Op zaterdag 20 oktober 2001 16:55 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een account in dit geval?
Ik doel daarmee op 1 klant, 1 afnemer, 1 lijn.
Stel we verkopen 500 accounts, dan betekend dat dat we 500 lijnen verkopen en dus 500 klanten hebben.
Dat bedoel ik met een account. (Ik hoop dat het duidelijk is.)
<hr>
Wat kan ik wel vertellen?
Welnu, ik kan wel _iets_ zeggen natuurlijk.
Op het moment zijn we, zoals nu wel bekend is, aan het kijken naar een vorm van samenwerking met BBned.
BBned levert de volgende opties qua snelheden:
1. 512kbit down, 128kbit up
2. 1024kbit down, 512kbit up
3. 2048kbit down, 512kbit up
Later kan hier nog eentje bijkomen:
4. 8192kbit down, 512kbit up.
Wij willen eigenlijk als het kan gelijk ook die 4e verkopen, of een regeling treffen dat mensen zonder al te veel kosten hun account naar deze snellere variant om kunnen zetten. DDS zegt wel deze account te verkopen, maar ze kunnen hem niet leveren, ze werken immers ook samen met BBned.
Fair Use gezeik: Sjah, je kan er niet onderuit, dataverkeer kost geld en daarom moet je hier goed rekening mee houden, vaak vergissen mensen zich in de kosten van het dataverkeer namelijk en kost het account hierdoor meer dan de bedoeling, waardoor er verlies op wordt gemaakt.
Hier zit ik dan ook nog een tikkie mee in mijn maag, ik ben hier dus nog wat mee aan het vogelen om het zo te zeggen.
Nieuwsserver: TrueServer wil graag een nieuwsserver hebben omdat hier schijnbaar vraag naar is (

), dit kost geld natuurlijk, maar hoeveel dat per gebruiker is, is nog wat lastig om uit te rekenen. We willen iig geen gecensureerde nieuwsserver en wel veel snelheid.
Mailserver: Mail is iets dat je moet leveren vinden wij, daarom zullen we ook een mailserver moeten hebben. Afhankelijk van de hoeveelheid klanten, je raad het al, kost ook dit geld.
Radiusservers, gateways en dat soort dingen: Ik heb er geen verstand van, dus dat zoekt TrueServer uit. Ook hier zitten logischerwijs kosten aan vast. (Onderhoud, redundancy etc. etc.)
Dan heb je nog kosten voor de huur van de lijn, het factureren, de helpdesk, de accountant en dat soort crap. Allemaal dingen die je eerst moet uitzoeken voor je verder kunt. Helaas heeft dit allemaal nogal op zich laten wachten en heb ik zodoende ook nog niet genoeg gegevens om daadwerkelijk mijn berekeningen af te kunnen ronden. Ik kan dus niet echt meer vertellen dan ik tot nu toe heb gedaan, het spijt mij zeer, maar het is niet anders...
[
Voor 0% gewijzigd door
LuNaTiC op 30-04-2011 11:13
]