IDE jah) dit heb ik zelf ook gedaan om niet mn lcd af te laten fikken

• Corn

Corn

Raar jongetje

Neh. Kan wel zijn dattie erop een of andere manier doorheenloopt, dat zal het waarschijnlijk zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat er voor die reden een A/D in de chip zit. Dat idee met die "key" is inderdaad wel verstandig.

Verwijderd

Topicstarter
nja... mijn ervaring met kapotte dot martix lcd's is dat de contrast ook niet meer werkt, maar we gaan es ff kijke in de datasheet van t ding..

EDIT: t contrast heeft idd NIKS met de controller te maken

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:18 schreef Yarvieh het volgende:
matty/Zotty jullie lijken electro shit een bietje te snappen, ik ben bezig met die seiko en daar heb ik dit schema voor
[afbeelding]

2 van die 3 weerstanden boven in (die op A0 en CS), die kan ik toch best missen?!
Kun je reset niet handmatig doen ? Dan heb je 'init' op de printerpoort over voor 'RD' op het display.

Verwijderd

Ff ter info, zodat anderen niet dezelfde fout maken:

ik zie nu ineens wat er vanmiddag is fout gegaan.... De 5V (Vdd / voeding voor de electronica) was aangesloten op 12V en dat trok met name het geheugen niet. Hoe heeft dit kunnen gebeuren; de stekkers/draden aan de PSU hebben bepaalde kleuren (maar dat wist je vast al ;)) en de 12V lijnen hebben de kleur geel. 1x raden welke kleur het 5V draadje aan het display heeft.......... juist ja.... geel |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 04:31 schreef Zotty het volgende:
Ff ter info, zodat anderen niet dezelfde fout maken:

ik zie nu ineens wat er vanmiddag is fout gegaan.... De 5V (Vdd / voeding voor de electronica) was aangesloten op 12V en dat trok met name het geheugen niet. Hoe heeft dit kunnen gebeuren; de stekkers/draden aan de PSU hebben bepaalde kleuren (maar dat wist je vast al ;)) en de 12V lijnen hebben de kleur geel. 1x raden welke kleur het 5V draadje aan het display heeft.......... juist ja.... geel |:(
nou, dan krijgen we tip2, doe mij na, pleur er een 78l05 erbij en de kans dat je lcd een te hoge voltage krijg is euhmmm zeer klein of je moet de negative heel laag hebben (of is het nou hoog ?)

Maar als t goed is kan de controller zelf wel max 15v aan, dus het zou nog misschien kunnen zijn dat ie werkt

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 14:08

Snurp

aka NICO

Allereerst Matty_ respect met wat je doet.
Heb besloten om over te gaan op grafisch.

Zotty
Gecondoleerd met je LCD, in een ander draadje zag ik dat je er een wilde bestellen.
Dit kunnen we ook gezamenlijk doen.

Voor andere die dit lezen: ik ben niet van plan om een grootschalige actie op te starten. Dit kost een hoop tijd. Dit laatste heb ik nauwelijks en kan ik nuttiger besteden. Excuses als dit lomp overkomt en egoïstisch overkomt.

Ik ga enkel grafische lcd's bestellen.

Ik wacht op een bericht van Zotty met welk type en waar hij deze vandaan wil hebben. Mochten er in tussen mensen komen die ook een GRAFISCH lcd willen bestellen kan ik die meenemen.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op dinsdag 11 december 2001 21:43 schreef Matty_ het volgende:
nja... mijn ervaring met kapotte dot martix lcd's is dat de contrast ook niet meer werkt, maar we gaan es ff kijke in de datasheet van t ding..

EDIT: t contrast heeft idd NIKS met de controller te maken
I am invincable....
Ohja, dat trucje met die 7805 kan inderdaad ook, maar dan werkt ie niet meer op 5 volt.... alleen 9-18 volt of zo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 10:18 schreef Snurp het volgende:
Allereerst Matty_ respect met wat je doet.
Heb besloten om over te gaan op grafisch.

achjah... ik heb die dingen gekregen, en na een poosje zoeken bleek het dat er al eerder mensen zijn geweest die hiermee aan het prutsen waren. maar dan vooral onder linux, en dat heb ik op dit moment niet draaien. dus mijn bedoeling is vooral om dit ding goed in win2k te laten draaien en misschien als het programmeren me goed afgaat (ik ben niet zoon ster) dat er vrij coole dingen door winamp door het lcd kunnen afgebeeld worden, denk maar eens aan een oscillioscoop of een vrij duidelijke spectrum analyzer, dit zou vooral een grote verbetering worden op het 4*20 chars lcd wat ik ervoor nu gebruik. Daarom vind ik zelf dat Zotty en yahvieh veel respect verdienen omdat ze hiermee helpen.

