Op woensdag 27 februari 2002 22:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ga je grafische LCD's en gewone bespreken ?
In 1e instantie is het de bedoeling dat het voornamelijk gaat over grafische LCDs. Een groot deel van de gebruikte technieken is al gemaakt voor m'n TFT schermen site (
http://lcd.schijf.org), dus dat wordt er ook in gevoegd.
Verder moet er een stuk komen over de aansturing vanuit een pc. Daar zul je dus een stuk software vinden met uitleg en tips. Dit gaat vooral gericht zijn op de vage windows bugs die ik tijdens het maken van m'n plugin ben tegengekomen, zodat anderen zich een heleboel tijd kunnen besparen bij het debuggen.
Natuurlijk moet ook de hardware aan bod komen, dus schema's, controllers, datasheets, voedingen, enz. Hier wil ik ook de HD44780 gerelateerde zooi in opnemen, maar omdat daar al heel veel basis info over te vinden is, zal dat zich beperken tot zelf aansluitingen zoeken en printbanen volgen.
Verder komt project 'maak je eigen LCD controller' ook aan bod. Iedeeen, leesvoer, links, uitwerkingen, enz, dat soort dingen, zodat anderen ook kunnen volgen waar ik (en anderen) mee bezig ben.
En als laatste natuurlijk een lijst met links naar bestaande software, fabrikanten, online winkels, enz, enz...