Civilization III

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan in Options ergens een optie aanvinken zodat je na elke beurt op space/return moet drukken om naar de volgende beurt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op woensdag 07 november 2001 14:48 schreef DMaarten het volgende:
Tsja.. ben je lekker bezig met steden bouwen en improven en zo, dan zie je opeens dat de computer al 15 steden heeft, terwijl je er zelf maar 7/8 hebt of zo, en ook altijd al met wonders beginnen die je zelf nog LANG niet kan bouwen. Hoe doen ze dat gvd :( ;)

Het vechten vind ik ook best wel moeilijk.. ik had een veteran swordman, die liet ik een basic warrior aanvallen gewoon ergens in het veld en ik verloor en de tegenstander was niet een van z'n levensmeter blokjes kwijt :? Is er een manier of mannetjes te groepen zoals Call To Power? Mis ik een optie die het vechten in een apart vecht venster doet of wat dan ook? Want ik hoor altijd wel stoere verhalen over wechten en zo, en hoe taktisch ze dat wel niet aanpakken door eerst dit te doen en dan dat maar het vechten is bij mij zo dat er altijd maar 1 mannetje tegelijk vecht op de kaart en dan moet je maar het geluk hebben dat de computer niet al automatisch een beurt verder gaat zonder dat je het wil, want dat doet ie ook nog wel eens. Dan ben je je goede mannetje kwijt en is de tegenstander weer gehealed zodat ie je volgende mannejte ook waarschijnlijk afgeslacht wordt terwijl die veel starker is en ook geen nadelen heeft qua grond/ongeving/whatever :(

Maarja.. voorlopig blijf ik dit topic lekker lezen want hier kom ik af en toe wel wat tips tegen. :)
Hmm doe je toch wat fout ;) ik ben op warlord nivo en heb tot nu toe de meeste wonders al af :)

wat goed is om te hebben zijn leaders , aan het begin als je een warrior hebt moet je nadat je een elite bent geworden nog zo een 3-4 mannetjes neerhakken, heb je grote kans dat je een leader krijgt, met deze unit kan je helpen om gebouwen sneller af te maken, kost wel je leader. Of je maakt een army. Ga met de leader in de stad staan en klik op het icoontje create army onderaan. Voeg enkele units toe in de stad met het icoontje join army, 3 units max totdat je pentagon hebt uitgevonden (4). Leader heeft 3 moves , voeg bijv 3 elite warriors erbij dan heb je 15 hp totaal, dus je army gaat pas dood als die allemaal op zijn, niet eerder. De moves hangt af van je langzaamste unit en de attack weet ik nog niet, denk de sterkste. Army kun je trouwens niet ontbinden. Ik ben german en heb met panzers 4 leaders in 2 beurten gemaakt, 2 attacks per keer :) ff oorlog gemaakt toen de fransen over mijn land liepen met 50 van die simpele units, 30 workers erbij ook nog :) met railroad wil het dan wel aardig lukken. Maar aan het begin is het idd raar dat mijn elite unit eerst iemand kapot maakt tot die 2 hp over heeft en dan er niks meer afgaat en ik dood ga :?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Ik verloor net met mij battleship van een houten zeilschip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op woensdag 07 november 2001 17:02 schreef warwick het volgende:
Ik verloor net met mij battleship van een houten zeilschip :?
Elites zijn eenmaal veel sterker dan normale bships, maare ik heb 5 simpele ventjes op mijn panzer zien schijten maar gebeurt niks :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik had een keer een civ aangevallen, bleek iedereen verdragen met elkaar te hebben, vette wereldoorlog toen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Op woensdag 07 november 2001 18:18 schreef ubermaestro het volgende:
Ik had een keer een civ aangevallen, bleek iedereen verdragen met elkaar te hebben, vette wereldoorlog toen :D
Dat heb ik ook gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Wil ik weer lekker verder gaan met de wereld domineren, krijg ik een melding dat ie m'n laatste savegame niet kan openen?! :( kan ik weer 25 jaar terug in de tijd, BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

kan je niet een autosave openen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Ja, maar ik was een beetje aan het experimenteren met oorlog verklaren enzo. Die autosave gooit me midden in een wereldoorlog waar ik nog niet aan toe was. Ik had gelukkig nog een andere savegame, dus uiteindelijk scheelde het 'maar' 3 jaar. Toch bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind civ III trouwens wel lastig, CIV 1 was te makkelijker, civ II was lastiger, en bij civIII hebben de programmers op Deity nog niet kunnen winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 18:34 schreef warwick het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad :)
Ikke ook alleen was het iedereen tegen mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Hehe, in Civ 2 heb ik altijd monsterscores gehaald..., ik deed altijd gewoon heel makkelijk, elke stad die je maakt moet verplicht 2 settlers maken, die beide ook weer een stad maken, en die doen dat ook weer. Soms gebruik je zo'n settler niet voor een stad, maar voor weggetjes, mijnen etc. aan te leggen.

