de betaler vervuilt
Verwijderd
Dit is geen voorbode van sluiten believe me, ze moeten eerst langs mij...Op zaterdag 03 november 2001 02:06 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ik zie dit als de voorbode voor het sluiten van de HK, als dit niet even fatsoendelijk word opgelost.
En nee, ik praat niet iedereen naar de mond (niet zoals die reply hierboven), maar dat is gewoon waar ik me aan erger.
edit:
Post van Lunatic dus, iemand was eerder![]()
Maar wat ik bedoel, is dat het nu goed gaat in de HK, en je daar dus ook niets aan moet veranderen.
En ik kan dan heel erg hard bijten, pak het hele arsenaal zweepjes en weet ik veel wat nog meer...
Ik ben het eens dat je niet teveel moet morren aan regeltjes e.d. ik heb dat zelf ook al een aantal keer gezegd crew-onderling, want mensen kunnen dan moeilijk hun plek elke keer vinden en blijft het chaos...
Dat zal dan ook niet gebeuren, en ik geloof dat de rest dat wel met me eens is (ik heb nog niet vanaf pagina 7 gelezen dus weet niet wat er vannacht/gisteravond gereplied is, ik moet hier alleen even snel op antwoorden voor wat gemoedsrust voor mensen weer angstig worden)
Het enigste wat er dient te gebeuren is dat mensen een beetje op hun postgedrag letten en mods actie moeten nemen indien het postgedrag van iemand elke keer ver beneden pijl blijft...
Llewella tochOp zaterdag 03 november 2001 08:38 schreef Llewella het volgende:
En ik kan dan heel erg hard bijten, pak het hele arsenaal zweepjes en weet ik veel wat nog meer...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Maak me gekEn ik kan dan heel erg hard bijten, pak het hele arsenaal zweepjes en weet ik veel wat nog meer...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik zou er haast onzin voor gaan postenOp zaterdag 03 november 2001 08:38 schreef Llewella het volgende:
[..]
Dit is geen voorbode van sluiten believe me, ze moeten eerst langs mij...
edit: maar die is dan ook niet op slot of zo
ikbenveldmuis schreef het volgende:
ik heb wel een ideetje, mod pointen geven voor de HK topics, en dat bijvoorbeeld met 5 negatieve punten er een mailtje oid wordt gestuurd naar een apart SU forum ofzo, waar verder geen users kunnen kijken dus, met het topic erin, en dat een mod dan naar kan kijken
Het eerste is onhaalbaar omdat dit een aanpassing in het forum betreft. Het tweede is een redelijk idee. Waar ik zelf meer op zit te wachten is een soort ZELFREINIGEND VERMOGEN in de huiskamer, want dat mis ik nog compleet.BBL the 2nd schreef het volgende:
maak een "Gooi hier je HK-SU melding neer"-topic in LA, aangezien je in SU als gewone gebruiker geen reactie-recht hebt en dus ook niet het netjes kan houden in een enkel topic.
[..]Kan een MOD af en toe even in LA in dit ene topic kijken om eventueel wat aan HK te doen.
Als iedereen er dan hetzelfde over denkt, zouden de onzinnige topics toch vanzelf moeten verdwijnen? Om dit een beetje te bevorderen heb ik zelf het (denk ik haalbare) volgende idee, dat overigens erg lijkt op dat van ikbenveldmuis. Als je een net geopend topic niks vindt reageer je alleen met
Als een nader te bepalen aantal mensen dit heeft gedaan, betekent het dat niemand op dit topic zit te wachten en kan het worden gemeld in Stoute Usertjes om het vervolgens op slot te doen. Zo laat je het beoordelen niet over aan de modjes, waardoor er weer zo'n gespannen zweertje zou kunnen ontstaan als een poosje terug. Even een sticky topic aanmaken om dit aan iedereen kenbaar te maken en de nieuwe manier van modden is geboren.
Wat vinden anderen hiervan?
Ander idee is: zieke topics die echt nergens over gaan gewoon in de note van de topicstarter posten. Indien een topicstarter na verloop van tijd meerdere echte foute topics heeft (5 notes oid) dan een HK waarschuwing geven. En bij nummer 10 dan een HK ban.
Tuurlijk kost het wat werk, maar af en toe een note plaatsen bij de enkele users kan geen kwaad, zowiezo dat er veel GCvoetvolk is.
* Delerium vraagt zich af of de GC wel een beleid heeft die regelmatig intern wordt kortgesloten.
Niet dat het echt boeit oid, maar punt is wel dat de HK behouden moet blijven voor GoT, daar moet gewoon af en toe iets voor gebeuren.
vaste bezoekers zitten zown beetje in #huiskamer dus das neit zo moeilijk te vindenOp zaterdag 03 november 2001 15:25 schreef ecteinascidin het volgende:
Misschien moeten enkele (stuk of 10) vaste HK klanten zich verenigen en via IRC overleggen met GC-mods over welke personen eigenlijk alleen in de HK komen om troep te posten?
Ander idee is: zieke topics die echt nergens over gaan gewoon in de note van de topicstarter posten. Indien een topicstarter na verloop van tijd meerdere echte foute topics heeft (5 notes oid) dan een HK waarschuwing geven. En bij nummer 10 dan een HK ban.
Tuurlijk kost het wat werk, maar af en toe een note plaatsen bij de enkele users kan geen kwaad, zowiezo dat er veel GCvoetvolk is.
* LuNaTiC vraagt zich af of de GC wel een beleid heeft die regelmatig intern wordt kortgesloten.
Niet dat het echt boeit oid, maar punt is wel dat de HK behouden moet blijven voor GoT, daar moet gewoon af en toe iets voor gebeuren.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dit lijkt me ook een goed idee, niet alleen 10 vaste bezoekers, maar gewoon elke user die vind dat het een onzinnige topic is.Op zaterdag 03 november 2001 15:25 schreef ecteinascidin het volgende:
Misschien moeten enkele (stuk of 10) vaste HK klanten zich verenigen en via IRC overleggen met GC-mods over welke personen eigenlijk alleen in de HK komen om troep te posten?
Hier kan ik weinig over zegggen. Ik weet ongeveer wel hoeveel werk in wat zit, maar hier kan ik geen oordeel over vellen.Ander idee is: zieke topics die echt nergens over gaan gewoon in de note van de topicstarter posten. Indien een topicstarter na verloop van tijd meerdere echte foute topics heeft (5 notes oid) dan een HK waarschuwing geven. En bij nummer 10 dan een HK ban.
Tsja, zie mijn reactie erboven.Tuurlijk kost het wat werk, maar af en toe een note plaatsen bij de enkele users kan geen kwaad, zowiezo dat er veel GCvoetvolk is.
Helemaal mee eens!Niet dat het echt boeit oid, maar punt is wel dat de HK behouden moet blijven voor GoT, daar moet gewoon af en toe iets voor gebeuren.
Nieuw, nu met Twitter
Hallo, het gaat hier over het HK bannen van users. Een incidentele verdwaalde user zoals ik kan een vies topic zien als vies topic en op grond van mijn mening een user bannen? Dan zul je zien dat het de eerste keer is van de users 2000+ topics dat er iets staat wat wellicht anders bedoeld is. Je hebt mensen met kennis nodig om daadwerkelijk oenen aan te wijzen, niet de incidentele wandelaar a la moi.Op zaterdag 03 november 2001 15:51 schreef xfile het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook een goed idee, niet alleen 10 vaste bezoekers, maar gewoon elke user die vind dat het een onzinnige topic is.
Het gaat dus ook niet om het aanwijzen van onzinnige topics, maar om onzinnige users.
is voor een groot deel waar, alleen er is amper echt iemand aan te wijzen voor wie dat geldt...Op zaterdag 03 november 2001 16:02 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Hallo, het gaat hier over het HK bannen van users. Een incidentele verdwaalde user zoals ik kan een vies topic zien als vies topic en op grond van mijn mening een user bannen? Dan zul je zien dat het de eerste keer is van de users 2000+ topics dat er iets staat wat wellicht anders bedoeld is. Je hebt mensen met kennis nodig om daadwerkelijk oenen aan te wijzen, niet de incidentele wandelaar a la moi.
Het gaat dus ook niet om het aanwijzen van onzinnige topics, maar om onzinnige users.
