Civilization III

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? :? :? :? :? Dat klinkt lekker logisch :? :) Ik had eerder gedacht aan een knoppencombinatie of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Op zaterdag 17 november 2001 00:21 schreef DMaarten het volgende:
Is er trouwens een manier/code/whatever om die gridlines weg te krijgen? Want zonder al die lijnen door het beeld zou ie er een stuk beter uitzien vind ik :)
Ctrl-G

Verder vind ik Democracy het beste, je workers werken lekker snel en je krijgt veel geld en snel uitvindingen. Alleen moest ik me luxery rate op 50% zetten om me volk tevreden te houden tijdens mijn lange bloederige oorlog :( Toen naar communisme geswitched, leek in principe wel leuk, maar hurry production gaat nu met forced labor ipv betalen :( Dan kan ik me geld dus nie gebruiken, maar moet ik mensen ofzo opofferen. Toen maar monarchy en werkt ideaal: Tax rate op 90% en luxery op 10% en heel het volk super blij terwijl ik de wereld afslacht :7

Wat is btw het verschil tussen Democracy en Republic, heb ik eigenlijk nog nooit begrepen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crtl-G werkt niet, de tutorial mode uitzetten maakt ook geen verschil ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 21:59
Op zaterdag 17 november 2001 18:48 schreef DMaarten het volgende:
Crtl-G werkt niet, de tutorial mode uitzetten maakt ook geen verschil ;(
Dat zou wel moeten werken. Maar volgens mij gebeurt het niet direct, wacht voor de gein eens een beurt!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op woensdag 15 november 2001 10:56 schreef maartena het volgende:

Tenzij de vijand ook al het salpeter heeft om gunpowder te kunnen maken
Idd, natuurlijk kreeg ik geen salpeter en de vijand wel, maar dat probleempje heb ik ff snel opgelost door een stad van hun in te nemen die beschikking had over salpeter en omdat ik toch lekker bezig was, heb ik ook direct een stad ingenomen die over paarden beschikte, want die had ik ook nog niet. :)
Ik heb met mijn leger van 45 cavalry de egyptenaren en de fransen (elk zo'n 15 tot 20 steden) van mijn eiland gerost! Dat ze terugtrekken op het laatste nippertje is juist lekker.... je moved ze dan terug naar een andere stad om weer te genezen, en uit die stad haal je dan weer de intussen genezen andere cavalry En mijn cavalry's zijn intussen bijna allemaal elite
Ik was er dus vergeten bij te vermelden dat ik het hier over de calvery van de vijand had. :) Maar ik heb ondertussen een paar calvery units gemaakt, en idd het is best wel handig.
Op zaterdag 17 november 2001 00:21 schreef DMaarten het volgende:
Is er trouwens een manier/code/whatever om die gridlines weg te krijgen? Want zonder al die lijnen door het beeld zou ie er een stuk beter uitzien vind ik
Ga naar het Main Menu\Map\Grid Controls

en voila die gridlines zijn weg :)

--------

Verder gaat het op het moment wel lekker met me, alleen ik blijf wisselen van government :) Democratie om lekker geld te verdienen en snelle productie, maar in tijden van oorlog zijn ze niet zo blij met je, dus dan switch ik ff terug naar monarchy.

Het duurt niet lang meer en ik heb automobile uitgevonden :)
Dan kunnen we pas echt gaan slachten (mits we tenminste de juiste resources kunnen bemachtigen.)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net geprobeerd op Emporer-level. Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Op zaterdag 17 november 2001 22:15 schreef VincentB het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten werken. Maar volgens mij gebeurt het niet direct, wacht voor de gein eens een beurt!
Hmm. bij mij gebeurt het gewoon direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een gegeven moment viel het me op dat ze weg waren dussssssssss....... /me is blij :) En heeft gisteren een Diplomatic Victory gehaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap geen f*ck van dit spel... maar heb ook nog geen tijd gehad om het te spelen. Ik weet niet eens waar het over gaat en wat de bedoeling is.

Naja zal straks de CD er nog eens inmikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op maandag 19 november 2001 13:37 schreef mgfun het volgende:
Ik snap geen f*ck van dit spel... maar heb ook nog geen tijd gehad om het te spelen. Ik weet niet eens waar het over gaat en wat de bedoeling is.

Naja zal straks de CD er nog eens inmikken...
Het is heel simpel, je moet gewoon winnen ;)
Het is idd geen spel wat je in 3 minuten door hebt, je moet er echt even voor gaan zitten en de tijd nemen om het te leren...