Zotty
Gecondoleerd met je LCD, in een ander draadje zag ik dat je er een wilde bestellen.

Voor andere die dit lezen: ik ben niet van plan om een grootschalige actie op te starten. Dit kost een hoop tijd. Dit laatste heb ik nauwelijks en kan ik nuttiger besteden. Excuses als dit lomp overkomt en egoïstisch overkomt.

probeer dit eens bij een groot bedrijf wat veel met lcd werkt (ikzelf heb ze van een beveiligings bedrijf) en niet gelijk bij conrad, ik denk dat je dit zeer veel geld kan besparen.

Ik wacht op een bericht van Zotty met welk type en waar hij deze vandaan wil hebben. Mochten er in tussen mensen komen die ook een GRAFISCH lcd willen bestellen kan ik die meenemen.

yepz.. wordt tijd dat die blokkedoosjes >:) die naar mijn doen bijna even duur zijn dan deze lcd's vervangen worden :) btw ze passen wel nogal moeilijk in je kast, t scherm zelf (niet de print enzo, dies nog groter) is even groot als een 5 1/4" bay
zelf zit ik nu met t probleem dat ik geen soldeerbout heb (jah mn vorrige is doorgebroken, en dala zal wel niet direct staan te springen hier te zitten waar ik een half uur soldeer, half uur leer, half uur soldeer en dat gaat maar zo verder. ik hoop dat ik morgen (dan heb ik vakantie) er wel wat meer aan kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 10:28 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

I am invincable....
Ohja, dat trucje met die 7805 kan inderdaad ook, maar dan werkt ie niet meer op 5 volt.... alleen 9-18 volt of zo
nja.. t lcd werkt zelf ook op 3.75v waar hij bij mij op draait omdat ik te lui was om mn 12v draad op mn voeding ook nog door te knippen, en ik moet zeggen., het werkt perfect. en sowieso die 12v heb je toch nodig als je met een DC-to-DC converter gaat werken

• Snurp

Snurp

aka NICO

Ook goed alle drie respect ;) (Had de topic van yahvieh net pas gelezen en wist niet dat hij al bezig was met dat rogje wist wel dat hij het van plan was).

Bestellen doe ik waarschijnlijk bij een eio ofzo. Maar ik wil er wel een met een goede controller. Die een beetje als standaard ingevoerd kan worden net als de HD44780 chipset. Tot nu toe lijkt het de t6963c te worden. Ik was/ben bezig om te kijken wat er allemaal op de markt is. Zoals je weet, veel. Dus wil ik geen vreemde eend in huis halen waar alle test progjes niet op werken. In dat punt zijn jullie verder en moet ik die achterstand inhalen.

Termen als "7805" krijg ik ook nog :? bij.
Evenals het negatieve volt gebeuren moet ff op me inwerken. Ik ben geen n00b in de elektronica (heb er ooit in gestudeerd) alleen ben ik ongeveer alles vergeten Komt wel een hoop boven drijven alleen hoe zat dat ook al weer.
Solderen en testen is geen probleem. Heb al die apparatuur zoals soldeerstation, labvoeding, multimeter ed nog liggen.

Het grootste probleem wat ik heb is tijdgebrek. Dus ik zal niet snel voorop lopen qua ontwikkelingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 11:21 schreef Snurp het volgende:
Ook goed alle drie respect ;) (Had de topic van yahvieh net pas gelezen en wist niet dat hij al bezig was met dat rogje wist wel dat hij het van plan was).

