Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafisch LCD

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Het is nog ff de vraag hoe snel de uC moet zijn, maar 5 Mhz moet genoeg zijn denk ik.

Blokschema:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/blokschema.gif

Verwijderd

Power-on sequencing for LCDs; why, when and how

Zeer informatief document over power sequencing. Deze heeft betrekking op alle grafische displays, dus ook de displays van 240x64 waar we tot nu toe mee bezig zijn geweest.

Verwijderd

Power-on sequencing is dus een schakeling die nodig is om een LCD enzo "op te starten". Eerst moet de stroom een bepaalde waarde krijgen enzo tegen dat het allemaal kan werken.

Maar als je nu een PCI-kaart bouwt heb je dan ook zo'n dingen nodig ? want tegen dat je iets naar je LCD kan sturen (lees: tegen dat de PC opgestart is) is alles toch al in orde ?

zal wel ergens iets over het hoofd zien, maar je weet nooit dat ik iets vertel die juist is :D

Verwijderd

Power sequencing houdt in dat je eerst de electronica 'in werking' zet en dan pas de kristallen (het display wat je ziet). Bij het uitzetten is het omgedraaid, dus eerst stroom van de kristallen af en de stroom van de electronica af.

De reden hiervoor is dat de kristallen een wisselspanning nodig hebben. En aangezien je gelijkstroom op de display module zet, zal de electronica de wisselspanning moeten genereren. Een gelijkstroom tast de kristallen aan, ookal is het maar voor heel even. En die aantasting zorgt er uiteindelijk voor dat de kristallen niets meer doen, en dus geen beeld meer kunnen weergeven.

Verwijderd

ahzo !
nu begrijp ik het nut ervan.

net als wanneer je een gewoon LCDtje aanlegt en je een paar milliseconden met wachten voor je echt de data mag beginnen sturen

wat ik me nog afvroeg is goe je een printplaat die in een PCI-slot past kan maken/laten maken.
dit is toch anders dan een gewone printplaat ?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:24 schreef Mr.ChronoM het volgende:
wat ik me nog afvroeg is goe je een printplaat die in een PCI-slot past kan maken/laten maken.
dit is toch anders dan een gewone printplaat ?
Laten maken voor veel centjes ;( Een PCI (of ISA) is dubbelzijdig en dat is vrij lastig om zelf zonder dure apparatuur te maken.
Of het ontwerp moet zo simpel zijn dat het zonder problemen op zo'n PCI exerimenteerprintje kan.

Verwijderd

en ZO simpel zal het hoogst waarschijnlijk niet worden ?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:
en ZO simpel zal het hoogst waarschijnlijk niet worden ?
Ik twijfel een beetje, en wel om de volgende reden; qua hardware stelt het eigenlijk helemaal geen ene moer voor. De potentieel te gebruiken ICs zijn ook in niet SMD uitvoering verkrijgbaar, dus daar zal het probleem niet liggen. Alleen de software is lastig, maar dat heeft niks met de board layout te maken.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:28 schreef Zotty het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje, en wel om de volgende reden; qua hardware stelt het eigenlijk helemaal geen ene moer voor. De potentieel te gebruiken ICs zijn ook in niet SMD uitvoering verkrijgbaar, dus daar zal het probleem niet liggen. Alleen de software is lastig, maar dat heeft niks met de board layout te maken.
je twijfelt dus of je er wel mee doorgaat ? :'(

de software lijk me inderdaad ook niet zo voor de hand liggend en aangezien ik nogal een VB-lover ben zal ik er ook wel niet zo snel in slagen om echt met zo'n kaart te communiceren dacht ik (nog niets over op gezocht!)

Ik denk persoonlijk wel nog altijd dat de prijs van het geheel zeer hoog zal liggen, vooral de prijs van het scherm en de printplaat zal nie echt laag blijven

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 18:52 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

je twijfelt dus of je er wel mee doorgaat ? :'(

de software lijk me inderdaad ook niet zo voor de hand liggend en aangezien ik nogal een VB-lover ben zal ik er ook wel niet zo snel in slagen om echt met zo'n kaart te communiceren dacht ik (nog niets over op gezocht!)

Ik denk persoonlijk wel nog altijd dat de prijs van het geheel zeer hoog zal liggen, vooral de prijs van het scherm en de printplaat zal nie echt laag blijven
Nee, ik twijfelde of het nodig is een printplaat te laten maken, want dat is smerig duur ;( Voor dubbelzijdig 150x75 mm betaal je zo 50 euro per stuk. 5 stuks kost 100 euro, dus de prijs zakt snel bij meer stuks, maar duur blijft het.

Met software bedoelde ik overigens de software in de controller en cpld.

Verwijderd

een PCI-kaart is natuurlijk altijd wel heel fijn, maar aangezien de prijs zo hoog ligt en aangezien er niet direct 5 of meer tweakers te vinden zijn in dit topic zal het duur blijven ...

zonder PCI kaart de schakeling maken is voor mij al even goed hoor, maar kan je dan ook via de lpt-poort de software op/in die IC's krijgen ? (heb nog niet helemaal door hoe dat juist werkt ;(

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 19:07 schreef Mr.ChronoM het volgende:
zonder PCI kaart de schakeling maken is voor mij al even goed hoor, maar kan je dan ook via de lpt-poort de software op/in die IC's krijgen ? (heb nog niet helemaal door hoe dat juist werkt ;(
Tuurlijk is het zo te maken dat het via lpt aan te sturen is, maar daarbij is voor grotere displays misschien de doorvoersnelheid de beperkende factor. 'k heb nog geen exacte berekeningen gedaan, maar veel data versturen moet je wel bij een beetje bewegend beeld. Voor testdoeleinden is het misschien wel handig.
Software in de ICs krijgen moet dmv een programmer.

edit:
Zo'n type display lijkt me wel wat... prijs ligt rond de 70 dollar
http://www.optrex.com/ProductList.asp?PartNumber=DMF%2D50081ZNB%2DFW

Verwijderd

103x79mm aan pixels die je zelf kan controlleren :9~ ...