Start gewoon het spel op in de tutorial mode, dan kom je een heel eind :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Ik vind het heel iri. dat boogschutters mijn panzer tanken kunnen kapot schieten, maar dit is al een bekent probleem, hopen dat hier snel iets(patch) voor komt net als dat gewacht tussen de beurten.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op donderdag 22 november 2001 11:47 schreef Rino het volgende:
Ik vind het heel iri. dat boogschutters mijn panzer tanken kunnen kapot schieten, maar dit is al een bekent probleem, hopen dat hier snel iets(patch) voor komt net als dat gewacht tussen de beurten.
ik denk niet dat 1 boogschutter, zijn waarschijnlijk meerdere als je de animaties uit hebt staan, jouw panzer kan kapotschieten, misschien alleen als die van jouw conscript is en die boogschutter elite ?

Ik heb nooit problemen met massa inferior attacks, vaak aan 2 panzers genoeg om een attack van 8 cavalry te weerstaan hoor

...

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

bugje?
Waneer ik aan het spelen ben en met z uitzoom en vervolgens een game load die niet was ingezoemd, is van die geloade game het gebied om mijn aktieve unit nog onverkend (omdat ik hier mee bezig was). Er is hier echter nu een rand omheen (omdat je nu staat ingezoomd) die rand/kader zeg maar is nu helemaal zichtbaar, dwz een map van onverkend terrein. Best handig

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Spice

Spice

Vraag: hoe krijg ik mijn research omhoog? (deity)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

F1, staat een balkje Science, dan moet je dat "vaasje" ffkes omhoogschuiven. kijk wel uit dat je niet teveel geld verliest. Tip van de Top word democratie.

Vraag van mijn kant. hoe zit het met multiplayer optie? waar is tie, of wanneer komtie?

• AwesomE
Op donderdag 22 november 2001 12:17 schreef Spice het volgende:
Vraag: hoe krijg ik mijn research omhoog? (deity)
je speelt deity en je weet niet hoe research werkt :P

ik zou maar de eerste level spelen als ik jouw was ;)

...

Verwijderd

Is het zo als je met een unit een rivier oversteekt dat je toch geen voordeel kunt krijgen met roads?

Verwijderd

Is een manier om in te stellen dat als workers op autmate staan dat ze automatisch raildingen bouwen ipv wegen? Die zijn een stuk beter maar om nou al die workers stuk voor stuk elke keer orders te geven daarvoor.. :{

/me wil het spel nog wel eens uitspelen voor ie met pensioen gaat :)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Blijft leuk, ben vooral CIV1 en CIV2 multiplayer junk. Wat ik dan ook in Civ3 mis = MULTIPLAYER! :(

• AwesomE
Op donderdag 22 november 2001 15:11 schreef DMaarten het volgende:
Is een manier om in te stellen dat als workers op autmate staan dat ze automatisch raildingen bouwen ipv wegen? Die zijn een stuk beter maar om nou al die workers stuk voor stuk elke keer orders te geven daarvoor.. :{

/me wil het spel nog wel eens uitspelen voor ie met pensioen gaat :)
Yo !! :)

je moet eerst met je workers de steden handmatig verbinden. Want als je ze meteen op automate zet gaan ze met zn allen tegelijk naar een punt. Als je de de steden met een hoofdrail hebt verbonden, doen dan op Automate dan gaan ze wel wat slimmer te werk :D

...

• AwesomE
Op donderdag 22 november 2001 15:24 schreef CV_SmileY het volgende:
Blijft leuk, ben vooral CIV1 en CIV2 multiplayer junk. Wat ik dan ook in Civ3 mis = MULTIPLAYER! :(
Ik denk met de standaard laadtijden van CIV3 multiplayer aardig veel tijd kost. Freeciv is eenmaal wat sneller. Gezien de grootte van de savegames van Civ3 op je HD lijkt het me ook dat je een snelle verbinding nodig hebt.

...

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 15:28 schreef dtjiang het volgende:

[..]

Yo !! :)

je moet eerst met je workers de steden handmatig verbinden. Want als je ze meteen op automate zet gaan ze met zn allen tegelijk naar een punt. Als je de de steden met een hoofdrail hebt verbonden, doen dan op Automate dan gaan ze wel wat slimmer te werk :D
Dan bouwen ze rails ipv wegen? SWEET! Thnx! :)

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op donderdag 22 november 2001 15:24 schreef CV_SmileY het volgende:
Hmm ken jij iemand die zo lang wil civven dat je het spel helemaal uit kan spelen? Ik niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met een unit een rivier oversteekt met wegen , kan toch maar 1 vakje bewegen. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op donderdag 22 november 2001 17:31 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Dan bouwen ze rails ipv wegen? SWEET! Thnx! :)
Ik neem aan dat je tegen die tijd alles al verbonden hebt met wegen ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 10:36 schreef dtjiang het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je tegen die tijd alles al verbonden hebt met wegen ;)
DUH ;) Maar het plan is dus dat als de railroads uitgevonden zijn dat ze dat automatisch doen ipv de verouderde wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voordeel van rails zijn iig tof.... 50% meer productieoutput per schildje... :) een ijzermijn levert al snel hoogproducenten op.

