Op zondag 24 maart 2002 10:09 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Mooi kastje !
en de prijs valt ook aardig mee, mijne zal ergens het 3 dubbele geen kosten denk ik.
nu nog een foto met het LCD in werking
Ik heb nog een vraagje, heb gisteren mijn CCFL aangesloten met een (bestelcode : FLPS) inverter van velleman. Toen ik de boel aansloot werkte alles gelukkig, maar na 5 minuten kwam het ding zo warm dat ik het maar terug uitgezet heb, ja kan er met moeite je hand tegen houden.
Iemand enig idee wat er mis is ?
ook de inverter is zeker niet koud te noemen...
ik heb dus een (HCFL) Hot Cathode Fl ?

[frustratie mode aan]
De LCD is in het kastje nog niet in werking, omdat een of andere ontzettende bagger electronicawinkel (*kuch* Conrad *kuch*

) echt niks, maar dan ook echt niks op voorraad heeft

Heb bijv. ruim 2 maand (!!!) moeten wachten totdat m'n inverter eindelijk eens aangekomen was. En nu heb ik nog niet alles...
Zonder kastje werkt het wel gewoon.
[frustratie mode uit]
Is die inverter wel geschikt voor zo'n kleine CCFL? Op de site van velleman staat dat het voor een 30cm buis is en dat is veel te groot. Misschien dat het daar aan ligt.
Op zondag 24 maart 2002 11:19 schreef LeonM het volgende:
Beetje groot

Vergeet niet dat er meer dan alleen het display in het kastje zit; display, inverter, voeding(+5V en -12V output), en nog wat kleine dingen. Daarnaast heb ik zo nog ruimte voor uitbreiding (powersequencing) en er is genoeg ruimte om de inverter ver van de rest van de electronica te houden.
Het had wel ietsje kleiner gekund, maar dit was het enige kastje dat enigzins geschikt was.