gedaan met dromen nu

dat display(DMF-50081ZNB-FW) lijk me wel in orde
$91.42 ruw omgereken met wat verzendingskosten tegen de 100€ voor het display, dat lijk me heel redelijk
als het enigsinds te doen is zonder een printplaat. kan de prijs een stuk lager uitvallen dan dat ik dacht

enig idee of je er ook wel op een normale manier aan kan komen ?

edit 1:
eigenlijk ben je bezig met een schakeling als deze
http://www.apollodisplays.com/indcontroller.php?ctrlname=CDS-1335
uit te denken ?
deze schakeling kost maar liefst $175 !

edit 2:
op https://www.ied.pios.com kan je deze displays online bestellen voor $138.3585 (een stuk hoger da de vorige prijs)
je moet wel betalen met een betaalkaart :s

(prijzen van www.apollodisplays.com & https://www.ied.pios.com )

Verwijderd

We hebben het nog niet over displays bestellen, slechts een geschikt universeel type uitzoeken waar het ontwerp op gebasseerd gaat worden. Alles op z'n tijd ;)

Verwijderd

Err.....

1) 320 x 240 pixels x refreshrate van 60 Hz = 4608000 pixels per seconde

2) Een 20 MHz PIC heeft een 200 ns instruction cycle

...dat gaat niet lukken

Verwijderd

:'( :'( :'(
ik begrijp natuurlijk niet waaruit je afleid of het werkt of niet, maar kan kan je dan niet gewoon iets nemen die sneller is ofzo ?

edit :
hoeveel bit heb je per pixel telkens nodig ?

monochroom scherm = 2bit (?) = 2² = 4bit
4608000 pixels/sec * 4bit = 18432000bit = 2304000byte
zal wel ergens mis zitten :D

hoeveel gegevens kan zo'n PIC verwerken per seconden/per instructie ?

Verwijderd

Klein rekenfoutje gemaakt; bij bovenstaande getallen ben ik uitgegaan van een seriele aansturing, maar het 'test' display werkt met 4 bit.

Nog even uitgaande van 1 bits aansturing:
1 sec / (resolutie x bits per pixel x refreshrate x execution time in ms) =
1 / (320 x 240 x 1 x 60 x 200) = 1.085 instructies per seconde per pixel

Voor het versturen van 1 pixel heb je al gauw minimaal 6 instructies nodig, en aangezien 6 meer dan 1.085 is, gaat dat nooit lukken met een 20 MHz PIC.

Voor 4 bits aansturing deel je het deel je de resolutie door 4. Dit klopt niet helemaal (want je soms moet afronden naar boven), maar is voor nu nauwkeurig genoeg.
Bij 4 bit kom je dan op 4.34 instructies per sec, wat ook dit maal niet genoeg is.

Het is dus zoeken naar een andere snellere uC....

edit:
zat net ff aan het volgende te denken; uit een normale uC komt 8 bit per poort, dus als je het met wat logica nou zo maakt dat bit 1 t/m 4 op de opgaande flank en bit 5 t/m 8 op de neergaande flank naar het display verstuurd. Dan kun je al 2x zoveel instructies per seconde uitvoeren :7

Verwijderd

nu hoor ik je praten
en de berekening is idd wel logisch, je moet er gewon op komen :p

8 bit naar 4 bit klinkt heel goed, als jij de logica daarvoor kan maken natuurlijk

houd mij en iedereen die nog meeleest enzo op de hoogte aub :)

ps : ik wil altijd helpen, alleen jammer dat ik niet veel kan natuurlijk ...

Verwijderd

F*ck de microcontroller en de refreshrate, we gaan het compleet anders doen (8>

Nieuwe aanpak:
Het RAM staat centraal en daar staat bit voor bit het beeld in. De beelddata wordt door de uC in het RAM gezet, en dan alleen op de adressen die je meegeeft aan de controller. Kijk naar displays met bijv de T6963C of SED1330 en je snapt wat ik bedoel met beelddata op een bepaald adres zetten. Op deze manier hoeft de uC bijna niks te doen en kunnen we die dus gebruiken voor het inlezen/verwerken/enz van data.
Het RAM wordt continu uitgelezen door een zooi logica (CPLD). De adressen ga je langs door de adreslijnen op een teller te zetten.
Daarnaast moeten er nog 2 tellers komen, 1 om het aantal pixels bij te houden, en 1 om het aantal lijnen bij te houden. Aan de hand van de uitkomst van die tellers, kun je dan de pixel, line en frame puls bepalen en naar het display sturen.
Een klok van een paar MHz sluit je aan op de klokingangen van alle tellers, zodat het geheel synchroon loopt.
Door een teller enable lijn oid te koppelen aan de write van de uC naar het RAM, krijgen we daar ook geen conflicten, en gebeuren er ook geen rare dingen met het beeld op het display.

Dit is in grote lijnen wat ik nu weer uitged8 heb >:) Zal zodra ik tijd wat tijd over heb een blokschema maken om te verduidelijken wat ik bedoel.

Verwijderd

nou zotty het zal allemaal wel waar zijn
ik vind het maar knap dat je zover komt

ik hoop dat het mij ook ooit zal lukken

maar wil je de data nou via de parallele poort versturen of met zo'n pci kaart

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Volgens mij is dat zoals een normale videokaart toch ook werkt ?... Zet het in een bepaald formaat in het geheugen, en het komt automagicaly op het scherm ?

Klinkt in ieder geval heel logisch.
Mocht je echt aan de hardware toekomen, ik heb nog een 100Mhz 2 kan. scope liggen. Zou je dan wel eens mogen lenen..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

:o hele andere aanpak
deze keer begrijp ik wel wat de bedoeling is, wat er juist allemaal moet gebeuren
maar wil je de data nou via de parallele poort versturen of met zo'n pci kaart
ik hoop persoonlijk dat het LPT word, want PCI is echt niet betaalbaar, wat een stukje terug in dit topic al gezegt werd