Ik vraag me alleen af, als ik een eilandje met holbewoner-Amerikanen voor mijn kust ontdek en deze binnenval met een lading getrainde knights en caveleries... hoe lukt het die gasten dan om mij terug te trappen in zee?
Hebben Amerikanen een hidden ondersteuning van Bush?

Overigens grappig dat na het uitroeien van hun steden ze nog steeds bestaan in het diplomatieke circuit. Zeker als ze je dan gaan afpersen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Op vrijdag 23 november 2001 15:24 schreef ecteinascidin het volgende:

Overigens grappig dat na het uitroeien van hun steden ze nog steeds bestaan in het diplomatieke circuit. Zeker als ze je dan gaan afpersen. >:)
Ik denk dat je dan een stadje over het hoofd hebt gezien, althans bij mij is een civ. echt weg als ik (of een andere civ.) em uitgeroeid heb.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op vrijdag 23 november 2001 15:29 schreef Damon het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan een stadje over het hoofd hebt gezien, althans bij mij is een civ. echt weg als ik (of een andere civ.) em uitgeroeid heb.
idd, en je krijgt ook een melding op het scherm te zien wanneer je ze helemaal uitgeroeid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Op vrijdag 23 november 2001 16:12 schreef LoekieLeeuw het volgende:

[..]

idd, en je krijgt ook een melding op het scherm te zien wanneer je ze helemaal uitgeroeid hebt.
stelletje barbaren :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op vrijdag 23 november 2001 16:35 schreef dtjiang het volgende:

[..]

stelletje barbaren :P
Ik doe mijn best >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Net een bug ontdekt, of het is mijn pc die weer brak is. Als je in het scherm van een stad zit en met je rechtermuisknop een unit fortrified, dan loopt ie vast. Althans hij reageert dan niet meer op muiskliks. Dus gewoon je unit in het normale speelveld in fortrifyen (wat een woord, vast fout zo).

Maar goed ik ga gauw weer verder, want ik moet een paar chinezen en engelsen slachten >:). Civ3 roeleert.

Fakir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op zaterdag 24 november 2001 00:28 schreef Fakir het volgende:
Net een bug ontdekt, of het is mijn pc die weer brak is. Als je in het scherm van een stad zit en met je rechtermuisknop een unit fortrified, dan loopt ie vast. Althans hij reageert dan niet meer op muiskliks. Dus gewoon je unit in het normale speelveld in fortrifyen (wat een woord, vast fout zo).

Maar goed ik ga gauw weer verder, want ik moet een paar chinezen en engelsen slachten >:). Civ3 roeleert.

Fakir
Je hebt gewoon een hele brakke pc :)
Hier werkt het gewoon hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Op donderdag 22 november 2001 13:16 schreef dtjiang het volgende:

[..]

je speelt deity en je weet niet hoe research werkt :P

ik zou maar de eerste level spelen als ik jouw was ;)
yeah right
Das wel erg voor de hand liggend natuurlijk, ik ga er van uit dat jullie net zoals mij als in civ een paar stappen vooruit denken.
Het lukt me niet om een ontdekking beneden de 32 turns te krijgen
Ik ben bang dat het alleen maar moeilijker wordt omdat tech verder in de toekomst relatief duurder wordt (FAQ civfanatics).
Luxyries etc, heb ik ook, libraries helpt ook neit, republiek ook niet wat nou?
Ik heb het idee dat het met science zoals in civ II niet lukt, wordt de botte bijl denk ik.
Dan begint het erg op Red Alert te lijken btw, qua taktiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
Op zaterdag 24 november 2001 01:31 schreef LoekieLeeuw het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een hele brakke pc :)
Hier werkt het gewoon hoor...
Daar was ik al bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er nou nog een multiplayerpatch uit of zo? want via lan is het wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op zaterdag 24 november 2001 13:50 schreef Childsplay het volgende:
komt er nou nog een multiplayerpatch uit of zo? want via lan is het wel tof
volgend jaar rond lente ofzo als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

SCHOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kan iemand dan ff vertellen hoe je een handeltje met het buitenland kan stopzetten?

Als ik 2 oliebronnen heb en er 1 exporteer, dan zit ik zonder olie zodra 1 van de twee opdroogt. Nu kan ik geen tanks en stealth's meer maken en mijn buurman wel... dat slaat nergens op.

Oorlog verklaren is een optie, maar da's wel drastisch om een verdrag op te zeggen.

* Delerium heeft al 30% van de wereld en wilt perse niet via CUltuur winnen, zodoende geen behoefte aan uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je gaan onderhandelen met die figuren waarmee je olie verhandeld.
Dan "we wish to make a propsal" en dan staat er onder aan "Acitve" of "new" dan moet je op active drukken en alle grondstoffen die JIJ levert weghalen, dan stopt hij er ook wel mee want voor niets gaat de zon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik weet niet of iemand het al gevraagd heeft, maar wat is "future Tech" Als ik alles heb geresearched, dan begint ie gewoon met Future Tech 1 , -2, -3. (Duurt overigens 4turns, met research op 70%).

