Het valt me op dat iedereen in dit forum het normaal vindt om te vloeken, waarschijnlijk omdat ze het zelf ook regelmatig doen...jammer is dat.
Flamez:
verder is schelden imho een soort ontlading van de negatieve energie die zich ophoopt bij frustraties..
Erg grof van je om dan God of Jezus bij je frustraties te betrekken, bewust of onbewust. Wat zou Hij ervan vinden als je gedachteloos Zijn naam gebruikt als je je weer eens klote voelt? Het doet Hem verdriet.
Lamborghini:
Aan de andere kant, als het een bewust iets was, dan was het wat erger, als je bewust bepaalde woorden, maar dat is bij de meesten niet het geval volgensmij.
Dat is nu juist het erge, onbewust vloeken...bij al het negatieve maar weer vloeken. Ik denk dat als mensen het bewust zouden doen, er een hoop minder gevloekt zou worden.
Ik vind het bull om te zeggen dat het onbewust zeggen van een vloek een automatische goedkeuring heeft.
Flaman_Creationz:[quote]
Sommige antischeld-lui vind ik soms iets te veel zueren/mierennueken[/guote]
Verplaats je even in de situatie van een gelovige. God is dan je Vader en Jezus je Vriend en Verlosser. Wat zou jij er dan van vinden als de wereld om je heen die Twee constant belachelijk maken, en hun naam misbruiken voor een gebrek aan een beter "krachtwoord" , "lekkere klank" of "uitlaatkelp"...en zelfs als je vraagt of het wat minder kan er geen rekening mee houden?
Fused:
lijstje met punten...ik ga geen vloeken quoten
Dat is nu de onwetendheid...waren ze er maar es van bewust wat ze zeiden. Bovendien had ik niet alleen over de vloek zelf, maar ook over het te pas en onpas gebruiken van "Jezus" ....wel erg typerend dat ze Zijn naam uitgekozen hebben he? Lekkere klank, lekker in het gehoor, mooi krachtwoord? Yeah right!
elessar:
Als je weet dat je er mensen mee schokt als je vloekt gaat er een extra kracht vanuit. Reageer je je woede ook een beetje af op die mensen.
Zie, dat is een eerlijke reactie....wel een imo foute instelling, maar ok..
Lord Daemon:
Ik voorspel dat als de religies langzaam ten gronde gaan
Je hebt gelijk! Straks zijn er geen christenen meer op aarde.
Virtual Nobody
Ik persoonlijk denk dat vloeken niet eruit gaat. Maar wel worden als gvd zullen vervangen worden door modernere woorden. Vloeken zal altijd blijven.
Zoals LD al zei, zolang er christenen op deze aardbol zijn, zullen er mensen vloeken...(alhoewel, daarna misschien des te meer). "Modernere woorden", haha, ja, de mens gaat met de tijd mee, of niet?
Ik heb een aantal mensen gekwoot, een aantal niet...laten die andere zich niet gepasseerd voelen omdat hun NAAM niet genoemd is