Verwijderd

PCI is wel handig, dan kun je namelijk de controller weglaten :)

ff iets anders, ik zit er aan te denken om een site te maken met alle info die ik heb over LCDs. Zijn er nog speciale wensen wat betreft de inhoud? Dingen die jullie er graag in willen zien?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:39 schreef Zotty het volgende:
PCI is wel handig, dan kun je namelijk de controller weglaten :)

ff iets anders, ik zit er aan te denken om een site te maken met alle info die ik heb over LCDs. Zijn er nog speciale wensen wat betreft de inhoud? Dingen die jullie er graag in willen zien?
website is een heel goed ID
maar ik kan niet direct iets bedenken waarvan ik ook denk dat jij het niet kent ;)

ga je grafische LCD's en gewone bespreken ?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ga je grafische LCD's en gewone bespreken ?
In 1e instantie is het de bedoeling dat het voornamelijk gaat over grafische LCDs. Een groot deel van de gebruikte technieken is al gemaakt voor m'n TFT schermen site (http://lcd.schijf.org), dus dat wordt er ook in gevoegd.
Verder moet er een stuk komen over de aansturing vanuit een pc. Daar zul je dus een stuk software vinden met uitleg en tips. Dit gaat vooral gericht zijn op de vage windows bugs die ik tijdens het maken van m'n plugin ben tegengekomen, zodat anderen zich een heleboel tijd kunnen besparen bij het debuggen.
Natuurlijk moet ook de hardware aan bod komen, dus schema's, controllers, datasheets, voedingen, enz. Hier wil ik ook de HD44780 gerelateerde zooi in opnemen, maar omdat daar al heel veel basis info over te vinden is, zal dat zich beperken tot zelf aansluitingen zoeken en printbanen volgen.
Verder komt project 'maak je eigen LCD controller' ook aan bod. Iedeeen, leesvoer, links, uitwerkingen, enz, dat soort dingen, zodat anderen ook kunnen volgen waar ik (en anderen) mee bezig ben.
En als laatste natuurlijk een lijst met links naar bestaande software, fabrikanten, online winkels, enz, enz...

• Martkrui
Op woensdag 27 februari 2002 22:45 schreef Zotty het volgende:

[..]
Dit gaat vooral gericht zijn op de vage windows bugs die ik tijdens het maken van m'n plugin ben tegengekomen
Euhm... kan je die vast verklappen ? Of bedoel je dat het status uitlezen niet wil ?
Ik als newbie kan wel FF een paar dingen verklappen waar ik tegenaan gelopen ben.. Zoals de aansturing van de ctrl pinnetjes via (base+2)...

En verder had ik mij bedacht dat ik inverted pins telijf wilde gaan met een XOR masker.. Ik kan dan gewoon met bits rekenen en voordat ik de data op de poort druk even XOR om de inverts te doen..

Verwijderd

Dat soort dingen bedoel ik ja :) Die inverted pins, het niet kunnen uitlezen van het statusregister en nog wat dingen die me nu zo ff niet te binnen schieten.

Verwijderd

:o mag mijn software er ook op ? :o

ik vind het een heel goed idee om zo'n site te maken, want op dit moment is er op internet niet echt iets te vinden. ik haal alles hier van GoT

heb BTW gisteren een 240x128 LCD besteld bij conrad :D

Verwijderd

Nieuwe foto's 8-)

Alleen de CCFL met plexiglas(?) plaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/22280043.jpg

Eentje van verder af:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/22280045.jpg

En het display met el cheapo backlight :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/22280046.jpg

Verwijderd

err.... is GoT fucked up ofzo :?

Verwijderd

heb jij je LCD uit elkaar gehaald ofzo ?
wel speciale foto's moet ik zeggen :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:32 schreef Mr.ChronoM het volgende:
heb jij je LCD uit elkaar gehaald ofzo ?
wel speciale foto's moet ik zeggen :)
de backlight moest er ff af voor het meten aan de behuizing :)

Verwijderd

Topicstarter
zotty... ik verzoek je hiermee op te houden :P

grmmzl... hij molt ook alles :P zn kweetniewahelm + zn lcd :)

nja tis toch vrij eenvouding uit te leggen hoe zoon ding ineen zit:
van bove naar beneden
-filters
-scherm
-filters
-backlight verdeler
-filters
-ccfl
-print

Verwijderd

mijn LCD ga ik dus NIET uit elkaar halen :D
niet voor een behuizing, niet voor de lol, ga het gewoon niet proberen, das veiliger ;)

• msteggink
  • Laatst online: 04:07
Op donderdag 28 februari 2002 20:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
mijn LCD ga ik dus NIET uit elkaar halen :D
niet voor een behuizing, niet voor de lol, ga het gewoon niet proberen, das veiliger ;)
Dat kan ook... Maar mee prutsen is veeeel leuker :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:33 schreef Matty_ het volgende:
grmmzl... hij molt ook alles :P zn kweetniewahelm + zn lcd :)
'k heb alleen maar last van een onverzadigbare drang te weten hoe dingen werken en dus moet en zal het open gaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:36 schreef msteggink het volgende:

[..]

Dat kan ook... Maar mee prutsen is veeeel leuker :)
nja t nadeel is, als die rubbertjes niet goed op de plek terug komen, ken je je lcd wegflikkeren

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:37 schreef Matty_ het volgende:

[..]

nja t nadeel is, als die rubbertjes niet goed op de plek terug komen, ken je je lcd wegflikkeren
neem een slok sterke drank en begin aan poging 2 :Y)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:37 schreef Matty_ het volgende:

[..]

heb ik ervaring mee ja
me arme 20x2 in de prullenbak :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:40 schreef Zotty het volgende:

[..]

neem een slok sterke drank en begin aan poging 2 :Y)
Op donderdag 28 februari 2002 20:41 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

heb ik ervaring mee ja
me arme 20x2 in de prullenbak :'(
nja je ziet t :P geef zotty een fles sterke drank en hij doet t je voor >:)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:42 schreef Matty_ het volgende:
nja je ziet t :P geef zotty een fles sterke drank en hij doet t je voor >:)
Euhm.. dat was niet wat ik bedoelde, maar vooruit dan maar :7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:45 schreef Zotty het volgende:

[..]

Euhm.. dat was niet wat ik bedoelde, maar vooruit dan maar :7
waarom die edit :) ben je perongeluk toch ineens een drankorgel :) hehe

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:48 schreef Matty_ het volgende:

[..]

waarom die edit :) ben je perongeluk toch ineens een drankorgel :) hehe
Welke edit? :P

• Martkrui
Zotty..