Zo gaan je steden heeeel hard...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Vaak kan je niet meteen als eerste een Settler maken, omdat je stad dan nog niet gegroeid is. Dan gaat ie zeuren dat je je productie dan maar uit moet stellen. Over het algemeen bouw ik nu wel meer steden op nutteloze plaatsen, anders gaat de comp daar weer zitten, middin in mijn rijk enzo, dan moet ik ze weer slachten, krijg ik weer oorlog, enzovoort, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op donderdag 08 november 2001 03:35 schreef Kaas het volgende:
Vaak kan je niet meteen als eerste een Settler maken, omdat je stad dan nog niet gegroeid is. Dan gaat ie zeuren dat je je productie dan maar uit moet stellen. Over het algemeen bouw ik nu wel meer steden op nutteloze plaatsen, anders gaat de comp daar weer zitten, middin in mijn rijk enzo, dan moet ik ze weer slachten, krijg ik weer oorlog, enzovoort, enzovoort.
Midden in je rijk is juist een gratis stad man :P cultural expansion doet wonderen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 21:59
Wil ik toch even het hele ordinaire onderwerp "geld" aansnijden:

hoe komen jullie aan geld? Mijn staatskas staat nu al een tijdje op nul, en ik heb alleen maar kosten. Ik kan toch moeilijk mijn scientific research op 0 zetten?!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Op donderdag 08 november 2001 09:11 schreef VincentB het volgende:
Wil ik toch even het hele ordinaire onderwerp "geld" aansnijden:

hoe komen jullie aan geld? Mijn staatskas staat nu al een tijdje op nul, en ik heb alleen maar kosten. Ik kan toch moeilijk mijn scientific research op 0 zetten?!
je rijk heeft een max aantal units, als je er meer hebt dan moet je daarvoor betalen. Verder kan je marketplaces bouwen en banken. En je kan entertainers veranderen in taxmen. En je kan natuurlijk een deal sluiten met een andere Civ!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op donderdag 08 november 2001 09:14 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

je rijk heeft een max aantal units, als je er meer hebt dan moet je daarvoor betalen. Verder kan je marketplaces bouwen en banken. En je kan entertainers veranderen in taxmen. En je kan natuurlijk een deal sluiten met een andere Civ!
Is er een manier om dit maximale aantal units op te schroeven?

En als ik entertainers in taxmen verander, krijg ik dan niet overal civil disorders?

Trouwens lekker handig dat civilization midden in mijn tentamenperiode :( .

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op donderdag 08 november 2001 09:43 schreef VincentB het volgende:

[..]

En als ik entertainers in taxmen verander, krijg ik dan niet overal civil disorders?

Spel deleten van je HD en CD aan je moeder geven :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

[..]

1. meer steden bouwen, of een andere government kiezen die meer toelaat. (weet ff niet welke)

2. Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

3. fok je examens >:)
Op donderdag 08 november 2001 10:39 schreef dtjiang het volgende:

[..]

Spel deleten van je HD en CD aan je moeder geven :)
Das overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

3 vraagjes:

1. Kun je CIV III nu helemaal met het toetsenbord spelen?
(zie [topic=121504/1/50] )

2. Kun je steden van de vijand weghalen?
Zoals in een eerdere posting al gemeld werd, heb je wel eens dat de computer een stad vestigt op net dat ene stukje land dat nog vrij is midden in jouw rijk. Die moet dus weg, hoe? (gewoon innemen en net zoveel settlers bouwen als population? Of hebben we nu ook een makkelijkere optie?)

3. Ik las dat het geen multiplayer is (*schrik*), dat zal toch niet? Indien wel, komt er binnenkort een MultiPlayer versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op donderdag 08 november 2001 11:19 schreef DPLuS het volgende:
3 vraagjes:

1. Kun je CIV III nu helemaal met het toetsenbord spelen?
volgens mij wel, met het toetsenbord kun je iig wel véél.
2. Kun je steden van de vijand weghalen?
Zoals in een eerdere posting al gemeld werd, heb je wel eens dat de computer een stad vestigt op net dat ene stukje land dat nog vrij is midden in jouw rijk. Die moet dus weg, hoe? (gewoon innemen en net zoveel settlers bouwen als population? Of hebben we nu ook een makkelijkere optie?)
2 oplossingen:
1. proberen in te nemen dmv cultural expansion. (dan kan je alsnog 'razen')
2. innemen met legers, dan kan je ook razen geloof ik. (nog niet geprobeerd, daar zijn steden veels te waardevol voor :) )
3. Ik las dat het geen multiplayer is (*schrik*), dat zal toch niet? Indien wel, komt er binnenkort een MultiPlayer versie uit?
is er idd niet, en als het goed is komt ie wel uit ja, maarreh, vind jij maares iemand die zolang achter z'n pc wil blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op donderdag 08 november 2001 10:43 schreef Tampie2000 het volgende:
3. fok je examens >:)
Nou, ik hoef er alleen morgen nog één dus dat komt wel goed :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online

Ach ja, dat zal je altijd houden, heb ik ook altijd.
Op donderdag 08 november 2001 11:19 schreef DPLuS het volgende:

Kun je CIV III nu helemaal met het toetsenbord spelen?
Volgens mij niet helemaal, het is mij namelijk bijvoorbeeld nog niet gelukt om steden met het toetsenbord te bombarderen. Je moet namelijk eerst een order geven om te bombarderen en dan mag je een doel uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

heeft iemand hier al op chieftain modern time gehaald?? lukt me wel op Regent, omdat de andere civs mee developen en niet 8erblijven!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je van een citizen een entertainer of een villager :? Dat kon ik nergens vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

In het scherm van een stad zie je in het midden de stad met omringend land, als er gewerkt word zie je er botterhammen en/of stappel muntjes en/of schilden, als je hier op klikt krijg je een entertainer en als je op die entertainer klikt word hij uitvinder en als je nog een keer klikt tax collector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik heb op de site gelezen van Civ3 dat er een earth map is

waar the fuck kan ik die map halen of instellen :?

kan iemand mij dat soms vertellen.

ik speel namelijk heel graag op earth, dat rulede met Civ1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Uit mijn hoofd bij load scenario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 14:48 schreef vinkie het volgende:

ik speel namelijk heel graag op earth, dat rulede met Civ1 :)
Maar als je dan de Engelsen was, dan duurde het altijd eeuwig voordat je van het eiland af kon, dat was wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, winnen met behulp van diplomacy, ofwel gekozen worden als baas van de planeet was geen succes.

