Verwijderd
ik brande,
ik speelde 5 minuten,
ik vond het te moeilijk,
en ik donderde het er weer af en de cd in me la
Wel in UK
Si vis pacem, para bellum
(En voor de moraalridders onder ons mijn gebruikelijke disclaimer: als het spel goed bevalt, dan koop ik 't ook. Zoniet, dan is de shift-del combinatie snel gevonden.)
Ik mount em met deamon-tools
Ik start spel
ik denk kut moeilijk
ik denk kappen maar
ik 2 uur later nog eens kijken
Detinator 21.83 mijn XP laten craschen
Ik geen zin meer
Kheb Civ1 echt helemaal versleten destijds, en sindsdien niet zoveel meer gespeeld (ook geen civ2, alpha centauri of weet ik veel wat allemaal).
Echt cool!
Magoed, ik ga weer verder met mn Romeintjes
Verwijderd
Ik ga dit spel zekers nog vaak spelen.
Je kan het proberenOp dinsdag 30 oktober 2001 20:59 schreef ubermaestro het volgende:
Draait ie ook op een PI 266
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan moet ik weer installen met een 2x cd romOp dinsdag 30 oktober 2001 21:04 schreef YakuzA het volgende:
[..]
Je kan het proberen
Hij doet al best moeilijk op mijn PIII 550, maar je kan het natuurlijk proberen (alle opties uitzetten enzo).Op dinsdag 30 oktober 2001 20:59 schreef ubermaestro het volgende:
Draait ie ook op een PI 266
Gewoon mounten & proberen. Alsie het doet kan je 'em alsnog burnen
Verwijderd
Ok, ik dus installeren natuurlijk (Civilization vond ik namelijk een te gek spel, dus mijn dag kon al niet meer stuk), maar hij doet het niet
Mijn scherm blijft op zwart...
Eventjes kijken in de readme op de cd en ja, daar staat iets over Windows 2000 en problemen met afspelen van filmpjes, ik moet dan even een .dll in de install-dir overschrijven met een van de cd. Ik gedaan dus, lijkt te werken, maar na de intro gaat mijn scherm weer op zwart (muziek hoor ik wel beginnen).
Ik denken, dat ligt natuurlijk aan mijn dual-monitor setup, maar nee hoor, zelfs het fysiek verwijderen van mijn tweede videokaart helpt niet...
Nog een optie: andere drivers voor mijn GeForce, ik dus mijn nieuwe Detonator install 21.83 verwijderd en oude drivers (6.5) er weer op, weer niks....
Misschien ligt het eraan dat ik een andere kleurdiepte moet instellen? Even checken, van 32 terug naar 16, nee, dat is het ook niet.
Resolutie misschien, ok, schroeven we die een paar keer omlaag, helpt ook al niet...
Nu na zo'n 20 keer rebooten (ik kom het spel ook niet uit als hij op zwart gaat, niet met ctrl-alt-del etc., niks) ben ik het zat en wil ik jullie vragen of dit misschien bekend in de oren klinkt.
Vast wel iemand die hem ook heeft geprobeerd onder Windows 2000 met een GeForce of niet?
Help....
Ik wachtte

Ik wacht
Ik blijf wachten
Ik zal ooit spelen
Edit: smilies zijn nu 'sprekender'
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
rond de 62 kb/s
ben benieuwd
echt benieuwd naar dit spel
Verwijderd
ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil zeggen maar... komop man.. 5 minuten? Je hebt je dan wel goed in het spel verdiept zegOp dinsdag 30 oktober 2001 20:00 schreef Koeschaap het volgende:
ik leechte,
ik brande,
ik speelde 5 minuten,
ik vond het te moeilijk,
Ik ook.. de site waar ik hem vanaf ga halen(wegens goede betrouwbaarheid) is hem ook aan het uppen en morgen of overmorgen ben ik hem ook aan het downenOp woensdag 31 oktober 2001 01:00 schreef vinkie het volgende:
ik ben hem nu aan het downen, op volle snelheid
rond de 62 kb/s
ben benieuwd
echt benieuwd naar dit spel
Verwijderd
Waarom ik niet verder kijk dan mijn neus lang is weet ik ook niet, ik speelde dit gewoon 8 jaar geleden ofzo al op een 386!!! (met cracks dan!