FF over het aansturen van een grafisch LCD. in deze :
[topic=425923/1/25] post gebruikt iemand volgens mij de extention port die op de wat oudere videokaarten zat. Daar moest volgens mij vroeger bv ook een TV kaart op aangesloten worden.

Kweetnie, maar misschien kan je via die poort het video ram uitlezen en naar 'n lcd sturen..

Just dumping some thoughts..

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 08:59 schreef martkrui het volgende:
Zotty..

FF over het aansturen van een grafisch LCD. in deze :
[topic=425923/1/25] post gebruikt iemand volgens mij de extention port die op de wat oudere videokaarten zat. Daar moest volgens mij vroeger bv ook een TV kaart op aangesloten worden.

Kweetnie, maar misschien kan je via die poort het video ram uitlezen en naar 'n lcd sturen..

Just dumping some thoughts..
Als ik me niet vergis zit daar een processor op voor vga EN lcd aansturing. Ben het model ff kwijt (een Chips 65nogwattes), maar het is een ontzettend oude chip, die niet meer gemaakt wordt.

Maar als ik het goed begrijp wil je dus je bestaande desktop beeld rechtstreeks op het LCD zetten zonder andere monitor? Het is wel de meest ideale situatie, maar waar tap je de signalen vanaf? Hoe krijg je de beeld data aangeleverd op de ISA/PCI/AGP bus? Dat zijn dingen die je dan moet weten.
Oude computers waren IO-mapped, dus ik neem aan dat je de beelddata uit een bepaald geheugenbereik kon plukken. Dat zou misschien wel te doen zijn. Maar of dat ook bij moderne computers zo is, geen idee.

En om weer ff terug te komen op het zelf maken van een controller voor aan/in de computer; als we uitgaan van VGA, dus 640x480, dan heb je aan beeldgeheugen ruim 0,3 Mbit nodig. Dit zou overeenkomen met 20 adreslijnen. Laten op de 8-bit ISA bus nou precies 20 adreslijnen zitten. En 8 datalijnen en 2 kloksignalen (8 MHz en 14,31818 MHz). Alsof het ervoor gemaakt is lijkt het wel.

edit:
Chips and Technology 65545 (tegenwoordig Asiliant?)
Vadem VG-660
National NS486SXF

• Martkrui
Op vrijdag 01 maart 2002 12:41 schreef Zotty het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp wil je dus je bestaande desktop beeld rechtstreeks op het LCD zetten zonder andere monitor? Het is wel de meest ideale situatie, maar waar tap je de signalen vanaf? Hoe krijg je de beeld data aangeleverd op de ISA/PCI/AGP bus?
Niet van de ISA/PCI/AGP bus, maar van een oude videokaart.

Vroeger hadden die dingen aan de bovenkant nog een connector ( lijkt op bv een floppy connector zoals op een MB). Daar kon je dan een xtra bordje op pluggen. MPG1 decoders ofzo.. zogenoemde daughterboards.. Misschien dat je via die bus het video ram van de videokaart kan uitlezen.
(volgens mij had de diamond stealth 64 er ook een )

'k dacht dat je dat misschien als tussenstap zou kunnen gebruiken bij je ontwikkelingen.

Maareh... if useless : ignore Martijn

edit:

a picture is worth a thousand words...

http://www.cir.com/pc/bitblast/bitblast.htm

Daar staat zo'n oude kaart.. rechtsboven de gpu zit dan zo'n extra connector... dus...

edit2: volgens iemand hier heet dat ook wel VESA connector

Verwijderd

mijn GF2 MX400 heeft ook zo'n ding

edit:

even door mijn raampje gekeken en het zit er idd op.
het is een Pixelview GeForce2 MX400 op PCI (wegens dual screen)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 12:41 schreef Zotty het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zit daar een processor op voor vga EN lcd aansturing. Ben het model ff kwijt (een Chips 65nogwattes), maar het is een ontzettend oude chip, die niet meer gemaakt wordt.

Maar als ik het goed begrijp wil je dus je bestaande desktop beeld rechtstreeks op het LCD zetten zonder andere monitor? Het is wel de meest ideale situatie, maar waar tap je de signalen vanaf? Hoe krijg je de beeld data aangeleverd op de ISA/PCI/AGP bus? Dat zijn dingen die je dan moet weten.
Oude computers waren IO-mapped, dus ik neem aan dat je de beelddata uit een bepaald geheugenbereik kon plukken. Dat zou misschien wel te doen zijn. Maar of dat ook bij moderne computers zo is, geen idee.

En om weer ff terug te komen op het zelf maken van een controller voor aan/in de computer; als we uitgaan van VGA, dus 640x480, dan heb je aan beeldgeheugen ruim 0,3 Mbit nodig. Dit zou overeenkomen met 20 adreslijnen. Laten op de 8-bit ISA bus nou precies 20 adreslijnen zitten. En 8 datalijnen en 2 kloksignalen (8 MHz en 14,31818 MHz). Alsof het ervoor gemaakt is lijkt het wel.

edit:
Chips and Technology 65545 (tegenwoordig Asiliant?)
Vadem VG-660
National NS486SXF
volgens mij zit er ook zoon poort op mijn asus cus-l2.. er zit een lcd out + tv out ding op... ik zal eens kijke of ik daar meer info over vind (nu f nie... zit nu op school en inet is ubertraag)