• Wilt u een stemronde houden? vooruit, doe maar
• Op wie stemt u? Op mezelf natuurlijk
• U heeft verloren, de rest stemde op blablabla......

Tja, als je dan 6000 jaar loopt te bouwen en dan tegen GameOver aanloopt...... grom.

Daarna continue playing gedaan en de vijand uitgelgd was een ICBM precies is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
* ubermaestro ging eerst een deal sluiten met de chinezen om uranium te krijgen om ze vervolgens met hetzelfde uranium te nuken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Op donderdag 08 november 2001 17:10 schreef Kaas het volgende:

[..]

Maar als je dan de Engelsen was, dan duurde het altijd eeuwig voordat je van het eiland af kon, dat was wel een beetje jammer.
ja ik ben meestal Russia, vind ik het relaxts :)

als ze maar goed in science zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog ergens een plek met een kort overzichtje van de voor en nadelen van elk ras :?

Ik weet het, ik ben lui :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 01:13 schreef DMaarten het volgende:
is er nog ergens een plek met een kort overzichtje van de voor en nadelen van elk ras :?

Ik ben ook lui, dus zoek zelf maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 09 november 2001 01:13 schreef DMaarten het volgende:

Misschien op CivFanatics?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op donderdag 08 november 2001 18:20 schreef ubermaestro het volgende:
* ubermaestro ging eerst een deal sluiten met de chinezen om uranium te krijgen om ze vervolgens met hetzelfde uranium te nuken >:)
zoals buskruit, een fout die wij destijds hebben gemaakt om aan de europeanen te geven :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, voor al jullie vragen, maps, modpacks (hele goede btw) en nog veel meer zooi kan ik jullie www.civfanatics.com aanraden.. .ze hebben een goede worldmap in plaats van dat bijgeleverde monster, goede rule edits (zodat paratroopers niet meer useless zijn bijvoorbeeld (veel te korte airdrop range van 4 hebben ze origineel))en nog meer van dat soort dingen... ook een heel gezellig forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou zeg, is dit topique nu al weer doodgebloed? Dan hield het grote Diablo II topique het langer uit...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie kan me vertellen hoe ik in Godsname m`n science omhoog kan gooien, of m`n tax enzo... vroeger was dat gewoon met een menu boven in het scherm... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij het advizorz scherm

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 15:50 schreef YakuzA het volgende:
Bij het advizorz scherm
En waar is dat? Sry, maar legaal is mijne nog niet. Dus... geen handleiding. Kun je daar trouwens ook governments switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Op zaterdag 10 november 2001 09:00 schreef KloePoek het volgende:
mensen, voor al jullie vragen, maps, modpacks (hele goede btw) en nog veel meer zooi kan ik jullie www.civfanatics.com aanraden.. .ze hebben een goede worldmap in plaats van dat bijgeleverde monster, goede rule edits (zodat paratroopers niet meer useless zijn bijvoorbeeld (veel te korte airdrop range van 4 hebben ze origineel))en nog meer van dat soort dingen... ook een heel gezellig forum :D
Waar kan ik die dan vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:06 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

En waar is dat? Sry, maar legaal is mijne nog niet. Dus... geen handleiding. Kun je daar trouwens ook governments switchen?
Druk op F1 en dan ben je er, en ja daar kan je ook van gouverment switchen, ik ga altijd voor despotism --> monarchy --> communism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Wat is dan het voordeel van communisme boven democratie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik communisme beter dan democratie.

Ze zijn volgens mij productiever en je krijgt minder rellen als je de oorlog aan een andere Civ. verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
He kan ik van een savegame de map zo editten dat er meer resources op te vinden zijn ? En dan met name oil, da's nergens te vinden man :(

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op zondag 11 november 2001 22:27 schreef Wilde het volgende:
He kan ik van een savegame de map zo editten dat er meer resources op te vinden zijn ? En dan met name oil, da's nergens te vinden man :(
Dat is dus cheaten. En dat mag dus niet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ja ik zat veel op civ3.com, maar die civfanatic site is veel beter.

heb ook maar ff 2 modjes gedownload, dutch civ en facsime en spaanse volk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb het spel gisteravond voor het eerst geinstalleerd en het heeft er in geresulteerd dat ik vandaag na veel te weinig nachtrust behoorlijk gaar op mijn werk aan kwam. Werkelijk een verslavingsfactor van 10!!

En zeg niet dat het te moeilijk is; als je Civ1 of 2 heb gespeeld dan is het heel goed te doen. Is ff wennen, maar je kan overal informatie over opvragen.

Helaas heb ik vanavond geen tijd om te spelen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
yep heel erg, speel op regent nivo, ongeveer jaar 1860 en we zijn nu al spaceships modules aan het bouwen. Lullige is wel dat ik in de industrial age dus erg ver al was en opeens haalt de computer mij in notime in :? , ze hadden gisteravond een pact tegen mij met zijn drieen van de 4 en oorlog verklaard. Mooi dat ik 5 nuclear subs heb met nukes >:)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net geinstalleerd toch maar...

En ik ga het denk ik nog serieus spelen ook... als ik het beetje onder de knie ga krijgen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ik heb de mods die ik had maar weer er af gehaald :)

enigste beetje normale mod is met the dutch people gaan ofzo

maar de rest van de mods werken niet, of werken half :{

laat maar zitten dan, ga gewoon door met het origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1klb
  • Laatst online: 25-03 12:32

nl1klb

May the Moo be with You

Ik vind CIV III maar een slap aftreksel van deeltje 2
er is geen HOL veranderd op de GFX na dan.. :(
echt LAME...
weet gvd uit me hoofd wat ik moet kiezen om als eerste een bepaald wonder te bouwen! :D
(jah ik ben dus een CIV II fan) :)

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 13:09 schreef nl1klb het volgende:
echt LAME...
weet gvd uit me hoofd wat ik moet kiezen om als eerste een bepaald wonder te bouwen! :D
CIV2 was toch op de graphics na ook niet veel veranderd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ik vind het geen aftreksel hoor.

het handelen staat centraal en die resources zijn ook heel anders.