Bestellen doe ik waarschijnlijk bij een eio ofzo. Maar ik wil er wel een met een goede controller. Die een beetje als standaard ingevoerd kan worden net als de HD44780 chipset. Tot nu toe lijkt het de t6963c te worden. Ik was/ben bezig om te kijken wat er allemaal op de markt is. Zoals je weet, veel. Dus wil ik geen vreemde eend in huis halen waar alle test progjes niet op werken. In dat punt zijn jullie verder en moet ik die achterstand inhalen.

volgens mij heeft eio ze niet...

Termen als "7805" krijg ik ook nog :? bij. [n] dat is een voltage regulator voor 5v, die dingen krijg je bijna gratis :)[/b]
Evenals het negatieve volt gebeuren moet ff op me inwerken. Ik ben geen n00b in de elektronica (heb er ooit in gestudeerd) alleen ben ik ongeveer alles vergeten Komt wel een hoop boven drijven alleen hoe zat dat ook al weer.
Solderen en testen is geen probleem. Heb al die apparatuur zoals soldeerstation, labvoeding, multimeter ed nog liggen.

Het grootste probleem wat ik heb is tijdgebrek. Dus ik zal niet snel voorop lopen qua ontwikkelingen.

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand nog de plugins van buurmannen.com ?? die site is nml offline :(

• Snurp

Snurp

aka NICO

you got mail

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 11:47 schreef Snurp het volgende:
you got mail
thnx
hehe die proggies werken inderdaad met een ander schema, of je moet van gekke tekentjes houden :)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 08:09 schreef Matty_ het volgende:
nou, dan krijgen we tip2, doe mij na, pleur er een 78l05 erbij en de kans dat je lcd een te hoge voltage krijg is euhmmm zeer klein of je moet de negative heel laag hebben (of is het nou hoog ?)

Maar als t goed is kan de controller zelf wel max 15v aan, dus het zou nog misschien kunnen zijn dat ie werkt
Dat is op zich wel een goede veiligheid. Beetje overbodig omdat 5V makkelijk af te tappen is, maar voor die paar gulden en extra tijd loop je niet het risico eenzelfde ongelukje te krijgen. Zeker de moeite waard lijkt me :)
Op woensdag 12 december 2001 10:18 schreef Snurp het volgende:
Zotty

Klopt, ik wil idd een nieuwe. Met z'n 2en bestellen moet makkelijk kunnen lijkt me. Je gaat zo mail krijgen :) Ik heb al een heleboel rondgekeken en geinformeerd naar verzendkosten en dat soort dingen.
Op woensdag 12 december 2001 11:56 schreef Matty_ het volgende:
hehe die proggies werken inderdaad met een ander schema, of je moet van gekke tekentjes houden :)
Yepz, de controle lijnen zijn anders aangesloten, dus je display snapt niks van de data die het krijgt.

Dit is een potentieel probleem aangezien er zo geen 'universeel' werkend schema met bijbehorende software is. We staan nu (hier op GoT) nog betrekkelijk in de kinderschoenen wat betreft grafische LCDs. Het lijkt me dan ook een goed idee om af te spreken welk aansluitschema we gebruiken (T6963C en SED1330). Dan kan iedereen die later ook een grafisch display wil, gebruik maken van dezelfde hard- en software. Dit om te voorkomen dat nu en later ontwikkelde software (bijv. progje van Yarvieh en onze software) niet werkt op het display van een bepaald persoon omdat hij toevallig een ander schema heeft gebruikt.
Het is maar een idee, en ik ben zeer benieuwd hoe jullie hier over denken.

Verwijderd

Topicstarter
zelf lijkt het mij logisch als we het schema gebruiken wat ik uitgewerkt heb, en zotty ook, omdat dit ookal gebruikt wordt bij veel linux drivers (redhad heeft t6963c support ingebakken kwam ik vandaag achter) voor de rest lijken mij de lcd's nog niet echt aantrekkelijk omdat we echt nog in de kinderschoenen staan, zoals zotty al melde.

we moeten alleen eens aan een compleet schema werken met DC-to-DC converter... got gaat geschiedenis schrijven in het aansturen van t6963c-lcd's onder windows... wie weet :)