Jah, ik ookOp woensdag 31 oktober 2001 01:32 schreef Didzjeriedoe het volgende:
ik speelde dit gewoon 8 jaar geleden ofzo al op een 386!!! (met cracks dan!)

ftp.avault.com/cheats/civ1.zip <--- hier hebbie alvast een money trainerOp woensdag 31 oktober 2001 01:43 schreef Didzjeriedoe het volgende:
Kan die cracks alleen niet meer vinden, some die hard tweakers?
En de cheat om de hele map te zien is Shift + 1234567890
Ik geloof dat er op het isonews forum hier iets over te vinden was, ik zal ff kijken wat het precies was.Op dinsdag 30 oktober 2001 21:40 schreef cruesli het volgende:
Vanochtend ff geleeched.
Ok, ik dus installeren natuurlijk (Civilization vond ik namelijk een te gek spel, dus mijn dag kon al niet meer stuk), maar hij doet het niet
Mijn scherm blijft op zwart...
Eventjes kijken in de readme op de cd en ja, daar staat iets over Windows 2000 en problemen met afspelen van filmpjes, ik moet dan even een .dll in de install-dir overschrijven met een van de cd. Ik gedaan dus, lijkt te werken, maar na de intro gaat mijn scherm weer op zwart (muziek hoor ik wel beginnen).
Ik denken, dat ligt natuurlijk aan mijn dual-monitor setup, maar nee hoor, zelfs het fysiek verwijderen van mijn tweede videokaart helpt niet...
Nog een optie: andere drivers voor mijn GeForce, ik dus mijn nieuwe Detonator install 21.83 verwijderd en oude drivers (6.5) er weer op, weer niks....
Misschien ligt het eraan dat ik een andere kleurdiepte moet instellen? Even checken, van 32 terug naar 16, nee, dat is het ook niet.
Resolutie misschien, ok, schroeven we die een paar keer omlaag, helpt ook al niet...
Nu na zo'n 20 keer rebooten (ik kom het spel ook niet uit als hij op zwart gaat, niet met ctrl-alt-del etc., niks) ben ik het zat en wil ik jullie vragen of dit misschien bekend in de oren klinkt.
Vast wel iemand die hem ook heeft geprobeerd onder Windows 2000 met een GeForce of niet?
Help....
Add "keepres=1" in the *.ini file, that fixes the problem.
U can also force a higher res by adding "video mode=1600".
Tha also works for 1024, 1152, 1280
Hier zijn twee oplossingen, over 5 minuten ga ik het zelf ff proberen. Als dit niet helpt weet ik het ook niet.Finally got it to work...installed the correct drivers for the monitor,with the Default drivers,Civilization tried to change to a refreshrate over 100hz...and my monitor supports maximum 85hz in 1024.
So most likely your problems are caused by wrong monitordriver, (atleast the problems are connected to refreshrates)
Succes!
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Werkt dit niet of heb net als ik een vaag taiwanees merk monitor dan kan je onder XP in de compatibility mode voor Win98/Me compatibility kiezen.
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Verwijderd
Voeg toe, ik doe mijn naam eer aan...Op dinsdag 30 oktober 2001 20:00 schreef Koeschaap het volgende:
ik leechte,
ik brande,
ik speelde 5 minuten,
ik vond het te moeilijk,
Barbaar! Ga maar Q3 spelen ofzo, waar je het IQ van een visstick voor nodig hebt, puh...
