Op donderdag 04 oktober 2001 21:07 schreef MJC het volgende:
[..]
Het feit dat je God en waarschijnlijk Jezus naam achteloos gebruikt als "krachttermen" bij negatieve dingen is zeer beledigend voor God en Zijn Zoon. Ik vind het dom dat je dat niet inziet.
[..]
Je vergist je (en dat is vrij logisch vanaf jouw standpunt gezien), ik zie wel degelijk in dat er mensen zijn die van mening zijn dat het beledigend is voor God en Zijn Zoon. Maar zoals enkele andere posters al opmerkte betekend dat voor mij niets. Als zijne Zaligheid problemen met mijn vocabulaire heeft, dan maakt Hij dat maar kenbaar. Als iemand iets tegen/over mij zegt waar ik niet vrolijk van wordt dan maak ik dat ook kenbaar tenslotte, kleine moeite. De gedachtengang van de Christelijke religie volgend zou het juiste antwoord hier weer op zijn: "Na je dood zul je je daarvoor moeten verantwoorden"...das lekker slim, dan kan ik het niet navertellen en zal het niet verbeteren.
Wees gerust, ik zit heus niet bij de "Bond tegen het vloeken" en als je mijn first post had gelezen kun je zien dat ik mijn ogen niet extra knipper bij een vloek van iemand anders. Het ging mij erom waarom een atheist vloekt, that's all.
[..]
Nou dan denk ik dat je inderdaad al 150 keer antwoord hebt gehad. Atheisten vloeken om hun woorden kracht bij te zetten, of om zichzelf te luchten. Waarom dat met de naam van God gebeurt is simpelweg omdat het een veel gebezigd en algemeen als krachtterm geaccepteerde term is. Wat dat betreft heeft de Bond tegen het Vloeken wel gelijk, het IS napraten. Mja...Bond tegen het Vloeken...er is ook een Flat Earth Society (serieus!) dus overal is wel een organisatie voor.
Goed! Dat zouden meer mensen moet doen...wat overigens wel opmerkelijk is, is dat je je betoog begint met dat het vrij stom is dat ik me de vloek van iemand anders aantrek, en nu zeg je dat vloeken in hun bijzijn grof, onbeleefd en kwetsend is...make up your mind, wat is het nu?
Inderdaad dat is vrij inconsequent van me, het komt er op neer dat ik het respect op kan brengen om me in te houden in de nabijheid van Christenen, maar
eigenlijk vind dat ze er niet zo zwaar aan moeten tillen. Mensen zijn nou eenmaal niet consequent, ik ben daar geen uitzondering op.
Dring ik jou Gods leer op? Als jij Zijn naam gebruikt, heb ik toch wel het recht om er naar te vragen waarom je dat doet, of niet dan?
Uhmm..nee, ik vind niet dat je God's leer opdringt, maar dit hele topic in feite is voortgekomen uit een geloof wat niet het mijne is. Het is inderdaad mijn eigen keus dat ik hier op reageer en mezelf wederom confronteer met de, in mijn ogen vaak bekrompen, wereld van de religie. Dat klinkt lullig, maar is niet persoonlijk tegen jou gericht, maar tegen religie in het algemeen. Ik ken ook genoeg ruimdenkende Christenen die net zoals jij voor hun geloof staan, maar wel open staan voor normale discussies.
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:06 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Damn die mr rudi is wel goed bezig zeg

Thanks

Niet dat ik geen mening van mijn eigen heb, maar hij verwoord precies wat ik vind

Alleen is hij nog niet zeker of God wel of niet bestaat??
Zeker, zeker...wat is zeker? Ik geloof niet in het bestaan van een omnipotente entiteit, met name omdat er a) geen bewijzen voor zijn, alleen maar een 100 keer (verkeerd?) vertaald boek en b) een oppermachtig wezen dat zijn creatie in den beginne al volledig verknald en daarna de boel zo laat versloppen in mijn ogen niet oppermachtig kan zijn. Veel religies hebben een soort Adam en Eva verhaal als begin, waarin de mens dus zijn eigen ondergang kiest. Het kwam op mij altijd over als: "God: zegguh mensuh...jullie deden net iets fout, hoe MIJN creatie iets fout kan doen dan weet ik ook nie...ik ben tenslotte oppermachtig hè, dus fout gaan kan eigenlijk nie...weejewa, hier hebben jullie een eigen willetje, ik ga ff 150 miljoen jaar verder prutsen."
Ik kan nooit zeggen dat ik zeker ben natuurlijk, want ik kan het niet bewijzen. Wellicht zit ik er helemaal naast. Ik geloof bijvoorbeeld wel dat Jezus geleefd heeft, omdat het er bij mij niet kan dat hetgeen waar wij onze jaartelling baseren een fabeltje is. Ik geloof alleen niet dat Jezus de zoon van God was maar gewoon een hoogbegaafd mens. Zet David Copperfield in die tijd en hij wordt ook vereerd als een profeet.