En iemand zei hier dat ie de automobile had uitegvonden. Die ben ik nergens tegengekomen :?

Elke beurt maak ik heel veel verlies, maar daat krijg je helemaal geen problemen mee, niet erg, maar toch vreemd. Komt dat omdat ik op chieftain :) speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik weet niet of iemand het al gevraagd heeft, maar wat is "future Tech" Als ik alles heb geresearched, dan begint ie gewoon met Future Tech 1 , -2, -3. (Duurt overigens 4turns, met research op 70%).
Future Tech bereik je niks mee, alleen maar punten. :) Dat weet ik nog van Civ 2 en ik ben nu lekker Civ 3 aan het leechen. Wel laat, maar beter laat dan nooit. Vooral niet omdat het Civ is en Civ roelt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
"The maximum number of cities permitted in a game is 512, increased from 256"

ROFL

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

alleen let op deze patch is buggy voor win2k en XP, een herziene patch is te halen bij civfanatics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Damn, die FTP van mij komt niet boven de 12k/s. :( Zit pas bij volume 19. :( Move it, klote FTP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
aah lekker 512 cities, nu hoef ik me niet meer zo druk te maken dat ik tegen het plafond van 256 kom :)
(in mijn laatste game had ik namelijk al een stuk of 110 cities :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Op zaterdag 08 december 2001 13:09 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Damn, die FTP van mij komt niet boven de 12k/s. :( Zit pas bij volume 19. :( Move it, klote FTP !
koop em dan ook gewoon....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:(

hoe krijg je een goeie wereld met luxuries? De meeste zijn aan de andere kant van die wereld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

koop em dan ook gewoon....
Geef jij me geld, want ik heb daar niet zoveel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Ik weet niet of ik wel de goede patch heb :( Maar ik moet eerst wachten voordat er weer een crack uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here, nou werkt m'n oude no-cd niet meer :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oké, de patch 1.16f is nu ook geschikt voor 2000/XP. Er bleek een oude .exe in te zitten nog...

Hij crashed nu iig niet meer op de F (Fortify)-key.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
heej hebben jullie die grafische mod al wel geinstalleerd?
Is echt een must, dan kun je tenminste in een keer het verschil tussen jungle en bossen zien.

download hem nu van:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=650d59374e776dedd567a0cabca340bd&threadid=8969

Er zijn daar nog veel meer goede mods te vinden, echt de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Op Tuesday 30 October 2001 21:40 schreef cruesli het volgende:

Vast wel iemand die hem ook heeft geprobeerd onder Windows 2000 met een GeForce of niet?

Help....
Ik draai 'm ook in windows 2000 met een GeForce 2 Ti dan wel, maar gaat perfect. srry kan dus niet helpen :?

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat the fuck :? :?

Ik installeer het spel maar eens opnieuw(hij wou niet werken zonder no-cd patch met de update :P) En ik ga een potje spelen. Gaat het weer net zo T R A A G als een hele tijd geleden, terwijl ie eerder gewoon goed draaide :? Scrollen gaat nu weer 1 frame per 3 seconde en mannejes reageren ook zo traag :? Hoe kan dit :? Ik heb verder niks aan m'n comp verander dacht ik zo :? De compatibiliteitsmodus maakt ook geen verschil ;(

1 woord: huh :?

<edit>
In de tussentijd heb ik wel de 23.11 detonators geinstalleerd. En toen had ik de 12.90 of de standaard XP drivers volgens mij.. kan het daar aan liggen? De patch zou dit moeten fixen gelukkig maarja.. nog geen NO-CD he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 13:54
Op zaterdag 08 december 2001 14:20 schreef KaAzKoP het volgende:
:(

hoe krijg je een goeie wereld met luxuries? De meeste zijn aan de andere kant van die wereld :(
Iig een stad maken bij de luxurie, als deze niet aan de zee ligt dan nog met een weg verbinden naar een stad die wel aan het water ligt met een haven. (of simpelweg een vliegveld maken) :z

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

KUT ! Ik had een corrupte ISO te apkken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel moeilijk hoor, ik speelde civ 2 nog op emperor uit...nu is warlord nog te moeilijk. Vooral technologie gaat hartstikke langzaam. Erg kut misschien iemand een idee hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 01:58 schreef DeepFreezer het volgende:
En je kan ook je eigen civilization maken (zo heb ik nu de Tweakers met als leider Femme :D)
Dat heb ik even gemist, volgens mij kan dat niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 10 december 2001 15:21 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist, volgens mij kan dat niet?!
Jawel hoor, met de Civ Editor die meegeleverd word :)

Sterker nog, je kan ook de Dutch toevoegen, met Willem van Oranje als leader en het VOC-schip als special unit. Moet je dit ff downloaden: http://civ3.homeip.net/downloads/DutchModv25.zip

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 15:34 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Jawel hoor, met de Civ Editor die meegeleverd word :)

Sterker nog, je kan ook de Dutch toevoegen, met Willem van Oranje als leader en het VOC-schip als special unit. Moet je dit ff downloaden: http://civ3.homeip.net/downloads/DutchModv25.zip
Die is nu gedownload :), bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou doet ie het wel weer normaal :? Is dat fontsmoothing (wat ik handmatig in het register aan heb gezet) zo'n verschil :?