Maar hij komt pas 16 november uit. :(
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Ja, me2!!Op dinsdag 30 oktober 2001 20:03 schreef DeepFreezer het volgende:
Voor mij herleven echte oude tijden*nostalgie*
Kheb Civ1 echt helemaal versleten destijds, en sindsdien niet zoveel meer gespeeld (ook geen civ2, alpha centauri of weet ik veel wat allemaal).
Echt cool!
Magoed, ik ga weer verder met mn Romeintjes
Civ1 heb ik al best veel gedaan maar civ2 is wel het spel dat ik ooit het meest gedaan heb! Nog veeel meer dan Red Alert en CS!
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
en dat loopt dan weer uit tot een nachtje civvenOp woensdag 31 oktober 2001 10:52 schreef ThaNobius het volgende:
Het wordt weer oud vertrouwd avondjes civven denk ik
verslavend spel!
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Cool, die customizable civilizations
en je volk php zekerOp woensdag 31 oktober 2001 13:54 schreef DeepFreezer het volgende:
Zow, ik ben nu in de rol gekropen van Femme, Administrator of the TweakersMn capital heet Frontpage en mn 2e grote stad heet natuurlijk GoT
Cool, die customizable civilizations
Verwijderd
vroeg ik jou wat?Op woensdag 31 oktober 2001 09:28 schreef Forau_diavolina het volgende:
[..]
Voeg toe, ik doe mijn naam eer aan...
Barbaar! Ga maar Q3 spelen ofzo, waar je het IQ van een visstick voor nodig hebt, puh...
kijk als ik zown spel niet leuk vind is dat mijn zaak nietwaar, en ik vind naar verhouding dat het spel zo gehyped vind IK het gewoon SAAI. Ik heb het nog wel ff zitten spelen, tutorial enzo maar het is gewoon nix voor mij, kan toch. Kijk, ik leech elke dag zo ongeveer alles wat uitkomt, dus als een spel mij al gelijk niet aanspreekt dan word het toch nix, ik heb dit dan nog een 2e kans gegeven maar helaas
...
Reageert alles niet enorm traag bij jou? Daar heb ik op mn P3 550 nogal last vanOp woensdag 31 oktober 2001 16:50 schreef dtjiang het volgende:
net op mijn dell P3 500 w2k geinstalled, no problemsziet er wel gelikt uit trouwens

256 MB. Verder heb ik een GeForce2 MX en ik draai Windows XP.Op woensdag 31 oktober 2001 17:10 schreef DMaarten het volgende:
hoeveel ram heb je op de 550?
Omdat 'ie nu alweer oud isOp woensdag 31 oktober 2001 18:37 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
LeechenWaarom kan ik hem dan nog niet vinden
Gaat goed , nog wel, ik heb nog geen 15 units op mijn scherm gehad of zo. Als je W2K draait moet je ff de laatste DX8 voor w2k installeren en ik heb ook SP2Op woensdag 31 oktober 2001 17:08 schreef DeepFreezer het volgende:
[..]
Reageert alles niet enorm traag bij jou? Daar heb ik op mn P3 550 nogal last vanAls ik ergens op klik duurt het 2 seconden voordat ik resultaat zie. En scrollen gaat ook niet bepaald vlot...
Nu ff op mijn AMD installeren
...
of besteld?
hij is toch pas de 16de in NL verkrijgbaar?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
In het illegale circuit is ie sinds gister uit jaOp woensdag 31 oktober 2001 19:06 schreef Tampie2000 het volgende:
hebben jullie em allemaal gedownload ofzo?
of besteld?
hij is toch pas de 16de in NL verkrijgbaar?

Verwijderd
Is hier nog iemand die weet wanneer je dat in Nederland kan doen? Is het werkelijk pas 14 november?
ik dacht 16de pas?Op woensdag 31 oktober 2001 19:57 schreef Num het volgende:
eeeeh, ik ga dat spel dus kopen.
Is hier nog iemand die weet wanneer je dat in Nederland kan doen? Is het werkelijk pas 14 november?
