TweakDSL

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 5.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 20 oktober 2001 19:02 schreef CiPHER het volgende:
[..]

Een mailserver vormt m.i. niet veel belasting op een systeem. Ook bandbreedte valt heel erg mee. Een simpel Athlon MP systeempje zou genoeg moeten zijn, toch? 2000 piek gedeeld door 1000 users? ;)
Droom verder :z ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 12:31 schreef p_m het volgende:

Ik ben trouwens wel geinteresseerd in 2mb/downstream en 512kb/upstream met een prijs van 150gld/mnd.
Slaap lekker verder.
Kijk maar bij Cistron wat 2048/512 ongeveer per maand gaat kosten.

En voor alle andere mensen die veel upload willen: ADSL kan mag 1MBit up. Hoger kan niet.

Wil je meer dan 1Mbit Up dan moet je SDSL 2MBit down 2Mbit up nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Op zondag 21 oktober 2001 15:54 schreef little_soundman het volgende:

[..]
En voor alle andere mensen die veel upload willen: ADSL kan mag 1MBit up. Hoger kan niet.
Das toch zat?
Das tien keer meer dan dat ik nou heb... :9

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik denk dat de huidige gebruiker, of het nou kabel of ADSL is, is ongeveer 100 tot max van 250 gulden kwijt voor zijn of haar pakket.

Zoals Cistron het nu doet met 300 gulden aansluitkosten en dan moet je ook nog maar een modem hebben en die kost ook al 300 gulden vindt ik zwaar klote...

Maar goed, ik denk dat als jullie het laagste pakket weet te realiseren voor minder dan Fl 90, en dan voor de "power user" de snelste lijn voor Fl 200,- gulden kunnen slijten hebben jullie het voor elkaar want vergeet niet dat de concurrentie ontzettend de prijzen hoog houden uit eigen bescherming
Het KAN allemaal goedkoper en ik denk dat jullie (van TweakDSL) de aangewezenen zijn om dit te veranderen.

Het gedonder van Fair Use Policy moet ook nog maar eens afgelopen zijn, je kan ten eerte de limieten per pakket aanpassen en als mensen er weer over heen willen gaan moeten ze maar extra dokken. Anders is het niet eerlijk.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat betreft die fair use policy:

Is het geen idee om een "symbolisch" laag bedrag (bv 50 ct) per GB over de limiet in rekening te brengen?

Zo gaan mensen niet voor de lol onzinnige dingen downloaden(we blijven nederlanders :P) en blijven de kosten nog relatief laag.

klopt ik heb geen idee wat een GB kost, dus voor die 50 ct kan je ook wat anders invullen, het gaat erom dat je ervoor moet dokken, niet hoeveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik lees hier (http://www.tweakers.net/plan/122) toch echt heeel duidelijk:
In de loop van de week hopen we met meer details omtrent abonnementen en beschikbaarheid te kunnen komen, maar wacht in ieder geval nog even met het opsturen van die MxStream-formulieren ;)
Nu zijn we al ruim 9 dagen verder... en veel meer is er volgens mij nu nog steeds niet duidelijk gemaakt. Althans, ik kan er niets over terug vinden....?

Nu begrijp ik wel dat ik het een béétje ruim moet zien, dus "loop van de week" kan ook een paar dagen eerder of _later zijn... maar dan moet er binnen 1/2 dagen toch echt wel veel meer duidelijkheid verschaft kunnen worden, lijtk mij :).

Anders had je het in de .plan imo anders moeten forumuleren... (gewoon iets 'vager' zijn, bijv. "op korte termijn hopen we..." ofzoiets... ;)

Het is sowiezo wel makkelijk dat als je een officiééle mededeling doet je zeker weet dat je aan de beloftes die je daar in doet -> kunt voldoen.

* Bulldog wacht af.....

... en anders toch maar snel die MxStream formulieren opsturen :) :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Ik denk dat het ook goed is om aan de secundaire voorwaarden grote vrijheid toe te staan.
Bijvoorbeeld met FTP servers en het opzetten daarvan lijkt mij een heel goed plan.
Persoonlijk denk ik aan een volgende opzet

standaard pakket van 512/128 voor 75,- incl BTW per maand met een limiet van 15 GB voor Xtra diensten zoals de mogelijkheid om een FTP server op te zetten een extra tientje en voor elke GB meer dan de datalimiet 2,5 tot 6 gulden meer, daarmee zorg je ervoor dat diegene die een basis willen en niks funky dat die er niet meer voor betalen

Dan een pakket van 1024/256 voor 135 gulden met 30 GB download limiet, incl FTP mogelijkheden.

Voor eventuele extra diensten zoals toegang tot een nieuws group alleen voor de aangesloten mensen bij Tweakers.net
maar wel gratis. Diensten zoakls extra ip adressen en het flexibel kunnen doorstromen naar een duurder pakket moet zonder meer mogelijk moeten worden. Gratis of tegen lokaal tarief te bellen professionele helpdesk is uiteraard vanzelfsprekend...

Misschien is (of jullie doen dit al) is het op "grote" schaal kunnen leveren van ADSL modems of een regeling treffen van goedkopere routers een goed idee.

Ik denk dat het enige wat mensen zou behouden is echt de prijs dus daar moet de voorrang naar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

[b]
* Bulldog wacht af.....

BTW ik zou zeker geen MXstream formulieren gaan invullen.
Ik hoop dat je bv ook Versatel en BabyXL kan nemen
zijn wel duurder maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 21 oktober 2001 19:16 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat het ook goed is om aan de secundaire voorwaarden grote vrijheid toe te staan.
Bijvoorbeeld met FTP servers en het opzetten daarvan lijkt mij een heel goed plan.

[knip knip knip knip]
Wat bedoel je nou precies met 'FTP mogelijkheden'? Dat je zelf een FTP server mag opzetten? Het is geen een of andere kabel provider waarbij je geen servertjes mag draaien ofzo! Bij alle ADSL abo's mag je servers draaien en de verbinding delen, dus ik zie niet in waarom niet bij TweakDSL.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Op zondag 21 oktober 2001 19:09 schreef Bulldog het volgende:
Ik lees hier (http://www.tweakers.net/plan/122) toch echt heeel duidelijk:
[..]

Nu zijn we al ruim 9 dagen verder... en veel meer is er volgens mij nu nog steeds niet duidelijk gemaakt. Althans, ik kan er niets over terug vinden....?

Nu begrijp ik wel dat ik het een béétje ruim moet zien, dus "loop van de week" kan ook een paar dagen eerder of _later zijn... maar dan moet er binnen 1/2 dagen toch echt wel veel meer duidelijkheid verschaft kunnen worden, lijtk mij :).

Anders had je het in de .plan imo anders moeten forumuleren... (gewoon iets 'vager' zijn, bijv. "op korte termijn hopen we..." ofzoiets... ;)

Het is sowiezo wel makkelijk dat als je een officiééle mededeling doet je zeker weet dat je aan de beloftes die je daar in doet -> kunt voldoen.

* Bulldog wacht af.....

om eerlijk te zijn vindt ik dat jij (gezien je positie binnen de organisatie van T.net) beter niet deze opmerking had kunnen sturen.

van mij mag je, graag zelfs, maar misschien had je het beter direct aan floris kunnen sturen. Misschien wil je hem onder druk zetten ofzo. Ik weet het niet maar je gaat nu proberen je eigen "collega" onderuit te halen.

zo komt het op mij over.
en zoals ik al eerder aangaf, je KAN wel met getallen gaan smijten maar als de technology het simpelweg niet toelaat kom je ook nergens!

no offence bulldog, maar ik denk je me wel begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 22:05 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn vindt ik dat jij (gezien je positie binnen de organisatie van T.net) beter niet deze opmerking had kunnen sturen.

van mij mag je, graag zelfs, maar misschien had je het beter direct aan floris kunnen sturen. Misschien wil je hem onder druk zetten ofzo. Ik weet het niet maar je gaat nu proberen je eigen "collega" onderuit te halen.

zo komt het op mij over.
en zoals ik al eerder aangaf, je KAN wel met getallen gaan smijten maar als de technology het simpelweg niet toelaat kom je ook nergens!

no offence bulldog, maar ik denk je me wel begrijpt :)
Ik weet niet hoe jij de T.net structuur ziet, maar ik zie het zo: er zijn een paar (handjevol) mensen die van alles wel iets weten, waaronder Floris. De rest van de crew weet meestal net zoveel als de users (is nogal weinig communicatie tussen crew=>crew en crew=>users). Ik vindt dat Bulldog net zoveel recht heeft te vragen hoe het ervoor staat als wij. En om dit nu meteen te doen in een persoonlijk mailte vindt ik wél dat je je collega onder druk probeert te zetten. Nu heeft meteen iedereen iets aan het evt. antwoord van Floris :)

/me is trouwens ook nieuwsgierig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Op maandag 22 oktober 2001 00:17 schreef Mecallie het volgende:
De rest van de crew weet meestal net zoveel als de users (is nogal weinig communicatie tussen crew=>crew en crew=>users). Ik vindt dat Bulldog net zoveel recht heeft te vragen hoe het ervoor staat als wij.
+1 inzichtvol.
Trouwens, * Dennis is ook nieuwsgierig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 13:04 schreef Pc123 het volgende:

OH MY GOD!!!!!!
http://www.tweakdsl.net IS EEN NAMEDEMO AcCOUNT!!!

