Op donderdag 11 oktober 2001 21:26 schreef nelske het volgende:
[..]
Is het dan niet handig om ook te weten hoeveel interesse er onder de tweakers voor zoiets is? Of weten jullie dat al en heb ik iets gemist?
Ik kan me voorstellen, dat de andere partij dat wel wil weten, vordat ze uberhaupt erover gaan praten.
Bij zo'n beetje elke kabel/lijntjesboer zal je je moeten vastleggen aan een minimum van 500 aansluitingen, dat moet ook wel haalbaar zijn, we hebben al stiekem wat gepeild, maar een echte peiling kunnen we niet doen omdat je dan veel te veel prijs moet geven. (Wat kost het, wat zijn de aansluitkosten, wat zijn de snelheden etc. etc. terwijl we daar zelf nog niet eens uit zijn...)
Ik heb natuurlijk wel een poll gehouden onder de crew en dat was best positief, van de 40 man die reageerden zijn er zeker 10 die het wel zouden willen. Lijkt mij best een groot aantal, als we daarvan al 50% zouden binnenhalen, heb je een scoringspercentage van 10-12,5%.
Op de ruim 37.000 geregistreerde gebruikers hetzelfde percentage loslatend, komt dat neer op 3700-4625 aansluitingen... Stel nou dat je daarvan de helft niet kan doen omdat je in de woonplaats nog geen mogenlijkheden hebt, dan nog heb je 1850-2300 aansluitingen, die je kunt halen in het eerste jaar...
Over het algemeen kan je overigens stellen dat 1-2% van het totale unieke bezoekers-aantal een aansluiting zal nemen, als dat werkelijk klopt, zijn dat 3300-6600 aansluitingen, uitgaande van het aantal unieke bezoekers per maand. Met 3300 aansluitingen, ben je al meer dan 70% groter dan Cistron was met haar DSL diensten.
Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het wel goed gaat komen