Deze ook maar eens proberen.
Verwijderd
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
same hereOp woensdag 31 oktober 2001 22:09 schreef IceStorm het volgende:
Damn, CIV 1 heb ik echt kapot gespeeld(met money crack
)..
Deze ook maar eens proberen.
Civ1 blijft het Spel Der Spellen

Bij mij issie de hele tijd al traagOp woensdag 31 oktober 2001 22:12 schreef Mage het volgende:
Ik las op gamespot dat het spel op een gegeven moment wel traag wordt op een `normal computer'...turns van de computer kunnen dan wel een minuut duren. Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen, maar hoop niet dat dat echt zo is, anders lijkt het me niet echt leuk meer om te spelen als je steeds zo lang moet wachten.
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Magoed, tis toch al turn-based, dus haast heb je toch niet
* Ace neemt rest van de week vrij, gordijnen dicht, pizzaboer op de speeddial, voicemail aan
heb zonet de site van civ3 zitten "lezen", maar het niet kunnen vinden
hoe kun je zeg maar 2 warriors bijelkaar houden?? of hoe maak je een warrior sterker dan hij al is?? want de tegenstander heeft met 1 warrior 5 hopilate van mij gekilled
hoe kan dit
[edit]
oh ja, hoe maak je een stad sterker door er een warrior neer te zetten?? gewoon fortify toch???
baalt dat het een langeeeee tijd geleden is sinds ik civ gespeeld heb
Sterker maken doe je met barraks en zorgen dat ie van veteran naar eleet gaat. Dan heeft ie ipv 2, 3 resp 4 hitpoints! En er zit ook een stukkie geluk inhoe kun je zeg maar 2 warriors bijelkaar houden?? of hoe maak je een warrior sterker dan hij al is?? want de tegenstander heeft met 1 warrior 5 hopilate van mij gekilled
hoe kan dit
[edit]
oh ja, hoe maak je een stad sterker door er een warrior neer te zetten?? gewoon fortify toch???
Dat bij elkaar houden, geen id. Kon dat in civ 1 en civ 2 wel dan? En idd fortiefien (raar wooord
(BAH @ Typo's!)
Was ik maar rijk en niet zo knap...
en ook steeds zon irritante schermpje van "Our treasury is running dangerously low"
pfff, hoe kan ik godsnaam een warrior elite maken zonder dat hij een keer moet vechten??
Voorbeeld:
Vroeger had ik een 386, en ik was zeeer blij als ik een spel erop had (hij werd vooral gebruikt door me moeder als typpc), toen ik Civ1 kreeg snapte ik van dat complete spel geen donder en ik vond het opzich ook niet eens erg leuk. Maar omdat er weinig anders op die pc stond blijf je toch verder spelen en na heel lang "zie" je oppeens hoe geniaal dat spel eigenlijk is. (voor die tijd).
Dus oftewel, als de eerste indruk "het suckt etc" is en je houd van wereld veroveren, door harde oorlog te voeren/ veel handelen etc. dan MOET je doorspelen!, echt waar!
BF1: Don-Panio
If nothing is written below, I was the last to reply...
Weet iemand trouwens hoe je iets in de queu (
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
ik ben al 3 keer verslagen, maar nog geef ik het niet opOp donderdag 01 november 2001 13:49 schreef Predator_NL het volgende:
het probleem bij mensen die dit spel 2 seconden spelen en dan direct weer ermee stoppen zijn echt niet goed bezig (zijn voor het algemeen ook degene die hem downloaden)
Voorbeeld:
Vroeger had ik een 386, en ik was zeeer blij als ik een spel erop had (hij werd vooral gebruikt door me moeder als typpc), toen ik Civ1 kreeg snapte ik van dat complete spel geen donder en ik vond het opzich ook niet eens erg leuk. Maar omdat er weinig anders op die pc stond blijf je toch verder spelen en na heel lang "zie" je oppeens hoe geniaal dat spel eigenlijk is. (voor die tijd).