Verwijderd

WE kunnen beter de boel in 2en verdelen, aangezien het 2 best verschillende dingen zijn.
Een LCD aansturen dmv een vga kaart, dus kleur en hoge resolutie, is gewoon te lastig om zo even te bedenken omdat je dan echt in de specs van de PC bussen enz moet duiken. En dat is klote.
Het andere is het maken van een controller voor monochroom en met een max resolutie van laten we zeggen 640x480. Dit is op zich goed te doen en haalbaar. Dit is ook waar ik me op ga richten. Dit kun je vergelijken met de al bestaande controllers, alleen dan met meer mogelijkheden. Het makkelijste zou zijn om het via de printerpoort aan t5e sturen, maar als we dan toch zelf hardware aan het maken zijn, dan maar gelijk op een ISA of PCI kaart. Is makkelijk qua hardware en niet duur.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:35 schreef Zotty het volgende:
WE kunnen beter de boel in 2en verdelen, aangezien het 2 best verschillende dingen zijn.
Een LCD aansturen dmv een vga kaart, dus kleur en hoge resolutie, is gewoon te lastig om zo even te bedenken omdat je dan echt in de specs van de PC bussen enz moet duiken. En dat is klote.
Het andere is het maken van een controller voor monochroom en met een max resolutie van laten we zeggen 640x480. Dit is op zich goed te doen en haalbaar. Dit is ook waar ik me op ga richten. Dit kun je vergelijken met de al bestaande controllers, alleen dan met meer mogelijkheden. Het makkelijste zou zijn om het via de printerpoort aan t5e sturen, maar als we dan toch zelf hardware aan het maken zijn, dan maar gelijk op een ISA of PCI kaart. Is makkelijk qua hardware en niet duur.
als je een vga adaptor wilt maken zou ik t niet te moeilijk maken en eens kijken wat er al op de markt van is (de chip dus)
als je t maakt, bouw dan aub een pci kaart, omdat op de meeste nieuwe mobo's geen ISA meer zit.
en zotty, heb jij toevallig niet een schema van een pci io-controller ? (en dan de negatieve spanning van je mobo halen ect... je vat hem wel :P)

owjah... ik heb ook nog een nieuwe update van mn winamp plugin... msn me als je hem wilt hebbe, tis nogal beta en ik wil ff de bugs weten..

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 13:21 schreef martkrui het volgende:
edit2: volgens iemand hier heet dat ook wel VESA connector
VESA is een organisatie welke standaards ontwikkeld. Maar ik weet welke connector je bedoeld ;) Misschien wel de moeite waard om ff de aansluitgegevens ergens vandaan te vissen. Je weet maar nooit.

edit:
heette dat ding niet 'feature connector'???

aansluitingen

edit 2:
Als ik dit zo lees, zitten hier zeker mogelijkheden >:) Afhankelijk van wat je wil hebben, is de connector input of output. Dus als je het geheel als output configureert, moet er toch wat mee te doen zijn.

edit 3:
gvd, dit is weer zo'n fijne standaard die je moet kopen voor iets van 200 dollar :( Hoe dan ook, de connector zit op een 8-bit databus, dus daar moet gewoon beeld uit te halen zijn !

Verwijderd

ik heb even op mijn matrox millenium G400 gekeken

daar zitten twee connectoren op

zo'n 'feature connector' waar zotty get over had
en een hele platte smd female conector met 26 aansluitingen

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 15:59 schreef Matty_ het volgende:
http://matty-dump.port5.com/lcdplugin.avi

filmpie nieuwe plugin
Nice, en met scrollende tekst :)

Afbeeldingslocatie: http://www.smileys.nl/images/small/bewegende/sb19-tweebier.gif

Hoe heb je eiegenlijk dat filmpje gemaakt? Gewoon met een webcam?

Verwijderd

filmpie nieuwe plugin
Filmpje werkt niet ...
duurt een eeuw en dan gaat het opeens niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 18:13 schreef Zotty het volgende:

[..]

Nice, en met scrollende tekst :)

Afbeeldingslocatie: http://www.smileys.nl/images/small/bewegende/sb19-tweebier.gif

Hoe heb je eiegenlijk dat filmpje gemaakt? Gewoon met een webcam?
yep met de webcam van dala

pils ? tuurlijk !
Op zondag 03 maart 2002 18:48 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Filmpje werkt niet ...
duurt een eeuw en dan gaat het opeens niet :?
mjah is nogal een trage webhost om naar te connecten, maar download is ongeveer 40kb/s... als iemand iets beters het meld t ff :P

Verwijderd

filmpie nieuwe plugin
Waarom scroll je per karakter? je hebt 'n grafish display kan je eindelijk per pixel scrollen doe je het niet ...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21

filmpie nieuwe plugin
Tering, slome host.. naja, richting chello dan.

Vanaf telecity haalde ik 700k download..
naja, hier iig een snelle mirror (telecity, 2 hops naast t.net, 100Mbit dus)

http://nxs.boeve.org/lcdplugin.avi

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:17 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Waarom scroll je per karakter? je hebt 'n grafish display kan je eindelijk per pixel scrollen doe je het niet ...
Het verschil zit hem in wat de 'aansturing'.
Scrollen per karakter is makkelijk omdat je een kant en klaar grafisch plaatje uit de CG ROM haalt en dan alleen nog maar de positie hoeft op te geven waar het moeten verschijnen.
Scrollen per pixel moet grafisch gebeuren, en dus kun je de CG ROM niet gebruiken. En dan kom je dus ontzettend aan het kloten met adressering en je zult de karakters zelf grafisch moeten maken. Niet echt handig dus.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 11:49 schreef Zotty het volgende:
En dan kom je dus ontzettend aan het kloten met adressering en je zult de karakters zelf grafisch moeten maken. Niet echt handig dus.
Weet je wat, dan mail ik je de code om die fonts zelf per pixel te kunnen tekenen en dan maak jij 'n smooth scroller >:)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 11:54 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Weet je wat, dan mail ik je de code om die fonts zelf per pixel te kunnen tekenen en dan maak jij 'n smooth scroller >:)
omg, je hebt toch niet die hele lijst met de hand zitten intypen he :o :P

hmmmz, nu ben ik natuurlijk wel verplicht om weer eens bezig te gaan de software :Y)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 12:18 schreef Zotty het volgende:
omg, je hebt toch niet die hele lijst met de hand zitten intypen he :o :P
Nee natuurlijk niet , gewoon een .fon bestandje gepakt wat ik nog uit de dos-days had liggen ;)
hmmmz, nu ben ik natuurlijk wel verplicht om weer eens bezig te gaan de software :Y)
Arme jij >:)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 12:36 schreef Yarvieh het volgende:
Arme jij >:)
Ach, het houdt me van de straat he :+

Btw, wat kan de SED1330 controller ranzig veel functies uitvoeren :o Heb vandaag maar eens de hele datasheet uitgeprint *D