+ er is betere AI.

ik ging een keer de germans helemaal afmaken en toen vrede. wilde ze heel graag.

toen veel gold ervoor geeist, gave ze. en daarna hun stad ingenomen.

toen stond ik bekend als een verrader en onbetrouwbaar, dus wilde niemand meer met me handelen of iets te maken hebben.

ik bedoel maar :) vond ik wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, hoe ik alles zo lees lijkt het me allemaal erg interessant..maar snap d'r nog geen fuck van eigelijk |:( ..

Hmmz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Dit spel kost nou eenmaal tijd en moeite om erin te komen, als dat al teveel moeite is dan is dit gewoon niet het soort game dat je boeit.

Ik zag namelijk ook al op gamers.nl dat er mensen waren die dit spel zaten af te zeiken om deze redenen en gewoon met een (dom) voorbeeld kwamen van een 'beter' spel genaamd Stronghold. Ik heb dat spel nog niet gespeeld maar ik weet nu al dat het een compleet ander spel is als CIV, aangezien CIV turnbased is en Stronghold realtime.

p.s.
ik zeg hier dus niet dat Stronghold een slecht spel is, maar dat het een soort van 'appels met peren vergelijken' is.

[update]nl1klb: je noemt jezelf civ2fan, maar je ziet de verschillen niet ?
De moeilijkheid vergeleken met civ2 is echt een stuk hoger geworden en tuurlijk zijn de meeste wonders er weer,maar daarbij zijn er ook een boel bijgekomen (vooral small wonders). Het lastigste verschil met het vorige deel vind ik nog dat je vaak om paarden/ijzer/sulfer verlegen zit, aangezien je niet de krachtige eenheden kan maken later zonder deze grondstoffen. maar je hoort het al deze civfan is tevreden ;)[/update]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 22:46 schreef VincentB het volgende:

[..]

Dat is dus cheaten. En dat mag dus niet.
Was dat nou voor een slap antwoord ?? Ik vraag 't alleen maar hoor, ik bepaal toch zelf of ik cheat of niet ?? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 12 november 2001 14:55 schreef Wilde het volgende:

[..]

Was dat nou voor een slap antwoord ?? Ik vraag 't alleen maar hoor, ik bepaal toch zelf of ik cheat of niet ?? :Z
Dat was niet serieus bedoeld. Ik hoop dat je niet boos op me bent.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nee tuurlijk niet, vond het alleen een vreemde opmerking that's all

BTW ik was een echte fan van Civ1.. Nou speel ik civ3, een franse ventje met een speer haalt een cruise missile van me uit de lucht !! hehe deltree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
vind CIV 3 toch wel realistisch qua combat, een panzer tank werd aangevallen door 5 cavalry en won toch makkelijk :D

btw 1860 en nuclear warfare >:)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op maandag 12 november 2001 13:09 schreef nl1klb het volgende:
echt LAME...
feit is, dat sommige mensen niet zo van verandering houden, en als ze dan tijdens hun eerste potje van civ3 helemaal ingemaakt worden omdat ze de strategie van civ2 gebruikten, dan vinden ze dat niet leuk en dan gaan ze zeggen dat het een slap aftreksel is.

Nou sorry hoor, maar als jij dit een slap afstreksel vindt, dan heb je ws nog niet eens tot 2000 BC gespeeld. Dit spel is ZOOO veel verbeterd ten opzichte van civ2 dat het gewoon ECHT een compleet nieuw spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Als je vroeger een stad wilde veroveren ging dat heeeel makkelijk, gewoon tig tanks sturen naar de hoofdstad en innemen maar. Nu lukt dat ook wel, alleen word de stad helemaal de tyfus gebomardeerd. Ik vind CIV 3 zoveel realistischer geworden nu.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Hebben jullie trouwens de voorkeur voor een grote landmassa, liever allemaal eilandjes of gewoon Random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

meestal neem ik een grote landmassa zonder eilanden maar ik denk dat ik dat niet meer ga doen want telkens samen met 3 andere civs op 1 grote landmassa is haast niet te doen :(
op een klein eilandje kan je die lui er zo af kicken als je een beetje goede start heb.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
ik neem altijd Archipelago en dan de derde

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Goddomme... weer een "floep, GameOVer"....

De eerste keer was dus met dat beroemde United Nations election.. die ik prompt verloor.

Nu opeens "You have achieved the most culturel society". Ik heb de 100.000 cultuurgrens gepasseerd, kan dus weer opnieuw beginnen.

* Delerium goes deathmatch >:) .

Best balen als je geen olie in je grenzen hebt en je geallieerde collega wel..... Aanvallen?
Vervelend, aangezien deze collega niet de knowhow heeft en ook niet hoeft om te 'refinen" zodat hij geen olie ziet en dus niet ermee kan handelen.
Misschien is een alliantie niet zo'n goed idee.