Verwijderd

Topicstarter
ff peilen wie er allemaal een lcd wilt, dit zijn 240*64 pixel lcdtje, en we gaan denk ik uit wat het goedkoopst wordt

we (ik en zotty) hebben 2 leveranciers gevonden die ze kunnen regelen:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201068441008171848&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=92945&TK_PAR[MEDIUM]= (neej je krijgt niet die d*ldo die je op de foto ziet)

en
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID=62568&SKUID=60507

prijslijst van zotty:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Farnell (prijzen excl 19% BTW)
Code    pixels  BL   1+     5+     10+
----------------------------------------------
546859  128x64  -    148,36 123,55 105,97
546860  128x64  LED  168,05 141,09 120,-
3013303 128x64  CCFL 235,60 215,98 202,48
654073  240x64  -    218,74 195,58 178,43
654085  240x64  LED  249,60 192,00 178,28
654103  240x128 LED  311,67 283,36 234,42

Conrad (prijzen incl 19% BTW)
187429  128x64  -    112,61
188581  240x64  CCFL 180,22
187445  240x128 CCFL 225,29

got likes to verkracht de tabel :P

er worden nog 2 leveranciers binnenkort toegevoegd, velleman en de elektuur (of de elektuur aan masse-afnamen doet weet ik nog niet)

denk eraan ! dit zijn grafische lcd met een T6963c controller, er is hiervoor nog GEEN software (nja een beetje dan) maar die is in ontwikkeling, dit is misschien een optie voor de mensen die goed zijn in programmeren en een lcd willen hebben en ons graag willen helpen met dit project :)

Verwijderd

Bovenstaand lijstje is dus puur opties afgaan. Waar is het te krijgen en wat kost het. Hierbij is alleen gekeken naar de T6963C en niet naar de SED1330 omdat de voorkeur uitgaat naar de eerstgenoemde.

• Snurp

Snurp

aka NICO

Verwijderd

Gezien het grote prijsverschil tussen de T6963C en de SED1330; welke van de 2 wordt het? De software is nu nog in ontwikkeling, dus als er van controller gewisseld gaat worden omdat het veel in prijs scheelt, nu kan het waarschijnlijk nog enigzins makkelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
COMP Sys
Model    pixels    control   BL   1+
-------------------------------------
LCDSED   256x128   SED1330   -    $40 (98,-)

EIO ($9,70 verzendkosten + $1 handling fee)
Model     pixels   control   BL   1+
------------------------------------------
Seiko G242C  240x128  SED1330   CFL  $35 (85,-)
Seiko G321D  320x200  SED1330   CFL  $50 (122,-)
Seiko G321D  320x200  SED1330   -    $25 (61,-)

$1 = F2,44 (gwk koers 12/12/2001)

*** LET OP ***
Bestellen uit het buitenland:
- Wisselende koers
- Verzendkosten
- Invoerrechten

voorbeeld:
Seiko G321D bij EIO => ( 50 dollar + 9,70 dollar + 1 dollar ) * 2,44 gulden koers * 1,19 gulden invoerrechten = 176,25 gulden

Ik heb ook een aanvraag naar Conrad gefaxed betreffende korting en er is ook een aanvraag richting Velleman.

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien is die SED controller heel anders dan de toshiba, kijk maar eens naar de lcd formaten. btw die van eio komt wel nog verzendkosten bij

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:05 schreef Matty_ het volgende:
zo te zien is die SED controller heel anders dan de toshiba, kijk maar eens naar de lcd formaten. btw die van eio komt wel nog verzendkosten bij
De SED1330 kan grotere formaten aan.
Check vorige post ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:10 schreef Zotty het volgende:

[..]

Check vorige post ;)
hehe, sneaky editen, wat trouwens nog een nadeel is van bestellen vanuit het buitenland is de garantie, als er iets kapot is, probeer het dan maar eens terug naar eio te krijgen.

een scherm met een resolutie van 320*200, daar ken je zo ongeveer op gamen, ik dacht dat t een lcd moest blijven maar ok :P en ik denk ook niet dat je zoon groot lcd door je ltp poort kan aanstuiren...