Wie heeft die grap bedacht

Beetje flauwe grap ja, maar ik vind het ook wel erg stom om niet eerst ff alle domein namen te registreren voor je dit nieuws bekend maakt.

Ik zit helaas net een paar honderd meter te ver van de telefooncentrale af voor ADSL :(
Domain name:
tweakdsl.nl (first domain)

Organisation:
Bolder Holding BV
J A Alberdingk Thijmstr 88
3117 RM SCHIEDAM

Administrative Contact:
J.L. Bolder
Phone: +31 104450660
E-mail: postmaster@tweakdsl.nl

Domain first registered: 26-09-2001
Record last updated: 27-09-2001
Record maintained by: NL Domain Registry

.com en .nu zijn er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 22 oktober 2001 00:17 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij de T.net structuur ziet, maar ik zie het zo: er zijn een paar (handjevol) mensen die van alles wel iets weten, waaronder Floris. De rest van de crew weet meestal net zoveel als de users (is nogal weinig communicatie tussen crew=>crew en crew=>users). Ik vindt dat Bulldog net zoveel recht heeft te vragen hoe het ervoor staat als wij. En om dit nu meteen te doen in een persoonlijk mailte vindt ik wél dat je je collega onder druk probeert te zetten. Nu heeft meteen iedereen iets aan het evt. antwoord van Floris :)

/me is trouwens ook nieuwsgierig... :)
Floris heeft simpelweg niet meer te vertellen dan hij nu te vertellen heeft, omdat alle cijfers er nog niet zijn. Het maakt dan niet uit of je crew of gewoon bezoeker bent. De TweakDSL plannen waren al veel eerder bij de crew bekend dan bij de bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:59 schreef Floris Diemel het volgende:

Nieuwsserver: TrueServer wil graag een nieuwsserver hebben

Mailserver: Mail is iets dat je moet leveren vinden wij,

Radiusservers, gateways en dat soort dingen: Ik heb er geen

Dan heb je nog kosten voor de huur van de lijn, het factureren, de helpdesk, de accountant en dat soort crap. Allemaal dingen die je eerst moet uitzoeken voor je verder
Aan dit soort dingen zitten toch _significante_ investeringen verbonden. Je moet een hele batterij hardware kopen, mensen inhuren, kantoorruimte nemen. Een miljoentje is zo weg zeg maar. Is er al eens nagedacht over die kant van de zaak?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 07:12 schreef wverveen het volgende:

[..]

Aan dit soort dingen zitten toch _significante_ investeringen verbonden. Je moet een hele batterij hardware kopen, mensen inhuren, kantoorruimte nemen. Een miljoentje is zo weg zeg maar. Is er al eens nagedacht over die kant van de zaak?

Wim
[sarcasm]
Daar zullen ze ongetwijfeld wel over hebben nagedacht, en ligt er een fantastisch ondernemingsplan op tafel. t.net is zo'n professionele organisatie, dat ze dat soort dingen echt wel helemaal doortimmerd zullen hebben.
[/sarcasm]

Ik hoop dat bovenstaande toch wel op waarheid berust, het gaan aanbieden van ADSL is -vooral bedrijfskundig- toch wel wat anders dan het draaiende houden van een paas webservers. Maar laten we maar gewoon afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op zondag 21 oktober 2001 19:16 schreef Dethroned het volgende:
Het opzetten van FTP en webservers is niet zo'n probleem, het dataverkeer echterwel omdat dit toch wel vrij prijzig is...
Persoonlijk denk ik aan een volgende opzet

standaard pakket van 512/128 voor 75,- incl BTW per maand met een limiet van 15 GB voor Xtra diensten zoals de mogelijkheid om een FTP server op te zetten een extra tientje en voor elke GB meer dan de datalimiet 2,5 tot 6 gulden meer, daarmee zorg je ervoor dat diegene die een basis willen en niks funky dat die er niet meer voor betalen
75,- in de maand voor 512/128kbit. :?
15GB dataverkeer en dan nog mail, nieuws, radius, gateway etc. etc.
Dat gaat niet lukken, simpelweg omdat de kosten van de lijn al vrij hoog zijn, waar nog alle andere kosten bijkomen. Om het heel simpel te zeggen: van die 75 guldens heb je nog geen handjevol over na het betalen van de kosten voor de lijn. ;(
Dan een pakket van 1024/256 voor 135 gulden met 30 GB download limiet, incl FTP mogelijkheden.
Ook dit gaat niet lukken, de kosten voor ons liggen relatief te hoog. Dataverkeer is eenvoudigweg heel duur en factureren is ook errug prijzig.
Voor eventuele extra diensten zoals toegang tot een nieuws group alleen voor de aangesloten mensen bij Tweakers.net maar wel gratis. Diensten zoakls extra ip adressen en het flexibel kunnen doorstromen naar een duurder pakket moet zonder meer mogelijk moeten worden.
Extra IP's zijn mogelijk, maar tegen betaling, overzetten van je 512/128 account naar bijvoorbeeld 1024/512 is mogelijk, tegen een geringe vergoeding. (Dit gebeurd over het algemeen binnen 1 werkdag.)
Gratis of tegen lokaal tarief te bellen professionele helpdesk is uiteraard vanzelfsprekend...
Heb je enig idee wat dat kost?
Misschien is (of jullie doen dit al) is het op "grote" schaal kunnen leveren van ADSL modems of een regeling treffen van goedkopere routers een goed idee.
Hier hebben we naar gekeken, echter een modem/router in een batch van zeg 500 stuks kopen is nog steeds 3x zo duur als de modem die je bij BBned kunt kopen.
Ik denk dat het enige wat mensen zou behouden is echt de prijs dus daar moet de voorrang naar gaan.
Ik denk dat de prijs zeker belangrijk is, maar het moet niet ten koste gaan van ons.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:15

spok9

Groen...

Net de postcode check gedaan, adsl is leverbaar in mijn buurt... sounds like an upgrade, want kabel zuigt :) Ben iig erg geintereseerd naar de ontwikkelingen rond tweakdsl, en ik zal het zeker blijven volgen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 10:26 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Het opzetten van FTP en webservers is niet zo'n probleem, het dataverkeer echterwel omdat dit toch wel vrij prijzig is...
[..]
Als ik even heel kort door de bocht ga: het maakt niet uit wat je met je lijntje doet, als je je dataverkeer maar in de gaten houdt.
75,- in de maand voor 512/128kbit. :?
15GB dataverkeer en dan nog mail, nieuws, radius, gateway etc. etc.
Dat gaat niet lukken, simpelweg omdat de kosten van de lijn al vrij hoog zijn, waar nog alle andere kosten bijkomen. Om het heel simpel te zeggen: van die 75 guldens heb je nog geen handjevol over na het betalen van de kosten voor de lijn. ;(
[..]
Bij Cistron (die neem ik maar even als vergelijking) betaal je voor zo'n verbinding 44 euro (je moet niet meer in guldens rekenen ;) ), dus het lijkt me sterk als jullie daar veel onder of boven zouden gaan zitten. Als jullie eronder gaan zitten krijg je de situatie zoals je die hierboven schetst, als je te duur wordt ga ik wel naar de concurrent.

Mijn vraag: wat gaan jullie bieden waardoor ik bijvoorbeeld niet naar Cistron zou gaan? Is het alleen 'de naam' tweakers, of mogen we nog andere spectaculaire zaken verwachten?

/edit
ps floris, ik heb je nog even iets belangrijks via icq-pager gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 11:44 schreef rdgf het volgende:

[..]

Als ik even heel kort door de bocht ga: het maakt niet uit wat je met je lijntje doet, als je je dataverkeer maar in de gaten houdt.
Zo ongeveer :P
[..]

Bij Cistron (die neem ik maar even als vergelijking) betaal je voor zo'n verbinding 44 euro (je moet niet meer in guldens rekenen ;) ), dus het lijkt me sterk als jullie daar veel onder of boven zouden gaan zitten. Als jullie eronder gaan zitten krijg je de situatie zoals je die hierboven schetst, als je te duur wordt ga ik wel naar de concurrent.

Mijn vraag: wat gaan jullie bieden waardoor ik bijvoorbeeld niet naar Cistron zou gaan? Is het alleen 'de naam' tweakers, of mogen we nog andere spectaculaire zaken verwachten?
€44,- is echt extreem weinig, Cistron krijgt ofwel flinke korting op de maandelijkse kosten of ze hebben iets bedacht waardoor ze op een andere manier kosten gaan doorberekenen aan klanten. €50,- is meer in de richting moet ik helaas zeggen.

Wat bieden we extra? Jah, dat is natuurlijk de vraag.
Ik kan daar eerlijk gezegd nog geen goed antwoord op geven, we zijn wel met een aantal dingen bezig, die leuk kunnen zijn, maar ook veel geld kunnen kosten. De afweging die ik dus maak is of het de moeite waard is om bepaalde dingen te doen omdat die extra geld kosten...

Iets wat Cistron en anderen zeker niet bieden is de mogelijkheid om aan je vaste IPnummer een website te koppelen. Wij gaan daar dus niet over 'zeiken', terwijl het bij zo'n beetje alle andere ISP's niet mag.

[Edit] rdgf: Ik heb antwoord gegeven op je pager :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 11:56 schreef Floris Diemel het volgende:

€44,- is echt extreem weinig, Cistron krijgt ofwel flinke korting op de maandelijkse kosten of ze hebben iets bedacht waardoor ze op een andere manier kosten gaan doorberekenen aan klanten. €50,- is meer in de richting moet ik helaas zeggen.