Clvy82 die door Bulldog gebanned was is er een voorbeeld van, maar verder valt dat soort users wel mee denk ik... Tis meer een soort neerwaartse spiraal van onzinnig topics maken.
Het lijkt wel een trend om een nog net iets onzinniger topic te maken, of op een onzinnig topic in te haken (ik noem de overleden-topics die Grrrrrene hier al aanhaalde, ik noem de _ - en . - topics)... Aangezien het een 'eenmalige' actie is van zon user, is dat meteen een reden om te bannen
Dat vraag ik me dus af waar je die grens wil leggen... Maar nu de meesten weten dat dit niet echt meer gewenst is (anders was deze discussie nooit op gang gekomen) zullen de meesten het wel uit hun hoofd laten.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ben ik zinnig genoeg om bij die 10 te horen??Op zaterdag 03 november 2001 16:02 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Hallo, het gaat hier over het HK bannen van users. Een incidentele verdwaalde user zoals ik kan een vies topic zien als vies topic en op grond van mijn mening een user bannen? Dan zul je zien dat het de eerste keer is van de users 2000+ topics dat er iets staat wat wellicht anders bedoeld is. Je hebt mensen met kennis nodig om daadwerkelijk oenen aan te wijzen, niet de incidentele wandelaar a la moi.
Jij zegt dus dat de meesten het uit hun hoofd zullen laten... Dan hebben we dus met een beperkte groep te maken die het voor de anderen verpest.Op zaterdag 03 november 2001 16:11 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
is voor een groot deel waar, alleen er is amper echt iemand aan te wijzen voor wie dat geldt...
Clvy82 die door Bulldog gebanned was is er een voorbeeld van, maar verder valt dat soort users wel mee denk ik... Tis meer een soort neerwaartse spiraal van onzinnig topics maken.
Het lijkt wel een trend om een nog net iets onzinniger topic te maken, of op een onzinnig topic in te haken (ik noem de overleden-topics die Grrrrrene hier al aanhaalde, ik noem de _ - en . - topics)... Aangezien het een 'eenmalige' actie is van zon user, is dat meteen een reden om te bannen
Dat vraag ik me dus af waar je die grens wil leggen... Maar nu de meesten weten dat dit niet echt meer gewenst is (anders was deze discussie nooit op gang gekomen) zullen de meesten het wel uit hun hoofd laten.
Dat is niet "erg moeilijk" aan te pakken, dacht ik zo.
klopt, dan haal je misschien wel de ergste personen op zich weg natuurlijk (en daarmee een irritant/negatief sfeertje)Op zaterdag 03 november 2001 16:15 schreef ecteinascidin het volgende:
mmm, type insoft en Lordspacie waren iig erg makkelijk aan te wijzen. Dat lukt vast wel in het huidige bestand.
Maar haal je daar ook de door mij beschreven 'trend' weg? Dat denk ik dus niet. Wat moet je daar verder aan doen? Naar mijn mening kun je daar amper wat aan doen, daar is gewoon een mentaliteitsverandering voor nodig bij elke HK-user voor zich. En dat is moeilijk, want hoe wil je dat bereiken?
In ieder geval moet iedereen beseffen wat wel en niet kan. En hier schuilt weer zon beetje de grootste moeilijkheid/paradox. Was de HK juist niet gemaakt zonder zoveel regels
mja dan redeneer ik pas vanaf het moment dat alle HK-users gaan beseffen dat het ff menens is, en dat de HK op het spel staat...Op zaterdag 03 november 2001 16:18 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat de meesten het uit hun hoofd zullen laten... Dan hebben we dus met een beperkte groep te maken die het voor de anderen verpest.
Dat is niet "erg moeilijk" aan te pakken, dacht ik zo.
De beschreven tendens gaat over vóórdat deze discussie op gang kwam, toen zag je dat nogal vaak.
Alles wat je thuis in je eigen Huiskamer tegen je moeder durft te zeggen, dat is eigenlijk de enige echte regel voor de HK. Nu en straks. Meer regels werken niet.
Tegen.Op zaterdag 03 november 2001 16:29 schreef iefje het volgende:
Misschien betalen voor de huiskamer?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als je steeds maar regels gaat aanpassen, kan (zoals Llewella het al zei) je niet je draai vinden.
Laat het gewoon zo, en diegene die echt totally onzin posten, een waarschuwing geven, en zijn topic deleten
Maar laten we het gewoon nog aanzien, want, niemand van de crew komt hier nog met concrete ideën
Maar laat het zo, want ik zie de laatste tijd niet echt veel onzin-topics? Ik weet niet hoe het met jullie dubbelglazigheid zit, maar tis zo. En de [HK] is toch ook een beetje voor onzin
Natuurlijk moeten ze niet gaan overdrijven, maar daar ben je als crew toch voor om ze op te wijzen
Iig, good luck
En crew: ga juist de onzin-topics en andere 'rotzooi' uit de techfora weg houden en laat de HK dan als een soort 'vuilnisbak' fungeren.
Kan iedereen toch z'n/haar ei kwijt.
Waarom moet er nou juist zo'n vuilnisbak zijn dan?? Elke gebruiker kan zich toch ook normaal gedragenOp zaterdag 03 november 2001 19:25 schreef pc-reactive het volgende:
En crew: ga juist de onzin-topics en andere 'rotzooi' uit de techfora weg houden en laat de HK dan als een soort 'vuilnisbak' fungeren.
'vuilnisbak' stond/staat tussen aanhalingstekensOp zaterdag 03 november 2001 20:23 schreef Twynn het volgende:
[..]
Waarom moet er nou juist zo'n vuilnisbak zijn dan?? Elke gebruiker kan zich toch ook normaal gedragen
Wel, de HK bestaat juist omdat de conclusie werd getrokken dat de gebruiker zich dus NIET kan gedragen. Voor onzintopics is de HK. hebben onzinusers een forum om te keten en de andere fora geen last van nitwits..... De HK vervuld dus zeker weten een stofzuigerfunctie.Op zaterdag 03 november 2001 20:23 schreef Twynn het volgende:
[..]
Waarom moet er nou juist zo'n vuilnisbak zijn dan?? Elke gebruiker kan zich toch ook normaal gedragen
En idd willen we vooral de regels die nu lekker kort en bondig zijn niet uitbreiden.
Als dit zo is, wat is dan 't probleem?Op zaterdag 03 november 2001 22:49 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Wel, de HK bestaat juist omdat de conclusie werd getrokken dat de gebruiker zich dus NIET kan gedragen. Voor onzintopics is de HK. hebben onzinusers een forum om te keten en de andere fora geen last van nitwits..... De HK vervuld dus zeker weten een stofzuigerfunctie.
En idd willen we vooral de regels die nu lekker kort en bondig zijn niet uitbreiden.
Dat is inderdaad de beste omschrijving van het probleem jaOp zondag 04 november 2001 13:03 schreef ecteinascidin het volgende:
probleem == users die een lager niveau hebben dan de HK.
De HK is in principe de vogelvrije zone van GoT, waar we echter wel bepaalde fatsoensnormen willen hanteren. Niveau hoeft er niet te zijn, zolang mensen zich maar op een normale beschaafde manier weten te gedragen.
Er is dus een hele grote vrijheid in de HK, maar helaas zijn er altijd mensen (met een lager niveau dan de HK) die niet met die vrijheid om kunnen gaan. Ze verpesten het voor de rest en brengen het bestaansrecht van de HK in gevaar.
Zo nu en dan zal er een beetje in het HK volk gesnoeid moeten worden om de rotte appels eruit te plukken en de HK leuk te houden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De mods delen te weinig HK bans uit.Op zondag 04 november 2001 13:15 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de beste omschrijving van het probleem ja
De HK is in principe de vogelvrije zone van GoT, waar we echter wel bepaalde fatsoensnormen willen hanteren. Niveau hoeft er niet te zijn, zolang mensen zich maar op een normale beschaafde manier weten te gedragen.
Er is dus een hele grote vrijheid in de HK, maar helaas zijn er altijd mensen (met een lager niveau dan de HK) die niet met die vrijheid om kunnen gaan. Ze verpesten het voor de rest en brengen het bestaansrecht van de HK in gevaar.
Zo nu en dan zal er een beetje in het HK volk gesnoeid moeten worden om de rotte appels eruit te plukken en de HK leuk te houden.