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:05 schreef Matty_ het volgende:
Mja aansturing van die sed1330 valt reuze mee eigenlijk, alleen die lcd(g321) die ik van eio heb werkt niet zo fijn, is of een rot display (zou kunnen), of ik heb 'n fout schema (zou ook kunnen) of ik stuur 'm verkeerd aan (vrijwel uitgesloten) :Y)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:13 schreef Matty_ het volgende:
een scherm met een resolutie van 320*200, daar ken je zo ongeveer op gamen, ik dacht dat t een lcd moest blijven maar ok :P en ik denk ook niet dat je zoon groot lcd door je ltp poort kan aanstuiren...
Ach, ik wil ook wel deze hoor :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/lq150x1dg11.gif

Overigens iets voor een volgend project. Aansturing via een PCI kaart >:)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:14 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Mja aansturing van die sed1330 valt reuze mee eigenlijk, alleen die lcd(g321) die ik van eio heb werkt niet zo fijn, is of een rot display (zou kunnen), of ik heb 'n fout schema (zou ook kunnen) of ik stuur 'm verkeerd aan (vrijwel uitgesloten) :Y)
Ik zal wel ff een beter schema in elkaar draaien voor dat display :) Weet niet of het vanavond gaat lukken, want ik heb zo eerst een vergadering.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:19 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ach, ik wil ook wel deze hoor :9~ :9~

[afbeelding]

Overigens iets voor een volgend project. Aansturing via een PCI kaart >:)
juist jah... mod je ouwe SCSI-2 kaart naar videokaart :)

btw zet ook ff de prijs van een CCFL invertor erbij die dingen kun je krijgen bij eio voor $15 ik dacht zelfs dat je zonder CCFL niet veel ziet op zoon lcd :?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:13 schreef Matty_ het volgende:
Jawel hoor, die g321D hangt hier gewoon aan de lpt, goed je komt 1 io te kort voor het mooie dus je kan geen data lezen van het display maarja daar is imho best mee leven ;) lcd is tergrote van 'n cd hoes dus als je nog 3 lege drivebays heb past ie daar vast heel netjes in.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:27 schreef Yarvieh het volgende:
... goed je komt 1 io te kort....
Je schema is gewoon f*cked up hehe :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 19:27 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Jawel hoor, die g321D hangt hier gewoon aan de lpt, goed je komt 1 io te kort voor het mooie dus je kan geen data lezen van het display maarja daar is imho best mee leven ;) lcd is tergrote van 'n cd hoes dus als je nog 3 lege drivebays heb past ie daar vast heel netjes in.
word krap, dat 240*64 lcd van mij is ongeveer even breed als mn kast. Maar hoe wil je zoveel data door een ltp poort sturen om een geheel 320*200 lcd aan te sturen, wat toch zo ongeveer 10 keer per seconde moet gebeuren om het nog een beetje vloeiend te laten zien (met een spectrum analyzer teminste)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:23 schreef Matty_ het volgende:
btw zet ook ff de prijs van een CCFL invertor erbij die dingen kun je krijgen bij eio voor $15 ik dacht zelfs dat je zonder CCFL niet veel ziet op zoon lcd :?
Inverter heb je toch niet altijd nodig, maar is afhankelijk van de gebruikte backlight ? Bij CCFL wel, maar bij LED geloof ik niet.

Bij EIO issie 15 dollar en bij Conrad 50 piek...

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:32 schreef Matty_ het volgende:
Maar hoe wil je zoveel data door een ltp poort sturen om een geheel 320*200 lcd aan te sturen, wat toch zo ongeveer 10 keer per seconde moet gebeuren om het nog een beetje vloeiend te laten zien (met een spectrum analyzer teminste)
Timing van het ding is iets relaxter tov een hd44780 (in de nano seconden ipv in de miliseconden zoals bij de hd44780) en je hoeft natuurlijk niet het hele schem constant te verversen.. alleen het gedeelte waar je spectrum staat, da kan redelijk wat bandbreedte schelen..

