Jehova en Wetenschappen of niet?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde even terug grijpen naar pagina 1.
Door SAPman - donderdag 15 november 2001 12:46 het volgende:

Sorry Mix, ik respecteer je volkomen, maar dit gaat er bij mij niet in... Ik heb weleens "Wachttorens" en dergelijke gelezen en de verhalen (met dit onderwerp) die ik daar aantrof waren volgens mij niet wetenschappelijk verantwoord.
Ik denk dat we als feit kunnen noemen dat er onder Jehovah's getuigen doden vallen door het verbod op bloedtransfusies, ook onder hun kinderen. Dat wekt onder niet-JG's weerstand op omdat die kinderen zelf geen besluit hebben kunnen nemen. Op zich begrijpelijk, nietwaar? Wat een volwassene doet moet hij/zij zelf weten, maar kinderen moeten beschermd worden.
Voor een JG is de uitleg "Het is God's wil" (natuurlijk) voldoende, maar wij ongelovigen kunnen ons daar (net zo natuurlijk) niet in vinden.

Greetz!
Hallo, ik ben nieuw hier,
Ik wil in eerste instantie zeggen dat het me meevalt dat er zo'n discussie ontstaan is, maar terecht is het in het geheel niet.

Bedenk een ding goed, veel van de hier boven besproken reacties zijn "Hearsay" en zouden in de wet als irrelevant genoemd worden.
Men dient dus de feiten op tafel te kunnen leggen.
Wellicht is er iemand bij die het in zijn naaste familie heeft mee gemaakt, dan is zo'n reactie uiteraard begrijpelijk.
Maar dan nog is de geloofs overtuiging het belangrijkste voor die persoon.
Wij laten zeker niet zomaar onze kinderen sterven, Bloed is echter geen optie, Nee er zijn vele nieuwe produkten die de operatie juist meer kans van slagen geven.
Als je weet datbloed een goedkoop redmiddel is die niet zo veel kans van slagen heeft, en je weet ook dat een bloed vervangend middel dat veel duurder, maar wel een grotere kans van slagen geeft, zou je zelf dan ook niet zeggen dat jij alleen het beste wil voor je kind of je zelf?
Vergeet niet dat bloed vaak ook risico's met zich meenemen. Artsen hebben dit al lang geleden erkent.

Kijk maar naar de verschillende ongevallen van besmet bloed dat gedoneerd werd dat met HIV-virus besmet was.

Kennis van zaken zal je doen inzien, dat het misschien cru lijkt in eerste instantie, maar dat de veiligheid en de risico's wel degelijk afgewogen dienen te worden.
Ook ben ik bekend met een aantal zaken waarin getuigen zijn omgekomen omdat geen bloed werd toegedient.
Vaak werd er in nieuwskranten niet bij verteld dat de patient[e] dodelijk gewond was en dat bloed alleen maar uitstel had gegeven van enkele minuten of uren.
Men wilde er dan ook niet het dure vervangende middel gebruiken.
Zegt iets over de betrouwbaarheid van de vele verhalen die vaak als vooroordeel worden aangenomen.

Onderzoek of hetgeen gij gehoord hebt wel degelijk een waarheidsgehalte heeft. Want aan leugens verspreiden hebben we geen een van alle voordeel.

Vaak zijn vooroordelen ontstaan uit onwetenheid. Wij zijn een religie dat haaks op alle andere religies staat, omdat wij een sobere levenswijze hebben (Wat niet impliceert dat wij geen plezier in het leven hebben), Simpel weg volgen wij Gods woord getrouw.

Gij zult niet moorden. Jehovah's Getuigen hebben nooit in oorlogen meegevochten zelfs maar partij gekozen.

Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf, zoals ik [Jezus] U heb liefgehad, dat ook gij liefde onder elkaar hebt.
Dientengevolge hebben getuige van Jehovah altijd mensen geholpen in nood, zijn eerlijk, ontduiken de belasting niet en zullen nooit iets tegen de geboden van God in doen.
Gebeurt dit toch dan wordt de persoon, overeenkomstig bijbels gebed, uit de gemeenschap gesloten, dat is de straf die iemand voor zijn daden ontvangt, daarmee ook de gemeente zuiver van zonde houd.
Lees: mensen zijn onvolmaakt, maar grove zonden worden niet getollereerd.