Wat vinden jullie eigenlijk de beste graphische mods om mee te spelen?
Ik zit nl te twijfelen tussen de eerdergenoemde mod en deze.
Ze kunnen helaas niet tegelijkertijd gebruikt worden, dat zou pas helemaal sweet zijn :9

<edit>
nevermind, ik zie dat die grapicmod ook ongeveer hetzelfde effect heeft als die 2e, dat maakt de keus al een stuk makklijker :)
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft iemand al een fix voor het probleem dat hij zo extreem traag is op Windows 2000 en XP, tot wel 10 minuten per turn? Ik bedoel dus NIET het scrolling + nVidia-probleem, want het treedt ook met ATI-kaarten en met Matrox-kaarten op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:40 schreef cruesli het volgende:
Vanochtend ff geleeched.

Ok, ik dus installeren natuurlijk (Civilization vond ik namelijk een te gek spel, dus mijn dag kon al niet meer stuk), maar hij doet het niet :(

Mijn scherm blijft op zwart...

Eventjes kijken in de readme op de cd en ja, daar staat iets over Windows 2000 en problemen met afspelen van filmpjes, ik moet dan even een .dll in de install-dir overschrijven met een van de cd. Ik gedaan dus, lijkt te werken, maar na de intro gaat mijn scherm weer op zwart (muziek hoor ik wel beginnen).

Ik denken, dat ligt natuurlijk aan mijn dual-monitor setup, maar nee hoor, zelfs het fysiek verwijderen van mijn tweede videokaart helpt niet...

Nog een optie: andere drivers voor mijn GeForce, ik dus mijn nieuwe Detonator install 21.83 verwijderd en oude drivers (6.5) er weer op, weer niks....

Misschien ligt het eraan dat ik een andere kleurdiepte moet instellen? Even checken, van 32 terug naar 16, nee, dat is het ook niet.

Resolutie misschien, ok, schroeven we die een paar keer omlaag, helpt ook al niet...

Nu na zo'n 20 keer rebooten (ik kom het spel ook niet uit als hij op zwart gaat, niet met ctrl-alt-del etc., niks) ben ik het zat en wil ik jullie vragen of dit misschien bekend in de oren klinkt.

Vast wel iemand die hem ook heeft geprobeerd onder Windows 2000 met een GeForce of niet?

Help....
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:30 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

Hij doet al best moeilijk op mijn PIII 550, maar je kan het natuurlijk proberen (alle opties uitzetten enzo).

Gewoon mounten & proberen. Alsie het doet kan je 'em alsnog burnen :)
Draait hier prima met cel 466+GF2PRO+w2k!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

En omhoog met de klootzak.

Ik speel het sinds vorige week, de laatste patch erop en het roelt. Ahrg, wat een verslavende zooi weer. Ik vind m aardig moeilijk, detaktiek die me het meeste bevalt is de culturele revolutie door middel van hoofdstad swapping. Dus in de buurt van je oude capitol een Forbidden palace neerploffen en dan in de buurt van een andere civ je paleis bouwen. De vijand loopt dan meestal snel over. (zeker als je al flink wat cultuur over de grenst pompt uit andere steden.)

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ey, ik speel dit spel nog niet zo lang, en ik heb een probleempje.. Ik ben Caesar of the Romans, en er heerst "Civil Disorder" in men stad. De mensen zeggen dat het te druk is en ik wil dus een nieuwe stad stichten.

Maar omdat er die disorder heerst, kan ik geen Settler creeeren om een nieuwe stad te stichten!!

Hoe moet ik dit oplossen??

(Oja, nog een tweede vraagje, is misschien al wel eens voorbij gekomen :o Maar hoe kom je precies aan goud??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtsklikken op stad, disorder report, give people some entertainment :) Als dat er niet staat (want dat is soms) dan heb je pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb gisteren uitgespeeld, wel laf op Chieftain mode :P

Om de beurten sneller te laten verlopen (verder in het spel) kun je de `show animations of units` in de preferences uitvinken.

Weet dat je ook een gouveneur per stad kunt instellen om dan met jouw instellingen de stad te laten beheren.
(right-click stad)

Als de steden erg groot zijn en geen voedsel meer hebben, kun je dat vaak oplossen door een mijn binnen het stadsgebied om te zetten naar irrigatie.

Ook groeit de stad pas als de voedsel opslag vol is.