Dus oftewel, als de eerste indruk "het suckt etc" is en je houd van wereld veroveren, door harde oorlog te voeren/ veel handelen etc. dan MOET je doorspelen!, echt waar!
daar ligt het dus niet aan, maar nu krijg ik weeeeer een bericht met treasury gedoe..hoe los ik dit op???
Ik heb het idee dat de compu in het begin alleen maar settlers bouwt ?
Ik loop constant met alles achter en alle mooie plekken worden voor me neus weggekaapt
Meer geld binnenkrijgenOp donderdag 01 november 2001 14:08 schreef SYCooo het volgende:
maar nu krijg ik weeeeer een bericht met treasury gedoe..hoe los ik dit op???
Geld besparen is natuurlijk ook een optie, niet meteen alles bouwen wat er te bouwen valt (vooral de duurdere gebouwen - duur in onderhoud bedoel ik dus - nog even overslaan tenzij je ze echt nodig hebt...)
If nothing is written below, I was the last to reply...
Je moet zorgen dat je steden aantrekkelijk zijn voor nieuwe mensen door temple's enzo te bouwen.Op donderdag 01 november 2001 15:23 schreef Nephilium het volgende:
Ik heb steeds dat mijn steden niet groeien.
Hoe verander ik dit ??
wat moet ik doen.
Als je meer dan 6 menskes wil moet je een aquaduct bouwen en voor meer dan 12 mensen een hospital.
Verder ben ik nog niet gekomen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
In het begin zette ik dus al m'n workers op automatisch, maar nu gaan ze mining bouwen op plaatsen waar ik graag wil irrigeen. Als ik dan later met een andere worker daar irrigatie op doe komt er nog weer later weer zo'n 'auto' mannetje die er weer mining op zet. Iemand een oplossing om die 'auto' mannetjes weer op 'normaal te zetten?
irrigeren overal, ook roads en een paar mijnen.. en dan structures bouwen..Op donderdag 01 november 2001 15:23 schreef Nephilium het volgende:
Ik heb steeds dat mijn steden niet groeien.
Hoe verander ik dit ??
wat moet ik doen.
Voorbeeld: Dat is hetzelfde dat een atoombom een stad half kan vernietigen, maar als de atoombom aangevallen word (dat kan eigenlijk niet), maar difused wel kan die niks terugdoen
Dit soort spellen zijn zo vreselijk goed uitgedacht, maarja, ik heb het dan ook TE VAAK gespeeld
-Beeld: sfeervol, ietwat achterhaald. Voor een TBS zeer acceptabel, jammer dat de animatie houterig is. Ook zijn er geen Wonder/Council Movies meer; het spel voelt gewoon kaler aan zonder de eyecandy van b.v. CTP (1&2).
Je zit bovendien vast aan 1 resolutie (tenzij je handmatig in een .ini bestandje gaat kloten) en 2 zoomlevels (beiden leveren niet echt een goed overzicht). Komop, dit is 2001, hier had toch wel wat meer aandacht aan besteed kunnen worden?
-Geluid: laat ik het op middelmatig houden. Weinig geluidseffecten en nog minder muziektracks. Eentonig...
-AI: ondanks dat de suggestie gewekt wordt (geprobeerd althans) dat we te maken hebben met een sterke intelligentie moet ik hier veel kanttekeningen bijzetten. Het is overduidelijk dat de AI cheat; units worden sneller gebouwd en hebben meer hitpoints, wonderen verschijnen vanuit het niets, enz.
De AI schijnt ook niet het begrip 'nederigheid' te kennen; een beschaving met als hoogste wetenschap Iron Processing (of whatever) is totaal niet bang voor een andere die beschikt over nucleair warheads, en de mogelijkheid heeft
de eerstgenoemde in 10 turns tot een pagina in een geschiedenisboek te reduceren.