Verwijderd

Een nieuw schema voor een LCD met de SED1330 controller. Waarom dit schema ? Omdat het 'compatible' is met de T6963C versie en volledig gebruik maakt van de mogelijkheden van de SED1330. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/SED1330.gif

Dit schema heeft het grote voordeel dat zo min mogelijk aanpassingen in de software nodig zijn. Qua stuurlijnen is het gelijk aan de T6963C en dus hoeft alleen gelet te worden op de verschillen in de instructieset.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vergelijking:

T6963C   SED1330   betekenis
-------------------------------
    CE = CS   selecteer display
    CD = A0   data of commando
    RD = RD   lezen
    WR = WR   schrijven

• Dala
Op woensdag 12 december 2001 16:59 schreef Matty_ het volgende:
ff peilen wie er allemaal een lcd wilt, dit zijn 240*64 pixel lcdtje, en we gaan denk ik uit wat het goedkoopst wordt

we (ik en zotty) hebben 2 leveranciers gevonden die ze kunnen regelen:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201068441008171848&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=92945&TK_PAR[MEDIUM]= (neej je krijgt niet die d*ldo die je op de foto ziet)

en
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID=62568&SKUID=60507

prijslijst van zotty:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Farnell (prijzen excl 19% BTW)
546859  128x64  -    148,36 123,55 105,97
546860  128x64  LED  168,05 141,09 120,-
3013303 128x64  CCFL 235,60 215,98 202,48
654073  240x64  -    218,74 195,58 178,43
654085  240x64  LED  249,60 192,00 178,28
654103  240x128 LED  311,67 283,36 234,42

Conrad (prijzen incl 19% BTW)
187429  128x64  -    112,61
188581  240x64  CCFL 180,22
187445  240x128 CCFL 225,29

got likes to verkracht de tabel :P

er worden nog 2 leveranciers binnenkort toegevoegd, velleman en de elektuur (of de elektuur aan masse-afnamen doet weet ik nog niet)

denk eraan ! dit zijn grafische lcd met een T6963c controller, er is hiervoor nog GEEN software (nja een beetje dan) maar die is in ontwikkeling, dit is misschien een optie voor de mensen die goed zijn in programmeren en een lcd willen hebben en ons graag willen helpen met dit project :)
ja waarschijnlijk kan ik de elektuur niet als massa leverancier laten gaan, want hun denken dat ik er alleen een wil....en voor mij kan het dus goedkoper worden >:) maar ik zal eens kijken

Verwijderd

Mogelijk een soort oplossing voor het powersequencing probleem. Het relais komt tussen de -12V / -24V voeding en de Vlc aansluiting van het display. Juiste typenummers FET en relais moeten nog uitgewerkt worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/powersequencing.gif

Verwijderd

Topicstarter
cool, dus de software die kunnen we schrijven voor een sed en toshiba chip. maar hoe zit dat met display-grotes ?? die is toch meestal net iets groter bij een SED. maar is de aansturing wel gelijk ?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 12:57 schreef Matty_ het volgende:
cool, dus de software die kunnen we schrijven voor een sed en toshiba chip. maar hoe zit dat met display-grotes ?? die is toch meestal net iets groter bij een SED. maar is de aansturing wel gelijk ?
Op een paar kleine dingen na kun je iets maken in de trand/t (?) van plugins oid. Zo van; je hebt een display met de T6963C ? Download dan T6963C.plugin. You get the point :)

Of zet de instructiesets er standaard bij in een headerfile oid en aan de hand van een config file (kom ik zo op terug..) bepaald de software zelf welke headerfile cq instructieset gebuikt moet worden.

Wat ook heel handig is, is een config-file of registry-keys. Om het geheel universeel te houden, zul je toch zelf op de 1 of ander manier moeten aangeven hoe groot je display is. Is de software goed geprogrammeerd, dan past de software zich automatisch aan. Dat is niet zo'n probleem waarschijnlijk.

De stuurlijnen hebben allemaal dezelfde functie, alleen CD/A0 werkt net iets anders wat betreft aangeven of je data of een commando schrijft/leest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Op de SED1330:

A0 RD WR Function
---------------------------------------------
0  0  1  Status flag read
0  1  0  Display data and parameter write
1  0  1  Display data and cursor address read
1  1  0  Command write

Op de T6963C:

C/D RD WR Function
---------------------------------------------
0   0  1  Display data and cursor address read
0   1  0  Display data and parameter write
1   0  1  Status flag read
1   1  0  Command write

Zoals je ziet zijn status opvragen en data lezen omgedraaid, maar dat is slechts een klein softwarematig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
FOTO's :)

hehe... lekker groot, maar mn imaging wil niet
ofwel... tel de pixels eens voor me.. ik weet nml niet zeker of het er 240*64 zijn

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/1-klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/2-klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/matty.irc/3-klein.jpg

klik erop voor zoon groot geval...

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 21:59 schreef Matty_ het volgende:
FOTO's :)

hehe... lekker groot, maar mn imaging wil niet
ofwel... tel de pixels eens voor me.. ik weet nml niet zeker of het er 240*64 zijn

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ROFL, wat ranzig groot :)

Ik zal ze ff resizen en naar je mailen :;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 00:00 schreef Zotty het volgende:

[..]

ROFL, wat ranzig groot :)

Ik zal ze ff resizen en naar je mailen :;)
ow... ik vond het nog meevallen... tis nog niet op 600DPI zoals mn eerste scans...
maar ik heb je mail binnen... ff editen

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAAA, het werkt !!! :) B-) *D :) :7
(met eigen geschreven software dus)

Matty, ontzettend bedankt voor het blootstellen van je display aan deze experimenten >:)

/me is een beetje heel erg blij !

Maar omdat we geen zinloze dingen mogen posten, ook nog handige tip; check of je contrast goedstaat. Anders zie je namelijk niks :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 12:54 schreef Zotty het volgende:
JAAAAAAAAAAAAA, het werkt !!! :) B-) *D :) :7
(met eigen geschreven software dus)

Matty, ontzettend bedankt voor het blootstellen van je display aan deze experimenten >:)

/me is een beetje heel erg blij !

Maar omdat we geen zinloze dingen mogen posten, ook nog handige tip; check of je contrast goedstaat. Anders zie je namelijk niks :P ;)
nja... t was laat he :) t constrast stond idd heel erg hoog. en mn ltp wilde ook nie meewerken (in SPP wel, EPP+ECP niet) maar er is nu een proggie wat al een paar regels text kan laten zien :)

Verwijderd

Need I say more :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/lcdmettekst.jpg

Verwijderd

Jongens dit gaat er errug goed uitzien. Ben heel erg benieuwd naar de software die ervoor geschreven wordt op dit moment. Als het goed is heb ik namelijk binnenkort ook een LCD met dank aan Zotty en Matty.

Ik vind het alleen jammer dat ik hem niet zelf kan maken, maar ja, beter iemand die er verstand van heeft het laten doen, dan een Noob op het gebied van electronica... B-)

• Dala
Op dinsdag 18 december 2001 13:30 schreef Matty_ het volgende:

[..]

nja... t was laat he :) t constrast stond idd heel erg hoog. en mn ltp wilde ook nie meewerken (in SPP wel, EPP+ECP niet) maar er is nu een proggie wat al een paar regels text kan laten zien :)
laat mij eens raden.....jij hebt binnen kort weer mijn Soldeerbout nodig?

nou ja ik kom morgen toch langs om te lannen, dan kan ik hem eens van dicht bij zien

• Dala
Op dinsdag 18 december 2001 15:00 schreef nicoprevoo het volgende:
Jongens dit gaat er errug goed uitzien. Ben heel erg benieuwd naar de software die ervoor geschreven wordt op dit moment. Als het goed is heb ik namelijk binnenkort ook een LCD met dank aan Zotty en Matty.

Ik vind het alleen jammer dat ik hem niet zelf kan maken, maar ja, beter iemand die er verstand van heeft het laten doen, dan een Noob op het gebied van electronica... B-)
waar woon je dan?

er zullen heus wel mensen in de buurt zijn die het voor je willen maken, het is niet veel solderen....

[edit]
matty heeft alweer mijn soldeerbout nodig om jou te helpen merk ik, hum, matty heb ej nog zo'n printje liggen? *die van jay)

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Geweldige vooruitgang! Ik ben nog steeds wel benieuwd naar (bewegende) pics op die lcd, mogelijk?