Wat bieden we extra? Jah, dat is natuurlijk de vraag.
Ik kan daar eerlijk gezegd nog geen goed antwoord op geven, we zijn wel met een aantal dingen bezig, die leuk kunnen zijn, maar ook veel geld kunnen kosten. De afweging die ik dus maak is of het de moeite waard is om bepaalde dingen te doen omdat die extra geld kosten...

Iets wat Cistron en anderen zeker niet bieden is de mogelijkheid om aan je vaste IPnummer een website te koppelen. Wij gaan daar dus niet over 'zeiken', terwijl het bij zo'n beetje alle andere ISP's niet mag.
Dat zou inderdaad een aardige extra optie zijn, maar ik vraag me af of dat 'genoeg' is. €50,- is in Hollandsche Florijnen 110 piek, en da's vrij veel (vind ik) voor een 512/128 lijntje, zeker in vergelijking met MxStream of andere BBned-ISP's. Wil de doelgroep daar zoveel geld aan uitgeven? Ik persoonlijk heb het er wel voor over, maar of iedereen zo gek is ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En hoe zit het met aanmelden?
Moet je dan 300 piek aanmeldingskosten betalen, 100 piek aan KPN, 300 gulden modem,
en daarna 100 piek p/m aan Tdsl?

* Nielsz is ADSLn00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 12:25 schreef Nielsz het volgende:
En hoe zit het met aanmelden?
Moet je dan 300 piek aanmeldingskosten betalen, 100 piek aan KPN, 300 gulden modem,
en daarna 100 piek p/m aan Tdsl?

* Nielsz is ADSLn00b
Als je centrale geen linesharing (extra lijn nodig dus)ondersteunt:

• aansluitkosten KPN (gemakshalve 100 piek)
• aanmeldingskosten tDSL 300 piek
• modem ??? piek

Maandelijks:

• 30 piek aan KPN voor het abonnement
• ??? piek voor het tDSL abonnement

Maar voor exacte informatie kun je (misschien nu nog niet :) ) wel bij Floris terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 12:28 schreef rdgf het volgende:

[..]

• aanmeldingskosten tDSL 300 piek
• modem ??? piek

Maandelijks:

• 30 piek aan KPN voor het abonnement
• ??? piek voor het tDSL abonnement

Maar voor exacte informatie kun je (misschien nu nog niet :) ) wel bij Floris terecht.
Nah, ik heb geen linesharing, en ik ga dus echt geen lijn erbij nemen (daar heb ik mobiel voor), kost het me dus:
Tdsl: 300
modem: 300

en zo'n 150(?) piek

maandelijks?
Dan heb ik het er in 2 maanden uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 11:56 schreef Floris Diemel het volgende:

[knip]

[Edit] rdgf: Ik heb antwoord gegeven op je pager :)
Je bied het voor +/- 50 euro aan.
Waarom denk je dan dat iemand bij jou een abonnement af zou sluiten :? :?
ik heb hier chello voor 99 gulden per maand, met +/- 160 KB down en 16 KB up, das toch ook heel wat sneller als 512/128 kbit...

en voor een web/ftp server hoef je het ook niet te doen, de fair use policy is wel zo soepel bij de meeste isp's, bijvoorbeeld, ik rag er elke week minimaal 5 gig doorheen, dus dat is minimaal 20 gig per maand, en het maximale wat ik haal ligt nog veel en veeelll hoger ;)
En nog nooit heb ik een mailtje/telefoontje van de isp gehad hoor.

Dus ehhh.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[quote]
Op maandag 22 oktober 2001 12:28 schreef rdgf het volgende:

[..]

[quote]Ik mag van KPN hier geen uitspraken over doen, maar hou voor het gemak maar het vier-en-een-half-voudige aan, dan zit je wat meer in de richting... (Afzetters!)
<li> aanmeldingskosten tDSL 300 piek
Dit is dus zegmaar ongeveer 0 (nul)</li>
<li> modem ??? piek
Ongeveer €150,-</li>
Maandelijks:
<li> 30 piek aan KPN voor het abonnement
Doe dat in euro en je bent in de richting.</li>
<li> ??? piek voor het tDSL abonnement
De kosten die we maken plus een kleine marge. Die zijn we dus nog aan het uitrekenen...</li>
Maar voor exacte informatie kun je (misschien nu nog niet :)) wel bij Floris terecht.
Ik heb nu al 80 keer meer verteld dan ik ooit had mogen doen volgens mij :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 13:46 schreef ScitzoFreak het volgende:
[KNIP]
Je bied het voor +/- 50 euro aan.
Waarom denk je dan dat iemand bij jou een abonnement af zou sluiten :? :?
ik heb hier chello voor 99 gulden per maand, met +/- 160 KB down en 16 KB up, das toch ook heel wat sneller als 512/128 kbit...
Down is minder, up is gelijk jah.
en voor een web/ftp server hoef je het ook niet te doen,
vind jij.
de fair use policy is wel zo soepel bij de meeste isp's, bijvoorbeeld, ik rag er elke week minimaal 5 gig doorheen, dus dat is minimaal 20 gig per maand, en het maximale wat ik haal ligt nog veel en veeelll hoger ;)
En nog nooit heb ik een mailtje/telefoontje van de isp gehad hoor.
Is dat in totaal of alleen down? (Of alleen up?) De kosten voor het uploadverkeer liggen namelijk nogal veel hoger dan voor de data die je download... Daar zit dus "het probleem"

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Ik moet zeggen, en zeker als linesharing nog niet bij je beschikbaar is, als ik naar de prijzen kijk, toch minder enthousiast word.

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 14:52 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Dit is dus zegmaar ongeveer 0 (nul)</li>
[..]

Ongeveer €150,-</li>
[..]
Okay, da's redelijk.
Doe dat in euro en je bent in de richting.</li>
[..]
Ik bedoel een aansluiting die een consument heeft (bel-basis abonnement ofzo). Dat kost echt geen 30 euro per maand bij mijn weten, maar rond de 36 piek.
Ik heb nu al 80 keer meer verteld dan ik ooit had mogen doen volgens mij :P
Hehe, vind ik niet zo'n probleem :) Maar kun je iets vertellen over de combinatie ADSL/ISDN of vraag ik nu echt teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Laatst online: 05-09 11:43
Kan ik er achter komen bij welke centrale ik zit (de afstand en de code ivm de planning op http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml) zonder m'n hele dorp rond te fietsen op zoek naar de telefooncentrale? (Hoe ziet zo'n ding eruit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 15:06 schreef rdgf het volgende:

[..]

Okay, da's redelijk.
[..]

Ik bedoel een aansluiting die een consument heeft (bel-basis abonnement ofzo). Dat kost echt geen 30 euro per maand bij mijn weten, maar rond de 36 piek.
Ik doel er op wat wij als "ISP" zouden moeten betalen om uberhaupt de lijn te mogen gebruiken. In sommige steden mag je al linesharen, in sommige niet, dat maakt het extra lastig.
[..]

Hehe, vind ik niet zo'n probleem :) Maar kun je iets vertellen over de combinatie ADSL/ISDN of vraag ik nu echt teveel?
ADSL naast ISDN is mogelijk als je kunt linesharen, je moet er echter een ander modem voor hebben, dat een stuk duurder is (rond de €210). Het kan echter wel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 15:12 schreef willemj het volgende:
Kan ik er achter komen bij welke centrale ik zit (de afstand en de code ivm de planning op http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml) zonder m'n hele dorp rond te fietsen op zoek naar de telefooncentrale? (Hoe ziet zo'n ding eruit?)
Kijk hier maar eens voor de lokatie. En ga eens op zoek naar de diskette voor vaste verbindingen (bij KPN of met Google), dan kun je uitzoeken op welke centrale je zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op maandag 22 oktober 2001 15:19 schreef rdgf het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens voor de lokatie. En ga eens op zoek naar de diskette voor vaste verbindingen (bij KPN of met Google), dan kun je uitzoeken op welke centrale je zit :)
Bedankt! Volgens die lijst staat er staat maar 1 centrale in m'n woonplaats, dus ik hoef geen kostbare telefoontikken te verspillen aan het zoeken naar vaste verbinding-diskettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een oeverloos gezwam hier zeg.

Ten eerste kost dataverkeer bijna NIETS. Trueserver peert met alle grote partijen en bijna alle middelgrote partijen. Daar hebben zij dus vrijwel gratis dataverkeer naartoe/vanaf.

Mailservers zijn ook de grote uitgaven niet, als je bekijkt dat je makkelijk een paar honderd users op een mailserver kwijt kan.

Floris, ik neem aan dat je accountmanager bedoelt in plaats van accountant?

Ander vraagje: hoe gaan jullie het aanpakken met support? Met ander woorden: wie pakt de telefoon op bij problemen?

Ik bied mijzelf overigens aan om jullie een handje te helpen bij dit project. Ik heb ervaring. Als jullie daarin geïnteresseerd zijn, zal ik mijn cv even toezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 Dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 16:42 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Wat een oeverloos gezwam hier zeg.
En bedankt :(
Ten eerste kost dataverkeer bijna NIETS. Trueserver peert met alle grote partijen en bijna alle middelgrote partijen. Daar hebben zij dus vrijwel gratis dataverkeer naartoe/vanaf.
Dataverkeer bestaat niet alleen uit dataverkeer met peering-partners .
Mailservers zijn ook de grote uitgaven niet, als je bekijkt dat je makkelijk een paar honderd users op een mailserver kwijt kan.
Het opzetten is het probleem ook niet, het in de lucht houden wel.
Dat vroeg ik me ook al af, zie het antwoord dat Floris mij gaf.
Ander vraagje: hoe gaan jullie het aanpakken met support? Met ander woorden: wie pakt de telefoon op bij problemen?