Ben ik trouwens erg raar als ik niet eens weet wat nou het nut is van de hele HK? Please enlighten me!
Wat weet je het toch weer dramatisch uit te brengenOp zondag 04 november 2001 13:15 schreef Exirion het volgende:
...en brengen het bestaansrecht van de HK in gevaar.
Maar goed ff serieus
Ik erger me ook ff ergelijk aan de nutteloze topics in de HK. Sommige mensen openen wel een vet topic (HlpDsK of die spank the monkey sites zijn kewl) maar daarnaast... 'k mot poepe, ik doe de frituur aan, ik ga naar mijn oma,
triest, triest
Verwijderd
als een niveau van een topic je te laag is (wordt me vaak al duidelijk aan de titel lijkt me) dan open je m toch gewoon niet
wat willen jullie doen ? na het Onzin forum, de Kroeg en weet ik veel wat de Huiskamer opheffen ?
wordt er nou nooit gekeken naar het verleden ofzo, want als dat gebeurt is het kringetje weer rond, er komt weer meer onzin in de tech fora enzovoort enzovoort
Verwijderd
Lees ff mijn repliesOp zondag 04 november 2001 14:09 schreef BBQ-Man het volgende:
wat is dit toch voor een gezeur over die HK, alsof dit niet te verwachten was...
als een niveau van een topic je te laag is (wordt me vaak al duidelijk aan de titel lijkt me) dan open je m toch gewoon niet
wat willen jullie doen ? na het Onzin forum, de Kroeg en weet ik veel wat de Huiskamer opheffen ?
wordt er nou nooit gekeken naar het verleden ofzo, want als dat gebeurt is het kringetje weer rond, er komt weer meer onzin in de tech fora enzovoort enzovoort
BBQman, het is tig keer uitgelegd dat bodemloze topics man sich geen probleem zijn, bodemloze users die bodemloze topics blijven openen zijn het probleem.
De HK zou perfect onzinforum kunnen zijn zonder "verrek, de lucht is blauw" of "a" etc.
Daar ben ik het helemaal mee eens.Op zondag 04 november 2001 16:03 schreef ecteinascidin het volgende:
't probleem is ook dat andere users steeds niet het verschil tussen slechte topics en slechte HKusers niet zien.
BBQman, het is tig keer uitgelegd dat bodemloze topics man sich geen probleem zijn, bodemloze users die bodemloze topics blijven openen zijn het probleem.
De HK zou perfect onzinforum kunnen zijn zonder "verrek, de lucht is blauw" of "a" etc.
hierboven staat dat je een aantal hebt die 't verzieken, en een aantal die af en toe eens zo'n topic voor de grap openen.
Nu denk ik: gewoon met harde hand modden. Topics die stom zijn meteen deleten & user ban geven voor 7 dagen. Na zeven dagen, nog een keer zo'n topic: weer 7 dagen ban. Daarna weer: Forever ban, voor HK.
Ok, defineer voor mij onzin maar.Op zondag 04 november 2001 16:03 schreef ecteinascidin het volgende:
't probleem is ook dat andere users steeds niet het verschil tussen slechte topics en slechte HKusers niet zien.
Das nogal aan breed begrip vind ik.
Verwijderd
Immers is GoT er toch echt voor de ICT-gerelateerde onderwerpen. De HK is een leuk extraatje, maar geen doel op zich. Ik ben van mening dat mensen die gewoon alleen nog maar in de HK rondhangen, daar best op aangesproken mogen worden. Dat wil niet zeggen dat direct een (temp)ban o.i.d. moeten krijgen. Een waarschuwend mailtje kan ook wonderen doen, om de betreffende personen wat bij te sturen.
Dat zorgt er in ieder geval voor dat men na gaat denken, waarom men op GoT komt. Is het voor de techforums of alleen nog maar voor de HK?
Mocht men zich niks aan trekken van een dergelijk mailtje dan kunnen er eventueel daarna alsnog maatregelen getroffen worden.
Verder denk ik dat er op de een of andere manier goed bijgehouden moet worden, wie er zorgen voor de grootste crap in de HK. Of dit nou middels het notes-systeem gaat of via een speciaal script, dat maakt niet zoveel uit.
Voor die personen vind ik hetzelfde verhaal als hierboven gelden. Eerst waarschuwen; geen verbetering -> maatregelen.
Als men mij zou vragen hoe het op te lossen (gebeurt toch niet
Maak een script (scripters genoeg aanwezig in de crew), dat controleert wat de ratio tech en hk-posts is.
Zodra de verhouding tech en hk-posts boven zeg 4:3 komt, dan wordt de nick van die persoon automatisch in een lijst gezet.
Modereer strenger op echte onzin draadjes. Als zo'n draadje op slot gaat, dan krijgt iedereen die in zo'n draadje gereageerd heeft automatisch ("als straf") een aantal extra HK-posts erbij in die verhouding. Immers helpen ze zelf mee aan het maken van zo'n onzin-draad. Uiteraard kan het hiermee vóórkomen, dat sommige mensen onterecht wat extra posts in de verhouding erbij krijgen, maar hier zijn legio oplossingen voor te verzinnen. Verder is dat ook niet zo erg, als de betreffende personen niet teveel in de HK rondhangen
Verder moet het eenvoudig mogelijk zijn om aan mensen waarvan de crew vindt dat ze echt alleen maar crap posten ook een aantal extra punten te geven.
Dit alles levert dus de zogenaamde lijst op.
Uiteraard zal er handmatig beoordeeld moeten worden door de crew wie er in dat lijstje aangesproken worden op hun daden, aangezien je dit moeilijk volledig automatisch kan laten verlopen i.v.m. eventuele fouten in het script.
Hierover zijn ook makkelijk wat regels op te stellen in de FAQ. Iedereen weet dan waar hij/zij aan toe is.
Verder is het niet meteen een straf die ze direct voelen.
Ze worden erop aangesproken en hebben zodoende nog de mogelijkheid om zich aan te passen.
Dit zorgt er denk ik meteen ook voor, dat je niet een eventuele sfeer krijgt van Crew versus Users. Iets dat wel kan ontstaan als er meteen maatregelen volgen.
Ben benieuwd wat men van zoiets zegt, aangezien het de echte rotte appels er uit zal vissen en deze vervolgens niet echt een poot hebben om op te staan als ze dan verwijten willen maken richting de crew.
Levert uw commentaar hieronder maar
ik ga naar de wcOp zondag 04 november 2001 18:11 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ok, defineer voor mij onzin maar.
hoi
blaat
ik moet schijten
ik ga slapen
goedemorgen
ik ben de 783343843ste die ook al een nieuwe icon heeft
enz.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
"I sit in my room and imagine the future."
Strakke post... errug duidelijk en goed toegelicht!Op zondag 04 november 2001 21:26 schreef Theeboon het volgende:
![]()
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eenmaal in de HK post je gewoon eenmaal sneller en vaker, dat ligt gewoon aan de soort topics. Ik noem een bikkeltopic, en zo zijn er nog wel meer. Soms lijkt het net een veredelde chatbox, en dat veroorzaakt gewoon dat je veel meer posts hebt in HK. Ook is er geen sprake van dat eent topic snel is beeindigd, wat in techfora natuurlijk wel is zodra het probleem is opgelost.
Maargoed, sommige mensen snappen het nog steeds niet, gezien http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/310014
Verwijderd
HK is toch ook helemaal geen "Onzinforum"? er staat "Huiskamer"...Op zondag 04 november 2001 18:11 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Ok, defineer voor mij onzin maar.
Als jij zo'n dingen normaal vindt in je huiskamer stel ik me toch wel ff vragen
Verwijderd
Tja het feit dat op een gegeven moment de helft van iemands posts uit HK posts bestaan lijkt me toch niet echt goed.Op zondag 04 november 2001 21:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Tjah die ratio lijkt me nogal discutabel (en dit zeg ik niet alleen omdat ik zelf heel vaak in HK rondhang)
Eenmaal in de HK post je gewoon eenmaal sneller en vaker, dat ligt gewoon aan de soort topics. Ik noem een bikkeltopic, en zo zijn er nog wel meer. Soms lijkt het net een veredelde chatbox, en dat veroorzaakt gewoon dat je veel meer posts hebt in HK. Ook is er geen sprake van dat eent topic snel is beeindigd, wat in techfora natuurlijk wel is zodra het probleem is opgelost.