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:33 schreef Zotty het volgende:
Btw, wat kan de SED1330 controller ranzig veel functies uitvoeren :o Heb vandaag maar eens de hele datasheet uitgeprint *D
hey, kijk daar hebben we wat aan ;) (die kopen we dus massaal in :7)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:33 schreef Zotty het volgende:

kom kom, eerst zitten we iedereen warm te maken om Gfx LCD's te kopen met een t6963c-controller op en als we nu eens echt software beginnen te verwachten worden er datasheets van anders controllers geprint ...

morgen komt mijn 240x128 LCD binnen

ik ben nog op zoek naar ergens een beetje (of iets meer mag ook) uitleg over het grafische gedeelte, hoe alles nu precies werkt, ben er al achter dat ik dus blokken van 6x8 of 8x8 pixels(korter meer dan 1 pixel) moet zenden, maar goe doe ik dat ?

zend ik de gegevens per lijn op de datalijn en dan een commando om aan te geven dat het een "grafisch" beeld was

(heb nog niets zitten proggen/opzoeken, dus als het kompleet verkeerd is, don't shoot me ;) )

Verwijderd

Dat ergens veel functies inzitten, wil niet zeggen dat het ook gelijk z'n concurentie om zeep helpt. In tegendeel zelfs, zou je alle functies van de 1330 willen implementeren, dan ben je een hele poos verder. Zoiets is evenredig aan elkaar, hoe complexer de controller, hoe langer het duurt voordat er een volledig werkend iets is. Daarnaast wil 'kwantiteit' niets zeggen over de bruikbaarheid van de controller. Lang niet alle functies zijn bruikbaar.
Alles bij elkaar mag je blij zijn met de T6963C. Het is zeker een goede controller om mee te beginnen, en later kun je altijd verderbouwen met complexere controllers.

Wat betreft de grafische opbouw van het beeld; je stelt hardwarematig de font-grootte in. Ervan uitgaande dat die op 6x8 staat (dus letters van 5x7) bouw je per keer 6 pixels op. Vervolgens de 6 pixels rechts van de vorige, todat je aan het eind van de lijn komt. Dan ga je naar lijn (en met lijn bedoel ik een lijn van 1 pixel dik) nummer 2 enz enz enz. En als je de laatste 6 pixels gevuld hebt (rechtsonder in beeld) begin je weer bij pixel 1 t/m 6 (linksboven). Piece of koekje 8-)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:49 schreef Zotty het volgende:

Wat betreft de grafische opbouw van het beeld; je stelt hardwarematig de font-grootte in. Ervan uitgaande dat die op 6x8 staat (dus letters van 5x7) bouw je per keer 6 pixels op. Vervolgens de 6 pixels rechts van de vorige, todat je aan het eind van de lijn komt. Dan ga je naar lijn (en met lijn bedoel ik een lijn van 1 pixel dik) nummer 2 enz enz enz. En als je de laatste 6 pixels gevuld hebt (rechtsonder in beeld) begin je weer bij pixel 1 t/m 6 (linksboven). Piece of koekje 8-)
Als ik eens zover ben, zla ik eens testen of het wel zo gemakkelijk is ...

Verwijderd

Handige info voor displays zonder achtergrond verlichting :)

- Check blz 691 van de conrad catalogus voor EL folie.
Bestelnummers: 184030, 184043, 184057, 184070, 184084, 184096, 184111, 184125
Deze nummers zijn niet op internet te vinden, ook niet op de duitse site.

- Bij Farnell kun je EL sheet kits kopen. Tot A4 formaat :D
Bestelnummers 141-896 t/m 142-141

En wie nog op zoek is naar een LCD controller board: Hitachi heeft de LCMEVB-001. Kan displays aan van max 640x480 en kost nog geen 90 euro :)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:45 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Als ik eens zover ben, zla ik eens testen of het wel zo gemakkelijk is ...
Het moeilijkste is je plaatje opdelen in streepjes van 6 pixels. Dat sucks best wel...

Verwijderd

Stel, je hebt meerdere grafische LCDs. Dan zou het mooiste zijn om automatisch tussen elk te kunnen schakelen toch :) Nou zat ik eens te denken, het status register uitlezen lukt toch toch niet onder winkloot, dus de RD lijn is 'over'. Als je nou zoiets als dit schakelingetje maakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/LCDschakel.gif

Verander de software zo dat om te schakelen tussen display, de RD lijn van laag naar hoog gaat. Op de opgaande flank wissel je dan van display.

Wat vinden jullie van het idee? Reacties graag :)

edit:
dit werkt (als het goed is hehe) met de T6963C en SED1330 controller. Deze truck is niet mogelijk bij de HD44780

• Martkrui
Eum.. is de begintoestand van een JK ff geganrandeerd ? anders weet je niet met welk display je begint...

Wel cool idee..

uitbreiding... gebruik de RD om dan met DATA een lcd uit te kiezen... moet kunnen met iets meer logica en flipflopjes..

M'n eten is klaar... kijk straks wel ff

[edit]

de RD pin gebruiken als clock voor rs-flipflops..
Datalijnen gebruiken om LCD te kiezen.. zo kan je er 8 aansturen of met een demultiplezer 256..

Afbeeldingslocatie: http://www.kruissen.com/images/1.JPG

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:08 schreef martkrui het volgende:
Eum.. is de begintoestand van een JK ff geganrandeerd ? anders weet je niet met welk display je begint...

Wel cool idee..

uitbreiding... gebruik de RD om dan met DATA een lcd uit te kiezen... moet kunnen met iets meer logica en flipflopjes..

M'n eten is klaar... kijk straks wel ff

[edit]

de RD pin gebruiken als clock voor rs-flipflops..
Datalijnen gebruiken om LCD te kiezen.. zo kan je er 8 aansturen of met een demultiplezer 256..

[afbeelding]
euhm... 8 displays is een beetje overkill he ;) Had er ook al aan gedacht, maar juist om de overkill reden gedroped. Bovendien maakt het de schakeling dusdanig ingewikkeld dat het voor veel tweakers niet uitvoerbaar is. Hoe dan ook, voor de fun, de gedachte die ik zelf had was een extra commando toevoegen aan de instructieset. Een bepaalde 8-bits waarde icm met de C/D lijn.

De begintoestand van de FF moet ik nog ff nachecken (had het ff uit m'n hoofd gedaan zonder datasheet enz), maar dat is met de preset wel te regelen. Zoals het nu aangesloten is, togglen beide Q's van toestand bij elke stijgende flank op het RD signaal.