* Delerium heeft voor het eerst sinds jaren weer genachtbraakt... Civ3 rulez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Heb hier windows XP op een 800 mhz bak, wordt gek van die lange turns. 't Spel roelt wel, ik ben al 3 of 4 keer compleet ingemaakt, maar we blijven lekker doorwerken... :)

Dadelijk eventjes m'n windows 98 harddisk zoeken en daar onder proberen.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ik ben nu ook weer met de russen :)

loop wel strak om schema. maar kan nog net iets beter.
doe gewoon alle volken en zijn 2 grote eilanden.

dus dan kan je nagaan hoe iedereen zit, lekker krap dus.

heb al 2 volken uitgemoord (indians en germans, hadden war alliance tegen mij)

nu ben ik gewoon lekker veel aan het uitvinden en steden neem ik door middel van culture. echt klote als je veel workers hebt, je wordt er gek van.

heb btw alleen nog maar verloren. door UN verkiezingen, culture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

als dat zo'n probleem is kan je toch die soorten victories uitzetten ?
met civ 2 deed ik ook altijd space uit enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Ik heb nu 1 keer gewonnen met de spacerace, die heb ik nu gewoon uitgezet. Zo ga ik door tot ik ze allemaal gehad heb :)

//edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op woensdag 14 november 2001 01:03 schreef vinkie het volgende:

nu ben ik gewoon lekker veel aan het uitvinden en steden neem ik door middel van culture. echt klote als je veel workers hebt, je wordt er gek van.

heb btw alleen nog maar verloren. door UN verkiezingen, culture :)
nooit van automate gehoord ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Civilization III is absoluut een verbeteruing op deel 2. Zeker met handelen en resources. Toch mag de AI op een enkel puntje verbeterd worden.

Voorbeeldje: Jij bent de romeinen, en je zit aan de bovenkant van een hoefijzervormig continent, met de Duitsers in de ene punt, en de Engelsen in de andere punt. De afstand over zee tussen de Duitsers en de Engelsen is een goede 8 tot 10 vierkantjes.

Nu krijgen de Duitsers oorlog met de Engelsen. Nu denk je dat ze in bootjes stappen, bij de vijand aanleggen, en de troepen uitladen..... Maar nee, ze besluiten met een flink leger noordelijk te trekken, door MIJN territorium (nee, ik heb geen right of passage) om vervolgens weer zuidelijk te trekken. Voor de gein heb ik (nog steeds zonder right of passage) hun maar eens laten gaan, en het heeft een goede 30 beurten geduurd voordat de legers van de Engelsen aankwamen bij de Duitsers, en andersom. Het mooie was nog dat ze elkaar onderweg (in mijn land dus) tegenkwamen, maar elkaar met rust lieten. Ze hadden namelijk al een missie, en dat was die ene stad van de vijand veroveren.

De oorlog begint. Ik heb een paar explorers gebouwd om eens een kijkje te nemen, en een goede 10 beurten en nadat zowel de Duitsers als de Engelsen een stad aan elkaar verloren hebben, sluiten ze vrede. En wat denk je? Ja hoor, hun hele leger vertrekt weer naar eigen gebied, waar ze een goede 30 beurten later weer aankwamen.

Nog leuker, nadat beide legers weer op hun plaats waren (en ik mijn romeinse rijk alweer wat uitgebreid had met settlers), verklaarden ze weer de oorlog, en binnen enkele beurten stonden hun legers WEER bij mijn grenzen om WEER die gigantische omweg door mijn teritorium te maken, ipv in een bootje te gaan en op die manier aan te vallen. Niet een bijster slimme AI dus :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ligt dat niet aan de moeilijkheidsgraad waarmee je speelt ? of is dat alleen maar hoe snel je onderdanen rebelleren en hoeveel de computer cheat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
welk nivo speel je dan ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op dinsdag 13 november 2001 15:22 schreef knightofn1 het volgende:
meestal neem ik een grote landmassa zonder eilanden maar ik denk dat ik dat niet meer ga doen want telkens samen met 3 andere civs op 1 grote landmassa is haast niet te doen :(
op een klein eilandje kan je die lui er zo af kicken als je een beetje goede start heb.
dat heb ik 2x geprobeert.. met kleine eilandjes.. ik kan je vertellen dat is ECHT 3x niets.. je BlIJFT varen om te zoeken naar resources.. en je territorium word ook niet echt groot :/ nee geef mij maar een paar grote eilanden... gewoon zorgen dat je goede borderdefence heb en dan lukt het ook

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Enig idee hoe ik op een klein eilandje zonder meertjes of riviertjes kan irrigeren? Met alleen mining groeit zo'n stadje nooit echt.

//edit Ik heb het al gevonden, als je Electricity uitvindt heb je geen vers water meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
is de ICBM net zo sterk als de NUKE ?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Op woensdag 14 november 2001 10:52 schreef maartena het volgende:
Civilization III is absoluut een verbeteruing op deel 2. Zeker met handelen en resources. Toch mag de AI op een enkel puntje verbeterd worden.

Voorbeeldje: Jij bent de romeinen, en je zit aan de bovenkant van een hoefijzervormig continent, met de Duitsers in de ene punt, en de Engelsen in de andere punt. De afstand over zee tussen de Duitsers en de Engelsen is een goede 8 tot 10 vierkantjes.

Nu krijgen de Duitsers oorlog met de Engelsen. Nu denk je dat ze in bootjes stappen, bij de vijand aanleggen, en de troepen uitladen..... Maar nee, ze besluiten met een flink leger noordelijk te trekken, door MIJN territorium (nee, ik heb geen right of passage) om vervolgens weer zuidelijk te trekken. Voor de gein heb ik (nog steeds zonder right of passage) hun maar eens laten gaan, en het heeft een goede 30 beurten geduurd voordat de legers van de Engelsen aankwamen bij de Duitsers, en andersom. Het mooie was nog dat ze elkaar onderweg (in mijn land dus) tegenkwamen, maar elkaar met rust lieten. Ze hadden namelijk al een missie, en dat was die ene stad van de vijand veroveren.

De oorlog begint. Ik heb een paar explorers gebouwd om eens een kijkje te nemen, en een goede 10 beurten en nadat zowel de Duitsers als de Engelsen een stad aan elkaar verloren hebben, sluiten ze vrede. En wat denk je? Ja hoor, hun hele leger vertrekt weer naar eigen gebied, waar ze een goede 30 beurten later weer aankwamen.