Ik bied mijzelf overigens aan om jullie een handje te helpen bij dit project. Ik heb ervaring. Als jullie daarin geïnteresseerd zijn, zal ik mijn cv even toezenden.
Nuttige input is altijd welkom lijkt me. Ik denk dat wij dezelfde zorg delen: is t.net organisatorisch en qua capaciteiten in staat om dit soort dingen te trekken? Ik ga hier niet arrogant lopen doen, maar voor dit soort dingen ben ik nu aan het studeren, en zo simpel is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandelijks:

30 piek aan KPN voor het abonnement
--------------------------------------------------------------------------------

Doe dat in euro en je bent in de richting.(Floris)
Ik heb ff op de Mxstream site gekeken en daar staan toch echt andere bedragen

Mxstream Basic 512 Kbit/s 64 Kbit/s fl. 50,-*
22,69*
Mxstream Extra 1024 Kbit/s 256 Kbit/s fl. 65,-*
29,50*

Dit zijn de Maandelijkse kosten voor het huren van de lijn lijkt me, Daar komt dan nog bij Dataverkeer, je Servers en je service (kortom de provider )dus zo'n basic abbo moet toch wel voor 90,- (40,84 euro) te doen zijn lijkt me zo, daarvoor heb je dan 40p.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 16:52 schreef im_me het volgende:

[..]

22,69*
29,50*

Dit zijn de Maandelijkse kosten voor het huren van de lijn lijkt me, Daar komr dan nog bij Dataverkeer, je Servers en je service dus zo'n basic abbo moet toch wel voor 90,- (40,84 euro) te doen zijn lijkt me zo, daarvoor heb je dan 40p.m
We moeten even 2 dingen scheiden:
• Het bedrag dat TweakDSL gaat betalen aan KPN om de lijn te mogen huren
• Het bedrag dat jij als eindgebruiker aan KPN moet betalen om de lijn te gebruiken (gewoon het maandelijkse abonnement dus)

Bij mxstream betaal je (bijvoorbeeld xs4all basic) dus 50 piek voor het mxstream gedeelte en nog eens 50 piek voor het xs4all gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[quote]
Op maandag 22 oktober 2001 16:42 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Wat een oeverloos gezwam hier zeg.[quote]Jah dankje! Doe het lekker zelf dan joh. :(
Dataverkeer kost wel geld, simpel as that, peeren is nog altijd iets anders dan bandbreedte inkopen, misschien dat je daar nog eens over na wilt denken. :)
Ja dus? Een mailserver waar je misschien 1000 man op kwijt kan kost alsnog dik 6000 piek, daarna al het configwerk en het in de lucht houden van het apparaat of wil je zeggen dat dat gratis is. :P
Nee, een accountant, zo'n vent die een diploma heeft om de boekhouding te doen, zo eentje bedoel ik. Die mensen kosten ook al geld, goh wat raar. :?
De gebruiker :P
Support ben ik nog mee bezig.
Euhm als je een andere aanpak zou hebben, zou het misschien wel interessant zijn, maar een dermate negatieve insteek geeft je nou niet direct het voordeel wel?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
En links naar warez zijn zeker ook niet welkom?
Neen. Warez/cracks/no-cd patches/serials/sim-lock unlockers etc etc worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links hebben staan naar illegale shit. Ook vragen over het backuppen van een cd worden ook niet op prijs gesteld ook al mag dat in meer of mindere mate wel.
Gewoon al het bovenstaande niet doen. Mocht je toch neigingen krijgen, dan zal dat uitlopen op een slotje + waarschuwing/ban. GoT is een van de vele sites op internet en we gaan ook niet ontkennen dat die allemaal legaal zijn qua content, we doen alleen ons best om GoT in ieder geval WEL schoon te houden van allerlei illegale rommel.
Sorry maar het aanbieden van FTP mogelijkheden ontschiet mij hier TOTAAL! |:(

btw dit is geen steek om jullie of "ons"ondertuit te halen
maar houd wel rekening met de Buma en de BSA.
want ik heb geen zin als er opeens een inval bij jullie komt en jullie ftp server meeneemt waar mijn vakantiefototjes in lutjebroek opstaan zodat mijn familie en verwegistan ze ook kan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 17:10 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

Sorry maar het aanbieden van FTP mogelijkheden ontschiet mij hier TOTAAL! |:(
het feit dat er voor 90% aan warez opzit, betekend niet dat ftp opzich al illegaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Op maandag 22 oktober 2001 17:13 schreef Nielsz het volgende:

[..]

het feit dat er voor 90% aan warez opzit, betekend niet dat ftp opzich al illegaal is.
ik heb mijn post al aangepast :) ik realiseerde dat het nogal lomp uit de hoek kwam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 16:59 schreef im_me het volgende:

[..]

22,69*
29,50*
Joh misschien dat je er al 32 kleer overheen hebt gelezen, maar we gaan geen MXstream aanbieden. Dat is wel een verschilletje niet?
Dit zijn de Maandelijkse kosten voor het huren van de lijn lijkt me, Daar komt dan nog bij Dataverkeer, je Servers en je service (kortom de provider )dus zo'n basic abbo moet toch wel voor 90,- (40,84 euro) te doen zijn lijkt me zo, daarvoor heb je dan 40p.m
Bij MXstream wel jah.

Heb je geen MXstream, dan moet je de lijn leasen van KPN, administratiekosten betalen, DSLAM's aanleggen, lijnen huren van de centrales naar een bepaald punt en ga zo maar door, daar lijk je even voor het gemak geen rekening mee te houden.

Als je een lijntje wilt leasen van KPN kost dan €200,- administratiekosten, die moet je dus verrekenen op een of andere manier. Dan moet je nog een DSLAM hebben en een lijn van de centrale naar een verzamelpunt. Kost ook geld. Daarna kan je eens gaan denken over de radiusservers, mailservers, nieuwsservers, gateways, routers, bandbreedte, facturering, accountants, onderhoud en alle andere dingen.

Ik heb me er zelf flink in vergist, ik doe er niet voor niets al veel langer over dan ik zelf van plan was. Wat ik in deze thread zie is dat men er ofwel heel erg zwaar ofwel veel te licht over denkt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Ik zie er maar weinig mensen te zwaar over te denken hoor. Wel veel mensen die er te licht over denken. 100 Piek voor 2Mbit is gewoon niet serieus.

Internet provider spelen valt echt nog niet mee. Zeker niet als je de organisatie van de grond af aan moet opbouwen.

Het is dan ook niet meer dan verstandig om vooraf alles goed te overwegen. Kosten, contracten, servers enz. Als de eerste contracten gesloten zijn is er geen weg terug meer.

Voor administratie, beheer en support zul je ook gewoon mensen in vaste dienst moeten nemen enzo.

Succes met uitzoeken !
"Enuh: Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 17:49 schreef little_soundman het volgende:

Voor administratie, beheer en support zul je ook gewoon mensen in vaste dienst moeten nemen enzo.
Of uitbesteden, wat ook een hele goede mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mag ik even quoten
De prijzen zullen concurrerend zijn, en in sommige gevallen zelfs meer dan dat.
Dit is dus gewoon niet waar? Of moet ik het lezen als:
De prijzen zullen concurrerend zijn: maw, even veel als andere adsl aanbieders
en in sommige gevallen zelfs meer dan dat: maw, hogere prijzen dan andere adsl aanbieders

Ik zie dan ook geen reden om tweakdsl te nemen ipv bijvoorbeeld cistron (heb nu mxstream)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 18:20 schreef OiSyN het volgende:
mag ik even quoten
[..]

Dit is dus gewoon niet waar? Of moet ik het lezen als:
De prijzen zullen concurrerend zijn: maw, even veel als andere adsl aanbieders
en in sommige gevallen zelfs meer dan dat: maw, hogere prijzen dan andere adsl aanbieders

Ik zie dan ook geen reden om tweakdsl te nemen ipv bijvoorbeeld cistron (heb nu mxstream)
Dat de minst snelle verbinding niet echt concurrerend is wil niet zeggen dat de snellere verbindingen dit ook niet zijn wel?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

de op-een-na minst snelle verbinding is ook niet concurrerend als ik dit draadje lees...

En ik denk niet dat veel tweakers het geld hebben om NOG sneller te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 oktober 2001 18:58 schreef OiSyN het volgende:
En ik denk niet dat veel tweakers het geld hebben om NOG sneller te nemen
Nee of ze vinden het te duur want "@home is maar 100 piek"...
Naja als ze de 2mbit/512kbit voor 200 piek kunnen leveren (incl BTW :P) is het nog altijd een stuk goedkoper dan scarlet en consorten (bbned/babyxl).
(al zijn mijn ervaringen met scarlet/bbned niet echt denderent, zit nu al en paar weken op m'n adsl modem te wachten, continue beloftes maar nog niks waargemaakt....)