Wat je uiteindelijk wil, is dat je ook de HD44780 kunt koppelen aan dit geheel. Probleem is alleen dat die z'n data verwerkt op het moment dat je aan de enable lijn komt. En dan krijg je in dit geval rare resultaten. Dit probleempje kan er tevens voor zorgen dat de schakeling weer 'ingewikkelder' wordt en dat wil je nou juist niet.

Anyways, het is weer eens idee dat zeker de moeite waard is om eens aan te werken.

Verwijderd

Voor negatieve spanningen van -15V t/m -24V. Max stroom afname is ongeveer 14 mA.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/min24Vcontrast.gif

de MOSFET is misschien een beetje lastig, dus daar moet nog een vervangend type voor komen

• Martkrui
Op vrijdag 08 maart 2002 22:44 schreef Zotty het volgende:

[..]

euhm... 8 displays is een beetje overkill he ;)
8 overkill ? wat dacht je dan van de 256 displays optie ... das pas Overkill ... :)
de gedachte die ik zelf had was een extra commando toevoegen aan de instructieset. Een bepaalde 8-bits waarde icm met de C/D lijn.
Hmm net FF de instruction set van HD44780 bekeken... ik zie even niet hoe je daar een extra "instructie" zou kunnen maken. Ik kan tenminste geen bitpatroon bedenken dat hij niet als instructie ziet..

we komen nog een data lijntje te kort op de LPT lijkt me.. hhmm.. lastig.. dus leuke uitdaging :9

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:45 schreef martkrui het volgende:

[..]

8 overkill ? wat dacht je dan van de 256 displays optie ... das pas Overkill ... :)
[..]

Hmm net FF de instruction set van HD44780 bekeken... ik zie even niet hoe je daar een extra "instructie" zou kunnen maken. Ik kan tenminste geen bitpatroon bedenken dat hij niet als instructie ziet..

we komen nog een data lijntje te kort op de LPT lijkt me.. hhmm.. lastig.. dus leuke uitdaging :9
Net ook maar ff de HD44780 datasheet bekeken en dat hesle controllertje heeft echt helemaal geen ruimte over om dit soort truuken uit te halen :( De T6963C en SED1330 wel.

Multiplexing van de controllijnen dan maar oid. Als een lijn niet actief is, wel ff letten op het signaal niveau.

Ach, als het niet makkelijk wil kun je altijd nog met de hand de kabel verwisselen :+

Verwijderd

Kastje is af :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/back.jpg

Verwijderd

mooi hor
heb je zeker bij conrad vandaan
zo ja, geef ff het bestel nummer, bestel ik hem ook ff

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 18:12 schreef plasma_tv het volgende:
mooi hor
heb je zeker bij conrad vandaan
zo ja, geef ff het bestel nummer, bestel ik hem ook ff
/me kijkt ff in de conrad catalogus...

kastje: 523348
frontplaat (2x): 523372

bedenk me trouwens net dat er nog geen aan/uit schakelaar op zit, geen backlight aan/uit, en geen LED om te zien of het aan staat. Ff aanpassen :z

Verwijderd

Mooi kastje !
en de prijs valt ook aardig mee, mijne zal ergens het 3 dubbele geen kosten denk ik.
nu nog een foto met het LCD in werking ;)

Ik heb nog een vraagje, heb gisteren mijn CCFL aangesloten met een (bestelcode : FLPS) inverter van velleman. Toen ik de boel aansloot werkte alles gelukkig, maar na 5 minuten kwam het ding zo warm dat ik het maar terug uitgezet heb, ja kan er met moeite je hand tegen houden.

Iemand enig idee wat er mis is ?
ook de inverter is zeker niet koud te noemen...
ik heb dus een (HCFL) Hot Cathode Fl ? :P

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Op zaterdag 23 maart 2002 17:58 schreef Zotty het volgende:
Kastje is af :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje groot :?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 10:09 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Mooi kastje !
en de prijs valt ook aardig mee, mijne zal ergens het 3 dubbele geen kosten denk ik.
nu nog een foto met het LCD in werking ;)

Ik heb nog een vraagje, heb gisteren mijn CCFL aangesloten met een (bestelcode : FLPS) inverter van velleman. Toen ik de boel aansloot werkte alles gelukkig, maar na 5 minuten kwam het ding zo warm dat ik het maar terug uitgezet heb, ja kan er met moeite je hand tegen houden.

Iemand enig idee wat er mis is ?
ook de inverter is zeker niet koud te noemen...
ik heb dus een (HCFL) Hot Cathode Fl ? :P
[frustratie mode aan]
De LCD is in het kastje nog niet in werking, omdat een of andere ontzettende bagger electronicawinkel (*kuch* Conrad *kuch* :r) echt niks, maar dan ook echt niks op voorraad heeft :( Heb bijv. ruim 2 maand (!!!) moeten wachten totdat m'n inverter eindelijk eens aangekomen was. En nu heb ik nog niet alles...

Zonder kastje werkt het wel gewoon.
[frustratie mode uit]

Is die inverter wel geschikt voor zo'n kleine CCFL? Op de site van velleman staat dat het voor een 30cm buis is en dat is veel te groot. Misschien dat het daar aan ligt.
Op zondag 24 maart 2002 11:19 schreef LeonM het volgende:
Beetje groot :?
Vergeet niet dat er meer dan alleen het display in het kastje zit; display, inverter, voeding(+5V en -12V output), en nog wat kleine dingen. Daarnaast heb ik zo nog ruimte voor uitbreiding (powersequencing) en er is genoeg ruimte om de inverter ver van de rest van de electronica te houden.
Het had wel ietsje kleiner gekund, maar dit was het enige kastje dat enigzins geschikt was.

Verwijderd

Weer eentje :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/adjustableV.gif

Verwijderd

-20V voeding, 100% werkend :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/DCDCmin20V.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/DCDCmin20PCB.jpg

• Martkrui
Op dinsdag 26 maart 2002 20:16 schreef Zotty het volgende:
-20V voeding, 100% werkend :)
Goh... waar heb je dat vandaan :+

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 20:17 schreef martkrui het volgende:

[..]