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 19:44 schreef Falcon2107 het volgende:
Geweldige vooruitgang! Ik ben nog steeds wel benieuwd naar (bewegende) pics op die lcd, mogelijk?
stilstaand beeld eerst :)

is half af voor zover

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 18:00 schreef Dala11of11 het volgende:

[..]

waar woon je dan?

er zullen heus wel mensen in de buurt zijn die het voor je willen maken, het is niet veel solderen....
In Den Bosch. Maar van Matty weet ik dat hij het netjes doet. Tenminste als ik mag afgaan op zijn scans. En hier ken ik niet echt nette electronica mensen, snappie??
[edit]
matty heeft alweer mijn soldeerbout nodig om jou te helpen merk ik, hum, matty heb ej nog zo'n printje liggen? *die van jay)
>:) (need I say more??)

[edit]

Ik ben trouwens nog even verder gaan zoeken en ben nog wat leuke dingetjes tegengekomen

PFD-file over het schrijven van software voor een T6963C display

Project: Driver for LCDs with T6963C

Driver page for T6963C

Info over T6963C

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31
Ga zo door iedereen. Jullie hebben mij enthousiast gemaakt om in mijn koffermod (i'm working on it) ook een lcd scherm te gaan maken. Ik blijf dit draadje volgen om te kijken welke vooruitgang jullie boeken. Helaas ben ik geen grote programmateur (behalve in Pascal ;))en ook niet echt sterk in electronica.

In ieder geval suc6!!

• Snurp

Snurp

aka NICO

Ok voor de toekomst en om te kwijlen, 240x64 color
Afbeeldingslocatie: http://www.optrex.com/SiteImages/News/4/46_51136.jpg

voor eventuele test software voor de schermpjes.

ftp://207.73.33.32/pub/

doe hier je voordeel mee

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 08:54 schreef nicoprevoo het volgende:
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...
Zeker wel, en daarom staan die links al een hele tijd in m'n bookmarks :) Komt goed van pas hehe.
Op woensdag 19 december 2001 10:21 schreef Snurp het volgende:
Ok voor de toekomst en om te kwijlen, 240x64 color
[afbeelding]
Me wants :9~ Echt supergaaf :o

edit:
dit kan heel mooi aansluiten op het PCI kaart idee aangezien er o.a. 16 adreslijnen nodig zijn en dat trekt je paralellepoort toch echt niet.

Verwijderd

Voor iedereen die bezig is met software voor de T6963C controller:

In sommige datasheets staat dat de commandos voor data auto read/write ' 110000xx zijn. Dit klopt niet. Dit moet zijn 101100xx.

10110000 (0xb0) = data auto read set
10110001 (0xb1) = data auto read set
10110010 (0xb2) = auto reset

Verwijderd

Tijd voor wat ontspanning !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/rofl.jpg

Wie weet wat dit is?

Raad het juiste antwoord en win een kompleet verzorgde voetreis naar Afrika :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 02:19 schreef Zotty het volgende:
Tijd voor wat ontspanning !

[afbeelding]

Wie weet wat dit is?

Raad het juiste antwoord en win een kompleet verzorgde voetreis naar Afrika :+
juist ja... een testertje voetcreme die je gratis kunt halen bij de da ofzo :P

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 02:33 schreef Matty_ het volgende:

[..]

juist ja... een testertje voetcreme die je gratis kunt halen bij de da ofzo :P
ssssssssssssssssssst !

Verwijderd

Topicstarter
nou... en de voetcreme is voor.... MATTY ! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.h4e.f2s.com/zotty.jpg

EDIT: made by zotty :P
Afbeeldingslocatie: http://www.h4e.f2s.com/4.jpg

Verwijderd

YES, het werkt !!!!!!!

/me is heel blij >:)

eindelijk waar het display voor bedoeld is; grafische afbeeldingen :9~ :9~

/me moet toch eens die knipperende cursor weghalen.... ff een bitje veranderen ;)

• Snurp

Snurp

aka NICO

Jeuh, dit wil ik dus ook. Nu maak je me pas echt lekker. Kan je de bestelling nog veranderen in een spoed bestelling.
Dit zit er erg goed uit :9~

Verwijderd

Topicstarter
zotty heeft nu ookal iets van animatie grprogrammeerd, en ik moet zeggen, dat gaat nog af en toe goed :P

• TweakV
  • Laatst online: 25-03 20:42
Damn... dat ziet er allemaal leuk uit wat jullie aan het doen zijn. Jammer dat ik geen tijd heb om me er in te verdiepen. :Z
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.