Je hoeft ook niet perse entertainers in te zetten om Civil Disorders tegen te gaan..bij het Advisers menu kun je meer geld aan entertainment toewijzen.
(je kunt ook een mannetje van het stadsveld halen zodat deze niets meer produceert, die staat dan rechtsonder en door er op te klikken kun je deze of tax laten halen, helpen met de science of entertainen. Let er wel op dat je genoeg voedsel blijft produceren)

Als je gaat doden kun je in sommige governments de optie `war mode`aanzetten..dan gaat de productie van speelgoed wat sneller.

Vergeet ook niet aluminum te mijnen als je je met Space Flight gaat bemoeien, anders kun je het Apollo Progamma niet bouwen.

Voor de rest...veel workers op `auto` zetten en flink researchen doet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 23-07 15:15
Op zaterdag 05 januari 2002 22:12 schreef Maiar het volgende:

Als de steden erg groot zijn en geen voedsel meer hebben, kun je dat vaak oplossen door een mijn binnen het stadsgebied om te zetten naar irrigatie.

Voor de rest...veel workers op `auto` zetten en flink researchen doet goed.
Als ik dus van een mijn irrigatie maak en mn workers staan op auto, dan maken ze van die irrigatie weer net zo hard een mijn. Is hier iets tegen te doen?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een gouveneur inzetten en de instellingen op voedsel zetten?
(ben op mn werk dus weet niet of die er bij staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik wil graag ook civ3 gaan spelen, maar ik heb heel (maar dan ook heel weinig) ervaring met het spel. Weet iemand waar een soort tips page of iets waar ik veel info over het spel kan vinden. Want als ik het de moeite waard vind koop ik em wel. :)

Ik ben een beetje overloaded met cd'bonnen

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Op zaterdag 05 januari 2002 20:25 schreef da_rippah het volgende:
Ey, ik speel dit spel nog niet zo lang, en ik heb een probleempje.. Ik ben Caesar of the Romans, en er heerst "Civil Disorder" in men stad. De mensen zeggen dat het te druk is en ik wil dus een nieuwe stad stichten.

Maar omdat er die disorder heerst, kan ik geen Settler creeeren om een nieuwe stad te stichten!!

Hoe moet ik dit oplossen??

(Oja, nog een tweede vraagje, is misschien al wel eens voorbij gekomen :o Maar hoe kom je precies aan goud??)
rechter muis knop op de stad en dan civil disorder klikken.
dan kan je doen:
let them riot
give them entertainment >> deze moet je doen
zoom to city

als na het entertainment nog blijven zeiken dan haal je wat voedsel weg. daardoor komt er ook meer entertainment. maar je hebt wel kans dat er hongersnood komt, maar dan is je populatie overschot gelijk opgelost.

en dat goud probleem:
je ventjes kosten ook goud, dus in het begin rustig aan doen. zelfde als gebouwen.
je moet een paar gebouwen maken om meer goud the krijgen zoals bank of marketplace.
meestal heb ik hier geen problemen meer. en streden bouwen. komt er ook weer goud bij (meer taxes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Op zaterdag 05 januari 2002 23:09 schreef Masterfvz het volgende:
Ik wil graag ook civ3 gaan spelen, maar ik heb heel (maar dan ook heel weinig) ervaring met het spel. Weet iemand waar een soort tips page of iets waar ik veel info over het spel kan vinden. Want als ik het de moeite waard vind koop ik em wel. :)

Ik ben een beetje overloaded met cd'bonnen
www.civfanatics.com
www.civ3.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxrebo
  • Laatst online: 19-09 11:47

maxrebo

Op zaterdag 05 januari 2002 22:26 schreef Damon het volgende:

[..]

Als ik dus van een mijn irrigatie maak en mn workers staan op auto, dan maken ze van die irrigatie weer net zo hard een mijn. Is hier iets tegen te doen?
Yep, met shift-A. Dan laten je workers bestaande improvements intact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ohja.. maar wat zijn die "shields" eigenlijk precies? Als je veel irrigatie toepast en mijnen bouwt krijg je dan meer shields?? Waar dienen ze precies voor?

Ohja.. nog een vraagje (ik blijf maar gaan ;))

1. Als ik een mijn bouw BINNEN mijn city territorium, komt er dan vanzelf resource uit die mijn? (moet ik er niet verder nog iets mee doen?)

2. En als ik een een mijn BUITEN city bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shields zijn voor je productie. Des te meer shields, des te sneller je produceerd.

Als je mijnen binnen je territorium bouwt worden ze niet meteen gebruikt. Je moet dan in je stad gaan waar je een kaartje ziet van je territorium en dan moet je er ergens 1tje weghalen die ergens anders wordt gebruikt en dan op de plaats klikken waar je je mijn hebt gebouwt zodat ze die gaan gebruiken. Als je stad groeit kan je weer een extra stuk grond gebruiken en dan kan het zijn dat het automatisch die plek wordt waar jij je mijn hebt gebouwt.