Nog leuker, nadat beide legers weer op hun plaats waren (en ik mijn romeinse rijk alweer wat uitgebreid had met settlers), verklaarden ze weer de oorlog, en binnen enkele beurten stonden hun legers WEER bij mijn grenzen om WEER die gigantische omweg door mijn teritorium te maken, ipv in een bootje te gaan en op die manier aan te vallen. Niet een bijster slimme AI dus :)
Gewoon right of passage laten bestellen, kassa voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Op woensdag 14 november 2001 01:13 schreef knightofn1 het volgende:
als dat zo'n probleem is kan je toch die soorten victories uitzetten ?
met civ 2 deed ik ook altijd space uit enzo.
Kan bij choose civilization scherm ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Op dinsdag 13 november 2001 19:28 schreef ecteinascidin het volgende:
Best balen als je geen olie in je grenzen hebt en je geallieerde collega wel..... Aanvallen?
Vervelend, aangezien deze collega niet de knowhow heeft en ook niet hoeft om te 'refinen" zodat hij geen olie ziet en dus niet ermee kan handelen.
Misschien is een alliantie niet zo'n goed idee.

* ubermaestro heeft voor het eerst sinds jaren weer genachtbraakt... Civ3 rulez.
Gewoon Refinery laten kopen of kado geven :) Alleen begonnen die Romeinen na 100 jaar in te zien dat olie wel wat waard was, ik moest 3 (!) advances op tafel leggen plus 500 gold, grmbbl stelletje monopolisten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Waarom is het trouwens dat de computer nooit 1 luxury tegen 1 luxury van mij wil handelen? Ik moet altijd iets bijleggen. Zijn sommige luxuries soms meer waard dan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Okay laat ik ook eens een replytje posten over mijn bevindingen tot nu toe.

Het allereerste waar ik achter ben gekomen is dat civ3 een stuk moeilijker
is dan de andere civs. Ik begon lekker op mijn civ2 manier te spelen en binnen no time was ik van de kaart geveegd. :)

Nu ben ik op een andere strategie overgegaan, nl als een gek steden gaan bouwen. Dat lijkt te werken,
alleen lopen sommige van mijn steden die aan de grens van mijn gebied staan over naar een ander civ. :(
Terwijl ik soms een vijandelijke stad midden in mijn gebied heb staan, die maar niet overloopt...

En oja weet iemand misschien wat die vuurwerk achtige ontploffingen voor iets zijn die je soms op je land ziet?

Verder moet ik zeggen dat het spel echt een stuk beter is geworden, vooral de diplomatie is enorm uitgebreid.

Wat wel ontzettend irri is (maar wel goed bedacht) is dat je nu eerst bepaalde grondstoffen moet hebben voordat je bepaalde units kunt maken.
De vijand kaapt net al het ijzer voor mijn neus weg. De Bitches :)
Ik heb bijna gunpower dan zullen ze wat beleven >:)
(tenminste dat hoop ik dan maar :) )

Ik haat die pokke calvery, slappe lullen zijn dat, als ze bijna dood zijn nemen ze de benen! Hoe moeten mijn soldaatjes zo ooit elite worden ;)

Verder vroeg ik me af wat jullie nu de beste government vinden voor in het begin.
(das dus despotism - monarchy - republic )
Ik ga meestal voor de monarchy, want daar wordt niet zoveel verspilt en er is minder corruptie, dacht ik.
Nou ja het komt er in ieder geval op neer dat mijn civilization beter loopt met monarchy dan met republic.

Verder zet ik mijn kanttekeningen bij die zogenaamde betere AI.
Het lijkt alsof er een betere AI is omdat de AI cheat, zo kan hij vanuit het nix wonders bouwen en hij kan veel sneller bouwen + ontwikkelen.
Voor de rest weet de computer altijd feilloos je zwakste stad te vinden. Wat ook irri is dat ze zo van het ene op het andere moment van mening kunnen veranderen, zonder dat er een aanleiding voor is geweest.
Zo had ik eerst de romeinen, die mij geweldig vonden, en toen kreeg ik opeens een bericht dat ze me niet meer konden luchten of zien...
Ook heb ik geregeld last van dat mijn veteraan of elite verliest van een regular unit van gelijke soort op gelijke landschap.
En de diplomatie is wel lekker uitgebreid, maar soms word je gek van die voorstellen die ze je doen:
zij bieden je hun world map aan, en willen daarvoor een vette uitvinding + bijna al je goud dat je op dat moment hebt (in mijn geval was dat 250 ofzo) + je eigen world map. En wanneer je dat niet accepteerd, dan vinden ze het raar dat je het voorstel niet accepteerd en willen ze eigenlijk direct een oorlog met je beginnen daardoor. Terwijl wanneer je dezelfde voorstel aan hun zou doen, dan zouden ze diep beledigd zijn en dan is niet voor te stellen hoe je ooit zo'n voorstel hebt durfen doen.

Het geluid, das ronduit saai, maar dat is simpel op te lossen door je radio aan te zetten of je mp3 collectie :) als dat tenminste lukt, want ik las dat veel mensen last hadden dat het zo ongelooflijk traag was. Ikzelf draai Civ2 ook in winME/98 compatibility en heb eingelijk nergens last van, het draait gewoon lekker. (een na grootste map + 7 civs)

Grafisch ziet alles er lekker uit, alleen het is voor mij onbegrijpelijk dat er anno 2001 nog een spel uitgebracht kan worden waarbij je de resolutie niet kan veranderen (in een menu bedoel ik dan en niet met de hand zitten knoeien in een ini-file wat voor de meeste mensen veelste moeilijk is.)

Maar mij hoor je niet klagen hoor ;) Civ3 Rulez !!
hmm ik voorspel weer vele slapeloze nachten :)
Laten we hopen dat mijn school er niet teveel onder gaat lijden...