Goh... waar heb je dat vandaan :+
Wat dacht je van zelf ontwerpen en uitrekenen aan de hand van datasheets :)

• Martkrui
Op dinsdag 26 maart 2002 20:25 schreef Zotty het volgende:

[..]

Wat dacht je van zelf ontwerpen en uitrekenen aan de hand van datasheets :)
Hmmm... 'k dacht misschien afgekeken van een of ander LCD..

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:41 schreef martkrui het volgende:

[..]

Hmmm... 'k dacht misschien afgekeken van een of ander LCD..
Check het LCD maar, die gebruikt totaal andere IC's. Staat in het €20 euro topic ook wat over (7660 en 7661).
Daarnaast mag je het navragen op m'n werk (heb in de baas z'n tijd gedaan) en als je het dan nog niet gelooft, kan ik je de berekeningen ook laten zien.

• Martkrui
Op woensdag 27 maart 2002 00:18 schreef Zotty het volgende:

[..]

Check het LCD maar, die gebruikt totaal andere IC's. Staat in het €20 euro topic ook wat over (7660 en 7661).
Daarnaast mag je het navragen op m'n werk (heb in de baas z'n tijd gedaan) en als je het dan nog niet gelooft, kan ik je de berekeningen ook laten zien.
Wow... no offence..
Ik geloof je gewoon hoor. 't is zelfs erg aardig dat je dat je die schema's deelt met je mede GoTers..
Ik dacht het alleen FF omdat dat schema opdook net toen je op het €20 display het negatieve spanning circuit had gevonden.
Sorry als je je aangevallen voelde. was niet m'n bedoeling.

Sterker nog. ben blij met het schema, heb ik nodig voor m'n huidige display.. dus THANX..

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 09:14 schreef martkrui het volgende:

[..]

Wow... no offence..
Ik geloof je gewoon hoor. 't is zelfs erg aardig dat je dat je die schema's deelt met je mede GoTers..
Ik dacht het alleen FF omdat dat schema opdook net toen je op het €20 display het negatieve spanning circuit had gevonden.
Sorry als je je aangevallen voelde. was niet m'n bedoeling.

Sterker nog. ben blij met het schema, heb ik nodig voor m'n huidige display.. dus THANX..
Woops, kwam een beetje heftig uit de hoek. Zal de vermoeidheid zijn geweest :z Het was natuurlijk wel een beetje toeval dat ik juist gister dat schema maakte en ook het inmiddels beruchte 20 display in handen had.
Dat LM chippe lag hier nog ergens (you gotta love samples :P) en die kreeg ik van m'n baas in handen gedrukt zo van 'hier, heb je wat om mee te spelen' :)

Hey laat ff weten als het werkt, ben wel benieuwd naar andere mensen die het bouwen en werkend hebben.

Verwijderd

Weer een leuke foto, dit maal van een display dat een uur zonder spanning heeft gezeten en daarna weer aangezet is :)

Welke software is dit? :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/uurzonderspanning.jpg

Verwijderd

oe oe oe
ik weet het, ik weet het :P

héhé ;)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op zaterdag 30 maart 2002 15:01 schreef Zotty het volgende:
Weer een leuke foto, dit maal van een display dat een uur zonder spanning heeft gezeten en daarna weer aangezet is :)

Welke software is dit? :+

[afbeelding]
je winamp plugin voor een 240x128 display (gebruik ik)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 10:05

I

zotty heb je eigenlijk al ge andere display in die behuizing gebouwd? heb namelijk nog geen plaatje hoervan gezien

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 20:45 schreef Oxigun het volgende:

[..]

je winamp plugin voor een 240x128 display (gebruik ik)
:P mis, mijn plugin, héhé

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 12:04 schreef I het volgende:
zotty heb je eigenlijk al ge andere display in die behuizing gebouwd? heb namelijk nog geen plaatje hoervan gezien
Had iets van een week geleden de eerste pics al gepost, maar vooruit dan maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/zotty/lcd/back.jpg

Er ontbraken nog en paar schakelaars en knopjes en lampjes kwam ik naderhand achter, dus dat moet nog een keer aangepast worden. En het frontje is niet helemaal zoals het moet, maar die gaat komende week vervangen worden.

enne, voor 240x64 is het mijn software, voor 240x128 Mr.ChronoM's software :)

• I
  • Laatst online: 27-11 10:05

I

Op zondag 31 maart 2002 13:21 schreef Zotty het volgende:

[..]

Had iets van een week geleden de eerste pics al gepost, maar vooruit dan maar ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Er ontbraken nog en paar schakelaars en knopjes en lampjes kwam ik naderhand achter, dus dat moet nog een keer aangepast worden. En het frontje is niet helemaal zoals het moet, maar die gaat komende week vervangen worden.

enne, voor 240x64 is het mijn software, voor 240x128 Mr.ChronoM's software :)
deze had ik al gezien idd maar d8 misschien zit alles er al in
ziet er vet uit

ben zelf ook naar een kastje aan het zoeken

• Quantom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:30

Quantom

dude

:) i love this post :)

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Mja, niet echt een nuttige toevoeging aan dit topic hè? Kijk eens naar de datum van de post voor die van jou: Sunday 31 March 2002 13:51, bijna een jaar oud dus...
Gemeld in Schop een modje.

en zo is het voorspeld!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik heb sinds kort de beschikking over een alps grafisch lcd scherm met oki chips erop (touch-screen en backlight) en een witmerk T6963C lcd met toshiba chips erop (met backlight maar zonder touchscreen).

Het enige wat ik tot nu toe werkend heb gekregen is de backlight van de t6963, waarvan ik wist dat er een invertortje op moest. Die Oki weet ik het niet zeker van, ga ik eerst nog met 5 en 12 Volt proberen anders blaas ik hem nog op...

Ik heb zowel het datavision schema als het nan-ya schema geprobeerd (zonder contrast en reset) maar zag helemaal niets.

Is het verstandiger om complete schema's met reset en contrast (meestal -12V dus wat alstig te maken) te klussen, of zijn er nog meer opties ?

I can see clearly now, the brain is gone...

• m-m
  • Niet online

m-m

Ouwe koe...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.