Je kunt wel mijnen buiten je stadgrenzen bouwen, maar dan worden ze niet gebruikt. Als je dan zoveel cultuur hebt dat je grenzen verlegd worden en ze dan dus ineens wel binnen je grenzen vallen, kun je ze meteen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op maandag 10 december 2001 14:33 schreef blade183 het volgende:
Ik vind het wel moeilijk hoor, ik speelde civ 2 nog op emperor uit...nu is warlord nog te moeilijk. Vooral technologie gaat hartstikke langzaam. Erg kut misschien iemand een idee hoe dat komt.
Dat ligt o.a. aan de civ die je kiest. Neem eens een civ zoals de germans, die zijn scientific, dan gaat je science een stuk beter. en bouw zo vroeg mogelijk in het spel library en university.
Op maandag 07 januari 2002 15:28 schreef da_rippah het volgende:
Ohja.. maar wat zijn die "shields" eigenlijk precies? Als je veel irrigatie toepast en mijnen bouwt krijg je dan meer shields?? Waar dienen ze precies voor?

Ohja.. nog een vraagje (ik blijf maar gaan ;))

1. Als ik een mijn bouw BINNEN mijn city territorium, komt er dan vanzelf resource uit die mijn? (moet ik er niet verder nog iets mee doen?)

Je kunt wel buiten je city en buiten je grondgebied een colony stichten waar je resources vandaan haalt. Dit doe je door met een worker naar de resource te gaan en vervolgens als actie build colony ofzo te kiezen. Vervolgens moet je die colony nog verbinden d.m.v. een weg naar een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Op maandag 07 januari 2002 15:28 schreef da_rippah het volgende:
Dan heb je er dus niks aan :) Colony's zijn alleen voor speciale resources als ijzer ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

mijnen buiten je stadsgrenzen zijn nutteloos, heb je niets aan. Je stad neemt maar zoveel vierkantjes in beslag. Een colony is weer totaal iets anders dan een mijn overigens. Een mijn verhoogt de shield productie op dat vierkantje in je stadje, een colony verzorgd voor resources zoals rubber, iron e.d.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Wat zijn de scores van jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

En de nieuwste patch is uit. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Laatst online: 17-09 14:14
heb em al wel gedowned en installed, maar nog niet zo ver gespeeld dat ik echt iets nuttigs van die patch gemerkt heb... heb het trouwens op het moment ook wel weer ff gehad met civ3... beetje vermoeiend om iedere keer weer zo'n rijk op te bouwen enzo, ik vind vooral het begin wel leuk, waar je nog een beetje tegen de AI in kan groeien enzo, maar hoe langer het duurt, hoe meer je bezig bent met workers en enorme stapels units enzo... boring.
Speelt d'r trouwens hier iemand met mods? Ik heb op apolyton al wel heel wat dingen gezien, maar documentatie daar is nou niet echt duidelijk moet ik zeggen, beetje chaos daar, dus ik zat me af te vragen wat d'r nou aan mods nog de moeite waard is?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

iemand die weet waar ik Civilization 3 Legaal ! online kan kopen (of 2e hands...) (niet overdreven duur dus ;) )

ik he al veel gezocht en hier in tiel in de winkels licht ik ook niet :(

was het spel helemaal vergeten en na het lezen van dit topic heb ik er weer helemaal zin in :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Niemand ? ik heb zo'n beetje elke online winkel gehad...

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Mike78

Always

www.pcmedia.nl is hij gewoon te bestellen. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

En vandaag vond ik dit mailtje in mijn mailbox:
Greetings Ulx,

This is to let you know that Infogrames has revealed Civilization III: Play the World, the upcoming expansion pack for Civilization III. The expansion, which will be shown at the upcoming Electronic Entertainment Expo in Los Angeles later this month, will include eight new civilizations and leaders along with a number of new single and multiplayer scenarios and features. In addition, it will include a new "turnless" online mode and other improvements.

You can post and read player reactions to the news in this forum thread: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=21621

Happy Civing!

Civilization Fanatics' Center
http://www.civfanatics.com/
Yeah, the online troep. Wel jammer dat er een aparte expansion voor gekocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 16:49 schreef Ulx het volgende:
En vandaag vond ik dit mailtje in mijn mailbox:
[..]

Yeah, the online troep. Wel jammer dat er een aparte expansion voor gekocht moet worden.
http://www.tweakers.net/nieuws/21694?&niv=

Hahahahahahahahahahahahahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 12:37 schreef Codin het volgende:

[..]

:? What's your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:12 schreef Offspringfan het volgende:

[..]

:? What's your point?
Effe pUlx pesten. Hij denkt dat Linux meer kost dan M$ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Op maandag 06 mei 2002 12:37 schreef Codin het volgende:

[..]

:?

WTF heeft dit nou weer te maken met Civ3?