Workers zijn ONTZETTEND dom: met 20 tegelijk op hetzelfde vakje een road aanleggen, mines bouwen midden in de woestijn... blah.
-Gameplay&GUI: het spel is traag (en dan bedoel ik niet vanwege de TBS-natuur), erg traag. Turns duren in de midden- en slotfase minuten (! doet denken aan BotF) om geprocessed te worden, wat de speelbaarheid niet ten goede komt. De interface is chaotisch, menu's zijn slecht ingedeeld en de manier waarop ze moeten worden aangeroepen (dubbelklikken!) is onlogisch.
Het concept 'leger' bestaat blijkbaar niet; battles worden nog altijd mano-a-mano uitgevochten, hoeveel soldaten er ook tegenover elkaar staan.
Er is geen buildlist; als je niet oplet produceer je automatisch compleet onnodige zaken. Geen manager om 'the big picture' in de gaten te houden.
-Andere eigenaardigheden: een ridder met een zwaard kan nog steeds winnen van een tank, cruisemissiles kunnen uit de lucht geschoten worden door archers (!!!), bevriende beschavingen eisen de meest achterlijke dingen (uiteindelijk draait alles toch om oorlog, ondanks dat het spel is uitgebreid op het economische / culturele / diplomatische vlak). Alles moet via advisors, bepaalde essentiele informatie ($$$) is niet meer direct zichtbaar.
Geen multiplayer.
In het kort: overrated en overhyped... helaas. Dan maar wachten op MoO3.
Ook met de cruise missle is vaaag, erg grote bug, jammer, en met de ridder + tank ook. En dat ze niet bang worden van je warheads is raar. Zelfs in Civ2 was dit al?, had je een Warhead in 1 van je steden echt geproduceerd? Had de tegenstander SDI defence?
Maarja, ik zie het vert SOON
Ik zie gelijk dat deze game weer kwaliteit heeft!, alleen is het overgaan naar de mannetjes een beetje langzaam..., overmorgen hebben jullie een klein verslagje
Dat je maar 2 zoomlevels hebt boeit WEL, want zoals ik al zei, je hebt in beide geen goed overzicht. Een variabele (traploze) zoom is niet bijster ingewikkeld te programmeren, waarom dan toch die archaische methode van deel II blijven gebruiken?
Ik had warheads in 4 grote steden gebouwd en stealthbommenwerpers klaarstaan; de sterkste unit van m'n tegenstander was (dacht ik) een knight, dus ja...
Je moet shift ingedrukt houden, dan staat er Queue active, dan kan je overal opklikken dat je erin wilt hebbe,Op donderdag 01 november 2001 14:00 schreef ViNcE het volgende:
Army is wel cool, als je poppetje dan bijna dood is gaat de volgende verder. Maar dat lukt alleen met een leader. En die heb ik pas twee keer gehad.
Weet iemand trouwens hoe je iets in de queu (je weet wel wachtrij) kan zetten. Dat is me nog niet gelukt, nu moet ik elke keer zeggen wat er gebouwd moet worden.
bij mij gaat ook het ontdekken ed best traag, zelf op makkelijktse niveau

Verwijderd
zoveel frustaties opeens kwijt
volgens mij heb jij niet langer dan 5 minuten naar het spel gekeken, en daar je zogenaamde review op gebaseerd.Op donderdag 01 november 2001 19:38 schreef Nephilin een hoop geblaat:
ik zal het ff overdoen voor alle civ2 fans:
- beeld: sfeervol, mooi geanimeerde units en mooie landschappen.