Verder nog een ding voor alle civ2 fans die een eigenlijk op het punt staan om Civ3 weer van hun hd te smijten:
NIET DOEN!! :) Blijf nog ff lekker door ploeteren, je moet ff de smaak te pakken krijgen en een beetje door hebben hoe het werkt.
Het is echt de moeite waard, believe me

Sid did it again :)

Greetz van een Civ Addict (of Sid Addict ? :D )

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Die vuurwerk achtige ontploffingen boven een stad is gewoon vuurwerk omdat ze zo blij met hun leider zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
ik vind het een masterlijk spel, heb het ook al 2x uitgespeeld.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Laatst online: 19-09 20:41

scorpionv

This space for rent

Civ3 is erg tof, op wat kromme puntjes na:

- als je iets wilt ruilen is het altijd huilen (voor jou dan)
- veel te weinig resources, wat is nou 2 coal en 1 oil op een mediumsized map?
- computer cheat, hij weet je units te vinden, je zwakste steden, en hij weet ook precies hoe sterk je bent.
- de AI is verder wel OK, alleen bouwt de computer steden op echt kansloze plaatsen. Helemaal tussen ijs ed.
- net heb ik 1 uur spelen overgedaan, vanwege een bug. De game crashte op het laatste bootje + settler van mijn -late- tegenstander. Conclusie: destroy eerst alle losse eenheden (lees: settlers) en dan pas je laatste stad. In die volgorde ging het hier wel goed.

'k Heb trouwens een leuke Blitzkrieg gedaan, 40+ steden van de kaart geveegd in 16 beurten, met cavalery, infanterie en workers (voor Railroad aan te leggen achter m'n troepen aan). 2 civilizaties opgeruimd >:) . Two to go, kom maar op :Y)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
jay net gewonnen met space race :D

in 1916 op regent nivo, op naar de volgende level

...

• Rody
Op woensdag 14 november 2001 08:20 schreef dtjiang het volgende:

[..]

nooit van automate gehoord ?
jawel maar die workers blijven bewegen hoor, en als je er heel veel hebt, lijkt het net een mierenhoop en neemt het veel tijd in beslag....

misschien met wat minder volken doen

P.S

the great library, als ik die bouw, doet ie geen fuck.

eerst met iv1 of 2 kreeg je gratis uitvindingen maar nu doet ie echt niks. ik speel dan met de russen. echt vaag :?

kan iemand mij vertellen hoe ik er gebruik van kan maken. sneller uitvinden gebeurt ook niet

• AwesomE
Op donderdag 15 november 2001 00:04 schreef vinkie het volgende:

[..]

P.S

eerst met iv1 of 2 kreeg je gratis uitvindingen maar nu doet ie echt niks. ik speel dan met de russen. echt vaag :?

kan iemand mij vertellen hoe ik er gebruik van kan maken. sneller uitvinden gebeurt ook niet
RTFM :P

Je krijgt 2 uitvindingen die al door anderen ontdekt zijn, dus als jij heer en meester in de uitvindingen bent krijg je noppes ;)

...

• Ramon
Op woensdag 14 november 2001 22:19 schreef scorpionv het volgende:
Civ3 is erg tof, op wat kromme puntjes na:

- als je iets wilt ruilen is het altijd huilen (voor jou dan)
niet als je goed handelt, en het ligt er ook aan wat de houding van de andere civ is.
- computer cheat, hij weet je units te vinden, je zwakste steden, en hij weet ook precies hoe sterk je bent.
geen last van gehad, ik heb zowat het hele amerikaanse continent veroverd. Zorg gewoon dat je je grenzen goed verdedigd en fortresses bouwen, dan kunnen ze niet eens binnenkomen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 19-09 20:42
Op donderdag 15 november 2001 00:04 schreef vinkie het volgende:

[..]

jawel maar die workers blijven bewegen hoor, en als je er heel veel hebt, lijkt het net een mierenhoop en neemt het veel tijd in beslag....

misschien met wat minder volken doen

P.S

Wat ik doe: zo snel mogelijk literacy researchen, en dan meteen Great Library bouwen. Zo kreeg ik echt superveel uitvindingen. (en daarna meteen monarchy, stuk beter als despotism)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 19-09 20:42
Maaruh, wie heeft er nog meer goeie tips voor mij. Ik heb erg veel civ1 en ook een beetje civ2 gedaan, maar deze is wel ff wat moeilijker! Maar volgens mij is het het belangrijkst om VEEL steden te bouwen of niet?

• AwesomE
Op donderdag 15 november 2001 09:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Wat ik doe: zo snel mogelijk literacy researchen, en dan meteen Great Library bouwen. Zo kreeg ik echt superveel uitvindingen. (en daarna meteen monarchy, stuk beter als despotism)
Superveel ? je krijgt er maar 2 :P
Op donderdag 15 november 2001 09:45 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Maaruh, wie heeft er nog meer goeie tips voor mij. Ik heb erg veel civ1 en ook een beetje civ2 gedaan, maar deze is wel ff wat moeilijker! Maar volgens mij is het het belangrijkst om VEEL steden te bouwen of niet?
Ja je moet tot aan de grenzen volbouwen anders doet de AI het wel voor je

...