Er wordt dan een beetje voorbij gegaan aan de reden waarom men op GoT komt.
Uiteraard is het wel zo, dat je sneller een posting maakt in de HK dan bijvoorbeeld in de techfora, maar daar is uiteraard een oplossing voor te vinden.
Zodra je aantal postings onder bijvoorbeeld 500 valt, dan kan de ratio hoger liggen dan wanneer je meer dan 500 posts hebt.
Als je met meer dan bijvoorbeeld 500 posts alsnog erboven komt, dan bevind je je toch wel erg veel (te veel) in de huiskamer.
Je wil toch niet beweren dat iemand met >1000 posts waarvan bijvoorbeeld > 3/4 HK-posts zijn echt een nuttige bijdrage levert aan de techfora (tenzij de postings in de techfora van die persoon van wel heel goede kwaliteit zijn
Als zo iemand tijdig gewaarschuwd wordt, dan is het nog niet te laat en kan die persoon voor zichzelf eens na gaan denken waarom hij/zij op GoT komt. Als de conclusie daarvan HK is, dan pas je in mijn ogen niet echt in de doelgroep van GoT (maar ja dat zijn mijn ogen
tuurlijk snap ik je punt wel en daar kan ik me ook wel in vinden, alleen een belangrijk aspect is natuurlijk wel hetvolgende:Op zondag 04 november 2001 22:21 schreef nelske het volgende:
[..]
Tja het feit dat op een gegeven moment de helft van iemands posts uit HK posts bestaan lijkt me toch niet echt goed.
Er wordt dan een beetje voorbij gegaan aan de reden waarom men op GoT komt.
Uiteraard is het wel zo, dat je sneller een posting maakt in de HK dan bijvoorbeeld in de techfora, maar daar is uiteraard een oplossing voor te vinden.
Zodra je aantal postings onder bijvoorbeeld 500 valt, dan kan de ratio hoger liggen dan wanneer je meer dan 500 posts hebt.
Als je met meer dan bijvoorbeeld 500 posts alsnog erboven komt, dan bevind je je toch wel erg veel (te veel) in de huiskamer.
Je wil toch niet beweren dat iemand met >1000 posts waarvan bijvoorbeeld > 3/4 HK-posts zijn echt een nuttige bijdrage levert aan de techfora (tenzij de postings in de techfora van die persoon van wel heel goede kwaliteit zijn).
Als zo iemand tijdig gewaarschuwd wordt, dan is het nog niet te laat en kan die persoon voor zichzelf eens na gaan denken waarom hij/zij op GoT komt. Als de conclusie daarvan HK is, dan pas je in mijn ogen niet echt in de doelgroep van GoT (maar ja dat zijn mijn ogen).
In hoeverre zou die HK-postings een vervanging zijn van techpostings. Beter verwoord: gaan je HK-posts ten koste van je techposts.
Ikzelf zit nl altijd via Active topics, en ik struin allerlei topics af, en antwoord waar ik kan. Als ik iemand kan helpen, das mooi, meestal is echter het antwoord al gegeven, of kan ik hem/haar op dat gebied niet helpen. Niemand zal er dan denk ik mee zitten als ik dan een HK-posting maak. Niemand heeft last van me, ik vervuil nergens de techfora.
Dat is imo de belangrijkste reden waar de HK voor gemaakt is, en dat heeft erg goed geholpen vind ik. De tendens nu is dat het soms te onzinnig wordt, de vraag is wat we daar aan gaan doen
Verwijderd
Misschien is nog wel en betere oplossing (of een combinatie daarvan) om na te gaan hoeveel een bepaald persoon per week posts maakt(e) in de andere fora, voordat deze HK toegang had en dit gaan vergelijken met hoeveelheid non-HK posts na toegang.
Als dit op den duur scheef gaat lopen en de ratio loopt uit de hand, dat er dan een waarschuwend mailtje o.i.d. verstuurd wordt.
Het gaat dus puur om de mensen die alleen nog maar in de HK rondhangen en nauwelijks nog (of helemaal niet meer) in de tech-fora komen. Naar mijn mening horen die mensen niet echt op GoT thuis.
Dat lijkt mij idd een zeer mooie oplossing. ratio techposts/hk-posts op zichzelf zegt mij namelijk niks, om eerder gezegde redenen (hk-posts maak je sneller en meer), en zo kun je idd zien of het ten koste is gegaan van je techposts. Als je schrikbarend minder dan vroeger voor je HK-periode (techforum-only periodeOp zondag 04 november 2001 22:35 schreef nelske het volgende:
Uiteraard zou een ratio ook niet te streng moeten zijn.
Misschien is nog wel en betere oplossing (of een combinatie daarvan) om na te gaan hoeveel een bepaald persoon per week posts maakt(e) in de andere fora, voordat deze HK toegang had en dit gaan vergelijken met hoeveelheid non-HK posts na toegang.
Als dit op den duur scheef gaat lopen en de ratio loopt uit de hand, dat er dan een waarschuwend mailtje o.i.d. verstuurd wordt.
Is dit aantal ongeveer gelijk (of misschien iets lager, vanwege een dipje, dat kan natuurlijk ook altijd), dan is er niks aan de hand. Ondanks dat je misschien veel in HK post, je kwaliteit/kwantiteit in techfora is verder gelijk gebleven.
Kom ik even van een koude kermis thuis.
Ik ben een weekend weggeweest, en zie nu wat ik vrijdag heb aangericht. Als een olifant door een porseleinkast! Ik schrik enorm van de ophef die er over is gekomen, en wil even melden dat DIT nooit zo bedoeld is, en laat me derhalve eea even uitleggen en verdedigen, want het zit ook mij dwars:
Inderdaad is het zo dat mijn post NERGENS op slaat. Allereerst wil ik daarvoor mijn excuses aanbieden. Ik ben het met de meeste genuanceerde posts volledig eens, van een bepaald niveau is geen sprake. MAAR, en dat wordt me duidelijk als deze en andere posts zo eens doorlees. WAAR ligt de grens, voor de een ligt die verder dan voor de ander. Nu zit ik niet vaak in de HK, maar wanneer ik er ben, wordt ik zo nu en dan gevoed met de meest onzinnige posts, waarvan ik op dat moment de humor niet van kan inzien. Wanneer ik dan wel eens in zon 'humor'bui ben, kan er dus ook iets ongenuanceerds komen. Dat berouw na de zonde komt, blijkt nu wel weer, maar om het maar positief te belichten, er is nu wel een discussie opgestart. WANT, wat me duidelijk geworden is, dat er geen gedrags code is, liever gezegd, iedereen intrepeteert deze anders, waardoor er mensen zich gaan ergeren aan een gedrag van iemand. Wanneer erger je je aan iemand, wanneer het niet binnen jouw gedrags horizon valt, immers, JIJ zou dat niet doen, en kan het niet begrijpen waarom een ander dat dan wel doet. Wanneer er duidelijke regels zijn wat wel, en wat niet, dan zul je je bij voorhand al neer moeten leggen dat dat niet getolereerd wordt. Je hebt de keuze je erbij neer te leggen, of een ander forum te zoeken. Sowieso is GoT niet ervoor bedoeld om een chat box te creeeren, maar om elkaars wijsheid te gebruiken om een probleem op te lossen.
Kortom, je zit met een hoop mensen met verschillende ideeen op een plek, waarbij je ook de diverse meningen zal moeten matchen, dmv php danwel deze sociale controle die er nu wordt uitgevoerd. Immers, IK laat het WEL UIT MIJN HOOFD dit nog 1x uit te voeren, de mens moet ook kunnen leren.
Ik hoop verder dat deze discussie zoals deze nu wordt gevoerd ook door kan gaan, dat eea niet helemaal 'voor niets' is geweest. En ik hoop dat ik bij mijn verdere verblijf op GoT niet op mijn HK posts wordt bekritiseerd, maar op mijn tech posts.
Nogmaals mijn excuses voor deze ophef, die de meeste mensen terecht bezig houdt.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Iedereen maakt wel eens zo'n nutteloos topic. En een keer is denk ik ook wel genoeg.Op maandag 05 november 2001 11:59 schreef 456 een hele lap text
Ik denk dat dat puntensysteem wel een goed idee is. (die HK/tech verhouding dus)
Maar we moesten allemaal wel lachen in dat topic.