- geluid: perfect (met mp'tjes op de achtergrond
- AI; idd niet al te slim. WEL slimmer dan in civ2, diplomacy is vet uitgebreid. Je wordt ook redelijk gauw (sneller dan in civ2) ingemaakt.
het concept leger? denk je nou echt dat je in een spel waar je de hele wereld tot je beschikking hebt, mano-a-mano speelt? ga ermaar vanuit dat elke unit uit 1000 mannetjes bestaat ofzo
(wat zou dit trouwens boeien?
buildlist > is er wel.
en die manager is er ook, gaat onder de naam governor.
alles moet via advisors > ja dus? tis maar waar je je aan ergerd.
geen essentiele info op scherm > kijk eens goed rechtsonder... daar staat toch echt hoeveel geld je hebt.
geen multiplayer > enigste nadeel.
conclusie: waardige opvolger voor civ2 en aanrader voor iedereen die civ2 leuk vond/vind.
...
Hier komt iets hips te staan
Verwijderd
Dat heb ik altijd, en ik speel niet in compatibility-modeOp vrijdag 02 november 2001 12:44 schreef HyperMan het volgende:
Klopt het dat als je het spel in winME/98 compatibility speelt,dat het dan zo traag wordt?

op mijn ma's celeron 633 met 64 MB ram draait ie ook wel redelijk.
Verwijderd
De "Please wait..." duurt wel heeeeeeeel lang, dan bedoel ik dus de turns van de vijand, ook zie ik ze niet bewegen, maar dat zal vast komen omdat ik de kaart nog niet verkend heb
Maar hoe dan ook, is dit normaal? Het duurt echt minuten, soms loop ik naar beneden om iets te drinken, drink het op en hij is nog steeds bezig!
Misschien heb je teveel civs ? Bij mij duurt die change ook erg lang en ik heb 7 civs, maar toen ik de replay zag hadden al die civs een stuk of 20 stedenOp vrijdag 02 november 2001 15:57 schreef PromWarMachine het volgende:
Dit is best wel faag, maar het kan aan mij liggen.
De "Please wait..." duurt wel heeeeeeeel lang, dan bedoel ik dus de turns van de vijand, ook zie ik ze niet bewegen, maar dat zal vast komen omdat ik de kaart nog niet verkend heb
Maar hoe dan ook, is dit normaal? Het duurt echt minuten, soms loop ik naar beneden om iets te drinken, drink het op en hij is nog steeds bezig!
zeker doen!! echt verslaved, en een super gameplay!Op donderdag 01 november 2001 22:35 schreef IceStorm het volgende:
Damn, ik weet niet of ik aan dit spel moet beginnen
lijkt me sterk hoor, ik vind het ook TE lang duren, kan niet, en in civ 2 had je dit ook wel, maar met civ-3 duurt het "switchen" tussen je eigen eenheden al vrij lang... Hopelijk komt hier nog een patch voor, want dat is echt irritantOp vrijdag 02 november 2001 16:56 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
Misschien heb je teveel civs ? Bij mij duurt die change ook erg lang en ik heb 7 civs, maar toen ik de replay zag hadden al die civs een stuk of 20 stedenMisschien dat het daaraan ligt
Ben gewent namelijk om direct te kunnen bewegen enzow
Verwijderd
- Spel is baggertraag onder Windows2000/XP, units moven supertraag, beeld scrollt met 1 frame per eeuw,
onder Windows 98 geprobeerd en dat liep opeens stuk beter! (P3-500)
- het is *moeilijk*, zelfs op het een-na-makkelijkste nivo werd ik compleet in de pan gehakt (en ik ben een behoorlijke civ1/2/ctp veteraan
- en op chieftain (makkelijkst) is het weer te makkelijk, bout dus.
- geluid is mwah, muziek irritant
- hele gedoe met strategic resources is leuk verzonnen, alleen superirritant als je echt nergens b.v. coal kan vinden en de rest van de wereld nog in de middeleeuwen zit zodat je het niet kan importeren ook. (of is het een wrange copy beveiligin?
- a.i. blijft nogsteeds achterlijk
en nu pluspunten
+ mooi
+ nog steeds superverslavend
+ veel nieuwe leuke features
+ sid is king