En extra services, hoge uptime, stabiele lijnen, goede fup, newsservers die de boel wat langer laten staan dan een halve dag, er zijn genoeg dingen te bedenken die als "extra" kunnen gelden.
Ik denk dat er genoeg mensen uiteindelijk wel intresse in hebben (alleen ff afwachten hoe het echt gaat lopen...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Bij cistron heb je een 10GB FUP voor het goedkoopste abbo, is dat veel? Als je bijv. 20 uur per week online gamed, een paar uur per dag surft en af en toe es wat download, zit je daar dan snel overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 22 oktober 2001 20:01 schreef willemj het volgende:
Bij cistron heb je een 10GB FUP voor het goedkoopste abbo, is dat veel? Als je bijv. 20 uur per week online gamed, een paar uur per dag surft en af en toe es wat download, zit je daar dan snel overheen?
nope, bij lange na niet.
Even een klein berekeningetje:

Stel je gamed idd 20 uur, en je surft 3 uur per dag, dat is dus totaal 41 uur per week (wat toevallig.. werk je? :))
En dat is ongeveer 41 * 4 = 164 uur per maand.

Je hebt een limiet van 10 GB, en je internet 164 uur. Dan moet je dus continu dataverkeer hebben van 10/164 = 62.4 mb per uur = 1.04 mb per minuut = 17.7 kb/s. Continu he!

Gamen is ongeveer 4 k/s, en browsen doe je niet continu, want je leest een pagina en daarna ga je pas een andere pagina downloaden. Aangezien je zelfs met een casema verbinding kunt browsen is dit ook niet echt veel :)

Dus je hebt nog zat ruimte over om te downloaden!

Bovendien is het fair use policy, dus ze gaan totaal niet moeilijk doen als je er overheen gaat, en ga je er een keer VER overheen dan doen ze ook niet gelijk moeilijk. Een meeltje of je voortaan even minder dataverkeer wilt genereren. Ga je er regelmatig ver overheen... tja, dan nemen ze wel maatregelen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Op maandag 22 oktober 2001 20:01 schreef willemj het volgende:
Nee, das zat. Behalve als je veel download (films, muziek vooral, en wel eens van streaming houdt! ;))

Trouwens: je moet weten: Cistron zit op een overboekingsratio van meer dan 1:40 (1 centrale modem voor 40 aansluitingen, oftewel: als er 39 buurmannetjes online zijn gaat je verbinding 512 (bij cheapo-abo) gedeeld door 40 = 12 (ofzow) kbit/s (haha... das dus 1,5kbyte/s)...

Dus eh..: Cistron is helemaal niet zo goed als het lijkt.

Bbeyond is wel goed hiervoor, en gaat ook via BBned.

Voor 99 euro heb je een _gegarandeerde_ snelheid van 1024/256!

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 22 oktober 2001 22:08 schreef p_m het volgende:

[..]

Nee, das zat. Behalve als je veel download (films, muziek vooral, en wel eens van streaming houdt! ;))

Trouwens: je moet weten: Cistron zit op een overboekingsratio van meer dan 1:40 (1 centrale modem voor 40 aansluitingen, oftewel: als er 39 buurmannetjes online zijn gaat je verbinding 512 (bij cheapo-abo) gedeeld door 40 = 12 (ofzow) kbit/s (haha... das dus 1,5kbyte/s)...

Dus eh..: Cistron is helemaal niet zo goed als het lijkt.
Da's raar, wij mogen zelf een beetje kiezen. 1:20 of 1:10 of zelfs 1:8 ofzo, daar zal dus wel verschil in zitten dan. >:)
Bbeyond is wel goed hiervoor, en gaat ook via BBned.

Voor 99 euro heb je een _gegarandeerde_ snelheid van 1024/256!
No offence hoor, maareuh, dat is als volgt:
1. 1024/512 kbit
2. €105,-
3. 1:20 overboekt

Dus euhm dat klopt ook niet helemaal hoor ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:55 schreef rdgf het volgende:
En bedankt :(
Wat ik daarmee bedoelde is dat er teveel wordt gepost door mensen die er absoluut geen verstand van hebben en geen echte toegevoegde waarde hebben. Daarmee doel ik overigens niet op jou.
Dataverkeer bestaat niet alleen uit dataverkeer met peering-partners.
Maar wel voor een zeer groot gedeelte.
Het opzetten is het probleem ook niet, het in de lucht houden wel.
Eenmaal goed opgezet moet dat wel meevallen. Bovendien, bij 500 gebruikers is zoiets best te betalen.
Nuttige input is altijd welkom lijkt me. Ik denk dat wij dezelfde zorg delen: is t.net organisatorisch en qua capaciteiten in staat om dit soort dingen te trekken? Ik ga hier niet arrogant lopen doen, maar voor dit soort dingen ben ik nu aan het studeren, en zo simpel is het allemaal niet.
Precies waar ik op doelde. Ik ben nogal sceptisch betreft dat. T.net heeft moeite met z'n eigen services in de lucht te houden, ik ben benieuwd hoe dat dan met de services van klanten moet. Dit betekent overigens niet dat ik het werk van de mensen niet waardeer, in tegendeel, maar wel een pijnlijke constatering.
Op maandag 22 oktober 2001 17:07 schreef Floris Diemel het volgende:
Jah dankje! Doe het lekker zelf dan joh.
Meneer voelt zich op z'n pik getrapt door wat kritiek?
Dataverkeer kost wel geld, simpel as that, peeren is nog altijd iets anders dan bandbreedte inkopen, misschien dat je daar nog eens over na wilt denken.
Kost wel iets aan geld natuurlijk, maar het is lang niet zoveel als iedereen pretendeert. Vandaar dat er ook stond "bijna niets". Dat TrueServer aan jullie hoge bedragen per GB doorberekenen is vanuit de kant van TS wel te begrijpen natuurlijk, maar de feitelijke kosten liggen op minimaal niveau.
Ja dus? Een mailserver waar je misschien 1000 man op kwijt kan kost alsnog dik 6000 piek, daarna al het configwerk en het in de lucht houden van het apparaat of wil je zeggen dat dat gratis is.
Waar heb je mij dat zien zeggen? Het enige wat ik zeg is dat die kosten bij een grotere hoeveelheid gebruikers goed te doen zijn.
Nee, een accountant, zo'n vent die een diploma heeft om de boekhouding te doen, zo eentje bedoel ik. Die mensen kosten ook al geld, goh wat raar. :?
Die heb je ook nodig, natuurlijk. Maar wie is de accountmanager? Dezelfde man (m/v)?
Euhm als je een andere aanpak zou hebben, zou het misschien wel interessant zijn, maar een dermate negatieve insteek geeft je nou niet direct het voordeel wel?
Ik ben niet negatief, ik ben kritisch. En realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 22:08 schreef p_m het volgende:Trouwens: je moet weten: Cistron zit op een overboekingsratio van meer dan 1:40 (1 centrale modem voor 40 aansluitingen, oftewel: als er 39 buurmannetjes online zijn gaat je verbinding 512 (bij cheapo-abo) gedeeld door 40 = 12 (ofzow) kbit/s (haha... das dus 1,5kbyte/s)...
Was het niet zo dat je bij ADSL je eigen bandbreedte had en het dus niet hoefde te sharen zoals bij b.v. @Home :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 22 oktober 2001 23:11 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoelde is dat er teveel wordt gepost door mensen die er absoluut geen verstand van hebben en geen echte toegevoegde waarde hebben. Daarmee doel ik overigens niet op jou.
[..]
Ah, okay, het kwam een beetje bot over, no offence taken :)
Maar wel voor een zeer groot gedeelte.
[..]
Dat weet ik niet. Hoe weet jij zo zeker dat het niet zo is? Dataverkeer binnen het t.net netwerk en met peeringpartners lijkt me qua kosten niet zo'n probleem, daarbuiten wel. Hoe die verhouding bij andere ISP's ligt? Geen idee.
Eenmaal goed opgezet moet dat wel meevallen. Bovendien, bij 500 gebruikers is zoiets best te betalen.
[..]
Onderschat het niet. En ik vraag me af of je met 500 gebruikers de vaste kosten nog wel kan dekken.
Precies waar ik op doelde. Ik ben nogal sceptisch betreft dat. T.net heeft moeite met z'n eigen services in de lucht te houden, ik ben benieuwd hoe dat dan met de services van klanten moet. Dit betekent overigens niet dat ik het werk van de mensen niet waardeer, in tegendeel, maar wel een pijnlijke constatering.
[..]
Het lijkt me dat Trueserver wel wat know-how meebrengt bij dit soort dingen, dat scheelt een hoop.
Kost wel iets aan geld natuurlijk, maar het is lang niet zoveel als iedereen pretendeert. Vandaar dat er ook stond "bijna niets". Dat TrueServer aan jullie hoge bedragen per GB doorberekenen is vanuit de kant van TS wel te begrijpen natuurlijk, maar de feitelijke kosten liggen op minimaal niveau.
[..]
Trueserver moet ook ergens aan verdienen :)
Waar heb je mij dat zien zeggen? Het enige wat ik zeg is dat die kosten bij een grotere hoeveelheid gebruikers goed te doen zijn.
[..]
Die heb je ook nodig, natuurlijk. Maar wie is de accountmanager? Dezelfde man (m/v)?
[..]
Dat zijn 2 verschillende dingen. Een accountmanager heb je echt niet nodig. Da's weer zo'n overgewaardeerde term voor iemand die contact met de klanten onderhoudt.
Ik ben niet negatief, ik ben kritisch. En realistisch.
En daar is niets mis mee, dat kan het resultaat alleen maar ten goede komen. Dat ben ik ook. Laten we alleen wel om de toon blijven denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
ik haak nu af bij TweakDSL
ik geef eerlijk toe dat ik me teveel heb laten meeslepen door de geruchten en nu dat het nieuws allemaal wat verder in begint te zinken bij iedereen en vooral bij floris. denk ik dat het geen goed idee is.
ik zal jullie zeker steunen als het er is en als het inderdaad goed gaat worden wil ik graag overstappen. maar ik ben nu zeker geen heavy user. want het enigste wat ik doe is chatten,gamen en AF en toe een keertje downloaden..

Maar goed we zien ALLEMAAL wel in dat het nogal erg tegenvalt en tja.. deze post is (nu ik nog ff wat verder kijk dan me neus lang is) behoorlijk zinloos.

ik wil alleen aangeven dat er misschien meer mensen zijn zoals ik. Tof Idee, alleen onhaalbaar(zoals ik erover denk)

HEEEL VEEL succes floris en ik zal jullie zeker in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
zozo, al afhaken voordat de specs er zijn? Dat is lekker jah. Je weet niet eens wat er precies komt, zou je daar niet eerst eens op gaan wachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
ik weet inderdaad niets nee,
ik weet alleen dat het te duur gaat kosten voor wat ik nodig heb.
that's all
ik heb geen ftp nodig, en download ook geen tig GIG aan films ofzo
dat staat duidelijk in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:00 schreef Hennie-M het volgende:
that's all
En dan als signature: TweakDSL is mijn TOEKOMST ? >:)

TweakDSL richt zich in de 1e plaats op tweakers (grotendeels fanatieke internetters toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op maandag 22 oktober 2001 23:16 schreef robinvreuls het volgende:

[..]

Was het niet zo dat je bij ADSL je eigen bandbreedte had en het dus niet hoefde te sharen zoals bij b.v. @Home :?
Ja, dat dacht ik ook... Dat is toch juist een van de voordelen van ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:32 schreef willemj het volgende:

[..]

En dan als signature: TweakDSL is mijn TOEKOMST ? >:)

TweakDSL richt zich in de 1e plaats op tweakers (grotendeels fanatieke internetters toch?)
Ik durfde het al bijna niet te zeggen ;)

Mijn reden voor tDSL ==
* 56.6 nu
* wat te maken heeft met geld: met tDSL is er geen mogelijkheid dat het duurder voor me wordt dan het nu al is :Y)
* httpserver (kan ik tenminste een beetje goed testen en vrienden laten zien)
* Snelheid. Alles is beter als met 3.4 kb lopen te downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:00 schreef Hennie-M het volgende:
that's all
Te duur kosten :?

ADSL is in verhouding tot internet over de kabel in beginsel duur. KPN krijgt blijkbaar (nog) de ruimte van de Opta om flinke tarieven te blijven hanteren. Maar via ADSL is een hogere upload mogelijk in vergelijking tot wat er nu geboden wordt via kabel.

Of TweakDSL duur zal worden (prijzen zijn nog niet bekend!) hangt af van de wensen die je als gebruiker hebt. Wat ben je bereid voor upload capaciteit te betalen? Ik heb de indruk dat TweakDSL alleen daadwerkelijk van de grond gaat komen als "ze" het voor elkaar krijgen om met (voor ADSL) concurerende prijzen te komen. Krijgen ze dat niet voor elkaar dan is het einde verhaal, lukt het ze wel dan kun je voor een concurerende prijs een meer dan concurerende dienstenpakket gaan krijgen.

Wat iig vaststaat is dat, naast de vaste lasten van de lijn, juist de upload naar het internet toe een grote kostenpost is (!= TweakDSL-user 2 TweakDSL-user). En juist daar liggen de risico's van het geheel aangezien dat een kostenpost is die afhangt van het gebruik. Kunnen deze risico's voldoende worden beheerst, ergo teruggedrongen worden tot acceptabel ondernemersrisico, dan is het belangrijkste knelpunt verholpen.

Een laatste aspect wat speelt is de factor tijd.
- Neem je voldoende tijd om alles goed voor te bereiden, dan kun je leveranciers beter tegen elkaar uitspelen en bijvoorbeeld sponsors regelen voor een aantal zaken. Daar staat dan tegenover dat potentiële gebruikers ongeduldig worden. "Het was vorige week al aangekodigd dat jullie er mee bezig waren en het is er nog steeds niet"
- Ga je daar tegenover ervoor kiezen om heel snel het product op de markt te zetten, dan zullen een aantal kosten hoger uit gaan vallen. Daarmee zal de ROI hoger uit gaan vallen of moeten er hogere tarieven berekend gaan worden. Bovendien loopt de continuïteit van meet af gevaar als je niet alle risico's voldoende ingeperkt hebt.

Tot slot:
Er is een vooraankondiging geweest en er (b)lijkt best veel belangstelling te zijn. Laat de crew nu de tijd nemen om een goed, beheersbaar product uit te werken wat vervolgens het op een verantwoorde manier gelanceerd kan worden.

mijn 2 cnt :)

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om meteen weer negatief te doen, maar het is wel opmerkelijk dat jullie plan in feite inhoud een ADSL service te beginnen voor de gebruikers die alle andere providers liever kwijt zijn. Ik denk dat het gross van de gebruikers die je kunt verwachten heavy users zijn en als je alleen maar heavy users hebt hoe wil je dat in godsnaam gaan betalen? 250 piek per maand vragen los van de lijn?

Verder heb ik zo ook erg m'n vraagtekens bij de rest van het verhaal, afgaande op hoe vaak er database problemen en dat soort fratsen bij tweakers zijn, hoe wil je gegarandeerde mail, web, usenet, irc, etc services gaan draaien? Of is dit iets wat users zelf maar moeten gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ook hier wil ik er op wijzen dat er mensen zijn die, net als ik, vast zitten aan een contract. Dat daar in de planning wel rekening mee moet wordt gehouden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 11-09 15:52
Weet iemand nu al wanneer er wel precieze omschrijvingen komen, met precieze kosten? Er is ons een fikse wortel voor de neus gehouden, maar we willen toch wel weten hoe het nou precies zit eigenlijk. Anders had dit nieuws volgens mij nog even beter achter de bekende gesloten deuren kunnen worden gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:38 schreef valkenier het volgende:
Weet iemand nu al wanneer er wel precieze omschrijvingen komen, met precieze kosten? Er is ons een fikse wortel voor de neus gehouden, maar we willen toch wel weten hoe het nou precies zit eigenlijk. Anders had dit nieuws volgens mij nog even beter achter de bekende gesloten deuren kunnen worden gehouden....
Als je een beetje meegelezen hebt, heb je dus gelezen dat daar nog nix over bekend is. Bedenk jij anders vanavond ff een volledig stappenplan voor het opzetten van een ISP en dan horen we morgen de prijzen van je en alle overige info, ok?

m.a.w: beetje geduld lijkt me niet meer dan logisch!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:31 schreef mindset het volgende:
Niet om meteen weer negatief te doen, maar het is wel opmerkelijk dat jullie plan in feite inhoud een ADSL service te beginnen voor de gebruikers die alle andere providers liever kwijt zijn. Ik denk dat het gross van de gebruikers die je kunt verwachten heavy users zijn en als je alleen maar heavy users hebt hoe wil je dat in godsnaam gaan betalen? 250 piek per maand vragen los van de lijn?

Verder heb ik zo ook erg m'n vraagtekens bij de rest van het verhaal, afgaande op hoe vaak er database problemen en dat soort fratsen bij tweakers zijn, hoe wil je gegarandeerde mail, web, usenet, irc, etc services gaan draaien? Of is dit iets wat users zelf maar moeten gaan oplossen?
Met punt 1 ben ik het eens. Tweakers is inderdaad een lastige (lees: dure/veeleisende) doelgroep. Maar er zijn ook veel Tweakers die zich meer bezighouden met computers en dus af en toe een driver downloaden etc. Het zal denk ik procentueel maar een paar % hoger zijn als gemiddeld (maar ik ben dus ook maar een leek!).

Punt 2 lijkt me een beetje onlogisch.
De service (goede verbindingen, helpdesk, technische dienst, etc.) en de servers (http/FTP/mail/etc.) zullen natuurlijk los staan van T.net. Of zie je Kees al in de weer met een paar extra netwerkkabeltjes en Femme met een sneller scrippie? :P Dit komt echter wel aan op een goede organisatie, de diensten moeten wel goed op elkaar aansluiten...

Ik heb er nog stees wel vertrouwen in, maar ik denk ook dat voor mij @Home een betere optie wordt... Aangezien de downloadsnelheden hier in Emmen op ca. 400-500kbps (55KB/ps) liggen. Maar als de kosten voor een simpel adsl lijntje niet veel hoger liggen en de snelheid hoger ligt als 60KB denk ik er zeker over. Dan bedoel ik wel de _feitelijke_ snelheid, niet de theoretische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik las ergens in deze topic een reply met dit als volgt:
Hoeveel abbonees we kunnen aansluiten kijkend naar de beschikbaarheid? In Q1 2002 moeten 300 wijkcentrales klaar zijn voor gebruik, wat 70% van de NL bevolking voorsteld, lijkt mij een prima dekking.
Ik heb hier een Excel-sheet met alle telefooncentrales van Nederland, dat zijn er 1351 op dit moment. Per woonplaats kunnen er meerdere telefooncentrales staan, afhankelijk van de grootte van de woonplaats.