Kortom: pret!
Daarom vind ik dat het wel aardig gaat zo, als je je er zo aan ergert dan kijk je toch niet in HK??
Die instelling is nou juist zo jammer. Ik heb nog steeds de instelling dat je gewoon moet doen alsof het een echte huiskamer is. Dus gesprekken moet voeren die in een huiskamer thuishoren. En ik voer nooit een gesprek in een huiskamer met de uitspraak dat ik moet poepen/pissen/wat dan ook... Als jullie dat wel doen is dat best triest, of niet? En denk ook 's aan anderen. Mededelingen als "'k moet poepen" zijn absoluut niet grappig om te lezen, het geeft aan dat je geen niveau hebt, want HK is ook niveau, zij het wat lager dan de overige fora, maar het is niveau.Op maandag 05 november 2001 17:09 schreef pc-reactive het volgende:
Daarom vind ik dat het wel aardig gaat zo, als je je er zo aan ergert dan kijk je toch niet in HK??
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mijn spelletje "wie hier op reageert is af!" heb ik al eens in een huiskamer gedaan.Op maandag 05 november 2001 17:24 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Die instelling is nou juist zo jammer. Ik heb nog steeds de instelling dat je gewoon moet doen alsof het een echte huiskamer is. Dus gesprekken moet voeren die in een huiskamer thuishoren. En ik voer nooit een gesprek in een huiskamer met de uitspraak dat ik moet poepen/pissen/wat dan ook... Als jullie dat wel doen is dat best triest, of niet? En denk ook 's aan anderen. Mededelingen als "'k moet poepen" zijn absoluut niet grappig om te lezen, het geeft aan dat je geen niveau hebt, want HK is ook niveau, zij het wat lager dan de overige fora, maar het is niveau.
Maar op mijn topic werd niet negatief gereageerd en dat gebeurde wel bij dat "'k moet poepen" topic, maar die had idd echt totaal geen niveau en ik twijfel er ook sterk aan of die topicstarter wel helemaal nuchter was....
Laatste zin kan wel kloppen, wat nog niet mijn onschuld bewijst. Tis en blijft geen niveau, stak hij de hand in eigen boezem.Op maandag 05 november 2001 17:55 schreef pc-reactive het volgende:
[..]
Mijn spelletje "wie hier op reageert is af!" heb ik al eens in een huiskamer gedaan.
Maar op mijn topic werd niet negatief gereageerd en dat gebeurde wel bij dat "'k moet poepen" topic, maar die had idd echt totaal geen niveau en ik twijfel er ook sterk aan of die topicstarter wel helemaal nuchter was....
Ergo, dat er in een huiskamer wel eens spanningen is niet erg, als je maar de mening van die ander respecteert. Ofwel, ik heb a> Ik respecteer een andersmans mening, ofwel ik zal bij mijzelf te rade moeten gaan of je soms wel iets moet posten ja dan nee, om te voorkomen dat je anderen tegen de schenen schopt.
en b> ik geen zin meer in dit soort discussies heb(in weze zinloos, immers, als het topic niet was geopend, dan was deze discussie nooit geopend (beetje kip/ei verhaal, want er zit blijkbaar al een hele tijd iets dwars bij sommige mensen van HK))
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
SLUIT HK DEFINITIEF. Maar ja, zo kunnen we nog wel ff doorgaan....om alle warez-request en alle andere troep tegen te gaan op dit forum is er maar een echte goede oplossing: het forum sluiten.
Dit gebeurd toch niet, maar wat ik hiermee wil zeggen: ik vind dat deze discussie eindeloos kan doorslepen zonder dat er een (goede) oplossing zal komen. Heel eerlijk gezegd denk ik dat deze discussie vrijwel volstrekt zinloos is en puur verspilde tijd en moeite.
Even offtopic, maar ik vind jouw ondertitel nu wel ERG toepasselijk in combinatie met de gemaakte excuses voor je gedragOp maandag 05 november 2001 18:13 schreef 456 het volgende:
Laatste zin kan wel kloppen, wat nog niet mijn onschuld bewijst. Tis en blijft geen niveau, stak hij de hand in eigen boezem.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik concludeer uit je opmerking dat je de topic niet in zijn geheel gelezen hebt. Indien wel, dan nog maar een keertje... Deze discussie is absoluut geen verspilde moeite geweest. Ik snap echt niet dat je dat kunt concluderenOp maandag 05 november 2001 19:04 schreef Neobazz het volgende:
Het is kortzichtig, dat weet ik........ .............maar eerlijk gezegd denk ik dat deze discussie vrijwel volstrekt zinloos is en puur verspilde tijd en moeite.
hahaOp maandag 05 november 2001 19:08 schreef Exirion het volgende:
[..]
Even offtopic, maar ik vind jouw ondertitel nu wel ERG toepasselijk in combinatie met de gemaakte excuses voor je gedrag
Ik vindt het trouwens jammer dat mensen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302722 als onzin bestempelen terwijl ik het juist erg hoogstaande humor vind (lees wel de hele thread, en bedenk dat het de eerste van een serie * is overleden topics was...)
Verwijderd
Kijk als er nou 1 draadje was dan zou het nog leuk geweest zijn.Op maandag 05 november 2001 21:41 schreef Nikel het volgende:
Omdat ik mijn 1000ste post niet meer in de hk schijn te mogen doen, dan hier maar, jeeee!
Ik vindt het trouwens jammer dat mensen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302722 als onzin bestempelen terwijl ik het juist erg hoogstaande humor vind (lees wel de hele thread, en bedenk dat het de eerste van een serie * is overleden topics was...)
Dat dit topic dicht moest heb je aan mede-HKers te danken, dus ga liever op hen zeuren dan op de mods.
Als er in de active topics meer dan 13 'is overleden' topics staan, dan kan ik er niet meer om lachen.
Het zijn trouwens niet mijn mede-hk'ers hoor
Dit is echt gewoon precies hetzelfde gezeik als destijds met de HK voorgangers.
Verwijderd
De HK moet helemaal niet dicht, maar chronisch onzinnige en irritante posters moeten of dimmen of opzouten. Dat is waar we het ongeveer over hebben.Op maandag 05 november 2001 22:49 schreef Theeboon het volgende:
Door dit soort gezeur krijg je weer acties zoals het sluiten van de Huiskamer en daar doe je echt niemand een plezier mee
Dit is echt gewoon precies hetzelfde gezeik als destijds met de HK voorgangers.
De huiskamer gaat niet dicht. De huiskamer heeft een groot verschil met de voorgangers: het is een private forum. Je ziet het dus niet als je op het forum komt. Je moet 60 dagen geregistreerd zijn en 150 techposts hebben.Op maandag 05 november 2001 22:49 schreef Theeboon het volgende:
Door dit soort gezeur krijg je weer acties zoals het sluiten van de Huiskamer en daar doe je echt niemand een plezier mee
Hierdoor werkt het niet als een spreekwoordelijke pot honging op een hele zwerm newbies die alleen voor het onzinforum komen, en de techfora wel als een leuke helpdesk zien
En natuurlijk zal het huidige systeem ook een enkele persoon aantrekken die het bij vrienden heeft gezien en die zich door de 150 techposts heenworstelt en vervolgens wild gaat in de huiskamer, maar die enkele gevallen vallen meestal wel op. Niet in de laatste plaats, omdat ze zo rond de 140 tot 200 posts (waarvan 60 in SG en NST
Verder is de huiskamer (mits een beetje normaal) echt een leuke plek. Mensen die er een zooitje van maken, kunnen we er nu dus makkelijk uitknikkeren, zodat die mensen er niet voor kunnen zorgen dat de huiskamer dichtgaat, alleen dat ze er zelf gewoon niet meer inkunnen.
Kortom: maak je geen zorgen.
<Hr>
Tussen een flink aantal haken:
Klinkt alsof het dus toch kan! Als ik nu op active topics klik, heb ik geen HK in me zoekopdrachtOp maandag 05 november 2001 23:08 schreef Femme in dit topic het volgende:
De active topics doen het weer en de search is gedeeltelijk bruikbaar. Er kan niet gezocht worden op username/topicstarter en in SG, NSTM, HK en de private forums.
Kan je (Femme?) het niet zo maken, dat je met de search gewoon zoekt in fora, waar je rechten hebt, en dat je bij active topics de active topics ziet, zoals een nieuwe member die ziet. Of een Member + SG die ziet...
Als dit kan, danneh... danneh... Toch? (zou je denken dan
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
ik doel op d.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function topic(topics,map,subject,forum,lastpost,abbr,member,replies,forumid,target) {
target = (target == 1) ? " target=\"_blank\"":"";
if (abbr != "HK") {
document.write("blablabla");
}
}
function hopforum(domain,dir,file,site) {
self.location='http://'+domain+dir+file+site
} |
Dat ik er niet eens eerder aan gedacht heb zeg
Hiervoor hebbeb we Arjen helemaal niet nodig
Reageer af en toe nog op een andere die-hard OF'er maar dat is alles.
Kan goed 2 weken zitten tussen mijn bezoekjes aan de HK.
Weet wel dat het gedrag nog nooit zo bedroefend laag is geweest in het onzin gebeuren op GoT als nu, OF / OTF en zelfs de Kroeg waren HighTechforums vergeleken bij de huidige HK.
Maar dat is mijn mening
Naja, dat lost het probleem toch op, wil je het niet zien, kijk je niet. En verder laat maar lopen, ik kom er wel vaak, maar het wordt voor mij steeds minder interessant/relevant. Ik kijk er ook niet veel meer, maar een tijd heb ik ook alleen maar HK gepost.Op dinsdag 06 november 2001 10:55 schreef HBM het volgende:
Ben een echte die-hard OF'err kan ik wel zeggen, maar in de HK kom ik dus bijna echt nooit meer.
Reageer af en toe nog op een andere die-hard OF'er maar dat is alles.
Kan goed 2 weken zitten tussen mijn bezoekjes aan de HK.
Weet wel dat het gedrag nog nooit zo bedroefend laag is geweest in het onzin gebeuren op GoT als nu, OF / OTF en zelfs de Kroeg waren HighTechforums vergeleken bij de huidige HK.
Maar dat is mijn mening
Dat is wel heel makkelijk. Het gaat mij er om dat de Huiskamer best interessant kan zijn en goed is om afstand te nemen van alle dagelijkse beslobberingen. Door maar simpelweg de andere kant op te kijken los je het probleem echt niet op. Als de modjes ook deze struisvogelpolitiek zouden volgen wordt het helemaal een onhoudbare situatie. Het streven is juist om de huiskamer weer op niveau te brengen waar ie voor bedoeld is. En niet alleen de huiskamer, maar ook de gebruikers van de HK. Daar gaat het om!Op dinsdag 06 november 2001 12:47 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Naja, dat lost het probleem toch op, wil je het niet zien, kijk je niet. En verder laat maar lopen, ik kom er wel vaak, maar het wordt voor mij steeds minder interessant/relevant. Ik kijk er ook niet veel meer, maar een tijd heb ik ook alleen maar HK gepost.
En hoe wou je dat doenOp dinsdag 06 november 2001 17:33 schreef Merely het volgende:
[..]
Dat is wel heel makkelijk. Het gaat mij er om dat de Huiskamer best interessant kan zijn en goed is om afstand te nemen van alle dagelijkse beslobberingen. Door maar simpelweg de andere kant op te kijken los je het probleem echt niet op. Als de modjes ook deze struisvogelpolitiek zouden volgen wordt het helemaal een onhoudbare situatie. Het streven is juist om de huiskamer weer op niveau te brengen waar ie voor bedoeld is. En niet alleen de huiskamer, maar ook de gebruikers van de HK. Daar gaat het om!
Een gezellige huiskamer is denk ik gewoonweg niet meer mogelijk
Nodig maar eens 200 mensen uit en stop die in je irl huiskamer, zeker weten dat je het niet gezellig vind.
Waar fok iets van 12 forums voor heeft moet hier in drie forums gebeuren, met hezelfde aantal actieve users.
Het nadeel van het ingevoerd beleid van 60/150 is dat veel mensen menen, dat omdat ze de privelége hebben er dan ook maar te pas en onpas moeten posten. (ik weet helaas ook geen alternatief voor dit beleid)
Deden vroeger de die-hard onzinners 2 maanden over 500 posts, tegenwoordig wordt dat binnen een week gehaald door sommige, en dat presteerde zelfs HlpDsk toenertijd niet
Dit gedrag nekt volgens mij de sfeer, teveel post door teveel mensen, waardoor reageren geen functie meer heeft als sociaal contact, maar meer iets van, ïk wil ook ff posten, geeft niet wat of hoe, als ik maar kan posten.
Verwijderd
Je vergeet de " Ik heb een nieuwe ..... "- Topics.Op vrijdag 02 november 2001 11:23 schreef Grrrrrene het volgende:
OK, als General Chat mod ff mijn mening:
Ik vind het zwaar zielig dat er mensen zijn die topics als:
Klote topic titels en verder geen inhoud:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/308084
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/307945
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/307910
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/307940
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/307933
'k moet poepen...:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/308267 <--- En die zit nog niet eens op slot, moet je nagaan... Komt zo wel...
"*** is overleden"-topics:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302759
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302761
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302753
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302752
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302748
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302746
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302744
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302743
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302739
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302728
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302722
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302765
Ik wil een lang topic:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/302755
TOPIX in de juiste volgorde:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301114
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301113
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301112
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301111
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301117
En was die C erbij deed weet ik niet, maar goed:
• http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/301110
En zo kan ik nog uren door gaan... Het gaat nergens over, is niet leuk en ik snap niet wie dit huiskamerniveau vindt
Edit: van McV mag ik de plannen posten, jeuhj!
In HK/SG kun je vanaf nu bij een overtreding van de HK regels nu een 24 uurs ban krijgen. Zie dit als een officiele waarschuwing, hij komt in je notes te staan en de volgende overtreding is hoogstwaarschijnlijk een perm-HK-ban. We hopen hiermee users te kunnen corrigeren ipv irriteren. Een temp-ban van 24 uur leidt tot bezinning, een permban tot LA-zeik-topics
Verder gaan we de HK faq _veel_ korter en bondiger maken, hetgeen het aantal overtredingen terug moet dringen. Nu is het zo'n langdradige faq die toch niemand leest, het moet dus een faq worden waar wat meer vrijheden in zitten die meer op "gevoel" en "fatsoen" nageleefd moeten worden.
FAQ update volgt vandaag of morgen, ik ben er mee bezig.
Voor ons mods komen er richtlijnen voor wat te doen bij welke overtreding, die waren er opzich wel, maar waren altijd mondeling afgesproken. We gaan meer op inzicht modden, dus niet met verstikkende regeltjes die onduidelijk worden, op gevoel zijn we het altijd eens over wat wel en niet kan.
Daar heb je wel een punt, ik heb dat gevoel ook. Posten om het posten noem ik dat. Het is wel goed voor het ego van de topicstarter als 'zijn' topic binnen 10 minuten 100 replies heeft, maar verder voegt het niets toe. Iemand die een topic ziet waar al 400 replies op zijn denkt al snel 'ikke ook meedoen' en gooit er weer een posting tegenaan.Op dinsdag 06 november 2001 20:58 schreef HBM het volgende:
Dit gedrag nekt volgens mij de sfeer, teveel post door teveel mensen, waardoor reageren geen functie meer heeft als sociaal contact, maar meer iets van, ïk wil ook ff posten, geeft niet wat of hoe, als ik maar kan posten.
Is GoT dan gewoon vol?
Verwijderd
Goed plan, nu hopen dar het ook zo wordt uitgevoerdOp woensdag 07 november 2001 11:42 schreef Grrrrrene het HK-Actieplan
Maarwaarvoor krijg je dan een 24-uursban en waarvoor niet? dat dit ff duidelijk is...
Oorspronkelijke FAQ maar neerzetten denk ik.
Niet vol, maar het forum is te klein voor het aantal users. Te weinig crew? Neuh communicatie loopt nu al slecht (geen flame), te weinig onzin/ontspannings subforums, jah.Op woensdag 07 november 2001 11:51 schreef Daniel Kegel het volgende:
Is GoT dan gewoon vol?
Dat gevoel had ik eerlijk gezegd ook even jah, inkorten om het makkelijker of het juist duidelijker te krijgen? Gaat niet werken denk ik, je hebt nu gewoon een te groot/log/massaal forum (de HK dus he) en dat gaat gewoon niet, het is niet leuk, geen sfeer en zoals al eerder gezegd, mensen posten om te posten, om te laten zien dat ze in de HK mogen enzo...Op woensdag 07 november 2001 12:00 schreef ecteinascidin het volgende:
De FAQ inkorten *proest* ...
Misschien een merge met Fok! regelen? Die hebben alles wat we hier missen, probleem is dat ze ons kunnen missen (als kiespijn geloof ik)
Hahahahaha.Op woensdag 07 november 2001 11:42 schreef Grrrrrene het volgende:
We hopen hiermee users te kunnen corrigeren ipv irriteren.
* GiLeX komt er alleen als het databeest(t.net) aan de koffie is
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
kun je geen grafiekjes maken met wat waar gepost word door wie?Op vrijdag 02 november 2001 11:17 schreef Exirion het volgende:
[..]
Formeel zijn daar geen regels voor. Ik zou zeggen helaas, want in dat geval zouden er genoeg mensen voor een (tijdelijke) HK ban in aanmerking komen.
Het probleem is echter dat er moeilijk een 'redelijkheidsnorm' vast te stellen is. Wanneer post iemand teveel in HK? Daar is geen goed antwoord op te geven, en dan krijg je ook al snel geklaag. Daarom wordt iemand alleen de HK uit gezet als ie zich echt misdraagt.
Wat is nu 500 posts in 2 maandenOp dinsdag 06 november 2001 20:58 schreef HBM het volgende:
Deden vroeger de die-hard onzinners 2 maanden over 500 posts, tegenwoordig wordt dat binnen een week gehaald door sommige, en dat presteerde zelfs HlpDsk toenertijd niet.
Is dit gemeend, of omdat jij die ooit heb bedacht / geplaatstOp woensdag 07 november 2001 12:00 schreef ecteinascidin het volgende:
Dit is een normale vraag, zonder enige intentie om ruzie / flames te veroorzaken
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Waarvan er 900 slotjes waren, die tellen nietOp woensdag 07 november 2001 14:48 schreef Traag het volgende:
[..]
Wat is nu 500 posts in 2 maandenIk heb wel eens een week gehad met 1000
[..]
Hopen dat 't werkt.
Ennuh, als er mods te weinig zijn: ik hou me aanbevolen
Nee, die dekte de lading niet en past niet bij ons nieuwe beleid... De nieuwe faq staat alweer een uurtje online... BTW, die ouwe faq was 10x langdradiger en zat vol vreemde fouten (no offence). Voorbeeldje: er werd aan HK-users uitgelegd dat ze na 150 techposts en 60 dagen HK in mochten. D0h, dat wisten ze al, want ze konden in HK.Op woensdag 07 november 2001 12:00 schreef ecteinascidin het volgende:
Nog zoiets (je vroeg erom): er werd ook uitgelegd waarom DPC nu bij software algemeen hoort... Dat heeft ook _heel_ weinig (niks IMHO) te maken met HK
...en in de HK faq staat ook waar je die voor krijgtOp woensdag 07 november 2001 11:53 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Goed plan, nu hopen dar het ook zo wordt uitgevoerd![]()
Maarwaarvoor krijg je dan een 24-uursban en waarvoor niet? dat dit ff duidelijk is...
Als ik nog 1 opmerking mag maken (en dat mag vast welOp woensdag 07 november 2001 20:52 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Nee, die dekte de lading niet en past niet bij ons nieuwe beleid... De nieuwe faq staat alweer een uurtje online... BTW, die ouwe faq was 10x langdradiger en zat vol vreemde fouten (no offence). Voorbeeldje: er werd aan HK-users uitgelegd dat ze na 150 techposts en 60 dagen HK in mochten. D0h, dat wisten ze al, want ze konden in HK.
Nog zoiets (je vroeg erom): er werd ook uitgelegd waarom DPC nu bij software algemeen hoort... Dat heeft ook _heel_ weinig (niks IMHO) te maken met HK![]()
[..]
...en in de HK faq staat ook waar je die voor krijgt
Deze regel impliceert dat de HK iets is waar je naar moet streven, dat het het hoogst haalbare is op GoT. Okay, beetje overdreven, maar zo kan het wel overkomen. Dat zou ik toch anders formuleren, iets neutraler.Allereerst: welkom in de Tweakers Huiskamer. Na 150 techposts en 60 dagen geregistreerd te zijn is het nu dan toch eindelijk zover voor jou: de veelbesproken huiskamer opent zijn deuren
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar ook omdat ik vooral een n00b waarschijnlijk ben. Heb wel vragen maar kan anderen eigenlijk niet helpen alhoewel ik daar wel mijn best voor doe. Toen ik hier kwam het eerste jaar heb ik onzin forum nog meegemaakt.. Lurkte ook daar veel. Maaar posten Noppe.
Ik kom heel veel in de tech forums. Lees daar veel leer daar ook redelijk veel. Maar niet genoeg om anderen volop te kunnen helpen. Als ik een antwoord weet geef ik die ook.
Ik val wat dat betreft tussen wal en schip...
Ik reageer hier voornamelijk op door wat HlpDsK ergens in dit topic had geschreven... Dat deze forum dan niet je geschikte plek is...
Ik gebruik veel de search , probeer zoveel mogelijk zelf op te lossen, ben naar mijn weten een nette user. Alleen ligt het niet in mijn macht om zoveel techposts te maken. Ik doe het dan ook op mijn gemak.. struin flink alle fora's hier af. Om te kijken of ik misschien iemand wel kan helpen. Te weinig dus blijkbaar. Mijn hoofddoel is absoluut niet om de HK in te mogen. (zou het wel willen ivm nieuwsgierigheidOngeacht of je in de HK vervolgens crap gaat posten of je weet te gedragen, is dat nog altijd niet de ideale situatie. Als jij echt je best moet doen om techposts te zetten, danwel gemeende vragen, danwel oplossingen/antwoorden, dan behoor je niet tot de doelgroep waar GoT voor is opgericht. Dat gezegd hebbende ben je nog steeds van harte welkom hier, maar besef nou dat de HK bedoeld is voor mensen die tech posten. Niet omdat ze in de HK willen, maar omdat ze interesse hebben in computers. En als ze dan eenmaal in de HK kunnen, omdat ze zodanig tech-interesse hebben dat ze voldoen aan de forum-norm voor toegang, dan blijven ze ook tech posten. Want dat is hun hoofdreden om hier rond te hangen. Dat ze nu ook de mogelijkheid geboden wordt om wat over koetjes en kalfjes te keuvelen is een aangename extra voor ze. En zeer zeker geen doel, met als obstakel de techfora, welke eenmaal genomen dienen te worden, waarna ze voorgoed verlaten kunnen worden.
Dat is dus niet de bedoeling .. (gericht aan alle lezers)
ps-je
Kom niet met een manual aan die dan ook vooral in het engels is.. Ik kan mij al niet concetreren op iets wat in het nl is geschreven. Vooral niet boekwerken. Kleine dingen kan ik dan nog wel lezen en onthouden. Zoals dus de topics zelf. Ik kan het gewoon niet van papier overnemen. Ik leer het beste door eigenlijk iemand naast me te hebben zitten om het mij een paar keer voor te doen en dan heb ik het ook wel in mijn hoofd.
Maar goed.. kwou hier niet een nieuw topic voor openen. Omdat het toch wel gerelateerd is aan de dingen die hier worden gezegt. Ik kan alleen geen mening geven over de HK zelf.. Want daar kan ik dus niet komen en denk ook niet dat ik er ooit kom. En dat terwijl ik absoluut wel verslaafd ben aan GoT .. Staat 16 uur per dag aan hier ongeveer.
How many babies can a motherboard have?
Da's waar, doe ik meteen ff voor ik het vergeetOp woensdag 07 november 2001 22:37 schreef rdgf het volgende:
[..]
Als ik nog 1 opmerking mag maken (en dat mag vast wel), in de faq staat deze regel:
[..]
Deze regel impliceert dat de HK iets is waar je naar moet streven, dat het het hoogst haalbare is op GoT. Okay, beetje overdreven, maar zo kan het wel overkomen. Dat zou ik toch anders formuleren, iets neutraler.