Zo heb je een kort overzicht van ons geloof.
Meerdere vragen beantwoord ik graag, maar met een mate van redelijkheid, het is geen welles niettes spelletje natuurlijk.
Ik respecteer ieders geloof en mening, maar ik hoop dat jullie mij hierin ook zullen respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit verkeerde post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heeft het niets mee te maken; de ziel heeft een bepaalde trillingsfrequentie.
Goed, de ziel heeft een trillingsfrequentie. Hij trilt dus, maar waarin manifesteert zich dit? Kan ik die frequentie meten? Ik begrijp dat je geen interesse hebt om een wetenschappelijke verklaring te geven, maar ik probeer het alleen te begrijpen. Ik neem aan dat alles zo zijn eigen trillingsfrequentie heeft en dus ook zijn eigen energie. Wat houdt dit in? Wat zegt de trillingsfrequentie over een persoon? Wat trilt er precies? Ik geloof onmiddellijk dat je dit al honderd keer hebt uitgelegd, dus excuses, maar ik wil me er toch iets bij kunnen voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:05 schreef ArtVandelay het volgende:

Goed, de ziel heeft een trillingsfrequentie. Hij trilt dus, maar waarin manifesteert zich dit?
Het feit dat jij iemand kan zien.
Kan ik die frequentie meten?
Niet met de 'moderne' meetapparatuur; ik zou zelf ook niet weten hoe je er apparatuur voor zou moeten ontwikkelen, maar wie weet komt er ooit nog iemand die de wetenschap geruststeld met een dergelijk apparaat. :P
Ik begrijp dat je geen interesse hebt om een wetenschappelijke verklaring te geven, maar ik probeer het alleen te begrijpen. Ik neem aan dat alles zo zijn eigen trillingsfrequentie heeft en dus ook zijn eigen energie. Wat houdt dit in? Wat zegt de trillingsfrequentie over een persoon?
De trillingsfrequentie bepaald de dimensie (of het niveau) waar de persoon zich bevindt. Ik had dat als het goed is al in deze thread gezegd.
Wat trilt er precies?
Om het eenvoudig te zeggen: de ziel en het lichaam, wanneer alles op een veel hoger niveau zou trillen, dan zou de persoon in kwestie onzichtbaar zijn voor de 'gewone' mens.
Ik geloof onmiddellijk dat je dit al honderd keer hebt uitgelegd, dus excuses, maar ik wil me er toch iets bij kunnen voorstellen.
Geeft niet, ik vind het altijd wel leuk om dingen uit te leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:54 schreef JW_Robert het volgende:

Zo heb je een kort overzicht van ons geloof.
Meerdere vragen beantwoord ik graag, maar met een mate van redelijkheid, het is geen welles niettes spelletje natuurlijk.
Ik respecteer ieders geloof en mening, maar ik hoop dat jullie mij hierin ook zullen respecteren.
Wat ik mij afvraag: Gaan, volgens jouw geloof, ook dieren naar de hemel, of is dit slechts voorbehouden aan mensen?
En (mits jullie niet in reincarnatie geloven) raakt de hemel niet erg vol door al die mensen (en eventueel dieren)?

Dit is niet sarcastisch bedoeld, maar dit is gewoon iets wat ik me altijd afvraag bij de christelijke opvattingen over de hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Op maandag 17 december 2001 23:43 schreef henkie196 het volgende:
Wat ik mij afvraag: Gaan, volgens jouw geloof, ook dieren naar de hemel, of is dit slechts voorbehouden aan mensen?
En (mits jullie niet in reincarnatie geloven) raakt de hemel niet erg vol door al die mensen (en eventueel dieren)?

Dit is niet sarcastisch bedoeld, maar dit is gewoon iets wat ik me altijd afvraag bij de christelijke opvattingen over de hemel.
Mmm, wordt nu al in andere topic besproken... (En heb ik die vraag niet eerder gezien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:52 schreef mix het volgende:

[..]

Mmm, wordt nu al in andere topic besproken... (En heb ik die vraag niet eerder gezien?)
Dat topic had ik nog niet bekeken :) En die vraag had je idd eerder gezien, maar toen kreeg ik geen antwoord, en JW bood aan om te antwoorden, dus dacht ik, laat ik het nog eens vragen. Bedankt voor het antwoorden (zij het indirect :P)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste