Feitelijk zijn de profetiën die van jullie uit gaan, net zo vals, aangezien jullie in 1975(?) voorzegd hadden dat de wereld zou vergaan. Dat is nergens in de bijbel te vinden (althans, de datum niet) en de profetie kwam ook niet uit.Op woensdag 05 december 2001 23:19 schreef mix het volgende:
Duidelijk vals:
- profetie kwam niet uit
- niet in overeenstemming met de bijbel
Hoe verklaar je dat?
Dat ben ik met je eens, daarom is één van mijn voornaamste doelen het loskomen van emoties. Met uitzondering van liefde.Verschil tussen God en mensen is dat mensen zich door emoties laten leiden, en God niet.
Woede en jaloezie zijn kinderlijke emoties. Ik kan die onmogelijk aan God toekennen, bovendien wordt daardoor weer het egoïsme van de Christelijke godsdiensten weergegeven: andere goden mogen niet, maar het omgekeerde kan ook gezegd worden. Tolerantie is de weg naar een betere wereld, niet haat. Kijk maar naar alle oorlogen."Jehovah is een God die exclusieve toewijding eist en wraak neemt; Jehovah neemt wraak en is tot woede geneigd. Jehovah neemt wraak op zijn tegenstanders, en hij toont zich gebelgd jegens zijn vijanden." (Nahum 1:2) Gods woede is echter in evenwicht met liefde.
(Seksuele) begeerte is niet per definitie fout of slecht. Welke verlangens schadelijk zijn kan God niet voor de mens bepalen; iemand kan het als een schadelijk verlangen zien om bijvoorbeeld de vrouw van zijn beste vriend te begeren, maar wat nu, als zij doodongelukkig is bij haar man en jou ook begeert, dan zou het bevorderlijk zijn als zij haar huwelijk verbreekt en verder gaat met iemand waarmee zij wel geluk kan vinden.De reden? Bijvoorbeeld: "Doodt daarom UW lichaamsleden die op de aarde zijn ten aanzien van hoererij, onreinheid, seksuele begeerte, schadelijke verlangens en begerigheid, welke afgoderij is. Wegens die dingen komt de gramschap van God." (Kolossenzen 3:5,6)
Genezing is er altijd. Anders kan God niet goed noch perfect zijn; hij zou moeten dienen als oneindig wij voorbeeld voor zijn creatie, dat kan niet wanneer hij haat ten toon zou spreiden.Toch zal hij nooit iemand vernietigen zonder een waarschuwing te geven:
"En Jehovah, de God van hun voorvaders, bleef door bemiddeling van zijn boden herhaaldelijk waarschuwingen tot hen zenden, omdat hij mededogen had met zijn volk en zijn woning. Maar zij staken voortdurend de draak met de boden van de ware God en verachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de woede van Jehovah zich tegen zijn volk verhief, totdat er geen genezing meer was." (2 Kronieken 36:15,16)
Dat meende ik inderdaad niet, maar een beetje provoceren kan geen kwaad dacht ik zo.Ik denk niet dat jij dat meent. Bijvoorbeeld: Azteken? Die de nog kloppende harten uit levende mensen sneden?
Christendom. Dat is toch weer waar de JG's een streepje voor hebben in mijn aanzien van de Christelijk-gebaseerde religies.Ik vind elke religie die betrokken is in oorlogen (en dat zijn al de meeste) afkeurenswaardig.
Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet. - Lao-tseIk heb al iemand horen zeggen dat ie meer weet dan God.
Dat is heel netjes.Net zo dood als alle anderen. Maar je bedoelde waarschijnlijk: krijgen die ook een opstanding? Deze mensen worden niet geoordeeld overeenkomstig wat in de bijbel staat geschreven. Dat zou oneerlijk zijn, omdat zij de bijbel niet hebben kunnen leren kennen.
"Op God heb ik mijn hoop gesteld, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen" (Handelingen 24:15).
Maar er kunnen uitzonderingen denkbaar zijn:
"Want telkens wanneer mensen der natiën, die geen wet hebben, van nature de dingen der wet doen, zijn deze mensen, al hebben zij geen wet, zichzelf tot wet." (Romeinen 2:14)
Dat is dus wat jij gelooft, maar ik leid een (in mijn ogen) goed leven, zonder enige 'duivelse' trekjes. Ik heb mijzelf prima in de hand en mediteer zeer regelmatig, dus daarop kan ik de conclusie baseren dat ik zeker kan weten dat het nonsens is dat mediterende mensen bezeten kunnen raken. Ook mijn bezigheden in de wereld van de magie zijn een mooie bevestiging van de valsheid van die uitspraak.ff vanuit mijn standpunt: hoe kun je dat nou zo zeker weten? 'De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze' (1 Johannes 5:19).
De wereld ligt in de macht van de mens, en daardoor in de macht van God (daarbij beschouw ik macht als een vorm van liefdevol en positief behoud van bestaan).