• maartena
Op woensdag 14 november 2001 20:20 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Wat wel ontzettend irri is (maar wel goed bedacht) is dat je nu eerst bepaalde grondstoffen moet hebben voordat je bepaalde units kunt maken.
De vijand kaapt net al het ijzer voor mijn neus weg. De Bitches :)
Ik heb bijna gunpower dan zullen ze wat beleven >:)
(tenminste dat hoop ik dan maar :) )
Tenzij de vijand ook al het salpeter heeft om gunpowder te kunnen maken >:) >:)
Ik haat die pokke calvery, slappe lullen zijn dat, als ze bijna dood zijn nemen ze de benen! Hoe moeten mijn soldaatjes zo ooit elite worden ;)
Ik heb met mijn leger van 45 cavalry de egyptenaren en de fransen (elk zo'n 15 tot 20 steden) van mijn eiland gerost! Dat ze terugtrekken op het laatste nippertje is juist lekker.... je moved ze dan terug naar een andere stad om weer te genezen, en uit die stad haal je dan weer de intussen genezen andere cavalry :) En mijn cavalry's zijn intussen bijna allemaal elite :)
Verder vroeg ik me af wat jullie nu de beste government vinden voor in het begin.
(das dus despotism - monarchy - republic )
Ik ga meestal voor de monarchy, want daar wordt niet zoveel verspilt en er is minder corruptie, dacht ik.
Nou ja het komt er in ieder geval op neer dat mijn civilization beter loopt met monarchy dan met republic.
Ik ben een blitzkrieg liefhebber. Ik hou Republic aan, en verplaats eerst al mijn legers tot VLAK VOOR de vijands grens. In de volgende beurt beweeg ik ze allemaal tor VLAK VOOR hun steden. Vervolgens pleeg ik een revolutie, en verval ik in Anarchy. Produktie vervalt dan wel voor een paar beurten, maar als je voldoende legers hebt is dat geen probleem. Vervolgens zet ik de BlitzKrieg in, en pak binnen 3 of 4 beurten een aantal steden van de vijand. Ongeveer 3 of 4 beurten heeft dat jou een aantal legers gekost, maar de niet voorbereidde vijand als het goed is nog meer. Zo had ik binnen 2 of 3 beurten ong. 8 steden te pakken, en ze wilden dus direct vrede met me....

Na een beurt of 5 vervalt de revolutie, en kies je weer voor Republic zodat je weer vet geld kan verdienen.

In de moderne tijd kies ik ook wel eens voor Communisme. Als je een lange bloederige oorlog verwacht, dan is het wel makkelijk dat niet al je steden in civil disorder vallen.

Maar 1 ding is zeker. Ik heb eerst ook een keer of 10 vet verloren, maar als je het doorhebt is het vet beter dan Civ2. Veel uitdagender!

Proud to be an American.
Hier woon ik

• AwesomE
Op donderdag 15 november 2001 10:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben een blitzkrieg liefhebber. Ik hou Republic aan, en verplaats eerst al mijn legers tot VLAK VOOR de vijands grens. In de volgende beurt beweeg ik ze allemaal tor VLAK VOOR hun steden. Vervolgens pleeg ik een revolutie, en verval ik in Anarchy. Produktie vervalt dan wel voor een paar beurten, maar als je voldoende legers hebt is dat geen probleem. Vervolgens zet ik de BlitzKrieg in, en pak binnen 3 of 4 beurten een aantal steden van de vijand. Ongeveer 3 of 4 beurten heeft dat jou een aantal legers gekost, maar de niet voorbereidde vijand als het goed is nog meer. Zo had ik binnen 2 of 3 beurten ong. 8 steden te pakken, en ze wilden dus direct vrede met me....

Na een beurt of 5 vervalt de revolutie, en kies je weer voor Republic zodat je weer vet geld kan verdienen.

In de moderne tijd kies ik ook wel eens voor Communisme. Als je een lange bloederige oorlog verwacht, dan is het wel makkelijk dat niet al je steden in civil disorder vallen.

Maar 1 ding is zeker. Ik heb eerst ook een keer of 10 vet verloren, maar als je het doorhebt is het vet beter dan Civ2. Veel uitdagender!
Als je tegenstander flight heeft ontdekt gaan steden innemen wel makkelijk maar het behouden ervan is moeilijk !

bommenwerpers zijn vrij irri

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Heh.... ik heb nu 4 "battle carrier groups" met de Romans... ik lijk de USA wel :) Ik heers de oceean met 4 groepen elk bestaande uit 2 gevulde carriers, 1 battle ship, 2 destroyers, en 2 submarines. Schepen die in de buurt komen zijn zwaar de lul, en ik kan ongestoord bombarderen.

Ik heb ook nog 5 of 6 losse battleships, en een zootje nukesubs met rakketten erin >:) Een zootje transports met tanks staan op verschillende punten klaar (beschermd door een AEGIS Cruiser en wat andere schepen die ik nog over had) om wanneer nodig een blitzkrieg aanval uit te voeren. Ik kan een leger nu binnen enkele beurten compleet klaarzetten voor een verwoestende oorlog op een ander continent....

Het beste schip dat de vijand heeft zijn Destroyers en Ironclads. No match for my fleet. De moderne wapens komen dichterbij, maar ik zorg dat ik een gigaleger heb tegen de tijd dat zij sterker zijn. Een voor een gaan ze eraan, de Fransen en de Egyptenaren heb ik ten tijde van Kannonnen en Cavalry al van mijn continent geschopt.

Ik heers!! Ik heers!! }) >:)

Civ 3 roels! Ik ben verslaafd! B-)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
en dat op Baby nivo zeker :P ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
jas maar je weet maar nooit met civ3

soms verliest een pantzer van een cavalry :? |:(

en thnx voor de tuitleg over dat great library. :)

en het klopt, ik ben meestal heer en meester met science B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens een manier/code/whatever om die gridlines weg te krijgen? Want zonder al die lijnen door het beeld zou ie er een stuk beter uitzien vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 17 november 2001 00:21 schreef DMaarten het volgende:
Is er trouwens een manier/code/whatever om die gridlines weg te krijgen? Want zonder al die lijnen door het beeld zou ie er een stuk beter uitzien vind ik :)
tutorial mode uitzetten.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste