Op zondag 21 oktober 2001 19:16 schreef Dethroned het volgende:
Ik denk dat het ook goed is om aan de secundaire voorwaarden grote vrijheid toe te staan.
Bijvoorbeeld met FTP servers en het opzetten daarvan lijkt mij een heel goed plan.
Het opzetten van FTP en webservers is niet zo'n probleem, het dataverkeer echterwel omdat dit toch wel vrij prijzig is...
Persoonlijk denk ik aan een volgende opzet
standaard pakket van 512/128 voor 75,- incl BTW per maand met een limiet van 15 GB voor Xtra diensten zoals de mogelijkheid om een FTP server op te zetten een extra tientje en voor elke GB meer dan de datalimiet 2,5 tot 6 gulden meer, daarmee zorg je ervoor dat diegene die een basis willen en niks funky dat die er niet meer voor betalen
75,- in de maand voor 512/128kbit.

15GB dataverkeer en dan nog mail, nieuws, radius, gateway etc. etc.
Dat gaat niet lukken, simpelweg omdat de kosten van de lijn al vrij hoog zijn, waar nog alle andere kosten bijkomen. Om het heel simpel te zeggen: van die 75 guldens heb je nog geen handjevol over na het betalen van de kosten voor de lijn.

Dan een pakket van 1024/256 voor 135 gulden met 30 GB download limiet, incl FTP mogelijkheden.
Ook dit gaat niet lukken, de kosten voor ons liggen relatief te hoog. Dataverkeer is eenvoudigweg heel duur en factureren is ook errug prijzig.
Voor eventuele extra diensten zoals toegang tot een nieuws group alleen voor de aangesloten mensen bij Tweakers.net maar wel gratis. Diensten zoakls extra ip adressen en het flexibel kunnen doorstromen naar een duurder pakket moet zonder meer mogelijk moeten worden.
Extra IP's zijn mogelijk, maar tegen betaling, overzetten van je 512/128 account naar bijvoorbeeld 1024/512 is mogelijk, tegen een geringe vergoeding. (Dit gebeurd over het algemeen binnen 1 werkdag.)
Gratis of tegen lokaal tarief te bellen professionele helpdesk is uiteraard vanzelfsprekend...
Heb je enig idee wat dat kost?
Misschien is (of jullie doen dit al) is het op "grote" schaal kunnen leveren van ADSL modems of een regeling treffen van goedkopere routers een goed idee.
Hier hebben we naar gekeken, echter een modem/router in een batch van zeg 500 stuks kopen is nog steeds 3x zo duur als de modem die je bij BBned kunt kopen.
Ik denk dat het enige wat mensen zou behouden is echt de prijs dus daar moet de voorrang naar gaan.
Ik denk dat de prijs zeker belangrijk is, maar het moet niet ten koste gaan van ons.