[offtopique]
Overigens ben ik geen MS fan, maar iSeries (as/400) fan
: http://www.zdnet.co.uk/news/specials/2000/10/enterprise/techrepublic/2002/04/article001.html
Cost of ownership lower
In terms of Total Cost of Ownership (TCO), iSeries was the hands-down winner for both small and large enterprises, according to the IDC report mentioned above. The TCO, within smaller enterprises, for Unix-based servers was 91 percent greater than iSeries. When it comes to SIAS-based servers, TCO was a whopping 95 percent greater. For larger companies, TCO was 58 percent and 72 percent for Unix and SIAS based servers respectively, than iSeries.

But numbers alone don't explain why the iSeries' TCO is lower, so it's let's take a look at this in more detail. When you purchase a SIAS or Unix based server, you must also purchase the following:

Operating System (i.e., Windows 2000, etc.)
DASD
Database and Database Management System (i.e., Oracle, etc.)
Security Software
Peripherals such as tape drives for backup

In addition, there are more up-front expenses not mentioned such as database administrator costs and multi-user license fees.

In comparison, with the iSeries, everything in the above list--which is not an inconsiderable expense--is included in the initial purchase price. There is no need to go out and purchase an operating system as the operating system, OS/400, is built in.

The same goes for the database and the system security. The database, which is tightly integrated with the OS for added stability, performance and flexibility, is integrated with the system security. In fact, the security is so tightly integrated that the iSeries is likely the only platform that can boast that it has never been successfully hacked.
Nou jij weer.

[/offtopique]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind iets nog wel erg irritant (weet niet 100% zeker of het een bug is of niet) maar dat is dat workers altijd, ALTIJD met z'n 2en of zo op 1 tile gaan staan.. heb je een behoorlijk groot oppervlakte wat gedaan moet worden gaan ze met z'n 2en of 3en op 1 vlak staan, terwijl dat geen moer helpt |:( en dan is er eentje klaar gaat hij naar een andere tile toe, lopen die overige 2 eikels hem achterna en doen ze het weer |:( |:(

/me hoopt dat daar snel een bugfix voor uitkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Op woensdag 08 mei 2002 12:53 schreef DMaarten het volgende:
Ik vind iets nog wel erg irritant (weet niet 100% zeker of het een bug is of niet) maar dat is dat workers altijd, ALTIJD met z'n 2en of zo op 1 tile gaan staan.. heb je een behoorlijk groot oppervlakte wat gedaan moet worden gaan ze met z'n 2en of 3en op 1 vlak staan, terwijl dat geen moer helpt |:( en dan is er eentje klaar gaat hij naar een andere tile toe, lopen die overige 2 eikels hem achterna en doen ze het weer |:( |:(

Dat helpt volgens mij wel, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
Op woensdag 08 mei 2002 12:53 schreef DMaarten het volgende:

ummm, dat helpt juist wel... iedere werker halveert de tijd die het kost een improvement te maken... dus kan jou stad veel sneller profiteren van de zooi die je workers aanleggen... harstikke handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Zelf ben ik, in mijn huidige spel (egypte, regent), erg gecharmeerd van de Explorers. Die kun je namelijk zonder veel problemen in een ander land zetten (ze worden nooit gedwongen weg te gaan) maar ze kunnen wel improvements slopen. Ik zorg dus dat ik vlak voor een aanval wat explorers op de vijands resources heb staan, en na de oorlogsverklaring kan ik dan direct z'n ijzermijnen of paardenvelden trashen. Bovendien lokt dat weer legers de steden uit, wat ze kwetsbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
cool nieuw spul! ze hebbben goed naar CTPII gekeken, airfields en radars enzo... da's harstikke handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14
Op zondag 10 maart 2002 13:16 schreef aftermath het volgende:
iemand die weet waar ik Civilization 3 Legaal ! online kan kopen (of 2e hands...) (niet overdreven duur dus ;) )

ik he al veel gezocht en hier in tiel in de winkels licht ik ook niet :(

was het spel helemaal vergeten en na het lezen van dit topic heb ik er weer helemaal zin in :)
Beetje late reply waarschijnlijk. Maar ik heb op internet wel eens aanbiedingen gezien voor 19,95 dollar moetie wel uit Amerika komen.. Ben zelfs ook bang dat de aanbieding voor bij is. Ik heb het spel direct op de launch datum bij de gameshop hier in de buurt gekocht. In de twee weken er voor heb ik het moeten doen met een illegaal exemplaar :(

Wat is jullie favoriete civ?? Ik speel graag met de Indian. Religious and Scientific. Echt goede combinatie. Heb de laaste tijd niet zo heel veel gespeeld, omdat het zo veel tijd kost.

Voor de echte Civ-fans (fanatics) visiteer dit eens:
http://www.civfanatics.com --> NOem dit geen spam. Er zit wel een forum bij. Maar de pagina is "dedicated to civ 1, civ 2, and civ 3" (de title daar :D)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er allleen bug fix die warrior verslaat tank weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig:

Wat is propaganda, en hoe doe je dat??
en wat is forced labor, en welke regering is het beste?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste