Is het niet mogelijk om een script te maken dat controleert op de verhouding tech-posts en HK-posts en een script dat controleert op slotjes (cq onzin-posts) in de HK?
Immers is GoT er toch echt voor de ICT-gerelateerde onderwerpen. De HK is een leuk extraatje, maar geen doel op zich. Ik ben van mening dat mensen die gewoon alleen nog maar in de HK rondhangen, daar best op aangesproken mogen worden. Dat wil niet zeggen dat direct een (temp)ban o.i.d. moeten krijgen. Een waarschuwend mailtje kan ook wonderen doen, om de betreffende personen wat bij te sturen.
Dat zorgt er in ieder geval voor dat men na gaat denken, waarom men op GoT komt. Is het voor de techforums of alleen nog maar voor de HK?
Mocht men zich niks aan trekken van een dergelijk mailtje dan kunnen er eventueel daarna alsnog maatregelen getroffen worden.
Verder denk ik dat er op de een of andere manier goed bijgehouden moet worden, wie er zorgen voor de grootste crap in de HK. Of dit nou middels het notes-systeem gaat of via een speciaal script, dat maakt niet zoveel uit.
Voor die personen vind ik hetzelfde verhaal als hierboven gelden. Eerst waarschuwen; geen verbetering -> maatregelen.
Als men mij zou vragen hoe het op te lossen (gebeurt toch niet

), dan zou ik het ongeveer alsvolgt zien.
Maak een script (scripters genoeg aanwezig in de crew), dat controleert wat de ratio tech en hk-posts is.
Zodra de verhouding tech en hk-posts boven zeg 4:3 komt, dan wordt de nick van die persoon automatisch in een lijst gezet.
Modereer strenger op echte onzin draadjes. Als zo'n draadje op slot gaat, dan krijgt iedereen die in zo'n draadje gereageerd heeft automatisch ("als straf") een aantal extra HK-posts erbij in die verhouding. Immers helpen ze zelf mee aan het maken van zo'n onzin-draad. Uiteraard kan het hiermee vóórkomen, dat sommige mensen onterecht wat extra posts in de verhouding erbij krijgen, maar hier zijn legio oplossingen voor te verzinnen. Verder is dat ook niet zo erg, als de betreffende personen niet teveel in de HK rondhangen

.
Verder moet het eenvoudig mogelijk zijn om aan mensen waarvan de crew vindt dat ze echt alleen maar crap posten ook een aantal extra punten te geven.
Dit alles levert dus de zogenaamde lijst op.
Uiteraard zal er handmatig beoordeeld moeten worden door de crew wie er in dat lijstje aangesproken worden op hun daden, aangezien je dit moeilijk volledig automatisch kan laten verlopen i.v.m. eventuele fouten in het script.
Hierover zijn ook makkelijk wat regels op te stellen in de FAQ. Iedereen weet dan waar hij/zij aan toe is.
Verder is het niet meteen een straf die ze direct voelen.
Ze worden erop aangesproken en hebben zodoende nog de mogelijkheid om zich aan te passen.
Dit zorgt er denk ik meteen ook voor, dat je niet een eventuele sfeer krijgt van Crew versus Users. Iets dat wel kan ontstaan als er meteen maatregelen volgen.
Ben benieuwd wat men van zoiets zegt, aangezien het de echte rotte appels er uit zal vissen en deze vervolgens niet echt een poot hebben om op te staan als ze dan verwijten willen maken richting de crew.
Levert uw commentaar hieronder maar