Alleen nu rijst bij mij de vraag: als 70% van Nederland overeenkomt met 300 wijkcentrales die gereed zijn in Q1-2002, dan zijn er nog altijd 1000 wijkcentrales in Nederland die niet gereed zijn in Q1-2002, dat is volgens mij toch echt een *heel groot* gedeelte van Nederland wat dan nog geen DSL kan nemen. Oftewel, volgens mij zijn die 300 centrales al1 maar de grote steden, verder denk ik dat voorlopig DSL niet veel verder dan de grote steden komt.

Fokking 1000 centrales nog te gaan als dat gequote bericht van mij waar is, dat geeft mij heel weinig hoop in de toekomst wat betreft de ontwikkeling van DSL... :'(

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 02:31 schreef Nestor_ het volgende:

Alleen nu rijst bij mij de vraag: als 70% van Nederland overeenkomt met 300 wijkcentrales die gereed zijn in Q1-2002, dan zijn er nog altijd 1000 wijkcentrales in Nederland die niet gereed zijn in Q1-2002, dat is volgens mij toch echt een *heel groot* gedeelte van Nederland wat dan nog geen DSL kan nemen. Oftewel, volgens mij zijn die 300 centrales al1 maar de grote steden, verder denk ik dat voorlopig DSL niet veel verder dan de grote steden komt.
Klopt. Buiten de (grote) steden is het gewoon niet rendable om een centrale geschikt te maken voor de (a)dsl. Voordat je (a)dsl kan aanbieden moet je een paar ton per centrale investeren. Dat verdien je alleen maar terug als je genoeg mensen kan aansluiten.

Adsl zal nooit een 100% dekking krijgen. Op het platteland zal men het moeten doen met flat-rate isdn of kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Collin,

Ik ga niks bedenken, maar ik heb het hele idee ook niet naar buiten gebracht. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om zoiets pas te melden, als je er zelf goed overnagedacht hebt, en weet wat haalbaar is, maar hier op de tweakers wordt eerst gedaan of geroepen en dan pas nagedacht. Vervolgens vinden we dat mensen die deze volgorde niet heel slim vinden, dan zelf maar met een beter plan moeten komen... tja....

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Dit lijkt me wel kick zolang het maar sneller word dan me mxstream hccnet zooi dan doe ik mee :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem zo even iets aan: de Tweakers zijn weer een poos vantevoren ingelicht en om hun mening gevraagd (goed zo :) ).

Vervolgens neemt Floris (en vast nog meer mensen :? ) dit mee in het vervolg van het hele verhaal. Het blijft dus even stil, totdat de nieuwe aandachtspunten ook allemaal zijn verwerkt.* Daarna zullen er weer wat meer gegevens naar buiten komen, met evt. een poll en dáárna kan het hele plan (misschien) in werking worden gezet :?

Heb ik zo een heel klein hintje goed, of zit ik er echt compleet naast?

/me maakt het niet zoveel uit hoe lang het duurt, ik heb pas over 6mnd kabel/adsl :)

* Ik zeg dus niet dat er niet goed over nagedacht is, maar er zullen altijd nieuwe hindernissen opdoemen in zo'n 15 pagina's (voor mij i.i.g) lange "brainstorm-sessie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Helaas moet ik afhaken :(
Heb ik me zo op verheugen :|

Maarja, over 3 maanden komt het pas, en ja, we gaan waarschijnlijk samenwonen, en hier in de grote stad Veenendaal heb je geen kans, dus moeten we naar dat dorp van haar, waar dus geen DSL/kabel ligt :(

Hoe zit het btw met verhuizen, met de kosten dan? Dan kan je je modem enzo meenemen, en moet je de aanmeldingskosten voor kpn weer betalen? Of hoeft dat niet als je je nummer meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
al iets meer bekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De directie is op dit moment alle mogelijkheden grondig aan het bestuderen. Dit soort dingen kun je niet in razend tempo op poten zetten als je het goed wil doen. Het is dus wachten op een beslissing van wàt we willen doen, en dan pas kunnen de vragen komen van wanneer en hoe precies.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Er is een zeer vriendelijke meneer die me helpt bij het bekijken van de financien, die hier ook _ietwat_ meer verstand van heeft etc. etc. Zoals Wouter al aangeeft: het is niet eenvoudig en ik moet eerlijk zeggen dat ik me, ondanks grote inspanningen en grote slagen om de arm nogal in vergist heb.

We zijn nog druk aan het rekenen en doen, dus jullie moeten helaas nog wachten, het spijt mij zeer.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
misschien kun je wel een termijn noemen waarop je meer info verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
dus niet
dat zegt ie net.

maar goed ze zijn der mee bezig der komt vanzelf wel wat :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht gespannen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert
  • Laatst online: 27-07 01:00
En chello wordt steeds trager en trager.....

Dan toch maar DDS-ADSL? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het rekenwerk is zo goed als klaar, het is nu echter wachten op een andere partij die de nieuwsserver, mail- en radiusserver zal leveren evenals de gateway. Afhankelijk van die prijs moeten we misschien een aantal dingen aanpassen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Oh, dat is wel beterz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Mischien een ideetje, maar is het niet mogelijk om een mailing-list te maken waar mensen zich kunnen inschrijven voor TweakDSL nieuws en Info ...

Adverteer dit dan ook nog eens op de T-Net frontpage en je hebt weer een heleboel mensen die zich mischien opgeven, koppel dit aan een optie-poll, waar mensen aan kunnen geven wat ze momenteel hebben (telefoon/kabel/adsl) {eventueel zelfs bij welke provider en hoe snel het abbo is} en wanneer ze over zouden kunnen stappen (huidig contractduur enzow), je hebt dan gelijk een mooie indicatie hoeveel mensen je heel erg blij zou maken met een beter verbinding courtesy of tweakers for tweakers by tweakers.
Kun je zelfs gebruiken om iedereen ineens van correcte info te voorzien of de huidige stand van zaken omtrent het project.

Lang verhaal, maar mischien best een vatbaar idee.
* Jive keeps his fingers crossed in the mean time.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 19:45 schreef JiveDAF het volgende:
Mischien een ideetje, maar is het niet mogelijk om een mailing-list te maken waar mensen zich kunnen inschrijven voor TweakDSL nieuws en Info ...

Adverteer dit dan ook nog eens op de T-Net frontpage en je hebt weer een heleboel mensen die zich mischien opgeven, koppel dit aan een optie-poll, waar mensen aan kunnen geven wat ze momenteel hebben (telefoon/kabel/adsl) {eventueel zelfs bij welke provider en hoe snel het abbo is} en wanneer ze over zouden kunnen stappen (huidig contractduur enzow), je hebt dan gelijk een mooie indicatie hoeveel mensen je heel erg blij zou maken met een beter verbinding courtesy of tweakers for tweakers by tweakers.
Kun je zelfs gebruiken om iedereen ineens van correcte info te voorzien of de huidige stand van zaken omtrent het project.

Lang verhaal, maar mischien best een vatbaar idee.
* veldmuis keeps his fingers crossed in the mean time.
even wat zeggen; het moet allemaal goedkoop zijn, maar wel een nieuwsbrief, en een helehoop geblaat moet ook kunnen
gaat niet echt samen lijkt mij he :?

* veldmuis heeft aan 20 down en 2 up zat lijkt me zo, ik draai geen servers, ben het niet van plan, en download ook eigelijk niet zoveel, en 20 gig is nog vet ruim, van me upload heb ik eigelijk geen idee, maar dat is echt geen 100meg/dag hoor
teminste, zo is het NU met 512 kbit

maarja, dat zal vast niet voor iedereen gelden
* veldmuis hoopt iig dat het niet te duur wordt, news en mail zou voor mij persoonlijk niet eens hoeven, radius mag wel :+

maar al met al gaat het mij erom dat ik 24/7 online kan zijn, en een beetje snel kan downen
en dat mag wat mij betreft 8 mbit zijn, heb ik echt nix op tegen ;), maar ik verdien k*t weinig dus ik kan echt geen 300 piek/maand missen zeg maar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:49
Ik wacht geduldig af

btw accountmanager=!accountant

accountmanger zorgt voor je klanten, houdt ze vast enzovoorts, tevens soms gecombineerde functie als salesmanager, dus nieuwe klanten aantrekken.

accountant: controlleert de finan administratie, geeft adviezen over bedrijfsvoering en dergelijk, en je gaat hem geen boekingen enzo laten doen voor 125 euro per uur...

Plus denk eens aan kosten van administratie, maandelijks moet er geincasseerd of gefactureerd worden. Zie maar eens dat iedereen op tijd betaald, genoeg betaald en dergelijk.
Denk voor 6000 klanten zeker 5 man finan administratie als het niet meer is.

Ik heb liever dat tweakers.net beetje er goed over nadenkt waar ze zich in gaan storten, want als het fout gaat hebben ze probleem. Tis best wel grote verantwoordelijkheid. beter dat ze er de tijd voor nemen zodat we straks een stabiel product kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 19:41
Op donderdag 25 oktober 2001 18:40 schreef valkenier het volgende:
.. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om zoiets pas te melden, als je er zelf goed overnagedacht hebt, en weet wat haalbaar is, maar hier op de tweakers wordt eerst gedaan of geroepen en dan pas nagedacht. ..
voor zover ik kan herinneren is dit niet door de crew naar buiten gebracht, maar is het 'gevonden' door een 'slimme' user tussen de reviews.
Nadat er een redelijke discussie hier in LA had plaats gevonden, heeft de crew uiteindelijk besloten om wat info los te laten waarna iedereen dacht dat ze morgen tdsl in hun achtertuin konden hebben.
Jammer genoeg heeft dit tot wat teleurstelling bij wat users geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mja, zou ik toch haast vergeten zelf te zeggen wat ik heb.

Wanadoo Cable Premium ... 100 piek per maand, 512-down & 128-up ..
Mijn contract loopt in januari af, dus vanaf dan zou ik het kunnen nemen ...

* Jive zit te denken over een cistron/bbeyond 2048/512 lijntje waar ik dan ook de bijbehoorende 300 piek voor over heb, maar als het via Tweakers kan is dat natuurlijk veel interessanter/beter voor T-net.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive is niet blij .... :'(

Heb net met Cistron gebeld, en op alle abbo's inclusief de duurste, is de data-limiet hard vastgezet ...
Upload + Download = maximaal 35GB (bij duurste pakket)

Ga je hier overheen zul je fors bij moeten betalen ... een indicatie van die prijs kon de info-persoon die ik aan de telefoon had niet geven, maar als het een duppie per MB zou zijn zou me dat niet verbazen, dus dat kan dan echt nog fors uitlopen op je rekening als je over de data-limiet heengaat.

* Jive hoopt vurig dat er voor TweakDSL wel echte grootgebruikers regelingen te treffen zullen zijn, eventueel zelfs met kwantum-kortingen op extra GB's inkoop.

* Jive heeft nu al met een 50KB/s downstream een average van 500MB per dag (is toch zo'n 15GB per maand), hoe moet dat in godsnaam als de data 4x sneller binnen kan stromen.....
* Jive is niet bang voor de grote boze wolf, maar wel voor rekeningen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op maandag 05 november 2001 21:49 schreef Freezerator het volgende:
...

Plus denk eens aan kosten van administratie, maandelijks moet er geincasseerd of gefactureerd worden. Zie maar eens dat iedereen op tijd betaald, genoeg betaald en dergelijk.
Denk voor 6000 klanten zeker 5 man finan administratie als het niet meer is.
Vrijwel de hele fakturatie is te automatiseren.
Aanmaken van de fakturatie van abonnementen inclusief een eventuele afrekening van meergebruik, het mailen van die fakturen, het klaarzetten van de incasso-batches, inlezen van de terugmelding van de incasso-batches, aanmaken fakturen ivm storno's.

Het enige wat echt arbeidsintensief is de verwerking van storno's en alles wat daaruit voortvloeit. Dat is echter prima terug te rekenen naar een gemiddelde kostprijs. In het ligt van "de gebruiker betaald" zou je dan in mijn ogen in de fakturatie die als gevolg van storno's optreed een verhoging van het faktuurbedrag op moeten nemen, zodat de meerprijs van deze incasso door die bewuste gebruiker zelf betaald wordt. Deze afwikkeling van in eerste instantie gestorneerde rekeningen kun je volgens mij voor < NLG 10,- uitbesteden aan een accountantsbureau met als grote voordeel dat je dan daar je eigen organisatie niet voor hoeft in te richten.
Op dinsdag 06 november 2001 16:42 schreef JiveDAF het volgende:
* FlipFlap is niet blij .... :'(
Dat is niet goed. Geniet van het leven!
En hij vervolgde met:
Heb net met Cistron gebeld, en op alle abbo's inclusief de duurste, is de data-limiet hard vastgezet ...
Upload + Download = maximaal 35GB (bij duurste pakket)

Ga je hier overheen zul je fors bij moeten betalen ... een indicatie van die prijs kon de info-persoon die ik aan de telefoon had niet geven, maar als het een duppie per MB zou zijn zou me dat niet verbazen, dus dat kan dan echt nog fors uitlopen op je rekening als je over de data-limiet heengaat.
[..]
Floris heeft daarover reeds aangegeven dat de FUP soepel zal zijn. En over bijbetalen... dat zal echt niet over MB's gaan, dan heb je het over GBytes (uit betrouwbare bron vernomen :) ). Maar voor prijzen zul je toch echt nog geduld moeten hebben. Die kunnen pas berekend worden als er meer inzicht is in de kostprijs van de hardware. Zie post Floris:
Op zondag 04 november 2001 22:38 schreef Floris Diemel het volgende:
Het rekenwerk is zo goed als klaar, het is nu echter wachten op een andere partij die de nieuwsserver, mail- en radiusserver zal leveren evenals de gateway. Afhankelijk van die prijs moeten we misschien een aantal dingen aanpassen.

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

hmz 40 GB liemiet per maand is wel ok hoop ik dat ik er nie over heen ga :7

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 06 november 2001 18:08 schreef FlipFlap het volgende:
Floris heeft daarover reeds aangegeven dat de FUP soepel zal zijn. En over bijbetalen... dat zal echt niet over MB's gaan, dan heb je het over GBytes (uit betrouwbare bron vernomen :) ). Maar voor prijzen zul je toch echt nog geduld moeten hebben. Die kunnen pas berekend worden als er meer inzicht is in de kostprijs van de hardware. Zie post Floris:
Of geef helemaal geen download-limiet, maar maak het abbo goedkoper en bereken vervolges een idividuele prijs per GB, maar dan moet je weer een hele accounting opzetten die dat bij gaat houden ... en dan heb je ook nog eens last van extra troep zoals port-scannende script-kiddies die je machine afgaat (kost ook bandbreedte).
Zou je mischien zelfs een tweaker een proggie kunnen laten maken welke aangeeft hoeveel GB je al gestampt hebt, zodat je weet wat je deze maand moet betalen ...

De gegevens hiervoor worden toch al bijgehouden, anders kan de provider zelf namelijk ook niet zien of je over de data-limiet heen bent gegaan.

Tis natuurlijk maar een ideetje wat het waarschijnlijk toch niet zal halen als extra optie ... maar de telecom-business is het iig wel gelukt om zo te gaan werken met al die mobieltjes ...

Vind het trouwens nog steeds erg grappig als je die gebruikers aantallen opteld die de providers in reclames noemen ... zou toch echt zo ongeveer iedereen in nederland minstens 2 mobieltjes moeten hebben, en je hond/kat/goudvis ook.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 06 november 2001 19:05 schreef JiveDAF het volgende:
[KNIP]
Vind het trouwens nog steeds erg grappig als je die gebruikers aantallen opteld die de providers in reclames noemen ... zou toch echt zo ongeveer iedereen in nederland minstens 2 mobieltjes moeten hebben, en je hond/kat/goudvis ook.
Ik heb er dan ook 4 :P

1 van mijzelf, 1 van Femme, 1 die ik net heb verkocht en eentje die ik nog ga verkopen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 23:45
Op dinsdag 06 november 2001 20:55 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

1 van mijzelf, 1 van Femme, 1 die ik net heb verkocht en eentje die ik nog ga verkopen.
Ow? :P ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 06 november 2001 20:55 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik een buitenbeentje was .. >:)

1 vd Baas .
1 vd Baas (oud toestel zonder abbo op de plank als reserve)
1 van mezelluf.
1 van mezelluf ( ook een oude zonder abbo op de plank als reserve)

Ik hoef er gelukkig maar 2 mee te slepen, maar is toch klotuh .. baas gaf me een oud 900-netwerk telefoon met abbo, en die wilde dus niet in mijn 1800-netwerk gesimlockte telefoons werken ..
Ben gelukkig niet de enige die dat soort dingen heeft dus. :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
en nu weer ff ontopic...

want we zijn nog steeds bloedjenieuwsgierig 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 07 november 2001 00:23 schreef JiveDAF het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik een buitenbeentje was .. >:)

1 vd Baas .
1 vd Baas (oud toestel zonder abbo op de plank als reserve)
1 van mezelluf.
1 van mezelluf ( ook een oude zonder abbo op de plank als reserve)
Jawel :P

Ik _had_ een Nokia 8210, die heb ik verkocht (mijn oude toestel).
Ik _had_ een Nokia 6210, die heb ik verkocht (nieuw toestel).
Ik heb een Ericsson T39m, van mijzelf.
Ik heb (tijdelijk) een Ericsson T39m, die is voor Femme.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 09:12 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Jawel :P

Ik _had_ een Nokia 8210, die heb ik verkocht (mijn oude toestel).
Ik _had_ een Nokia 6210, die heb ik verkocht (nieuw toestel).
Ik heb een Ericsson T39m, van mijzelf.
Ik heb (tijdelijk) een Ericsson T39m, die is voor Femme.
Als we zo gaan beginnen:
Ik _had_ een swing200
Ik _heb_ een Panasonic GD90 van mezelf
Ik _heb_ een Ericsson A2618s van mewerk
Ik _heb_ een wireless phone die ik bij me moet hebben als ik op mijn werk rondloop. Dus ik loop altijd met 3 telefoons rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Hmmm is dit LA of HK "Post hier je mobiele telefoons" :?

PS ik heb alleen maar een Siemens C35 en die is nog van mezelf ook :P :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Op woensdag 07 november 2001 10:45 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Hmmm is dit LA of HK "Post hier je mobiele telefoons" :?
LOL :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.