Op donderdag 06 december 2001 21:55 schreef Matty_ het volgende:prob's. als eerst werken ze niet onder 2k... damn... 3 pc's van me zijn 2k en 1tje nt4... dus t werkt ook niet onder nt4

. en de basic file wil ook niet werken onder dos (ik krijg allemaal gekke puntjes en knipperende dingen die zorgen voor epeleptische aanvaleen enzo) maar lcdtest laat
[..]
met de software van buurmannen.com heb ik zelf ook wat mooi zien hoe t ding werkt.
btw, reset je aan het begin ??
staat je printerpoort goed ??
werkt je printerpoort ??
hoe test je je printerpoort, heel eenvoudig, maak een stekker met aan pin 2 t/m 9 8 ledjes en gebruik al ground pin 18. start lcdtest op en als t goed is beginnen ze allemaal te knipperen ofzo(teminste dit lijkt me logisch want ik denk niet dat t proggie op een signaal wacht zodat hij door kan gaan)
owjah... het zou heel erg lief zijn als je helpt met software schrijven, want ik ben niet zoon wonder erin en die vriend waarmee ik het samen doe, die snapt nogal weinig van de aansturing.
Volgens mij stuurt die software van buurmannen.com andere pinnen aan. De site zelf werkt niet meer, maar van wat ik er nog van op m'n hdd heb staan, valt op te maken dat display dat daarmee gebruikt wordt anders aangestuurd wordt. Dus waarschijnlijk wordt het display niet goed geinitialseerd wat dus voor die eleptische beelden zorgt
De printerpoort werkt goed. Ik kan gewoon printen en heb het geprobeerd met zowel EPP als ECP. I/O adres klopt ook. Dat van die LEDs ga ik zo proberen. Ben toch nog niet moe, dus dat moet lukken vanavond

Als dat niet werkt weet ik in ieder geval of het aan het display ligt of aan de printerpoort.
Wat software betreft, zelf ben ik ook niet zo'n ster in programmeren. Waar ik wel ervaring mee heb is de aansturing van een LCD met de HD4470of hoe dat ding ook heet. Aan m'n zelfontworpen MP3 speler zat een 2 x 16 display. Dat deed ik wel allemaal in assembler, maar de basis is hetzelfde aangezien het beide neerkomt op alles in een bepaalde volgorde naar het display zenden. De aansturing van een grafisch LCD is niet zoveel anders, alleen wat uitgebreider. Het zou wel mooi zijn als we daar samen wat van kunnen maken. Ik stel dan wel voor om het te doen via de API/HAL van win2k. Dan is het namelijk ook compatible met win2k/xp enz. Misschien is in C++ builder het makkelijkste, maar misschien dat je een beter idee hebt.
Waar woon je eigelijk? Als dat nou een beetje in de buurt van Hengelo is, kunnen we iets afspreken om eraan te werken. M'n ICQ nr en mail staan in m'n profile mocht je contact willen opnemen.
Als het allemaal lukt kunnen we er iets heel moois van maken zodat anderen er ook wat aan hebben en makkelijk de software kunnen gebruiken en de hardware namaken
Heb je trouwens al opnieuw gescaned? Het contrast werkt hier al, maar ik ben wel benieuwd hoe het volgens dat schema gedaan is.
[edit]
LEDs doen het, dus de printerpoort is goed. En ik ben een heleboel wijzer geworden

De de buurmannen software zet een heleboel op de printerpoort, maar omdat de aansturing anders is, wordt mijn display nooit geinitialiseerd. LCDtest.exe daarentegen doet NIETS met de paralelle poort, dus ook geen initialisatie! Probleem gevonden
[edit 2]
Hmmmm, ik zie dat je niet echt in de buurt woont.
[edit 3]
Yarvieh, kun jij ons eventueel op weg helpen met win2k compatible software (de IO aansturing) ? Of kunnen wij jou misschien helpen met grafisch display support in je

programma waar je mee bezig bent ? Het zou namelijk een heleboel werk schelen en Matty_ moet natuurlijk geen bezwaar hebben