DoneOp donderdag 08 november 2001 02:59 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Da's waar, doe ik meteen ff voor ik het vergeet
Dat zijn Llewella en ik in principe al, ook HlpDsK komt er errug veel. Met meer modjes loop je elkaar alleen maar voor de voeten en is de communicatie binnen de groep te moeilijk. Als crew hebben we al moeite om elkaar allemaal op de hoogte te houden van wat er gebeurt, laat staan dat je de HK-crew ook nog ff vergroot. Nee, 3 mods die HK actief schoon houden is meer dan genoeg, ik denk dat het de komende dagen/weken ff schrikken is, maar HK gaat veranderen. Als dat met wat bans moet omdat mensen zich weigeren aan te passen, dan moet dat maar, maar ik hoop dat het met een waarschuwing en een nieuwe (hopelijk duidelijkere) faq kanOp woensdag 07 november 2001 23:35 schreef illem het volgende:
misschien HK modjes gaan aanstellen...
Er wordt iets te veel geluisterd naar de wensen van de gebruikers hier op GoT. Da's allemaal erg nobel natuurlijk maar daardoor gaan sommige dingen zoals de HK wel een beetje scheef lopen. Ik snap goed dat er flink over nagedacht wordt over wat wel en niet te tolereren, dit is mijn persoonlijke mening en niet bedoeld als kritiek.
Als iemand 5 topics opent om te kijken of ze in de goede volgorde blijven staan dan is een ban niet meer dan normaal lijkt me. De vervuiling slaat toe en da's soms minder prettig lezen. Het doorbikkel-topic is een mooi voorbeeld van hoe het wel netjes kan. 's nachts gooit iedereen zijn zinlose gezwam er in en niemand die er last van heeft. Staat in 1 topic waarvan algemeen bekend is dat het nutteloos gezwam is. Het vervuilt de HK niet onnodig op die manier.
Is een soort regel in de vorm van "zulke onzin post je maar na 12 uur in het doorbikkeltopic" geen idee... Andere vorm geven maybe...
Kheb het antwoord niet, probeer alleen mee te denken. onzinnige, niet leuke en HK vervuilende topics verwijzen naar 1 bepaald topic en anders slotje er op en bannen voor een dag ofzo. Op die manier vervuilt men steevast hetzelfde onzintopic waar verder niemand zich aan hoeft te storen. De harde kern "niet-leuke-onzin-posters" komt elkaar mooi in dat ene topic tegen en leeft zichzelf uit. De mensen die zich storen aan de al te zinloze "ik moet poepen" topics weten dat ze dat ene topic kan mijden als men irritatie wil voorkomen.
Mijn 2 eurocent
P.S Hoe dit uiteindelijk effectief te realiseren is blijft mij ook een raadsel trouwens
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Maar aan de andere kant, zelf de die hard tweaker wil ook wel eens even lullen..
Verwijderd
Ach de hk kan toch zo weg en als je effe wil lullen dan pak je toch irc.tweakers.net.Op donderdag 08 november 2001 20:22 schreef illem het volgende:
Is het niet gewoon zo dat het tweakers forum helemaal niet bedoelt is voor publiek dat in de huiskamer zit?
Maar aan de andere kant, zelf de die hard tweaker wil ook wel eens even lullen..
Leuk idee......maar zo werkt dat niet in de praktijk.......als de HK gesloten wordt verspreidt de offtopic zooi zich over het hele forum......nu zit het nog allemaal redelijk geconcentreert op 1 plek. En inderdaad.......HK was oorspronkelijk bedoelt voor mensen die veel in Techforums kwamen en beetje stoom wilde afblazen....dat er nu mensen zijn die vooral / alleen maar in HK posten was natuurlijk te verwachten.....maar door toegangseis hou je toch beetje mensen buiten de deur die alleen voor HK komen.Op donderdag 08 november 2001 20:27 schreef DMS het volgende:
Ach de hk kan toch zo weg en als je effe wil lullen dan pak je toch irc.tweakers.net.
De oplossing is simpel, de mensen met een heel ongunstig ratio gewoon bannen uit de huiskamer.HK was oorspronkelijk bedoelt voor mensen die veel in Techforums kwamen en beetje stoom wilde afblazen....dat er nu mensen zijn die vooral / alleen maar in HK posten was natuurlijk te verwachten.....
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Tja, dat heeft ok grote nadelen... nu zie je al hele crappy techposts voor mensen die de HK inwillen, en die stoppen daar dan mee als ze er eenmaal inkunnen...Op donderdag 08 november 2001 22:37 schreef Beaves het volgende:
[..]
De oplossing is simpel, de mensen met een heel ongunstig ratio gewoon bannen uit de huiskamer.
Als ze techposts moten blijven maken dan blijven ze misschien ook wel crap posten (ook al zal dat voor vele toch teveel moeite zijn)
Waarom zo'n wreed advies van Lordy? Omdat ik vind dat zulke lui niet op GoT thuishoren, maar op fok. (en velen met mij)
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
Amen to that.Op donderdag 08 november 2001 23:58 schreef Lordy79 het volgende:
Het valt op den duur wel op als iemand alleen maar crap-posts doet op tech-fora. Die lui moeten dan gewoon een waarschuwing krijgen en eigenlijk zelfs een ban.
Waarom zo'n wreed advies van Lordy? Omdat ik vind dat zulke lui niet op GoT thuishoren, maar op fok. (en velen met mij)
Verwijderd
Toch werkt dat niet volgens mij.Op donderdag 08 november 2001 22:37 schreef Beaves het volgende:
De oplossing is simpel, de mensen met een heel ongunstig ratio gewoon bannen uit de huiskamer.
De HK is nou eenmaal heel laagdrempelig, en voor je het weet, als je niet zo'n actieve user bent en toch uiteindelijk in die HK terecht komt, heb je een hoog ratio.
Ook zonder dat je alleen op GoT komt voor de HK.
Dan moet je ff bij jezelf denken: waar ben ik mee bezig??Op vrijdag 09 november 2001 22:36 schreef Andina het volgende:
[..]
Toch werkt dat niet volgens mij.
De HK is nou eenmaal heel laagdrempelig, en voor je het weet, als je niet zo'n actieve user bent en toch uiteindelijk in die HK terecht komt, heb je een hoog ratio.
Ennuh, als je wilt kun je echtwel je posts wat binnen de perken houden.
Verwijderd
Ik post niet heel veel (meer
Lees bijv. funny dr verhaal. Als zij in de HK kan, kan ze ineens vaker reageren. Met als gevolg in no time een ongunstig ratio. Moet zij dan bij elke post in de HK denken: ojee, heb ik er wel genoeg techposts tegenover
Lijkt me niet hè
Denk dat je op andere gronden moet bannen (àls er al gebanned moet worden) dan alleen op hoog tech/HK ratio-gehalte.
Ben vaak te huiverig om te posten uberhaupt.
Maar der zit wel wat in idd.
Ik ben op GoT omdat ik me er thuis voel. Veel lees vooral.
Ik heb blijkbaar meer techposts als ik zelf dacht. Dat verwonderde me heel erg. Maar HK als doel. Noppe is onzin.
Jullie mogen mensen niet allemaal over 1 kam scheren en dat gebeurd gewoon heel erg. En dat maakt dat ik me soms minder welkom voel. Door bv een post van een mod in een andere LA topic. Dat heeft me over de drempel getrokken om te gaan reageren erop.
Maar goed genoeg voor vandaag (denk ik) Trusten!
How many babies can a motherboard have?
Verwijderd
Daarom zou het i.m.o. misschien wel een goed plan zijn om te kunnen kijken hoe de verhouding qua posts is in de techfora, van bijvoorbeeld week tot week.Op vrijdag 09 november 2001 22:36 schreef Andina het volgende:
[..]
Toch werkt dat niet volgens mij.
Als nu op een gegeven moment blijkt, dat een persoon niet meer in de techfora posts terwijl dat voorheen wel het geval was, maar wel continu in de HK te vinden is, dan mag er van mij best een waarschuwend mailtje verstuurd worden. Uiteraard alleen als het de spuigaten uitloopt.
Maar goed, men is er al mee bezig. Gewoon afwachten hoe de nieuwe aanpak gaat werken lijkt mij het verstandigste